PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Harry B.



Jordy van Buel
21-07-2008, 09:43
Hieronder volgt het interview met Harry B.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Harry B. zijn interview geplaatst heeft

Toelichting: Vanaf heden vragen we elke deelnemer of hij/zij zowel een eerste als een tweede naam voor de volgende Interviewee op wil geven, dit om stagnatie van het subforum door mogelijke communicatieproblemen te voorkomen. Deze tweede naam zal via PM aan mij bekend gemaakt moeten worden en dus niet in het topic zelf genoemd worden. Mocht de eerste keus dus niet te bereiken zijn of hij/zij is niet in staat het Interview te plaatsen, dan zal de tweede keus geraadpleegd worden.

Harry B.
21-07-2008, 10:54
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

Het komt waarschijnlijk niet als een verrassing maar mijn echte voornaam is Harry (met een ‘y’ op het einde, dus de Engelse schrijfwijze). Volgens wikipedia wordt mijn naam beschouwd als een afkorting van ‘Henry’, waarom snap ik echter nog steeds niet aangezien het evenveel letters zijn. In het Nederlands betekent het ‘heerser van het thuisland’. Verder heeft het geen specifieke reden dat mijn ouders voor deze naam gekozen hebben, behalve dan dat ze het gewoon een leuke naam vonden.

- Wat is je geboortedatum?

2 Juni 1982. Het enige wat ik weet is dat het die dag ontzettend warm was, verder zou ik niet weten wat ik hier nog meer over moet vertellen.

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

Sinds de zomer van 2001 is mijn huisadres in Assen, al ben ik daar nauwelijks te vinden, hierover zal ik wat meer vertellen in de loop van dit interview. In ieder geval heb geen enkele binding met Assen, ik vind het een oersaaie stad met geen enkele uitstraling. Het enige noemenswaardige in Assen is het TT-circuit maar daar ben ik nog nooit geweest aangezien ik niets om motorraces geef.


Dan nog even vanaf het begin: Ik ben geboren in het plaatsje Soltau in het toenmalige West-Duitsland. En nee, ik ben geen Duitser, mijn ouders zijn allebei Nederlands. Mijn vader zat in dienst bij de Landmacht en was toentertijd werkzaam in Bergen-Hohne, waar mijn ouders toen dus ook woonden. Toen ik 3 was zijn we verhuisd naar Nederland, om precies te zijn naar Ede. Na daar 9 jaar gewoond te hebben zijn we wederom verhuisd naar Duitsland, ditmaal naar een plaatsje genaamd Zeven (tussen Hamburg en Bremen in). En sinds 2001 wonen we zoals gezegd weer in Nederland.

- Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

Ik ben m’n hele leven al hardcore vrijgezel (op een aantal ´affaires´ na dan (6) ) en dat bevalt me tot nu toe eigenlijk nog steeds prima. Ik heb in ieder geval niet de ‘drang’ (weet even niet hoe ik dat anders moet formuleren) dat ik op dit moment per se een vriendin moet hebben. Mocht de ware ooit mijn pad kruisen dan zien we dat tegen die tijd wel weer. Verder woon ik op papier nog thuis bij mijn ouders maar daarover bij de volgende vraag meer.

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? Wat voor werk doe je en wat houdt het in?

Toen ik in Duitsland woonde heb ik op de middelbare school de eerste 3 jaar van de HAVO gevolgd. De Nederlandse school daar ging echter niet verder dan HAVO-3 en dus heb ik daarna eerst MAVO-4 gedaan en daar mijn diploma van gehaald. Daarna heb ik een jaar noodgedwongen op een Duits gymnasium gezeten maar dat bleek helaas geen succes. Vanaf m’n 17e heb ik vervolgens 2 jaar thuisgezeten en HAVO-4/5 gedaan via de LOI. Helaas heb ik toen van de vereiste 6 vakken er maar 4 gehaald. Toen we in 2001 naar Assen verhuisde ben ik nagenoeg op hetzelfde moment in dienst getreden bij de Luchtmacht en werd ik geplaatst op de vliegbasis Gilze-Rijen (dat ligt tussen Breda en Tilburg). Hier zit ik in ieder geval doordeweeks en ook steeds vaker in de weekenden omdat ik sinds onze verhuizing naar Nederland mijn hele sociale netwerk hier heb opgebouwd. Vandaar dat ik eerder al opmerkte dat ik totaal niks met Assen heb.
Bij de Luchtmacht ben ik werkzaam als Sergeant 1e klas bij de logistieke dienst (bevoorrading) en in die hoedanigheid ben ik uitgezonden geweest naar Kabul (2004) en Kandahar (2006). Over 2 maanden moet ik weer, ditmaal naar Tarin Kowt (Uruzgan) en dan volgend jaar Augustus nog een keer.
Daarnaast heb in mijn eerste dienstjaar mijn HAVO alsnog afgerond en ben daarna verder gaan studeren aan de Avans Hogeschool in Breda. Hier heb ik 4 jaar de HBO-opleiding Management, Economie & recht gevolgd die ik in 2007 succesvol heb afgerond.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?


Muziek:
Mijn grootste passie is muziek, ik verslind het. In principe heeft elk genre wel wat te bieden, behalve R&B dan. Ik luister het meest naar Hardrock en Heavy Metal :metal: en ga ook graag naar festivals (Graspop en Lowlands zijn vaste prik) en concerten. Mijn favoriete bands zijn Metallica en Epica. Vooral laatstgenoemde band maakt echt fantastische muziek en is naar mijn mening, ondanks de groeiende schare fans, nog steeds zwaar ondergewaardeerd bij het grote publiek. Dit heeft dan wel weer als voordeel dat je na een concert gewoon nog even gezellig met de bandleden kunt babbelen wat ik al een aantal keer heb gedaan.


Sport:
Verder was ik een echte voetbalfanaat en die-hard Vitesse-supporter maar die liefde is een beetje doodgebloed. Het voetbal in Nederland vind ik het aanzien niet meer waard en ik erger me dood aan wedstrijden die beslist worden door scheidsrechterlijke dwalingen. De persconferenties zijn tegenwoordig amusanter als de wedstrijden zelf. Vitesse volg ik dan nog wel, al was dat het afgelopen seizoen ook niet van harte omdat ene Aad de Mos het nodig vond om de club op stelten te zetten.
Nee, tegenwoordig kijk ik liever ijshockey en dan met name naar de NHL, de Amerikaanse profcompetitie. Ik ben vorig jaar in Los Angeles bij de LA Kings wezen kijken en dat was fantastisch (sowieso omdat de hele beleving van sport in de USA totaal anders is als hier in Europa). Waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer naar de USA en dan ga ik proberen om wedstrijden te bezoeken in Boston (Bruins), New York (Rangers en Islanders), New Jersey (Devils), Philadelphia (Flyers) en Washington (Capitols).

Conventies:

In de loop der jaren heb ik diverse conventies in binnen- en buitenland bezocht en dat waren meestal altijd geslaagde weekenden. Het blijft gewoon leuk om acteurs en actrices van je favoriete films en TV-series in den lijve te kunnen zien en spreken. Vooral van de TV-serie Firefly zijn er flink wat conventies geweest in Engeland en aangezien ik helemaal gek ben van die serie heb ik er daar behoorlijk wat van bezocht. Ook zijn zulke evenementen ideaal om nieuwe vrienden te maken. Zo heb ik nog regelmatig contact met een meisje uit Ierland en heb ik aan de conventies in Nederland ook een aantal goede vrienden overgehouden (o.a. forummers thinwhiteduke, Tom Lempers en dundain). Jammer alleen dat het hier in Nederland niet echt leeft en is doodgebloed.


Ervaring met het Medium Film:


- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanmerking gekomen met het medium film?
Lastige vraag, dat zou ik eerlijk gezegd niet meer weten. Het zal ongetwijfeld een Disney-film zijn geweest, zowel op de televisie als in de bioscoop.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

Ik weet nog dat toen ik op de basisschool zat, de films van Schwarzenegger, Stallone en consorten de films waren die je gezien moest hebben om mee te kunnen praten. Veel van die films mocht ik van m’n ouders toen nog niet zien wat mijn nieuwsgierigheid natuurlijk alleen maar opwekte. Gelukkig waren de ouders van mijn vriendjes vaak minder streng en kon ik ze dus alsnog zien.
De eerste bioscoop-ervaring die me altijd bij zal blijven is Jurassic Parc. Er was toen ontzettend veel media-aandacht voor en ik weet nog dat ze bij Telekids een fragment lieten zien uit de film. Toen heb ik net zo lang zitten zeuren bij mijn ouders tot ze me eindelijk meenamen naar de bioscoop.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie-passie geworden?

Vanaf het moment dat het internet en het medium DVD hun grote succes boekten. Enerzijds omdat het medium DVD zoveel meer bood dan VHS, en anderzijds omdat door het internet mijn interesse werd gewekt in films waar ik anders waarschijnlijk nooit van gehoord zou hebben.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

Dat hangt helemaal van de film af. De gemiddelde Hollywood-blockbuster is imho puur entertainment. Maar een film als ‘Hero’ zie ik dan persoonlijk weer als kunst.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

Het blijft een leuke hobby, maar er zijn dingen in het leven die vele malen belangrijker zijn, hoe cliché dat ook mag klinken.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

In principe vind ik het een goede ontwikkeling, al krijg ik wel steeds vaker het idee dat het een bepaalde gemakzucht bij de filmmakers in de hand werkt. Ik zit er in ieder geval niet op te wachten om naar een film te kijken die er uitziet als een computerspel, dan zet ik liever de Playstation aan. Wat ik verder nadelig vind, is dat filmmakers steeds minder gebruik maken van de conventionele special effects, zoals bijvoorbeeld poppen, schaalmodellen enz. De films van de jaren 80 waar dit veel in gebruikt werd hebben imho een bepaalde charme, stralen een zekere warmte uit en dat zal CGI nooit gaan evenaren.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

Dat is eigenlijk altijd out of the question geweest, omdat ik ten eerste niet over een creatieve geest beschik en ten tweede omdat er hier in Nederland geen toekomst in de filmbusiness zit.

Film algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

Vind ik een lastige vraag want door hier 1 film te noemen doe je er tegelijkertijd een hele hoop te kort. Maar als ik er dan toch 1 moet noemen: A Clockwork Orange. Toen ik deze film voor het eerst zag intrigeerde die mij enorm. Ik vond het ongelooflijk hoe Malcolm McDowell erin slaagde om zijn personage zo neer te zetten dat je als kijker er eerst een gigantische bloedhekel aan krijgt, terwijl je in het tweede gedeelte sympathie en zelfs een beetje medelijden met hem krijgt.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

Ik sta eigenlijk voor bijna alle genres wel open, maar het merendeel wat ik kijk is sci-fi en fantasy dus dat noem ik dan maar als favoriet

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

V.w.b. acteur kan ik geen keuze maken want dat zijn er 2: Robert DeNiro en Jack Nicholson. Beide heren zijn benadigde acteurs die hun sporen in de business ruimschoots hebben verdiend. Mijn favoriete films van DeNiro zijn Taxi Driver, Goodfellas, Heat en The Deer Hunter. Van Nicholson Batman, One flew over the cuckoo’s nest, The Shining en The Departed.


Ook 1 favoriete actrice noemen lukt me niet dus ook hier 2: Kate Winslet en Jennifer Connelly. De beste film van Winslet is wat mij betreft nog steeds Heavenly Creatures; die van Connelly Requiem for a dream. En dan nog Little Children, steengoede film waar beide dames in meespelen.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

Van de films van Martin Scorsese kan ik altijd genieten, en zijn beste is Goodfellas. Die film kan ik 100x kijken en dan verveeld die nog niet. Raging bull en Cape fear vind ik ook erg goed.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

Gina Torres en Summer Glau, omdat dat de enige 2 van de cast van Firefly en Serenity zijn die ik nog niet heb ontmoet.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

Serenity; ook al was de film geen hoogvlieger in het genre, hij is echt niet zo slecht als sommigen beweren.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

Bijna alle troep die hier in Nederland gemaakt wordt en dan met name die van Johan Nijenhuis. Ongelooflijk dat er mensen zijn die geld verspillen aan deze waardeloze producties.

- Welke film(scene) laat jou huilen en waarom?

Echt gehuild nog nooit, al kwam het einde van Requiem for a dream aardig in de buurt. Een heel triest einde en de soundtrack weet dat effect nog eens extra te versterken.

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

Ik ben altijd wel een liefhebber geweest van de soundtracks van Ennio Morricone. Vooral die van The good, the bad & the ugly.

- Welke film heb je het laatste bekeken en wat vond je ervan?

V for Vendetta voor de tigste keer; deze film blijft me gewoon van het begin tot het einde boeien.


- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Gewoon lekker thuis op de bank, met een biertje en een zak chips. In de bioscoop kom ik eigenlijk vrij weinig, enkel als ik een nieuwe film echt heel graag wil zien.


- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Telefoons die afgaan, gruwelijk irritant!


Van DVD tot HT:


- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Bij de introductie van de DVD was ik eigenlijk totaal nog niet overtuigd van de mogelijkheden. Op een gegeven moment had ik een Playstation 2 en toen heb ik het toch maar eens uitgeprobeerd.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

Dat waren er 3: Se7en, Fight club en Full metal jacket. En mijn eerste ervaring was dat het hetzelfde was als VHS, wat op zich ook wel logisch is aangezien ik het afspeelde op een kleine TV zonder surroundinstallatie.

- Hoeveel DVD’s koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

Ik koop nauwelijks nog DVD’s, misschien nog 1 a 2 in de maand. Mijn collectie zal zo rond de 500 stuks zitten dus ik ben onderhand wel verzadigd.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

Ik moet nog een aantal TV-series afkijken, zoals Roswell en The X-files. Films kijk ik eigenlijk altijd direct nadat ik ze aangeschaft heb.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra’s, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

Hoofdzakelijk de film zelf. Verder vind ik een DTS-track (en dan geen Franse) altijd wel prettig. Bij extra’s kijk ik meestal eerst even op het internet of deze wel toegevoegde waarde hebben. Er komen nog steeds teveel DVD’s op de markt waarbij de extra’s slechts dienen als opvulling van de DVD. Verpakkingen doen me tegenwoordig vrij weinig en ik ga er zeker geen extra geld meer voor op tafel leggen.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

Mijn Hellraiser tinbox van Anchor Bay, gesigneerd door Ashley Laurence en de 4 cenobites. Ik vind al die tinboxen van Anchor Bay nog steeds erg mooi, ik heb ze ook van The Beyond en Maniac.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

Nee, want om het kwaliteitsverschil goed te kunnen zien heb ik een groter scherm nodig en daar heb ik het geld en de ruimte op dit moment niet voor. Daarbij ben ik met de huidige DVD al dik tevreden en ik ben zeker niet van plan om de hele collectie door Blu-Ray te gaan vervangen.

- Heb je een Home Theater setup thuis?

Uiteraard.

- Welke merken zitten daarin?

Televisie: Philips
DVD-speler, Receiver en Speakers: Pioneer
Subwoofer: Yamaha

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

Eigenlijk alles behalve de subwoofer.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?

Staat gewoon in de slaapkamer.

- Ben je al High Definition proof?

Nee, en in de nabije toekomst zal me dat voorlopig worst wezen.


- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Belangrijk, maar geen vereiste, en het hangt ook een beetje van de film af. Een actiefilm zal op het grote doek beter tot uiting komen, maar voor bijvoorbeeld een komedie vind ik het van veel minder belang.

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

Geen idee, maar iig minstens 5 jaar.

- Hoe ben je hier terecht gekomen?

Google

- Wat heb je geleerd van deze site?

Heel veel, zo goed als al mijn kennis op HT-gebied komt van deze site vandaan.


- Wat vind je het leukste aan deze site, welk onderdeel van de site?
Het forum, al kom ik er niet meer zo veel als vroegah.

- Zou je, indien je dat al niet bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

Nee, mijn agenda is al vol genoeg. Ik weet uit ervaring dat deel uitmaken van een crew niet iets vrijblijvends is, stiekem gaat er toch een hoop tijd en energie in zitten.


- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch, Kortingsbonnen)?
Veel geld bespaard. Ik heb absoluut leuke zaken kunnen doen hier op het forum en de pricewatch is heel handig.


- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Niet meer zo vaak. In de hoogtijdagen van DVD.nl om het zo maar te noemen logde ik een keer of 10 per dag wel in. Tegenwoordig kom ik nog maar een paar keer in de week op het forum en posten doe ik nauwelijks nog.


- Ben je verslaafd aan deze site?
Ik ben afgekickt :-P

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

Nee hoor, gewoon later nog een keer proberen.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

Zeker, dat heb ik in het verleden al eens gedaan en dat was erg gezellig. Het is dat ik de komende meeting niet kan anders was ik zeker weer van de partij.


Tot slot:


- Hoe vond je dit interview?
Leuk, maar er ging toch meer tijd inzitten als ik dacht. :-o


- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Ik las deze reactie op het interview van TheThinWhiteDuke:



ben benieuwd wanneer ik iedereen mag vervelen met mijn verhaal haha


Dus Paul bij deze! :wink:

- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?

Wat is je favoriete TV-serie en waarom?

Jordy van Buel
21-07-2008, 16:47
Leuk interview Harry! Hoe zijn je ervaringen geweest in het buitenland en hoe bereidt je je voor op Uruzgan?

Lex v/d Moolen
21-07-2008, 18:33
Leuk interview! De keuze van Clockwork Orange kan ik helemaal in meegaan. (y)
Succes alvast in Uruzgan.

Coen P.
21-07-2008, 20:42
- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?


Geen idee, maar iig minstens 5 jaar.


6 jaar zelfs volgens je profiel :)

-Jaap-
21-07-2008, 22:26
TheThinWhiteDuke is al aan de beurt geweest, dus ik denk dat je een ander zult moeten kiezen

Patrick van den Hul
21-07-2008, 22:50
TheThinWhiteDuke is al aan de beurt geweest, dus ik denk dat je een ander zult moeten kiezen

Hij kiest Paul Knoop, dat staat er toch duidelijk ;)

Paul_Knoop
21-07-2008, 23:03
Bedankt Harry!
Leuk interview, en leuk om zelf eens aan de beurt te komen :)

Harry B.
22-07-2008, 10:15
Leuk interview Harry! Hoe zijn je ervaringen geweest in het buitenland en hoe bereidt je je voor op Uruzgan?

De ervaringen en dan met name in Kabul waren onvergetelijk. Kabul had namelijk als voordeel dat het toen relatief rustig was. Dit bood ons de mogelijkheid om met een vast clubje op onze vrije zondagmiddag te klussen aan een opvanghuis voor kinderen. Nu kent iedereen de reclamespotjes van Afrika maar op het moment dat je dergelijke zaken zelf ziet, hoort en ruikt is het ineens toch zo onwerkelijk. Een voorbeeldje: in de tuin van het opvanghuis stond een toilet wat er op zich nog best netjes uit zag. Toch was de lucht in de hele stad niet te harden. Wat bleek? De inhoud van het toilet kwam aan de andere kant van een muurtje gewoon op straat uit! Ineens besef je dan als westerling verdomd goed hoe luxe wij het hier hebben en blijkt dat voor ons heel vanzelfsprekende zaken zoals een riolering helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn.


Iets anders wat ik nooit zal vergeten: Het was voor ons verboden om flessen water die we bij hadden aan de lokale bevolking te geven. Op een gegeven moment moesten we weer naar het kamp en een groepje kinderen kwam ons uitzwaaien. Die zagen natuurlijk die flessen water liggen in de auto. Nou wisten we donders goed dat we die flessen niet mochten geven, maar als een aantal van die kinderoogjes je zo hulpeloos aan staan te kijken dan breekt je hart. En dus hebben we ze die flessen gegeven. Echter toen we wegreden zagen we in de spiegels dat ze er vervolgens om aan het vechten waren dus dan vraag je jezelf alsnog af of je wel het juiste hebt gedaan.


Samengevat durf ik wel te stellen dat die periode een verrijking voor m’n geest is geweest en dat ik sindsdien dingen veel makkelijker kan relativeren.


Kandahar was een ander verhaal: daar was het risico te groot om het kamp af te gaan en dan krijg je dus niets mee van de omgeving en de lokale bevolking. En dit is in Uruzgan ook het geval.


En tja, hoe bereid ik me voor? Eerlijk gezegd probeer ik er niet teveel over na te denken. Een hoop collega’s van me zijn er al geweest dus daar praat je mee om een indruk te krijgen hoe het daar is. Het is in ieder geval een heel klein kamp waar je gedurende 3,5 maand niet vanaf komt. Verder probeer ik me er geen voorstellingen van te maken, dan kan het alleen maar meevallen.

Patrick van den Hul
22-07-2008, 11:23
Overigens even iets heel anders, heb je de MER opleiding gedaan omdat je hogerop wilt komen in het leger of omdat je in de toekomst toch iets anders wil gedaan?

Ik heb overigens ook de MER gedaan. Wat vond je van de opleiding en heb je het gevoel dat je nu weet op wat voor soort functie je kunt solliciteren? (weet niet welke afstudeerrichting je hebt gedaan?)

Gaberiel-2
23-07-2008, 09:57
Tot op de dag zijn wij even oud...!! Waar deze intervieuws allemaal wel niet goed voor zijn... ;)

P.s. leuk intervieuw

Dennis Oosterhuis
23-07-2008, 12:13
Leuk interview Harry. Veel succes in Uruzgan!

Harry B.
26-07-2008, 20:55
Overigens even iets heel anders, heb je de MER opleiding gedaan omdat je hogerop wilt komen in het leger of omdat je in de toekomst toch iets anders wil gedaan?

Ik heb overigens ook de MER gedaan. Wat vond je van de opleiding en heb je het gevoel dat je nu weet op wat voor soort functie je kunt solliciteren? (weet niet welke afstudeerrichting je hebt gedaan?)
Ik ben de MER gaan volgen met de intentie om hogerop te komen. En mocht dat niet lukken dan kan ik er in de civiele maatschappij ook nog wat mee.

Ik heb de richting bedrijfskundig management gedaan en mijn grootste punt van kritiek is eigenlijk dat de opleiding niet zo breed is als vaak geschetst wordt. De focus ligt heel erg op het Management en de punten Economie en Recht zijn een beetje de ondergeschoven kindjes. Voor de rest was ik op zich wel tevreden met de opleiding (anders had ik het ook niet afgemaakt).

En toen ik eens na begon te denken wat ik er eventueel buiten defensie mee zou kunnen wist ik in eerste instantie ook niet echt voor wat voor functies ik dan in aanmerking zou komen. Maar je C.V. op monsterboard zetten doet wonderen, aan de hand van geinteresseerde bedrijven heb ik me onderhand wel een beeld kunnen vormen.

Vogeltje29
28-07-2008, 07:14
Leuk interview,maar je hele dvd collectie hoef je niet te gaan vervangen door Blu-ray want dat is onbegonnen werk en dat is ook onnodig.Ik vervang ze niks op Blu-ray en hou de dvd-collecties gewoon voor mezelf.Alles wat ik op blu-ray koopt heb ik niet op dvd staan dat scheelt dus een hoop werk.Dvd zijn dus goed genoeg om nog 15 jaar mee te gaan want die kunnen ook afspelen op Blu-ray speler.

Martin Z.
28-07-2008, 10:35
Indrukwekkend, Afghanistan. Succes in Uruzgan straks!

-Jaap-
28-07-2008, 14:08
Misschien kunnen we namens DVD.nl tegen die tijd hem de groeten doen via Uruzgan FM?