PDA

Bekijk de volledige versie : Beeldscherm van Panasonic plasma TH-42PX80E niet hoe het hoort?



r.schouten
02-07-2008, 18:08
Sinds deze week heb ik deze plasma van Panasoninc in bezit.
Al direct na het openen van de doos, viel het mij en mijn vrouw op dat het beeldscherm groen/blauwig is, ipv donkergrijs of zwart.

Bij het aandoen van het toestel blijkt, dat die groen/blauwige kleur (licht) aanwezig blijft.
Vervolgens vind ik ook dat alles wat zwart hoort te zijn,donkergrijs lijkt.
Dit is vooral 's avonds duidelijk zichtbaar.

Heb het idee alsof ik een Lcd heb nu, ipv een plasma.
Terwijl ik juist van lcd naar plasma ben overgestapt om dit te verbeteren!

Helderheid en contrast heb ik op de helft gezet, dit ivm inbranden.
Voordat ik dit toestel aan ging schaffen, heb ik allerlei reviews bekeken en die waren allemaal behoorlijk positief over dit toestel, vooral over het zwart niveau:


http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Picture-Quality/

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Conclusion/

Hieruit blijkt dat zwart, behoorlijk diep zwart is (zou moeten) zijn bij deze plasma.

Ondertussen heb ik natuurlijk Panasonic gebeld, die komen zsm langs.

Maar wat denken jullie, is het een defect of is dit normaal bij plasma's?
Moet mijn plasma nog inspelen?

r.schouten
03-07-2008, 19:08
Jammer dat niemand mij hierbij kan helpen...
Wat ik eigenlijk heel graag wil weten is, of dit wel te zien hoort te zijn als de plasma uit staat.

Dacht altijd dat het beeldscherm van een plasma ong. hetzelfde is als een crt-beeldbuis.
Die is nl altijd grijs...

Wie heeft dit toestel en kan mij vertellen of zijn beeldbuis ook groen/blauwig is als hij uitstaat?

Sander Haarmans
04-07-2008, 10:23
Wie heeft dit toestel en kan mij vertellen of zijn beeldbuis ook groen/blauwig is als hij uitstaat?
Ik heb niet dit toestel maar wel een Panasonic en mijn beelscherm is gewoon grijzig als ie uit staat.

rogue
04-07-2008, 10:34
Ik heb niet dit toestel maar wel een Panasonic en mijn beelscherm is gewoon grijzig als ie uit staat.
Idem bij mij.

r.schouten
04-07-2008, 18:14
Heel erg bedankt voor jullie reakties!

Nu weet ik dat het toch echt niet klopt...
Hopelijk verleent Panasonic goede service!