PDA

Bekijk de volledige versie : Ik heb een probleem met mijn dvdspeler. Wie kan me helpen?



BASIL
10-07-2008, 19:36
Ik heb een dvdspeler (Pioneer DV-696AV) die ik in september 2006 gekocht heb. Dus is hij nog onder waarborg tot de 16de september 2008. Sinds een paar dagen heb ik de indruk dat ik problemen heb met mijn dvdspeler. Ik heb vandaag het beeld van "A. Hitchcock's Strangers on a train" vergeleken op mijn dvdspeler en op mijn blu-ray speler. Het is een zwart/wit film. Als ik deze film op mijn dvdspeler afspeel dan heb ik de indruk dat er een filter is op het beeld. Het zwart is niet echt zwart zwart. Dat had hij vroeger niet. Op mijn blu-ray speler is het beeld veel beter en heb ik het filter-effect niet dus is het zwart echt zwart zwart.

Wat moet ik doen? Mijn dvdspeler terug naar de winkel brengen aangezien die nog onder waarborg is? Of gaan ze zeggen dat de videokoppen versleten zijn omdat ik mijn dvdspeler al 2 jaar oud is? Indien het de koppen zijn, hebben ze het recht om de herstelling aan te prijzen?

chev
10-07-2008, 20:25
Als je garantie hebt moet je gewoon terug gaan.
Verder dacht ik dat videokoppen alleen in videorecorders zaten, bij dvd had ik er nog niet van gehoord.

Rogier Burghout
10-07-2008, 21:06
Videokoppen is idd van het VHS tijdperk en niet m eer van toepassing op dvd. Het zal denk ik aan je beelddecoders liggen oid.Anyway, ik zou em ook lekker ruilen, zeker omdat je nog ruim binnen je garantietermijn zit.

BASIL
10-07-2008, 21:08
Sorry, er zijn inderdaad geen videokoppen in een dvdspeler :oops:

Ik ga jullie raad volgen en mijn dvdspeler binnen brengen om die te laten herstellen.;)

BASIL
11-07-2008, 07:25
Ik heb testen gedaan en het blijk dat ik dat probleem heb alléén als de HDMI-aansluiting gebruik. Als ik de euroscart gebruik of de component-aansluiting dans heb ik dat probleem niet. Ik heb de HDMIkabel van mijn blu-ray evventjes geprobeerd en ik heb altijd dat probleem. Ik heb de HDMI-ingang van mijn versterker geprobeerd en bij beide uitgangen heb ik dat probleem. ik vermoed dat er iets mis is met de HDMI-uitgang van mijn dvdspeler.