PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Gaberiel-2



Jordy van Buel
15-06-2008, 10:14
Hieronder volgt het interview met Gaberiel-2 (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=16640).

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Gaberiel-2 zijn interview geplaatst heeft

Gaberiel-2
15-06-2008, 10:54
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

Mijn echte voornaam is Dennis. Via Dennoman weet ik dat onze naam afstamt van Dionysos, de Griekse god van de Wijn. Aangezien ik geen alcohol drink is dat wel een beetje ironisch. Van mijn vader moest en zou ik Dennis gaan heten. Toen mijn moeder zwanger was vertelde hij tegen iedereen dat het hem allemaal niet uitmaakte als ik maar een gezonde jongen zou worden met de naam Dennis. Omdat er hier al (minimaal) twee Dennis’en zijn (Dennoman en Dennis Oosterhuis) mag iedereen mij gewoon Gabe noemen (of een andere leuke nickname… ;))

- Wat is je geboortedatum?

02-06-1982

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

Ik ben geboren en getogen in Tilburg. Ik heb bijna 5 jaar in Breda gestudeerd maar ik ben altijd blijven wonen in Tilburg. De eerste 23 jaar bij mijn ouders, nu woon ik al twee en een half jaar samen met mijn vriendin. Ik heb het hier wel naar mijn zin en kan me dan ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik nog ooit buiten Tilburg zal gaan wonen.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

Ongehuwd, samenwonend. We hebben er nog geen maar willen in de toekomst zeker kinderen. Vorige maand hebben we samen een nieuwbouw huis gekocht en als dat klaar is (eind 2009, begin 2010) willen we aan kinderen gaan beginnen. Ook verwacht ik nog wel dat we ooit zullen gaan trouwen (al is het alleen maar voor de huwelijksreis… :mrgreen)

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

Ik heb bijna vijf jaar Vrijetijdsmanagement gestudeerd en ben gelukkig ook daadwerkelijk afgestudeerd ;) Na mijn laatste stage (die niet erg goed is bevallen) en een zeer moeizame scriptie had ik het even helemaal gehad met Vrijetijdsmanagement en ben ik gewoon gaan solliciteren. Zodoende ben ik autoverkoper geworden in Tilburg. Ik weet niet hoelang ik dit werk nog blijf doen of wat ik eventueel hierna zou willen. De tijd zal het leren… ;)

Tijdens mijn studie heb ik vier jaar in een videotheek gewerkt en ik geloof niet dat ik ooit nog zo’n leuk werk ga vinden. Ons videotheekteam leefde echt van films. Daarom kan ik het ook zo moeilijk verkroppen dat wanneer je tegenwoordig een videotheek binnenloopt en je vraagt naar “The Shawshank Redemption” de baliemedewerker je aankijkt of je chinees spreekt… (sorry Denno… :mrgreen:)

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

Films staat duidelijk op één, maar ik heb gelukkig nog meer hobbies. Ik doe al 14 jaar aan badminton en kan het (al zeg ik het zelf) aardig. Ik heb vroeger ook een tijd bij de Noord-Brabantse selectie gespeeld maar moet eerlijk zeggen dat ik daar wel één van de mindere was. Sinds twee jaar speel ik iedere zondag recreatief met een groep (veelal oudere) vrienden die behoorlijk hoog spelen of hebben gespeeld. Daarnaast vind ik het heel erg leuk om met mijn koivijver in de weer te zijn. We hebben nu (mede door ruimtegebrek) nog maar een kleine, maar straks in ons nieuwe huis gaat deze hobby flink worden uitgebreid ;).

Ook kan ik ook echt genieten van muziek. Ik mag regelmatig naar concerten gaan en ben best trots dat ik mijn top 3 mooiste nummers ook daadwerkelijk live heb mogen horen. Zo heb ik dus het voorrecht gehad om Angel van Sarah McLachlan, Bridge over Troubled Water van Simon & Garfunkel en Wasted Time van The Eagles live te horen. Andere concerten die een indruk op mij hebben gemaakt zijn o.a. The Rolling Stones, John Hiatt (2x), Michael Buble (2x), Norah Jones en Lucie Silvas.

Een andere hobby is Musicals. Sinds ik met mijn ouders naar Miss Saigon ben geweest ben ik verkocht. Niet alleen het begrip Musical vind ik erg mooi maar ook de theaters waar musicals in gespeeld worden. Het Circus Theater vind ik bv heel erg mooi. Mijn favoriete musical heb ik dan ook daar gezien: Aïda. Overigens vind ik niet alle musicals goed, The Three Musketeers vond ik bv erg tegenvallen.

Oh ja… en ik ben Ajacied… :mrgreen:

Ervaring met het Medium Film

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

Kan ik me eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren. Ergens in mijn vroege jeugd

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

Mijn vroegste herinneringen aan het medium film waren denk ik de tekenfilms. De eerste echte film die ik zag kan ik me niet meer herinneren maar ik weet nog wel dat ik vroeger iedere dag naar de tekenfilmserie MASK keek. Samen met mijn beste vriend toentertijd hadden wij ook al het speelgoed.

De eerste films die ik me echt kan herinneren keek ik vroeger altijd bij mijn nichtje en haar man. Zij paste vroeger altijd op en dan gingen we een film huren in de videotheek of gingen we naar de bioscoop. Een film uit die periode die ik me nog goed kan herinneren was Death Warrant met Jean-Claude Van Damme. Die man vond ik vroeger echt gaaf… ;)

Mijn eerste bioscoopfilms was Oliver & Co. Die vind ik trouwens nog steeds één van de leukere disney’s. Daarnaast ging ik dus ook wel eens naar de bioscoop met mijn nichtje en haar man, films die ik me daar nog van kan herinneren zijn The Bodyguard en Speed.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

Najaar 1999. In de zomer van 1999 waren we op vakantie in Spanje en daar heb ik mijn beste vriend leren kennen, net zo’n filmfan als ik. Vanaf toen zijn wij elke vrijdagmiddag in Rotterdam naar de bios gegaan, ik vanuit Breda met de trein en hij vanuit Hoogvliet met de metro. Ook deden we regelmatig biosweekendjes, ons record staat geloof ik op 8 films in een weekend.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

Entertainment. Een film moet bij mij vooral emotie oproepen. Daar versta ik dan ook adrenaline van een goede actiefilm onder. Een film moet iets met me doen. Alle technische snufjes zoals camerastandpunten, belichting etc gaan voor het grootste gedeelte langs me heen en dat vind ik wel prima zo...

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

Best wel belangrijk, het is voor mij de belangrijkste manier van ontspannen en ik kan na het zien van een film er soms nog dagen mee bezig zijn. Gelukkig houdt mij vriendin ook van film kijken, anders was dat best wel een probleem geweest.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

Ik vind het knap wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Ik vind wel altijd dat de techniek het verhaal moet ondersteunen en niet net andersom. Lord of the Rings is een goed voorbeeld van de juiste manier van het gebruiken van technische snufjes, 10,000 BC niet. Als je daar de techniek weghaalt houdt je helemaal niks over.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

Nee

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

Titanic. Ik geloof niet dat er iemand hier op dit forum is die deze mening deelt maar toch is het echt zo. Naar mijn mening klopt echt alles aan die film. Ik ben overigens sowieso wel redelijk “zoet” ingesteld mbt film. Naar mijn mening wordt er in Titanic het perfecte liefdesverhaal verteld met als achtergrond één van de meest spraakmakende gebeurtenissen uit onze geschiedenis. Cameron heeft alles met een geweldig oog voor detail perfect in beeld gebracht. De vertolkingen van DiCaprio en Winslet mogen er zijn en de score van James Horner vind ik heel erg indrukwekkend. Ik heb zelden zulke mooie stukken muziek gehoord in het algemeen en nog nooit in een film.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

Drama en Thriller hebben mijn voorkeur. Comedy kijk ik soms en dan heel specifiek.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

Op dit moment heb ik eigenlijk geen favoriete acteur/actrice. Vroeger vond ik Kevin Spacey heel erg goed (ten tijden van The Usual Suspects en L.A. Confidential). Maar toen hij films ging maken als “The Shipping News” en “Pay if Forward” ben ik een beetje afgehaakt. Julianne Moore vind ik een hele goede actrice en ook naar Claire Danes mag ik graag kijken.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

Steven Spielberg (Schindler’s List), James Cameron (Titanic) en Cameron Crowe (Almost Famous).

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

Cameron Crowe, het lijkt me echt geweldig om met hem te praten over zijn jeugd en zijn weg naar het volwassen worden en als je wilt weten waarom dan moet je maar eens naar Almost Famous kijken.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

Ik vind Wonder Boys (http://www.imdb.com/title/tt0185014/ (http://www.imdb.com/title/tt0185014/)) een ongelooflijk ondergewaardeerde film die bij een veel te klein publiek bekend is. De dialogen en vertolkingen in deze film zijn om je vingers erbij af te likken, zo leuk en goed. Voor Almost Famous geld dat in mindere mate ook.

En dan wil ik hier ook nog graag Titanic een keer noemen. Tuurlijk won deze film 11 Oscars en kun je hem dus moeilijk ondergewaardeerd noemen maar het stoort mij een beetje dat al die miljoenen mensen die ervoor gezorgd hebben dat de film wereldwijd $1,835,300,000 opbracht nu roepen dat het een film van niks is...

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

The Godfather 2. Ik ben er gewoon niet doorheen gekomen toen ik hem een paar jaar geleden opzette en moet hem eigenlijk nog steeds een keer opnieuw proberen, maar tot die tijd snap ik niet dat iedereen er mee weg loopt.


- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

Ik heb maar ooit één keer moeten huilen bij een film en dat was bij the Lion King toen Mufasa dood ging. Wel wordt ik regelmatig diep geroerd bij het kijken naar een film. Voorbeelden daarvan zijn o.a. de “Tiny Dancer” scène uit Almost Famous en het einde van Million Dollar Baby.

Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

Zonder twijfel die van Titanic. Dan bedoel ik overigens wel de prachtige score van James Cameron en niet de single van Celine Dion. In het boekje van de soundtrack van Titanic zegt James Cameron het volgende: “He (James Horner) made us one with Jack and Rose, feeling the beats of their hearts, as they experienced the kind of love we all dream about but so seldom find”. En daar ben ik het helemaal mee eens… “A Life So Changed” is het mooiste stukje instrumentale muziek dat ik ooit heb gehoord.

Een tweede soundtrack die ik echt nog even moet noemen is die van Almost Famous. Als je alleen al naar de soundtrack van die film luistert hoor je gewoon met hoeveel liefde Cameron Crowe die film heeft gemaakt. De soundtrack schetst (net als de rest van de film overigens) een ontzettend mooi tijdbeeld en verrast constant. Van bekende nummers zoals “Every Picture Tells A Story” van Rod Stewart tot onbekende nummers als “Tiny Dancer” van Elton John, allemaal passen ze naadloos in de film en zorgen ervoor dat je het gevoel krijgt dat je er daadwerkelijk bij bent. Zelfs de nummers die speciaal voor de film geschreven zijn klinken en voelen goed, helemaal top…

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

Eergisteren “The Notebook”. Leuke film, niet meer, niet minder.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

Thuis op de bank, het liefst alleen, of met mijn vriendin.


- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

Stroom uitvallen… ;)

Van DVD tot HT:


- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?


Toen The Wonder Boys net op DVD uit was.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

Mijn eerste DVD’s waren “The Wonder Boys” en “Titanic”. Door de dvd ging er echt een wereld voor mijn open, heerlijk in vergelijking met VHS.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

Dat is heel erg verschillend, soms maar 5 maar soms ook 25. Ik koop erg prijsbewust dus als er ergens een goede aanbieding is kunnen mijn aankopen flink oplopen. Mijn collectie bestaat uit 1209 DVD waarvan 237 seizoenen.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

Ik weet niet precies hoeveel kijkachterstand ik heb maar hij is aanzienlijk. Wat films betreft valt dat reuze mee, ik heb vooral veel seizoenen die ik nog moet zien.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

Het komt maar zelden voor dat ik een film te duur koop, ik weet over het algemeen wel welke dvd wat waar kost. Ik let weldegelijk op verpakking, een beschadigde verpakking laat ik gerust staan. Ook van ex-rentals ben ik niet zo’n fan. Extra’s maken me niet zoveel uit, er zijn maar weinig films waar ik de extra’s echt de moeite waard vond (uitzonderingen zijn LOTR en Titanic).

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

Hoewel niet zo speciaal ben ik best trots op mijn vijftal R1 Reservoir Dogs 10th Anniversary Mr. Editions. Ook ben ik erg trots op mijn House MD: Emmy Awards Promo "Blood Bag". [/font][FONT='Arial','sans-serif']Maar mijn favoriete DVD(box) is mijn Limited Numbered Buffy the Vampire Complete DVD Collection gesigneerd door Anthony Stewart Head.


- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

Zit er wel sterk over te denken.

- Heb je een Home Theater setup thuis?

Zo ongeveer… ;)

- Welke merken zitten daarin?

Pioneer DVD Speler en Surround Set (is te zien in de film Bin-Jip in het huis van de ongelukkige vrouw).

Loewe Xelos 32’’ LCD TV (http://www.loewe.nl/xelos_a_32_de,0,53.html)

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

Deze hele mooie BluRay speler (http://www.loewe.nl/blutec_vision_de,45876,53.html)

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

Staat gewoon in de woonkamer.

- Ben je al High Definition proof?

Voor zover ik weet in mijn tv wel HD Ready maar geen Full HD (ik ben helemaal niet technisch en heb er totaal geen verstand van).

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

In ons huidige huis moet er iig geen grotere tv staan, volgend jaar in het nieuwe huis gaan we dat opnieuw bekijken… :mrgreen:

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

10-11-2006


- Hoe ben je hier terecht gekomen?

Per toeval via Google volgens mij.

- Wat heb je geleerd van deze site?

Veel te weten gekomen over mooie en leuke films, veel aanbiedingen meegepikt en veel interessante internet dvd sites via dvd.nl gevonden.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

Het OHT. Daar is het vaak gewoon gezellig. Het mooie aan een forum is dat iedereen op een forum een zelfde hobby/passie heeft (in dit geval DVD’s/Films) en dat is gewoon leuk om over te praten.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

Lijkt me best leuk, denk alleen wel dat er heel veel tijd in gaat zitten.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

Opgeleverd via Pricewatch. Ik ben wel eens helemaal naar Maastricht gereden voor de X Files Complete Collection box, die was daar in de aanbieding en aangezien ik toch een auto van de zaak rij… :mrgreen:

Verder heb ik nog nooit via deze site een dvd gekocht/verkocht of geruild. Misschien gaat daar binnenkort verandering in komen wat ik heb gehoord dat TJ van zijn seizoenen Twin Peaks afwil… ;)

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?

Dagelijks

- Ben je verslaafd aan deze site?

Misschien… ;)

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

Nee… als het maar niet te lang duurt.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

Ja, dat lijkt me leuk. Als het goed is gaat dat binnenkort weer een keer gebeuren, dan gaan we met zijn allen bowlen… :)

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?

Lang, maar erg leuk om te doen… :bier: Sterker nog, ik vind het best een eer om gevraagd te zijn, dus bij deze, Romyyy nogmaals heel erg bedankt… ;)

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?

Tom Lempers

Romyyy’s vraag: Heb je wel eens een boek gelezen van een film, zoja welke?

Eigenlijk alleen LOTR Triologie.

- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?

Wat is je favoriete filmpersonage en waarom?

Amélie Poulain uit Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain. Omdat Amélie zo ongelooflijk positief en vriendelijk is ingesteld en omdat ze er heilig in geloofd dat het kleine geluk van de mensen om haar heen de wereld een betere plaats maakt en daar dan ook alles voor doet.

Dennis Oosterhuis
15-06-2008, 11:07
Lekker kort gehouden. Maaruhh...Gabe (:p), je mag best wat meer naar voren treden dat je Ajacied bent, hoor! :wink: Bezoek je ook nog wedstrijden?

Patrick van den Hul
15-06-2008, 11:15
Ik wist niet dat het al maandag was? ;)

Leuk om te lezen weer!

Waar ik wel benieuwd naar ben: Wat voor werk kun je eigenlijk gaan doen als gediplomeerd vrijetijdsmanager?

Smooth-J
15-06-2008, 11:45
Cool interview Dennis.

MASK shopte kont vroeger (y)

Hoop dat we binnekort eens een keer een meeting hebben, lijkt me leuk om kennis met je te maken.

Lex v/d Moolen
15-06-2008, 12:05
Toch moedig dat je gewoon Titanic als je favoriet durft te noemen (y)
Leuk om te lezen dat je ook een Eagles fan bent, ik mag ze itt The Dude ook heel graag horen. :)

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:16
Lekker kort gehouden. Maaruhh...Gabe (:p), je mag best wat meer naar voren treden dat je Ajacied bent, hoor! :wink: Bezoek je ook nog wedstrijden?Ik ben eerlijk gezegd meer een internet en tv supporter. Ik heb ze twee keer live mogen zien, hier in tilburg tegen Willem II. Ook ben ik vorig jaar naar de eerste training geweest en ben van plan om dat dit jaar weer te gaan doen... :p

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:21
Ik wist niet dat het al maandag was? ;)

Leuk om te lezen weer!

Waar ik wel benieuwd naar ben: Wat voor werk kun je eigenlijk gaan doen als gediplomeerd vrijetijdsmanager?Alles wat met evenementenorganisatie te maken heeft. Dus heel breed, van Pinkpop tot het EK en van de jaarlijkse meimarkt tot de wekelijkse optocht in de Efteling.

De naam zegt het eigenlijk al, managen wat andere mensen met hun vrijetijd doen... ;)

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:21
Cool interview Dennis.

MASK shopte kont vroeger (y)

Hoop dat we binnekort eens een keer een meeting hebben, lijkt me leuk om kennis met je te maken.
3 augustus is er waarschijnlijk een bowling meeting, en als je geen vervoer hebt kan je met mij meerijden... (y)

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:23
Toch moedig dat je gewoon Titanic als je favoriet durft te noemen (y)
Leuk om te lezen dat je ook een Eagles fan bent, ik mag ze itt The Dude ook heel graag horen. :)De Live cd met de rode tourbox op de voorkant is echt één van de mooiste (live)albums die ik ooit heb gehoord... op die cd klinkt Wasted Time naar mijn mening het mooiste... ;)

Patrick van den Hul
15-06-2008, 12:24
Alles wat met evenementenorganisatie te maken heeft. Dus heel breed, van Pinkpop tot het EK en van de jaarlijkse meimarkt tot de wekelijkse optocht in de Efteling.

De naam zegt het eigenlijk al, managen wat andere mensen met hun vrijetijd doen... ;)

Dan kun je dus je opleiding met je hobby combineren: Filmfestivals organiseren! (y)

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:31
Dan kun je dus je opleiding met je hobby combineren: Filmfestivals organiseren! (y)Dat zou inderdaad kunnen, en lijkt me ook wel heel erg leuk, het probleem is vaak alleen dat je er in dat wereldje maar heel erg moeilijk tussenkomt...

Ach.. wie weet wat de toekomst brengt... ;)

Smooth-J
15-06-2008, 12:34
3 augustus is er waarschijnlijk een bowling meeting, en als je geen vervoer hebt kan je met mij meerijden... (y)


Cool, maar hebben we hier een draadje over lopen dan? Was er niet van op de hoogte.

Dennis Oosterhuis
15-06-2008, 12:36
Leuk om te lezen dat je ook een Eagles fan bent, ik mag ze itt The Dude ook heel graag horen. :)
:shock: You're being very unDude... :nono:

Lex v/d Moolen
15-06-2008, 12:39
:shock: You're being very unDude... :nono:

Ach, ook The Dude heeft zijn gebreken. ;)
CCR vind ik overigens ook meesterlijk 8)


De Live cd met de rode tourbox op de voorkant is echt één van de mooiste (live)albums die ik ooit heb gehoord... op die cd klinkt Wasted Time naar mijn mening het mooiste... ;)
Live zijn ze ook gewoon erg goed. The Farewell Tour op DVD is subliem. Ben jij onlangs bij ze in Ahoy geweest? Ik wilde wel, maar dan wil ik er ook goed vooraan zitten.

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:50
Cool, maar hebben we hier een draadje over lopen dan? Was er niet van op de hoogte.Yep

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60678

Gaberiel-2
15-06-2008, 12:52
Ach, ook The Dude heeft zijn gebreken. ;)
CCR vind ik overigens ook meesterlijk 8)


Live zijn ze ook gewoon erg goed. The Farewell Tour op DVD is subliem. Ben jij onlangs bij ze in Ahoy geweest? Ik wilde wel, maar dan wil ik er ook goed vooraan zitten.Sorry, maar CCR is echt fout... :mrgreen:...

Ben bij de vorige tour geweest.... (wel in Ahoy) is al wel weer een aantal jaartjes geleden..

En de Farewell Tour DVD moet ik nog steeds aanschaffen... :oops:

Mr. Incredible
15-06-2008, 14:14
Leuk interview Dennis/Gabe

Wonderboys (y)
The Godfather Part II :confused:
En Titanic, tja...

De soundtrack van Almost Famous is overigens ook één van mijn favorieten, alleen is het wel een magere weergave van alle songs uit de film. Helaas ontbreken onder andere Neil Young, The Stooges en Jimi Hendrix op de soundtrack. Een deel 2 was zeker welkom geweest. Zelfde geldt helaas ook voor een andere favoriete film en soundtrack van mij: High Fidelity.

P.S. CCR is zeker wel oké en The Eagles can gargle my balls.

Coen P.
15-06-2008, 16:48
leuk om te lezen, maar...
Godfather II ONDERgewaardeerd :(
Titanic :(

romyyyy
15-06-2008, 18:07
OMG titanic :p ????
Maar je hebt wel leuke concerten gezien, goeie muziek smaak hoor!
Verder een leuk interview!

Daniël V.
15-06-2008, 19:15
Tof interview, Dennis/Gabe. :smile:

Leuk om vooral de jeugdherkenbaarheden te lezen. Ik ben een jaartje jonger, en vroeger was ik ook helemaal weg van MASK. :cool: Inclusief action toys. Inmiddels alles verkocht, maar de herinnering blijft mooi. Actiefilms uit de '80's en '90's staan me nu ook nog steeds goed bij.

Titanic kan ik wel waarderen. Stelletje snobistische cynisten hier. :twisted: :wink: Ik vind het zelf een heel mooie alles-in-een film. Cameron is ook een van mijn favoriete regisseurs, evenals Spielberg. Almost Famous zag ik een paar weken geleden voor het eerst, en daar ben ik helemaal weg van. Misschien ook eens achter de soundtrack aan gaan.

The Godfather Part II zou ik toch voor de aardigheid nog eens proberen. Die verdient echt wel de waardering die hij krijgt. Maar aan de andere kant, ook dat is weer aan smaak gebonden. Ik vind ook niet alle "gevestigde klassiekers" geweldig.

Kevin Spacey naast L.A. Confidential en The Usual Suspects uiteraard in Se7en, The Negotiator en American Beauty. (y)

Nielsje
15-06-2008, 22:05
Welk kind uit de jaren tachtig speelde niet met Mask, etc.? Ik ben nog steeds van plan als ik een groot (groter dan waar ik nu woon) huis heb al het oude speelgoed bij mijn ouders op te halen en netjes neer te zetten :D.

Angels vs demons
16-06-2008, 02:31
Mijn vroegste herinneringen aan het medium film waren denk ik de tekenfilms. De eerste echte film die ik zag kan ik me niet meer herinneren maar ik weet nog wel dat ik vroeger iedere dag naar de tekenfilmserie MASK keek. Samen met mijn beste vriend toentertijd hadden wij ook al het speelgoed.


haha mask was voor mietjes joh! ;) Echte stoere jongens hadden G.I.Joe, HE-MEN en absoluut niet te vergeten Transformers!! haha je wil niet weten hoevaak ik mijn spaarpot toendietijd bij de intertoys over de toonbank leeg gegooit heb!

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:08
Leuk interview Dennis/Gabe

Wonderboys (y)
The Godfather Part II :confused:
En Titanic, tja...

De soundtrack van Almost Famous is overigens ook één van mijn favorieten, alleen is het wel een magere weergave van alle songs uit de film. Helaas ontbreken onder andere Neil Young, The Stooges en Jimi Hendrix op de soundtrack. Een deel 2 was zeker welkom geweest. Zelfde geldt helaas ook voor een andere favoriete film en soundtrack van mij: High Fidelity.

P.S. CCR is zeker wel oké en The Eagles can gargle my balls.The Godfather Part II moet ik gewoon nog een keer (en dit keer in zijn geheel) bekijken, waarschijnlijk zal ik mijn mening dan wel moeten bijstellen... ;)

En bij de soundtrack van Almost Famous hadden ze eigenlijk gewoon voor een dubbel cd moet en kiezen (zoals ze gedaan hebben bij Forrest Gump). Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Cameron Crowe daar niet voor heeft gekozen...

P.s. Die van High Fidelity is idd ook erg goed... Sonic Death Monkey's rulen... ;)

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:12
leuk om te lezen, maar...
Godfather II ONDERgewaardeerd :(
Titanic :(Ik wist echt wel dat Titanic een minder populaire keus was hier op dit forum, maar het is nou eenmaal niet anders, die staat echt 1 in mijn top 10. Over the Godfather Part II, die moet ik binnenkort gewoon weer eens een eerlijke kans geven... ;)

P.s. wel blij dat je het interview leuk om te lezen vond... :mrgreen: ;)

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:14
OMG titanic :p ????
Maar je hebt wel leuke concerten gezien, goeie muziek smaak hoor!
Verder een leuk interview!Yep Titanic... :mrgreen: (al spijt dat je mij hebt voorgedragen voor het interview... ;))

Ik heb nog één concert in de planning staan en dat is dat van Bryan Adams. Jij nog concertplannen...??

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:17
Tof interview, Dennis/Gabe. :smile:

Leuk om vooral de jeugdherkenbaarheden te lezen. Ik ben een jaartje jonger, en vroeger was ik ook helemaal weg van MASK. :cool: Inclusief action toys. Inmiddels alles verkocht, maar de herinnering blijft mooi. Actiefilms uit de '80's en '90's staan me nu ook nog steeds goed bij.

Titanic kan ik wel waarderen. Stelletje snobistische cynisten hier. :twisted: :wink: Ik vind het zelf een heel mooie alles-in-een film. Cameron is ook een van mijn favoriete regisseurs, evenals Spielberg. Almost Famous zag ik een paar weken geleden voor het eerst, en daar ben ik helemaal weg van. Misschien ook eens achter de soundtrack aan gaan.

The Godfather Part II zou ik toch voor de aardigheid nog eens proberen. Die verdient echt wel de waardering die hij krijgt. Maar aan de andere kant, ook dat is weer aan smaak gebonden. Ik vind ook niet alle "gevestigde klassiekers" geweldig.

Kevin Spacey naast L.A. Confidential en The Usual Suspects uiteraard in Se7en, The Negotiator en American Beauty. (y)Wat is er toch met Kevin Spacey gebeurt...!! Super acteur die geweldige films uitkoos, maar de laatste jaren... :nono:

De soundtrack van Almost Famous zal je echt niet tegenvallen, hoewel ik het wel eens ben met Mr. Incredible, niet alle goede muziek uit de film staat ook echt op de soundtrack en dat is wel zonde...

Godfather Part II gaan we echt nog een keer (her)bekijken... ;)

Thanks voor de reactie :bier:

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:23
Welk kind uit de jaren tachtig speelde niet met Mask, etc.? Ik ben nog steeds van plan als ik een groot (groter dan waar ik nu woon) huis heb al het oude speelgoed bij mijn ouders op te halen en netjes neer te zetten :D.Ik heb ook al mijn (MASK) speelgoed nog... :-D

Heb vorig jaar uit jeugdsentiment ook alle aflevering van MASK op DVD gekocht... als ik die begintune hoor, ben ik weer helemaal in MASK mode... ;)

Gaberiel-2
16-06-2008, 08:25
haha mask was voor mietjes joh! ;) Echte stoere jongens hadden G.I.Joe, HE-MEN en absoluut niet te vergeten Transformers!! haha je wil niet weten hoevaak ik mijn spaarpot toendietijd bij de intertoys over de toonbank leeg gegooit heb!Zelfde hier... wij hadden overigens ook onze HE-MEN poppen en onze transformers... ;)

Van G.I. Joe hadden we alleen de videobanden... (y)

romyyyy
16-06-2008, 10:06
Yep Titanic... :mrgreen: (al spijt dat je mij hebt voorgedragen voor het interview... ;))

Ik heb nog één concert in de planning staan en dat is dat van Bryan Adams. Jij nog concertplannen...??

Nee hoor, geen spijt :p
Ik heb geen concerten in de planning dit jaar, alleen nog een musical: ciske de rat.

Gaberiel-2
16-06-2008, 11:04
Nee hoor, geen spijt :p
Ik heb geen concerten in de planning dit jaar, alleen nog een musical: ciske de rat.Die is echt erg leuk, wel heel erg amsterdams, maar toch erg leuk. Hoop alleen wel dat je Danny de Munk krijgt want anders denk ik wel dat hij tegenvalt... ;)

Wij willen dit jaar nog naar Les Miserables en gaan in september nog naar Evita... :)

Coen P.
16-06-2008, 17:15
Ik wist echt wel dat Titanic een minder populaire keus was hier op dit forum, maar het is nou eenmaal niet anders, die staat echt 1 in mijn top 10. Over the Godfather Part II, die moet ik binnenkort gewoon weer eens een eerlijke kans geven... ;)

P.s. wel blij dat je het interview leuk om te lezen vond... :mrgreen: ;)

het heeft ook wel iets stoers om hier ronduit te vertellen dat je Titanic cool vond! (of zat je vriendin mee te kijken en durfde je niets slechts te vertellen :))

Neil
17-06-2008, 00:53
Geef je gelijk hoor wat Titanic betreft. Vind het zelf ook een mooie film (y)

Seus
17-06-2008, 07:24
Ook ik vind Titanic een behoorlijk goede film. Voor mij geen top-10 film, maar zeker niet de slechte film zoals hier op het forum vaak wordt beweerd:roll: .

En Gaberiel, het blijft indrukwekkend om je totale dvd-collectie te horen. Zeker je bezit van het aantal seizoenen van series.(y)

Verder weer een leuk interview.

Patrick van den Hul
17-06-2008, 09:48
En Gaberiel, het blijft indrukwekkend om je totale dvd-collectie te horen. Zeker je bezit van het aantal seizoenen van series.(y)


Nu nog zien (6)

Alexander D
17-06-2008, 16:32
Zeg Gabe,

Hadden we eigenlijk niet zo'n beetje als het ware toch wel keihard afgesproken dat je roepnaam Buffylover is? ;)

Tom L.
17-06-2008, 21:33
Leuk interview! Heb je ook al eens in het buitenland (bijvoorbeeld Londen) musicals bezocht?

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:23
het heeft ook wel iets stoers om hier ronduit te vertellen dat je Titanic cool vond! (of zat je vriendin mee te kijken en durfde je niets slechts te vertellen :))Weet je wat het gewoon is Coen, ik kom hier om het naar mijn zin te hebben en dan heb ik echt geen zin om de anders voor te doen dan ik ben... en daarnaast ga ik er ook gewoon vanuit dat mensen het hier belangrijker vinden hoe ik met ze omga dan welke film ik het beste vind... en volgens mij is dat ook zo... (y)

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:24
Geef je gelijk hoor wat Titanic betreft. Vind het zelf ook een mooie film (y)Een medestander... :mrgreen: (y)

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:25
Ook ik vind Titanic een behoorlijk goede film. Voor mij geen top-10 film, maar zeker niet de slechte film zoals hier op het forum vaak wordt beweerd:roll: .

En Gaberiel, het blijft indrukwekkend om je totale dvd-collectie te horen. Zeker je bezit van het aantal seizoenen van series.(y)

Verder weer een leuk interview.Wat zeg ik, twee medestanders... ;)

Ben momenteel mijn collectie in What I Watch aan het zetten, dus ik ben binnenkort wat collectie betreft ook helemaal online... ;)

Patrick van den Hul
18-06-2008, 08:26
Een medestander... :mrgreen: (y)

En hier nog een, zeker een genietbare film. Zeker, hij had nog een stuk beter kunnen zijn als er een keuze was gemaakt voor actie óf romantiek, aangezien de combinatie niet altijd even goed werkt. Echter zijn de special effects, de sets en de muziek zo mooi dat het gemakkelijk is om je echt op dat schip te wanen, en dát is het grote sterke punt van de film. Volgensmij kijken veel mensen daarover heen, omdat ze de film gewoon graag willen haten.

Overigens is het niet mijn favoriete film, maar dus zeker een goede ;)

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:26
Nu nog zien (6)Nadat mijn collectie in What I Watch staat, en ik mijn DVD kast een beetje heb geordend (en afgestoft) komen de foto's deze kant op... :)

Patrick van den Hul
18-06-2008, 08:27
Nadat mijn collectie in What I Watch staat, en ik mijn DVD kast een beetje heb geordend (en afgestoft) komen de foto's deze kant op... :)

(y)

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:28
Zeg Gabe,

Hadden we eigenlijk niet zo'n beetje als het ware toch wel keihard afgesproken dat je roepnaam Buffylover is? ;)Tussen ons wel he... ;)

Alex, het is een eer om door jou Buffylover-2 genoemd te worden... ;) :bier:

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:33
Leuk interview! Heb je ook al eens in het buitenland (bijvoorbeeld Londen) musicals bezocht?Thanks Thomas... (y)

Al begonnnen aan je interview...?? ;)
Ik wil nog steeds heel graag een keer naar New York om daar een paar musicals te pakken, maar het is er nog nooit van gekomen... wie weet in de toekomst... :)

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:35
En hier nog een, zeker een genietbare film. Zeker, hij had nog een stuk beter kunnen zijn als er een keuze was gemaakt voor actie óf romantiek, aangezien de combinatie niet altijd even goed werkt. Echter zijn de special effects, de sets en de muziek zo mooi dat het gemakkelijk is om je echt op dat schip te wanen, en dát is het grote sterke punt van de film. Volgensmij kijken veel mensen daarover heen, omdat ze de film gewoon graag willen haten.

Overigens is het niet mijn favoriete film, maar dus zeker een goede ;)Dat denk ik dus ook... volgens mij is het gewoon populair om Titanic te haten, en dan heb ik het nog niet eens zozeer over de mensen hier op dit forum, maar meer in het algemeen.

Tom L.
18-06-2008, 08:39
Thanks Thomas... (y)

Al begonnnen aan je interview...?? ;)
Ik wil nog steeds heel graag een keer naar New York om daar een paar musicals te pakken, maar het is er nog nooit van gekomen... wie weet in de toekomst... :)

Uh nee nog niet :o. Zal ik maar eens mee beginnen dan ;).

Gaberiel-2
18-06-2008, 08:59
Uh nee nog niet :o. Zal ik maar eens mee beginnen dan ;).Er gaat stiekem toch wel wat tijd in zitten...

Het is net of je een scriptie aan het schrijven bent... ;) :mrgreen:

Tom L.
18-06-2008, 09:04
Er gaat stiekem toch wel wat tijd in zitten...

Het is net of je een scriptie aan het schrijven bent... ;) :mrgreen:

Ja maar een interview is nog enigzins leuk. Een scriptie totaal niet ;).

Gaberiel-2
18-06-2008, 09:20
Ja maar een interview is nog enigzins leuk. Een scriptie totaal niet ;).Geloof me... daar weet ik alles van... :bier:...

pfan
22-06-2008, 12:59
Dat denk ik dus ook... volgens mij is het gewoon populair om Titanic te haten, en dan heb ik het nog niet eens zozeer over de mensen hier op dit forum, maar meer in het algemeen.


Titanic is voor mij ook de absolute nr.1 (y)