PDA

Bekijk de volledige versie : Projector Afstand



suave
08-06-2002, 16:03
Wie weet hoe dit zit?

Mijn kamer is is zo'n 3.5 meter lang en 4 meter breed. Ik wil in deze kamer een projector aan het plafond hangen waar in de breedte een projectiescherm moet komen. Hoe breed kan dan het beeld zijn (ik wil nl. een zo groot mogelijk beeld (bioscoop rules!) Heeft e.e.a. ook te maken met het soort projector (crt/lcd of dlp??) Gaarne adviezen!

Groeten,

Suave

Erikro
14-06-2002, 19:28
Wie weet hoe dit zit?

Mijn kamer is is zo'n 3.5 meter lang en 4 meter breed. Ik wil in deze kamer een projector aan het plafond hangen waar in de breedte een projectiescherm moet komen. Hoe breed kan dan het beeld zijn (ik wil nl. een zo groot mogelijk beeld (bioscoop rules!) Heeft e.e.a. ook te maken met het soort projector (crt/lcd of dlp??) Gaarne adviezen!

Groeten,

Suave

Ik heb alleen ervaring met lcd/dlp beamers. Mijn ervaring is dat breedte behoorlijk kan verschillen. Mijn huidige beamer haalt max 1.60m breed op de muur op 3.4 meter afstand. Maar ik heb ook gehad dat een andere beamer maar 1.20 haalde op dezelfde afstand!
Er bestaan tegenwoordig ook shortthrow modellen die beloven nog groter beeld op korte afstand, speciaal voor kleine kamers.
:p

PM
17-06-2002, 07:55
Het is afhankelijk van het soort projector (lcd/dlp/crt) en verder ook nog van het type.

Je kan op www.projectorcentral.com berekeningen van de schermafmetingen maken van een hele hoop lcd en dlp projectoren (klopt niet altijd perfect, maar geeft een indicatie). op de site van barco www.barco.com (?) kan je een programma vinden voor de berekening van de schermgrootte voor een crt projector.
Ik projecteer 1.60 m breed en mijn projector hangt op 2.1 m ongeveer...

Wat ben je van plan aan te schaffen?

suave
17-06-2002, 21:18
Het is afhankelijk van het soort projector (lcd/dlp/crt) en verder ook nog van het type.

Je kan op www.projectorcentral.com berekeningen van de schermafmetingen maken van een hele hoop lcd en dlp projectoren (klopt niet altijd perfect, maar geeft een indicatie). op de site van barco www.barco.com (?) kan je een programma vinden voor de berekening van de schermgrootte voor een crt projector.
Ik projecteer 1.60 m breed en mijn projector hangt op 2.1 m ongeveer...

Wat ben je van plan aan te schaffen?

tja, ben nog in dubio, of dlp of crt....

PM
18-06-2002, 09:15
Er schijnt nu ook een goede LCD (Epson TW100) te zijn.. misschien ook nog een optie..

Wat is je budget?

suave
18-06-2002, 20:35
Er schijnt nu ook een goede LCD (Epson TW100) te zijn.. misschien ook nog een optie..

Wat is je budget?

1500-2000 euro

bmateijsen
19-06-2002, 11:19
dan zou ik een barco 801 nemen. 8" CRT, via HTPC goed in te regelen. Maar misschien kan je beter op www.htforum.nl of www.dvdforum.nl informeren, want daar zitten de echte projector bezitters. (2dehandse kost een 801 1600 euro ongeveer)>>zie de site van Rob_Dingen. (url staat wel ergens op dvdforum.nl)

Groet Bjorn

PM
19-06-2002, 15:22
Tja.. voor dat geld kan je bijna niets nieuws kopen en moet je inderdaad eens op de 2e hands markt gaan kijken.. zo'n barco kan een goede oplossing zijn, als je t ding kan plaatsen en aansturen