PDA

Bekijk de volledige versie : Beeldformaat EVITA



Arnold van Oostrum
05-09-2001, 14:38
Door Indies is recentelijk de film EVITA op DVD uitgegeven. Volgens de specs op de hoes is de film in 1.78:1 letterbox formaat.
Nu is de film oorspronkelijk 2.35:1 beeldformaat. Zo staat de film ook op de diverse DVD releases in Amerika, UK, etc.

Ik heb contact gehad met INDIES en de vraag voorgelegd. Helaas kon de bewuste juffrouw mij niet helpen. Haar antwoorden gaven aan dat zij niet bepaald deskundig is op dit terrein. :rolleyes:
Wat zij wel zei was dat de master uit Amerika komt. Maar ik kon bij haar niet wijzer worden inzake het juiste beeldformaat op de DVD.

Wie weet wat het beeldformaat van deze INDIES DVD is?

Arnold van Oostrum
06-09-2001, 17:42
Tja, dan zal ik zelf ook maar het antwoord geven.

In tegenstelling tot de informatie op de hoes, staat de film in de juiste beeldverhouding 2.35:1 ANAMORF op de DVD.
Het geluid is DD5.1 (bitrate 384 kb/s).
De DVD is uitstekend voorzien van extra's.
Gezien de lage verkoopprijs een koopje en absolute aanrader!

Het is jammer dat INDIES zo stom is geweest niet de juiste informatie over de beeldverhouding op de hoes te plaatsen.

Martin van Tuijl
06-09-2001, 21:10
Gezien de lage verkoopprijs een koopje en absolute aanrader!


Wat kost dat dan? :D

System 3rror
06-09-2001, 21:18
27 piek bij de mediamrkt! :)

Martin van Tuijl
06-09-2001, 21:22
27 piek! Das inderdaad niet duur! Moet je wel de mediamarkt in de buurt hebben, en dat heb ik dus niet :mad:
Waar zitten die winkels eigenlijk?

System 3rror
06-09-2001, 21:27
27 piek! Das inderdaad niet duur! Moet je wel de mediamarkt in de buurt hebben, en dat heb ik dus niet :mad:
Waar zitten die winkels eigenlijk?

Duivendrecht (bij de Arena), Rotterdam, Rotterdam Alexandrium... euh, en nog ergens... Leeuwarden

Met route beschrijving erbij staat alles op www.mediamarkt.nl

Echt super aanbiedingen daar, nieuwste DVD's meestal 58 piek... en daarna worden ze wel weer iets duurder, maja.. als je er snel bij bent!
Prijzen veranderen trouwes om de week!

Martin van Tuijl
06-09-2001, 21:36
Thx. Hmm, Leeuwarden is het dichtst in de buurt, maar dat kost me weer benzine en dat schiet dus niet op voor 1 dvd'tje :)
Zal hier in de buurt eens rondsnuffelen, maar ik betwijfel of ik hem ergens anders voor 27 piek kan vinden...

System 3rror
06-09-2001, 21:39
Nou, hehe, het aanbod is grooooooooot daar kan ik je vertellen!
Ik ga ook wel eens voor 1 dvd'tje, en kom dan toch terug met stuk of 5 :D

Gaat daar best wel hard, en prijzen toch lager als in de meeste winkels en zeker goedkoper als op het net!

Arnold van Oostrum
06-09-2001, 23:03
Dus Martin, dat is dan niet zo ver weg meer.

Ik weet niet precies wanneer, maar het zou deze maand zijn, op de Westerhaven (tegenover Eringa).

Martin van Tuijl
06-09-2001, 23:11
Dat is dus nog eens goed nieuws zo vlak voor het slapen gaan! :)
Als je zegt; 'tegenover Eringa', dan kan het haast niet anders of je komt uit/vaak in Groningen...
In dat geval kom ik je daar nog wel eens tegen ben ik bang :D
Bedankt voor de info!

Arnold van Oostrum
07-09-2001, 13:22
Een klein nadeeltje aan de EVITA dvd ontdekt. De ondertiteling is NIET uitschakelbaar. Maar och, 't is maar een klein probleempje voor een puike DVD voor een klein prijsje.:D

Martin van Tuijl
07-09-2001, 13:41
De ondertiteling is NIET uitschakelbaar.

Hmmm, we zien het deze keer door de vingers, maar netjes is het natuurlijk niet :rolleyes:

Mark van Voorthuizen
09-09-2001, 16:08
Bij "VanLeest" is Evita ook te krijgen voor 30 piek .
Kijk op www.vanleest.nl ,vreemd genoeg is de DVD bij de "Freerecordshop"(eigenaar van VanLeest!):confused: weer duurder (circa 35/37),al gaat er wel 10%vanaf met de cocacolacard.

Hey Hey,My My
Rock And Roll Will Never Die