PDA

Bekijk de volledige versie : Beste Console ooit



Dane
11-06-2002, 18:16
Wat vind je de beste console die ooit op de markt is gebracht??

Voor mij is dat denk ik de Snes, zoveel leuke, goede en klassieke spellen waarvan er sommige zelfs vandaag nog staan als een huis.

Ik hoop trouwens dat de gamecube deze plek in gaat nemen, want ik ga vrijdag eindelijk een gamecube kopen met roque squadron 2 als eerste spel erbij, ik heb alleen maar nintendo consoles gehad, en ik ben dan ook een echte nintendo fan.

Ik heb wel eens op de ps1 gespeeld bij mn neef, maar ik kan het niet veel aan vinden, de graphics zijn net zo pixelerig dat veel spellen daardoor gewoon irritant zijn, wel met een paar uitzonderingen natuurlijk, gt2 bijvoorbeeld, wel een mooi en goed spel voor de ps.

De ps2 heb ik nooit interessant genoeg gevonden, de enige 2 spellen waarvoor ik het waard zou vinden om een ps2 te bezitten zijn final fantasy X en metal gear solid 2, MGS 2 raakte ik al op afgeknapt toen ik hoorde dat je maar een klein gedeelte van het spel met solid snake speelt en de rest van het spel met de nichterige raiden, en FFX, tja, das jammer, maar om voor 1 spel een console aan te schaffen..., dacht t niet, en by the way, er komen ten minste 3 FF spellen uit voor nintendoconsoles waarvan er een exclusief is voor de gamecube omdat dit spel gebruik gaat maken van de link optie van de gamecube met de gameboy advance, waar dan natuurlijk ook een FF game voor uit komt.

Maar de vraag was dus: wat vind jij de beste console ooit?

Elwood.

Sander Dubbeldam
11-06-2002, 18:20
de commodore 64 is de grondlegger eigenlijk van veel huidige spellen.

maar beste console is voor mij tot nu toe de ps2.

Riccardo
11-06-2002, 18:20
Voor mij is het toch momenteel echt de PS2. Meeste spel keuze.
Een console moet het toch echt van het spel-aanbod hebben. En die is voorlopig van de PS2 het grootst.

Lex v/d Moolen
11-06-2002, 18:21
Mijn eerste console was Pong op ik weet niet meer welk merk. Zo jammer dat we hem intertijd gewoon weg hebben gegeven. Je kan het je nu niet voorstelllen, maar met dat apparaat was ik echt niet van de TV weg te slaan.

kaptein Pikaard
11-06-2002, 18:31
Ik ben echt zo'n retro gamer vind de snes de beste console ooit en mario cart het mooiste spel ooit, n64 was ook mooi maar het geeft niet mij het echte gevoel zoals de snes dat deed ook kan ik uren pong spelen zoals zo veel retro gamers:cool:

Maxster4th
11-06-2002, 18:49
SEGA MEGADRIVE
De games die daarop te spelen waren (NBA JAM, Streets of Rage) waren stuk voor stuk superieur aan de concurrentie. Ook sonic. En ze hadden een ideale controller die lekker in de hand ligt!

Robert Slegers
11-06-2002, 19:06
het is geen console,maar de amiga was voor mij de grondlegger voor games

Matt D
11-06-2002, 19:13
heb nog nintendo gehad, super nintendo, atari en veel gespeeld op amiga (1200) maar geef mij toch maar pc, is nog heel wat anders dan x box en ps2 ;-)

Gabriël de Rop
11-06-2002, 19:28
SEGA MEGADRIVE
De games die daarop te spelen waren (NBA JAM, Streets of Rage) waren stuk voor stuk superieur aan de concurrentie. Ook sonic. En ze hadden een ideale controller die lekker in de hand ligt!

Yep, mee eens......daarom heb ik ook een maandje terug weer zo'n 16-bit "geval" gekocht, en de Megadrive heeft zijn/haar magische uitwerking op mij nog niet verloren ==> geweldig !!
Maar ik hoop natuurlijk dat mijn X-box in de toekomst de titel Beste Console ooit gaat overnemen: maar aangezien ik nog steeds maar één game heb (waar blijft mijn reward-pack?), is mijn keuze op dit moment toch nog de Sega Megadrive.

Nico de Graaf
11-06-2002, 20:05
Hoezo console,

De spellen voor een console spreken mij over het algemeen niet aan. Heb dus ook nooit een console gehad. Geef mij nog steeds maar de PC.

Jaded
11-06-2002, 21:36
SEGA MEGADRIVE
De games die daarop te spelen waren (NBA JAM, Streets of Rage) waren stuk voor stuk superieur aan de concurrentie. Ook sonic. En ze hadden een ideale controller die lekker in de hand ligt!
Hier ga ik ook mee akkoord ... veel meer plezier aan de spelen op deze console gehad dan op eender welke andere console!

Ik vind dat de spelen die toen uitkwamen (op de mega drive) iets hadden wat veel spelen nu niet meer hebben ... karakter.

Anonymous
11-06-2002, 21:40
Ik heb het allemaal wel gehad op X Box en Gamecube na dan en
heb het allemaal wel gezien, alhoewel Medal of Honor toch weer
de Ps2 in een mooi daglicht doet zetten.Maar er is er maar 1
die aan alles kan tippen en dat is de

ATARI !!!

Mrs.Pacman
Space Invaders
etc etc etc

uuuuuuuren verslaafd achter dat ding zitten :p

Ook leuk was de amiga500 maar is niet echt behoren tot de
spelcomputers maar meer tot de PC beginselen met workbench
en spelletjes.Spellen zoals Pinball Dreams en Arkanoid waren
ook de veroorzakers voor urenlang speelplezier.

Marco
11-06-2002, 21:51
Ook voor mij Atari. Daar was het mee begonnen.

Oke de Atari games zien er niet meer uit. Maar in tegen stelling tot veel games van tegenwoordig waren ze wel orgineel. De NES is een goede 2e :)

De C64 en Amiga waren voor mij zeer goeie homecomputers. Beter dan de PC vooral in de jaren 80. Niet alleen goeie games, maar ook muziek (C64 en Amiga) en graphics (Deluxe Paint b.v voor de Amiga).

Lex v/d Moolen
11-06-2002, 21:59
Ook voor mij Atari. Daar was het mee begonnen.
Die heb ik nooit gehad helaas, mijn rijtje:

Pong (tennis, z/w, enige game) merk vergeten
Philips VideoPac; bakbeest van een console
ZX Spectrum; geen console meer, voorloper pc
8086 AT
SuperNES
286
486
Pentium
PIII (nu)

Yi-Long
11-06-2002, 22:00
Sega Dreamcast...geen twyvel mogelyk voor my persoonlyk....heerlyke games.
jammer dat het door de slechte marketing van sega niet zo goed is afgelopen met deze console maar echt zeer veel speciale en coole games.

Ik heb nu een Xbox, en wacht net als Gabriel ook nog steeds op myn reward pack, maar heb net een mailtje ontvangen dat het onderweg is...
Nu alleen nog hopen dat ze de goede games erin gedaan hebben want ik las op een xbox forum al dat sommige verkeerde games gekregen hebben...

De Xbox heeft zeker de potentie om de beste console te worden, maar voorlopig is de Dreamcast voor my nog favoriet...:)

Nathan Strik
11-06-2002, 22:01
Ik ben het eens met Jaded en Gabriël dat de tijd van Sega Megadrive (en Nintendo Super NES) inderdaad een gouden tijd was.
Noem het jeugdsentiment, maar ik geloof dat de 2-d games die toen uitkwamen echt klassiekers zijn zoals er maar heel weinig tegenwoordig op de moderne spelcomputers uitkomen.
Dat bewijst ook de populariteit van de zogeheten Emulators op het Internet. Ik ben benieuwd of de PSX-emulator over tien jaar nog gedownload wordt.
Maar de oude SNES en Megadrive spellen (ik was persoonlijk meer een SNES-persoon, but nobody´s perfect) zijn inderdaad gewoon spellen met karakter. En dat mis ik ook wel in de hedendaagse spellen.

Lex v/d Moolen
11-06-2002, 22:09
En dat mis ik ook wel in de hedendaagse spellen.

Geldt ook voor PC-games, ik zit nog regelmatig te Starcraften. En met Transport Tycoon kan ik ook uren zoet zijn. En dit zijn toch al behoorlijk belegen spelen. Het laatste spel wat ik gekocht heb is Baldur's Gate.

Richard B.
11-06-2002, 22:32
'k ben eigenlijk meer een PC-man, maar qua consoles heb ik aan Atari de beste herinneringen. Ik overweeg nu weer een console aan te schaffen en daarbij gaat mijn voorkeur sterk uit naar de Gamecube vanwege de spellen. Ps2 ziet er trouwens ook erg lekker uit (heeft ook een lekkere rits van spellen om uit te kiezen) en de Xbox doet het qua grafische prestaties ook heel lekker, maar Nintendo heeft denk ik toch de troefkaart in handen.

Richard

Glenn Smits
11-06-2002, 22:51
de Nintendo 16 bit met Mario Bros 1 en Duck Hunt :D echt waar, ik was dolgelukkig toen ik eindelijk me Nintendo had.

HaNZ
11-06-2002, 23:17
Die heb ik nooit gehad helaas, mijn rijtje:

Pong (tennis, z/w, enige game) merk vergeten
Philips VideoPac; bakbeest van een console
ZX Spectrum; geen console meer, voorloper pc
8086 AT
SuperNES
286
486
Pentium
PIII (nu)
Leuk... hier is mijn lijst:


Pong (weet ook geen merk)
Atari (PacMan, Asteroids, Space Invaders, etc)
Vic20 (ooit een paar dagen geleend)
C64 (en toen gelijk deze gekocht)
8086 (jawel, met Geos)
386SX
486DX2-66
Pentium-200
Pentium II-350 (heb ik nog)
Sega DC (heb ik ook nog)
PIII-450

Nathan Strik
12-06-2002, 11:54
Hihi, leuk idee. Mijn lijstje sinds ik me kan herinneren (zoveel mogelijk op chronologische volgorde):

- Pong (ik weet niet meer hoe dat ding heet, ligt hier nog wel ergens.)
- Commodore 64
- Tulip 286 AT PC.
- GameBoy
- Super NES
- 486 DX2/66
- GameBoy Pocket
- Nintendo 64
- Sony Playstation
- GameBoy Color
- Pentium III 600 Mhz
- Playstation 2
- GameBoy Advance
- Nintendo GameCube

En dat was het zo'n beetje wel... phew.

Matt D
12-06-2002, 12:20
Hihi, leuk idee. Mijn lijstje sinds ik me kan herinneren (zoveel mogelijk op chronologische volgorde):

- Pong (ik weet niet meer hoe dat ding heet, ligt hier nog wel ergens.)
- Commodore 64
- Tulip 286 AT PC.
- GameBoy
- Super NES
- 486 DX2/66
- GameBoy Pocket
- Nintendo 64
- Sony Playstation
- GameBoy Color
- Pentium III 600 Mhz
- Playstation 2
- GameBoy Advance
- Nintendo GameCube


en je hebt al die consoles? slik lol

En dat was het zo'n beetje wel... phew.

Gabriël de Rop
12-06-2002, 12:35
Inderdaad een indrukwekkend lijssie, Nathan....

bij mij:

- GameBoy
- Sega Megadrive
- Sega Saturn
- Sony Playstation
- Celeron 333 Mhz
- Sega Dreamcast
- AMD 1,2 Ghz
- X-box

computers in "bold" heb ik thuis nog staan....

Nathan Strik
12-06-2002, 12:37
en je hebt al die consoles? slik lol Yep, erg hè? :D Ik snap niet dat ik nog tijd overhou voor DVD's... :D

Matt D
12-06-2002, 12:43
zonder x-box is je collectie nt volledig hoor lol

kaptein Pikaard
12-06-2002, 17:33
(ik was persoonlijk meer een SNES-persoon, but nobody´s perfect)

ja nathan same here de snes had gewoon iets werelds over zich!
Was jij ook zo'n mario karter? zo'n figuur die om 1:00 's nachts als een halfe zombie met een snes padje in zijn klauwen zat te spelen tot dat ie zijn tijd had verbetert?

Lex v/d Moolen
12-06-2002, 17:36
(ik was persoonlijk meer een SNES-persoon, but nobody´s perfect)

ja nathan same here de snes had gewoon iets werelds over zich!
Was jij ook zo'n mario karter? zo'n figuur die om 1:00 's nachts als een halfe zombie met een snes padje in zijn klauwen zat te spelen tot dat ie zijn tijd had verbetert? Mijn broertje was hier gek op, later werd hij er gek van en heeft hij uit frustratie een controller stuk gegooid:D

kaptein Pikaard
12-06-2002, 17:41
Mijn broertje was hier gek op, later werd hij er gek van en heeft hij uit frustratie een controller stuk gegooid


Ik gooide altijd padjes stuk of als er een kussen lag smeed ik die tegen de muur,maar het is gewoon zo frustrerend als je een tijd na een 1 niet kunt verbeteren:(
Als ik met een race achterstond en ik wist dat ik niet meer kon winnen deed ik altijd op retry.Wat zeg ik dat doe ik nu nog steeds:D

Lex v/d Moolen
12-06-2002, 18:24
Mijn broertje was hier gek op, later werd hij er gek van en heeft hij uit frustratie een controller stuk gegooid


Ik gooide altijd padjes stuk of als er een kussen lag smeed ik die tegen de muur,maar het is gewoon zo frustrerend als je een tijd na een 1 niet kunt verbeteren:(
Als ik met een race achterstond en ik wist dat ik niet meer kon winnen deed ik altijd op retry.Wat zeg ik dat doe ik nu nog steeds:D :D Dat deed heel vaak met Midtown Madness, het laatste woord zegt het al, om gek van te worden.
Wat ook heel irritant was bij Mario kart; Als je even een grote voorsprong opbouwt op je computertegenstanders, zie je ze in de map opeens heel snel dichterbij komen.:mad: :mad:

kaptein Pikaard
12-06-2002, 18:34
haha ja klopt nostalgie man echt als ik geen power start had dan begon ik weer over nieuw en dat hield ik zo uren vol

Nathan Strik
12-06-2002, 22:04
Was jij ook zo'n mario karter? zo'n figuur die om 1:00 's nachts als een halfe zombie met een snes padje in zijn klauwen zat te spelen tot dat ie zijn tijd had verbetert? Ik zat meer in de geweldige battle mode te pielen. Maar het is inderdaad in de Time Trial ook af en toe flink laat geworden. Dat heb ik sinds de SNES dus bijna met geen enkel ander systeem gehad.
Enige wat een beetje nachtrust gekost heeft tot nu toe zijn spellen als Final Fantasy en Metal Gear Solid, de rest kom ik mijn bed niet meer voor uit.

Mario Kart was en is een briljant spel inderdaad. En ik hoop ook heel erg op een mooie 128-bit update op de GameCube. Voorlopig denk ik dat ik hem eerst maar koop op de GameBoy Advance. Dat kleine wondertje heeft mij al flink wat nostalgische uren laten beleven. Het is alsof je een SNES in de palm van je hand hebt.

Tommy Brok
13-06-2002, 18:23
Op het moment vind ik de Gamecube mijn favoriete console, er zijn dan nog wel niet zoveel titels voor verkrijgbaar! Maar tussen de titels die er nu zijn zitten al grote klassiekers! Net zoals bij de Nintendo 64, de titels die in het begin uitkwamen (Wave race, Mario kart, enz.) werden later nogmaals uitgebracht voor een lagere prijs! Die spellen bleven verkopen omdat ze zo goed waren!

De toffe titels die op het moment op de Gamecube zijn vind ik: Wave Race, Tony Hawk 3, Rogue Squadron, Smash Bros!!!! De eerste 2 titels heb ik al, Smash bros en Rogue Squadron haal ik deze week als ze binnen zijn!

Mijn lijste van consoles:

Game boy
Sega megadrive
Nintendo 64
Sega Dreamcast(Jammer dat het daar niet mee gelukt is, perfecte console!)
PS2
Game boy advance
Gamecube

De Xbox zou ik van de ene kant best willen hebben, want het is een prima console! Maar van de ene kant vind ik het zonde om me geld er aan uit te geven, heb er niet eht vertrouwen in denk ik! Misschien strak als er wat meer spellen op zijn en als ie nog wat goedkoper is!

Dane
14-06-2002, 17:46
De toffe titels die op het moment op de Gamecube zijn vind ik: Wave Race, Tony Hawk 3, Rogue Squadron, Smash Bros!!!! De eerste 2 titels heb ik al, Smash bros en Rogue Squadron haal ik deze week als ze binnen zijn!

Ik heb afgelopen week dus ook een gamecube gekocht maar dan inclusief met roque squadron II en smash brothers, allebei echte aanraders, qua geluid is star wars echt super, aangesloten op een HT set is het een echte belevenis.

Ik ben ALTIJD een trouwe nintendo fan geweest, alleen maar nintendo consoles gehad(NES, SNES, N64, gameboy color, gameboy advance en nu dus de gamecube) en ben ook niet van plan om ooit een andere console aan te schaffen als 'ie niet van nintendo is. Ik vond vroeger sega ook wel vet, maar de snes vond ik altijd beter, ikzelf ben vet anti playstation, maar dat kwam vooral omdat toendertijd de halve mavo een playstation had en ik bijna als enigste een n64, maar de n64 had precies wat ik zocht, de beste platform games, zelda 1 + 2(ik vind ocarina of time zelfs nu nog onge-evenaard) en alle spellen van RARE. En ook nu weet ik zeker dat nintendo heel wat klassiekertjes gaat uitbrengen voor het vierkante wonderdoosje dat GAMECUBE heet.

By the way, hier nog een nieuwtje voor die hard zelda fans: nintendo is van plan om ocarina of time een speciale gamecube behandeling te geven, met ander puzzels, kerkers en eindbazen waarschijnlijk, en vette graphics niet te vergeten, maar dat zou een 3 disc release moeten gaan worden volgens verschillende roddels, 1 met de game een andere voor een making off en een 3e met de soundtrack erop. een tweede zelda game is in ieder geval aangekondigd.

Elwood.

Tommy Brok
14-06-2002, 18:01
Ik ga vanavond bij een vriend van me Smash Bros spelen, daarna gaat hij uit en neem ik het spel mee naar huis! Kan ik vast wat halen voor als ik straks het spel zelf in me bezit heb! Hoop toch wel dat morgen het spel binnin is, het is dat ik altijd bij die winkel kom en die gast goed ken! Anders had ik hem al 100x in een andere winkel kunnen halen, maarja! Geduld is een schone zaak!

Predje
15-06-2002, 10:59
Ik blijf nog altijd een PC fanaat
Starcraft/Brood war beste tactische spel ooit !
en dan nog wa rpg'kes en nu het fantastische SoF II

Om nog maar niet te vergeten kleine klassiekers zoals Rollercoaster Tycoon, Total Annihalation, Half life.

Maar zoals ik zei, Brood war is de max!!!

Come challenge me ;-)

predah

Lex v/d Moolen
15-06-2002, 11:04
Ik blijf nog altijd een PC fanaat
Starcraft/Brood war beste tactische spel ooit !
en dan nog wa rpg'kes en nu het fantastische SoF II

Om nog maar niet te vergeten kleine klassiekers zoals Rollercoaster Tycoon, Total Annihalation, Half life.

Maar zoals ik zei, Brood war is de max!!!

Come challenge me ;-)

predah Jij zit helemaal om mijn lijn. Dit zijn precies de games die ik ook vaak gespeeld heb. Rollercoaster- en Transport tycoon heb ik ook tot diep in de nacht zitten spelen. En idd Broodwar rulez.:cool:

Luther Hartog
16-06-2002, 12:53
Ik heb m'n XBOX verkocht, ik heb er te weinig tijd voor, ik kon hem goed verkopen, dus die kans pakte ik, consoles zijn niet echt mijn ding, ik heb liever een muis in m'n hand.

Predje
16-06-2002, 13:46
Jij zit helemaal om mijn lijn. Dit zijn precies de games die ik ook vaak gespeeld heb. Rollercoaster- en Transport tycoon heb ik ook tot diep in de nacht zitten spelen. En idd Broodwar rulez.:cool:
Hopelijk komt er eindelijk is een vervolg op SC
(misschien een verbeterde versie van de W3 engine ;-) )

Tommy Brok
22-06-2002, 23:34
Ben er nu even zeker van, de: GAMECUBE!

Dane
22-06-2002, 23:45
Ben er nu even zeker van, de: GAMECUBE!

Same here!!!

Elwood.

Tommy Brok
22-06-2002, 23:46
Same here!!!

Elwood. Op welke spellen zit je nog te wachten van de Cube?

Nathan Strik
22-06-2002, 23:48
Same here!!! Heb je Pikmin al? Die ga ik waarschijnlijk deze week halen. Lijkt me errug lachen.

Tommy Brok
22-06-2002, 23:52
Heb je Pikmin al? Die ga ik waarschijnlijk deze week halen. Lijkt me errug lachen. Ik heb er in bladen over gelezen en beelden van gezien, maar ik weet echt niet of het mij kan boeien! Zal hem voortzo is gaan spelen, want alle bladen spreken er positief over! Net als Monkey ball, die heb ik ook nog niet gespeeld!

Dane
22-06-2002, 23:54
heb alleen nog roque leader en smash brothers, maar pikmin en monkey ball, lijken me van die superverslavende spellen, ga ze, in ieder geval een ervan nog wel halen denk ik, ik ga eerst nog een filmposter halen, en dat kost met inlijmen en inlijsten al €70, dus mn volgende game moet nog ff wachten.

Elwood.

Tommy Brok
22-06-2002, 23:56
Hier heb je een link voor Smash Bros, kun je de characters makkelijker halen!

http://www.nintendovip.com/m.jsp/in...NL/welcome.html

Dane
22-06-2002, 23:57
thnx voor de link, maar ik tref alleen dit aan:

The resource you are attempting to access is not available or you
do not have sufficient permissions

Elwood.

Dane
22-06-2002, 23:57
welke gamecube games hebben jullie eigenlijk??

Elwood.

Tommy Brok
22-06-2002, 23:59
thnx voor de link, maar ik tref alleen dit aan:

The resource you are attempting to access is not available or you
do not have sufficient permissions

Elwood. Ooh, bij mij geeft ie dit aan:

Due to overwelming demand we are in the process of upgrading our servers.
Please try again in five minutes.

Maar anders moet je je zelf aanmelden bij Nintendovip.com! Bij het spel zit een kaart met een code, als je die invult krijg je een link naar de pagina en wat achtergronden + een screensaver!

Dane
23-06-2002, 00:00
ok, ik ga het ff proberen, ben zo weer terug

Elwood.

Tommy Brok
23-06-2002, 00:02
welke gamecube games hebben jullie eigenlijk??

Elwood. Heb nu Wave Race, Tony Hawk 3 en Smash Bros! Alledrie spellen die je dus vaker kunt spelen en niet snel vervelen! Gelukkig! Wil ook nog Star Wars gaan halen! En wacht met smart op Resident Evil, kan niet wachten om die midden in de nacht te gaan spelen!

Sander Beekmans
23-06-2002, 00:04
En wacht met smart op Resident Evil, kan niet wachten om die midden in de nacht te gaan spelen!

Ook erg leuk om 's nachts te spelen: Clive Barker's Undying

Tommy Brok
23-06-2002, 00:06
Ook erg leuk om 's nachts te spelen: Clive Barker's Undying :confused: Die ken ik niet!

Sander Beekmans
23-06-2002, 00:07
is een pc spel, wel een first shooter maar dan van Clive Barker (is de persoon achter oa Hellraiser etc)

Tommy Brok
23-06-2002, 00:08
is een pc spel, wel een first shooter maar dan van Clive Barker (is de persoon achter oa Hellraiser etc) Aha, ik houd me verder niet zo bezig met pc spellen! Speel zelf liever op een spelcomputer, hoewel een first-person shooter fijner speelt met een muis!

Dane
23-06-2002, 00:08
Eternal Darkness ziet er ook veelbelovend uit, check www.gamespot.com voor veel gamecube nieuws.

Maar dragon, ik heb mn code bij nintendovip ingevoerd, maar wat moet ik daarna doen? er staat log hier in om de procedure te voltooien, en dan moet je je email en je password invoeren, maar als ik dat doe geeft ie aan dat de gebruikersnaam/password combinatie niet correct is:confused:

Elwood.

Tommy Brok
23-06-2002, 00:11
Maar dragon, ik heb mn code bij nintendovip ingevoerd, maar wat moet ik daarna doen? er staat log hier in om de procedure te voltooien, en dan moet je je email en je password invoeren, maar als ik dat doe geeft ie aan dat de gebruikersnaam/password combinatie niet correct is:confused:

Elwood. Als je de code ingevoerd hebt kun je je volgens mij gewoon aanmelden! Weet niet meer precies hoe ik dat toen gedaan heb! Misschien de pagina afsluiten en in een ander venster openen!

Danielle Gerards
23-06-2002, 03:40
Die Nantindo GameCrab is een goede console toch? mijn broertje heeft hem pas net.

Luther Hartog
23-06-2002, 08:58
Voor mij geen consoles meer, ik heb het wel gehad met die dingen, geef mij maar een muis en een toetsenbord

Tommy Brok
23-06-2002, 10:48
Voor mij geen consoles meer, ik heb het wel gehad met die dingen, geef mij maar een muis en een toetsenbord Ik dacht dat je een X-box had!

Luther Hartog
23-06-2002, 11:37
Ik dacht dat je een X-box had! Idd, had ik ook, ik heb hem verkocht, niet omdat ik hem niet goed vond, maar gewoon omdat consoles niet echt aan mij besteed zijn. Project Gotham is echt een geweldig spel, maar ik hou meer van strategy en FPS games, dus geef mij de PC maar

Lex v/d Moolen
23-06-2002, 11:38
Idd, had ik ook, ik heb hem verkocht, niet omdat ik hem niet goed vond, maar gewoon omdat consoles niet echt aan mij besteed zijn. Project Gotham is echt een geweldig spel, maar ik hou meer van strategy en FPS games, dus geef mij de PC maar Goed zo, Luther. En StarCraft rulezzzzz;)

Luther Hartog
23-06-2002, 11:44
Goed zo, Luther. En StarCraft rulezzzzz;) Ik ben meer een Age of Empire-fanatic

Lex v/d Moolen
23-06-2002, 11:47
Ik ben meer een Age of Empire-fanatic Ook heel goed. En ik heb uren zitten pielen in Transport Tycoon en Rollercoaster Tycoon. Verslavend spul;)

Luther Hartog
23-06-2002, 12:01
Ook heel goed. En ik heb uren zitten pielen in Transport Tycoon en Rollercoaster Tycoon. Verslavend spul;) Haha, dat heb ik nooit gespeeld, maar ik kan het me wel voorstellen, ik zit ook erg uit te kijken naar Neverwinter Nights.

Tommy Brok
23-06-2002, 14:06
Idd, had ik ook, ik heb hem verkocht, niet omdat ik hem niet goed vond, maar gewoon omdat consoles niet echt aan mij besteed zijn. Project Gotham is echt een geweldig spel, maar ik hou meer van strategy en FPS games, dus geef mij de PC maar Aha, ik snap em!

Tommy Brok
23-06-2002, 14:07
En ik heb uren zitten pielen in Rollercoaster Tycoon. Verslavend spul;) Mijn broertje zit daar nu ook weer steeds op, ik begin er niet aan! Dan kan ik niet meer stoppen!

Euphoria
23-06-2002, 20:29
Mijn rijtje:

- Philips Ping Pong (is eigenlijk geen console, maar wel de oudste)
- Atari 2600 (eerste echte console ooit)
- Atari 1040STE (ultime midi-muziek machine)
- Coleco Vision (8 kleuren...wow)
- ZX Spectrum (de eerste kleuren computer)
- VIC20 (voorloper C64)
- Commodore 64 (doorbraak voor het thuis-gamen wereld wijd)
- Commodore 128D (de opvolger)
- Amiga 500 (games met stereo geluid en ruim 256 kleuren)
- Amiga 1200 (games met meer dan 1024 kleuren per scherm)
- Amiga CD32 (de eerst CD-based console)
- Philips CD-i (had ik die maar nooit gekocht)
- Nintendo FamiCom (roeleert nogsteeds)
- SNES (deze ook)
- Sega MegaDrive (Daytona!!!)
- Atari Lynx (eerste kleuren handheld ooit uit)
- Gameboy + Advance
- Sony PlayStation (veel games)
- Sega DreamCast (uitgestorven) :(
- PC (486DX66/P90/PIII350/XP1800+)

Vet gedrukt is nog in mijn bezit :D

Danny Woensdregt
23-06-2002, 20:34
Heb al wat uurtje plezier beleeft aan m'n PSX, maar is ondertussen - begrijp ik - hopeloos achterhaald;)

Soesanto Bosari
23-06-2002, 21:30
Mijn lijst in chronologische volgorde (bold is nog aanwezig in huis)

- Atari 2600
- Commodore 64
- Tulip 286 16 MHZ, 640kb
- SNES
- Playstation
- Laptop, pentium 166Mhz, 33Mb
- Pentium III 866MHz, 128MB
- PS2
- Laptop Pentium III 850, 256Mb

Rossi
06-08-2002, 12:19
Mijn lijst:

Sony MSX-I
80286
Sega Megadrive II
80386-SX
Sega Gamegear
Pentium 60
Sega Saturn
Pentium III-500
Sega Dreamcast
PS2
Pentium III-733 (nog aanwezig)
Nintendo Gameboy advance (nog aanwezig)
Microsoft Xbox
Nintendo Gamecube (bij ouders gezet voor kleinkinderen)

Richard B.
06-08-2002, 12:41
De Atari Lynx vondt ik altijd een mooi dingetje. Ik heb er zelf nooit een gehad maar mocht ik er nog eens eentje tegenkomen dan zou ik 'm graag nog eens aanschaffen. Was 'basically' een soort Gameboy Advance ruim 10 jaar voordat de echte Advance uitkwam. Jammer alleen dat de spellen zo waardeloos waren.

andrebin
06-08-2002, 13:08
:D Ik begin met een smile ...maar eigenlijk is er maar 1 Console, ja deze is redelijk nieuw (moet nog veel bewijzen)

Maar ...... eens een XBOX altijd een XBOX, sorry Sony ..BillieG wint
en de Gamecube ..die is voor mijn zusje, die is gek op leuke kleurtjes

Laterzzzzz

Oja ...op mijn 2de plek staat de PC, maar only running Windows XP Pro

Mark de Jong
06-08-2002, 13:29
...en de Gamecube ..die is voor mijn zusje, die is gek op leuke kleurtjes

Ik vind zwart helemaal niet zo'n leuke kleur, maar jouw zusje wel dus :D
Maar volgens mij hebben we hier over een paarse ;)

Nee, ik ga op dit moment voor de GameCube. Die heeft toch wel de beste games op dit moment, al zeg ik het zelf.

En de GBA natuurlijk. Wat een geweldig ding.

lieshout84
06-08-2002, 16:02
Mijn eerste console was Pong op ik weet niet meer welk merk. Zo jammer dat we hem intertijd gewoon weg hebben gegeven. Je kan het je nu niet voorstelllen, maar met dat apparaat was ik echt niet van de TV weg te slaan.

Was dat niet zo'n ding waar de spelletjes op cassetebandjes stonden??

Sander Meijer
06-08-2002, 19:00
XT 4.77 Mhz
AT 286/12
386 16mhz
386/40DX
486/66DX2
Pentium 2 300
AMD 800

Lars_JJ
14-08-2002, 21:28
XT 4.77 Mhz
AT 286/12
386 16mhz
386/40DX
486/66DX2
Pentium 2 300
AMD 800

MSX 2 Philips
8086 XT Philips
80186 Philips (??? en ik ben tegen Philips ???)
IBM PS2/Z50 (80286)
Pentium 133 Commodore (Jaaa....)
Pentium 2 266
AMD Athlon 1700

Maar de enige echte Game console ever is de Super NES

Barries
14-08-2002, 21:48
Consoles zijn ook niet echt aan mij besteed, enige console die ik dan ook ooit maar heb gehad is een NES.

Steven Maas
15-08-2002, 07:44
Was dat niet zo'n ding waar de spelletjes op cassetebandjes stonden?? Nee, Pong is zo'n kastje dat je direct op de TV aansloot met twee draai knopjes als "joystick". Bij mij zaten er iets van 4 spelletjes op die alle 4 precies hetzelfde deden, alleen allemaal anders heetten.

Er konden dus ook geen andere spelletjes mee gespeeld worden door een cassette of welk medium dan ook.

Ik heb hem overigens nog altijd.:)

Nathan Strik
15-08-2002, 14:32
Nee, Pong is zo'n kastje dat je direct op de TV aansloot met twee draai knopjes als "joystick".
<knip>
Ik heb hem overigens nog altijd.:) Hehe. Me 2... leuk dingetje is dat. (y)

Roberto G
16-08-2002, 13:58
Ik ben een DIE HARD RPG (roll playing game) fan, daarom is de SNES toch wel mijn favoriete consoles, daar zijn echt top games op uitgekomen zoals: Secret of Mana, Zelda, Final Fantasy 6 enzovoort.
Ik heb echt uren dagen weken maanden jaren achter deze console gezeten (is volgens mij ook de meest verslavende!!)
De PSX vind ik ook een toppertje vooral die FINAL FANTASY serie .
En de PS2 begint ook top games te krijgen en natuurlijk die DVD speler van de PS2 is is TOP!!!

bart1971
12-11-2002, 11:13
Mijn favorite consoles zijn de Dreamcast en de Playstation2. De Dreamcast was z'n tijd vooruit met ingebouwde modem en games als Jet Set Radio en Phantasy Star Online (vooral die laatste was errug verslavend!!). De Ps2 vanwege de graphics en een aantal unieke en sublieme games.
Weet iemand trouwens al wanneer de ps2 online gaat???