PDA

Bekijk de volledige versie : Aviator, The [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
02-07-2008, 17:20
Aviator, The

Nette HD uitgave die de film laat zien zoals hij door de regisseur bedoeld is.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3462)

Patrick Deckard
02-07-2008, 20:26
lees ik het goed? "niet anamorf"

Frank
02-07-2008, 20:46
Anamorfe blu-ray discs bestaan als ik het goed begrepen heb niet.

Werner
02-07-2008, 22:36
Inderdaad, bij BR discs is het niet nodig om het beeld "op te rekken" om het weer in het juiste aspect ratio te krijgen. Het verschil tussen anamorf en niet anamorf bestaat dus niet.

Ik ben overigens zeer blij dat de film eindelijk in het juiste AR getoond wordt, én dat de BR de extra's van de DVD weer bevat. What's not to like?

Richard B.
02-07-2008, 22:37
Ik heb de HD DVD al een tijdje (onbekeken) liggen. Ik denk dat het wel een film is die goed profiteerd van het HD-element, maar als Scorsese-film is ie helaas niet zo sterk.

Fidelio
02-07-2008, 23:15
Ik heb de HD DVD al een tijdje (onbekeken) liggen. Ik denk dat het wel een film is die goed profiteerd van het HD-element, maar als Scorsese-film is ie helaas niet zo sterk.

Ik denk dat je dan de HD DVD hebt die Warner Bros heeft uitgebracht ? Ik heb ze ook allebei op Blu Ray dan, maar de DTS HD track van DFW is simpelweg schitterend, ik vind het ook een kwalijke zaak dat Warner met een disc van 30GB geen fatsoenlijk audiospoor heeft toegevoegd !

Maar ik kan hem je zeker aanraden te kijken, zowel voor de film zelf als het beeld !!

-Jaap-
03-07-2008, 11:14
Alleen wel jammer dat de extra's in SD resolutie in een HD kadertje geplaatst zijn.
Zet ze gewoon in hun orginele resolutie op de disc en niet in zo'n kadertje, is nergens voor nodig.
Andere filmmaatschappijen doen dit ook niet.

Roy Langeveld
03-07-2008, 13:57
Wel een opmerking: de film won 5 Oscars en niet 6. Voor art direction, camerawerk, kostuumontwerp, montage en beste vrouwelijke bijrol (Cate Blanchett). Art direction is wel een combi van decorontwerp en set decoration, maar is officieel wel gewoon één categorie.

Verder een zeer onderhoudende film. Jammer dat dit toch als een van Scorsese's mindere wordt gezien, vond hem wel beter dan Gangs of New York.

SuperDre
03-07-2008, 15:58
he verdorie, ik had gedacht dat ze met BR eindelijk de ondertiteling op een correcte plek zetten, maar neeeee weer zo achterlijk in de zwartebalk en deels in beeld.. helaas is er voor zover ik weet op de gemiddelde BR-speler nog steeds geen mogelijkheid om zelf de ondertiteling te verplaatsen (voor zowel dvd als BR).. hopelijk dat ze dat eens gaan toevoegen aan de firmware van de PS3 want ik wordt van dit soort misbakselige ondertiteling erg ziek en breekt compleet het bioscoop effect. de ondertiteling zelf ziet er wel netjes uit.. misschien anders maar vragen of ze een 2e ondertiteling track erbij pleuren voor mensen die wel een bioscoop ervaring willen hebben..

zetmoon
03-07-2008, 23:52
Mischien ten overvloede:

de huurversie van de DVD was wel in 2.35:1.

Werner
04-07-2008, 08:22
Mischien ten overvloede:

de huurversie van de DVD was wel in 2.35:1.

Klopt. Maar die werd nergens te koop aangeboden AFAIK. Ik heb er indertijd actief naar gezocht, zonder succes.

zetmoon
04-07-2008, 08:30
Bij MovieMax hadden ze er veel te koop voor 5 euro!

Lex v/d Moolen
04-07-2008, 14:09
Bij MovieMax hadden ze er veel te koop voor 5 euro!

De Blu-Ray ??

-Jaap-
04-07-2008, 14:12
2:35:1 huur DVD lijkt me.
Idioot dat die koop DVD verprutst is.

Richard B.
13-07-2008, 21:15
Ik denk dat je dan de HD DVD hebt die Warner Bros heeft uitgebracht ? Ik heb ze ook allebei op Blu Ray dan, maar de DTS HD track van DFW is simpelweg schitterend, ik vind het ook een kwalijke zaak dat Warner met een disc van 30GB geen fatsoenlijk audiospoor heeft toegevoegd !
Ik vond de audio heel acceptabel. Wat misschien wel jammer is is dat er op DFW's uitgave nogal wat extra's ontbreken t.o.v. Warner's uitgave van zowel de HD DVD als de BD. Dit is de complete lijst van die uitgave:


* Audio Commentary
* Deleted Scene (2 minutes, SD)
* A Life Without Limits: The Making of The Aviator (12 minutes, SD)
* The Role of Howard Hughes in Aviation History (15 minutes, SD)
* Modern Marvels: Howard Hughes (42 minutes, SD)
* The Affliction of Howard Hughes: Obsessive Compulsive Disorder (14 minutes, SD)
* OCD Panel Discussion (15 minutes, SD)
* An Evening with Leonardo DiCaprio and Alan Alda (28 minutes, SD)
* The Visual Effects of The Aviator (12 minutes, SD)
* Constructing The Aviator: The Work of Dante Ferretti (6 minutes, SD)
* Costuming The Aviator: The Work of Sandy Powell (4 minutes, SD)
* The Age of Glamour: The Hair and Makeup of The Aviator (8 minutes, SD)
* Scoring The Aviator: The Work of Howard Shore (7 minutes, SD)
* The Wainwright Family: Loudon, Rufus, and Martha (5 minutes, SD)

Ik heb hem trouwens inmiddels bekeken en ik vond dat de film goed profiteert van het HD element. Ik moet zeggen dat ik hem nu beter kan waarderen dan voorheen.

Marc T.
04-12-2008, 15:46
Heb hem net gekocht op Blu-Ray. Heb de 2 disc en 3-disc op dvd al staan, maar aangezien ik vind 1 van de beste films ooit vind mag hij niet ontbreken in mijn collectie :D

Geniale film!

Raymond Gelmers
19-12-2008, 15:40
In de conclusie staat:
Met name de documentaire van History Channel over Howard Hughes is de moeite waard, evenals de speelfilm van Martin Scorsese.

De docu van History Channel erg interssant en o ja, er staat ook nog een film op het schijjfie die wel leuk is om te kijken (6)

Fonzie
23-12-2008, 13:33
Ik vind het zo jammer dat DFW alleen maar van die dikke doosjes gebruikt. Een BR collectie ziet er nou net zo goed uit omdat er van die elegante strakke doosjes bestaan zoals sony en disney hanteren.. komen zij weer aan met een afwijkende verpakking :(

-Jaap-
23-12-2008, 13:42
Mijn tip, zeker met de lage pond:
Films uit de UK importeren, dan heb je meer van die dikke doosjes, want bijna alle UK blu-ay's zitten in 12mm amaray doosjes, net zoals bij DFW.
Ik vind het een hele goede keuze, want die dikke amaray's zijn lekker stevig, i.t.t. die flubberdoosjes hier in NL.
Verschillende doosjes zul je altijd hebben, iedereen hier heeft toch ook wel digipacks en slipcases tussen de keepcases staan?
Gelijke doosjes zal je nooit krijgen.

TJ Weissel
23-12-2008, 13:48
Vind het zelf ook wel leuk, verschillende hoesjes afwissling! :D

Heb deze film overigens nog op HD DVD binnen gehaald, één van mijn favorieten van het afgelopen decennia!

-Jaap-
23-12-2008, 13:52
Komt er bij mij ook nog wel een keertje in voor een leuk prijsje.

TJ, weet jij waarom in de UK eigenlijk alleen dikke doosjes worden gebruikt, i.t.t. veel andere landen?

TJ Weissel
23-12-2008, 13:54
Geen idee, maar wat ik mij zou kunnen indenken dat die dikke amaray cases in de UK gemaakt worden...

-Jaap-
23-12-2008, 14:10
Maar worden de discs dan ook in de UK geperst en verpakt?
Waar worden de meeste Europese Blu-ray releaes geperst?
Er zijn toch niet zo heel veel fabrieken?

HUYG
02-05-2009, 12:31
Gisteren voor het eerst gezien. Kan de film zeker waarderen. Een mindere film van Scorsese vind ik kort door de bocht: het is een biopic over een van de meest raadselachtige publieke figuren die de VS ooit gekent hebben, het is nu eens geen misdaadfilm. Ondanks lange speelduur hadden sommige zaken wel meer aandacht mogen krijgen. Veel gegoochel met bedragen, b.v. vooral wat er uitgegeven wordt, terwijl er ook erg veel binnenkwam (lijkt zo teveel een geldverslindende fantast). Was niet zo'n DiCaprio fan maar moet toch zeggen dat hij hier een geweldige rol neerzet. Ondanks het missen van een aantal extra's toch een goede uitgave van DFW (zeker voor de prijs waarvoor hij in veel winkels ligt).

Tarkus
02-03-2013, 21:49
Deze film, na lange tijd, eens opnieuw bekeken, ditmaal op blu-ray.
Het verhaal, biografisch, is wel indrukwekkend, zeker geschikt voor een film.
De vertolkingen van de ganse cast, met voorop DiCaprio en Blanchett (die een Oscar heeft gekregen voor haar rol) zijn uitstekend.
Toch is de film af en toe een beetje langdradig, maar zeker het bekijken meer dan waard.
Het is wel spijtig dat de prent niet het ganse leven van Howard Hughes toont, zijn mysterieuze laatste levensjaren komen niet aan bod alsook de manier waarop hij stierf, een van de rijkste mensen ter wereld stierf als een kluizenaar, 1m90 groot en amper 40 kg, verwaarloosd, lang haar en witte baard.
Wie de film heeft op DVD of blu-ray moet zeker de bijhorende docu eens bekijken, daar wordt dat alles wel verteld.
Toch wel een aanrader deze film !!

Commentaar 2005:
Mooie film, prachtig acteerwerk. Maar ben het eens met velen hier, soms wat langdradig. Toch het bekijken zeker waard.