PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn Samsung decoder scant niet :(



Marc T.
31-07-2008, 19:38
Ik heb een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit. Heb gewoon kabeltelevisie van een ander bedrijf, geen idee welke eigenlijk.

Iemand een idee waarom dat ding niet scant? Ik heb de Ziggo helpdesk al een paar keer gebeld. Hun aanwijzingen werkten niet. Zo'n beetje alle aansluitingen geprobeerd maar het werkt niet. Ik kom gewoon in het menu en mijn kabelsignaal is aardig goed hier, maar hij vind niets. Nu zit ik zelf te denken dat het misschien wel aan het kastje zelf kan liggen.

Iemand die me kan helpen?
http://i76.photobucket.com/albums/j29/tripandfox/DSC01663.jpg

Harrie van Geleuken
01-08-2008, 09:38
Ik heb een probleem met de digitale ontvanger van Ziggo. Vandaag gekocht bij de Mediamarkt voor 39,95. Ik heb een zwart Samsung kastje met typenummer DCB-B270R.

Wanneer ik alles aansluit en het kastje aanzet dan kom ik in het menu enzo terecht. Allemaal frequencies enzo invoeren, klaar. Maar als ik op OK druk om te gaan scannen is hij binnen 2 seconden klaar en zegt hij doodleuk dat de installatie gelukt is en dat hij 0 zenders heeft gevonden en 0 radio kanalen.

Ik woon in een studentenflat en volgens Ziggo hebben we geen abonnement daar ( wist ik niet ) maar dit maakt volgens mij helemaal niets uit. Heb gewoon kabeltelevisie van een ander bedrijf, geen idee welke eigenlijk.

Iemand een idee waarom dat ding niet scant? Ik heb de Ziggo helpdesk al een paar keer gebeld. Hun aanwijzingen werkten niet. Zo'n beetje alle aansluitingen geprobeerd maar het werkt niet. Ik kom gewoon in het menu en mijn kabelsignaal is aardig goed hier, maar hij vind niets. Nu zit ik zelf te denken dat het misschien wel aan het kastje zelf kan liggen.

Iemand die me kan helpen?
http://i76.photobucket.com/albums/j29/tripandfox/DSC01663.jpg

Dat probleem had ik ook. eerst moest mijn verhuizing op tijd doorgeven a 35 euro,want op mijn nieuw adres (200 m. verderop)had men geen kabelabonnement)alhoewel die er wel ligtIs een kwestie van de kop omzetten bij die kabel (Ziggo)boer.

Marc T.
01-08-2008, 11:28
Dat probleem had ik ook. eerst moest mijn verhuizing op tijd doorgeven a 35 euro,want op mijn nieuw adres (200 m. verderop)had men geen kabelabonnement)alhoewel die er wel ligtIs een kwestie van de kop omzetten bij die kabel (Ziggo)boer.


Kan hier niet aan een verhuizing liggen. Ik woon hier al 4 jaar. Ik lees overal dat het totaal niet uitmaakt waar je kabel vandaan haalt of wat dan ook. Mijn analoge signaal is best goed en bij Ziggo denken ze dat mijn kastje kaduuk is.

Mr_Parker
01-08-2008, 11:51
Waar woon je, welke stad of regio?

Je geeft aan dat je "gewoon kabel televisie hebt van een ander bedrijf". Welk bedrijf bedoel je?

Welk netwerk ID heb je opgegven voordat je de decoder laat scannen.

Marc T.
01-08-2008, 12:06
Waar woon je, welke stad of regio?

Je geeft aan dat je "gewoon kabel televisie hebt van een ander bedrijf". Welk bedrijf bedoel je?

Welk netwerk ID heb je opgegven voordat je de decoder laat scannen.

369.00 is de frequency.
9700 dat andere getal.

Ik woon in Groningen (Stad) In een flat waarbij het kabelsignaal volgens mij op 1 punt binnenkomt. Mijn huisgenoot regelt altijd dat soort dingen, maar die is op vakantie.

Maar volgens Ziggo moet het gewoon kunnen en is de decoder misschien kapot.

Mr_Parker
01-08-2008, 12:32
Wat je nog zou kunnen proberen om alles even uit te sluiten is het aansluiten van de decoder direct waar de kabel binnenkomt, doorgaans dus de meterkast.

Het zou kunnen dat de frequentie waarop de zender info wordt doorgegeven teveel wordt weggefilterd door bijv. de verdeler(s) die gebruikt worden om de afzonderlijke stidentenkamers op de kabel aan te sluiten.

(de neterk id en lijkt voor groningen te kloppen).