PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Marcel den Haan



Herjan
26-05-2008, 12:01
Hieronder volgt het interview met Marcel den Haan (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=2816).

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Marcel zijn interview geplaatst heeft!

Marcel den Haan
26-05-2008, 15:11
edit

dominique van den hoek
26-05-2008, 15:21
Zo dan, ik vond al dat je mij bekend voorkwam, maar nu ik weet waar je werk helemaal!
Ik ben zelf een aantal jaar geleden tramconducteur geweest bij de ret , toen voor securicor!

welke remise rijd je?

Marcel den Haan
26-05-2008, 15:26
Ik zit op de Hilledijk gestationeerd. Waar heb jij gezeten dan? Je foto zegt me niet zoveel op het eerste gezicht, maar hij is ook wat donker. Altijd leuk om oud collega's tegen te komen...:bier:

dominique van den hoek
26-05-2008, 15:53
heb lang op kralingen gezeten, mar af en toe hilledijk.

Coen P.
26-05-2008, 17:02
Leuk en afwisselend werk maar ook vaak minder leuk door alle vreemde en nare mensen die je soms meekrijgt in de tram.


kan je eens een paar leuke en minder leuke anekdotes met ons delen?

Patrick van den Hul
26-05-2008, 17:05
Leuk interview Marcel, je neemt geen blad voor de mond ;)




(ja ik hou van mooie hoesjes en LOTR is mijn favoriete film) :oops:;)

Lex v/d Moolen
26-05-2008, 17:56
Idd lekker kort en krachtig interview.

Gewetensvraagje:
Wat doe je als er iemand op een halte staat te wachten in een Ajax-shirtje en er staat verder helemaal niemand? :p

Pascal Barroso
26-05-2008, 18:17
Nu ga ik toch op de chauffeur letten voortaan als ik de tram in stap :p Leuk interview, altijd mooi dat er toch nog een Feyenoord supporter hier zit. Zoveel zijn er hier niet. Mijn kaart is ook alweer verlengd. Welk vak?

Neil
26-05-2008, 18:25
Leuk om te lezen.

Hardloop en fitness stats? :wink:

Ingmar B.
26-05-2008, 20:13
Mooi interview! Feyenoord :D Ook ik vind dat LOTR soms wat overschat word. Hele mooie films, en zeker toppers maar niet de allerbeste in mijn ogen. Goed interview

Dennis Oosterhuis
26-05-2008, 21:31
Leuk interview Marcel, maar Feyenoord?!? :nono: (6)

Dat je van Metal houdt is dan wel weer een pluspunt! :bier:

Marcel den Haan
27-05-2008, 11:09
kan je eens een paar leuke en minder leuke anekdotes met ons delen?

Leuke momenten zijn de momenten dat je gewoon je werk kan doen en leuke gesprekken kan voeren met mensen die meereizen. Soms tonen mensen ook oprecht interesse in je werk en maak je daar een praatje over. Veel gehoorde opmerking:"hey heb je geen stuur"....:mrgreen:

Minder leuk is als bepaalde figuren vervelend gaan lopen doen. Geen kaartje willen kopen terwijl ze dondersgoed weten dat ze moeten betalen. Moeilijk doen voor 1,60 dus en je wilt niet weten hoeveel gezeik er soms is over het kopen van een kaartje. Hele scheld en vechtpartijen, compleet met stilstand en een hoop ergernis voor de overige passagiers.
Ook heb je vaak eerste rang bij ongelukken, al dan niet door trams en branden. Je rijdt de hele dag in de stad rond dus je ziet veel. Zo heb ik al de nodige zware aanrijdingen gezien, gelukkig zelf nog nooit gehad, alleen blikschade. Heb ik al eens wat doden op straat zien liggen door schietpartijen en dergelijke. Laatst met bevrijdingsdag was een feest afgelopen bij de Erasmusbrug en bevindt je je ineens middenin een massale vechtpartij buiten de tram. Echt saai is het dus zelden, maar gelukkig overheersen de leuke momenten nog steeds en heb je soms gewoon puur saaie diensten.

Marcel den Haan
27-05-2008, 11:10
Idd lekker kort en krachtig interview.

Gewetensvraagje:
Wat doe je als er iemand op een halte staat te wachten in een Ajax-shirtje en er staat verder helemaal niemand? :p

Hmmm, dat is een moeilijke....:mrgreen:
Als ik andere mensen in de tram heb dan stop ik wel, maar anders is de neiging om door te rijden wel erg groot. Gelukkig nog nooit meegemaakt hahaha.

Marcel den Haan
27-05-2008, 11:12
Leuk om te lezen.

Hardloop en fitness stats? :wink:

Ik loop 3-4 keer per week tussen de 4 en 8 kilometer, puur om in conditie te blijven. Als je zittend werk doet is dat wel lekker. Fitness stats zijn teveel om hier neer te zetten lijkt me, maar ook hier meerdere keren per week in de weer met de gewichten, als het werkschema het toelaat.

Herjan
27-05-2008, 11:17
Wat doe je als er iemand op een halte staat te wachten in een Ajax-shirtje en er staat verder helemaal niemand? :p
Moet je vooral doen: in hartje Rotterdam gaan staan in je eentje met een Ajax shirt aan... (y)

patrick434
27-05-2008, 11:30
tja, hangt toch van je leeftijd geslacht e.d. af wat er dan gebeurd.... zelfs hooligans hebben hun codes....
vrouwen staan er bv altijd buiten, tenzij ze zelf beginnen, een vader met een kindje heeft ook rust.. dat soort dingen...

Tom L.
27-05-2008, 12:35
Leuk interview, al klopt dat van die club en Kuip wel niet helemaal ;).

Edgar Smit
27-05-2008, 12:48
Marcel, gezien je interesse in Martial Arts, heb je dat ook zelf beoefend?

PS, ben ik nou gek of is hier een iets debiels weggehaald in de vorm van een berichtje van een of andere idioot?

Jordy van Buel
27-05-2008, 16:30
Leuk interview Marcel, wat voor werk denk je op korte termijn te gaan doen dan?

Patrick van den Hul
27-05-2008, 16:42
Leuk interview Marcel, wat voor werk denk je op korte termijn te gaan doen dan?

Full-time recensies schrijven? :-P
Fitness-instructeur?

Hoeveel krijg ik als ik het goed raad? ;)

Lex v/d Moolen
27-05-2008, 17:44
Moet je vooral doen: in hartje Rotterdam gaan staan in je eentje met een Ajax shirt aan... (y)Ik was het ook niet van plan :mrgreen:

Marcel den Haan
27-05-2008, 20:09
tja, hangt toch van je leeftijd geslacht e.d. af wat er dan gebeurd.... zelfs hooligans hebben hun codes....
vrouwen staan er bv altijd buiten, tenzij ze zelf beginnen, een vader met een kindje heeft ook rust.. dat soort dingen...

Het is maar net welke gek je toevallig tegenkomt. Dat geldt voor elke stad waar je met een ander shirt loopt dan die hoort bij de plaatselijke club. Heb vaak zat gezien dat mensen het shirt moesten uittrekken onder bedreiging van een paar klappen. Ik zeg laat die mensen lekker lopen in dat shirt, als ze voor *** willen lopen moeten ze dat vooral doen....:mrgreen:

Marcel den Haan
27-05-2008, 20:10
Leuk interview, al klopt dat van die club en Kuip wel niet helemaal ;).

Je gaat me toch niet vertellen dat die lelijke betonnen bak het mooiste stadion van Nederland is? Vrijwel alle voetballers in de Eredivisie zijn het erover eens, in de Kuip hangt de beste sfeer, een echte ouderwetse voetbalsfeer die een team echt beter kan maken of kapot.

Marcel den Haan
27-05-2008, 20:11
Marcel, gezien je interesse in Martial Arts, heb je dat ook zelf beoefend?

PS, ben ik nou gek of is hier een iets debiels weggehaald in de vorm van een berichtje van een of andere idioot?

Heb dat inderdaad ook zelf beoefend, namelijk Kun Tao. Een vrij onbekende verdedigingskunst afkomstig uit China en via Indonesie overgewaaid naar Nederland. Spijkerhard, blauwe schenen en onderarmen zijn eerder regel dan uitzondering.
Doe op het moment even niks maar daar gaat snel verandering in komen.

Marcel den Haan
27-05-2008, 20:12
Full-time recensies schrijven? :-P
Fitness-instructeur?

Hoeveel krijg ik als ik het goed raad? ;)

Geen van beiden, hoewel dat eerste me wel leuk lijkt. Bij tijdschriften kom je echter moeilijk binnen.

Patrick van den Hul
27-05-2008, 22:31
Geen van beiden, hoewel dat eerste me wel leuk lijkt. Bij tijdschriften kom je echter moeilijk binnen.

Het helpt ook niet echt dat we er maar één hebben in Nederland die echt volledig op film is gericht. Hoe zit het met kranten en dergelijke dan?

patrick434
28-05-2008, 00:29
Het is maar net welke gek je toevallig tegenkomt. Dat geldt voor elke stad waar je met een ander shirt loopt dan die hoort bij de plaatselijke club. Heb vaak zat gezien dat mensen het shirt moesten uittrekken onder bedreiging van een paar klappen. Ik zeg laat die mensen lekker lopen in dat shirt, als ze voor *** willen lopen moeten ze dat vooral doen....:mrgreen:

Maar dat zijn over het algemeen "loslopende debielen" ik heb het meer over de mensen uit de harde kernen... daar is er nog enigzins sprake van onderling respect, en wordt echt niet iedereen zomaar te grazen genomen..
meestal worden alleen gasten van andere harde kernen gepakt... maar dat terzijde...

Jordy van Buel
28-05-2008, 10:04
Het helpt ook niet echt dat we er maar één hebben in Nederland die echt volledig op film is gericht. Hoe zit het met kranten en dergelijke dan?

Daar is het volgens mij ook erg lastig binnenkomen.. Natuurlijk is dat wel een ideale baan, filmrecensies schrijven, festivals bezoeken, acteurs interviewen 8)

Marcel den Haan
30-05-2008, 23:16
Voor kranten moet je ook vaak een journalistieke opleiding gevolgd hebben. Ach ja, ik hou mijn ogen wel open en misschien komt er ooit iets op mijn pad. Tot dan leef ik me uit op dvd.nl...:)

Marcel den Haan
30-05-2008, 23:23
Nu ga ik toch op de chauffeur letten voortaan als ik de tram in stap :p Leuk interview, altijd mooi dat er toch nog een Feyenoord supporter hier zit. Zoveel zijn er hier niet. Mijn kaart is ook alweer verlengd. Welk vak?

Vraag over het hoofd gezien, maar ik zit op W4.

Smooth-J
02-06-2008, 19:53
De mijne staat inmiddels ook online: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60845

Wat deed je eigenlijk besluiten om mij te kiezen Marcel?

Marcel den Haan
03-06-2008, 10:58
Geen bijzondere reden eigenlijk. Ik zie je al wat jaren voorbij komen op het forum en dacht daar wil ik wel eens wat meer over te weten komen.

Rotterdam5314
05-06-2008, 00:46
Hmmm, dat is een moeilijke....:mrgreen:
Als ik andere mensen in de tram heb dan stop ik wel, maar anders is de neiging om door te rijden wel erg groot. Gelukkig nog nooit meegemaakt hahaha.


(y)