PDA

Bekijk de volledige versie : Digitale DVD/HDD-recorder



elmagico
29-05-2008, 11:11
goedemiddag

ze verkopen binnenkort in de aldi in belgië een Digitale DVD/HDD-recorder
ik was al langer van plan om mij een dvd recorder aan te schaffen, maar ken hier eigenlijk niet zo veel over
kan er mij iemand wat meer uitleg geven aub
zou dit een goede aankoop zijn?
kostprijs bedraagt 279 euro
als je bijvoorbeeld een programma hebt opgenomen van tv kan je dit dan overzetten naar je pc?
en welke dingen kan je hier nog allemaal mee doen
hopelijk kan er iemand mij helpen
thx
ik geef alvast de specificaties:

- 360 GB harde schijf = tot 445 uur opname
- opname van televisieprogramma's op harde schijf of dvd
- kopieert van harde schijf naar dvd en van dvd naar harde schijf *
- DivX en mpeg-4 compatibel
- OTR (One Touch Recording)
- Time Shift / Record&Play-functie: voor het gelijktijdig opnemen en bekijken met tijdsverschil
- gemakkelijke bediening door 'Easy Guider' on screen menu
- laag energieverbruik in standby
- Opnameformaten: dvd+r/rw, dvd-r/rw, dvd+r DL
- Afspeelformaten: dvd-video, dvd+ R DL, dvd+r/rw, dvd-r/rw, svcd, vcd, audio-cd, mp3, wma, wav, jpeg, bmp, cd-r/rw
- Aansluitingen voorzijde: audio/video-ingang (tulp), S-video-ingang en DV-ingang
- Aansluitingen achterzijde: audio/video-uitgang, component uitgang (tulp), digitale audio-uitgang (coaxiaal/optisch), HDMI-interface, Euro-scart (1x ingang/ 1x uitgang), 75 ohm antenne-in/uitgang
- Accessoires: multifunctionele IR-afstandsbediening voor het bedienen van 4 extra apparaten zoals televisie, Dolby Digital Receiver, enz., lege dvd+rw, scart kabel en antennekabel
3 jaar garantie
incl. 0,30 EUR Recupel
* alleen voor dvd's zonder kopieerbeveiliging


GRTZ

DVDProfilersFilmgek
29-05-2008, 12:29
goedemiddag

ze verkopen binnenkort in de aldi in belgië een Digitale DVD/HDD-recorder
ik was al langer van plan om mij een dvd recorder aan te schaffen, maar ken hier eigenlijk niet zo veel over
kan er mij iemand wat meer uitleg geven aub
zou dit een goede aankoop zijn?
kostprijs bedraagt 279 euro
als je bijvoorbeeld een programma hebt opgenomen van tv kan je dit dan overzetten naar je pc?
en welke dingen kan je hier nog allemaal mee doen
hopelijk kan er iemand mij helpen
thx
ik geef alvast de specificaties:

- 360 GB harde schijf = tot 445 uur opname
- opname van televisieprogramma's op harde schijf of dvd
- kopieert van harde schijf naar dvd en van dvd naar harde schijf *
- DivX en mpeg-4 compatibel
- OTR (One Touch Recording)
- Time Shift / Record&Play-functie: voor het gelijktijdig opnemen en bekijken met tijdsverschil
- gemakkelijke bediening door 'Easy Guider' on screen menu
- laag energieverbruik in standby
- Opnameformaten: dvd+r/rw, dvd-r/rw, dvd+r DL
- Afspeelformaten: dvd-video, dvd+ R DL, dvd+r/rw, dvd-r/rw, svcd, vcd, audio-cd, mp3, wma, wav, jpeg, bmp, cd-r/rw
- Aansluitingen voorzijde: audio/video-ingang (tulp), S-video-ingang en DV-ingang
- Aansluitingen achterzijde: audio/video-uitgang, component uitgang (tulp), digitale audio-uitgang (coaxiaal/optisch), HDMI-interface, Euro-scart (1x ingang/ 1x uitgang), 75 ohm antenne-in/uitgang
- Accessoires: multifunctionele IR-afstandsbediening voor het bedienen van 4 extra apparaten zoals televisie, Dolby Digital Receiver, enz., lege dvd+rw, scart kabel en antennekabel
3 jaar garantie
incl. 0,30 EUR Recupel
* alleen voor dvd's zonder kopieerbeveiliging


GRTZ

>kostprijs bedraagt 279 euro<

In Nederland vragen ze voor hetzelfde apparaat 239,-- euro, als je vlak bij grens woont....

>zou dit een goede aankoop zijn?<

Ze geven 3 jaar garantie en als je geen behoefte hebt aan merken als Pioneer en Panasonic..... het is persoonlijk, denk niet dat het slecht is.

>als je bijvoorbeeld een programma hebt opgenomen van tv kan je dit dan overzetten naar je pc?<

Ja, dat kan met alle recorders, je neemt wat je hebt opgenomen op de HDD, opnieuw op op bijvoorbeeld een DVD RW schijfje, het schijfje stop je vervolgens in je PC en dat kun je dan weer copieren naar de harde schijf van je PC. Er zijn ook andere manieren, maar dan is de uitvoering van de PC weer van belang, over welke ingangen hij beschikt etc etc

>en welke dingen kan je hier nog allemaal mee doen<

Je kunt er muziek(audio) mee afspelen en beeld(films) mee afspelen in de formaten die het apparaat ondersteund. Ook beschikt hij over timeshift..... stel er belt iemand bij je aan, terwijl je iets aan het kijken bent dat je niet wilt missen, je zet de recorder op opnemen en je gaat naar de deur. Als je klaar bent aan de deur ga je verder met kijken waar je gebleven bent , de recorder neemt ondertussen het progamma verder op....

Vind de informatie die Aldi verstrekt wel een beetje karig, ik kan bijvoorbeeld nergens vinden of de recorder beschikt over een HDMI uitgang en of de speler kan upscalen en zo ja de gegevens daarover.

BTW, vind 279,-- euro aan de mep voor een Medion, 239,-- is zat betaald.;-) , voor rond de 250 euro heb je namelijk ook een "echte"

http://www.kieskeurig.nl/product/AEC9DE8E6200E921C12572A300447C5D.htm

STaf
30-05-2008, 08:31
goedemiddag

ze verkopen binnenkort in de aldi in belgië een Digitale DVD/HDD-recorder
ik was al langer van plan om mij een dvd recorder aan te schaffen, maar ken hier eigenlijk niet zo veel over
kan er mij iemand wat meer uitleg geven aub
zou dit een goede aankoop zijn?
kostprijs bedraagt 279 euro
als je bijvoorbeeld een programma hebt opgenomen van tv kan je dit dan overzetten naar je pc?
en welke dingen kan je hier nog allemaal mee doen
hopelijk kan er iemand mij helpen
thx
ik geef alvast de specificaties:

- 360 GB harde schijf = tot 445 uur opname
- opname van televisieprogramma's op harde schijf of dvd
- kopieert van harde schijf naar dvd en van dvd naar harde schijf *
- DivX en mpeg-4 compatibel
- OTR (One Touch Recording)
- Time Shift / Record&Play-functie: voor het gelijktijdig opnemen en bekijken met tijdsverschil
- gemakkelijke bediening door 'Easy Guider' on screen menu
- laag energieverbruik in standby
- Opnameformaten: dvd+r/rw, dvd-r/rw, dvd+r DL
- Afspeelformaten: dvd-video, dvd+ R DL, dvd+r/rw, dvd-r/rw, svcd, vcd, audio-cd, mp3, wma, wav, jpeg, bmp, cd-r/rw
- Aansluitingen voorzijde: audio/video-ingang (tulp), S-video-ingang en DV-ingang
- Aansluitingen achterzijde: audio/video-uitgang, component uitgang (tulp), digitale audio-uitgang (coaxiaal/optisch), HDMI-interface, Euro-scart (1x ingang/ 1x uitgang), 75 ohm antenne-in/uitgang
- Accessoires: multifunctionele IR-afstandsbediening voor het bedienen van 4 extra apparaten zoals televisie, Dolby Digital Receiver, enz., lege dvd+rw, scart kabel en antennekabel
3 jaar garantie
incl. 0,30 EUR Recupel
* alleen voor dvd's zonder kopieerbeveiliging


GRTZ
Niet doen, gewoon bij Eshop.nl een Panasonic DMR-EH57 kopen voor ongeveer 250€. Heeft wel een kleinere harde schijf, maar qua kwaliteit heb je dan ook het beste. Voor wat meer geld kan je ook de DMR-EH58 kopen, die heeft meteen 250Gig en een hele hoop mogelijkheden zoals een USB aansluiting waarmee je zonder problemen DIvx kan afspelen... Dit is natuurlijk mijn mening hé!:razz: