PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn setje, best wel stoer volgens mij



flippie
26-07-2008, 12:27
Paar weekjes geleden getrouwd en van de "opbrengst" (uiteraard in overleg met mijn vrouw) de nieuwe Samsung LE52A656 LCD tv gekocht. Ik had al een Humax 9000 digitale haddiskrecorder en een wat verouderde JVC dvdspeler. Ik heb dus mijn spaarpot maar eens opengetrokken en het volgende erbij gekocht

Onkyo TX-SR606 AV Receiver (volgens jullie een wereld receiver en betaalbaar)
Onkyo DV-SP406 DVD speler
Samsung 360 HDTV ontvanger incl het ziggo Z2 pakket
Dvico Tvix 6500 Network Media Tank

Ik had al een samsung bluray DP-1500, maar die kan de kliko in, wat een prul zeg.
Ik had al als speakerset een Klipsch quanted (4 speakers, center en actieve subwoofer)

Ik ga dit weekent de hele handel maar eens met goede monsterkabels aan elkaar knopen en eens kijken of ik er een beetje kabaal uit kan krijgen.

Maar wat denken jullie, is dit een gaaf thuisbioscoopje of had ik beter.........

Ik sta helemaal open voor tips, suggesties enz enz enz.

Ik zal zodra alles op zijn plaats staat een foto plaatsen.

Seth__Gekko
28-07-2008, 13:42
Leuk, ook zo met die Dvico Tvix 6500 NMT gok ik ;-)

flippie
28-07-2008, 14:51
Leuk, ook zo met die Dvico Tvix 6500 NMT gok ik ;-)

Inderdaad ja, werkt prima (op een paar vervelende kwaaltjes na)

(Heb de benaming in mijn topic even aangepast)

Raymond187
29-07-2008, 11:48
Waarom heb je er een DVD speler bij gekocht en niet gewoon een BR speler (playstation3) waarmee je ook DVDs kunt afspelen.

Koop geen debiel dure HMDI kabel.
Dure HDMI kabels zijn alleen voor de show of voor mensen die intresant willen doen en kunnen zeggen dat ze een hdmi kabel hebben van 300E

flippie
29-07-2008, 12:09
Ik kreeg de DVD speler er voor een habbekrats bij en ik heb helemaal niks met game's dus een Playstation3 is nooit bij mij opgekomen. Ik heb wel een Samsung Bluray speler, maar DVD's afspelen op dit ding is echt een drama. Overigens moet ik nog eens goed kijken hoe ik vanaf mijn DVD speler kan upscalen. Ik ben nog helemaal nieuw op dit vlak en sta open voor tips om dit voorelkaar te krijgen.

Die dure kabels trap ik ook niet meer in. Ik heb nu 2 dure monster kabels van 90 euro per stuk en 1 kabel van 14.95 en als ik deze kabels wissel zie en hoor ik echt geen verschil. Ik begin nu ook te geloven dat die peperdure kabels echt een puur commercieel verhaal is.

Raymond187
29-07-2008, 15:41
Goeie kabels of dat nou van MOnster is of van der hull dat heeft alleen invloed als je analoge kabels gebruikt.
Digitaal is digitaal het komt aan of niet.
laat andere maar lullen en teveel geld uitgeven :)

Ik gebruik de playstation ook niet voor te gamen alleen voor de BR en DVDs.
en de PS3 kan best goed upscalen.
400 euro voor een goeie BR speler is niet duur.

misterfun
30-07-2008, 19:44
maar ik vragen wat dit jou gekost heeft per compenent en per speaker ?
mag eventueel ook per pm.
En welk adres heb je het gekocht..

johnsmeets
31-07-2008, 00:53
goede kabels hebben we degelijk nut
als je hi end apperatuur hebt
maar
bij sommige kabels word je het vel over de oren getrokken
in een aantal(duitse) bladen staan test
daar is soms een kabel van 120 euro net zo goed als een van 900 lol

Alexander D
31-07-2008, 09:43
goede kabels hebben we degelijk nut
als je hi end apperatuur hebt
maar
bij sommige kabels word je het vel over de oren getrokken
in een aantal(duitse) bladen staan test
daar is soms een kabel van 120 euro net zo goed als een van 900 lol

Laten we vooral niet de 10000000000e kabeldiscussie starten. ;)

flippie
31-07-2008, 09:52
maar ik vragen wat dit jou gekost heeft per compenent en per speaker ?
mag eventueel ook per pm.
En welk adres heb je het gekocht..


Ja hoor, geen probleem.

De Samsung TV heb ik gewoon hier "op de hoek" gekocht en koste 2.895,-- maar krijg (hoop ik) nog 500 retour van Samsung. Ik weet dat er goedkopere webwinkels zijn. Maar zo'n groot apparaat koop ik liever niet online. Ik koop al 20 jaar spulletje in deze winkel en weet dat ze ook zo op de stoep staan als er wat aan de hand is.

De Onkyo receiver en de DVD speler heb ik besthomecinema/radioroelandschap in Amersfoort gekocht. In deze winkel shop ik al bijna 30 jaar en kreeg het voor een setprijs van 550,--

De Harmony 1000 heb via Ibood gekocht voor 199 euro.

De Media Tank heb ik voor 399 euro gekocht en kreeg er een gratis HD bij van 500 Gb

De speakers zou ik niet weten die hangen er al een paar jaar. Maar roelandschap heeft ze nog steeds staan als complete set voor rond de 400 euro.

Ik wil na de zomer wel iets anders gaan kopen op speakergebied. Iets van de Klipsch RF52 of de RF62, moet ik nog eens heel goed over na gaan denken en sparen.

flippie
31-07-2008, 09:58
Laten we vooral niet de 10000000000e kabeldiscussie starten. ;)

Ik zou niet durven, wil eigenlijk alleen nog maar even zeggen dat een "goede" kabel niet per definitie een "dure" kabel hoeft te zijn.

Raymond187
31-07-2008, 13:33
Laten we vooral niet de 10000000000e kabeldiscussie starten. ;)
Hoeft ook niet de feiten spreken voor zich.
So don't worry ;)

smokey
01-08-2008, 22:43
Hey mag ik vragen waarom je de samsung bd-1500 prul vind?
Heb hem zelf ook en vind het perssonlijk een goede BR speler.

merlijn15
03-08-2008, 08:57
mooie set hoor(y)