PDA

Bekijk de volledige versie : guide plus neemt altijd te kort op



carsten888
13-06-2008, 19:31
ik merkte dat opnemen met guide plus niet goed ging, dus begon ik bij het instellen er een half uur bij op te tellen, en toch lijkt het opnemen te stoppen op de orginele programma eindtijd, of eerder.

Begintijd lijkt wel altijd te kloppen, dus denk ik dat ie wel de gegevens juist binnenhaalt.

[even zeuren]
ik ben nogal teleurgesteld, nou moet ik steeds weer met de timer opnemen, net als vroeger met de VHS. Dat is toch geen vooruitgang.
[/even zeuren]

ik heb een nieuwe panasonic harddisk recorder DMR EH57.

Mr_Parker
15-06-2008, 17:38
Ik weet niet hoe het met jou panasonic recoder is maar met mijn recoder kan ik in de setup aangeven dat ik standaard een x aantal minuten extra voor en na wil opnemen.
Ook kan ik dit per opname zelf nog eens aangeven.

Het probleem is dat de guideplus informatie vaak wat achterhaalt is. Het wordt immers niet iedere minuut bijgewerkt maar slechts 1 a 2 keer per dag en diverse zenders nemen het niet zo nauw met de correctheid van de tijden.

Een alternatief is het gebruik van bijv. vps / pdc dan start en stopt de recorder op het moment dat de betreffende puls gegeven wordt. Maar ook hier zijn sommige zenders slordig in. Daarbij komt dat je wel zeker moet zijn dat de betreffende zender van die info gebruikt maakt en dat de start tijd die je invult klopt met de vps/pdc code. Dit moet je weer controleren op de betreffende teletext pagina van de zender dat je wil opnemen.

Persoonlijk gebruik ik overigens de handmatige timer, simpelweg omdat ik meestal ext2 opneem (van mijn digitale tv decoder die ik ook nog eens moet programeren).

carsten888
16-06-2008, 08:51
in de setup aangeven dat ik standaard een x aantal minuten extra voor en na wil opnemen.

ga ik proberen.

dank voor je reactie.