PDA

Bekijk de volledige versie : LCD/Plasma: Aankoopadvies gevraagd



Mitchepitch
02-08-2008, 17:00
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en heb graag jullie advies. Ik ben een leek op dit gebied en een verkoper kan mij werkelijk alles wijsmaken.

Belangrijke punten:
- budget is max 950 euro (ik zeg er echt bij max, dus duurdere modellen, vallen helaas echt af)
- beeldformaat minimaal 37" (maar 40 of 42 is beter)
- lcd/plasma maakt me niet uit, dat wat vor mij het mooiste is
- uiteraard hdmi-aansluitingen
- HDready of Fullhd maakt me niet uit, geen idee wat kwaliteits verschil exact is
- ik kijk veel films (heb géén bluray/HDdvd, maar wel zo'n 900 normale dvd's)en digitale tv van UPC
- kijkafstand is zo'n 4 meter

Wat is, in mijn situatie een goede aankoop? Merken en types vraag ik dus als het ware. Ik sta voore alles open, mits binnen mijn budget.

Arnold van Oostrum
02-08-2008, 19:20
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en heb graag jullie advies. Ik ben een leek op dit gebied en een verkoper kan mij werkelijk alles wijsmaken.

Belangrijke punten:
- budget is max 950 euro (ik zeg er echt bij max, dus duurdere modellen, vallen helaas echt af)
- beeldformaat minimaal 37" (maar 40 of 42 is beter)
- lcd/plasma maakt me niet uit, dat wat vor mij het mooiste is
- uiteraard hdmi-aansluitingen
- HDready of Fullhd maakt me niet uit, geen idee wat kwaliteits verschil exact is
- ik kijk veel films (heb géén bluray/HDdvd, maar wel zo'n 900 normale dvd's)en digitale tv van UPC
- kijkafstand is zo'n 4 meter

Wat is, in mijn situatie een goede aankoop? Merken en types vraag ik dus als het ware. Ik sta voore alles open, mits binnen mijn budget.
Ik zie dat dit je eerste posting op ons forum is. Om te beginnen, welkom.

Je vraagstelling is erg vaag en erg algemeen geformuleerd. Er is niet zoiets van "ik weet nog weinig, maar zeg mij wat ik kopen moet". Dat is een minder verstandige aanpak.
Je kunt dit forum gebruiken om jezelf het nodige aan informatie op te doen. Gebruik de zoekfunctie op dit forum om wat posting te lezen over de verschillende merken en typen. Er zijn er al heel wat besproken. Zoek dan ook eens op het verschil en noodzaak van Full HD versus HD Ready. Bij een kijkafstand van 4 meter zou ik je zeker 42" adviseren. Zoek ook op de verschillen tussen plasma en LCD. Als je zo het nodige aan de vele informatie op het forum hebt gelezen en je hebt nog steeds vragen, stel ze dan gericht. Succes!

Nizzell
02-08-2008, 19:20
Met dat budget, kan je niet echt groter gaan, 4 meter is aardig wat

dus full hd is zeker niet nodig

ik zou dan zeggen

Panasonic TH-42PX80 (http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B144745/cid/15002/Panasonic_TH_42PX80/)
en dan zit je nog dik in je budget ook

Joers
02-08-2008, 20:42
Met dat budget, kan je niet echt groter gaan, 4 meter is aardig wat

dus full hd is zeker niet nodig

ik zou dan zeggen

Panasonic TH-42PX80 (http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B144745/cid/15002/Panasonic_TH_42PX80/)
en dan zit je nog dik in je budget ook

Dat is toevallig, die heb ik net bekeken ;) Sprak me zéér aan.
Maar een plasma-scherm mag je niet liggend vervoeren he? Mocht ik een plasma kopen, dan moet ik m dus thuis laten bezorgen?? Ik heb geen auto waar een 42" rechtop in kan....

Frenkel
02-08-2008, 21:27
Dat is toevallig, die heb ik net bekeken ;) Sprak me zéér aan.
Maar een plasma-scherm mag je niet liggend vervoeren he? Mocht ik een plasma kopen, dan moet ik m dus thuis laten bezorgen?? Ik heb geen auto waar een 42" rechtop in kan....

Ook bij LCD is het natuurlijk niet raadzaam om hem plat te vervoeren, er komt een enorme druk op het paneel te staan, en dat is nooit gezond.
Het thuis bezorgen van dit soort produkten zou een normale zaak moeten zijn.

Mitchepitch
03-08-2008, 09:10
Ook bij LCD is het natuurlijk niet raadzaam om hem plat te vervoeren, er komt een enorme druk op het paneel te staan, en dat is nooit gezond.
Het thuis bezorgen van dit soort produkten zou een normale zaak moeten zijn.

Ik hoor tegenstrijdige verhalen. Een verkoper van de BCC vertelde me 2 weken geleden, dat bij hun alle plasma's en lcd's ook PLAT op pallets worden aangevoerd, liggend dus! Hij zei dat dat bij vrijwel alle winkels het geval was....:-(
Bij online-bestellingen idem dito: daar schijnt ook heel erg slordig mee omgegeaan te worden: rechtop word zelden iets vervoerd volgens deze meneer.

StephanG
03-08-2008, 09:34
Met dat budget, kan je niet echt groter gaan, 4 meter is aardig wat

dus full hd is zeker niet nodig

ik zou dan zeggen

Panasonic TH-42PX80 (http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B144745/cid/15002/Panasonic_TH_42PX80/)
en dan zit je nog dik in je budget ook

Toen ik je topic las was dit ook de eerste TV die in mij opkwam, dit omdat het een erg goede TV is als je weinig tot geen HD bronnen gebruikt, en de prijs is zeer aantrekkelijk.
Bij Redcoon (http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B144745/cid/15002/Panasonic_TH_42PX80/) wordt deze TV het goedkoopst aangeboden, er zijn echter wel redelijk wat slechtere ervaringen met het vervoersbedrijf die ze gebruiken.

Mitchepitch
03-08-2008, 09:36
Bedankt Stephan, weer een bruikbare tip ;) Het is al 2-0 voor Panasonic Plasma ;)