PDA

Bekijk de volledige versie : Sites snelheid en upgrade info



Johannes van den Bosch
03-06-2002, 21:49
Op dit moment zitten we in de piekuren ('s avonds) nu echt aan de hardwarematige grenzen van onze servers. Het is niet meer mogelijk alle connecties netjes snel af te handelen. We spreken hier over honderden gelijktijdige connecties die door servers van twee jaar oud afgehandeld moeten worden, niet gering dus.

We zijn momenteel druk een upgrade aan het plannen. Daarvoor zijn we hardware aan het samenzoeken, tijd aan het vrijmaken om de upgrade door te voeren, en het best mogelijke plan van aanpak aan 't opstellen. Natuurlijk willen we dat dit allemaal zo snel als mogelijk is gebeurd!

Als dit allemaal meezit zal de upgrade in de loop van de volgende week al plaatsvinden.

We zullen nu dus moeten roeien met de riemen die we hebben. Ik doe mijn best om het zooitje in de piekuren met de hardware die we hebben te laten draaien, maar meer zit er momenteel even niet in.

Ik hoop dat jullie begrip hebben voor de situatie, en begrijpen dat we er alles aan doen wat momenteel binnen de mogelijkheden ligt.

Namens heel HWI Group en de DVD.nl crew verontschuldig ik me alvast voor de ongemakken die hiermee voor jullie gemoeid zijn.

PS: Wanneer het forum plat ligt heb ik nog een goede alternatieve tip voor jullie: een terrasje in het zonnetje met een Grolsch Lentebok of witbier van 't vat is erg lekker.

Don Rockard
03-06-2002, 22:11
Zeg wizzkid,
zeker de hele dag achter (voor) je toetsenbord gezeten......
Het regent en onweert als een gek :D

Lex v/d Moolen
03-06-2002, 22:12
PS: Wanneer het forum plat ligt heb ik nog een goede alternatieve tip voor jullie: een terrasje in het zonnetje met een Grolsch Lentebok of witbier van 't vat is erg lekker. Errug lekkah!:D Het terras hier in Den Haag is overigens een paar uur geleden bijna weggespoeld door de regen.

ron
03-06-2002, 22:14
Errug lekkah!:D Het terras hier in Den Haag is overigens een paar uur geleden bijna weggespoeld door de regen. Biertje ? :D

Johannes van den Bosch
03-06-2002, 22:14
Zeg wizzkid,
zeker de hele dag achter (voor) je toetsenbord gezeten......
Het regent en onweert als een gek :D
Ik heb anders vanmiddag hier in Brabant nog heerlijk 'n pilske gevat op 'n terrasje. :cool:

Don Rockard
03-06-2002, 22:18
Ik heb anders vanmiddag hier in Brabant nog heerlijk 'n pilske gevat op 'n terrasje. :cool: Ik ken nog wel een paar Brabanders die na een paar biertjes niet eens meer merken of het regent of de zon schijnt ;)

Lex v/d Moolen
03-06-2002, 22:18
Biertje ? :D Doe maar een Konickje:D :p :p

Don Rockard
03-06-2002, 22:19
Alle gekheid op een stokje....Ik weet wat zo'n upgrade inhoudt...succes!

Oakey
04-06-2002, 22:34
Hm, nu draait alles toch echt in de soep :(

Rochan
04-06-2002, 23:57
Ik probeerde rond een uur of 11 vanavond op het het forum te komen, en duurde heel erg lang, maar volgens mij loopt het nu weer goed. maar voor hoelang???:confused:

Marco
04-06-2002, 23:58
En tegen een uur of 12 middennacht zijn de klonten uit de soep uitgehaald. DVD.nl was vanavond (weer) niet vooruit te branden (ook niet met een vlammenwerper). Hoe dan ook, veel succes met de upgrade.

R. Schaap
05-06-2002, 00:00
en nu rolt de zaak weer een beetje zeker?

Veel succes met alles, het is een vervelende zaak

Rochan
05-06-2002, 00:03
en nu rolt de zaak weer een beetje zeker?

Veel succes met alles, het is een vervelende zaak

Dat is het zeker en volgens mij duurde het vandaag wel erg lang:(

Martin de Goeij
05-06-2002, 09:02
Deze draad verklaart gelukkig een hoop..:) Probeerde het ook gisteren vergeefs hier te komen, en op de chat:( Even afwachten dus totdat alles opgeknapt is hier:)

Martin de Goeij
05-06-2002, 09:04
Ik heb anders vanmiddag hier in Brabant nog heerlijk 'n pilske gevat op 'n terrasje. :cool: je meent 't!;) :D Ik doe mee?:cool: :confused:

binnenkort je 10e post? ;)

martin
05-06-2002, 17:36
volgens mij hadden er meer sites last van piek uren want een hoop sites werkten niet goed, nu is het weer oke'en kan er weer gepost worden.

Martin de Goeij
05-06-2002, 18:35
volgens <knip> nu is het weer oke'en kan er weer gepost worden. dat blijkt:o :rolleyes:

Kasper P.
05-06-2002, 21:04
Vandaag gaat het weer lekker.... maar gister en eergister deed ik er meer dan 15 minuten over om een pagina te laden. Hopen dat het nu weer goed gaat (hoop ik). Nou veel succes met het upgraden.

Edwin vd Zwaard
05-06-2002, 21:14
We spreken hier over honderden gelijktijdige connecties

Draaien al jullie sites op 1 server dan ?? Want op het forum zijn er toch nooit honderden connecties gelijktijdig ??

(tenminste, onderaan de hoofdpagina staat een record van 95 gelijktijdige connecties, van maart 2002)

Groet
Edwin

Leon Grave
05-06-2002, 23:38
De HWI Group sites draaien op 3 servers (1 db-server en 2 webservers)

bij bijvoorbeeld 50 gebruikers op het forum kunnen er wel dergelijk enkele honderden gelijktijdige connecties gemaakt worden.

Dat werkt als volgt:
Als je op een link drukt roep je 1 pagina aan, maar als er op die pagina 9 plaatjes staan dan maak je in je 1tje 10 connecties met de webservers.

Jaded
05-06-2002, 23:49
Dus het ligt toch aan de raad de film threads ....

Is het misschien een goede oplossing voor jullie dat we de raad de films threads even op non-actief zetten tot aan de upgrade?

Lijkt me veel eerlijker tegenover de andere gebruikers.

Ik ben in ieder geval al pro dit voorstel.

R. Schaap
05-06-2002, 23:51
Dus het ligt toch aan de raad de film threads ....

Is het misschien een goede oplossing voor jullie dat we de raad de films threads even op non-actief zetten tot aan de upgrade?

Lijkt me veel eerlijker tegenover de andere gebruikers.

Ik ben in ieder geval al pro dit voorstel.

ik ben ook pro, zou best wel eens kunnen helpen, want die raadthreads vreten plaatjes en posts!

System 3rror
06-06-2002, 11:56
In het topic met raad het plaatje staan toch de plaatsje zelf niet?
Het wordt een linkje naar het plaatje ergens op de server, dus als je die pagina opent worden de plaatjes nog niet geladen.

Tell me if i'm wrong?!

Jaded
06-06-2002, 12:10
Tell me if i'm wrong?!
Maar als ze dan op de link klikken is er wel een extra connectie.
Dat is dus in de thread dan per gebruiker een verdubbeling van het normale verkeer, minstens.
En aangezien er heel veel gebruikers zijn in die threads en er ook veel gepost wordt kan ik me wel inbeelden dat dat een extra zware belasting is voor de servers.

Denk ik ...

System 3rror
06-06-2002, 12:48
Maar als ze dan op de link klikken is er wel een extra connectie.
Dat is dus in de thread dan per gebruiker een verdubbeling van het normale verkeer, minstens.
En aangezien er heel veel gebruikers zijn in die threads en er ook veel gepost wordt kan ik me wel inbeelden dat dat een extra zware belasting is voor de servers.

Denk ik ... Ben met je eens dat die thread een zware belasting is voor de server, maar zoals ik denk dat als de pagina geladen wordt, dan is er sprake van 1 connectie, dus als de pagina afgeladen is, dan is de connectie ook weg.. totdat er uiteraard weer wordt gereplied, dan wordt er weer een connectie gemaakt.

Crew, vertel eens hoe het psies zit :)

Leon Grave
06-06-2002, 15:16
Zo'n thread met plaatjes maakt helemaal niets uit op het totaal,
zoals misschien niet direct opvalt is bijvoorbeeld elke smilie ook een plaatje.

Dus er kan behalve hardware upgraden weinig (eigenlijk niets) gedaan worden.

Koen Crijns
06-06-2002, 18:15
Een hardware upgrade van beide webservers staat nu voor aanstaande dinsdag op de planning, uiteraard onder voorbehoud.

Koen Crijns
07-06-2002, 14:14
De 2de webserver is intussen weer gefixed, dus de grootste problemen zijn intussen verholpen. Zoals gezegd gaan we begin volgende week upgraden, zodat er dan totaal geen prestatie-problemen meer zullen zijn en alle mogelijkheden voor verdere groei van DVD.nl weer open zijn.

Steven Maas
07-06-2002, 15:24
Misschien kunnen we dan "raad de film" doen adhv een film fragmentje :D ;)

Nathan Strik
07-06-2002, 17:57
Misschien kunnen we dan "raad de film" doen adhv een film fragmentje :D ;) Jaaa :D :D Of "raad de score", met streaming Mp3-fragmenten van filmmuziek... JOTTUM!!! :D :D :D

Johannes van den Bosch
10-06-2002, 14:30
De upgrade is inmiddels voltooid. Het upgraden van de hardware van de webservers heeft voor circa 30 minuten downtime gezorgd. Details volgen desgewenst nog. :)

Martin de Goeij
10-06-2002, 14:33
De upgrade is inmiddels voltooid. Het upgraden van de hardware van de webservers heeft voor circa 30 minuten downtime gezorgd. idd....maar het is fijn om te horen dat we weer "kunnen" :D Btw: 11 posts?! gaat goed zo;)

Alex van den Berg
10-06-2002, 18:23
Het upgraden van de hardware van de webservers heeft voor circa 30 minuten downtime gezorgd. Details volgen desgewenst nog. :) Ik heb zelf al even gespiekt... Ik zie dat beide webservers een flinke processor-upgrade hebben mogen genieten... Van 600/750(?) MHz Intel naar 1,2 giegtrillingen Athlon... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Martin de Goeij
10-06-2002, 21:10
Ik heb zelf al even gespiekt... Ik zie dat beide webservers een flinke processor-upgrade hebben mogen genieten... Van 600/750(?) MHz Intel naar 1,2 giegtrillingen Athlon... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif schavuit!;)

Lex v/d Moolen
10-06-2002, 21:12
Ik heb zelf al even gespiekt... Ik zie dat beide webservers een flinke processor-upgrade hebben mogen genieten... Van 600/750(?) MHz Intel naar 1,2 giegtrillingen Athlon... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif Mmh, die wil ik ook wel:D :cool:

Johannes van den Bosch
10-06-2002, 23:00
Hadden jullie maar niet zo veel door 't forum moeten klikken ;)

Martin de Goeij
11-06-2002, 11:44
Hadden jullie maar niet zo veel door 't forum moeten klikken ;) daar hebben jullie toch ook baat bij?:o ;)

Eric van Ballegoie
11-06-2002, 15:01
daar hebben jullie toch ook baat bij?:o ;)


Euuhh.... Ja en nee... ;)
Veel bezoek is uiteraard leuk, maar wij moeten wel stevig betalen voor het dataverkeer.

Nathan Strik
11-06-2002, 15:19
Euuhh.... Ja en nee... ;)
Veel bezoek is uiteraard leuk, maar wij moeten wel stevig betalen voor het dataverkeer. Tsja, het mes snijdt aan twee kanten...

Johannes van den Bosch
11-06-2002, 17:20
De bijbehorende foto's, voor de geinteresseerden:
http://virtual.hwigroup.com/johannes/serverupgrade/

R. Schaap
11-06-2002, 17:38
De bijbehorende foto's, voor de geinteresseerden:
http://virtual.hwigroup.com/johannes/serverupgrade/

gave foto's, is interessant om eens te zien hoe het er uitziet en hoe alles gaat. Bedankt!

Martin de Goeij
11-06-2002, 21:15
Euuhh.... Ja en nee... ;)
Veel bezoek is uiteraard leuk, maar wij moeten wel stevig betalen voor het dataverkeer. ik bedoelde meer de banners op dvd.nl die bekeken worden door de veroorzakers van al dat dataverkeer;) :o

Don Rockard
18-06-2002, 22:06
De bijbehorende foto's, voor de geinteresseerden:
http://virtual.hwigroup.com/johannes/serverupgrade/ Leuk Johannes...thanx

Martin de Goeij
19-06-2002, 09:53
De bijbehorende foto's, voor de geinteresseerden:
http://virtual.hwigroup.com/johannes/serverupgrade/ zeg, waar sta jij op de foto's?;) :o

Koen Crijns
19-06-2002, 16:09
Bij "Koen de hardware, Ik de software".... De 'ik' is Johannes en de Koen ben ik. ;)

En ja, ik ben intussen naar de kapper geweest... :P

Martin de Goeij
19-06-2002, 19:42
Bij "Koen de hardware, Ik de software".... De 'ik' is Johannes en de Koen ben ik. ;)

En ja, ik ben intussen naar de kapper geweest... :P je meeent 't!:rolleyes: :D