PDA

Bekijk de volledige versie : Zodiac (DC) [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
26-05-2008, 10:42
Zodiac (DC)

De director’s cut uitgave van deze sterke film in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3431)

Lex v/d Moolen
26-05-2008, 18:09
Ziet er goed uit, ik ga deze maar eens aanschaffen. Speciaal gewacht op de Blu Ray en mn geduld lijkt beloond. :)
In de UK komt hij pas op 1 september uit.

Pascal Barroso
26-05-2008, 18:54
Ik hehb deze een paar weken terug op hd-dvd gekocht maar volgens mij zijn ze exact hetzelfde. Ik heb em behalve voor het beeld/geluid vooral gekocht voor de nieuwe docu en die over de hoofdverdachte. M'n interesse in de zaak was flink gewekt na de 1e keer dat ik de film zag.

nlamste3
28-05-2008, 01:24
Het beeld ziet er erg mooi uit, met super strak beeld.

Erg mooie uitgeven.

Wel moet van het hart dat die irritante blauwe stickers op geen enkele nette manier te verwijderen zijn van die Warner Brother hoesjes. HOU DAAR MEE OP!!!

homernt
28-05-2008, 22:13
Net gezien een blinde aanschaf en geen spijt. Absoluut een goede film ondanks de lengte blijft het boeien. Waar ik wel probleem mee heb is de beeld kwaliteit. Hoe je dit vier bolletje kunt geven is mijn niet duidelijk. Hooguit drie niet meer dan dat. Waarom door de color bending en verkleuring van de lucht tijdens nacht scenes. Dit komt door het filter denk ik want heb het onlangs ook gezien bij Band of Brothers geupscaled naar FullHD. En die heeft zeker een sterke filter. Ook vond ik de scherpte aan de softe kant. Ook de bewuste, neem ik aan, toegevoegde filmgrain is wat mij betreft ook hier en daar hinderlijk aanwezig. Moet de extra's nog kijken maar dit zal hopelijk nog meer toevoegen aan de kwaliteit van de film.

O ja, ik sluit aan bij nlamste3 geen stickers period.

Edit:
Ik zie nu het zijn zelfs vijf bolletjes en niet vier. En ik bedacht me later dat ik 2 keer in de achtergrond ook nog wat trillende lijntjes heb gezien. Misschien was je zo geboeid door de film dat sommige dingen niet gezien hebt maar aantal waren wel erg duidelijk in beeld.

starbuck
29-05-2008, 11:05
gekocht en gisteren gekeken, en ik kan deze film aan een ieder aanraden.

Boeiend tot de laatste seconde. Overigens kan ik me niet aansluiten bij de vorige spreker want ik vond het beeld zeer goed. Voor mij een blu-ray die ik als voorbeeld ga laten zien aan twijfelaars.

Vanmiddag even de docu kijken, lijkt me ook erg boeiend.

Maar voor nu alvast een absolute topper.

Marcel den Haan
29-05-2008, 11:44
Ik snap de kritiek ook niet echt. Het beeld is absoluut van demokwaliteit. De transfer is zeer scherp en laat veel detail zien, zowel in de voorgrond als de achtergrond. Kijk maar eens naar screenshot 4, hoeveel detail hier te zien is. De film is opgenomen met HD camera's op 1080 en dus direct overgezet hiervan, dit levert dus een nagenoeg perfect plaatje op. Lees andere recensies er maar op na, die zeggen vrijwel allemaal hetzelfde.

homernt
29-05-2008, 12:46
Als ik de kwaliteit vergelijk met Flags Of Our Fathers en Letters From Iwo Jima waar ze ook met het kleuren palette hebben gespeeld vind ik dit toch een stuk minder.

homernt
30-05-2008, 08:29
Ik heb gisteren avond een aantal van de extra's bekeken en daar kun zien dat de verkleuring een special effect is. Sommige shots zijn met blauwe achtergrond gemaakt daar hebben ze dat opgeplakt. Het ligt niet aan de transfer maar aan de source of liever aan de brakke special effects. Ik vind het in iedergeval lelijk.

BrianB
31-12-2008, 09:33
Ik heb gisteren avond een aantal van de extra's bekeken en daar kun zien dat de verkleuring een special effect is. Sommige shots zijn met blauwe achtergrond gemaakt daar hebben ze dat opgeplakt. Het ligt niet aan de transfer maar aan de source of liever aan de brakke special effects. Ik vind het in iedergeval lelijk.

Het kan ook aan je televisie liggen, in hoeverre die met zulke kleurschakeringen om kan gaan. De trillende lijntjes kunnen worden veroorzaakt als je televisie HD-Ready is, en die niet goed om kan gaan met het downscalen van je BD.

homernt
11-02-2009, 14:49
Het kan ook aan je televisie liggen, in hoeverre die met zulke kleurschakeringen om kan gaan. De trillende lijntjes kunnen worden veroorzaakt als je televisie HD-Ready is, en die niet goed om kan gaan met het downscalen van je BD.

Het is Full-HD een Philips dat wel. Maar ik heb ondertussen de US versie met avc encode en daar zie geen rare dingen in de achtergrond. Maar ik vind de scherpte nog steeds aan de softe kant. Oftewel het is mijn tv of de source.

Daan de G.
11-02-2009, 17:52
Een Philips Tv zegt niet zoveel ;)

homernt
11-02-2009, 18:35
Een Philips Tv zegt niet zoveel ;)

Philips heeft een beetje slechte naam wat tv's betreft iig in mijn buurt. Ik ben zelf heel erg tevreden met mijn keuze.

Richard B.
20-04-2009, 09:26
Ik zie dat de US-editie op 2 discs is uitgebracht, maar het wordt me niet helemaal duidelijk wat het verschil is met deze versie. Weet iemand dat?

BrianB
20-04-2009, 11:04
Het enige verschil wat ik kon vinden is dat de Amrikaanse een DD TrueHD track heeft. En de logo's aan het begin zijn omgedraaid, waarschijnlijk. In Amerika wordt de film door Paramount uitgebracht, en hier door Warner Bros.