PDA

Bekijk de volledige versie : Mad Men (AMCtv)



usualsuspect
10-07-2008, 15:02
Eergisteren ontvangen op Blu-Ray (regiovrij, Amazon), deze nieuwe serie van AMC gaat over de boom in de reclamewereld in het New York van de jaren '60.

Ik heb net de eerste 3 afleveringen gezien. Prachtige setting, goed geacteerd en trouwens een paar Golden Globes op het palmares.

Zeker aanschaffen als je een liefhebber bent van kwaliteitsseries in de stijl van wat HBO maakt. 12 afleveringen van ongeveer 50 min.

Usualsuspect

usualsuspect
18-07-2008, 10:29
Ik heb nu 8 afleveringen gezien en het wordt steeds beter.
Niemand die deze serie kent? Gezien heeft?

jan_tran
19-07-2008, 20:28
Eerste drie afleveringen gezien, Hamm is uitstekend maar plot kabbelt iets te sloom door. Maar interessant genoeg om nog doorheen te gaan en de 16 Emmy Award nominaties zijn ook veelbelovend.

usualsuspect
22-07-2008, 10:24
ZESTIEN EMMY NOMINATIES VOOR ‘MAD MEN’

MAD MEN is genomineerd voor maar liefst zestien Emmy Awards. De veelgeprezen Amerikaanse serie van bedenker Matthew Weiner (The Sopranos) dingt onder andere mee in de categorieën beste drama, beste regie en beste mannelijke hoofdrol.

MAD MEN toont de levens en liefdes van een groep ambitieuze en competitieve mannen en vrouwen die in de Amerikaanse reclamewereld werken. De serie speelt zich af op het Madison Avenue van de jaren 60, de bakermat van de New Yorkse reclamebureaus.
We maken kennis met de snelle wereld van Don Draper, de grootste reclameman en womanizer in de business. Don heeft de regie in de vergaderkamer en de slaapkamer stevig in handen. De snel veranderende tijden en zijn jonge ambitieuze collega’s zorgen er echter voor dat hij altijd scherp moet blijven.

MAD MEN wordt beschouwd als de natuurlijke opvolger van The Sopranos. Eerder dit jaar werd de serie bedolven onder prijzen en sleepte twee belangrijke Golden Globes in de wacht: beste drama en beste mannelijke hoofdrol.

De Emmy Awards worden op 21 september uitgereikt in Los Angeles en live uitgezonden door de Amerikaanse zender ABC.

Het is nog niet bekend op welke Nederlandse zender MAD MEN vertoond zal worden.

Don van Straalen
16-02-2009, 10:09
Gisteren seizoen 1 afgekeken, uitstekende serie. Vanavond maar aan seizoen 2 beginnen!

David P.
23-02-2009, 10:22
Heb inmiddels ook het eerste seizoen ten einde gezien, werkelijke een briljante serie! Komt bij mij met stip op nummer een als favoriete serie. Nadeel van het kijken op dvd is altijd dat je weer zolang moet wachten op het tweede seizoen......Over de dvd-box ben ik trouwens ook dik tevreden. Goed verzorgde uitgave.

Don van Straalen
23-02-2009, 23:00
Ik ben ondertussen al een tijdje klaar met seizoen twee. Ondanks dat het een hele goede serie is heb ik toch het gevoel dat er te weinig gebeurd ofzo.. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar de serie heeft geen spannende momenten of cliffhangers ofzo.

Marcel v/d H.
24-02-2009, 07:49
Ik ga er binnenkort ook maar aan beginnen. Ben momenteel nog ergens anders mee bezig, maar hij staat al klaar.

skunk
20-03-2009, 07:59
Gister de eerste aflevering gezien en was meteen goed vandaag maar effe nog een paar afleveringen kijken.

David P.
20-03-2009, 17:03
Wordt alleen maar beter! Superserie (y)!

firebird80
09-06-2009, 09:17
heb heel erg veel zin in het vervolg van de serie. hij komt eindelijk op gang(y)

Patrick van den Hul
09-06-2009, 11:10
Heb hier de pilot van gezien maar die kon me niet echt boeien waardoor ik er nog niet verder mee ben gegaan. Wellicht later nog eens een kans geven.

Bettina
09-06-2009, 11:27
is wel een serie die ik graag wil zien.
Maar ik wacht tot ik de blu ray ergens voor een mooie prijs kan vinden

M-EX(treem)
09-06-2009, 12:22
Weet iemand wanneer seizoen 3 begint in Amerika?
Ik las in de nieuwste Empire wel dat de opnames waren gestart.
En had zelf eigenlijk gehoopt dat het vrijwel direct na het net afgelopen 2e seizoen van Breaking Bad zou komen.

Don van Straalen
09-06-2009, 12:36
The third season is scheduled to begin in August, 2009.

Wikipedia.

M-EX(treem)
09-06-2009, 14:14
The third season is scheduled to begin in August, 2009.

Wikipedia.

Thanks!

Guidinho
25-06-2009, 10:24
Ik heb sinds kort de DVD van seizoen 1, nu de eerste vier afleveringen gezien en bevalt me zeer. Ik was dan al wel een grote Sopranos fan, dus had hier sowieso grote verwachtingen van. Ok, de serie komt wat langzaam op gang maar als je erin zit blijf je kijken..

Komt nu trouwens ook op tv, gister de eerste twee afleveringen bij de Vara.

spookje8
25-06-2009, 10:33
Heb de 2 afleveringen opgenomen. De Sopranos kon mij niet echt boeien. Toch ben ik hier benieuwd naar.

Ik lees ook dat de VS al aan seizoen 3 toe is? Wat lopen wij dan weer achter....:shock:

Groeten Peter


Ik heb sinds kort de DVD van seizoen 1, nu de eerste vier afleveringen gezien en bevalt me zeer. Ik was dan al wel een grote Sopranos fan, dus had hier sowieso grote verwachtingen van. Ok, de serie komt wat langzaam op gang maar als je erin zit blijf je kijken..

Komt nu trouwens ook op tv, gister de eerste twee afleveringen bij de Vara.

Shadow010
27-06-2009, 19:26
Afgelopen woensdag op TV gezien, (woensdag ned2, dus geen reclame!). Ik ben echt superenthousiast! Het verhaal is inhoudelijk sterk, interessante karakters, mooie subtiele setting, goed acteerwerk. Ben benieuwd naar het vervolg!

YAH87
05-07-2009, 12:03
Afgelopen woensdag op TV gezien, (woensdag ned2, dus geen reclame!). Ik ben echt superenthousiast! Het verhaal is inhoudelijk sterk, interessante karakters, mooie subtiele setting, goed acteerwerk. Ben benieuwd naar het vervolg!

3 afleveringen ver en kan me hier helemaal in vinden.
De oog voor details vind ik erg sterk en daarom ademt het ook de sixties.
Jon Hamm (nooit van gehoord voor deze serie) heeft een goede kop vind ik en soms heeft 'ie wel wat weg van Robert De Niro.
Ik kijk uit naar de volgende afleveringen.

Bettina
29-07-2009, 15:19
ik heb net seizoen 1 gezien up blu ray!

Wat een geweldige serie zeg. De serie heeft wat mij betreft echt alles. Goede acteurs, prachtige aankleding en het verhaal. Het is echt spannend.
En het gaat vaak net anders dan je denkt!
Echt geweldig.
Ben ik blij dat ik seizoen 2 ook al heb liggen. Daar ga ik morgen zeker mee verder!

Merle
30-07-2009, 08:41
[quote=spookje8;1588470]De Sopranos kon mij niet echt boeien./quote]

Ofwel heb je maar de eerste 4 afleveringen bekeken (doorkijken!!!), ofwel ben je gek. De sopranos zorgt ervoor dat ik constant tv kijk :p. Zeker het 2de seizoen is echt goed (y)

Mad Men komt traag op gang, juist eerste 3 afleveringen bekeken en ik hoop dat het ook zo goed komt als Sopranos.

Don van Straalen
09-08-2009, 17:14
bijna bijna bijna bijna!

*herkijkt seizoen 1 en 2*

Bettina
09-08-2009, 18:42
bijna bijna bijna bijna!

*herkijkt seizoen 1 en 2*

Ik ook, ik baal zo dat we seizoen 3 hier voorlopig nog niet te zien krijgen. Ik hoop maar dat ik de eerste aflevering op youtube kan zien.

Ik wil zo graag weten hoe het verder gaat. Het is echt een geweldige serie, ik heb geen spijt van mijn blu ray set uit de UK

Don van Straalen
17-08-2009, 20:24
nog even zo de finale kijken van S02, en dan snel de nieuwe ep kijken :D

Bettina
17-08-2009, 21:03
nog even zo de finale kijken van S02, en dan snel de nieuwe ep kijken :D

Waar?

Ik wil hem ook zo graag zien. Het is gewoon een geweldige serie en in dit moment mijn favoriet

YAH87
15-09-2009, 16:08
Beetje jammer dit; geen Mad Men (voorlopig?) meer bij de VARA.
Was toch wel vaste prik elke woensdagavond. :sad:

Echt genoten van het eerste seizoen.
Don Draper vind ik een uiterst charismatisch en complex personage die mij heeft weten te boeien. Ook de rest van de personages staan er en hebben inhoud.

Erg benieuwd naar het tweede seizoen en als het te lang duurt bij de VARA vrees ik dat ik het online maar moet volgen.

Coen P.
15-09-2009, 19:17
Heb s. 1 en 2 op blu ray gekocht, blinde aanschaf!

Bettina
15-09-2009, 20:12
Seizoen 1&2 zijn in de uk al uit op blu ray en dvd. Zo heb ik ze ook gezien!

Seizoen 3 ben ik nu via internet aan het kijken bij gebrek aan blu ray.

Bettina
15-09-2009, 20:13
Heb s. 1 en 2 op blu ray gekocht, blinde aanschaf!

Ben benieuwd of je het een goede serie vindt!

Coen P.
15-09-2009, 20:43
Ik ook!

Nu nog de tijd vinden om alles te zien :(

Don van Straalen
26-10-2009, 16:39
Mensen mis het niet, Mad Men is momenteel de beste serie op TV.

Laatste aflevering is ZO ZO ZO goed.

David P.
26-10-2009, 18:18
Wij zijn nu met seizoen twee bezig, heerlijk om je in de sixties sferen onder te dompelen. Had seizoen een al een tijdje geleden gezien, maar je zit er zo weer in.

Don van Straalen
09-11-2009, 09:48
Gisteren de finale van seizoen 3, ben m nu aan het binnenhalen en dan zo meteen kijken!

jan_tran
09-11-2009, 11:29
Gisteren de finale van seizoen 3, ben m nu aan het binnenhalen en dan zo meteen kijken!

Bedankt voor de update ;)

Bettina
09-11-2009, 11:58
Gisteren de finale van seizoen 3, ben m nu aan het binnenhalen en dan zo meteen kijken!

Same here. :-)

Ga hem vanavond kijken!

Don van Straalen
09-11-2009, 12:47
Net gezien en holy shit..

Wat een fucking vette finale, ze gingen echt all-out. Er gebeurt zoveel en kan nu al niet wachten op seizoen 4!

Bettina
09-11-2009, 21:43
Wat een heerlijke aflevering van het 3e seizoen. De eerste 5 afleveringen van het 3e seizoen vond ik maar zeer matig maar daarna werd het weer goed. Met een aantal uitschieters naat erg goed.
De laatste aflevering was gewoon echt Geweldig. Ik kan niet wachten op seizoen 4.

Echt top.

dat Joan ook weer terug is echt top!!!!

Don van Straalen
06-01-2010, 22:26
Eind Maart komt seizoen 3 op dvd/bluray!

Zeker kopen.

Bettina
06-01-2010, 22:27
Eind Maart komt seizoen 3 op dvd/bluray!

Zeker kopen.

I second that! (y)

Kan ik seizoen 3 eindelijk fatsoenlijk kijken in HD kwaliteit.

Don van Straalen
06-01-2010, 22:42
Bron:
http://blogs.amctv.com/mad-men/2010/01/season-3-dvd.php

De hele sexy cover:
http://blogs.amctv.com/mad-men/MM3-DVD.jpg

Jammer dat het er weer zo'n vies blauw randje boven komt bij de blu-ray.

Blu-ray staat op amazon.com voor $35

23 Maart.

YAH87
19-05-2010, 18:12
Mad Men komt terug met het 2e seizoen vanaf 8 juni.
Heb er weer helemaal zin in. :grin:
Zie VARA (http://omroep.vara.nl/Mad-Men.4513.0.html).

Patrick van den Hul
28-05-2010, 16:37
Na alle lovende reacties heb ik de eerste twee seizoenen aangeschaft op blu-ray voor nog geen 40 euro. Heb zelf een marketingopleiding gedaan dus dat maakt het nog eens extra interessant voor me.
Seizoen 3 is wel nog redelijk aan de prijs trouwens...
Eergisteren besteld en nu ook al binnen, vanavond de eerste afleveringen!

Don van Straalen
28-05-2010, 18:34
Ik ben toevallig weer opnieuw begonnen :) heb 1 t/m 5 al gezien, vanavond nog een aantal

Patrick van den Hul
28-05-2010, 21:56
Inmiddels de eerste drie afleveringen achter elkaar gezien en werkelijk gehypnotiseerd zitten kijken. De blu-ray is overigens ook subliem kwa beeld, zo komt de zeer sterke productie design optimaal tot zijn recht.

Bettina
28-05-2010, 22:01
Inmiddels de eerste drie afleveringen achter elkaar gezien en werkelijk gehypnotiseerd zitten kijken. De blu-ray is overigens ook subliem kwa beeld, zo komt de zeer sterke productie design optimaal tot zijn recht.

Ja de blu ray ziet er echt geweldig uit inderdaad. Ik heb de eerste 2 bluray's
blind aangeschaft en geen seconde spijt van gehad wat een serie.
Seizoen 3 ook al gezien en ik kan alleen maar zeggen laat seizoen 4 komen!

Don van Straalen
29-05-2010, 10:49
Inmiddels de eerste drie afleveringen achter elkaar gezien en werkelijk gehypnotiseerd zitten kijken. De blu-ray is overigens ook subliem kwa beeld, zo komt de zeer sterke productie design optimaal tot zijn recht.

Ik was al verder dan 5 kwam ik achter en heb gisteren seizoen 1 afgekeken :D

Mooi dat er weer een fan bij is, en de blu-ray is inderdaad fantastisch mooi.

Marcel v/d H.
04-06-2010, 08:31
Gister ook aan S1 begonnen op blu-ray, ben meteen na een aflevering al onder de indruk.

Jaded
04-06-2010, 20:39
Blij dat jullie het zo goed vinden.

Na het eindigen van House MD, Two and a half men, NCIS en Dexter ben ik op zoek naar een nieuwe serie om in te halen.

Ik heb me door de eerste aflevering geworsteld en het grootste deel van de tweede.
Maar het zegt me weinig. De hele wereld is niet hetgeen waar ik me in wil verdiepen.

BobT
08-06-2010, 01:19
Leuk trouwens dat de VARA voor de gelegenheid het hele eerste seizoen op hun site heeft gezet als voorbereinding op het nieuwe seizoen.

Had ik het alleen maar eerder geweten, want het is slechts tot morgen avond. Het eerste seizoen is nou net degene die ik niet heb gezien.
Volgens de site zijn de nieuwe afleveringen ook een week lang op uitzending gemist te bekijken. Wat ik ook een goede ontwikkeling vind.

Ik zie dit graag vaker gebeuren.

Jordy van Buel
09-06-2010, 18:48
Ik ga deze serie binnenkort toch maar eens aanschaffen.. seizoensboxen kosten vrijwel niets (euro of 13) bij Amazon.co.uk

Patrick van den Hul
09-06-2010, 19:15
Ga dan zeker voor de blu-rays, op die manier komt de serie het beste tot zijn recht.

Zelf moet ik alleen de finale en de extra's van seizoen 2 nog zien. Seizoen 3 ligt gelukkig al klaar. Daarna wordt het lang wachten. Ik ben nu zo verwend door de blu-rays, dat ik eigenlijk wil wachten tot seizoen 4 op die manier te zien is.

Marcel v/d H.
01-07-2010, 08:38
Seizoen drie gister uitgekeken, zeker nog een stuk beter dan de eerste twee seizoenen. Met name de laatste drie afleveringen vond ik zeer sterk. Wel een klein beetje jammer dat je nogal wat dezelfde plotontwikkelingen voorbij ziet komen als in de Sopranos.

Don van Straalen
26-07-2010, 08:19
Voor de geïnteresseerden; Seizoen 4 is begonnen!

Bettina
26-07-2010, 13:35
Voor de geïnteresseerden; Seizoen 4 is begonnen!

Ik heb de eerste aflevering gezien van Seizoen 4. Erg goed weer.
Het blijft echt mijn favorite serie.
Echt super.

Ook heb ik voor mijn verjaardag seizoen 3 op blu ray gekregen. Ga binnenkort seizoen 1,2 &3 maar weer eens herkijken.

Ben heel blij dat de serie weer verder aan het gaan is!!!!

Don van Straalen
26-07-2010, 15:08
Het was echt een fantastische opening die meteen de toon zet voor het nieuwe seizoen. Ik voorspel dat ze een aantal interessant richtingen zullen inslaan en ik ben ook benieuwd of we de mensen van het oude Sterling Cooper nog zullen zien, zoals Ken Cosgrove en dergelijken.

Jethro
12-08-2010, 08:13
Nog nooit had ik er iets van gezien, ook niet van de serie The Sopranos. Nu de eerste 2 afleveringen gezien van seizoen één van Mad Men de A-film, blu ray uitgave. Iedereen is zeer te spreken over de serie en het is inderdaad leuk. Had geen idee dat er vroeger zo veel gerookt en gedronken werd op kantoor, niet te zuinig? Dames op kanoor met sjaaltjes gehuld in strakke tailles en opgestoken haar, geweldig. Ook mooi is het spanningsveld wat opgebouwd wordt tussen bepaalde karakters, je wordt in heerlijk wandeltempo de serie ingezogen.

Don van Straalen
16-08-2010, 15:03
http://i37.tinypic.com/29nwisi.jpg

Nog mensen naast mij en Bettina die momenteel de beste show op tv kijken?

Patrick van den Hul
16-08-2010, 20:15
Ik kijk het ook met veel plezier, maar ben nu zo verwend geraakt door de kwaliteit van de blu-rays dat ik wacht totdat seizoen 4 ook verkrijgbaar is.

Don van Straalen
17-08-2010, 09:53
Ahja, dat snap ik wel. Niet dat de HDTV uitzendingen zo slecht zijn, maar natuurlijk niet zo mooi als de blu-ray. Zelf moet ik Seizoen 3 nog eens ergens aanschaffen.

Bettina
19-08-2010, 19:01
http://i37.tinypic.com/29nwisi.jpg

Nog mensen naast mij en Bettina die momenteel de beste show op tv kijken?

Ik vond dit zo grappig, dat hoofd van Peggy dat boven de muur uitsteekt haha.

Heb je Bert cooper ook zien zitten in de gang op een bank, toen Peggy daar langs kwam met haar vrienden, toen die haar ophaalden voor de lunch? ik vond dat echt erg grappig. IK vroeg me ook af wat hij daar aan het doen was.

Bettina
19-08-2010, 19:03
ik kijk de serie nu gedowload geen blu ray kwaliteit maar zo weet ik tenminste hoe het verder gaat.
Als het seizoen uitkomt op blu ray koop ik het alsnog en kijk ik het in volle glorie.

Don van Straalen
19-08-2010, 19:33
IK vroeg me ook af wat hij daar aan het doen was.

Hij zat gewoon lekker een appeltje te eten :p

Leuk om te weten is dat die aflevering geregisseerd is door John Slattery, die dus Roger Sterling speelt in de show.

Burkie
20-08-2010, 12:13
Gisteren seizoen 1 aangeschaft op dvd. Eigenlijk geen idee wat ik ervan moet/kan verwachten, maar we gaan er binnenkort maar eens mee beginnen.

René.
20-08-2010, 23:07
Gisteren seizoen 1 aangeschaft op dvd. Eigenlijk geen idee wat ik ervan moet/kan verwachten, maar we gaan er binnenkort maar eens mee beginnen.

Hier precies hetzelfde. Ga eerst 'Waking the dead' nog ff afkijken, en dan hiermee beginnen, ben heel benieuwd.

Bettina
24-08-2010, 13:07
ook aflevering 5 van seizoen vond ik weer geweldig!

Ik wou dat ik aflevering 6 ook maar vast kon kijken. Het is spannend.

Don van Straalen
06-09-2010, 11:59
Jezus, laatste episode (07) was gewoon perfect. Als ze daar volgend jaar geen Emmy's mee in de wacht gaan slepen is mijn hoop in de mensheid verloren.

http://media.amctv.com/photo-gallery/MM-Season-4-Episode-Gallery/episode-7-peggy-don.jpg

Marcel v/d H.
07-09-2010, 08:34
Ik probeer te wachten totdat het hele seizoen erop zit, kan ik het lekker snel achter elkaar kijken. Ga niet op de blu-ray wachten, dat duurt me te lang. Wellicht dat ik hem dan nog een keer kijk.

M-EX(treem)
07-09-2010, 10:59
Wow! 4.07 was echt fantastisch! Ik dacht dat het na de seizoens finale van seizoen 3 niet beter zou kunnen; maar dit was van een nog hoger niveau! Kan niet wachten tot volgende week.

Don van Straalen
04-10-2010, 13:00
Weer een steengoede aflevering, dit is echt mijn meest favoriete show ooit. Nog maar 2 episodes dit seizoen! Aargh! Het lijkt naar een enorme climax toe te werken.

Bettina
11-10-2010, 16:57
Erg goede aflevering weer gisteren!

Volgende week de finale al weer van seizoen 4 helaas.

Don van Straalen
12-10-2010, 11:45
Erg goede aflevering weer gisteren!

Volgende week de finale al weer van seizoen 4 helaas.

Helemaal mee eens, de finale komt ook weer te snel.

Jammer is wel dat Mad Men een beetje andere tv series voor me verpest heeft, want alles valt tegen na het kijken van Mad Men.

Coen P.
13-10-2010, 19:56
Na alle goede verhalen moet ik hier echt eens aan beginnen. Eerst Fringe season 1 afkijken, dan True Blood deel 2 soldaat maken...wat een weelde, maar wat een tekort aan tijd ;)

Schande dat seizoen 1 en 2 alweer een half jaar onbekeken in de kast staan; de blu rays wel te verstaan :(

Patrick van den Hul
15-10-2010, 21:19
Nog steeds me in kunnen houden, over een paar maandjes genieten van dit nieuwe seizoen op blu-ray!

Don van Straalen
15-10-2010, 22:14
Nog steeds me in kunnen houden, over een paar maandjes genieten van dit nieuwe seizoen op blu-ray!

En hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, dit seizoen is weer sterker dan het vorige. Maandag voor de internet-kijkers de finale!

Marcel v/d H.
17-10-2010, 20:30
Heb de afgelopen drie dagen de twaalf afleveringen gekeken, klaar dus voor de afsluiter van dit seizoen morgen. Inderdaad weer ijzersterk, knap hoe ze dit niveau weten te behouden.

Bettina
18-10-2010, 18:30
Net de laatste aflevering gezien, mooie afsluiter van het seizoen, er gebeuren weer onverwachte dingen, maar dat Joan de baby heeft gehouden dat verwachte ik al!
Op naar seizoen 5 maar helaas duurt dat nog best een tijdje.
Vond dit einde niet zo goed als het einde van seizoen 3 dat was echt geniaal.

Marcel v/d H.
18-10-2010, 18:51
Prima aflevering, al was het wel heel anders dan ik had verwacht gezien de rest van het seizoen. Nu weer een jaar wachten....

Don van Straalen
19-10-2010, 09:49
Net de laatste aflevering gezien, mooie afsluiter van het seizoen, er gebeuren weer onverwachte dingen, maar dat Joan de baby heeft gehouden dat verwachte ik al!


Dat, maar ook het feit dat Don een relatie zou krijgen met Megan had ik al aan zien komen, maar niet dat ze meteen zouden trouwen.

Het verliezen van Lucky Strike had ik ook al verwacht, maar ik had eigenlijk ook gedacht dat Roger Sterling zelfmoord zou plegen (en daar leek het ook op af te gaan tijdens het einde van de serie, al kan het zijn dat ze dit bewaren voor het begin van het volgende seizoen.. als het überhaupt gaan gebeuren natuurlijk.)

Prima aflevering, mooie afsluiter, weinig verrassingen. Maar wel het beste seizoen tot op heden.

rogue
22-10-2010, 20:39
Het is echt een vreemde serie.....ik heb tot 2x toe de eerste 2 afleveringen bekeken, en ben daarna afgehaakt.
De derde keer opnieuw begonnen, en nu doorgezet. En voordat ik het wist, had ik 3 seizoenen bekeken ;). Aan de buis gekluisterd, zoals ik zelden was. Prachtig.

En nu op naar het vierde seizoen.

Don van Straalen
22-10-2010, 22:22
Het is echt een vreemde serie.....ik heb tot 2x toe de eerste 2 afleveringen bekeken, en ben daarna afgehaakt.
De derde keer opnieuw begonnen, en nu doorgezet. En voordat ik het wist, had ik 3 seizoenen bekeken ;). Aan de buis gekluisterd, zoals ik zelden was. Prachtig.

En nu op naar het vierde seizoen.

Join the club! Het is inderdaad een serie waar je even in moet komen, maar je wordt enorm beloond als je blijft kijken.

Don van Straalen
25-11-2010, 14:53
Alledrie de seizoenen zijn momenteel op amazon.com slechts 10$ per stuk, zowel de DVD als de Blu-ray. (inc verzenden kom je uit op €12,83)

Als er ooit een tijd was om deze fantastische serie te kopen, is het nu wel.

Coen P.
25-11-2010, 15:05
zuur, net seizoen 3 voor zo'n 26 euro gekocht in de UK. Echt letterlijk deze week :(

Patrick van den Hul
04-12-2010, 12:52
Afgelopen zomer de 1e drie seizoenen voor de volle mep gekocht...

Bettina
04-12-2010, 15:19
ik heb voor de 3 seizoen ook veel betaald, jammer maar ach, ik vind het een geweldige serie, en daar gaat het mij om.

Don van Straalen
06-01-2011, 20:03
Mad Men Season 4 DVDs (and Blu-Ray) to Hit Stores This March (http://blogs.amctv.com/mad-men/2011/01/mad-men-season-4-dvd.php)

http://blogs.amctv.com/mad-men/mm4-bluray-dvd-325.jpg (http://shop.amctv.com/products/102941-mad-men-season-four)

Mad Men Season 4 will soon be available on DVD (http://shop.amctv.com/products/102941-mad-men-season-four) and Blu-ray (http://shop.amctv.com/products/102951-mad-men-season-four-blu-ray) as Lionsgate will release the complete fourth season on Tue., Mar. 29. The set, containing all 13 episodes which premiered in Summer 2010, is packed with hours of extras including extensive commentary and innovative featurettes.

Some of the DVD/Blu-ray disc special features include:
• "Divorce: Circa 1960s" - A three-part documentary about divorce during a time when the traditional family was the core of American society.
• "How to Succeed in Business Draper Style" - CEOs, advertising legends and executive coaches use scenes from Mad Men to detail Don Draper's 10-point blueprint for success.
• "Marketing the Mustang: An American Icon" - The birth of the Ford Mustang as well as the marketing and advertising campaign that launched this American classic.
• "1964 Presidential Campaign" - Archival footage of President Johnson's and Senator Goldwater's speeches, campaign commercials and the Presidential Inauguration of the most lopsided elections in American history.
• Mad Men Season 4 commentaries - Matthew Weiner and Mad Men's cast and crew take viewers behind the scenes in feature-length audio commentaries for all 13 episodes

bron (http://blogs.amctv.com/mad-men/2011/01/mad-men-season-4-dvd.php)

Patrick van den Hul
07-01-2011, 08:42
Ik kan niet wachten!

Coen P.
07-01-2011, 09:50
Dat is nog redelijk rap. Stiekem gaan de seizoenen best snel, ben al druk bezig met seizoen 3...

Bettina
07-01-2011, 14:21
Seizoen 4 komt er zeker weer in op blu ray.

Nu maar hopen dat er snel een seizoen 5 komt.

YAH87
07-01-2011, 14:25
Cover ziet er erg fraai uit! :-)
Ben alleen niet van plan om de seizoenen apart te kopen, ik wacht liever
tot er een complete box van de serie uit komt (ervan uitgaande dat het gebeurt, anders moet ik er als nog aan geloven).
Kan nog lang wachten. :-P

Ingmar B.
08-01-2011, 21:12
Ik heb hier zeer gemengde gevoelens over. Ik heb nu al een paar keer met de box van seizoen 1 t/m 3 in de handen gestaan, aangezien die voor 50 euro in de winkel lag bij de FRS, en dat volgens mij een mooie prijs is. Aangezien de serie zoveel prijzen heeft gewonnen moet de serie wel goed zijn. Echter hoor ik ook dat de serie onwijs sloom loopt [ qua verhaallijnen ] waar ik vooral wat sneller lopende series kijk. Met welke serie zou ik Mad Men kunnen vergelijken?

Bettina
08-01-2011, 21:50
Ik heb hier zeer gemengde gevoelens over. Ik heb nu al een paar keer met de box van seizoen 1 t/m 3 in de handen gestaan, aangezien die voor 50 euro in de winkel lag bij de FRS, en dat volgens mij een mooie prijs is. Aangezien de serie zoveel prijzen heeft gewonnen moet de serie wel goed zijn. Echter hoor ik ook dat de serie onwijs sloom loopt [ qua verhaallijnen ] waar ik vooral wat sneller lopende series kijk. Met welke serie zou ik Mad Men kunnen vergelijken?

Er zit genoeg verhaal in mad men. maar soms bouwt het langzaam op.
Zelf heb ik het nooit saai gevonden.
Geen idee waar je het mee kan vergelijken.
Ik ken (helaas) geen andere serie zoals mad men.

Gewoon seizoen 1 een keer kopen en dan wordt je vast vanzelf verslaafd.

Don van Straalen
08-01-2011, 22:11
Ik heb hier zeer gemengde gevoelens over. Ik heb nu al een paar keer met de box van seizoen 1 t/m 3 in de handen gestaan, aangezien die voor 50 euro in de winkel lag bij de FRS, en dat volgens mij een mooie prijs is. Aangezien de serie zoveel prijzen heeft gewonnen moet de serie wel goed zijn. Echter hoor ik ook dat de serie onwijs sloom loopt [ qua verhaallijnen ] waar ik vooral wat sneller lopende series kijk. Met welke serie zou ik Mad Men kunnen vergelijken?

Mad Men is inderdaad geen serie die elke aflevering met een cliffhanger eindigt a la Lost of Dexter en heeft inderdaad een langzamer tempo waarbij het meer om karakter-ontwikkeling en verhaallijnen draait. De verhaallijnen en productie zijn echter wel uitstekend en naar mijn mening zijn de gewonnen prijzen meer dan terecht.

Ik kan het ook niet ergens mee vergelijken, maar de serie is gecreëerd door Matthew Weiner die ook zwaar betrokken was bij The Soprano's, een serie die ik overigens zelf niet gezien heb, maar wellicht dat het daarmee vergeleken kan worden. Er moet wel bijgezegd worden dat Mad Men niet voor iedereen is weggelegd, maar volgens mij kijk jij enorm veel series en zal je de klasse en kwaliteit van Mad Men vast wel kunnen waarderen.

Ingmar B.
09-01-2011, 11:51
Bedankt voor de reacties. Zal vanmiddag wel even kijken of ik ergens de pilot kan vinden. En dan kijk ik op die manier wel even of ik het wat vind. Heb een vrij uitgebreide smaak inderdaad, dus ik geef het zeker een kans.

Coen P.
09-01-2011, 16:07
Ingmar; http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=78541 hier vind je de 3 Engelse seizoenen voor €25 incl. Kan je geen buil aan vallen. Het is een enorm stylistische dramaserie. Kudoos voor de art designers die de serie zo uit de jaren '50/60 laten weglopen'.

Ingmar B.
11-01-2011, 20:32
Ik heb het eerste seizoen binnen gehaald op dvd, en net de eerste aflevering gezien. Het heeft zeker potentie! Wel een serie, waarvan ik er maximaal 1-2 op een dag kan kijken, want anders word het wat gauwer saai volgens mij, maar van wat ik gezien heb zit het heel goed in elkaar, dus zeker geen miskoop! Vooral het karakter Peggy vind ik erg leuk :)

TheGodfather
11-01-2011, 22:00
Geweldige cover van seizoen 4! hoop dat de serie het hoge niveau weet vast te houden :D

Paul H.
25-01-2011, 21:46
Seizoen 2 vond ik van een hoger niveau als seizoen 1. Er zit meer diepgang in en de andere karakters komen ook meer aan bod. Ben benieuwd naar seizoen 3.

Coen P.
27-01-2011, 14:52
Net de laatste episode van seizoen 3 gezien: wow! Dat was me nogal een klapper, een geweldige aflevering! Begin echt enorm in de serie te groeien, waar blijft seizoen 4, aaargh!!!

Bettina
27-01-2011, 15:33
Net de laatste episode van seizoen 3 gezien: wow! Dat was me nogal een klapper, een geweldige aflevering! Begin echt enorm in de serie te groeien, waar blijft seizoen 4, aaargh!!!


Die laatste aflevering van seizoen 3 is echt een van de beste afleveringen die ik ooit gezien heb.
echt super. Alles klopt.
en Joan vind ik echt erg leuk in deze aflevering, wat was ik blij haar weer te zien.
Ik heb vorige week Firefly gekeken en het was wel heel vreemd om haar daar ook te zien in 2 afleveringen.
Ook hier speelde ze heel goed.

Coen P.
27-01-2011, 16:18
Mij spraken de tempowisselingen aan.

De hectiek in het bedrijf waarin het complot en het verraad gesmeed werd, tegenover de serene rust en tragiek van huize Draper.

Timo
31-01-2011, 16:31
Net seizoen 3 uitgekeken. Hier in Belgie is seizoen 4 op tv maar ik heb het begin dus gemist. Ik ben toch enorm benieuwd hoe het begin van seizoen 4 er uit ziet, iemand die dit in spoiler kan zeggen ;)?

Lorre
17-02-2011, 19:11
Net Seizoen 4 tot een einde gebracht. Wat een geweldige reeks is dit! Elk personage heeft wel iets boeiends, maar het is Jon Hamm die als Don Draper op elk vlak overtuigt! Geweldig personage. Bij veel series word de kwaliteit minder, maar ik vind dat ze beter worden. Seizoen 4 is het beste seizoen tot nu toe en kan alleen maar hopen dat de onderhandelingen tussen AMC en LiongGate vlug opgelost raken zodat we vlug nieuwe afleveringen krijgen. :D

Nielsje
20-02-2011, 10:48
Seizoen 4 is het beste seizoen tot nu toe en kan alleen maar hopen dat de onderhandelingen tussen AMC en LiongGate vlug opgelost raken zodat we vlug nieuwe afleveringen krijgen. :D

Sorry, dat laatste heb ik even gemist. Wat is precies aan de hand dan?

Lorre
20-02-2011, 11:48
Ze zijn blijkbaar aan het onderhandelen voor een toekomst na seizoen 5, maar die raakt maar niet opgelost zodat ze nog niet eens begonnen zijn aan het vijfde seizoen. Ook Matthew Reiner (bedenker en producer) heeft geen contract meer naar mijn weten, dus die moeten ze ook nog terug aan boord krijgen. Maar daarvoor wil Lionsgate eerst weten wat het voor hen schuift eer ze beginnen onderhandelen met Reiner. De onderhandelingen duren nu al van voor de premiere van het vierde seizoen in juli 2010, dus het kan goed zijn dat er dit jaar geen Mad Men op tv komt.

http://www.screened.com/news/mad-men-tension-to-delay-fifth-season/1717/

Don van Straalen
21-02-2011, 12:17
Ook voor het eerst dat ik hier iets over lees, jammer!

Nielsje
21-02-2011, 18:13
Aha, bedankt daarvoor.

Patrick van den Hul
22-02-2011, 12:25
Héél jammer dat we dit een seizoen lang moeten missen, is mijn favoriete serie van dit moment. Heb er wel alle vertrouwen in dát het terugkomt.

Don van Straalen
23-02-2011, 11:49
Héél jammer dat we dit een seizoen lang moeten missen, is mijn favoriete serie van dit moment. Heb er wel alle vertrouwen in dát het terugkomt.

Ja zonder twijfel, ze zouden gek zijn als ze het niet zouden doen. Mad Men wordt met prijzen overgoten en is waarschijnlijk een van de beste lopende series.

Hoe het verder met de kijkcijfers zit zou ik niet weten.

Claudine58
23-02-2011, 15:07
Hallo,
Ik ben grote een fan van Mad men, en ik heb gezien dat ze wel Mad men op tv tonen! op deze site heb ik gezien dat ze de eerste seizoen van
Mad Men tonen op Prime series om 11u00
Dus voor de fan's!!!
Misschien staan er nog andere series op die jullie misschien willen zien ?
hier is de link:
www.mijn-tv-gids.be (http://www.dvd.nl/forum/www.mijn-tv-gids.be)
Groetjes
Claudine

Lorre
23-02-2011, 16:43
Hoe het verder met de kijkcijfers zit zou ik niet weten.

De kijkcijfers zijn voor AMC enorm goed. Het vierde seizoen heeft terug voor een stijging gezorgt in kijkcijfers. Het kan natuurlijk nog niet op boksen tegen andere zenders zoals Fox, ABC, etc...

Lorre
29-03-2011, 18:08
Mad Men pas terug begin 2012!

http://www.thewrap.com/tv/article/mad-men-delayed-until-2012-25931

Patrick van den Hul
29-03-2011, 18:51
Dit stond ook in Empire, filmen begint pas dit najaar dus lag helaas al in de lijn der verwachting dat de eerste aflevering dan niet meer dit jaar de huiskamers zou halen.

Marc T.
29-03-2011, 19:18
Mad Men : Christina Hendricks *droomt even weg* :D

Don van Straalen
01-04-2011, 10:01
Mad Men Creator Inks Long-term Deal, Show Renewed Through Season 6, Cast Cuts Averted

Following some rather public negotiations, Mad Men (http://www.imdb.com/title/tt0804503/) creator Matthew Weiner (http://www.imdb.com/name/nm1980806/) has inked a long-term deal with AMC and Lionsgate, while the Emmy-winning drama series itself has been renewed for not just one but two more seasons.
Weiner’s new pact keeps him on board as Mad Men (http://www.imdb.com/title/tt0804503/)‘s show runner through both Season 5 (to premiere in early 2012) and Season 6, and even a possible Season 7.
During the aforementioned negotiations, it was revealed that AMC had asked Weiner for three concessions: more integrated product placement, the shaving of two minutes off each episode to allow added commercial time, and the cutting of two series regular cast members. »
bron (http://www.imdb.com/news/ni9145322/)

Coen P.
01-04-2011, 10:05
Hoorah, seizoen 4 is onderweg. Schiet op amazon!

Bettina
01-04-2011, 16:40
During the aforementioned negotiations, it was revealed that AMC had asked Weiner for three concessions: more integrated product placement, the shaving of two minutes off each episode to allow added commercial time, and the cutting of two series regular cast members. »
bron (http://www.imdb.com/news/ni9145322/)

Goed nieuws dat mad man terug komt! Maar ik hoop niet dat hij accord is gegaan met het laten gaan van twee cast members en meer reclame.

We zullen het wel zien begin 2012, wat duurt dat nog lang zeg.

Lorre
01-04-2011, 17:17
Volgens het artikel op EW heeft Weiner kunnen vermijden dat er elk jaar 2 castmembers afvallen. Wel zou hij elke ep, uitgezonderd elke seizoenpremiere en finale, 2 minuten inkorten. Daar kan ik wel mee leven zolang iedereen maar terug aan boord is.

Het artikel:
http://insidetv.ew.com/2011/03/31/mad-men-three-seasons/

YAH87
24-05-2011, 17:27
Vanaf 8 juni (http://madmen.vara.nl/Cast.9164.0.html?&tx_ttnews[pointer]=1&cHash=983dc518bfc93b36627afac9f18f06f8) weer op NL2.
Ik geloof dat ze het vanaf seizoen 3 weer oppakken.

Eerste aflevering van seizoen 3 had ik vorig jaar nog gezien op de site. Maar goed dat het weer van start gaat. :-)
Die scene met Salvatore in het hotel staat me nog bij...Dat kan toch niet.. Het leek wel een stukje uit een pornofilm. :-P
Ben benieuwd naar de overige afleveringen.

Bettina
24-05-2011, 19:05
Heb vandaag net seizoen 4 van Mad Men ontvangen van amazon.com
Maar heb dat seizoen al oline gezien. Maar wilde die wel hebben.

Jethro
02-06-2011, 10:59
@Bettina, kon je weer niet wachten? :grin:

Bettina
02-06-2011, 11:21
@Bettina, kon je weer niet wachten? :grin:

Nee, :oops:

en ter verdediging inclusief verzenden was het minder dan 25 euro :)

Ik hoop maar dat ze opschieten met seizoen 5

Lorre
05-06-2011, 17:51
Weiner vermelde vorige week in een interview dat ze op schema liggen. Ze zijn nu al 3 weken terug in de schrijverskamer en hebben al heel wat goeie ideeën volgens hem. Dus het schiet toch al een beetje op. :D

Coen P.
24-06-2011, 08:47
Ik zit nu in een serie-fase en ben bezig met seizoen 4. Wat een kwaliteit weer hoor! De scene waarin de 'vrijgezellen' Don en Lane een avond gaan stappen is hilarisch en tragisch tegelijk. Snel door. Jammer dan een seizoen maar 13 afleveringen heeft :(

Ingmar B.
24-06-2011, 09:59
Zoveel mensen zijn er zo lofend over en ik heb deel van seizoen 1 gekeken, en het is echt een serie die ik gewoon leuk WIL vinden, want ik zie dat er kwaliteit aanwezig is maar het trekt me gewoon niet i.t.t. Dexter, Damages, The Good Wife, Breaking Bad, West Wing, etc die ook allemaal kwalitatief sterk zijn/waren. Erg jammer :(

Patrick van den Hul
24-06-2011, 10:13
Het is wel iets dat een beetje moet groeien Ingmar, na enkel de pilot zat ik er ook nog niet zo goed in. Het duurde misschien wel een stuk of 5 afleveringen voordat ik echt 'hooked' raakte.

Ingmar B.
24-06-2011, 17:41
Ik heb de eerste 7 afleveringen gekeken in een week tijd, omdat ik series altijd een kans geef voor meerdere afleveringen, maar helaas dus :(

Patrick van den Hul
03-12-2011, 23:13
Wordt het nog eens wat met deze serie? Het is nu al wel erg lang wachten...

martijn0432
04-12-2011, 09:39
Seizoen 5 begint in maart 2012.

oteis
08-12-2011, 10:59
Kijk da's goed nieuws. Ik ga zeker weer kijken.

Marcel v/d H.
26-03-2012, 10:58
A Ratings Mystery - Is Mad Men Deader Than Dead?

http://images.tvrage.com/news/a-ratings-mystery-is-mad-men-deader-than-dead.jpg
Towards the end of The Walking Dead's second season AMC began running spots for Mad Men that pretty straightforwardly tried to migrate the Zombie fans to the critically lauded period series showing tired Mad Men characters and dubbing them zombies, and closing with the statement "These guys Drink Like Hershel Used to!" It's comedic for sure, until you consider that the hard fought battle between AMC and Mad Men show runner Watthew Weiner over renewing with AMC ended with a ridiculous payout that likely led to Walking Dead budget cuts, a fact that has drawn Weiner public scorn from numerous business pundits as well as fellow showrunners like Kurt Sutter (Sons of Anarchy). During the negotiations, AMC put various creative changes on the table including limiting the air time of episodes by 2-minutes, and allegedly demanding the death of two major characters. For Weiner's end, the plan included a juicy $30 Million Dollar pay day for three seasons of work. The negotiations wound up delaying Season 5 of Mad Men, which premieres tomorrow, and Weiner has admitted via Huffington Post and others that he actually quit the show during the negotiations. For all of the scandal and money that went into retaining Mad Men you'd think the show was AMC's cash cow; you'd be wrong.

In fact, despite being a dominating force at the Emmy Awards since first airing, Mad Men falls well below The Walking Dead's ratings figures. The Walking Dead's series high being 9 Million viewers vs Mad Men's 2.9 Million. Perhaps adding insult to injury, the after-show talk piece "The Talking Dead" actually peaked at 4.2 Million, also besting any original episode of Mad Men with a production budget that is likely will in the low two digit percentile compared to Mad Men.

With a relatively small slate of original programming, AMC can certainly afford to choose to have a balance of critical acclaim (Mad Men) and number-mongering (The Walking Dead). But it seems pretty clear that when it comes time to negotiate again, we can likely expect more Dead, and less Men.
----

Vanavond direct de eerste twee afleveringen van het vijfde seizoen maar even kijken.

YAH87
21-04-2012, 18:16
Vara brengt vanaf woensdag 25 april Mad Men weer op de buis met het vierde seizoen.
De eerste aflevering (http://madmen.vara.nl/Aflevering-1-seizoen-4.9326.0.html)van seizoen 4 is al op de site te bekijken.

Bettina
04-06-2012, 21:13
Nog 1 aflevering te gaan van seizoen 5.
Aflevering 11&12 vond ik erg goed, en er gebeurde zoveel.
Ben benieuwd naar de laatste volgende week.

YAH87
22-07-2012, 12:21
13 weken Mad Men seizoen 4 zitten er alweer op en wat een heerlijk seizoen weer. Zat weer geboeid en soms ademloos te kijken naar de ontwikkelingen van dit seizoen. Vooral de relatie Don en Peggy was weer zeer interessant om te volgen. Damn it VARA, seizoen 5 please...

YAH87
17-03-2013, 09:56
Mad Men is terug bij de VARA vanaf 28 maart met het vijfde seizoen (http://madmen.vara.nl/Newsdetail.9176.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=84672&tx_ttnews[backPid]=7755&cHash=504580204b6da2f21f33259e5e8746d2).

Hieronder nog een fraaie poster voor het zesde seizoen.

http://i.huffpost.com/gen/1032559/thumbs/o-MAD-MEN-SEASON-6-POSTER-570.jpg?6

Bettina
17-03-2013, 20:29
Mad Men is terug bij de VARA vanaf 28 maart met het vijfde seizoen (http://madmen.vara.nl/Newsdetail.9176.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=84672&tx_ttnews[backPid]=7755&cHash=504580204b6da2f21f33259e5e8746d2).

Hieronder nog een fraaie poster voor het zesde seizoen.

http://i.huffpost.com/gen/1032559/thumbs/o-MAD-MEN-SEASON-6-POSTER-570.jpg?6


Dank voor de tip, dan hoef ik niet eens te downloaden. Ben zo benieuwd naar het vervolg!

jan_tran
17-03-2013, 21:32
Dank voor de tip, dan hoef ik niet eens te downloaden. Ben zo benieuwd naar het vervolg!
't Vijfde seizoen, niet 't zesde.

Patrick van den Hul
18-03-2013, 20:40
Die poster is top!! Voor degenen die de klok gelijk zetten met de VS: Seizoen 6 begint op 8 april.

martwout
19-03-2013, 08:07
Mad Men is terug bij de VARA vanaf 28 maart met het vijfde seizoen (http://madmen.vara.nl/Newsdetail.9176.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=84672&tx_ttnews[backPid]=7755&cHash=504580204b6da2f21f33259e5e8746d2).

Bedankt voor de tip. Apart dat de Vara eerder is dan Film1. :)

YAH87
22-03-2013, 19:22
No worries. Daarvoor zijn we hier toch; om elkaar te informeren, adviseren en bediscussiëren ;)

Hier (https://www.youtube.com/watch?v=DMLHORQc3z8) nog een trailer voor het zesde seizoen.

Coen P.
11-06-2013, 08:52
Omdat ik een braaf jongetje ben en nooit downloadt, ben ik recentelijk pas aan seizoen 5 toegekomen. Ik kijk veel series, zodat het lange wachten tussen seizoen 4 en 5 me niet eens was opgevallen. Apart, maar alle contractuele beslommeringen zijn echt helemaal langs me heen gegaan. Enfin, Mad Men seizoen 5, aflevering 1, deel 1 en 2 (eigenlijk 1 lange aflevering, de langste tot nu toe) is een goede toonzetter. Er zijn meer uren en mensen dan dat er werk is, zodat iedereen zich op zijn of haar manier verveeld. Ook privé loopt het allemaal niet lekker. Wat een heerlijke soap is het eigenlijk toch! Er wordt trouwens goed verwezen naar het incident bij Young & Rubicam waar de directie waterballen gooiden op protesterende negers. Een voor mij onbekend schandaal, maar na enig lees- en speurwerk moet ik zeggen dat het goed in de aflevering verwerkt is.

martwout
15-06-2013, 17:02
De 12e aflevering van seizoen 5 had een indrukwekkend slot en dan met name de reactie van de collega's op de zelfmoord van Lane en het stille zitten erna in afwachting van de leiding.

Coen P.
18-06-2013, 09:41
Oei, seizoen 5 duurt nét 1 aflevering te lang. Aflevering 12 met de schok van de zelfmoord van Lane. Don reageert begrijpelijk met ontslag, maar hij is natuurlijk zelf ook niet roomser dan de Paus! Dit had het einde moeten zijn.

Daarnaast kent het seizoen ook wel wat mindere verhaallijnen: denk aan hara KrishannPaul en toch wel de ontrouw van Pete en dan met name de man die de vrouw in kwestie shocktherapie laat ondergaan. Ik snap dat Pete zijn American Dream uit elkaar valt, maar dit had anders ingekleurd kunnen worden! . Groot pluspunt is Megan, zij is een erg interessant karakter en ook de weirde Ginsberg is een aanvulling op het team (al ben ik zelf meer fan van de mannelijker dan mannelijke Stan)

martwout
18-09-2013, 18:17
Laatste seizoen in twee delen: http://tvseriesfinale.com/tv-show/mad-men-final-season-order-increased-split-up-29855/

TheGodfather
06-03-2014, 21:12
Op 13 april begint het laatste seizoen.
Dit staat op de facebook pagina van Mad Me:


Don Draper has arrived.

Mad Men Takes Off Sunday, April 13 at 10/9c.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1901773_10153909035975327_1479588822_n.png

Zin in!

rogue
20-03-2015, 20:24
Na een hele lange pauze begint 5 april eindelijk het tweede deel van het laatste seizoen....en dan is het weer na 7 weekjes het einde van een hele goede serie :(.

rogue
29-04-2015, 22:36
Na twee iets mindere delen, was het laatste deel weer op niveau met een grote gebeurtenis die er al zat aan te komen.....en wat nu?
Zal het eindigen hoe het elke week begint? Dat zou pas een schok zijn.

rogue
12-05-2015, 19:41
Wat een schokkend deel! De gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op, duidelijk is dat er getracht wordt om er een mooi einde van te maken. Alleen is het nog absoluut niet duidelijk hoe het met Don eindigt. Hij zal niet teruggaan naar de zaak om opgeslokt te worden in het collectief, iets wat hij verafschuwt. Na het nieuws van Betty lijkt een zelfmoord ook uitgesloten, anders zijn de kinderen straks ouderloos. Zal hij weer Dick worden? Misschien een einde dat hij zich voorstelt als Dick aan iemand?
Volgende week weet ik het, en komt er een einde aan deze prachtige serie.

Ik ben wel verbaasd dat er niet meer hier gepost wordt; de serie werd hier toch ook hoog gewaardeerd en nu het einde nabij is zou je denken dat het wat meer leeft.

gompier
12-05-2015, 23:05
Wat een schokkend deel! De gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op, duidelijk is dat er getracht wordt om er een mooi einde van te maken. Alleen is het nog absoluut niet duidelijk hoe het met Don eindigt. Hij zal niet teruggaan naar de zaak om opgeslokt te worden in het collectief, iets wat hij verafschuwt. Na het nieuws van Betty lijkt een zelfmoord ook uitgesloten, anders zijn de kinderen straks ouderloos. Zal hij weer Dick worden? Misschien een einde dat hij zich voorstelt als Dick aan iemand?
Volgende week weet ik het, en komt er een einde aan deze prachtige serie.

Ik ben wel verbaasd dat er niet meer hier gepost wordt; de serie werd hier toch ook hoog gewaardeerd en nu het einde nabij is zou je denken dat het wat meer leeft.Ik heb de serie klaarliggen. Heb de eerste aflevering gezien van het laatste deel, maar moet er nog voor gaan zitten. Wellicht dit weekend even een binge doen.

rogue
13-05-2015, 20:37
Ik heb de serie klaarliggen. Heb de eerste aflevering gezien van het laatste deel, maar moet er nog voor gaan zitten. Wellicht dit weekend even een binge doen.
Dat is natuurlijk ook lekker, kun je meteen maandag de laatste bekijken (y).

Lorre
23-05-2015, 09:27
Serie is top beëindigt. Ik zal Don Draper en co missen!

rogue
24-05-2015, 17:47
Mooie finale, met een einde die ik toch niet verwacht had.
Don die verlossing zoekt, zijn zonden opbiecht, verlossing en innerlijke rust vindt uit (ironisch genoeg) tijdens een bekentenis van een ander (kippenvel moment) en het mooie allerlaatste shot van een bevrijde Don, los van alle lasten van zijn verleden.
Dus Don gaat toch weer terug naar McCann en bedenkt de bekende Coke advertentie....wie had dat zien aankomen? Ik denk niemand.

Weer een zeer originele serie die beëindigd is, erg jammer. De spoeling wordt steeds dunner.

Marcel v/d H.
13-07-2015, 14:30
Net de serie uitgekeken, seizoen 7 was over zijn geheel genomen wel weer goed, vond de laatste paar afleveringen iets minder. De laatste vijf minuten vond ik een prima afsluiter.


Mooie finale, met een einde die ik toch niet verwacht had.

Dus Don gaat toch weer terug naar McCann en bedenkt de bekende Coke advertentie....wie had dat zien aankomen? Ik denk niemand.


Dat is een invulling die je eraan kunt geven. Dat vond ik juist het goede van einde, dat dit in het ongewisse blijft. Het eind kun je op meerdere manieren interpreteren.

vinnypassy
13-07-2015, 15:19
Zo open vond ik het niet. Fantastisch wel, vooral omdat het zoveel omvattend is (van Don die eerst nog tegen Stephanie zegt dat hij mensen kent en dat je een enorm drama wel weg kunt stoppen, om vervolgens huilend in de armen van de onzichtbare man te vallen en eindelijk ook zichzelf lijkt te omarmen) en het wel ruimte voor discussie laat, dus op zich snap ik wel dat het als een open einde gezien wordt. Maar in de aflevering zijn er al een paar stille hints, zoals Stan die zegt dat Don dit al zoveel vaker heeft gedaan en Peggy die nog vraagt: "Don't you wanna do Coke?". En zij is een van de weinigen die Don écht kent, want hun relatie is enorm speciaal. Wat mij betreft is het zo klaar als een klontje dat Don weer terug is gegaan en deze reclame heeft gemaakt. Precies zoals hij dat altijd heeft gedaan. Ik las later ook dat Weiner bevestigt dat dit zijn bedoeling was.

rogue
13-07-2015, 15:39
Er is inderdaad genoeg te vinden over het einde.
Wat bij mij de doorslag gaf was de overeenkomst die getwitterd werd, tussen het meisje bij de balie en de meisjes uit het spotje:
http://static03.mediaite.com/styleite/uploads/2015/05/Braids.jpg

Marcel v/d H.
13-07-2015, 17:44
Vooruit dan :) Maar dan is een ding wel minder geloofwaardig: ze zouden hem niet makkelijk terug laten keren daar na zijn plotselinge en langdurige afwezigheid. Juridisch gezien waarschijnlijk zelfs wel een reden om zijn contract te beëindigen en zijn aandeel niet uit te betalen. .

rogue
14-07-2015, 12:53
We hebben het wel over Don, niet zomaar een modale werknemer ;). Na alle moeite die ze gedaan hadden voor 'm, zullen de plooien weer gladgestreken worden.
Volgens mij staat mij iets bij dat hij zijn aandeel al kwijt was door zijn afwezigheid, maar ik weet het niet zeker.