PDA

Bekijk de volledige versie : Goed alternatief voor UPC



johnsmeets
15-06-2008, 12:50
:?:
kwaliteit soms prima soms bedroevend van de gewone tv uitzendingen
komt omdat alles via hun kastje gaat
heb het wel een beetje gehad met upc

gezocht een goed alternatief(geen digitenne)

any idea's?
John

johnsmeets
15-06-2008, 13:51
mmhhh weer wat wijzer door andere tread zal mijn full hd sony es omschakelen naar 10801 bij deze uitzendingen

Mr_Parker
16-06-2008, 12:57
John,
Ik denk dat er maar twee alternatieven zijn.

1. Sateliet, zit je wel vast aan hun doorgifte die voor Ned 1,2 3 en de commerciele nederlanders slechter is (lagere bitrate) dan dat je eigenlijk bij UPC zou moeten hebben.

2. Verhuizen naar Ziggo gebied. Dan zit je wel aan hun kastjes vast die ook hun beperkingen kennen, en aan verhuiskosten natuurlijk.

Bij digitale kabel is ook je huis installatie erg belangrijk.
Storingen van randapparatuur komen doorgaans niet terug in je beeld als ruis zoals bij analoge tv. Maar als de storing / straling te erg is kan het wel juist erg veel problemen op leveren ipv slechts een beetje ruis.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de upc box bij mijn broer nu ook niet echt geweldig vind, zijn de decoder waar je uit kunt kiezen bij ziggo toch net wat prettiger, maar dat is persoonlijk.

Marcellow
16-06-2008, 15:23
John, misschien een idee om meer informatie over je installatie/apparatuur/bekabeling te geven. Misschien zit hier de fout/ oplissing wel verstopt!

Jurriaan Wittenberg
17-06-2008, 11:32
John,
Ik denk dat er maar twee alternatieven zijn.

1. Sateliet, zit je wel vast aan hun doorgifte die voor Ned 1,2 3 en de commerciele nederlanders slechter is (lagere bitrate) dan dat je eigenlijk bij UPC zou moeten hebben.

2. Verhuizen naar Ziggo gebied. Dan zit je wel aan hun kastjes vast die ook hun beperkingen kennen, en aan verhuiskosten natuurlijk.

Bij digitale kabel is ook je huis installatie erg belangrijk.
Storingen van randapparatuur komen doorgaans niet terug in je beeld als ruis zoals bij analoge tv. Maar als de storing / straling te erg is kan het wel juist erg veel problemen op leveren ipv slechts een beetje ruis.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de upc box bij mijn broer nu ook niet echt geweldig vind, zijn de decoder waar je uit kunt kiezen bij ziggo toch net wat prettiger, maar dat is persoonlijk.

Euh.. Ziggo??? Heb je de laatste tijd niets over de klachten bij Casema gehoord misschien (Casema is ondertussen Ziggo). Het schijnt dat daar de telefoon momenteel roodgloeiend staat hoor.

Overigens: volgens mij is er gewoon geen perfecte kabelaar/provider aan te wijzen tot ze door OPTA verplicht worden de kabelnetten vrij te geven. Maar dat is wel heel erg ideologisch gedacht.

Mr_Parker
17-06-2008, 15:31
Ja, ik heb over de klachten van Ziggo gehoord, maar ik ben zelf altijd al Ziggo / @Home klant geweest en ik heb geen klachten gehad sinds de omschakeling naar Ziggo.
Ik verbaasde me dan ook enigzins toen ik het las.
Even het EK HD verhaal uitgezonderd maar dat is mede een probleem van de NOB/NOS

Ik wilde eigenlijk aangeven dat er niet echt een alternatief is, op sateliet na.

Ik denk persoonlijk echter niet dat het "openstellen" van het kabelnetwerk ietsoplevert. Eerder zelfs verslechterend werkt.

Het probleem is bandbreedte. Nu heeft een kabelaar alle bandbreedte en kan die dus naar eigen inzicht zo optimaal mogelijk gebruiken. Analoog (diverse verplichtingen) en digitaal.
Als het open gesteld wordt dient er naast de huidige provider (die nu al zenders in bit-rate moet knijpen om ruimte te besparen) ook nog ruimte gaan afstaan aan anderen. Wordt het helemaal een ramp.
Of we krijgen IP-tv, ja leuk hangende / haperende beelden in lage(re) kwaliteit en dan ook maar een tv tegelijk want anders gaat het helemaal mis...
Via buren al hele uch uch goede ervaring met tele2 voetbal op die wijze. Man wat een belammerde kwaliteit was die IP-tv zeg.

De concurrentie op de kabel zou dus alleen maar iets zijn als je uit het huidige aanbod zenders zelf kunt kiezen welke je wel en niet wilt (per zender) en dan kunt aangeven aan wie je dat wil betalen. Maar de doorgifte zou dan dus voor alle providers dus exact het zelfde zijn, alleen de rekening gaat naar iemand anders.
Dat is geen concurrentie en wat signaal kwaliteit betreft zou dit niks veranderen.

johnsmeets
18-06-2008, 10:00
mijn bekabeling is prima hoor
er zit ook prima beeld tussen op veel zenders
ziggo heeft ook zijn dingen en de klachtenregen van de laatste tijd geeft ook niet echt reden tot overstap
sateliet is geen optie kijk veel 1 2 en 3 en die komt later (ook) bij upc in hd
wellicht is die hd box beter als de standaard die ik nu heb, maar heb daar momenteel nog geen intresse in veels te weinig zender voor het geld met 1 2 en 3 erbij word het intressant

Mr_Parker
18-06-2008, 11:04
Dan is er nog maar een alternatief.

Je eigen provider starten.
Nadeel is dat je dan juist heel veel grond nodig hebt om je eigen sateliet ontvangst station op te zetten. Een glasvezel kabel naar Hilversum moet gaan trekken voor de publieke en commerciele zenders etc..

Je snapt het idee denk ik wel.

Als je zelf aangeeft dat je af wil van UPC, je digitenne geen alternatief vindt net als sateliet dan is er helaas geen alternatief (ip-tv zou ik geizen je op en aanmerkingen geen alternatief willen noemen).

johnsmeets
18-06-2008, 11:08
hahaha
tja vragen mag je weet maar nooit, was serieus
denk dat ik bij onze vrienden moet blijven hangen
thanks:)