PDA

Bekijk de volledige versie : Gratis 5 dvd's voor wie piraten verklikt!



Werner
26-05-2008, 14:05
Bioscoopketen Kinepolis neemt piraterij
heel ernstig en roept zijn bezoekers op
om mensen die illegale opnames maken,
te verklikken via sms. "Wij verklaren
de oorlog aan filmpiraterij", zegt Bob
Claeys van de Kinepolis Group.

Vanaf woensdag wordt in elke Belgische
zaal een spot getoond die bezoekers
erop attent maakt dat illegale opnames
via camera of gsm strafbaar zijn. Op
het einde van de spot worden bezoekers
verzocht om piraten te verklikken.
Als beloning worden vijf dvd's gegeven.

In 2005 was de piraterij in België goed
voor een verlies van 30 miljoen euro.

Bron: VRT Teletekst

Werner
26-05-2008, 14:10
Jaah, ik heb in de zaal een piraat gezien:

http://img.timeinc.net/time/daily/2006/0607/pirates_caribbean0706.jpg

Waar moet ik zijn voor mijn 5 dvd's alsjeblieft? ;)

Hugo R
26-05-2008, 14:23
Lekker met z'n allen smsen in de bioszaal? :D

Snowball
26-05-2008, 14:27
Heb je nou dat stukje alleen gepost om je eigen grap te kunnen maken werner? :roll: :lol:

intexor
26-05-2008, 14:32
Wat een onzin weer :) Alsof al die cams die op het internet circuleren afkomstig zijn uit Belgische Kinepolis-zalen, waar de films meestal pas maanden na de Amerikaanse release draaien :p

Achja, alles om de schijn hoog te houden dat piraterij zwaar bestreden wordt natuurlijk ;) Voortaan ontsnappen we zelfs in de bioscoop niet meer aan die piraterij-filmpjes :roll:

Dennis Vansant
26-05-2008, 14:37
Lol, komisch if anything :p
Ik zie inderdaad de filmpiraten al massaal afzakken naar de Belgische zalen om daar op de veel te kleine schermen met het niet eens zo goede geluid een hele prent te gaan opnemen met hun gsm :mrgreen:

Ik dacht trouwens dat het misschien ook ging om dvd-piraten :p kan ik er meteen een hele zooi van verklikken zonder me er slecht over te voelen ;) (hoewel ik natuurlijk tijdens mijn verblijf in China een beetje als de eerste de beste pot de ketel zit te verwijten dat hij zwart is :lol:)

Werner
26-05-2008, 14:46
Heb je nou dat stukje alleen gepost om je eigen grap te kunnen maken werner? :roll: :lol:

Nee, het tweede viel me pas te binnen toen ik het eerste postte. Ik vind het wel een beetje cru. Cammen in een bioscoopzaal mag niet, maar het is aan de uitbater om dat te controleren en niet aan een bezoeker. :nono: Klikspanen...

Nick G
26-05-2008, 14:52
SMSen zal moeilijk gaan vlak voor de voorstelling wordt er gevraagd je gsm uit te schakelen. ;)

Antonio 'Tony' Montana
26-05-2008, 15:50
5 dvd's?? 5 x ca. 10€/dvd = +/- 50€.... ze moeten met minstens het 1000-voud ervan komen voordat ik de omertà verbreek :)

Patrick van den Hul
26-05-2008, 16:13
Dus iedereen met de cameraphone SMS'en, de buurman ziet het en begint ook, die buurman ook. Voor je het weet verklikt de hele zaal elkaar :lol:

intexor
26-05-2008, 16:15
Ze zeggen er ook niet bij of je die DVD's wel zelf mag kiezen, wie weet wat een rommel je krijgt voor je "goede daad" :roll: Voor 5 complete series boxen naar eigen keuze wil ik best wel iemand verklikken ;)

Maar nogmaals, ze overschatten schromelijk de omvang van het probleem. Gewoon omdat ze eens iemand gepakt hebben die met z'n gsm The Simpsons Movie zat op te nemen denken ze dat dit voor iedere film gebeurt :roll: De leveranciers van de illegale releases op het internet zitten echt niet hier hoor.

le-nnart
31-05-2008, 10:28
wat een misselijkmakende actie, zeker naar idee van BREIN achtige figuren.
Die cams zijn nooit om aan te zien, dus daar zal de film industrie weinig verlies aan lijden.

Daarbij is het de taak van het personeel en niet van de consument, die wordt namelijk geacht om de film te bekijken en niet naar de zaal of er misschien iemand met een camera zit.

Werner
31-05-2008, 12:58
Doet me overigens flink denken aan die ándere grote "verklikkingsgolf" zo in de jaren '40, toen waren er ook zo'n figuren die schuim op hun bek kregen van genoegen als ze iemand erbij konden lappen... you know what I mean.

Dennis Vansant
31-05-2008, 13:38
Vergeet ook die kliklijn van het Vlaams Blok een paar jaar geleden niet, Werner :p

wo2-freak
31-05-2008, 17:07
Ik verklik iemand wel hoor voor 5 dvd's. Wat hun doen is stelen en je mag stelen best tegen gaan! En al helemaal als je er wat voor terug krijgt!

mercapto
31-05-2008, 17:11
Wie geeft mij 5 games als ik Rotjeknor aangeef ? ;)

Farley
31-05-2008, 17:12
Ik verklik iemand wel hoor voor 5 dvd's. Wat hun doen is stelen en je mag stelen best tegen gaan! En al helemaal als je er wat voor terug krijgt!

Je hebt komisch talent.

wo2-freak
31-05-2008, 17:46
Je hebt komisch talent.

Wat hun doen is stelen hoor..
Mensen hebben met moeite een film kunnen maken waar veel tijd is ingestoken met veel mensen en daar proberen ze dan geld mee te verdienen zodat ook meer films gemaakt kunnen worden, maar als iemand even alles opneemt en op internet zet voor €1,- downloaden dan verdienen die mensen helemaal NIETS.
En dan profiteren die dieven van andermans zaken en ik vind dát stelen!

le-nnart
31-05-2008, 18:20
Wat hun doen is stelen hoor..
Mensen hebben met moeite een film kunnen maken waar veel tijd is ingestoken met veel mensen en daar proberen ze dan geld mee te verdienen zodat ook meer films gemaakt kunnen worden, maar als iemand even alles opneemt en op internet zet voor €1,- downloaden dan verdienen die mensen helemaal NIETS.
En dan profiteren die dieven van andermans zaken en ik vind dát stelen!


ga eens heel gauw iemand anders voor de gek houden, de salarissen van acteurs zijn buiten alle proporties en is ook absoluut niet verdedigbaar voor het werk wat ze ervoor moeten doen. Mede daardoor zijn films zo achterlijk duur om te maken.

mercapto
31-05-2008, 18:24
Maar dat is natuurlijk niets nieuws.
Hoe je het ook verdedigd of veroordeeld, het blijft diefstal.

Ludo Keeris
31-05-2008, 18:44
ga eens heel gauw iemand anders voor de gek houden, de salarissen van acteurs zijn buiten alle proporties en is ook absoluut niet verdedigbaar voor het werk wat ze ervoor moeten doen. Mede daardoor zijn films zo achterlijk duur om te maken.

Je generaliseert nu wel enorm. De topacteurs verdienen heel veel geld, maar een heel groot gedeelte van de "gewone" acteurs verdienen echt niet zo veel. En als je naar de Europese (incl. Nederlandse) markt kijkt, dan verdienen ze nog minder. Ook hier verdienen alleen de topacteurs een goede boterham. De rest kan het heel lastig hebben om rond te komen.
Het budget van een film gaat zeker niet alleen op aan acteurs. De crew, het materiaal en vooral de decors zijn een grotere kostenpost dan de salarissen van de acteurs (ook hier weer: topsalarissen van topacteurs uitgezonderd, maar dat betreft maar een klein percentage van de films)

Jerre
31-05-2008, 19:20
Heeft iemand eigenlijk al iemand met zijn gsm/cam een film zien vastleggen?

Dat dit dan nog in België komt, meestal lopen we toch maanden achter met de release.

Achja, volgens mij heeft Kinepolis de 5 voor €5 actie van Blokker ontdekt! :razz:

le-nnart
01-06-2008, 00:17
Je generaliseert nu wel enorm. De topacteurs verdienen heel veel geld, maar een heel groot gedeelte van de "gewone" acteurs verdienen echt niet zo veel. En als je naar de Europese (incl. Nederlandse) markt kijkt, dan verdienen ze nog minder. Ook hier verdienen alleen de topacteurs een goede boterham. De rest kan het heel lastig hebben om rond te komen.
Het budget van een film gaat zeker niet alleen op aan acteurs. De crew, het materiaal en vooral de decors zijn een grotere kostenpost dan de salarissen van de acteurs (ook hier weer: topsalarissen van topacteurs uitgezonderd, maar dat betreft maar een klein percentage van de films)


Ik generaliseer misschien maar het gaat erom dat films van dat soort acteurs vaak op internet te vinden zijn, en kleinere films vooral worden bekeken door liefhebbers die niet met een camera een film gaan opnemen. Deze belgische actie is dan ook compleet nutteloos. Die cams komen toch altijd uit azië.(op eentje na die met een mobieltje is opgenomen schijnbaar ??)

Witless
02-06-2008, 02:23
Waarom zou je iemand eigenlijk verklikken via sms en niet gewoon naar de beveiliging gaan?

Anyway, volgens mij kun je op je telefoon ook geen anderhalf uur film maken.

Axel de Mol
02-06-2008, 09:04
Beetje een extreme actie, maar achja, als ze er maar een paar mensen mee kunnen pakken heeft het al wel een goed effect.

Werner
02-06-2008, 09:32
Waarom zou je iemand eigenlijk verklikken via sms en niet gewoon naar de beveiliging gaan?

Anyway, volgens mij kun je op je telefoon ook geen anderhalf uur film maken.

Ze overdrijven. Ik heb tijdens een persscreening eens gezien hoe die zaalwachters een journaliste wilden aanpakken die per sé haar dure fotocamera mee naar binnen wilde nemen omdat ze (hoe zou dat toch komen?) het ding niet op de parking in haar auto wilde laten liggen. Last dat die vrouw gehad heeft, alhoewel ze gewoon een foto wilde nemen van het publiek om de opkomst voor de persvisie te registreren...

zetmoon
02-06-2008, 09:52
De meeste films die in een bioscoop gefilmd worden of gecopieerd/gedownload worden
zijn grote blockbusters als Spiderman, Pirates, Lord of the rings etc.
Films die honderden miljoenen en zelfs miljarden opbrengen.

Wat maakt het dan uit dat er mischien nog wat in het illegale circuit gebeurd.
De makers van die fims eten er geen boterham minder om.

Laat ik voorop stellen dat ik zelf alleen maar originele DVD's heb.

Maar de huidige technieken om te copieren en downloaden zijn er nu eenmaal,
en kosten vrijwel niets meer.
Dus je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken.

Filmen in een bioscoop is natuurlijk vooral zielig.

Dennis Vansant
02-06-2008, 10:13
Ach, nu ik een tijdje hier heb doorgebracht (China tenslotte toch het Mekka van het illegale dvd-verkeer zijnde) heb ik ook in de smiezen gekregen dat de piraterij en legale industrie vooral een soort yin-yang zijn. Het ene kan niet zonder het andere overleven. De piraterij zorgt voor exposure voor de meeste films en dat genereert ook automatisch hogere verkopen. De meeste mensen die gesteld zijn op een beetje kwaliteit (in deze dagen van CGI en HD is dat niet zo gek), kijken misschien eerst zo'n crappy cam opname om dan vervolgens de dvd of BD te kopen.

Patrick van den Hul
02-06-2008, 10:26
Volgensmij ligt het probleem sowieso niet bij opnemen in de bioscoop, maar bij de gelekte DVD-screeners. Daarnaast is er ook vrijwel altijd een download in dvd-kwaliteit beschikbaar, enkele weken voor de daadwerkelijke dvd-release.

Als ze nou eens een verborgen watermerk aanbrachten in screeners, zodat ze kunnen zien wie het gelekt heeft, zijn we met z'n allen een stuk verder.

le-nnart
02-06-2008, 15:06
Volgensmij ligt het probleem sowieso niet bij opnemen in de bioscoop, maar bij de gelekte DVD-screeners. Daarnaast is er ook vrijwel altijd een download in dvd-kwaliteit beschikbaar, enkele weken voor de daadwerkelijke dvd-release.

Als ze nou eens een verborgen watermerk aanbrachten in screeners, zodat ze kunnen zien wie het gelekt heeft, zijn we met z'n allen een stuk verder.

'we' zijn dan niet verder, maar de grote heren uit Hollywood. Ik heb er namelijk geen last van dat er in de bioscoop gefilmt word(heb het ook nog nooit gezien) de films blijven toch wel beschikbaar dus en downloaden kan al enkele jaren. Ik denk dat ze eens moeten ophouden met dit soort onzin te verkopen, en gewoon films moeten maken.
Downloaden kan, zal altijd blijven kunnen, en kan al enkele jaren. Daarbij is een CAM versie nou niet echt een bedrijging voor de film industrie aangezien de kwaliteid op te huilen is.(Ik snap ook niet dat mensen nog de moeite nemen om het te maken)

Patrick van den Hul
02-06-2008, 15:21
Daarbij is een CAM versie nou niet echt een bedrijging voor de film industrie aangezien de kwaliteid op te huilen is.(Ik snap ook niet dat mensen nog de moeite nemen om het te maken)

Dat zeg ik dus ook als je goed leest, de bedreiging ligt niet daar maar bij de screeners.

le-nnart
02-06-2008, 15:37
een screener misschien wel, meer bedreiging zijn die dvd's die al op internet te downloaden zijn voordat ze uberhaupt te koop zijn.

Zoals bijv. Vantage point is al te downloaden in DVD kwaliteit, terwijl ik zie dat die pas op 1 july in de USa uitkomt.

intexor
02-06-2008, 15:52
Dat is denk ik niet zo vreemd aangezien er vaak eerder een huur-versie uitkomt die dan ook wel door iemand geript wordt en op internet geplaatst.

En by the way, die screeners hebben meestal een watermerk, maar dat is vrij eenvoudig te maskeren zodat de film toch verspreid kan worden zonder te achterhalen is wie gelekt heeft.