PDA

Bekijk de volledige versie : Top XX muziekdvd's



Jos Habets
04-06-2002, 07:41
Misschien een ideetje.......
Zou het wat zijn om (naast de gewone top 50) ook een lijst te hebben met alleen muziekdvd's?
Ik stem alvast voor. :D

Jeroen Titulaer
05-06-2002, 16:39
Prima Idee !!! heirbij dan nog een stem !

Als muziekliefhebber en eigenaar van zo'n 35 muziek dvd's
vind ik dit een goed idee...

Nu de uitwerking nog.......crew ??

groeten,

JT!

Alexander de Mol
06-06-2002, 06:49
Hmmm..ik weet het niet. Aangezien de dekking van muziek DVD recensies nog zeker niet optimaal is, lijkt me een Top 10 o.i.d. van muziek DVD's (nog) niet zinvol.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk nog veel meer genres te bedenken waarvoor je een aparte lijst zou kunnen samenstellen. Maar het muziek-genre is wat dat betreft wel de meest interessante.

Henk Heideveld
06-06-2002, 09:38
Ik heb heel wat films die in de recensies niet voorkomen. Bij muziek DVD's is dat nog een graadje erger. Dan krijg je dus erg scheve beelden.
De meeste aandacht gaat hier toch duidelijk uit naar film. Ik heb al vaker onder R2 een muziekrecensie neegezet. Daar kwam echter nauwelijks respons op. Jammer, maar helaas, moet de crew dan wel veel energie stoppen in een aparte scorelijst voor muziek DVD's? Ik zou het toejuichen, maar of er echt brede behoefte aan is, I doubt:confused: :confused:

Jos Habets
06-06-2002, 23:52
Ah, c'mon guys.
Ik denk dat muziekdvd's een heel apart hoofdstuk is/wordt.
Als je ziet wat er steeds bijkomt.......
Misschien wordt het aantal reviews dan ook wel groter......

Eric van Ballegoie
07-06-2002, 08:48
Ik ben het helemaal met Alexander en Henk eens: Er staan nu te weinig muziek DVD's in onze database om een lijst te maken waar je enige waarde aan kan hechten. Ik ben nog altijd druk bezig om voor meer muziek DVD's te zorgen, en wellicht dat we in de toekomst ook een muziek DVD Top 20 / 50 zullen hebben op de site.

Jeroen Titulaer
07-06-2002, 11:34
Het idee is er in iedergeval....ik wacht "rustig"af.....

Groeten en een prettig weekend !

Jeroen.

Alexander de Mol
07-06-2002, 12:09
Het idee is er in iedergeval....ik wacht "rustig"af.....Precies, wat in het vat hoeft niet te verzuren! :)

Jos Habets
08-06-2002, 13:05
Ok...we wachten af.
In ieder geval bedankt voor de replies.
Het heeft de aandacht en dat is op zich al mooi.

Hanna
01-07-2002, 13:47
ik ben ook helemaal voor zo'n aparte lijst.
muziekdvd's zijn wel een heel ander genre natuurlijk!
muziek- en speelfilms bij elkaar zetten in één lijst is voor
mij hetzelfde als cd-singles en complete albums in één
lijst zetten!!

Hanna

Tossie
02-07-2002, 12:19
Ik ben het helemaal met Alexander en Henk eens: Er staan nu te weinig muziek DVD's in onze database om een lijst te maken waar je enige waarde aan kan hechten. Ik ben nog altijd druk bezig om voor meer muziek DVD's te zorgen, en wellicht dat we in de toekomst ook een muziek DVD Top 20 / 50 zullen hebben op de site.

Ieder aanbod creert zijn eigen vraag.
Zodra er meer recensies verschijnen en informatie wordt gegeven over releases, zullen ook meer mensen er geinteresseerd in raken.

Je hebt toch niet grote en dure receivers en speakers om alleen maar naar het geluid van een film te luisteren? Dan zou je met veel minder af kunnen!

Koen Crijns
02-07-2002, 12:36
Speciaal voor jullie als sneak-preview heeft Leon dit even in elkaar geklust:

http://www.dvd.nl/muziektop5.php

Maar zoals mijn collega's al zeggen: er zitten op dit moment nog veel te weinig muziek DVD's in de database om echt een zinnige ranglijst te maken. We gaan een dergelijke top xx lijst dus de komende tijd nog niet plaatsen op de site.

Tossie
02-07-2002, 12:43
Zo moet het dus!!

Jos Habets
04-07-2002, 07:57
Bedankt Leon, dat bedoel ik dus.
Het is inderdaad jammer dat er (nog) niet meer muziekdvd's in de database staan. Er zijn er inmiddels toch al heel wat.
Op basis van welke criteria komt een muziekdvd overigens in aanmerking om door jullie gerencenseerd te worden?

Alexander de Mol
04-07-2002, 08:16
Op basis van welke criteria komt een muziekdvd overigens in aanmerking om door jullie gerencenseerd te worden? Heel simpel. Eigenlijk geen.
Behalve dan dat ze op de een of andere manier in ons bezit moeten zijn. Hetzij via de distributeur/maatschappij of uit 'eigen collectie'.

Henk Heideveld
04-07-2002, 12:56
Leuk lijssie en enigszins voorspelbaar bij een beperkt aanbod.
Maar gaan we muziekfilms nu ook onder de muziek-DVD's scharen?
Dan moet The Wall van Pink Floyd, e.d. hier dus ook bij gerekend worden?:confused: :confused:

Alexander de Mol
04-07-2002, 12:58
Maar gaan we muziekfilms nu ook onder de muziek-DVD's scharen?
Dan moet The Wall van Pink Floyd, e.d. hier dus ook bij gerekend worden?:confused: :confused: Deze opmerking past in de discussie die we momenteel intern voeren over dit onderwerp! :)
Hier komen we dus nog op terug.

Henk Heideveld
04-07-2002, 13:52
Deze opmerking past in de discussie die we momenteel intern voeren over dit onderwerp! :)
Hier komen we dus nog op terug.
Ja, daar moet je wel even bij stil staan, want er zijn steeds meer films waarin muziek een steeds belangrijkere rol gaat spelen. En waar ligt dan nog de schijdlijn tussen film, muziekfilm en muziek- DVD.
Voor mij is het wel helder. Ik zie muziekfilms niet echt als muziek DVD's. Het zijn ook geen verlengde clips. Ik heb dus in mijn collectie The Wall, West Side Story, Picture Show, Purple Rain, A Hard Day's Night, en dergelijke bij de films staan.
Ben benieuwd hoe jullie het gaan zien.

Tossie
04-07-2002, 14:07
Leuk lijssie en enigszins voorspelbaar bij een beperkt aanbod.
Maar gaan we muziekfilms nu ook onder de muziek-DVD's scharen?
Dan moet The Wall van Pink Floyd, e.d. hier dus ook bij gerekend worden?:confused: :confused:

Beperkt aanbod?
Er zijn ontzettend veel (goede) muziek DVD's.

Tossie
04-07-2002, 14:10
Ja, daar moet je wel even bij stil staan, want er zijn steeds meer films waarin muziek een steeds belangrijkere rol gaat spelen. En waar ligt dan nog de schijdlijn tussen film, muziekfilm en muziek- DVD.
Voor mij is het wel helder. Ik zie muziekfilms niet echt als muziek DVD's. Het zijn ook geen verlengde clips. Ik heb dus in mijn collectie The Wall, West Side Story, Picture Show, Purple Rain, A Hard Day's Night, en dergelijke bij de films staan.
Ben benieuwd hoe jullie het gaan zien.
Moulin Rouge is volgens mij ook geen muziek DVD. Het is gewoon een film, die toevallig veel muziek bevat en waar het eigenlijk om de muziek draait. Daar is de film omheen gebouwd.

Een muziek DVD is gewoon een DVD met materiaal van een band (of live of documentaire of de verzamelde clips).

Lijkt me niet zo'n moeilijke discussie? Of zie ik het misschien te eenvoudig?

Henk Heideveld
04-07-2002, 14:16
Moulin Rouge is volgens mij ook geen muziek DVD. Het is gewoon een film, die toevallig veel muziek bevat en waar het eigenlijk om de muziek draait. Daar is de film omheen gebouwd.

Een muziek DVD is gewoon een DVD met materiaal van een band (of live of documentaire of de verzamelde clips).

Lijkt me niet zo'n moeilijke discussie? Of zie ik het misschien te eenvoudig?
Ja, voor mij is de grens ook volstrekt helder, en die is gelijk aan de jouwe. De crew is er nog niet helemaal uit, die kijken er kennelijk toch met een wat andere blijk naar. Vandaar dat ik zei benieuwd te zijn naar hun onderscheidingscriteria.

Tossie
04-07-2002, 14:18
Ja, voor mij is de grens ook volstrekt helder, en die is gelijk aan de jouwe. De crew is er nog niet helemaal uit, die kijken er kennelijk toch met een wat andere blijk naar. Vandaar dat ik zei benieuwd te zijn naar hun onderscheidingscriteria.

Dan wachten we af.
Ben dus ook benieuwd naar de moeilijkheden die ze hebben met het bepalen van de criteria.

Art
04-07-2002, 14:22
Dan wachten we af.
Ben dus ook benieuwd naar de moeilijkheden die ze hebben met het bepalen van de criteria.
Ik zie dat Almost Famous en O Brother, Where Art Thou? ook onder de muziekdvd's vallen :confused:

Tossie
04-07-2002, 14:24
Ik zie dat Almost Famous en O Brother, Where Art Thou? ook onder de muziekdvd's vallen :confused:

Tja....
Ze maken het zichzelf iets te moeilijk denk ik.

Henk Heideveld
04-07-2002, 14:25
Beperkt aanbod?
Er zijn ontzettend veel (goede) muziek DVD's.
Nee, ik bedoel hier op het forum. Hier kom je niet tot een top50.

Henk Heideveld
04-07-2002, 14:27
Tja....
Ze maken het zichzelf iets te moeilijk denk ik.
Ja, jij en ik hebben een heldere scheidslijn voor ogen die weinig of geen discussie oproept, dus ook weinig interpretatieverschillen.

Jos Habets
05-07-2002, 07:37
Ik ben het helemaal met Henk en Tossie eens.
Onder een muziekdvd versta ik eigenlijk dvd met een concert of zoiets als 'Sultans of Swing' van 'Dire Straits' of 'The song remains the same' van 'Led Zeppelin' maar bijvoorbeeld niet 'The Wall' van 'Pink Floyd'.
Muziekfilms zouden wat mij betreft onder films thuis mogen horen.
Overigens heb ik wel wat tips voor de persoonlijke collecties van de rescensenten.......;)

Jos Habets
05-07-2002, 07:41
Eh...recensenten bedoel ik dus....

Voorbeeldjes?

Mike Oldfield
Jethro Tull
Walter Trout
Satriani
Santana

kan nog wel even doorgaan..........