PDA

Bekijk de volledige versie : Chronos [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
19-07-2008, 13:59
Chronos

IMAX film is een visuele en muzikale reis door de tijd.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3478)

-Jaap-
19-07-2008, 14:30
Op de achterkant van het doosje staat het DVD logo.
Zeer slordig.

Marcel den Haan
19-07-2008, 16:48
Ziet er wel grappig uit, maar wat is de herkijkwaarde hiervan? Heb je dit niet na één keer wel gezien.

Zoolander
19-07-2008, 17:41
In mijn ervaring niet. Ik vind films zoals Chrons, Baraka en Koyaanisqatsi een hoog herkijkwaarde gehalte hebben, juist door het ontbreken van een strakke verhaallijn. Je bepaalt zelf wat je uit de film haalt omdat de traditionele verhaallijn ontbreekt. Je bent hierdoor veel vrijer om te kijken naar datgene wat op dat moment jouw aandacht trekt. Dat kan voor elke scene bij iedere herkijkbeurt iets anders zijn en dat maakt het herkijken zo aantrekkelijk.

BrianB
19-07-2008, 19:36
Ik ben hier juist benieuwd naar. Koyaanisqatsi vind ik absoluut geweldig, dus ik weet wat ik ongeveer kan gaan verwachten. Dat de film oorspronkelijk in 65MM is gefilmd, moet de Blu-Ray uitgave zeer ten goede komen, lijkt me. De Qatsi-trilogie op Blu-Ray moet ook geweldig worden, mits er een nieuwe transfer gemaakt wordt.

Jurriaan Wittenberg
22-07-2008, 17:54
Ik ben het heeelemaal eens met Zoolander en BrianB. Deze "docu's" kun je inderdaad vaker zien, je eigen stemming bepaald eigenlijk wat je er op dat moment uit haalt.

Voor wat betreft de Qatsi trilogie.. die zijn nog niet zo heel lang geleden geremasterd voor de DVD's (ten tijde van het uitkomen van deel 3: Naqoyqatsi)... daar is op dat moment zeer waarschijnlijk wel een 2K of zelfs 4K Digital Intermediate voor gemaakt. Lijkt me voldoende om een leuke HD versie van te bakken.

Ik heb Chronos overigens al als HD-DVD... moest daarbij wel erg wennen aan het 24P effect dat hierbij wel erg merkbaar is. Binnenkort een FullHD scherm dat hier beter mee om moet kunnen gaan... dan is het misschien wel waard om 'm ook op BluRay aan te schaffen. Ondanks dat ik uit de review opmaak dat deze versie weinig tot niets nieuws toevoegd op de Live toegang na dan.

BrianB
23-07-2008, 08:52
Ik ben het heeelemaal eens met Zoolander en BrianB. Deze "docu's" kun je inderdaad vaker zien, je eigen stemming bepaald eigenlijk wat je er op dat moment uit haalt.

Voor wat betreft de Qatsi trilogie.. die zijn nog niet zo heel lang geleden geremasterd voor de DVD's (ten tijde van het uitkomen van deel 3: Naqoyqatsi)... daar is op dat moment zeer waarschijnlijk wel een 2K of zelfs 4K Digital Intermediate voor gemaakt. Lijkt me voldoende om een leuke HD versie van te bakken.

Interessant, waar heb je deze informatie vandaan? Ze moeten alleszins beter zijn dan de huidige MGM uitgaves, die zijn ver beneden de maat. 4K is uiteraard voldoende om een HD versie van te maken.

Jurriaan Wittenberg
23-07-2008, 11:00
Interessant, waar heb je deze informatie vandaan? Ze moeten alleszins beter zijn dan de huidige MGM uitgaves, die zijn ver beneden de maat. 4K is uiteraard voldoende om een HD versie van te maken.

Pure speculatie! :razz: :oops:
Ik verwacht gewoon dat er sinds de eeuwwisseling wel 2K of 4K Digital Intermediates worden gemaakt bij het aanpakken van een nieuwe transfer. Ieder filmhuis weet dat HD er aan komt ... 1x de kosten 2-3x uit te melken. Verder staat er volgens mij iets over het restauratieproces op de schijven/sleeves zelf.... Ik zit momenteel in Frankfurt voor werk dus kan het op zijn vroegst vrijdag ff checken.

Ron-G
16-01-2009, 17:24
Tja.....na lekker gemaakt te zijn door de IMAX beelden bij Batman's The Dark Night, ben ik opzoek gegaan naar meer IMAX op Blu Ray, en nu is niet een ducumantaire over het dierenrijk, en dan word de spoeling erg dun.....heb deze aangeschaft en gehoopt op mooie beelden, die zijn er zeker, en ook word mooi de "gekte" van onze huidige samenleving weergegeven, ook de beelden van de oudheden zijn erg mooi weergegeven.

Toch haalt de beeldkwaliteit het nergens van de IMAX beelden uit "The Dark Night" ik zal opzoek moeten of wachten tot recentere IMAX films worden uitgegeven op Blu Ray, maar desalnietemin toch een mooie film Chronos, geen idee of ik hem hou, ik denk na 2 of 3 keer gezien te hebben dat de koek wel op is.......