PDA

Bekijk de volledige versie : 26" keuze voor TV



Raznov
02-07-2008, 22:50
Hallo allemaal,

Normaal gesproken kijk ik tv op een 43cm beeldbuis, maar ben nu toch eens van plan om deze te vervangen voor een 26"LCD tv. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik weet dat er voor die prijs ook al 32" te krijgen zijn, maar daar heb ik net te weinig ruimte voor. Ik gebruik de tv vooral voor: 20% TV, 20% PC (aansluiten via hdmi dus vga is niet zo zeer nodig) en 60% Film (via de pc, danwel via een scart dvd speler).

Nu zit ik alleen met het probleem dat er zó veel soorten zijn, en ik zelf weinig ervaring heb bij het bedrijf waar ik werk met 26" tv's (bijna alles wat we verkopen is groter). Daarom zou ik graag jullie ervaring hiermee willen weten.

Natuurlijk ben ik zelf ook naar een aantal winkels geweest in de buurt, maar probleem is dat ze deze tv's nooit naast elkaar hebben staan, en sommige modellen zelfs nog niet eens kunnen leveren, zelf ben ik vooral benieuwd naar de LG, JVC en Toshiba t.o.v. de Samsung (waarvan ik de R81B wel heb gezien in de winkel)

Ik heb een aantal tv's op een rij gezet die mij wel interessant lijken:

Samsung LE26R81B (is vrijwel niet meer leverbaar, zit qua prijs ergens op 450 a 480)
Samsung LE26R82B (zag deze via kieskeurig, is iets goedkoper dan de 81, maar wat is het verschil?)
Samsung LE26A450 / LE26A456 (enige verschil wat ik zag is een DVB-T tuner, maar tv zal gewoon nog analoog gaan in mijn geval, dus lijkt mij niet nodig)
Samsung LE26A330 (goedkoper model)
JVC LT-26A85BU / LT-26A85Z (voorganger en opvolger? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met JVC op dit gebied, iemand anders wel?)
Toshiba 26AV505 (ziet er qua specs op kieskeurig erg goed uit, 40W speakers, en 500cd/m2 helderheid, op de toshiba site is verder niets over dit model te vinden, iemand ervaring met dit model?)
LG 26LC51 (de goedkoopste uit mijn selectie, iemand hiermee enig ervaring, hij is dan wat goedkoper maar is dit ook echt te merken?)

Verder zal ik de interne speakers wel gebruiken, maar zodra hij op de pc staat aangesloten gaat alles over 5.1, dit zal ik echter niet zo veel meer gebruiken, denk dat de dvd speler zodra ik een nieuwe tv heb weer wat eerder aangaat.

Nu weet ik natuurlijk dat jullie geen helpdesk zijn, en dat een keuze voor een tv iets persoonlijks is. Maar probleem voor mij is dat ik door alle bomen het bos niet meer zie, en ik vaak het idee heb dat je word doodgegooid met specs, maar het meestal niet veel uit maakt. Qua specs komt de Toshiba er het beste uit, maar zoals ik ook al eerder vermelde bij de JVC modellen heb ik daar zelf weinig ervaring mee (toshiba ken ik vooral van de laptops, waar ik 100% tevreden over ben, maar tv's,,, geen idee).

Ik hoop van harte dat er iemand is die ook maar een beetje ervaring met een bepaald model heeft, zodat diegene die ervaring ook met mij kan delen. Alvast bedankt!

Cor H.
04-07-2008, 20:49
Ik heb zelf ook die LG alleen de 32inch versie en daar ben ik erg tevreden over, zelfs de interne speakertjes vind ik prima klinken.
Al die schermen die je opnoemt zijn prima.

Raznov
04-07-2008, 21:55
Ok, dankuwel voor uw reactie!
Ik heb zelf op mijn werk nu (beetje vrije tijd :P) zitten testen met de speakers. De LG was iets beter dan de Samsung 32" die wij hebben staan. Toch vond ik de speakers een beetje tegenvallen. Ik ga maar eens op zoek naar een winkel die de Toshiba kan leveren, iemand enig idee waar de toshiba tv's te koop zijn, in een fysieke winkel?

Raznov
13-07-2008, 13:57
Na heel wat nalezen en zoeken toch de keuze gemaakt voor een uitgaand model: LE32R81. Op dit moment nog een beetje aan t aanklooien, maar zeker wel tevreden (analoge tv is weliswaar wat minder mooi, maar maakt vrij weinig uit, enige wat ik kijk is voetbal en tour de france :P)

topic mag dus op slot!