PDA

Bekijk de volledige versie : Cult-Horror en aanverwanten (was: meest zieke film?)



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Matt D
08-06-2002, 16:34
dit topic loopt ook op ander dvd forum maar aangezien bijna niemand van hier ook daar zit: wat is de meest zieke film die je ooit gezien hebt en waarom?

blijkbaar zou irreversible (waarover nu ook een topic loopt bij dvd regio 2) redelijk grof zijn, iemand al gezien of zijn er andere films die je nt kon uitkijken?

ik nomineer in ieder geval : men behind the sun (film over japanse concentratiekampen), salo en verschillende delen uit de guina pig serie (flowers of flesh and blood en devil's experiment)


andere die ik hier verwacht van andere forummer's : baise moi, cannibal holocaust

Matt D
08-06-2002, 17:20
hmm ik ging waarschijnlijk meer succes gehad met met topic meest romantische scène of zijn jullie allemaal gorehounds die nergens meer van opkijken

Marco
08-06-2002, 18:51
hmm ik ging waarschijnlijk meer succes gehad met met topic meest romantische scèneKijk das pas ziek ;)

Louis Bouduin
08-06-2002, 22:44
Ik had je graag verder geholpen, maar helaas bezie mijn collectie: allemaal braafjes en zo gezond als de Welriekende Dreef.
Maar vooruit omdat jij het bent: Cries and Whispers van Ingmar Bergman. Moet je echt eens het eerst kwartier van proberen te bekijken.

Martin de Goeij
08-06-2002, 23:03
Ik had je graag verder geholpen, maar helaas bezie mijn collectie: allemaal braafjes en zo gezond als de Welriekende Dreef.
Maar vooruit omdat jij het bent: Cries and Whispers van Ingmar Bergman. Moet je echt eens het eerst kwartier van proberen te bekijken. SOund of music en West Side story is ook geen sinecure, anders:o :eek:

Lex v/d Moolen
08-06-2002, 23:29
Trainspotting is ondanks het een zeer goede film is, ook een behoorlijke zieke film. Maar je blijft toch geboeid zitten kijken. Alhoewel die scene met Spud die gaat ontbijten bij de ouders van z'n meissie...:eek:

MikeR
08-06-2002, 23:35
meest zieke film: Harry Potter!!

Lex v/d Moolen
08-06-2002, 23:48
meest zieke film: Harry Potter!! :DLOL:D

Matt D
09-06-2002, 00:24
uhm ok tot nu toe nt echt scary of gory dingen dus lol

Mark S
09-06-2002, 01:46
andere die ik hier verwacht van andere forummer's : baise moi, cannibal holocaust
Baise Moi....Mwah.
En ik wou dat ik de laatste kon beamen. (lees be-aamen en niet biemen :o).
Van deze film ken ik eigenlijk alleen de trailer. Ik herinner mij hele vreemde zangmuziek op de achtergrond. Het verhaal leek op een gore voorloper van The Blair Witch Project: er wordt filmmateriaal gevonden van een verdwenen filmploeg.

Wesley
09-06-2002, 09:36
Dr. Giggles... enne Braindead (hebbik nie gezien) leek me dus ook heel erg ziek (wel heel nep)

mark t
09-06-2002, 10:13
C'est arrivé pres de chez vous is ook een aardig zieke film. Er zijn films waarin veel meer gore te zien is, maar juist het a-morele, kille en toch kleinburgerlijke karakter van de hoofdpersoon maakt de film erg ziek.

Jeroen Verleun
09-06-2002, 10:44
Freddy Got Fingered is pas ziek en ranzig (navelstreng, paard enz.)

Nathan Strik
09-06-2002, 12:04
en verschillende delen uit de guina pig serie (flowers of flesh and blood en devil's experiment) Ja, en die foto´s van "mermaid in a manhole", die op die site stonden, zagen er ook best wel sick uit.

John
09-06-2002, 12:26
Goh dat Natural Born Killers er nog niet bij staat.
En Reservoir Dogs heeft ook een paar aardige zieke scenes...

Lex v/d Moolen
09-06-2002, 12:29
Goh dat Natural Born Killers er nog niet bij staat.
En Reservoir Dogs heeft ook een paar aardige zieke scenes... Bedoel je de oor-scene? Ik vond die wel komisch, vreemd genoeg. Kwam misschien door Madsen.:D

John
09-06-2002, 12:30
Bedoel je de oor-scene? Ik vond die wel komisch, vreemd genoeg. Kwam misschien door Madsen.:D


tja wat is komisch..... je begint echt medelijden met die agent te krijgen en je denkt: schiet hem alsjeblieft uit zijn lijden...

Matt D
09-06-2002, 12:40
Ja, en die foto´s van "mermaid in a manhole", die op die site stonden, zagen er ook best wel sick uit.


yeps is best wel sick, voor diegene die de film nt kennen ;-) :

een schilder vindt een zeemeermin in een riool, hij neemt ze mee naar huis waar ze begint te rotten in zijn badkuip, hij vindt er nts beter op om te schilderen met haar ingewanden en etter uit haar wonden en nog van dat fraais

guinea pig serie is echt wel nt doen

in flowers of flesh and blood gaat het over een samurai die een vrouw ontvoert en haar dan begint te bewerken met zijn zwaard en haar in stukken kapt (duurt eem minuut of 50)

Jaded
09-06-2002, 12:42
die op die site stonden
Wat is de url?

Matt D
09-06-2002, 12:44
heb link gestuurd

Lex v/d Moolen
09-06-2002, 12:46
tja wat is komisch..... je begint echt medelijden met die agent te krijgen en je denkt: schiet hem alsjeblieft uit zijn lijden... In zijn oogpunt ZEKER ja. En dan lijkt hij het te redden, wordt hij nog neergeknald.

Jaded
09-06-2002, 12:50
heb link gestuurd Thx. :)

Ik heb even gaan zien dus .... en het ziet er allemaal wel redelijk echt uit, maar de beeldkwaliteit is niet altijd wat het moet zijn precies.

Waar heb jij je exemplaren gehaald evilgoblin66?
Welke regio zijn ze?
En natuurlijk ... hoeveel hebben ze je gekost?

:)

Matt D
09-06-2002, 12:59
ik heb de volledige serie liggen op tape van vroeger te traden

in de benelux werden 2 delen uit de guinea pig serie uitgebracht op 1 dvd namelijk mermaid in a manhole en android of notre dame door de de nederlandse firma japan shock. ik heb er indertijd een euro of 30 voor betaald (gekocht in winkel in antwerpen) ik heb flowers of flesh and blood (of ook wel gewoon guinea pig) liggen op bootlegg dvd. De kwaliteit is zoals bij vhs. Het feit dat het om een nt zo een goede release gaat draagt nog mee aan het realiteitsniveau. wat welk leuk is dat de dvd ook de making of guinea pig bevat. De film zelf is nt ondertiteld maar er wordt eigenlijk bijna nt gesproken ;-)

de hele serie is ook uitgebracht als een boxset maar tegen een erge hoge prijs, er komen later dit jaar nog dvds appart uit met op iedere dvd twee films.

Ik zou deze films aan niemand aanraden, ze zijn echt wel zeer gruwelijk. De hardcore liefhebbers zullen misschien kunnen uitkijken maar normale mensen nt.

De guinea pig serie is de meest beruchte reeks films ooit gemaakt, in vele landen werden de films verondersteld snuff te zijn. Charlie Sheen kreeg ooit een exemplaar van the devil's experiment en stapte ermee naar de fbi omdat hij dacht dat hij met een echte snuff film te maken had lol

John
09-06-2002, 13:01
heb link gestuurd

kun je die misschien ff posten?
wil ik ook wel eens zien.....

Matt D
09-06-2002, 13:14
http://hell.hkmovie.de/

kan je reviews met foto's vinden van guinea pig serie, man behind the sun...

Glenn Smits
09-06-2002, 16:17
Dr. Giggles... enne Braindead (hebbik nie gezien) leek me dus ook heel erg ziek (wel heel nep)

juist en Hannibal, vooral als die darmen eruit vallen :D

John
09-06-2002, 17:52
http://hell.hkmovie.de/

kan je reviews met foto's vinden van guinea pig serie, man behind the sun...

en daar staat mermaid in a manhole ook op?

edit: gevonden

Matt D
09-06-2002, 18:55
en john, zin gekregen om te gaan huren? lol

John
09-06-2002, 18:59
en john, zin gekregen om te gaan huren? lol

ach, ik kan er allemaal niet zo mee zitten.....tis maar film.
maar ik denk dat de plaatselijke filmclub het niet op het repertoire heeft staan.... :) :)

System 3rror
09-06-2002, 19:55
Tokio Decadence... RANZIG

Matt D
09-06-2002, 21:12
Tokio Decadence... RANZIG

vond wel meevallen, redelijk soft, help ben ik nu gestoord lol

JayLunar
09-06-2002, 21:19
Deze zieke geest is btw nog op zoek naar Tokyo Decadence. Dus als iemand 'm voor een prikkie wilt verkopen. Yez know where to reach me!

on topic: Ik heb IMO nog nooit een échte (graphic) zieke film gezien, maar wat non-graphic betreft scoort Requiem for a Dream bij mij erg hoog.

John
09-06-2002, 22:32
Deze zieke geest is btw nog op zoek naar Tokyo Decadence. Dus als iemand 'm voor een prikkie wilt verkopen. Yez know where to reach me!


je hebt een PM, Jay......

R. Schaap
09-06-2002, 22:40
Requiem for a Dream en Hannibal vanwege een aantal scenes, maar niet echt omdat het gore movies zijn.

Ik vind American Psycho erg sicke film. En Natural Born Killers is heerlijk grof soms.

Matt D
12-06-2002, 08:26
het lijkt me tijd dat jullie wat meer zieke films bekijken ;-)

of als je echt iets ziek wil zien : probeer de video te vinden van tunesie - belgië

R. Schaap
12-06-2002, 08:33
tsja, ik zie gewoon 99% mainstream films en niet de films die jij bekijkt. Komt nog wel!

Matt D
12-06-2002, 08:44
tsja, ik zie gewoon 99% mainstream films en niet de films die jij bekijkt. Komt nog wel!

ik bekijk nt enkel gestoorde stuff hoor, er is nts mis met mainstream :-) ik bekijk zowat vanalles van het meeste commerciele tot de vaagste underground

Skidip
12-06-2002, 10:21
Geestelijk ziek, geen bloederige beelden:

Boxing Helena...beetje een nettere versie in het gedachtengoed van Mermaid in an Manhole, ik heb de fotos hiervan bekeken en zie deze tot aan nu als winnaar. Maar ach ik ben ook een mainstream volger die af en toe op een zijspoor stapt.

Cenobite
12-06-2002, 10:41
De titel is me even ontschoten , maar ik las over een spaanse film die op dit moment erg omstreden is . Zo zelfs dat deze mogelijk verboden gaat worden. De film gaat over een geflipte Dokter die de meest vreselijke experimenten uitvoerd op kinderen , en ze daarna op allerlei kreatieve manieren vermoord. Er schijnen zeer schokkende scenes in te zitten. Dit is vrij ziek lijkt me...

Perdita Durango ( Dance with the devil ) is ook een vrij heftige film in de "Uncut" version met rituele moorden en de handel in foetussen .

Matt D
12-06-2002, 10:47
De titel is me even ontschoten , maar ik las over een spaanse film die op dit moment erg omstreden is . Zo zelfs dat deze mogelijk verboden gaat worden. De film gaat over een geflipte Dokter die de meest vreselijke experimenten uitvoerd op kinderen , en ze daarna op allerlei kreatieve manieren vermoord. Er schijnen zeer schokkende scenes in te zitten. Dit is vrij ziek lijkt me...

Perdita Durango ( Dance with the devil ) is ook een vrij heftige film in de "Uncut" version met rituele moorden en de handel in foetussen .

moest je de titel terugvinden kun je mij dan seintje geven thanx

ik heb perdita durango nog gezien, ik weet wel nt meer of de nederlandse versie gecut is of nt, kan me nt erg veel meer herinneren van de film, de vorige film van alex de la iglesia was veel beter : el dia de la bestia

Steven Maas
12-06-2002, 20:38
Er zitten toch ook aardig gore scenes in The Fly en The Fly II.
Vooral van die binnenstebuiten gedraaide dieren.

Richard B.
12-06-2002, 23:47
'Salò o le 120 giornate di Sodoma' (of gewoon Salo) is toch wel het meest zieke wat ik tot nu toe qua 'ranzige film' gezien heb tot nu toe. Ongelovelijk dat mensen daaraan willen meewerken en misschien wel net zo ongelovelijk dat mensen hier naar willen kijken. Het gros van de horror-films van nu is vergeleken met een film als deze eerder 'grappig' dan ziek te noemen.

BTW, Requiem for a Dream vind ik eerder 'pijnlijk om te bekijken' dan ziek. Er bestaat een nuance tussen die twee dingen. :D

Richard

Matt D
13-06-2002, 08:50
ah nog iemand die dit walgelijke filmpje gezien heeft

Jaded
13-06-2002, 08:53
Er zitten toch ook aardig gore scenes in The Fly en The Fly II.
Vooral van die binnenstebuiten gedraaide dieren.
Dat vond ik vooral functioneel, dus minder 'goor'.

Ik ben blij dat in die twee (vooral de eerste) het verhaal primeerde en niet de special effects.

Steven Maas
13-06-2002, 09:12
'Salò o le 120 giornate di Sodoma' (of gewoon Salo)


Kan iemand mij wat vertellen over deze film? Mijn interesse is gewekt. :)

Matt D
13-06-2002, 09:19
een deel jongeren worden ontvoerd door een aantal Italiaanse fascisten tijdens WO II om als een soort van sex slaven te dienen. de film is opgedeeld uit verschillende delen waaronder the circle of shit : gaat over de geneugten van het eten van stront en zo. geen leuke film om naar te kijken in ieder geval

pier paoulo passolini, de regisseur, werd kort na het einde van de opnames vermoord

Ronald Dassen
13-06-2002, 12:24
Caligula, en Baise Moi vind ik er ook wel in passen

Matt D
13-06-2002, 12:25
nog een aantal zieke films of scènes :


aftermath van nacho cerda : wat gebeurt er daar allemaal in het lijkenhuisje ;-) spaanse film die sinds begin jaren '90 tot een classic is uitgegroeid, nt op dvd en nt voor gevoelige zielen


Lucker the necrophagous : opgenomen in kortrijk (mijn woonplaats) en daardoor al wat minder angstaanjagend maar toch nog met paar zieke scènes. deze video is erg erg moeilijk te krijgen maar de film zou later het jaar worden uitgebracht op dvd. De film gaat over een Kortrijkse necrofiele seriemoordenaar genaamd John Lucker. Kijk vooral uit naar de scène (of net nt lol) waarin hij een vrouw vermoord, haar een paar dagen laat rotten en dan uhm er dingen mee doet ;-)

Violent Shit III : Infantry of doom : nt echt ziek omdat het echt zo over de top is, ultra low budget, gefilmd op video door de Duitser Andreas Shaas, kruising van zombies, evil mannen, kung fu en voor het grootste deel cheesy effects; leuk voor de gore hounds en genre liefhebbers, doet bij momenten aan braindead maar is veel minder goed

new york ripper van lucio fulci (verminken van vrouwen door een moordenaar die spreekt met de stem van donald duck)

cannibal ferox aka make them die slowly : castratie, openen van schedel, dierenmishandeling en de scène waarin een vrouw word opgehangen aan haken door haar borsten ouch


binnenkort volgt meer ;-)

Jaded
13-06-2002, 14:57
evilgoblin66(6)

Hoe zou jouw top 20 er uitzien in volgende categorieën?

Goorste films (maar kijkbaar)
Sickste films (met momenten moet je het hoofd afwenden)
Fucked-up movies (na 30 seconden ligt je te spauwen in de porseleinen pot)
Grappige horror (Braindead, Evil Dead, ...)

En als persoonlijke noot (je weet ondertussen al wel een beetje wat ik graag zie en wat ik graag zou willen zien): wat raad je mij aan om te zien?

Matt D
13-06-2002, 16:27
ik ga eerst nog een beetje reizen (de trein is altijd een beetje reizen en avontuur, vooral met de mega nmbs) als ik thuis kom zal ik eens een blik werpen op mijn collectie en dan geef ik wel mijn lijstje , tot dan ;-)

Matt D
13-06-2002, 19:37
tweede poging :( tekst weg die ik getypt had

grappigste : bloed en ingewanden spatten in het rond maar erg grappig

- braindead
- bad taste
- meet the feebels
- evil dead I, II, III
- eternal evil of asia
- versus
- ichi the killer
- story of ricky / ricky oh
- violent shit III : infantry of doom

goorste maar toch ook wel grappig

- city of the living dead
- house by the cemetery
- zombie
- the beyond
- ....

sick door bepaalde scènes(martelingen, moorden, verkrachtingen, animal cruelty...)

- new york ripper
- maniac
- guts of a virgin
- guts of a beauty
- cannibal holocaust
- cannibal ferox
- lucker the necrophagous
- nekromantik
- dr lamb
- untold story
- a chinese torture chamber story
- daughter of darkness
- red to kill
- pink flamingos (hondenpoep scène lol)
- ebola syndrome
- ilsa serie (ilsa she wolf of the ss, ilsa haremkeeper of the oil sheiks, ilsa the wicked warden, ilsa tigress of siberia)

de sickste (sfeer, grafisch geweld....) NT AANGERADEN

- guinea pig serie met vooral devil's experiment, flowers of flesh and blood en verder mermaid in a manhole, android of notre damen, he never dies....)
- salo
- men behind the sun


aanraders : versus, braindead, meet the feebles, ichi the killer en story of ricky (dan houden we het braafjes lol)

als ik meer weet post ik wel de rest

Jaded
14-06-2002, 13:13
de sickste (sfeer, grafisch geweld....) NT AANGERADEN


Dat zijn juist diegene waar ik in geïnteresseerd ben ...

Matt D
14-06-2002, 15:19
goed om weten ;-)

Matt D
15-06-2002, 10:27
en jaded welke ga je eens proberen te zien?

Jaded
15-06-2002, 10:50
Welke ik in mijn handen krijg van de volgende:



- versus
- ichi the killer
- story of ricky / ricky oh
- violent shit III : infantry of doom

- the beyond

- guts of a virgin
- guts of a beauty
- lucker the necrophagous
- daughter of darkness
- ebola syndrome
- ilsa serie

- devil's experiment
- flowers of flesh and blood
- mermaid in a manhole
- android of notre damen
- he never dies
- salo
- men behind the sun

Sander Beekmans
15-06-2002, 11:16
Welke ik in mijn handen krijg van de volgende:


volgens mij had ik hier in a'dam bij Fame salo zien liggen...
dus als je eens in a'dam bent :D

Jaded
15-06-2002, 11:18
dus als je eens in a'dam bent :D
Ja daar kom ik elke dag ...:rolleyes:

:)

Tommy Brok
15-06-2002, 11:27
Ik kijk niet van deze films, heb wel eens een videoband gehuurd van Faces of death! Maar dat ging in het algemeen meer over dieren enzo die vermoord werden! Het is niet leuk, maar dat ik daar echt van geschrokken ben: Nee!
Ik heb effe op die site gekeken die Evilgoblin had aangeraden! Maar dah is echt ziek, ik snap niet wat er leuk aan is om ze te kijken! Een zeemeermin die in het riool ligt, mee naar huis nemen en laten rotten! Dan met d'r ingewanden gaan schilderen! Niet echt het idee om een leuke avond te hebben als je die film gaat kijken, maar goed!

Matt D
15-06-2002, 12:39
Ja daar kom ik elke dag ...:rolleyes:

:)

salo is een zieke film maar het maakt de film nog nt goed, is eerder boring en zeker geen aanrader

Matt D
15-06-2002, 12:39
Ik kijk niet van deze films, heb wel eens een videoband gehuurd van Faces of death! Maar dat ging in het algemeen meer over dieren enzo die vermoord werden! Het is niet leuk, maar dat ik daar echt van geschrokken ben: Nee!
Ik heb effe op die site gekeken die Evilgoblin had aangeraden! Maar dah is echt ziek, ik snap niet wat er leuk aan is om ze te kijken! Een zeemeermin die in het riool ligt, mee naar huis nemen en laten rotten! Dan met d'r ingewanden gaan schilderen! Niet echt het idee om een leuke avond te hebben als je die film gaat kijken, maar goed!

help ik ben gestoord lol

Jaded
15-06-2002, 12:41
salo is een zieke film maar het maakt de film nog nt goed, is eerder boring en zeker geen aanrader Ja dat was dus eigenlijk mijn volgende vraag ...

Ze mogen dan wel sick zijn, maar welke zijn ook een beetje onderhoudend?

Tommy Brok
15-06-2002, 12:46
help ik ben gestoord lol

Je haalt de woorden uit me mond!

Matt D
15-06-2002, 12:48
de meeste buiten salo vond ik wel eens waard om te bekijken of te kopen. voor het verhaal of de acteursprestaties kijk je meestal nt naar zo een films wel voor de gestoorde scènes, goede of crappy special effects (kan alletwee leuk zijn)

Jaded
15-06-2002, 12:48
Je haalt de woorden uit me mond!
Dat komt dan van iemand die Faces of Death gaat huren ...

:)

Matt D
15-06-2002, 12:49
lol, dat is iets dat ik nog nooit gezien heb ze (heb nog nooit een faces of death gezien, jakkes ik ben zo geen sicko)

Tommy Brok
15-06-2002, 12:50
Dat komt dan van iemand die Faces of Death gaat huren ...

:)

Ze hadden het er op school over, dus toen ik hem zag liggen had ik hem maar eens gehuurd! Samen met een vriend gekeken maar was niet veel aan!

Jaded
15-06-2002, 12:52
Ze hadden het er op school over, dus toen ik hem zag liggen had ik hem maar eens gehuurd! Samen met een vriend gekeken maar was niet veel aan!
Idd Faces of Death vind ik ook maar zwak.
Saai en vooral niet interessant.

Tommy Brok
15-06-2002, 12:53
Idd Faces of Death vind ik ook maar zwak.
Saai en vooral niet interessant.

Dah bedoel ik!

Matt D
15-06-2002, 12:55
the soft voor jullie met andere woorden lol

Menno
15-06-2002, 13:32
Niet extreem ziek, maar wel zeeeeer onderhoudend:
Ichi The Killer
Battle Royale
Audition
Dawn Of The Dead
Cannibal! The Musical

Ichi The Killer gaat als het goed is binnenkort in Nederland in de bioscoop draaien. Ik raad iedereen aan de film te gaan kijken. Echt geweldig!


Leuke collectie heb je trouwens Goblin.

Matt D
15-06-2002, 14:00
thanx dude ;-)

Cenobite
15-06-2002, 22:46
De titel is me even ontschoten , maar ik las over een spaanse film die op dit moment erg omstreden is . Zo zelfs dat deze mogelijk verboden gaat worden. De film gaat over een geflipte Dokter die de meest vreselijke experimenten uitvoerd op kinderen , en ze daarna op allerlei kreatieve manieren vermoord. Er schijnen zeer schokkende scenes in te zitten. Dit is vrij ziek lijkt me...

Perdita Durango ( Dance with the devil ) is ook een vrij heftige film in de "Uncut" version met rituele moorden en de handel in foetussen .

Ik zou die titel nog nakijken : Tras El Christal

Waarschuwing : Erg Extreem en Ziek !!

Talk about a movie that lives up to its reputation -- Tras El Christal or In a Glass Cage is relentlessly intense from start to finish. The story of a Nazi doctor /pedophile in hiding and the strange young man who comes to work as his "nurse," this film explores taboos with relish. Unfortunately, it devolves into horror movie shtick toward its end (thereby obfuscating the very real horrors it has developed to that point), but In a Glass Cage packs a wallop , earning its reputation as one of the most disturbing movies ever made. It 's very much a European movie, and, given its horrifying subject matter -- pedophilia, the torture and murder of children, the relationship between monsters and their victims -- it could never have been made in the U.S. Strongly recommended for viewers who have strong stomachs and are not otherwise easily offended; all others are urged to avoid it at all costs.

Voor de liefhebbers verkrijgbaar via :

http://www.elcorteingles.es/

Jaded
15-06-2002, 23:36
Me no pablo espanõl ...
Heb je misschien een directe link?

Matt D
15-06-2002, 23:41
kan het nt onmiddellijk ergens vinden, k denk nt dat dit al uit is op dvd

Cenobite
17-06-2002, 14:21
Ik kan hem zelf ook niet meer vinden. Mogelijk hebben ze hem van de website verwijderd omdat hij te omstreden is. Hij was alleen als VHS beschikbaar. Volgens mij wilde de Spaanse Overheid de verkoop ook gaan verbieden volgens diverse geruchten.

Danielle Gerards
18-06-2002, 15:43
Meest zieke film ever; een echte kokhals-film;

Armageddon

Cenobite
18-06-2002, 15:54
Meest zieke film ever; een echte kokhals-film;

Armageddon


Zal wel aan het feit liggen dat het een Echte Stoeren Mannen Film is ... ik vind hem wel gaaf en heb de 2 DVD SE

Danielle Gerards
18-06-2002, 15:57
nee, dat niet; maar het is OVER acteren, slechte karakters, en oh ja; om de drie frames zie je de amerikaanse vlag in alle glorie wapperen->teiltje svp

Matt D
18-06-2002, 16:16
is inderdaad een *** patriotische film, zo slijmerig, echt misselijkmakend

Danielle Gerards
18-06-2002, 16:21
is inderdaad een *** patriotische film, zo slijmerig, echt misselijkmakend

ja; precies; sickening

Lex v/d Moolen
18-06-2002, 16:34
Daar zit misschien wel wat in, maar om hem nou de meest zieke film te noemen vind ik ook weer tever gaan.

Danielle Gerards
18-06-2002, 19:16
Daar zit misschien wel wat in, maar om hem nou de meest zieke film te noemen vind ik ook weer tever gaan.

ik krijg er echt een misselijk gevoel bij; erger dan bij Harry Potter bijvoorbeeld:)

Lex v/d Moolen
18-06-2002, 19:21
ik krijg er echt een misselijk gevoel bij; erger dan bij Harry Potter bijvoorbeeld:) Die durf ik niet te kijken:D

Sonny_C
18-06-2002, 20:36
Welke ik in mijn handen krijg van de volgende:

Mermaid in a manhole /Android of notre dame (2 films op één DVD) en Men Behind The Sun zijn beide te koop bij DVDstore.nl onder het genre ''shock''. Hier kun je trouwens nog meer films vinden die in het lijstje van evilgoblin66 staan.

Sonny_C
18-06-2002, 21:03
Mermaid in a manhole /Android of notre dame (2 films op één DVD) en Men Behind The Sun zijn beide te koop bij DVDstore.nl onder het genre ''shock''. Hier kun je trouwens nog meer films vinden die in het lijstje van evilgoblin66 staan.
Ro-Direct.nl heeft ze ook -> genre ''Japanese Horror''. Zijn ook nog eens stukken goedkoper (€17,96 en €20,46) !!!

Matt D
20-06-2002, 14:56
is een zeer scherpe prijs inderdaad, diegene die wat blood, guts and gore willen kunnen zich hier mee laten gaan, het zijn echt wel zieke films dus nt voor diegene die scream en nightmare on elmstreet scary vinden


binnenkort kun je reviews van verschillende japan shock en italian shock titels vinden op dvdinfo.be

Philippe
21-06-2002, 11:59
"Last House On The Left" van Wes Craven vond ik ook een behoorlijk zieke film.

Danielle Gerards
21-06-2002, 18:30
Event Horizon is ook best ziek vind ik...Jammer van de film; hij begint heel sterk maar wordt dan een vieze film:(

Nathan Strik
21-06-2002, 19:19
Event Horizon is ook best ziek vind ik...Jammer van de film; hij begint heel sterk maar wordt dan een vieze film:( Ik heb hem dan ook meteen ingeruild voor Donnie Brasco.

Danielle Gerards
21-06-2002, 19:21
Ik heb hem dan ook meteen ingeruild voor Donnie Brasco.

Dat is een ontroerende film, hele sterke acteerwerk...wat een rol voor Johnny Dep:)

Serge
21-06-2002, 20:49
salo is een zieke film maar het maakt de film nog nt goed, is eerder boring en zeker geen aanrader

Salo is inderdaad een zieke film en zoals Goblin zegt eerder saai. Heb die ooit eens van internet gehaald uit nieuwsgierigheid... files waren snel van de harde schijf verdwenen.

Martin de Goeij
21-06-2002, 21:37
...had ik West Side Story al vermeld?:eek:

Lex v/d Moolen
21-06-2002, 21:44
...had ik West Side Story al vermeld?:eek: hehehe. Is Harrie Pottenbakker al genoemd;)

Martin de Goeij
21-06-2002, 21:52
hehehe. Is Harrie Pottenbakker al genoemd;) ook grappig: die ga ik net kijken :)

System 3rror
22-06-2002, 18:07
Gister gehuurd: Battle Royale...

Leuk om een keer te kijken, alleen is best een sick spelletje wat ze spelen daar op dat eiland om van de vele scholen af te komen.

Matt D
22-06-2002, 18:43
Gister gehuurd: Battle Royale...

Leuk om een keer te kijken, alleen is best een sick spelletje wat ze spelen daar op dat eiland om van de vele scholen af te komen.
vind ik echt een bere film, heb ik echt van genoten :-)

JayLunar
22-06-2002, 18:46
vind ik echt een bere film, heb ik echt van genoten :-) Me too. Misschien dat ik 'm zelfs hier (http://www.geocities.com/jaylunar/top100.htm) in ga zetten :)

Matt D
22-06-2002, 18:46
doen jay ;-)

JayLunar
22-06-2002, 18:53
doen jay ;-)
Okay -> ik ga m'n top100 nu aanpassen :)

Edit -> aangepast! (http://www.geocities.com/jaylunar/top100.htm) :)

Philippe
22-06-2002, 19:48
De scène uit Misery waarin Kathy Bates de enkels van James Caan verbrijzelde vond ik ook wel getuigen van een op zijn minst 'afwijkende' gedachtengang.

Philippe
22-06-2002, 20:11
Freddy got fingered.

Tom Green die 'helpt' bij een bevalling. Hij bijt de navelstreng over en zwiert de baby doodleuk door de kamer. Grappig, hylarisch en ziek tegelijk. Kan enkel Tom Green volgens mij.

Harry B.
08-09-2002, 15:10
Meest zieke films: Cannibal holocaust, Cannibal ferox en nog een paar van de italiaanse cannibaal-films. Het kan me allemaal niet goor genoeg zijn, maar op het moment dat dieren mishandelt worden, alleen maar om een film te schieten gaat dat mij een beetje te ver. Dierenmishandeling is nooit goed te praten :nono:

Matt D
08-09-2002, 15:42
wie nt tegen animal cruelty kan (ben er ook ferm tegen) moet zeker nt kijken naar men behind the sun, daar is echt een heel zieke diermishandelings scène in te zien

Joost van der Molen
08-09-2002, 16:06
Zonder twijfel Tokyo Decadence:
gatverdamme wat een misselijkmakende film zeg!
SM, opium die in een geblinddoekt hoertje wordt geinjecteerd,
en meer perversiteiten worden op een uiterst zieke manier
in beeld gebracht.

Ik heb hem indertijd gezien tijdens Lowlands en na zo'n 20 minuten vonden we het wel weer welletjes. Wegwezen.
Zeker de helft van de nietsvermoedende
festivalgangers in de zaal was ons toen al voorgegaan.
Ik vraag me af hoeveel sickos de film uiteindelijk tot het eind
hebben uitgezeten...

Kasper P.
08-09-2002, 18:03
Meest zieken film(s)??? Alle Danielle Steel verfilmingen om van te kotsen! Nee ik kan wel tegen wat onsmakkelikheid (6)

Matt D
08-09-2002, 18:07
Zonder twijfel Tokyo Decadence:
gatverdamme wat een misselijkmakende film zeg!
SM, opium die in een geblinddoekt hoertje wordt geinjecteerd,
en meer perversiteiten worden op een uiterst zieke manier
in beeld gebracht.

Ik heb hem indertijd gezien tijdens Lowlands en na zo'n 20 minuten vonden we het wel weer welletjes. Wegwezen.
Zeker de helft van de nietsvermoedende
festivalgangers in de zaal was ons toen al voorgegaan.
Ik vraag me af hoeveel sickos de film uiteindelijk tot het eind
hebben uitgezeten...

uhm ik veronderstel dat ik toch wel relatief normaal ben, heb nog nt veel klachten gekregen van andere forummers of real life vrienden in ieder geval, en kan toch nt zeggen dat deze film bijzonder grof of sick is, zeker nt in die mate dat men moet een sicko zijn om de film uit te kijken

raimond 19
08-09-2002, 19:01
Gadverdame wat een zieke films allemaal zeg,en daar kijk je naar voor de lol??????

Pietje
08-09-2002, 20:03
tweede poging :( tekst weg die ik getypt had

de sickste (sfeer, grafisch geweld....) NT AANGERADEN

- guinea pig serie met vooral devil's experiment, flowers of flesh and blood en verder mermaid in a manhole, android of notre damen, he never dies....)



Als ik het goed begrijp heb je deze films gekocht? Ik ben toch wel benieuwd waarom. Ik ga al bijna over m'n nek als ik de comments lees op imdb.com. 45 minuten lang kijken naar een meisje dat op de meest gruwelijke manier gemarteld wordt zonder dat er verder enig plot is. Verklaar u nader zou ik zeggen! Ik zelf heb bijvoorbeeld Salo gezien (die was een jaar geleden ofzo op TV!) en geen haar op me hoofd die er aan denkt om deze ooit te kopen. En ik krijg het idee dat die Guinea Pig films nog erger zijn.

PS. Die 'humor-horror' films zijn trouwens wel erg cool. Vooral Story Of Ricky is briljant :D
En Braindead is natuurlijk een klassieker :D

JayLunar
08-09-2002, 20:13
Als ik het goed begrijp heb je deze films gekocht? Ik ben toch wel benieuwd waarom. Verklaar u nader zou ik zeggen!
Ik persoonlijk kan het erg waarderen als een film een diepe indruk op mij achterlaat. Hoe en wat is maar bijzaak: of ik moet blèren :( , schaterlachen :D of kotsen :o , dat boeit mij niet echt, behoudens de film maar indruk maakt!

En Tokyo Decadence is natuurlijk maar een kinderfilm vergeleken met de meeste andere films genoemd in deze thread... ;)

Pietje
08-09-2002, 20:21
Ik persoonlijk kan het erg waarderen als een film een diepe indruk op mij achterlaat. Hoe en wat is maar bijzaak: of ik moet blèren :( , schaterlachen :D of kotsen :o , dat boeit mij niet echt, behoudens de film maar indruk maakt!


Tsja, het is natuurlijk het beste als een film een diepe indruk maakt, maar als die bestaat uit gevoelens van walging, misselijkheid en nachtmerries, dan hoeft het van mij niet. Klinkt toch meer als een vorm van SM :p
Enneh...ik lach toch liever dan dat ik kots.

Matt D
08-09-2002, 21:09
Ik persoonlijk kan het erg waarderen als een film een diepe indruk op mij achterlaat. Hoe en wat is maar bijzaak: of ik moet blèren :( , schaterlachen :D of kotsen :o , dat boeit mij niet echt, behoudens de film maar indruk maakt!

En Tokyo Decadence is natuurlijk maar een kinderfilm vergeleken met de meeste andere films genoemd in deze thread... ;)

jay completely gets my point ;)

Matt D
08-09-2002, 21:14
Die 'humor-horror' films zijn trouwens wel erg cool. Vooral Story Of Ricky is briljant :D
En Braindead is natuurlijk een klassieker :D

deze films zijn inderdaad veel leuker dan de sick stuff, guinea pig films bekijk je 1 keer, story of ricky en braindead kan je blijven bekijken

het is gewoon zo dat ik deze gestoorde films ook eens wilde gezien hebben, huren kan je deze films niet, van de meeste van deze films is trouwens geen legale dvd release

het blijft natuurlijk fake, heb enkel interesse in fake dingen voor alle duidelijkheid, er is trouwens een coole making of guinea pig

Kasper P.
08-09-2002, 21:16
ik vindt eigenlijk nix echt ziek achter alles zit wel een logische reden........:rolleyes:

Pietje
08-09-2002, 22:36
deze films zijn inderdaad veel leuker dan de sick stuff, guinea pig films bekijk je 1 keer, story of ricky en braindead kan je blijven bekijken

het is gewoon zo dat ik deze gestoorde films ook eens wilde gezien hebben, huren kan je deze films niet, van de meeste van deze films is trouwens geen legale dvd release

het blijft natuurlijk fake, heb enkel interesse in fake dingen voor alle duidelijkheid, er is trouwens een coole making of guinea pig

Ah, ok dan, ik snap het. Ik dacht dat je ze namelijk gekocht had om ze vaker te kijken. 1 keer kijken omdat je het toch een keer wil zien begrijp ik wel. Daarom heb ik ook Salo gekeken en een Faces Of Death. Ik hoef die films echter nooit meer te zien :)

Joost van der Molen
09-09-2002, 00:12
uhm ik veronderstel dat ik toch wel relatief normaal ben, heb nog nt veel klachten gekregen van andere forummers of real life vrienden in ieder geval, en kan toch nt zeggen dat deze film bijzonder grof of sick is, zeker nt in die mate dat men moet een sicko zijn om de film uit te kijken

Ok, het woord sicko is misschien ietwat overdreven (maar dat is om mijn argument kracht bij te zetten ;) ).
Ik kan me wel voorstellen dat je als je veel gory films ziet, van een film als Tokyo Decadence niet meer opkijkt, maar voor mij is het wel de ziekste film die ik gezien heb..

Battle Royale, die ook in deze thread genoemd wordt, vond ik daarentegen juist grappig. Net als Natural Born Killers is het humoristisch, wat -als ik het me goed herinner- niet het geval was bij TD.

Dat je er weinig mensen over gehoord hebt heeft denk ik vooral te maken met de bekendheid van deze film. Dat er bij IMDB sinds 1992 maar 233 votes zijn uitgebracht zegt wat dat betreft genoeg..

Chris Howitt
09-09-2002, 09:45
even evilgoblins lijst doorgenomen en aangepast na de films die ik gezien heb.

grappigste : bloed en ingewanden spatten in het rond maar erg grappig

- braindead
- bad taste
- meet the feebels
- evil dead I, II, III
- versus
- story of ricky / ricky oh

Ichi the killer moet ik nog zien, maar ik wacht op de un-cut versie die WWC na eigen zeggen gaat uitbrengen.

goorste maar toch ook wel grappig

- city of the living dead
- zombie

sick door bepaalde scènes(martelingen, moorden, verkrachtingen, animal cruelty...)

- cannibal holocaust
- cannibal ferox
- lucker the necrophagous
- nekromantik
- untold story
- ebola syndrome
- ilsa serie (ilsa she wolf of the ss, ilsa haremkeeper of the oil sheiks, ilsa the wicked warden, ilsa tigress of siberia)

de sickste (sfeer, grafisch geweld....) NT AANGERADEN

- men behind the sun

Henk Heideveld
09-09-2002, 12:01
Het was een Franse film, waarin mensen zich in enkele dagen dood aten.
Ik geloof dat ie heette : A bout du souffle.
Het was een soort ouwehowerenthread, maar dan met eten en hoereren. Nooit heb ik eeb banalere film gezien. En hij geldt nog steeds als een van de beste in zijn genre, hetgeen voor mij onbegrijpelijk is. Het is een opeenvolging en opeenstapeling van stupide banaliteiten, maar half Frankrijk beschouwt het als een topfilm.

JayLunar
09-09-2002, 12:40
Het was een Franse film, waarin mensen zich in enkele dagen dood aten.
Ik geloof dat ie heette : A bout du souffle.
Het was een soort ouwehowerenthread, maar dan met eten en hoereren. Nooit heb ik eeb banalere film gezien. En hij geldt nog steeds als een van de beste in zijn genre, hetgeen voor mij onbegrijpelijk is. Het is een opeenvolging en opeenstapeling van stupide banaliteiten, maar half Frankrijk beschouwt het als een topfilm.
Ik heb beide films nog niet gezien, maar volgens mij bedoel je niet A Bout de Soufflé, maar juist C'est Arrivé Près de Chez Vous. Laatstgenoemde wordt inderdaad vaak als een zieke film beschouwd...

Joost van der Molen
09-09-2002, 12:58
Het was een Franse film, waarin mensen zich in enkele dagen dood aten.
Ik geloof dat ie heette : A bout du souffle.
Het was een soort ouwehowerenthread, maar dan met eten en hoereren. Nooit heb ik eeb banalere film gezien. En hij geldt nog steeds als een van de beste in zijn genre, hetgeen voor mij onbegrijpelijk is. Het is een opeenvolging en opeenstapeling van stupide banaliteiten, maar half Frankrijk beschouwt het als een topfilm.
Je bedoelt La Grande bouffe (1973)!
Die lijkt mij ook hartstikke goor, een paar oude mannen die zich met een stel hoeren gaan doodeten.
Als ik hem al ga kijken dan toch zeker zonder chips of popcorn erbij en met een emmer om in te kunnen kotsen..

Harry B.
09-09-2002, 13:02
Hmm mijn interesse in bepaalde films is gewekt! Maar waar koop je die films van het japan shock-label??? Ik heb ze hier nog nergens gezien, of bestaat het label niet meer ofzo? Wie helpt mij verder? (De website www.japan-shock.nl is overigens ook niet erg informatief)

Henk Heideveld
09-09-2002, 13:12
Je bedoelt La Grande bouffe (1973)!
Die lijkt mij ook hartstikke goor, een paar oude mannen die zich met een stel hoeren gaan doodeten.
Als ik hem al ga kijken dan toch zeker zonder chips of popcorn erbij en met een emmer om in te kunnen kotsen..
Ja, dit is ie : La Grande Bouffe, bedankt voor de geheugensteun!!!(y) (y) Zeker weten dat je zelf effe geen eten meer lust en alle vrouwen vies vindt:D :D

Matt D
09-09-2002, 13:29
Ik heb beide films nog niet gezien, maar volgens mij bedoel je niet A Bout de Soufflé, maar juist C'est Arrivé Près de Chez Vous. Laatstgenoemde wordt inderdaad vaak als een zieke film beschouwd...

de Franse film la grande bouffe wordt door veel critici beschouwd als een echt meesterwerkje, deze film gaat inderdaad over een paar gasten die zich letterlijk doodvreten

c'est arrivé près de chez vous is een Belgische zwarte komedie, waarschijnlijk mijn favoriete film allertijden, over een seriemoordenaar die gevolgd wordt door een camera ploeg, na verloop van tijd begint de crew meer te doen dan louter observeren, registreren
de acteerprestatie van benoit poelvoorde als Ben is echt schitterend!

de film bevat zeker shokerende scènes maar het is toch de erg wrange humor die de film onvergetelijk maken
de film werd onlangs uitgebracht door criterion in de VS

wat mij betreft een film die je moet gezien hebben

Matt D
09-09-2002, 13:31
Hmm mijn interesse in bepaalde films is gewekt! Maar waar koop je die films van het japan shock-label??? Ik heb ze hier nog nergens gezien, of bestaat het label niet meer ofzo? Wie helpt mij verder? (De website www.japan-shock.nl is overigens ook niet erg informatief)

kijk eens naar de links op hun site, daar staan firma's tussen die deze films aanbieden: chainsaw, ro-disc...

Harry B.
09-09-2002, 13:33
Thanks voor de info (y)

FrenkieB
09-09-2002, 16:01
Zonder twijfel Tokyo Decadence:

Ik heb hem indertijd gezien tijdens Lowlands en na zo'n 20 minuten vonden we het wel weer welletjes. Wegwezen.
Zeker de helft van de nietsvermoedende
festivalgangers in de zaal was ons toen al voorgegaan.
Ik vraag me af hoeveel sickos de film uiteindelijk tot het eind
hebben uitgezeten...

haha...daar was ik ook..weet zo niet meer of ik hem tot het einde heb uitgezien. Ik vond de zieke shit wel meevallen als ik me zo herrinner..

Chris Howitt
09-09-2002, 16:04
c'est arrivé près de chez vous , heb ik op nog ergens op VHS liggen, zeer goeie film beschouw ik ook tot 1 van mijn favorieten. Als hij op TV zou zijn en je aan het zappen bent, zou je zo denken dat je een documentaire aan het kijken bent ;)

la grande bouffe heb ik nog niet gezien.

Reginald
09-09-2002, 16:26
Ik vind C'est arrivé près de chez vous is inderdaad een beetje ziek maar wel zeer goed, ik had dat gevoel ook bij Festen. Nog zo'n goede film. Heb allebei gezien met een paar maten toen we wat gedronken e.d. hadden en dan zijn deze films een hele belevenis. :D

Chris Howitt
09-09-2002, 16:30
Festen was zekers goed, maar niet echt een film die ik onder het genré ziek zou plaatsen.

Reginald
09-09-2002, 16:56
De scene dat die broer op zijn vader wil pissen vond ik toch al wat meer ziek dan anders of die "racistische liedjes" enz..
maar dat is mijn mening en meningen verschillen.
In C'est arrivé près de chez vous waren de dialogen die het hoofdpersonage voerde echt zalig. :)

Joost van der Molen
09-09-2002, 22:54
La Grande Bouffe draait morgen en woensdag in het filmmuseum amsterdam, om 21.45 uur.
http://www.filmmuseum.nl
Gaat dat zien!

Jasper 00022
25-09-2002, 21:29
Battle Royale

Geen ingewanden te zien hoor, maar toch vond ik de film behoorlijk ziek.
Heeft meer te maken met het verhaal:
Zo'n 40 leerlingen slachten elkaar af op een onbewoond eiland (met diverse wapens) tot er maar één overblijft en die mag naar huis.

Klasse!(6)

JayLunar
26-09-2002, 14:44
Battle Royale

Geen ingewanden te zien hoor, maar toch vond ik de film behoorlijk ziek.
Heeft meer te maken met het verhaal:
Zo'n 40 leerlingen slachten elkaar af op een onbewoond eiland (met diverse wapens) tot er maar één overblijft en die mag naar huis.

Klasse!(6)
Het kan nog zieker! -> de LE die net uit is, bevat de extended cut, waarin de goorheid wordt verhoogd met CGI (o.a. CGI-bloodspray e.d.) (6)

Enneh, "klasse" is een juiste omschrijving van de film (y)

Matt D
26-09-2002, 14:49
k wil ook de director's cut :(

waarom moet da nu weer zo duur zijn

schitterende film, minste wat men kan zeggen

Joost van der Molen
27-09-2002, 14:13
La Grande Bouffe was niet heel ziek of schokkend, wel vrij bizar en behoorlijk ranzig.
Maar toch zeker wel een aanrader want het is wel een film
"zoals je nog nooit eerder gezien hebt"(y)

colani
27-09-2002, 14:58
Casualties of War (vietnam film, waarin een aantal soldaten een meisje gijzelen voor seksueel plezier tijdens een missie)

Scarface (scene met de kettingzaag) HEEL BEKEND.

Cradle of Fear (met zanger van Cradle of Filth)

Alles waarin sex tussen mens en dier te zien is gruwel ik van...

andrebin
27-09-2002, 15:16
8mm ...het verhaal is ziek

film opzicht niet ...

stefan
27-09-2002, 15:18
de meest zieke film die ik ken is toch wel BRAINDEAD...
Zo'n zombie-slasher film....vooral de vla scene is behoorlijk ranzig ;)

Peedeepee
27-09-2002, 15:27
De Faces Of Death serie....goor!!!

Ghast
27-09-2002, 15:29
tis meer een "zieke scene" post geworden.

OK hier de mijne: CHOPPER als hij iemands gezicht bewerkt met een soort priem :) en later als hij een stuk van zijn oren laat snijden is ook een mooie scene :)

Glenn Smits
27-09-2002, 15:40
Resident Evil: hoe verzin je het?
Scarface: die kettingzaag en dan gewoon doorzagen.

Brian Slotboom
27-09-2002, 15:43
ik '' persoonlijk '' vond American Psycho behoorlijk ziek

Martin M.
27-09-2002, 16:10
Canibal Holocaust.....is volgens mij alleen op VHS en gaat over kannibalen (logisch). Het is gaat net als the blair witch over een cameraploeg die is zoekgeraakt tijdens het maken van een documentaire en waarvan ze de banden hebben teruggevonden......(Kent iemand deze film trouwens??)

JayLunar
27-09-2002, 16:23
Canibal Holocaust.....Kent iemand deze film trouwens??)
Maar natuurlijk. Een paar weken geleden nog gezien :bier:

Richard B.
27-09-2002, 16:31
de meest zieke film die ik ken is toch wel BRAINDEAD...
Zo'n zombie-slasher film....vooral de vla scene is behoorlijk ranzig ;)

Braindead is wel redelijk 'cartoony' vind ik. Errug veel bloed maar dan wel zoveel dat het lachwekkend wordt.

Matt D
27-09-2002, 18:36
tis meer een "zieke scene" post geworden.

OK hier de mijne: CHOPPER als hij iemands gezicht bewerkt met een soort priem :) en later als hij een stuk van zijn oren laat snijden is ook een mooie scene :)

scènes zijn inderdaad redelijk 'visueel' lol, film zelf vond ik een ontgoocheling, gelukkig was eric bana goed als mark chopper, maakte toch nog iets goed

Matt D
27-09-2002, 18:39
Canibal Holocaust.....is volgens mij alleen op VHS en gaat over kannibalen (logisch). Het is gaat net als the blair witch over een cameraploeg die is zoekgeraakt tijdens het maken van een documentaire en waarvan ze de banden hebben teruggevonden......(Kent iemand deze film trouwens??)

er zijn diverse regio 2 dvd releases van deze film, sommige hebben trouwens nederlandse ondertitels en zijn uncut, ze bevatten wel nt de piranha scène (die waarschijnlijk nt eens bestaat) maar die volgens geruchten eventueel zou opduiken in de regio 1 versie, Deodato zelf ontkent dat deze scène ooit werd gedraaid

kcirtap
28-09-2002, 00:06
irreversible wou ik wel nomineren als zeer zieke film.

het gaat maar om 2 scenes, maar gatverdamme....

DuCo123
28-09-2002, 01:45
Hi,

Iederen moet maar doen wat ze zelf willen, maar als je hier met plezier naar kijkt, dan spoor je niet helemaal. 'Het is maar een film' is een goedkoop argument vind ik, de gedachte er naar te willen kijken, of uberhaupt bepaalde gedachtes zijn al erg genoeg. I know, maakt niet uit wat ik vind .... ik wil geeneens weten wat er allemaal in gebeurt, ik weet alleen zeker dat ik het niet op mijn netvlies wil hebben. Dus inderdaad, dit soort ziekigheden, als je daar naar kijkt, dan ben je echt ziek. Zal wel aan mij liggen.

Marco

Ghast
28-09-2002, 06:45
Iederen moet maar doen wat ze zelf willen, maar als je hier met plezier naar kijkt, dan spoor je niet helemaal.

En dat bepaal jij ?

Dat jij nou al me handen voor je ogen naar daffy duck kijkt :)

Jaded
28-09-2002, 09:51
irreversible wou ik wel nomineren als zeer zieke film.

het gaat maar om 2 scenes, maar gatverdamme....
Die twee scenes zijn het enige dat de film recht houden, in mijn ogen.

Matt D
28-09-2002, 10:28
Hi,

Iederen moet maar doen wat ze zelf willen, maar als je hier met plezier naar kijkt, dan spoor je niet helemaal. 'Het is maar een film' is een goedkoop argument vind ik, de gedachte er naar te willen kijken, of uberhaupt bepaalde gedachtes zijn al erg genoeg. I know, maakt niet uit wat ik vind .... ik wil geeneens weten wat er allemaal in gebeurt, ik weet alleen zeker dat ik het niet op mijn netvlies wil hebben. Dus inderdaad, dit soort ziekigheden, als je daar naar kijkt, dan ben je echt ziek. Zal wel aan mij liggen.

Marco

welkom op forum vooreerst, geen probleem dat jij geen horror of af en toe zieke films wil zien, anderen vinden dit wel eens wat om wel te bekijken, laten we elkaar gewoon in elkaars waarde laten

volgens de laatste berichten ben ik nog steeds niet ziek

Jaded
28-09-2002, 10:51
volgens de laatste berichten ben ik nog steeds niet ziek
Fase 2: ontkenning ...

Gerben van der Leun
28-09-2002, 10:58
Die wegrottende arm in Requem for a Dream vond ik alles behalve prettig. :eek: (6)

Philippe
28-09-2002, 11:13
Texas Chainsaw Massacre blijft ook nog altijd overeind staan.

Matt D
28-09-2002, 11:48
Fase 2: ontkenning ...

damn lol

Philippe
29-09-2002, 12:52
Vandaag Audion gekeken en de scène met de pianosnaar en voet was behoorlijk heftig.

Harry B.
24-11-2002, 13:44
Zo, ik ga deze thread eens nieuw leven inblazen.

Eerst ff een reactie: ik snap niet :confused: wat er zo schokkend is aan Tokyo Decadence, viel allemaal wel mee naar mijn mening.

Verder heb ik vorige week Cannibal holocaust gekeken, en hoewel het nou niet echt 'normaal' is wat er allemaal in die film gebeurt, vond ik het toch een redelijk saaie film :o.

Ook gekeken: Ebola syndrome. Niet schokkend (althans dat vond ik:D) maar wel leuke scenes, o.a:
- het afknippen van een tong,
- een lijk die de hoofdrolspeler in stukjes snijd om er vervolgens hamburgers van te maken,
- de hoofdrolspeler wordt geraakt door een gifpijltje, dus snijdt hij maar een stuk vlees weg uit zijn arm waar hij geraakt is
- en natuurlijk de nodige liters bloed!
Al met al een zeer vermakelijke film! :p

Mermaid in a manhole: Een film die je toch wel met een onprettig gevoel zit te kijken, niet schokkend maar wel ongelooflijk goor :eek:.

Nog meer mensen die 'zieke':D films hebben gezien?????

mark t
24-11-2002, 14:47
...als je daar naar kijkt, dan ben je echt ziek. Zal wel aan mij liggen.Tja, dat denk ik ook van mensen die naar culturele toppers als Costa, American Pie en aanverwante films kijken.
Zou hierin de reden voor het hoge aantal arbeidsongeschikten in ons land liggen?

Hanna
24-11-2002, 14:55
Het kan voor mij niet eng genoeg zijn allemaal.

ik word niet bepaald warm of koud van goedkope horror-films.
film die ik zou nomineren voor zieke film is bijvoorbeeld Silence of the Lambs. deze film is zo echt en met volle overtuiging gemaakt, dat je het bijna normaal vind dat een kanibaal een man openrijdt en als jezus aan een kooi hangt, of dat een zieke seriemoordenaar mensen vilt om vervolgens zelf dit als kleding te dragen.

dát soort films, waarbij je zelf heel makkelijk gaat ervaren dat iets echt is en niet moet lachen om bijvoorbeeld hambugers van mensenvlees bakken (want dat zou ik doen in zo'n geval) dat vind ik 'zieke films'... heerlijk, maar wel ziek!!!

Splatterhead
24-11-2002, 16:56
Hi,

Iederen moet maar doen wat ze zelf willen, maar als je hier met plezier naar kijkt, dan spoor je niet helemaal. 'Het is maar een film' is een goedkoop argument vind ik, de gedachte er naar te willen kijken, of uberhaupt bepaalde gedachtes zijn al erg genoeg. I know, maakt niet uit wat ik vind .... ik wil geeneens weten wat er allemaal in gebeurt, ik weet alleen zeker dat ik het niet op mijn netvlies wil hebben. Dus inderdaad, dit soort ziekigheden, als je daar naar kijkt, dan ben je echt ziek. Zal wel aan mij liggen.

Marco

Ach, soms zijn er op het journaal nogal erge beelden van mensen die vermoord zijn/worden.
Bomaanslagen en zo.
Lichaamsdelen liggen eraf, bloed ligt overal en ambulances rijden heen en weer.
En de camara staat er bovenop.

Dan krijg ik weleens te horen bijvb van een collega dat ik die beelden als horror liefhebber waarschijnlijk wel leuk vind.
Dit is dus zeer zeker NIET het geval.
Wie is er zieker?
Hij met zo'n opmerking, of ik, die het verschil ziet tussen realiteit en film?
Alle horror film fans die ik persoonlijk en online kan, zien dat verschil.
Kun je dat niet zien, dan ben ik van mening dat er toch iets niet klopt tussen je oren.
En inderdaad het is niet 'het is maar een film'. Het is kunst. :)
Dat je niet van dit soort films houd is natuurlijk wat anders.
Smaken verschillen nu eenmaal.

raampie
24-11-2002, 17:23
Originally posted by Philippe [B]Vandaag Audion gekeken en de scène met de pianosnaar en voet was behoorlijk heftig. Yep, Audition is samen met Salo een van de hefstigste films die ik heb gezien. 't was een bijzondere ervaring om deze film in een volle bioscoop zaal te zien en een groot deel van het publiek de zaal zien te verlaten. Een ander deel zat meer naar het puntje van hun schoenen te kijken (ondanks dat het erg donker was!) dan naar het scherm. Nooit eerder en nooit meer mee gemaakt :D .

Harry B.
24-11-2002, 18:18
Wie is er zieker?
Hij met zo'n opmerking, of ik, die het verschil ziet tussen realiteit en film?


Ben ik het 200% mee eens

Mich
24-11-2002, 18:59
Cannibal Holocaust vond ik nogal moeilijk verteerbaar ...

Bij Day Of The Dead moest ik es slikken want op DVD komt het toch allemaal mooier over dan op video :)

Ik heb hier ergens Braindead gezien. Vond de film eerder grappig en absurd maar niet ziek ...

Mich
24-11-2002, 19:03
Hi,

Iederen moet maar doen wat ze zelf willen, maar als je hier met plezier naar kijkt, dan spoor je niet helemaal. 'Het is maar een film' is een goedkoop argument vind ik, de gedachte er naar te willen kijken, of uberhaupt bepaalde gedachtes zijn al erg genoeg. I know, maakt niet uit wat ik vind .... ik wil geeneens weten wat er allemaal in gebeurt, ik weet alleen zeker dat ik het niet op mijn netvlies wil hebben. Dus inderdaad, dit soort ziekigheden, als je daar naar kijkt, dan ben je echt ziek. Zal wel aan mij liggen.

Marco

Er valt natuurlijk altijd iets voor het volgende te zeggen, andere mensen hun rekening moet je niet maken, anderen bepalen niet wat ik mag zien en zo van die dingen ... respect.
Ik ben ziek trouwens ... verkoudheidje opgedaan :D

Canson
24-11-2002, 19:16
Ichi the killer (uncut version, hoewel de gecutte versie al erg genoeg is)

Story of ricky

Jelger
24-11-2002, 21:00
Ik vond the dentist destijds echt goor. Is alweer een tijdje terug, dus misschien valt het nu wel mee, maar sinds die film vertrouw ik tandartsen voor geen cent:)

Henk Heideveld
25-11-2002, 11:08
Originally posted by Splatterhead
Wie is er zieker?
Hij met zo'n opmerking, of ik, die het verschil ziet tussen realiteit en film?
Alle horror film fans die ik persoonlijk en online kan, zien dat verschil.
Kun je dat niet zien, dan ben ik van mening dat er toch iets niet klopt tussen je oren.
En inderdaad het is niet 'het is maar een film'. Het is kunst. :)
Dat je niet van dit soort films houd is natuurlijk wat anders.
Smaken verschillen nu eenmaal.
Tja, ik ben een liefhebber van War-Movies. Zelf ben ik een zeer vredelievend mens die elke oorlog onzin vindt. Maar War-Movies zijn veelal actievol, behandelen vaak een onderwerp met waarheidsgehalte/waargebeurd en hebben vaak juist ook die boodschap hoe zinloos en afschuwelijk een zaak als oorlog eigenlijk is, vaak een regelrechte aanklacht. Als je Warriors ziet heb je toch die hele parlementaire enquete niet meer nodig. Dan is de boodschap toch helder en duidelijk!!

New Sadist
25-11-2002, 11:39
Exorcist... ik heb 1001 zieke bloederige gore-films gezien, maar Exorcist is de enige film die ik gewoon niet in mijn eentje moet kijken vlak voor ik ga slapen.

Major Woody
25-11-2002, 11:44
Ik weet niet of ze ook op DVD zijn, maar de meest zieke films zijn volgens mij de 'Faces of death' series. Voor diegenen die het niet kennen: echte (vaak amateur) opnamen van ongelukken, moorden, executies etc. Toen ik een jaar of 16 was (halverwege jaren '90) hebben we dit een keer gekeken met een stel vrienden. Ik weet nog dat ik er behoorlijk ziek van werd. Vooral omdat je weet dat het echt is. Een horrorfilm kan ook ranzig zijn, maar dan weet je dat het nep is.

New Sadist
25-11-2002, 11:48
Nah, veel van die faces of death-dingen zijn in scene gezet. Er zitten idd wel echte beelden bij, maar zeker niet alles is echt. Ik werd iig echt ziek van die beelden waarbij ze dieren mishandelden enzo... not my cup of tea.

Matt D
25-11-2002, 14:36
Tokyo Decadence,

inderdaad vond deze film ook niet echt uhm sick


Ebola syndrome.

ik moet ebola syndrome dringend eens bekijken, ligt hier nu al maanden in mijn collectie zonder dat ik deze film gezien heb. Anthony Wong is wel altijd overtuigende als sick guy, denk maar aan the untold story en beast cops

Major Woody
25-11-2002, 15:41
Nah, veel van die faces of death-dingen zijn in scene gezet. Er zitten idd wel echte beelden bij, maar zeker niet alles is echt. Ik werd iig echt ziek van die beelden waarbij ze dieren mishandelden enzo... not my cup of tea.

ff voor de duidelijkheid: ook niet mijn kopje thee, maar toendertijd was er een rel rond deze video's (oei vies woord, hoop niet dat het gescrambeld wordt :) ) en dus moesten en zouden wij hem zien (ach ja, pubers)

JeroenDeluxe
25-11-2002, 21:30
waarschijnlijk is un chien andalou al 73 jaar (jaja, een film uit 1929...) dé film met de meest schokkerende scène, wanneer in extreme close-up een oog wordt doorgesneden met een scheermes. vorig jaar in het filmmuseum gezien... :eek: :eek:
http://www.boijmans.rotterdam.nl/onderw/ckv2/Grakunst/Film/chien1b.jpg
http://www.boijmans.rotterdam.nl/onderw/ckv2/Grakunst/Film/chien2b.jpg

Matt D
26-11-2002, 10:47
nt ziek maar wel lekker goor : heb dit weekend een stuk zitten kijken naar 'Premutos', wel goede sick special effects (splatter / gore) de film zelf kon ik nt altijd even goed volgen, het stuk dat ik zag , de film verspringt veel in de tijd en de combinatie : duits gesproken met spaanse ondertitels ( ik heb de spaanse manga dvd versie van deze duitse film) is niet ideaal :D

JayLunar
26-11-2002, 10:53
Anthony Wong is wel altijd overtuigende als sick guy, denk maar aan the untold story en beast cops
Als ie het maar bij bad guys houd, want good guys neerzetten kannie voor geen meter (n)

Matt D
26-11-2002, 10:56
Als ie het maar bij bad guys houd, want good guys neerzetten kannie voor geen meter (n)

waar heeft ie dat wel geprobeerd? kan me niet meer herinneren

Chris Howitt
26-11-2002, 10:57
Heb voor vanavond Ichi The Killer gereserveerd bij de plaatselijke videotheek. Deze komt vandaag uit op Huur-DVD

Ben erg benieuwd, kan nu al niet wachten :)

JayLunar
26-11-2002, 10:59
waar heeft ie dat wel geprobeerd? kan me niet meer herinneren Haunted Mansion bijvoorbeeld. Erg matige film.

Bartjess
26-11-2002, 11:02
ff voor de duidelijkheid: ook niet mijn kopje thee, maar toendertijd was er een rel rond deze video's (oei vies woord, hoop niet dat het gescrambeld wordt :) ) en dus moesten en zouden wij hem zien (ach ja, pubers)



OF die site van je is een grap... OF je bent niet goed in je hoofd...

Matt D
26-11-2002, 11:05
OF die site van je is een grap... OF je bent niet goed in je hoofd...

huh over welke site heb je het nu? ik kan even nt volgen waar je het over hebt

Chris Howitt
26-11-2002, 11:11
Ebola syndrome, heb ik ook gezien. Oké er zaten wat heftige scenes in, maar vond de film zwaar tegen vallen.

Verder nog 2 films:

Men Behind the Sun
&
the Rise and Fall of Idi Amin

JayLunar
26-11-2002, 11:18
OF die site van je is een grap... OF je bent niet goed in je hoofd...
Die site is heus niet van hem, Bartjess. Chill out :)

Bartjess
26-11-2002, 11:23
haha moet je dan eens op die site kijken, als dat serieus is dan ben ik een vrouw. (:D)


en die foto van hem en van anderen geloof ik ook niks van, is ge-edit, zeker weten. lol ziekelijk!


lol die site echt niet te geloven haha - http://www.mytrailerpark.com/ - die bedoel ik, "zijn thuis"

Winand
26-11-2002, 11:51
Meest zieke film?
Braindead! Ontzettend gore film, maar daarom ook wel weer lachwekkend!
Winand

andrebin
26-11-2002, 11:56
Euhhh 8MM ..beetje ziek toch zekers

Matt D
26-11-2002, 12:57
Ebola syndrome, heb ik ook gezien. Oké er zaten wat heftige scenes in, maar vond de film zwaar tegen vallen.

Verder nog 2 films:

Men Behind the Sun
&
the Rise and Fall of Idi Amin

men behind the sun indeed zeer heavy, van de volgende delen zou vooral deel 4 ('nankin massacre' of zoiets) heel grof zijn. Delen 1, 2 en 3 zijn te krijgen op dvd , deel 4 enkel op vcd


the rise and fall of idi amin is enkel uit op tape, of nt?

Matt D
26-11-2002, 12:58
haha moet je dan eens op die site kijken, als dat serieus is dan ben ik een vrouw. (:D)


en die foto van hem en van anderen geloof ik ook niks van, is ge-edit, zeker weten. lol ziekelijk!


lol die site echt niet te geloven haha - http://www.mytrailerpark.com/ - die bedoel ik, "zijn thuis"

is een site die heel gekend is en al jaren op het internet is te vinden :)

Chris Howitt
26-11-2002, 13:41
the rise and fall of idi amin is enkel uit op tape, of nt?

Deze heb ik hier gewoon op DVD liggen net als Men behind the sun.

Matt D
26-11-2002, 13:57
Deze heb ik hier gewoon op DVD liggen net als Men behind the sun.

op welk label is the rise and fall..... uitgebracht?

toch nt door japan shock of donut?

Chris Howitt
26-11-2002, 16:06
op welk label is the rise and fall..... uitgebracht?

toch nt door japan shock of donut?

Hij is uitgebracht door ene: Parc Video

Streepjescode = 5 060010 590354

Hij is hier te koop : DVD Idi Amin (http://www.xploitedcinema.com/dvds/dvds.asp?title=534)

Nicholas F
27-11-2002, 13:06
Ichi The Killer van Takashi Miike (al z'n films trouwens van wat ik gehoord heb).
Heb Ichi gisteren voor het eerst gezien. Alles zit erin: moord, marteling en veel geweld. Geweld die je in de meeste extreme Amerikaanse producties niet eens tegenkomt en maakt filmmakers als Cronenberg en Lynch een stelletje "Disney regisseurs".

Pietje
27-11-2002, 13:16
Ichi The Killer van Takashi Miike (al z'n films trouwens van wat ik gehoord heb).
Heb Ichi gisteren voor het eerst gezien. Alles zit erin: moord, marteling en veel geweld. Geweld die je in de meeste extreme Amerikaanse producties niet eens tegenkomt en maakt filmmakers als Cronenberg en Lynch een stelletje "Disney regisseurs".

Ichi had wel veel geweld, maar ik vond em niet zo goed. Vond The Fly, The Dead Zone en eXistenZ bijvoorbeeld heel wat beter.

Nicholas F
27-11-2002, 14:37
Ichi had wel veel geweld, maar ik vond em niet zo goed. Vond The Fly, The Dead Zone en eXistenZ bijvoorbeeld heel wat beter.

Ik bedoelde alleen dat David Lynch and David Cronenberg zelf ook bekend staan als vreemde en unieke regisseurs die wel veel durven, maar dit durven zij zelf zeker niet. Visueel was Ichi wel een topper, Miike lijkt een meester in het op beeld brengen van dit soort geweld.
Maar ik hou ook van onderhoudende en ingewikkelde films zoals eXistenZ, Mulholland Drive en Videodrome. Toch vond ik Ichi The Killer niet zomaar een film vol geweld en de intentie om te shockeren, maar had wel degelijk een goed en ingewikkeld verhaal.

Michiel Aptroot
27-11-2002, 14:46
nog niet genoemd : A Clockwork Orange

Heb nog steeds moeite om dat geweld aan te zien, briljante film overigens.

Chris Howitt
27-11-2002, 16:38
Ichi gisteravond ook gekeken, moet zeggen dat ik hem zeker wel cool vindt. Maar was niet wat ik er van verwacht had. Ik denk dat na alles wat ik erover gehoord en gelezen heb er meer van verwachte.

Maar er zaten zekers een paar coole scenes in, denk aan die scene met de tong ;)

Pietje
27-11-2002, 16:42
Ichi gisteravond ook gekeken, moet zeggen dat ik hem zeker wel cool vindt. Maar was niet wat ik er van verwacht had. Ik denk dat na alles wat ik erover gehoord en gelezen heb er meer van verwachte.

Maar er zaten zekers een paar coole scenes in, denk aan die scene met de tong ;)

Precies. Viel mij ook nogal tegen, omdat ik ook hele hoge verwachtingen had, maar hij was zeker niet slecht.

Pietje
27-11-2002, 16:46
Ik bedoelde alleen dat David Lynch and David Cronenberg zelf ook bekend staan als vreemde en unieke regisseurs die wel veel durven, maar dit durven zij zelf zeker niet. Visueel was Ichi wel een topper, Miike lijkt een meester in het op beeld brengen van dit soort geweld.
Maar ik hou ook van onderhoudende en ingewikkelde films zoals eXistenZ, Mulholland Drive en Videodrome. Toch vond ik Ichi The Killer niet zomaar een film vol geweld en de intentie om te shockeren, maar had wel degelijk een goed en ingewikkeld verhaal.

Ik denk dat het meer een kwestie is van niet kunnen dan niet durven. Als ze een film als Ichi zouden maken komt hij niet eens door de filmkeuring, of hij wordt gekeurd als NC-17, wat zoveel betekent als 'bijna niemand mag hem zien' :)
En dat levert natuurlijk geen geld op.

Ben het wel met je eens dat Ichi zeker wel een cool verhaal heeft en niet alleen maar bloederig is :)

riny
27-11-2002, 17:05
eindelijk Caligula gezien en wat een heerlijk zieke film is dat(6)

maar ook heel komisch en ontroerend en sexy en....

JoJo
27-11-2002, 18:42
Een van de grofste films die ik heb gezien is zoals al eerder vermeld Natural Born Killers.

Verder heb ik ook wat van Faces of Death gezien. Ook zeer zieke shit is dit.

Ik las daarnet wat over dat Mermaid in a Manhole... jezus ik heb er ff wat plaatjes van gevonden, echt te ziek gewoon. Ik snap niet dat mensen hier naar kijken. Zijn er mensen hier die um dan al gezien hebben??

Matt D
27-11-2002, 18:45
Ik las daarnet wat over dat Mermaid in a Manhole... jezus ik heb er ff wat plaatjes van gevonden, echt te ziek gewoon. Ik snap niet dat mensen hier naar kijken. Zijn er mensen hier die um dan al gezien hebben??

uhm ja ik heb hem liggen op tape en dvd (nog verschillende forummers ook)

de andere guinea pigs zijn trouwens veel grover ;)

Jaded
27-11-2002, 18:53
Ik las daarnet wat over dat Mermaid in a Manhole... jezus ik heb er ff wat plaatjes van gevonden, echt te ziek gewoon. Ik snap niet dat mensen hier naar kijken. Zijn er mensen hier die um dan al gezien hebben??
Ja ik heb hem gezien.
Ik vond het wel een goede film en hij blijft dan ook in mijn collectie.
De foto's (op de hoes o.a.) doen hem harder uitschijnen dan dat hij werkelijk is, vind ik.

Ben ik ziek als ik dit goed vind?
Nee tuurlijk niet...

Mich
27-11-2002, 22:29
uhm ja ik heb hem liggen op tape en dvd (nog verschillende forummers ook)

de andere guinea pigs zijn trouwens veel grover ;)

heb je sites waar je die op DVD kunt krijgen en sites waar je meer info erover kan vinden ??? Thanks

Nicholas F
28-11-2002, 15:39
Ik denk dat het meer een kwestie is van niet kunnen dan niet durven. Als ze een film als Ichi zouden maken komt hij niet eens door de filmkeuring, of hij wordt gekeurd als NC-17, wat zoveel betekent als 'bijna niemand mag hem zien' :)
En dat levert natuurlijk geen geld op.

Ben het wel met je eens dat Ichi zeker wel een cool verhaal heeft en niet alleen maar bloederig is :)

That's the point! Durf het gewoon aan, Lynch en Cronenberg staan niet bekend als commerciele regisseurs dus...
Ach, het is wel goed zo. Laat die Japanners (Miike is niet de enige) maar de zieke films van dit genre maken!
Zag trouwens nog een Japanse film: Gohatto Taboo. Lijkt op het eerste gezicht een coole samurai film (Kurosawa style) maar blijkt meer een dramatische en emotionele film te zijn over de Samurai codes en homosexualiteit. Hele vreemde film!

Matt D
28-11-2002, 16:11
heb je sites waar je die op DVD kunt krijgen en sites waar je meer info erover kan vinden ??? Thanks

hmm ik denk dat deze dvd nog wel te vinden is bij ro-disc (als ik me nt vergis heb ik hem vroeger daar gekocht), vanavond ga ik wel eens in mijn link pagina's zoeken naar sites waar je meer info kan vinden (ken ze nt meer vanbuiten)

hier is alvast een goede site voor horror dvds : sexgoremutants (typ in bij google en je zal url vinden)

riny
28-11-2002, 16:33
Zag trouwens nog een Japanse film: Gohatto Taboo. Lijkt op het eerste gezicht een coole samurai film (Kurosawa style) maar blijkt meer een dramatische en emotionele film te zijn over de Samurai codes en homosexualiteit. Hele vreemde film!

maar wel aan te raden? wil die film al een tijdje zien. vooral omdat mijn grote held takeshi erin speelt :D

Xin
28-11-2002, 16:46
Voor mij is nogal tijd de meest zieke film "Bad Taste". De eerste film van Peter Jackson. Als ik heb wel heb, heeft hij er een paar jaar over gedaan om deze film te maken.

Nicholas F
28-11-2002, 18:13
maar wel aan te raden? wil die film al een tijdje zien. vooral omdat mijn grote held takeshi erin speelt :D

Ik vond hem wel redelijk goed, ook al had ik totaal andere verwachtingen. Hij is vergelijkbaar met Merry Christmas Mr. Lawrence (ook van dezelfde regisseur). Waar de film echt omdraait is dat er een individu een hele 'society' op z'n kop zet vanwege zijn uiterlijk. Er onstaat een botsing tussen de echte gevoelens en de samurai gedragscode.
Zit wel wat actie en geweld in maar toch heel poetisch gefilmd en Takeshi Kitano is altijd de moeite waard.

Meanrat
29-11-2002, 10:17
Ik heb gisteren een stuk Irreversible gezien......
Van alle films (onbekende films daargelaten) heb ik zoiets van, die zijn niet ziek !!! Nee, Irreversible is ziek !!! De film is eigenlijk een waar meesterwerk. Het begin is zoooo fucking onheilspellend. De vormgeving en de cameravoering. Fantastisch! Echt! Maar de beelden...de beelden...

Noem me een mietje maar tijdens de eerste gruweldaden zei ik hard op "sjezus!!" in de zaal en hield mijn ogen gesloten.

Hoe dat hoofd in gruzelementen geslagen wordt...zo fucking ECHT!!! En die cameravoering...zoooo eng en misselijkmakend. Die uitdrukking op het gezicht van het slachtoffer...what the FUCK hoe doen ze dat? Echt iemand in elkaar rammen?? En hoe die arm gebroken wordt. Wowww...maagje? Wil je je weer op de juiste plek begeven?

Nou, en dat was het begin. Het lukte me dit te doorstaan. Ben dus toch ergens een bikkel is het niet? Ja, ook de mensen in de zaal waren bikkels. Mijn collega naast me hield zijn ogen ook wel dicht, maar uiteindelijk bleef iedereen zitten.

Toen...de...beruchte...verkrachtingsscene...ik zal er niet op in gaan...een beetje...maar niet teveel...dit forum is namelijk toegankelijk voor iedereen.
Met in gedachte dat het meisje vol snijwonden in het gezicht de ambulance in werd gereden zit je te kijken naar een realistisch schouwspel van gruwel en walging.
Het is zo echt! Zo smerig! Ik denk dat ik de helft van die scene nog niet eens heb gehaald. Ik ben de zaal uitgelopen. Met snelle pas! Even later kwam er een groep meiden achteraan. Een meisje was gebroken en barstte in huilen uit. Iedereen was teneergeslagen. "Waar zijn we aan begonnen om deze film te gaan zien?"

Begrijp me niet verkeerd, het is een meesterfilm, daar ben ik van overtuigd. Maar de beelden zijn zo gruwelijk! Misschien dat ik hem toch nog eens moet gaan kijken als de verkrachtingsscene voorbij is. Het is namelijk zo dat de gruwelheden daarna zo goed als voorbij zijn. Hoewel...met dat in het achterhoofd krijg je toch nog zware dingen te verduren.

Ik overdrijf niet. Tenminste, niet voor mezelf en voor die meiden. Het is geen film die verboden moet worden. Maar ik de bios waar ik werk heb ik in het logboek gezet dat we de mensen moeten waarschuwen voordat ze naar deze film gaan. Er hangt een briefje bij de kassa met hetzelfde bericht. En in het logboek van de klantenbezoeker heb ik weer zo'n bericht gezet. De meiden ook, maar die klopt niet:
"Deze film zou voor 18 jaar of 21 jaar en ouder zijn."

Ik ben 24...bijna 25...
Het gaat hier niet om leeftijd, maar om persoon. Kun je het aan? Kijken...kun je het niet aan, ontwijk deze film zo goed als je kunt.

Hier eindigt mijn betoog...
Groeten
Mean Rat

Jaded
29-11-2002, 10:21
Ik heb gisteren een stuk Irreversible gezien......
In onderstaande thread kan je mijn mening over de film lezen.

Klik! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8038&highlight=irreversible)

Matt D
29-11-2002, 10:41
Ik zal toch eens de dvd release van irreverisble moeten uitchecken. Kan me moeilijk voorstellen dat de film echt grof of hard is. Kan je het vergelijken met Baise Moi? Buiten de verkrachtingsscène hebben we met de hele groep waarmee ik was gaan kijken bijna zitten lachen tijdens de hele film

Meanrat
29-11-2002, 10:44
Ha jaded

Ik ben het dus met je oneens zoals je boven wel zal kunnen lezen. Het camerawerk roept bij mij zo'n onheilspellend gevoel op en dat is ook wat meneer Gaspar Noe duidelijk heeft willen maken denk ik. Voor mij is ie dus 'geslaagd' alleen te gruwelijk om te zien.

Verder de personages...ja, ze roepen bij mij toch sympathie op ook...als mjin vriendin die ik niet eens heb verkracht zou worden zou ik ook zo reageren in eerste instatie, ik zou ook de dader de nek om willen draaien. En wie weet waartoe ik in staat zou zijn als net als in de film gelijk iemand op me af zou stappen en me aan zou bieden de dader eens flink te grazen zou nemen. De mens is tot vreselijke dingen toe in staat...

Het is grappig, veel mensen vragen zich af of ze de film wel goed mogen vinden omdat het zo gruwelijk is. Ik vraag me meer af of ik aan mezelf niet verplicht ben deze film te gaan kijken...de waarheid onder ogen te zien...

Mean Rat

Jaded
29-11-2002, 10:46
Kan je het vergelijken met Baise Moi?
Baise Moi is slap acteerwerk gecombineerd met ... met niets eigenlijk, daar blijft het bij.
Irrevirsible wekt dan tenminste nog gevoelens op ... bij mij was het vooral irritatie.

Jaded
29-11-2002, 10:52
Ik ben het dus met je oneens zoals je boven wel zal kunnen lezen. Het camerawerk roept bij mij zo'n onheilspellend gevoel op en dat is ook wat meneer Gaspar Noe duidelijk heeft willen maken denk ik. Voor mij is ie dus 'geslaagd' alleen te gruwelijk om te zien.

Zoals ik al zei in die andere thread:
De lijn tussen geniaal en banaal is hier heel dun vind ik. En uiteindelijk zal het persoonlijk gevoel hier de doorslag geven.
Ik hou wel van controversiele films, maar dit werkte meer op mijn zenuwen.
Het hele opzet (het verhaal, wijze van filmen, special effects, ...) is ingenieus en gewaagd, dat wel.
Maar het geheel kan me niet bekoren.

Matt D
29-11-2002, 10:52
Irrevirsible wekt dan tenminste nog gevoelens op ... bij mij was het vooral irritatie.

is toch al iets :)

niets is erger dan een film waar achteraf nts van blijft hangen

Jaded
29-11-2002, 10:58
De film heeft zeker zijn verdiensten, dat ga ik niet ontkennen.
Dat zie je wel aan het feit dat veel mensen weglopen bij de verkrachtingsscene.
In deze scene is er in feite niets te zien, hier bedoel ik mee dat je geen penetratie te zien krijgt. Geen details dus.
De mensen lopen dus weg om de gevoelens die ze erbij krijgen ... toch wel chapeau.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 11:37
Cannibal Holocaust vind ik een van de meest ziek films. Ik twijfel nog altijd of dit nu echt gebeurd is of niet. Hoe dan ook vind ik het een zieke film.

Matt D
29-11-2002, 11:43
Cannibal Holocaust vind ik een van de meest ziek films. Ik twijfel nog altijd of dit nu echt gebeurd is of niet. Hoe dan ook vind ik het een zieke film.

neen is nt echt gebeurd hoor ;-)

die vrouw die men vb spiets op die paal zit op een paal met een zadeltje erop gemonteerd en ze houdt gewoon een stukje hout in haar mond.

Het doden van de dieren is jammergenoeg wel echt

Jaded
29-11-2002, 11:47
Het doden van de dieren is jammergenoeg wel echt
Was ik al bang voor ...

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 11:49
Daarom is het een zieke film. Mag dit eigenlijk wel in films ik dacht dat er hierover een wetgeving bestond. En wat dan met Gaia en Greenpeace .........:(

Jaded
29-11-2002, 11:51
Daarom is het een zieke film. Mag dit eigenlijk wel in films ik dacht dat er hierover een wetgeving bestond. En wat dan met Gaia en Greenpeace .........:(
Deze film is van 1979 als ik de hoes mag geloven.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 12:06
So what ........... het blijft toch dierenmishandeling.

Jaded
29-11-2002, 12:10
So what ........... het blijft toch dierenmishandeling.
Tuurlijk, maar de dierenrechtenorganisaties stonden vroeger nog niet zo ver zeker?

Meanrat
29-11-2002, 12:52
Over het doden van dieren gesproken. "The Isle" is er ook zoeen. Erg mooie poëtische film over de liefde tussen twee gefrustreerde mensen. Poëtisch is in de zin van gruwelijke beelden. Deze gruweldaden hebben vaak ook een poëtische waarde in de film. En sommige (velen?) van deze gruweldaden daarin worden dieren gedood. Mooi beeld is hoe een vogel het water ingegooid wordt terwijl deze nog in de kooi zit. De vogel "vliegt" als het ware rond in zijn kooit, maar dan onderwater. Poëtisch erg mooi, etisch twijfelachtig...

De tweede film van deze regisseur Kim-ki-Duk is veel slechter. Die is niet gruwelijk meer maar meer lachwekkend.

Groeten
MeanRat

Matt D
29-11-2002, 14:11
uhm ik weet nt of je vb zouden wegkomen bij een proces met de dieren scènes uit cannibal holocaust. Ik veronderstel dat ze zouden kunnen inroepen dat de schildpad vb werd gedood om op te eten?

Er zijn wel andere films zoals Men behind the sun met heel erge dierenmishandeling die absoluut op geen enkele manier kan goed gepraat worden.

JayLunar
29-11-2002, 14:14
uhm ik weet nt of je vb zouden wegkomen bij een proces met de dieren scènes uit cannibal holocaust. Ik veronderstel dat ze zouden kunnen inroepen dat de schildpad vb werd gedood om op te eten?

Werd de schildpad dan ook opgegeten? Ik dacht alleen de apenhersens lol

Matt D
29-11-2002, 14:15
Werd de schildpad dan ook opgegeten? Ik dacht alleen de apenhersens lol

:D de crew werd hongerig na het maken van die opnames

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 15:41
:D de crew werd hongerig na het maken van die opnames
Je zou voor minder honger krijgen . :(

Pietje
29-11-2002, 15:53
uhm ik weet nt of je vb zouden wegkomen bij een proces met de dieren scènes uit cannibal holocaust. Ik veronderstel dat ze zouden kunnen inroepen dat de schildpad vb werd gedood om op te eten?

Dit heb ik ook eens gelezen. Het werd goed gepraat, omdat de eilandbewoners daar ook schildpadden afmaakten om op te eten.

Philippe
01-12-2002, 10:29
Last House On The Left is ook wel behoorlijk ziek, niet om hetgeen er getoond wordt maar om de sfeer die rond deze film hangt.

Harry B.
01-12-2002, 18:05
Even een vraagje tussendoor: weet iemand of Cannibal holocaust (van EC entertainment) gecut is???

Matt D
01-12-2002, 18:16
Even een vraagje tussendoor: weet iemand of Cannibal holocaust (van EC entertainment) gecut is???

deze versie is nt gecut, het is wel zonder die piranha scène.

even wat uitleggen : er doet al jaren een gerucht de ronde dat er ooit een versie van Cannibal Holocaust heeft bestaan met een scène erin met piranha's. Deodatto heeft nog ontkend ooit die scène gefilmd te hebben. Een jaar of 2 geleden werd er een regio 1 versie aangekondigd die deze scène ging bevatten. Heb er later eigenlijk niets meer van gehoord en denk dus ook dat deze gewoon nt bestaat. Voor de rest is de EC entertainment versie dus gewoon uncut.

Splatterhead
02-12-2002, 06:22
deze versie is nt gecut, het is wel zonder die piranha scène.

even wat uitleggen : er doet al jaren een gerucht de ronde dat er ooit een versie van Cannibal Holocaust heeft bestaan met een scène erin met piranha's. Deodatto heeft nog ontkend ooit die scène gefilmd te hebben. Een jaar of 2 geleden werd er een regio 1 versie aangekondigd die deze scène ging bevatten. Heb er later eigenlijk niets meer van gehoord en denk dus ook dat deze gewoon nt bestaat. Voor de rest is de EC entertainment versie dus gewoon uncut.

Ze zijn nog steeds bezig met deze release.
Het hoe en wat weet ik niet precies zo uit mijn hoofd.
Het zijn dezelfde mensen die 'The Beyond' r1 hebben samengesteld.
Grindhouse release dus en het wachten waard.
Achter Grindhouse zit het zoontje van Sylvester Stalone en een vriend van hem. :D

Matt D
02-12-2002, 10:00
Ze zijn nog steeds bezig met deze release.
Het hoe en wat weet ik niet precies zo uit mijn hoofd.
Het zijn dezelfde mensen die 'The Beyond' r1 hebben samengesteld.
Grindhouse release dus en het wachten waard.
Achter Grindhouse zit het zoontje van Sylvester Stalone en een vriend van hem. :D

de regio 1 van the beyond is inderdaad de moeite. Is een samenwerking van anchor bay, grindhouse en de firma van quentin tarantino (de naam ontsnapt me even)

hun dvds die ze uitbrengen hebben geregeld een goede portie extra's : documentaires, videoclips (necrophagia met Phil Anselmo van Pantera, iets wat splatterhead zeker wel zal kennen)


denk je dat die grindhouse release die piranha scène zal bevatten?

Splatterhead
02-12-2002, 11:28
de regio 1 van the beyond is inderdaad de moeite. Is een samenwerking van anchor bay, grindhouse en de firma van quentin tarantino (de naam ontsnapt me even)

hun dvds die ze uitbrengen hebben geregeld een goede portie extra's : documentaires, videoclips (necrophagia met Phil Anselmo van Pantera, iets wat splatterhead zeker wel zal kennen)


denk je dat die grindhouse release die piranha scène zal bevatten?

Ik zou het niet weten wat betreft die Piranha scene.
Maat van me heeft de vhs van Cannibal Holocaust.
Cultvideotheek release. Zit daar ook de piranha scene in?
Ik heb de film maar 2x gezien en dat was een lange tijd geleden.

Necrophagia ken ik. :D
Zwaar heftige band.
Phil zit er overigens niet meer in. www.necrophagia.com
Het laatste was hij met Necrophagia heeft opgenomen is de Cannibal Holocaust mini cd.
Deze bevat ook de videoclip 'Cannibal Holocaust' welke later ook op de dvd van CH komt.
Deze clip staat ook nog eens op de dvd van Necrophagia - Through Eyes Of the Dead.
Horrorliefhebbers die van smerige death metal houden moeten deze dvd dan ook aanschaffen, als ze deze nog niet hebben.
(geregiseerd door Jim Van Bebber)

Matt D
02-12-2002, 14:43
ik ben nooit een echte death metal fan geweest ;-) geef mij maar de bay area trash en goede crossover (suicidal tendencies, slayer, exodus, beowülf, no mercy, nuclear assault, testament en natuurlijk ook anthrax)

Jim Van bebber is redelijk twisted guy, ik heb de dvd liggen van zijn bekendste film , naam ontsnapt me even, met de kort films my sweet satan en een stuk van roadkill als ik me nt vergis.

remember de piercing scène

Splatterhead
02-12-2002, 15:26
ik ben nooit een echte death metal fan geweest ;-) geef mij maar de bay area trash en goede crossover (suicidal tendencies, slayer, exodus, beowülf, no mercy, nuclear assault, testament en natuurlijk ook anthrax)

Jim Van bebber is redelijk twisted guy, ik heb de dvd liggen van zijn bekendste film , naam ontsnapt me even, met de kort films my sweet satan en een stuk van roadkill als ik me nt vergis.

remember de piercing scène

Deadbeat At Dawn.
Destijds nog op vhs gekocht. Maar ik ben er niet zo kapot van.
My Sweet Satan schijnt wel goed te zijn.
Mischien dat ik ooit nog eens die dvd koop. Staat ergens ver onderaan op mijn verlanglijstje.

Rob P.
02-12-2002, 16:05
Iemand Irréversible al gezien? Met Monica Bellucci en hubbie Vincent Cassel. Van de regisseur van Seul Contre Tous, Gaspar Noé?
Daar zit een scène in waar op de meest realistisch, rauwe en grove denkbare wijze een man wordt bewerkt met een brandblusser. Het doet de albekende stoeprand scène in American History X verbleken.. :D ;)

Splatterhead
02-12-2002, 21:23
Ichi the Killer dus zonet gezien en waarschijnlijk de meest geweldadige film die ik ooit gezien heb.

Vond ik hem leuk? Nee.
'Audition' vind ik dus wel goed omdat deze veel meer sfeer heeft dan Ichi.

Ik heb een aantal Japanse gore/horror dvd's en een aantal gehuurd in de afgelopen maanden.
Hieruit trek ik de conclusie dat ik gewoon niet zo van die Japanse films houd op een paar films na.

Geef mij maar het Italiaanse werk. :)

~*Sour-girl*~
05-12-2002, 18:12
From hell
Ranzig was die film
Oke het is echt gebeurd maar moesten ze dat nou verfilmen.
Dat je die darmen er naast zag liggen.
Bah!

Jaded
05-12-2002, 18:34
Scheur ... knip ... flapperdeflap!
Ichi toevallig gekocht?
Als je hem wegdoet, dan wil ik hem wel.

JayLunar
05-12-2002, 18:38
Ichi toevallig gekocht?
Als je hem wegdoet, dan wil ik hem wel.
Volgens mij is 1 alleen nog maar te huur, en pas in 2003 te koop...

Philippe
05-12-2002, 18:52
De scène uit Misery waarin de enkels van James Caan met een hamer verbrijzeld worden. Komt toch wel aan als een mokerslag.:D

Coen Vermeer
05-12-2002, 21:20
Duidelijk Ishi al is de hellraiser serie ook behoorlijk ziek (maar wel cool)

Splatterhead
05-12-2002, 21:44
Ichi toevallig gekocht?
Als je hem wegdoet, dan wil ik hem wel.

Dit was een huurversie.

Meanrat
06-12-2002, 08:33
Iemand Irréversible al gezien? Met Monica Bellucci en hubbie Vincent Cassel. Van de regisseur van Seul Contre Tous, Gaspar Noé?
Daar zit een scène in waar op de meest realistisch, rauwe en grove denkbare wijze een man wordt bewerkt met een brandblusser. Het doet de albekende stoeprand scène in American History X verbleken.. :D ;)

Als je enkele berichtjes terugkijkt zie je een soort essay van mij over het eerste half uur van de film. En my god, dat brandblusgedoe was echt uiterst realistisch. Ik dacht, nooouuu, dat is een zachte brandblusser hoor. Vandaar dat hij er zo op in kan hakken. Heee, liggen zijn tanden er ineens uit? Goh, leuk gedaan. Heee, ligt dat gezicht nu ineens aan stukken? Heee, liggen daar klodders hersens? Ahhh, het is me duidelijk, oogjes maar dicht dan!

Maar goed, lees dat lange bericht maar als je het leuk vindt...
Mazlll

MeanRat

Matt D
06-12-2002, 10:57
Dit was een huurversie.

check ook de site van worldwidecinema.net

komt ergens begin volgend jaar uit, jammergenoeg zijn de meeste releases van hen ondermaats, hopelijk nemen ze met Ichi the killer een nieuwe start

Menno
06-12-2002, 16:49
Persoonlijk vind ik Ichi echt een geweldige film. Vorig jaar gezien tijdens het film festival in Rotterdam. Hoop dat Miike er dit jaar weer bij is met Graveyard Of Honour.

Wat de DVD van Ichi betreft, is echt slordig van WWC hoe ze met hun releasedates omspringen. Is gewoon een zooitje daar. Maar ja, het label teert naar mijn mening ook te veel op een handjevol films die de moeite waard zijn. Voor een film als Naked Killer ga ik bv. geen 30 Euro neer tellen. Alleen Ring, Battle Royale, Ichi en The Killer zijn noemenswaardig...

Rond hun andere label (HKL) is het ook aardig stil geworden...

Sonny_C
06-12-2002, 16:55
Ik ga Irréversible zondag bekijken (filmhuis), maar ben echt niet van plan, halvewege te vertrekken, omdat ik het niet aankan.

Ik bedoel, zo ontzettend heftig kan het toch niet zijn, wel?

Jaded
06-12-2002, 20:26
Ik bedoel, zo ontzettend heftig kan het toch niet zijn, wel?
Bijlange niet.


Lees oa mijn 'recensie' in deze thread er maar eens op na.

Rochan
07-12-2002, 00:07
Ik ga Irréversible zondag bekijken (filmhuis), maar ben echt niet van plan, halvewege te vertrekken, omdat ik het niet aankan.

Ik bedoel, zo ontzettend heftig kan het toch niet zijn, wel?

Ik had toch wel moeite met een paar scenes, deed zelfs mijn ogen dicht:o Maar toch wel een goede film:)