PDA

Bekijk de volledige versie : Sony RDR HX 750 en Guide++



upwich
21-07-2008, 10:31
Een vraagje over deze overigens prima harddisc recorder.

Een aantal keren per dag slaat de recorder aan om info voor het Guide++ systeem op te halen. Omdat ik dat Guide++ nimmer gebruik, wil ik deze functie - mede met het oog op energiebesparen - uitschakelen. Weet iemand hoe dat moet? De gebruiksaanwijzing helpt me niet verder. Alvast bedankt!!!

P@trick_DVD
22-07-2008, 20:35
Probeer eens de postcode leeg te laten of als dat niet werkt 'overig' bij het land op te geven.

upwich
26-07-2008, 17:28
Ik heb inmiddels van Sony bericht gekregen: het regelmatig updaten via het host-kanaal is niet uit te schakelen.

johnsmeets
30-07-2008, 12:27
ik heb spaarlampen 4 stuks 12 watt ipv 120 in mijn tv stereoroom
john ook rdr hd750

ijssy
21-09-2008, 14:19
ik heb ook deze dvd speler. En ik heb wat problemen met het installeren van Guide+ (wie niet...). Wij zijn van de week overgestapt op de kabel, omdat hij het met digitenne van KPN gewoon niet doet en hebben wij ook meteen de digitale tv van de Ziggo genomen. Mijn vraag is nu welke basis instellingen ik moet invoeren (geen idee van) en ook bij hostchannel, wat ik daar moet invoeren.
Moet ik daar als bron: tuner of ext. rec.1 invoeren? Ik heb nu als hostchannel 20 ingevuld, want daar zit bij mij eurosport..klopt dit? Kan iemand mij helpen, ben niet zo technisch...

johnsmeets
21-09-2008, 16:14
kanal 20 eurosport de rest is voor mij ook een beetje abacadabra bij mij heeft ie alleen de analoge kanalen vastgelegd(wellicht ook de digitale maar ik kom er ook niet uit.
Neem trouwens bij nooit wat op dus ben gestopt om me er druk over te maken.
Heeft ook te maken met 1 tuner nietgelijktijdig digitaal en analoog twee zenders enz enz te kunnen kijken en opnemen..
Een zooitje dus haha

P@trick_DVD
21-09-2008, 18:33
Guide PLus+ data kun je als je digitale kabeltv hebt op 2 manieren binnenhalen, via het analoge signaal of via je decoder. De eerste methode is het makkelijkste. Na het ingeven van de postcode zal de recorder zelf op zoek gaan naar het host channel (tijdens de eerste standby van de recorder). Als de analoge kanalen ingesteld staan op de recorder, dan zal de recorder hiervoor automatisch Eurosport gaan gebruiken. Ik heb nog nooit handmatig het host channel in hoeven stellen (op Sony en Pioneer recorders).

Als het niet lukt via het analoge signaal, dan kan de kabeldecoder als host kanaal worden gebruikt. Je kunt dan zelf het host kanaal opgeven. Automatisch bepalen gaat ook. Je dient dan de decoder zelf op Eurosport te zetten. Dit is alleen nodig in het begin. Hierna zal de recorder automatisch de decoder naar Eurosport zappen via g-link.

Het instellen van het bron-signaal is iets anders. Als je hier ext1 opgeeft, dan zal Guide Plus via g-link de digitale kabeldecoder gaan aansturen. Ook ga je dan via ext1 opnemen, mits je de de kanalen in de Guide Plus+ editor goed hebt ingesteld/ Dit laatste kost vaak nog best wel wat tijd. De kanalen die Guide Plus+ in de editor heeft staan kloppen vaak niet en zullen handmatig moeten worden aangepast.

ijssy
22-09-2008, 00:03
wat ik nu gedaan heb is de host channel instellingen op automatisch gezet.
en bij de basisinstellingen het volgende:
land, postcode enzo heb ik al goed ingesteld.
Dan moet ik iets invullen bij externe ontvanger 1:
dan druk ik achtereenvolgens op:
- kabel
- andere/geen provider
- samsung

Dan komt de vraag: met welke recorderaansluiting is uw externe ontvanger verbonden?
Dan kan ik kiezen uit:
line 1
line 2
of
antennekabel (RF)
Welke moet ik hiervan nemen? Hoe kom ik daarachter? Als ik op antennekabel (RF) druk dan zegt hij: geef alstublieft het zendernummer op, op welke uw externe ontvanger op uw recorder afgesteld is.
Ik heb hem nu trouwens op line 1 gezet, is dit goed?

Bedankt voor de antwoorden alvast:-D

ijssy
26-09-2008, 08:11
Help anyone?:-(

ijssy
26-09-2008, 22:44
O, en misschien een beetje een domme vraag, maar als ik mijn dvd recorder 24 standby moet laten staan...hoe doe ik dat? Moet hij dan uit of aan...ik vat em niet helemaal..

edenhanny
30-09-2008, 08:06
Mijn Philips HD recorder is uitgerust met guide ++, werkte tot voor kort perfect.

Maar nu doet zich het volgende probleem voor: als ik in guide ++ een programma wil opnemen van nederland 1, en dat programma dan selecteer dan selecteerd hij tegelijk een programma wat op ongeveer dezelfde tijd staat in RTL 8. Hij selecteerd dus twee programmas op een en de zelfde tijd.
Hij gaat dan opnemen van RTL 8
Dat betekend dus dat ik niet kan opnemen van nederland 1.

Omgekeerd, als ik een programma van RTL 8 selecteer om op te nemen dan wordt om die zelfde opname tijd een programma op nederland 1 geselecteerd.
Bij het daadwerkelijke opnemen wint RTL 8 het dan weer.:confused:

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet:?:

Voor de duidelijkheid bij het opnemen van andere zenders treden geen problemen op(y)
Groetjes Ed

P@trick_DVD
16-10-2008, 12:03
wat ik nu gedaan heb is de host channel instellingen op automatisch gezet.
en bij de basisinstellingen het volgende:
land, postcode enzo heb ik al goed ingesteld.
Dan moet ik iets invullen bij externe ontvanger 1:
dan druk ik achtereenvolgens op:
- kabel
- andere/geen provider
- samsung

Dan komt de vraag: met welke recorderaansluiting is uw externe ontvanger verbonden?
Dan kan ik kiezen uit:
line 1
line 2
of
antennekabel (RF)
Welke moet ik hiervan nemen? Hoe kom ik daarachter? Als ik op antennekabel (RF) druk dan zegt hij: geef alstublieft het zendernummer op, op welke uw externe ontvanger op uw recorder afgesteld is.
Ik heb hem nu trouwens op line 1 gezet, is dit goed?

Bedankt voor de antwoorden alvast:-D
Op welke ingang heb je de decoder op je recorder aangesloten? Normaal is dat bij deze recorder Line 1, dus waarschijnlijk heb je het nu goed ingesteld.
Welke decoder heb je trouwens? Als het de nieuwe Samsung SD decoder is, dan ga je namelijk problemen krijgen met de g-link verbinding.

P@trick_DVD
16-10-2008, 12:06
O, en misschien een beetje een domme vraag, maar als ik mijn dvd recorder 24 standby moet laten staan...hoe doe ik dat? Moet hij dan uit of aan...ik vat em niet helemaal..
Je hebt drie standen:
- helemaal uit (stroomloos)
- standby
- aan
In de standby stand zal alleen de tijd zichtbaar zijn in het display van de recorder.

P@trick_DVD
16-10-2008, 12:11
Mijn Philips HD recorder is uitgerust met guide ++, werkte tot voor kort perfect.

Maar nu doet zich het volgende probleem voor: als ik in guide ++ een programma wil opnemen van nederland 1, en dat programma dan selecteer dan selecteerd hij tegelijk een programma wat op ongeveer dezelfde tijd staat in RTL 8. Hij selecteerd dus twee programmas op een en de zelfde tijd.
Hij gaat dan opnemen van RTL 8
Dat betekend dus dat ik niet kan opnemen van nederland 1.

Omgekeerd, als ik een programma van RTL 8 selecteer om op te nemen dan wordt om die zelfde opname tijd een programma op nederland 1 geselecteerd.
Bij het daadwerkelijke opnemen wint RTL 8 het dan weer.:confused:

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet:?:

Voor de duidelijkheid bij het opnemen van andere zenders treden geen problemen op(y)
Groetjes Ed
Zie je echt twee programma's staan in de lijst met programma's of neemt ie gewoon van het verkeerde kanaal op? Het eerste kan ik niet verklaren, het tweede misschien wel. Kijk eens in de editor van Guide Plus+ welke kanaalnummer de recorder moet kiezen bij NED1 en RTL8. Deze moeten overeenkomen met de kanaalnummers van deze zenders via de tuner van je dvd-recorder. Of... gebruik je een decoder (digitale TV) als bron voor je opnames?