PDA

Bekijk de volledige versie : Harde schijf crash



Mr. Blonde
12-06-2008, 07:53
Hi Guys!

Ik ben niet zo goed met computers vandaar het volgende:

Ik heb 2 harde schijven in mijn comp zitten, en 1tje heeft er sinds gisteraaf de brui aangegeven. Ik heb de 250g gedeeld in een D en een E schijf, en wanneer ik ze nu wil openen geeft hij aan dat de toegang geweigerd is omdat de map beschadigd zou zijn....verder herkent de computer de harde schijf wel, maar is de inhoud verdwenen.

1) Ben ik nu alles kwijt wat er opstond? Of bestaat er een manier/programma om het weer terug te krijgen?

alvast bedankt!
paul

Angels vs demons
12-06-2008, 09:47
veel succes.. er zijn bedrijven die dat doen.. maar dat kost je volgens mij HEEL veel geld.. weet niet of het dat waard is ;)

raymonddeniet
12-06-2008, 09:52
Misschien lukt het met schijfcontrole.
als je rechtermuisknop klikt op de betreffende partities, dan eigenschappen en je kiest hier voor Extra. Dan kies je Nu Controleren. Dan kruis je beide vakjes aan.
Het kan zijn dat je pc opnieuw moet opstarten. Dit proces kan vrij lang duren.

Mij heeft dit in het verleden enorm veel plezier gegeven. Succes en laat het horen wat de uitkomst is,.

gr
Raymond

Mr. Blonde
12-06-2008, 09:58
veel succes.. er zijn bedrijven die dat doen.. maar dat kost je volgens mij HEEL veel geld.. weet niet of het dat waard is ;)


Yeah i know...ik ben idd bang dat het een nwe schijf moet gaan worden...weg muziek enm films...:-(

Mr. Blonde
12-06-2008, 09:59
Misschien lukt het met schijfcontrole.
als je rechtermuisknop klikt op de betreffende partities, dan eigenschappen en je kiest hier voor Extra. Dan kies je Nu Controleren. Dan kruis je beide vakjes aan.
Het kan zijn dat je pc opnieuw moet opstarten. Dit proces kan vrij lang duren.

Mij heeft dit in het verleden enorm veel plezier gegeven. Succes en laat het horen wat de uitkomst is,.

gr
Raymond


Dat kan ik idd eens proberen...tx!(y)

Sneaker
14-06-2008, 01:04
Weet niet of het ondertussen gelukt is, maar er zijn ook programma's waarmee je het overgrote deel van je verwijderde of verdwenen informatie terug kan halen. Heb zelf erg goede ervaringen met GetDataBackFromNTFS (http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm). Een super programma. De trail die je kan downloaden laat echter alleen bestanden zien die het programma terug kan halen. Dus om ze ook daadwerkelijk terug te krijgen zal je het programma moeten kopen (80 Dollar) of er op een andere creatieve manier aan zien te komen. En er zijn ook genoeg andere tools te vinden die iets vergelijkbaars doet, alleen daar hem ik geen ervaringen mee.