PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten ps3 etc.



surfer
07-07-2008, 19:40
Momenteel heb ik een dvdspeler (home cinema), harddisk recorder, en een digitale ontvanger van Ziggo. Hier komt nog een PS3 bij. Deze wil ik graag zo goed mogelijk aansluiten echter wat is hier de beste manier voor. De home cinema is de sc-ht850, recorder is de Philips DMR-EH55. Tv is een breedbeeld 80 cm (geen lcd).De tv heeft 3x scart (1x rgb). Daarnaast heeft de tv aan de voorkant svideo aansluiting (3x tulp 1x video en 2x audio). Ook aan de achterkant kan nog een tulp audio kabel. Huidige aansluiting:
Scart van digitale decoder naar recorder
Scart van digitale decoder naar scart1 van tv
Coaxiale kabel van digitale decoder naar antenne aansluiting en naar dvd recorder.
Scart van home cinema set naar scart 2 van tv
Scart van recorder naar scart 3 van tv

Hier moet dus ook nog een ps3 bij waar voornamelijk spellen mee gespeeld kan worden en misschien ook nog wel blue ray films indien er ooit een lcd scherm komt.

Volgens mij heb ik maar 1 keus en dat is de svideo aansluiting of via scart doorlussen via recorder ofzo. De recorder heeft component aansluitingen. Geen van de apparaten zoals er nu staan hebben een HDMI aansluiting.

DVDProfilersFilmgek
08-07-2008, 00:04
Momenteel heb ik een dvdspeler (home cinema), harddisk recorder, en een digitale ontvanger van Ziggo. Hier komt nog een PS3 bij. Deze wil ik graag zo goed mogelijk aansluiten echter wat is hier de beste manier voor. De home cinema is de sc-ht850, recorder is de Philips DMR-EH55. Tv is een breedbeeld 80 cm (geen lcd).De tv heeft 3x scart (1x rgb). Daarnaast heeft de tv aan de voorkant svideo aansluiting (3x tulp 1x video en 2x audio). Ook aan de achterkant kan nog een tulp audio kabel. Huidige aansluiting:
Scart van digitale decoder naar recorder
Scart van digitale decoder naar scart1 van tv
Coaxiale kabel van digitale decoder naar antenne aansluiting en naar dvd recorder.
Scart van home cinema set naar scart 2 van tv
Scart van recorder naar scart 3 van tv

Hier moet dus ook nog een ps3 bij waar voornamelijk spellen mee gespeeld kan worden en misschien ook nog wel blue ray films indien er ooit een lcd scherm komt.

Volgens mij heb ik maar 1 keus en dat is de svideo aansluiting of via scart doorlussen via recorder ofzo. De recorder heeft component aansluitingen. Geen van de apparaten zoals er nu staan hebben een HDMI aansluiting.


Lijkt me een goede vraag voor het PS3 topic....

Maar goed, je hebt wel meer dan 1 keus..... je CRT zit vol wat betreft je scart aansluitingen, je TV is niet geschikt voor HDMI en Component en eigenlijk zou je er nog een 4e scart aansluiting op wensen heb ik zo het vermoeden.

De PS3 kan met scart aangesloten worden op een TV, is natuurlijk niet ideaal voor een apparaat dat is bedoeld voor Full HD..... maar het kan.

Je zou een eenvoudige scartswitch in overweging kunnen nemen, zodat je op de switch bijvoorbeeld je recorder en je PS3 aansluit, als je naar de recorder wilt kijken switch je naar de recorder en als je naar de PS3 wilt kijken switch je naar de PS3. Zo'n scart switch moet je proberen bij je vrienden of kennissen voor weinig op te duikelen, scart wordt langzamerhand geheel verdrongen door HDMI, dus zullen er langzamerhand wel scartswitches voor weinig tot niets vrijkomen;-)

Zou er niet teveel geld aan uitgeven en snel doorsparen voor een mooi HD Ready of Full HD scherm.

Een scart switch wordt moeilijker verkrijgbaar,probeer eens wat te googlen, kun je oa dit vinden:

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=115

probeer zelf ook wat:bier:

surfer
08-07-2008, 20:16
Lijkt me een goede vraag voor het PS3 topic....

Maar goed, je hebt wel meer dan 1 keus..... je CRT zit vol wat betreft je scart aansluitingen, je TV is niet geschikt voor HDMI en Component en eigenlijk zou je er nog een 4e scart aansluiting op wensen heb ik zo het vermoeden.

De PS3 kan met scart aangesloten worden op een TV, is natuurlijk niet ideaal voor een apparaat dat is bedoeld voor Full HD..... maar het kan.

Je zou een eenvoudige scartswitch in overweging kunnen nemen, zodat je op de switch bijvoorbeeld je recorder en je PS3 aansluit, als je naar de recorder wilt kijken switch je naar de recorder en als je naar de PS3 wilt kijken switch je naar de PS3. Zo'n scart switch moet je proberen bij je vrienden of kennissen voor weinig op te duikelen, scart wordt langzamerhand geheel verdrongen door HDMI, dus zullen er langzamerhand wel scartswitches voor weinig tot niets vrijkomen;-)

Zou er niet teveel geld aan uitgeven en snel doorsparen voor een mooi HD Ready of Full HD scherm.

Een scart switch wordt moeilijker verkrijgbaar,probeer eens wat te googlen, kun je oa dit vinden:

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=115

probeer zelf ook wat:bier:

Ik heb al gezocht betreffende aansluiten maar kon het zo niet vinden. Dus met zo'n splitter, ik heb er wel eens een gezien waar je 2 scart kabels op aan kunt sluiten. Betekent dit dat je dan indien de scart waar je de 2 scarts op aansluit dit ondersteunt, beide scartkabels RGB signalen kan doorgeven?
Bijv. ik sluit een splitter (noem het maar even zo) aan op de scart1 van de tv (=rgb), de recorder en de ps3 gaan in de splitter. Beide hebben dan een rgb beeld?
Het beeld zal dan automatisch weergegeven worden indien 1 van die 2 apparaten aangezet wordt. Dus zet ik de ps3 aan dan zie ik dat beeld.

Handig zo'n splitter.
Je hebt helemaal gelijk over de kwaliteit, HDMI, maar zo'n ps3 is al verschrikkelijk duur en die koop ik niet voor de kwaliteit maar voor spelletjes te spelen. Daar kan ook niet nog eens een tv bij..

DVDProfilersFilmgek
09-07-2008, 12:25
Ik heb al gezocht betreffende aansluiten maar kon het zo niet vinden. Dus met zo'n splitter, ik heb er wel eens een gezien waar je 2 scart kabels op aan kunt sluiten. Betekent dit dat je dan indien de scart waar je de 2 scarts op aansluit dit ondersteunt, beide scartkabels RGB signalen kan doorgeven?
Bijv. ik sluit een splitter (noem het maar even zo) aan op de scart1 van de tv (=rgb), de recorder en de ps3 gaan in de splitter. Beide hebben dan een rgb beeld?
Het beeld zal dan automatisch weergegeven worden indien 1 van die 2 apparaten aangezet wordt. Dus zet ik de ps3 aan dan zie ik dat beeld.

Handig zo'n splitter.
Je hebt helemaal gelijk over de kwaliteit, HDMI, maar zo'n ps3 is al verschrikkelijk duur en die koop ik niet voor de kwaliteit maar voor spelletjes te spelen. Daar kan ook niet nog eens een tv bij..

Je noemt het voor het "gemak" een splitter:shock:

Wees niet te gemakkelijk, want een switch en een splitter bestaan beiden! Ze hebben beiden een totaal verschillende functie.

Stel je sluit een splitter aan op je DVD speler uitgang, je kan dan een bijvoorbeeld gelijktijdig een TV scherm van beeld en geluid voorzien en een projector van beeld en geluid voorzien, de splitter heeft dus 1 signaal gesplitst in 2 gelijke signalen.

Wat doet een switch.... een switch is de engelse benaming voor een schakelaar. In het geval van scart switches heb je er waar je meerdere scart signalen instopt en de switch schakelt voor jou die bron in die je wilt zien. Het kan automatisch, maar is storingsgevoelig en werkt in de praktijk niet echt lekker, het beste is een switch/schakelaar die je met de hand bedient.

Kijk hier maar even:

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_47.html

Daar staan meerdere scart switch boxen, je kan kiezen uit handbediende en met AB bediende versie. Er is ook een hele simpele waar je 2 inputs op hebt(bijv. je PS3 en je harddisckrecorder) en 1 output (naar je TV) , dan ben je al voor 9 euro excl. verzendkosten klaar.

Maar ik had je voorgesteld om eens bij je kennissen te informeren of er daar niet 1 in ongebruik is geraakt, kun je er misschien wel gratis aankomen. Heb zelf ook gewerkt met een scart switch, dit omdat een TV van mij brakke en slechte scart aansluitingen had die onvoldoende waren afgeschermd. Met de scart switch was mijn probleem opgelost en had ik geen last meer van ghosting. Jouw probleem, een tekort aan ingangen, kan ook worden opgelost door gebruik te maken van een scart switch(y) Heb nu zelf ook nog ergens een scart switch box liggen die in ongebruik is geraakt, hier draait alles via HDMI, op de SAT na. Heb nu wel een HDMI switch, zo'n switch is gemakkelijk als je niet beschikt over voldoende ingangen. :wink:

Nu niet meer praten over een splitter, want dat is in jouw geval vragen om problemen.

surfer
10-07-2008, 19:34
Dank je. Zo'n 3weg schakelaar is voldoende voor mijn budget.

surfer
11-07-2008, 18:41
Dank je. Zo'n 3weg schakelaar is voldoende voor mijn budget.


Tenminste dat dacht ik. Ben naar de lokale audio-videowinkel geweest en heb een scart splitter meegekregen. Hiermee moet het kunnen zegt men. De volgende is het:

In onderstaande tekst staat ook: scart naar 2x scart maar ik wil het eigenlijk andersom, toch maar ruilen?

SCART - 2X SCART 0,25M



http://www.nedis.be/images/products/HQB-023-0.25_BL.JPG




Scart naar 2x Scart 21pin aansluitkabel


Lengte: 0.25M
Kleur Kabel: Zwart
Kleur Plug: Zwart

DVDProfilersFilmgek
11-07-2008, 19:06
Tenminste dat dacht ik. Ben naar de lokale audio-videowinkel geweest en heb een scart splitter meegekregen. Hiermee moet het kunnen zegt men. De volgende is het:

In onderstaande tekst staat ook: scart naar 2x scart maar ik wil het eigenlijk andersom, toch maar ruilen?

SCART - 2X SCART 0,25M



http://www.nedis.be/images/products/HQB-023-0.25_BL.JPG




Scart naar 2x Scart 21pin aansluitkabel


Lengte: 0.25M
Kleur Kabel: Zwart
Kleur Plug: Zwart

Die lokale winkel verdient een trap onder zijn kont:shock:

Een splitter is een drama als je hem wilt gebruiken om een extra ingang te maken, daar is hij namelijk niet voor bedoeld, ga je dat toch doen, dan loop je tegen allerlei problemen aan, dubbelbeeld en een TV die over de rooie gaat als er perongeluk de beide aangesloten apparaten gelijktijdig worden aangesloten.

Je hebt in jouw geval dus echt een switch oftewel een schakelaar nodig, wat die lokale audio-videoboeren al niet doen om wat te verkopen, ze moeten waarschijnlijk van die rotzooi af:wink: .

Andersom is goed, maar er moet wel degelijk een schakelaar tussen, je TV vind het echt niet leuk om gelijktijdig 2 AV signalen te krijgen.

surfer
12-07-2008, 07:12
Dan ga ik hem ruilen. Men had alleen een schakelaar voor scart aansluitingen, die was te duur voor mij omdat ik er maar nodig heb.

Nu ga ik 2 apparaten toch niet tegelijk aansluiten maar ja, dit kan ook per ongeluk gaan dus dat risico neem ik niet.

Ik ga je raad opvolgen..Dat zo'n zaak die heel erg duur is zoiets voorschrijft. Als het nu een van de massa zaken is kan ik het me voorstellen maar een kleine winkel moet het juist van zijn service hebben omdat ze zoveel duurder zijn...

surfer
15-07-2008, 19:25
Nu een switch met schakelaar gekocht bij een doe het zelver. Was goedkoop maar ik heb er nu 2 apparaten op gezet: harde schijf recorder en een digitale decoder. Als ik 1 van beide aanzet sprint de tv naar dat externe kanaal. Zet ik de andere aan springt hij ook naar datzelfde kanaal.
Er zit een knopje op de switch die eigenlijk moet schakelen. Wat ik ook doe met dat knopje hij schakelt niet. Zou het gewoon niet werken? Het is denk ik toch de bedoeling dat indien beide apparaten aan staan, de knop ervoor zorgt dat hij van de een naar de ander springt?

DVDProfilersFilmgek
16-07-2008, 22:14
Nu een switch met schakelaar gekocht bij een doe het zelver. Was goedkoop maar ik heb er nu 2 apparaten op gezet: harde schijf recorder en een digitale decoder. Als ik 1 van beide aanzet sprint de tv naar dat externe kanaal. Zet ik de andere aan springt hij ook naar datzelfde kanaal.
Er zit een knopje op de switch die eigenlijk moet schakelen. Wat ik ook doe met dat knopje hij schakelt niet. Zou het gewoon niet werken? Het is denk ik toch de bedoeling dat indien beide apparaten aan staan, de knop ervoor zorgt dat hij van de een naar de ander springt?


Had je gisteren al geantwoord, maar zal wel wat fout gedaan hebben. komt ie weer:

Dat als je wat aanzet en de TV springt naar die externe ingang is normaal, dat is een scart eigenschap. ( is uit te schakelen door een pinnetje uit je scart kabel te verwijderen, dan heb je er geen last meer van)

Inderdaad zou het zo moeten zijn dat als je beide apparaten op een in ingang hebt aangesloten en 1 kabel op de uitgang naar je TV hebt aangesloten het zo zou moeten zijn dat je kun schakelen tussen beide aangesloten apparaten, als dat niet gaat, dan is er of iets niet goed aangesloten of de switch is defect.

Hoop dat je het werkend krijgt, moet gewoon lukken, heb zelf jaren gewerkt met een switch waarop 3 apparaten op de in stonden en 1 scart naar de TV, werkte perfect.