PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 42PFL7403 of Samsung LE40A656



Maver21
17-07-2008, 16:57
Ik hoop dat ik deze discussie mag open want het is toch niet zomaar iets wat je even koopt en waar goed over nagedacht moet worden.

Ik ben van plan volgende week een nieuwe Full HD Tv te gaan kopen en ik twijfel ontzettend tussen deze 2 lcd tv's. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen zodat de keuze wat makkelijk wordt. Voor de prijs maakt het niet zoveel uit want ik kan ongeveer 1400 euro uitgeven. Heb de Philips bij Correct voor 1299 gezien de Samsung kan ik kopen voor 1225 bij een winkel bij mij in de buurt

Ik heb vandaag bij wat winkels gekeken en ik moet wel zeggen dat ik die Philips heel erg mooi vind en ik vooral geinteresseerd ben in Pixel Plus 3 HD.

Michael Hamers
17-07-2008, 20:25
Ik zou zeggen, geen van beiden en ga voor een plasma van Panasonic. Maar ja, wie ben ik...:-D

.:Quadran:.
17-07-2008, 22:58
idd een plasma van panasonic is wat je nodig hebt! ;)
Ga ze zeker even checken. Je zal er geen spijt van krijgen.

Het hoger stroomverbruik moet je dan maar op iets anders uitsparen.
Heb gisteren de pz85 en pz800 naast enkele lcd's van Pana, Sony, Philips en Samsung zien staan.
Een wereld van verschil!

Maver21
17-07-2008, 23:10
Ik weet niet hoor,ik heb het nooit zo echt op plasma gehad maar zal er eens naar gaan kijken. Welke type van Panasonic is dat dan?

USeagle
17-07-2008, 23:19
Plasma is zowiezo niet mijn eerste keus, ik heb liever een LCD. voor en nadelen:

Voordeel LCD:
Bij een LCD-tv heb je geen last van hinderlijke lichtinval. Het energieverbruik van een LCD-tv is bovendien laag en deze televisies hebben, naar verwachting, een lange levensduur.
Nadeel LCD:
beeldkwaliteit van de LCD-tv laat te wensen over, bij slecht signaal kan het beeld korrelig zijn, het beeld van oude films niet zo mooi

Voordeel PLASMA:
kleuren op een plasma zijn natuurlijk en de beelden zijn vloeiend. Het beeld is altijd goed, ook bij minder signaal.

Nadeel PLASMA:
Het grootste nadeel van een plasma-tv is toch wel het hoge stroomverbruik. Ook kun je bij een plasma-tv meer last hebben van lichtinval. En een plasma-tv gaat minder lang mee dan een LCD-tv.

Alles op een rijtje:
De grootste groep consumenten kiest voor een LCD-tv. Vooral vanwege het verbruik, de lichtinval en de formaten. Voor filmliefhebbers en sportfanaten is een plasmascherm daarentegen weer geliefder. Bij snelle beelden zijn de beelden vloeiender en dat kijkt net even iets lekkerder.


Persoonlijk heb ik gewoon een *PIEP* hekel aan Phillips.
Dus keuze tussen deze 2 wordt absoluut de Samsung, of nog ff wachten :P

en persoonlijk vind ik Sony geweldig, dus mijn keuze zou zijn een sony, maar daar betaal je ook voor.

Plasma is ook niet voor mij, al is het maar door het stroomverbruik, maar dat vind ik wel belangrijk.

Keuze blijft aan jou!!!!

richard3042
17-07-2008, 23:47
Ik zou in jou prijsklasse gaan voor de philips omdat door de pixel plus 3 techniek bijna alle zwakheden van de lcd techniek worden opgelost.
Beeld is 3x scherper bij normale tv signaal vergeleken met andere lcd tv's en bij hd films en games valt je mond gewoon open van de kwaliteit dat dit scherm kan leveren.

Ik hoop dat je hier wat aan heb

johnsmeets
18-07-2008, 00:12
kijk eens op wat internetwinkel scheelt enorm met winkel in de buurt

Perrush
21-07-2008, 12:54
omdat door de pixel plus 3 techniek bijna alle zwakheden van de lcd techniek worden opgelost.

is die pixel plus 3 techniek echt z'n 300 EUR extra waard ? zit namelijk ook te kijken naar een model, eentje met en eentje zonder plus 3.


kijk eens op wat internetwinkel scheelt enorm met winkel in de buurt

1300 EUR voor de philips lijkt me anders een mooie prijs. Als je ze goedkoper weet ...