PDA

Bekijk de volledige versie : Wanneer FF:The spirits within op DVD?



Enric Batista
06-09-2001, 00:09
Ik heb elders gelezen dat in december al Planet of the Apes op regio 1 uitkomt. (Te gekke film trouwens) Maar wie weet dan wanneer Final Fantasy op dvd uitkomt? Ik heb die film pas gezien en ik vond hem echt vet! Het belooft heel wat voor de toekomst van computer-geanimeerde acteurs. (soms leek het net of je echt naar een mens zat te kijken i.p.v. een computer-animatie!!!!)

Final Fantasy: The spirits within. Wie vond dat nou ook een te gekke film?:cool:

Geert Kranendonk
06-09-2001, 09:58
Ik vond de film na alle negatieve kritieken 100% meevallen, technisch natuurlijk superfraai gemaakt, maar ook het verhaal was niet zo belabberd als overal gesuggereerd werd.

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden over de release data:

R1:
Arrival Date: Tuesday, October 23, 2001

R4:
In Australiƫ zal Final Fantasy dezelfde DVD release tegemoet zien als de Amerikanen. Columbia Tristar heeft daar de releasedatum op 21 november gezet.

R2: Februari 2002

Die Regio 1 uitgave ziet er zeeeeer uitgebreid uit, laten we hopen dat we hier ook deze complete uitgave krijgen, net zoals de Australiers dus....

Enric Batista
06-09-2001, 17:15
Februari 2002, dat is dus nog een half jaar....ik ga 'm denk ik eerst op DivX downloaden...kan ik tussendoor nog ff genieten! Thanx voor de info Geert!

Snap jij waarom de recensies zo belaberd waren in Nederland? In America schijnt de film een hit te zijn geweest. Je moet er ook echt van houden! Mijn broer werkt bij de Tuchinski Bioscoop in Amsterdam en hij had een kennis meegenomen. Ze hadden een stukje van Final gekeken en waren daarna naar de controlekamer gegaan. Die kerel zei tegen mijn broer: 'Best leuke film, maar die vrouw had iets raars...' Toen mijn broer hem had uitgelegd dat het geen acteurs waren dacht die gast dat hij in de maling werd genomen. Hij zei: "Die neger (een van de soldaten) is echt een mens, dat kan geen computeranimatie zijn!

Ik geef toe dat die jongen niet echt snugger was. Je ziet natuurlijk duidelijk dat het om animatie gaat. Maar soms was het echt op het randje. Over een jaar of vijf, zes zal de technologie waarschijnlijk zo vervijnd zijn dat het verschil niet meer te zien zal zijn. Voor een regisseur een droom die werkelijkheid wordt. Waar is je acteur? Oh, opgeslagen op mijn harde schijf!! (geen acteurs met kapsones of speciale wensen enz.)

Geef toe....het is allemaal te gek, maar er gaat niks boven een vrouw van vlees en bloed! (Sandra Bullock, Julia Roberts, Nicole Kidman, Angelina jolie....) Kwijlen jullie al?

Nathan Strik
06-09-2001, 18:07
Ik haal hem lekker uit Australie. Daar is hij al snel uit gelukkig. Ik heb geen zin om tot volgens jaar te wachten... WERELDFILM!!!!

Hakker
06-09-2001, 18:18
Klopt kickass film al vond ik Titan AE ook goed. Ook al zo'n film die neergesabeld is door de media :(
Ik hoop echt dat Square lekker doorgaat en deel 2 aan het maken is :)
Februari 2002 is nog te doen. Beter dan 8 maanden wachten op T2 :) diezou in Februari al hier zijn.

Mike Philippens
28-11-2001, 00:24
Ik haal hem lekker uit Australie.
Heb 'm net binnen. Ziet er inderdaad wel erg leuk uit. Perfecte animaties! Tenminste...voor het grootste deel is het erg goed gedaan. Op momenten zie je wel erg duidelijk dat het animaties zijn. Maar het genre leent zich er wel voor omdat je ze allemaal uniformpjes aan hebben enzo en de meeste SF films toch al erg veel blue/green screen opnames en CGI bevatten.
Plot vond ik in tegenstelling tot de verhalen die ik hoorde niet echt erg origineel en ook niet ingewikkeld of erg diepgaand, maar toch krijgt de DVD van mij een 'thumbs up' door de perfecte kwaliteit. De extra's zijn ook ok. Wat leuk is, is de film te bekijken met productiecommentaar als tekst in beeld en dat de beelden afgewisseld worden met de storyboard. En je kunt natuurlijk kiezen uit wel 3 commentaartracks (voor de liefhebbers).
Geen topper, maar wel erg goed gemaakt.

Enric Batista
28-11-2001, 00:32
Mensen ik heb slecht nieuws. Het was op de televisie: Squaresoft stopt met final fantasy! Er komt geen vervolg! De film heeft niet het succes behaald waar men op gehoopt had. Hij is met andere woorden niet rendabel genoeg gebleken....
JAMMER! ECHT JAMMER!:( :( :mad:

Een reden meer om deze dvd aan te schaffen! Voorlopig is deze film een unicum dus.:D

Geert Kranendonk
28-11-2001, 08:49
Squaresoft stopt met final fantasy! Er komt geen vervolg! De film heeft niet het succes behaald waar men op gehoopt had. Ik heb ergens op internet gelezen dat de makers nog wel beschikbaar blijven om mee te werken aan films (bv. special effects werk) maar inderdaad niet meer zelfstandig volledige films zullen maken....

marnix
28-11-2001, 09:52
Mensen ik heb slecht nieuws. Het was op de televisie: Squaresoft stopt met final fantasy! Er komt geen vervolg! De film heeft niet het succes behaald waar men op gehoopt had. Hij is met andere woorden niet rendabel genoeg gebleken....
JAMMER! ECHT JAMMER!:( :( :mad:

Een reden meer om deze dvd aan te schaffen! Voorlopig is deze film een unicum dus.:D

Niet rendabel genoeg, dat noem ik nog eens een understatement. De film is een regelrechte flop geweest, een topman bij square heeft moeten opstappen vanwege het grote verlies van Square, wat grotendeels te wijten was aan de film....

en ik heb ook in de bios gezeten, en echt ik was blij dat de lichten weer aangingen.... :D

jezus wat een rukfilm, sorry voor de uitdrukking, maar het was gewoon ronduit slecht... voor een leek is de film bijna niet toegankelijk, vond ik tenminste

de 'humor' die ze er in hebben geprobeerd te stoppen was ook een lachertje... het kwam zo uit van die trieste amerikaanse flutkomedies

en kom op het zag er allemaal wel heel mooi uit, maar het verschil met een echte acteur is nog steeds enorm. Echt ik vind het heel knap wat men allemaal uit hun 'pc's' hebben geperst, maar het is toch weer gebleken dat mensen nog gewoon te lastig zijn om te creeeren....

Ik ben niet helemaal negatief, want ik blijf het dapper en knap van square vinden wat ze hebben geprobeerd. Maar ik denk dat ze beter zich op een tv-serie hadden kunnen richten...

Daar zijn namelijk wel al successen behaald, denk aan Beast wars, Reboot en wat nog meer...

Enric Batista
28-11-2001, 17:24
OK, ok...zo is het wel goed!

Zeg, ben jij een SF-freak Marnix? Iedere freak weet volgens mij te waarderen wat ze van the spirits within hebben gemaakt!

Ik vond het ook niet samenhangend, maar ik had niet veel moeite met het geheel. Soms riekte het teveel naar Aliens, je weet wel de soldaten die ff de aliens gaan afmaken, maar het blijft het beste wat cgi betreft toch?

De mannen van Square hadden wel moeten bedenken dat een dergelijke film, met z'on verhaal niet toegankelijk is voor een breed publiek.

Ik denk zo: jammer dat ze niet verder gaan, want je leert van je fouten en de techniek wordt iedere keer beter!

Final fantasy: The spirits within.....R.I.P:(

Deef
28-11-2001, 17:38
Ikzlef ga voor de Regio 4 versie die al uit is! Deze heeft namelijk dezlfde xtra's als de Regio 1 MAARRRRRR hij zit in een blauw getinte box met een zilver holografisch beeld :confused: ofzo en deze is weer in een collectible box geplaatst .......ach lees et zelf maar



Final Fantasy:
Region 4
What it lacks in story Final Fantasy: The Spirits Within more than makes up for with its groundbreaking CGI visuals and star studded cast. The 2 Disc DVD set will contain a vast array of extras including 2 audio commentaries, an isolated score, the much talked about Final Fantasy Thriller music video, an alternate opening sequence, the Aki's Dream mini movie, multiple workshops, an editing suite, an interactive documentary and quite a bit of DVD-ROM content. On top of this the R4 version will be presented in a unique tinted blue box, with a silver holographic foil sleeve, which, in turn, is encased in a collectible outer box.


ETA:21/11/2001

Geert Kranendonk
28-11-2001, 18:06
Ikzlef ga voor de Regio 4 versie die al uit is! Deze heeft namelijk dezlfde xtra's als de Regio 1 MAARRRRRR hij zit in een blauw getinte box met een zilver holografisch beeld Ik heb 'm al binnen (pre-order van EzyDVD), en het is inderdaad een normale keepcase met een kartonnen buitenhoesje eromheen, net zoiets als om The Mummy Returns en Se7en Special Edition zit.

Dat holografische moet je je niet al te veel van voorstellen, het is gewoon een soort metaalfolie dat in alle regenboogkleuren glanst, maar het is echt geen hologram hoor !

Ik heb 'm zelf vooral vanwege de veel vroegere release date, en daarnaast omdat 'ie dezelfde extra's als de R1 heeft maar dan PAL beeld. Alleen voor het 'speciale' doosje zou ik het niet echt doen, de zachte prijs van EzyDVD is daarentegen wel weer aardig :)

Mike Philippens
28-11-2001, 18:30
Zeg, ben jij een SF-freak Marnix? Iedere freak weet volgens mij te waarderen wat ze van the spirits within hebben gemaakt!
Er is ook nog iets als persoonlijke voorkeur/smaak. Ik ben ook een SF-liefhebber (hou niet zo van het woord freak). Dat betekend dat ik niet alles wat SF heet goed vindt en ik denk ook niet dat dat de bedoeling is. Zo vond ik bijvoorbeeld Titan behoorlijk ruk. Zag er op zich leuk uit en ik had iets als Akira of Ghost in a shell verwacht. Blijkt het (in mijn ogen dan) meer een kinderfilm te zijn. Maar dat kan aan mij liggen...
Het is maar net wat je in een bepaalde film zoekt en wat je verwacht. Vaak ga je met hele hoge verwachtingen zitten en dan valt het onwijs tegen (Star Wars 1 bijvoorbeeld 'deed het' voor mijn niet). Final Fantasy vond ik dus best aardig, maar het zijn voor mij vooral de CGI en de DVD extra's. Die zijn absoluut top!

marnix
28-11-2001, 18:48
Nee hoor geen freak, helemaal niet eigenlijk....
ik vind gewoon alles wel een beetje leuk.

werd gewoon meegesleurd naar de film door een vriend... aldus :D

ja ik heb ook wel de voorkeur voor SF, maar dat is net als Mike zegt per film verschillend of ik het echt goed vindt. Star wars I bijvoorbeeld , vond ik ook wel een beetje tegenvallen. En er zaten zelfs dingen in die mij gewoon zwaar irriteerde, zoals dat jochie (als ik die ooit tegenkom, draai ik zijn nekje om :D ) ....

Dus je kan bijvoorbeeld best een voorkeur hebben, maar dat betekent bijvoorbeeld niet dat ik dan daarmee alle films van die bepaalde acteur of genre goed vindt. Ik ben bijvoorbeeld best wel 'fan' van Arnold Schwarzennegger films, maar ik weet ook heus wel dat ie eigenlijk niet zo goed kan acteren... en dat ie een aantal bagger films heeft gemaakt (tip : koop niet 'The sixth day', ik heb dat namelijk wel gedaan :p)