PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung LE52A656 heeft slecht beeld



flippie
08-07-2008, 08:03
Ik hoop dat dit het juiste subforum is , ben namelijk nieuw hier.

Ik had een JVC plasmascherm van 94cm en was daar erg tevreden over (zeker in combinatie met Digitale TV van casema/ziggo) Echter wilde ik al lang groter en Full Hd

Ik ben een paar weken geleden getrouwd en van de bruidschat heb ik samen met mijn vrouw een Samsung LE52A656 gekocht omdat hier zeer positief over gerevieuwd werd en in de winkel zag het er geweldig uit (natuurlijk laten ze een Bleuray DVD zien, dus je wordt best wel een beetje vern....) Maar in heb hem toch gekocht omdat ik tzt toch ook een Bleuray speler wil aanschaffen

Gisteren het ding aan de muur gehangen (een behoorlijke operatie, wat is dat ding groot zeg) maar het is gelukt en met een nieuw kastje eronder is het een juweeltje om te zien.

Mijn Samsung 850 en mijn Humax Decoder aangesloten (via dure vicano scart kabels) en aanzetten.

Tjee, wat valt dat tegen zeg. Het beeld is echt beduidend minder dan op mijn plasma. Natuurlijk begrijp ik dat het aantal pixels/beeldlijnen niet toeneemt, het scherm is veel groter, dus enigzins wel te verklaren (toch ????) maar dit valt erg tegen.

Vraag is dus, is dit normaal, en hoe kan ik dit oplossen.

Als ik een HDTV decorder koop (samsung 360) gaat dat de kwaliteit van "normale" digitale TV er beter door worden (immers, deze ontvanger heeft HDMI) of klets ik nu uit mijn nek.

Wie kan mij helpen.

PS wij zitten op ongeveer 2,5 meter van het scherm af, misschien toch iets te groot gekocht ?????

Marcellow
08-07-2008, 08:44
Ik denk dat je op 2.5 meter op een 52 inch scherm alleen mooi beeld krijgt bij FULL HD input... En dat doe je niet.

Bovendien: Vivanco kabels zijn instappers, wellicht is er met een beter merk nog iets winst te behalen, maar die kans acht ik vrij klein.

Jouw "PS" dekt de lading, tenzij je FULL HD bronnen gaat bekijken!

Arnold van Oostrum
08-07-2008, 11:17
Beste Flippie,

Allereerst welkom op ons forum en gefeliciteerd met je huwelijk.

Jammer dat je teleurgesteld bent in de beeldkwaliteit. Probleem is dat jij nu een heel mooi scherm hebt dat zonder meer een hoge kwaliteit full HD plaatje kan laten zien. Maar je hebt vergeten de rest van de setup ook op een hogere kwaliteit te brengen. En dus laat jouw nieuwe scherm je duidelijk de tekortkomingen van de rest van de installatie zien. Omdat je daarbij ook nog relatief dichtbij zit, worden de tekortkomingen nog beter zichtbaar.

Met je Samsung en Humax apparatuur kijk je eigenlijk nog maar naar standaard (SD) kwaliteit beeld . Dus het Full HD aspect van je scherm gebruik je niet echt. Zowel de Samsung als de Humax geven een redelijke SD kwaliteit. Daarbij gebruik je ook redelijke kwaliteit kabels (Vivanco is een instapmerk).

Je kunt beginnen door betere kabels te gebruiken. Bij voorkeur HDMI, dan blijft ook je signaal in het digitale domein (decoder en scherm zijn digitaal, scart is analoog).
Ik weet even niet of je Samsung en Humax HDMI aansluitingen hebben, maar indien zo, dan echt overstappen op HDMI aansluiting.

Als je de HD ontvangen van Samsung koopt en die met HDMI aansluit heb je ALTIJD beter beeld, zowel voor HD als voor SD uitzendingen. Het verschil zal je in positieve zin verbazen.

Verder denk ik dat je in je televisie ook even moet kijken naar instellingen van het beeld. De Samsung heeft allerlei digitale verbeteropties die je mogelijk beter kunt uitzetten, omdat ze juist de tekortkomingen in je beeldsignaal versterken.

Kortom, wil je echt genieten van je mooie scherm, dan moet je nog wat aanvullende zaken doen.

Succes!

flippie
08-07-2008, 12:08
Arnold,

Bedankt voor je reactie. Ik had toch al het plan om vandaag nog een HDTV decoder te gaan kopen, en ik begrijp dus dat ik daarmee, omdat ik deze via HDMI ga aansluiten al een verbetering zou moeten zien. Ik ga ook even een monster kabel te leen vragen. (De Vivanco's waren al 65,-- p/st en dat zouden volgens de verkoper "wereldkabels"moeten zijn. De volgende stap is dan een Samsung Bluray BD-1500 (geloof ik) en als laatste stap een Samsung AV-R720 receiver. Ik heb al een hele goede Klipsch speakerset. Ik denk dat ik dan de boel toch goed voor elkaar heb.

Laatste vraag. Ik "voed" de decoders nu met een gewone standaard coaxkabel (wel iets beter als gammakabel) en heb er een gewoon simpele 4 poort versterker tussen zitten. Is daar nog verbetering mee te behalen (en dan bedoel ik natuurlijk echt ziachtbare verbetering)

Arnold van Oostrum
08-07-2008, 12:51
Arnold,

Bedankt voor je reactie. Ik had toch al het plan om vandaag nog een HDTV decoder te gaan kopen, en ik begrijp dus dat ik daarmee, omdat ik deze via HDMI ga aansluiten al een verbetering zou moeten zien. Ik ga ook even een monster kabel te leen vragen. (De Vivanco's waren al 65,-- p/st en dat zouden volgens de verkoper "wereldkabels"moeten zijn. De volgende stap is dan een Samsung Bluray BD-1500 (geloof ik) en als laatste stap een Samsung AV-R720 receiver. Ik heb al een hele goede Klipsch speakerset. Ik denk dat ik dan de boel toch goed voor elkaar heb.

Laatste vraag. Ik "voed" de decoders nu met een gewone standaard coaxkabel (wel iets beter als gammakabel) en heb er een gewoon simpele 4 poort versterker tussen zitten. Is daar nog verbetering mee te behalen (en dan bedoel ik natuurlijk echt ziachtbare verbetering)
Bij de antenne kabels moet je een goede kabel kiezen die ook wel bekend staan als de 100Hz kabels (zit een verdikking aan beide uiteinden in de kabel). Een 96dB antenne kabel van bv. Profigold is een prima kabel en ook niet zo duur. Digitale ontvangers zijn iets minder gevoelig voor signaalvermindering, maar toch helpt ook hier een goede kabel.

Ik begrijp dat jij je signaal splits, als je praat over een "4 poort versterker". Of dit kwaad doet kun je checken door de ontvanger rechtstreeks zonder de 4-poort aan te sluiten en te bezien of er verschil is. Ik heb nu te weinig info om je hier van goed advies te voorzien.

nmbs
08-07-2008, 17:28
Ik heb dan wel de 40 inch versie van deze TV. Maar het beeld werd bij mij een pak beter door die 100Hz volledig af te zetten. Zeker bij DVD ed., het beeld was gewoon veel te vloeiend en te snel.

francey
27-08-2008, 10:01
Ik heb gisteren ook de le52a656 inhuis gehaald, na ruim 10 jaar projectie TVs te hebben gehad. Allereerst het TV signaal aangesloten (digitaal via schotel) en dat was behoorlijk schrikken; "digitale camera look", vieze kleuren, veel ruis. Uiteindelijk door flink met de beeldinstellingen te experimenteren toch prima beeld gekregen. De DVD in eerste instantie via de scart aangesloten en dat was ook niet bepaald een doorslaand succes.

Toen maar eens via HDMI geprobeerd (via Denon versterker) en daar verscheen dan eindelijk een spontane glimlach :-) Vervolgens de blu-ray uitgepakt en aangesloten (ook hdmi via versterker) en dan zie je wat voor fantastisch beeld dit toestel heeft.

xbox360, alhoewel niet via HDMI, ziet er ook geweldig uit

TV beeld is nu ook goed te doen, maar je ziet wel het verschil met een DVDje (ook niet-Blue Ray). De tip om de 100 hz uit te zetten ga ik straks ook eens proberen, want de beweging van het beeld doet wat onnatuurlijk smooth aan (maar dat kan ook nog met de filmische look van de projectie TV te maken hebben, misschien is het gewoon een kwestie van wennen).

Het enige "rare" vind ik het ontbreken van een echte aan/uit knop - het ding kan alleen op stand-by of stekker eruit, wat niet handig is. Of zie ik een exotische instelling over het hoofd...?

Overigens: voor de aanschaf van de TV heb ik gebruik gemaakt van een actie die nu loopt - bij modellen boven de 42" kun je de BluRay 1500 speler van Samsung voor eur 99,= extra aanschaffen.

Frenkel
27-08-2008, 16:23
Het enige "rare" vind ik het ontbreken van een echte aan/uit knop - het ding kan alleen op stand-by of stekker eruit, wat niet handig is. Of zie ik een exotische instelling over het hoofd...?



In stand-by stand verbruiken moderne schermen nauwlijks stroom meer, zelfs mijn drie en een half jaar oude plasma komt in stand-by nog niet aan 1 watt.

neo123
27-08-2008, 20:49
Ik heb gisteren ook de le52a656 inhuis gehaald, na ruim 10 jaar projectie TVs te hebben gehad. Allereerst het TV signaal aangesloten (digitaal via schotel) en dat was behoorlijk schrikken; "digitale camera look", vieze kleuren, veel ruis. Uiteindelijk door flink met de beeldinstellingen te experimenteren toch prima beeld gekregen. De DVD in eerste instantie via de scart aangesloten en dat was ook niet bepaald een doorslaand succes.

Toen maar eens via HDMI geprobeerd (via Denon versterker) en daar verscheen dan eindelijk een spontane glimlach :-) Vervolgens de blu-ray uitgepakt en aangesloten (ook hdmi via versterker) en dan zie je wat voor fantastisch beeld dit toestel heeft.

xbox360, alhoewel niet via HDMI, ziet er ook geweldig uit

TV beeld is nu ook goed te doen, maar je ziet wel het verschil met een DVDje (ook niet-Blue Ray). De tip om de 100 hz uit te zetten ga ik straks ook eens proberen, want de beweging van het beeld doet wat onnatuurlijk smooth aan (maar dat kan ook nog met de filmische look van de projectie TV te maken hebben, misschien is het gewoon een kwestie van wennen).

Het enige "rare" vind ik het ontbreken van een echte aan/uit knop - het ding kan alleen op stand-by of stekker eruit, wat niet handig is. Of zie ik een exotische instelling over het hoofd...?

Overigens: voor de aanschaf van de TV heb ik gebruik gemaakt van een actie die nu loopt - bij modellen boven de 42" kun je de BluRay 1500 speler van Samsung voor eur 99,= extra aanschaffen.

Even voor de leek ik had zelf namelijk ook al een topic geplaatst dat ik de kwaliteit van de gemiddelde Full HD tv slecht of matig vindt. Maar hier wordt dan gesproken over HDMI aansluiting om het tv kijken te verbeteren. Waar sluit je die op aan dan ? op een decoder ? Ik neem aan dat als je gewone analoge televisie hebt zoals ik nu dat een Full HD tv er dus niet echt uit ziet. Maar als je dan digitale televisie neemt is het dus eigenlijk nog niet voldoende als ik het zo lees. Krijg je dan van je provider een decoder of moet je die kopen ? m.a.w. wat komt er nog bij kijken om televisie kijken een beetje goed te laten ogen. Ik ben/was namelijk ook geinteresseerd in de Samsung LE52A656 maar als ik dit zo lees......... :-(

francey
27-08-2008, 22:56
Even voor de leek ik had zelf namelijk ook al een topic geplaatst dat ik de kwaliteit van de gemiddelde Full HD tv slecht of matig vindt. Maar hier wordt dan gesproken over HDMI aansluiting om het tv kijken te verbeteren. Waar sluit je die op aan dan ? op een decoder ? Ik neem aan dat als je gewone analoge televisie hebt zoals ik nu dat een Full HD tv er dus niet echt uit ziet. Maar als je dan digitale televisie neemt is het dus eigenlijk nog niet voldoende als ik het zo lees. Krijg je dan van je provider een decoder of moet je die kopen ? m.a.w. wat komt er nog bij kijken om televisie kijken een beetje goed te laten ogen. Ik ben/was namelijk ook geinteresseerd in de Samsung LE52A656 maar als ik dit zo lees......... :-(

Volgens mij heeft een full HD televisie in combinatie met analoge kabel niet zoveel zin; het minste wat je nodig hebt om de meerwaarde uit een full HD televisie te halen is een digitaal televisie signaal. Ik ben zelf niet zo'n fan van al die kabelaars (ik zou aangewezen zijn op Ziggo - Oh, the horror) en heb digitale TV via de schotel (Canal Digitaal). Mijn decoder (Topfield) heeft geen HDMI aansluiting, dus het TV signaal gaat via de scart naar de TV. Dit is niet optimaal, maar gelukkig is het signaal wat via de schotel binnenkomt over het algemeen van hoge kwaliteit (minder compressie dan wat ik aan digitale kabel en digitenne heb gezien), dus ook op zo'n 52 inch scherm gaat dat goed.

Als je overstapt op digitale tv krijg je daar volgens mij een decoder bij (gratis of voor een paar tientjes, afhankelijk van de aanbieder) en gezien de hele heisa rondom digitale TV en HD kan ik me niet voorstellen dat die niet uitgerust zouden zijn met een HDMI aansluiting.

Het enige wat een HDMI kabel in feite doet is het digitale signaal digitaal doorgeven aan de TV (dus zonder verlies, enen-en-nullen raken niet zo gauw kwijt onderweg als een analoog signaal). Vandaar dat de koppeling DVD > HD TV perfect beeld geeft; direct van de digitale schijf naar de digitale TV en dan ook nog eens in hoge resulotie.

Het beste is dus in 1 keer te upgraden: full HD TV en zorgen voor een digitaal televisie kanaal met de juiste kabels tussen beide.

neo123
29-08-2008, 22:45
Volgens mij heeft een full HD televisie in combinatie met analoge kabel niet zoveel zin; het minste wat je nodig hebt om de meerwaarde uit een full HD televisie te halen is een digitaal televisie signaal. Ik ben zelf niet zo'n fan van al die kabelaars (ik zou aangewezen zijn op Ziggo - Oh, the horror) en heb digitale TV via de schotel (Canal Digitaal). Mijn decoder (Topfield) heeft geen HDMI aansluiting, dus het TV signaal gaat via de scart naar de TV. Dit is niet optimaal, maar gelukkig is het signaal wat via de schotel binnenkomt over het algemeen van hoge kwaliteit (minder compressie dan wat ik aan digitale kabel en digitenne heb gezien), dus ook op zo'n 52 inch scherm gaat dat goed.

Als je overstapt op digitale tv krijg je daar volgens mij een decoder bij (gratis of voor een paar tientjes, afhankelijk van de aanbieder) en gezien de hele heisa rondom digitale TV en HD kan ik me niet voorstellen dat die niet uitgerust zouden zijn met een HDMI aansluiting.

Het enige wat een HDMI kabel in feite doet is het digitale signaal digitaal doorgeven aan de TV (dus zonder verlies, enen-en-nullen raken niet zo gauw kwijt onderweg als een analoog signaal). Vandaar dat de koppeling DVD > HD TV perfect beeld geeft; direct van de digitale schijf naar de digitale TV en dan ook nog eens in hoge resulotie.

Het beste is dus in 1 keer te upgraden: full HD TV en zorgen voor een digitaal televisie kanaal met de juiste kabels tussen beide.

Oke das duidelijk. Ziggo schijnt inderdaad niet best te zijn ik heb dan UPC ook niet altijd alles maar moet zeggen wat betreft gewone kabel al een behoorlijk strak beeld.
Bij een kennis kwam iemand van Ziggo pas alles aanleggen en zelfs die gaf toe dat van alle 30 zenders er maar vier full HD zijn ofzo dus echt helemaal klaar ervoor is het nog niet.

Sicco
04-09-2008, 15:08
Overigens: voor de aanschaf van de TV heb ik gebruik gemaakt van een actie die nu loopt - bij modellen boven de 42" kun je de BluRay 1500 speler van Samsung voor eur 99,= extra aanschaffen.

kan iemand mij meer vertellen over deze actie??

francey
08-09-2008, 17:53
kan iemand mij meer vertellen over deze actie??

Volgens mij is dit een actie die Samsung heeft uitgezet bij Media Markt. In Den Haag hing er iig een foldertje aan de muur waar het opstond. Had het zelf niet gezien, maar kocht de TV en informeerde naar een bijbehorende blue-ray speler en toen werd ik er op gewezen.

Het is niet bepaald een actie die ze van de daken schreeuwen in ieder geval, maar de speler los is 349, dus ik vond het wel een aardige deal...

Frank>

Sicco
09-09-2008, 08:36
Thanks. Toch ook maar even in de gaten houden dan :)

Jet Ranger
26-09-2008, 22:17
Ik heb sinds woendag de le52a656 in huis gehaald. Ik merk bij de hd zenders dat af en toe het beeld trilt op het moment dat de camera te snelle bewegingen maakt. Als ik op info druk n staat er dat hij op 50hz staat. kan ik dit oplossen of is dit zo?

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Jet Ranger
27-09-2008, 08:27
niemand?

Arnold van Oostrum
27-09-2008, 09:19
Jet Ranger, allereerst welkom op ons forum
Het is denk ik iets te makkelijk gedacht om in één zin een probleem neer te leggen en dan te hopen/denken dat je allemaal oplossingen aangeboden krijgt.
Lees de handleiding goed door. Ergens in één van de menuschermen is een optie om 100Hz aan te zetten. Daar even kijken. Verder proberen om de verschillende digitale beeldverbeteropties uit te zetten en kijken of dat verbetering geeft.

Jet Ranger
27-09-2008, 11:40
Jet Ranger, allereerst welkom op ons forum
Het is denk ik iets te makkelijk gedacht om in één zin een probleem neer te leggen en dan te hopen/denken dat je allemaal oplossingen aangeboden krijgt.
Lees de handleiding goed door. Ergens in één van de menuschermen is een optie om 100Hz aan te zetten. Daar even kijken. Verder proberen om de verschillende digitale beeldverbeteropties uit te zetten en kijken of dat verbetering geeft.


Dank voor de reactie. Ik bekijk dit vanavond of morgen en laat dan nog iets weten.

Jet Ranger
28-09-2008, 11:01
Jet Ranger, allereerst welkom op ons forum
Het is denk ik iets te makkelijk gedacht om in één zin een probleem neer te leggen en dan te hopen/denken dat je allemaal oplossingen aangeboden krijgt.
Lees de handleiding goed door. Ergens in één van de menuschermen is een optie om 100Hz aan te zetten. Daar even kijken. Verder proberen om de verschillende digitale beeldverbeteropties uit te zetten en kijken of dat verbetering geeft.


Voorlopig heb ik het nog niet gevonden. Wel de optie 100Hz Motion Plus. Maar nergens de optie 100Hz. Als ik op info druk staat er nog steeds 50Hz?

Jet Ranger
30-09-2008, 07:15
Heeft er nog iemand de ervaring dat het beeld niet kan volgen met snelle bewegingen. Ik kijk digitale tv via belgacom (ook in HD) het is prima beeld enkel niet met snelle beeld verschuivingen. Is dit normaal? Kan ik dit oplossen?

Jet Ranger
06-10-2008, 08:12
Als ik de Play Station 3 aansluit komt er bij info 60Hz te staan. Wilt dit dan zeggen dat mijn digitaal kanaal maar 50HZ doorzend?

Niemand die mij kan helpen?:-?

Arnold van Oostrum
06-10-2008, 09:15
Als ik de Play Station 3 aansluit komt er bij info 60Hz te staan. Wilt dit dan zeggen dat mijn digitaal kanaal maar 50HZ doorzend?

Niemand die mij kan helpen?:-?
Jouw tv geeft blijkbaar de frequentie van het binnenkomende signaal aan.
Ja, het digitale signaal is 1080i/50 (of 720p/50), dus 50 Hz.
De PS3 doet dus 1080 op 60Hz. Bij je PS3 moet je dan even kijken wat er gebeurt als je een Blu-ray Disc afspeelt. Dan zou het 24 Hz moeten zijn.
Intern in je Samsung scherm worden de frequentie verhoogd. Het 50Hz signaal naar 100Hz, sommige nieuwe modellen nu ook 200 Hz.
Een 24p wordt in Samsung dacht ik opgehoogd naar 120Hz.

Jet Ranger
07-10-2008, 20:21
bedankt voor de uitleg!

STaf
08-10-2008, 22:13
Ik heb dan wel de 40 inch versie van deze TV. Maar het beeld werd bij mij een pak beter door die 100Hz volledig af te zetten. Zeker bij DVD ed., het beeld was gewoon veel te vloeiend en te snel.
Ik heb dit uiteindelijk ook gedaan, ik had met 100hz motion plus een raar soort 3d effect, ik heb de 37 inch versie. Wel de LE37A616, enig idee wat de verschillen zijn tussen de 616 en de 656? Bij zowel de Xbox als Blu-ray blijft de tv toch op 1080p/60 hz staan...

STaf
08-10-2008, 22:16
Ik heb dan wel de 40 inch versie van deze TV. Maar het beeld werd bij mij een pak beter door die 100Hz volledig af te zetten. Zeker bij DVD ed., het beeld was gewoon veel te vloeiend en te snel.


Voorlopig heb ik het nog niet gevonden. Wel de optie 100Hz Motion Plus. Maar nergens de optie 100Hz. Als ik op info druk staat er nog steeds 50Hz?
Ondertussen al gevonden?

Jet Ranger
13-10-2008, 21:18
Ik heb nog steeds haperende beelden bij snelle verschuivingen. heb wel gemerkt dat de Motion plus per zender anders reageerd. Begrijp nog steeds niet dat het beeld hapert?

Sicco
14-10-2008, 09:03
de bron is ook erg belangrijk he. misschien nog wel belangrijker dan de tv zelf. als het gaat om DVD of BD materiaal zou je het eens moeten proberen op verschillende schermen. Als het gewoon in het materiaal zit kan je tv er ook niet veel aan doen... :)

Holy Mike
06-01-2009, 22:30
Beste mensen,

Net zoals de meeste van jullie ben ik voornemens een Samsung LE52A656 te kopen.
Ik denk nl. dat dit de beste keus is rekening houdend met prijs en kwaliteit.

Als digibeet op dit gebied heb ik een paar vragen.
Ik hoop dat iemand van jullie zo aardig zou willen zijn om in Jip-en-Janneke taal uitleg te geven, waardoor ik op korte termijn ook een bezitter ga worden van dit op het oog fantasisch apparaat:


Ik heb via Ziggo een Installatiepakket Digitale Televisie HD Quality besteld.
Is het juist dat ik antennekabel die ik nu in mijn DVD-recorder zit in de decoder moet steken en vervolgens (voor het beste resultaat) een HDMI verbinding moet maken tussen de decoder en de TV?
Als ik het goed zie kan ik dan nog geen prgramma's opnemen met de DVD-recorder. Moet ik dan een verbinding maken tussen de DVD-recorder en de decoder? Volgens mij heeft mijn DVD geen HDMI-ingang, dus dan blijft de Scart-kabel de enige oplossing? Op zich is dit voor mij geen probleem, want ik neem toch geen speelfilms op met de bedoeling deze te branden!
Verder ben ik op dit moment in bezit van een oudere Pioneer Dolby Surround. Om deze aan te sluiten moet ik een Scart-verbinding maken met de TV?
Verder maak ik mij een beetje zorgen inzake de opmerkingen betreffende het niet perfecte beeld na de eerste aansluiting. Diverse van jullie geven de tip om zelf diverse zaken in te stellen. De manier waarop jullie dit doen, staat dit vermeld in de handleiding van het apparaat?
Ik heb gezien dat een aantal van jullie kenners zijn op dit gebied. Mocht ik instelvragen hebben dan kan ik deze natuurlijk via dit forum stellen, maar zou ik jullie rechstreeks via e-mail kunnen benaderen? Ik weet nl. niet wanneer jullie het forum lezen. Wanneer ik een e-mail rechtstreeks naar jullie verstuur, dan weet ik in ieder zeker dat mijn vraag op de juiste plaats is aangekomen.Ik hoop dat ik een aantal reacties tegemoet kan zien zodat ik snel een bestelling kan plaatsen.

Alvast hartelijk dank,

Holy Mike