PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Dunedain



Jordy van Buel
14-07-2008, 15:58
Hieronder volgt het interview met Dunedain (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=12905).

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Dunedain zijn interview geplaatst heeft

Toelichting: Vanaf heden vragen we elke deelnemer of hij/zij zowel een eerste als een tweede naam voor de volgende Interviewee op wil geven, dit om stagnatie van het subforum door mogelijke communicatieproblemen te voorkomen. Deze tweede naam zal via PM aan mij bekend gemaakt moeten worden en dus niet in het topic zelf genoemd worden. Mocht de eerste keus dus niet te bereiken zijn of hij/zij is niet in staat het Interview te plaatsen, dan zal de tweede keus geraadpleegd worden.

dunedain
17-07-2008, 12:36
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Mijn echte voornaam is Mike en deze heeft zover ik weet geen speciale betekenis. Mijn ouders vonden deze naam gewoon mooi.
- Wat is je geboortedatum?
16 september 1989
- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Mijn woonplaats is de Kruisstraat, dit valt onder Rosmalen en Rosmalen valt weer onder ’s-Hertogenbosch. Ik ben drie keer verhuisd, maar bleef op de Kruisstraat wonen.
- Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Sinds een week geleden weer single. De afstand was te groot tussen ons tweeën en daarom hebben we besloten niet verder te gaan. (Ik in ’s-Hertogenbosch zij in Washington)
- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ik studeer op dit moment Bank en Verzekeringswezen en zit in mijn laatste jaar. De opleiding is erg saai en ik hoop deze eind dit jaar afgerond te hebben door mijn eindstage te voltooien. Hierna wil ik een HBO propedeuse halen om vervolgens naar de Rijksuniversiteit van Groningen te gaan om daar American Studies te gaan doen. Als ik dat voltooid heb zie ik wel verder.
- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Amerikaanse geschiedenis heeft me altijd geboeid, maar kan niet echt zeggen dat het een hobby of passie is. Gewoon interesse.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Als kind zijnde keek ik altijd naar de originele Disney cartoons. Ik weet niet hoe mijn Opa en Oma ze gevonden kregen, maar ze waren altijd Engels en zeer vermakelijk.
- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Ik herinner me dat ik de Lion King in de bioscoop heb gezien met mijn Opa en dit een erg leuke film vond.
- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Nadat de dvd’s kwamen. We hadden een kleine TV en wat erop kwam boeide me nooit echt, totdat er het medium dvd kwam en we ineens een joekel van een tv in de kamer hadden en de schijfjes ook nog eens enorme vooruitgang van videobanden waren.
- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Als entertainment en ontsnapping van de realiteit. Als ik naar de bioscoop gaat dan gaat de GSM en alles uit en wil ik de gehele film door niets of niemand gestoord worden. Thuis leg ik meestal alles wat me kan bereiken weg. Voornamelijk Ontspanning en vermaak dus.
- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Als ik geen zin heb om een boek te lezen dan zet ik een film op. Maar er is een uitzondering. Namelijk de film Jurassic Park. Dit was de enige film die ik erg vaak keek op video op onze kleine TV. Ik heb van deze film 3 videobanden helemaal grijs gedraaid en door deze film kon ik op de basisschoon al een aardig woordje Engels.
- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Aan de ene kant super en aan de andere kant minder. Ik hou van modellen/maquettes en als CGI gebruikt wordt om de modellen/maquettes uit te breiden ben ik er erg positief over (De jungles van King Kong. De environments in Lord of the Rings. Maar als je dan een openingschot van Star Wars Episode 3 voorgeschoteld krijgt waarin alles CGI is dan voelt het gewoon fake aan. Terwijl als je de opening hebt van Episode 4 met de rebelship achtervolgt door de Star Destroyer toen stonden mijn haren overeind in mijn nek.
- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Dat zie ik wel als ik klaar ben met American Studies. Wellicht dat ik er zo ergens in terecht kom, maar echt concrete plannen heb ik daar nog niet over.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Erg simpel Jurassic Park. Deze film maakte zo’n impact op me als kleine jongen en leerde me een aardig woordje Engels waar ik nog steeds veel profeit van heb gehad op school.
- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Toch wel Sci-fi/fantasy. Films als Back to the Future, Jurassic Park, Star Wars Pirates of the Caribbean, Transformers, Matrix en Lord of the Rings en vele andere.
- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Micheal J. Fox. Zijn rol als Marty McFly in BTTF zal me altijd bij blijven en ik heb ook jaren genoten van hem als Mike Flaherty in Spin City.
- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Steven Spielberg. Voornamelijk voor Jurassic Park, maar ook E.T., Close Encounters en natuurlijk Indiana Jones.
- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Micheal J. Fox. Een keer een avondje met hem mee eten en wat praten. Maar ik denk niet dat zijn gezondheid dat nog toelaat.
- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Disney films. Als je daar als 18 jarige over begint dan zitten ze gelijk al van dat is voor kleine kinderen.
- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Eigenlijk alle Horror films. Ik kan daar zelf niet naar kijken, omdat ik bijna altijd erbij in slaap val.
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Vreemd genoeg maar eentje. Het einde van Armageddon als Liv Tyler afscheid neemt van Bruce Willis. Weet niet waarom, maar krijg dat altijd een strop mijn keel.
- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Jurassic Park. Prachtige muziek, maar kwa filmmuziek eigenlijk wel alles van John Williams.
- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Gisteren heb ik toevallig nog Batman Begins gekocht op Blu-ray en deze gekeken. Dit om weer even in het Gotham sfeertje van Nolan te zitten voor The Dark Knight die volgende week uitkomt.
- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Op een rustige avond als mijn ouders en zusje niet thuis zijn. Of met een of meerdere vriend(innen) in de bioscoop.
- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Een telefoon die afgaat. Bloed hekel aan.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Toen mijn oom een DVD-speler gekocht met daar Leathel Weapon bij. Zolang gezuurd bij mijn moeder totdat ze het verschil zag en dus over ging op DVD. (dit was wel een goed jaar later en alles was toen ook al een stuk betaal baarder).
- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Pff dat weet ik al niet meer. Iig zo’n smerige met van dat karton. Eentje van Warner iig.
- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Tussen de 1-5 Blu-ray’s en mijn collectie bestaat uit ehm… rond de 400 incl. alle tv series en blu-ray’s.
- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Nee meestal kijk ik de film op de dag dat ik deze aanschaf.
- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Op Blu-ray eigenlijk wel op alles. Meestal bel ik een vriend van me op die er erg veel van afweet om zeker te weten dat ik geen verkeerde aanschaf doe.
- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
De Walt Disney Treasures. Leuke herinneringen aan.
- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Ben al overgestapt en wil zeker niet meer terug.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Ik maak thuis gebruik van 2 verschillende set-ups. Een simpele op mijn kamer en een high-def beneden voor de huiskamer. Met een Full-HD TV en een PS3 voor blu-ray’s.
- Welke merken zitten daarin?
Samsung, Philips, Panasonic, Microsoft, Sony, Pioneer.
- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Zolang ik thuis woon helemaal niets. Goed genoeg.
- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?
Beide zijn geïntegreerd in de woon/slaapkamer.
- Ben je al High Definition proof?
Yep.
- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Beneden staan er twee relax fauteuils voor de TV. Boven lig ik op bed.

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Ehm… waar kan ik dat zien?
- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Via Google.
- Wat heb je geleerd van deze site?
Ow diverse dingen voornamelijk over Blu-ray.
- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Lees het meestal een keer per dag even overheen.
- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Nee, ben al moderator op verschillende andere fora, en wil die niet tekort doen.
- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Nog geen ervaringen mee.
- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
1 tot 2 maal per dag.
- Ben je verslaafd aan deze site?
Nee
- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Check later wel weer een keer of het online is.
- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Ik zie/spreek regelmatig forumleden.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Duurde langer dan ik dacht.
- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Harry B, na wat omwegen ;)
- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?
Geen eigenlijk. Zitten eigenlijk al zat vragen in.

Chris Taylor
17-07-2008, 12:42
Leuk, kort maar krachtig interview. Michael J. Fox als favo acteur, dat hoor je niet vaak maar ik kan er op zich wel in komen. In Spin City is-ie erg goed.

Jordy van Buel
17-07-2008, 13:44
Zozo, American Studies dus in de toekomst? Wanneer jij er aan begint ben ik waarschijnlijk afgestudeerd Amerikanist. Leuk Interview (y)

Lex v/d Moolen
17-07-2008, 16:55
Pff dat weet ik al niet meer. Iig zo’n smerige met van dat karton. Eentje van Warner iig.Dirty Harry ? :mrgreen:
Leuk interview.

Patrick van den Hul
17-07-2008, 19:21
- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Beneden staan er twee relax fauteuils voor de TV. Boven lig ik op bed.

:mrgreen: Iets te snel ingevuld?

Kun je trouwens niet met je HBO diploma via een schakelprogramma ook niet door naar een Master American Studies?

Jordy van Buel
17-07-2008, 20:01
Kun je trouwens niet met je HBO diploma via een schakelprogramma ook niet door naar een Master American Studies?

Zover ik weet is dat niet mogelijk, mede omdat American Studies een zeer jonge opleiding is, verwachten ze toch echt dat je (een groot deel van) de Bachelorfase hebt gevolgd en afgerond. Dat is ook wel nodig in mijn ogen, omdat de Master zeer specifiek ingaat op de culturele en/of politieke achtergronden van Amerika.

dunedain
17-07-2008, 21:35
Dat kon, maar ik heb een MBO diploma, omdat ik (door zeer slecht advies van mijn oude leraren) niet meer nodig had voor wat ik wilde doen (waar ik toen nog werkelijk geen idee van had). Dus ik heb nu zeker als 3 jaar weggegooid. Hierna kan ik een propedeuse halen. En zat zelf te denken aan de opleiding voor Engels leraar als tussen stop voor American Studies.

nmbs
17-07-2008, 21:59
Leuk!