PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Rogue



Patrick van den Hul
04-08-2008, 11:26
Hieronder volgt het interview met Rogue.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Rogue zijn interview geplaatst heeft

Toelichting: Vanaf heden vragen we elke deelnemer of hij/zij zowel een eerste als een tweede naam voor de volgende Interviewee op wil geven, dit om stagnatie van het subforum door mogelijke communicatieproblemen te voorkomen. Deze tweede naam zal via PM aan mij bekend gemaakt moeten worden en dus niet in het topic zelf genoemd worden. Mocht de eerste keus dus niet te bereiken zijn of hij/zij is niet in staat het Interview te plaatsen, dan zal de tweede keus geraadpleegd worden.

rogue
08-08-2008, 21:00
Het duurt even, maar dan heb je ook wat :razz:.....


De vragen:

Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Jean-Paul. Ik heb het helaas een keer opgezocht, en daaruit bleek dat het afstamt van Jean Potage, wat hansworst betekent. Ik heb altijd maar gehoopt dat mijn ouders dat niet wisten (y)..........

- Wat is je geboortedatum?
Mijn geboortejaar is 1971, en daarom was dat een bijzonder jaar :mrgreen:.

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
De stad met de helaas al een tijd niet meer beste voetbalclub van Nederland, maar nog steeds wel de grootste aanhang (elk jaar hoop ik weer op het beste)….Rotterdam dus. Ik woon hier ondertussen al bijna 20 jaar, en nog steeds met veel plezier. Lekker veel winkels dichtbij, en dan toch in een rustige buurt wonen (tegen Capelle aan). Heerlijk.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Getrouwd, met een prachtige dochter.

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Planningcoordinator; de globale samenvatting is dat ik me bezighoud met allerlei managementinformatie.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Comics, voetbal en tot voor kort merchandise; dat laatste staat nu al even stil, omdat ik nu sinds het HD tijdperk weer meer tijd aan films besteed.


Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Als klein jongetje ging ik al naar de bioscoop, natuurlijk keek ik ook films op TV, en wat later kwam de video. Prachtig, ik kon altijd uren kijken (als het mocht). Ik neem mijn dochter zoveel mogelijk mee naar de bioscoop, maar het aanbod is beperkt als je 4 bent :razz:.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Van de bioscoop zijn mijn 2 vroegste herinneringen de film Storm Boy, over een jongen en zijn pelikaan, Mr Percival (ik woonde toen nog in Australië). Die heb ik later nog speciaal op DVD in Australië besteld; als film misschien niet zo bijzonder, maar voor mij heeft het nog wel een speciale betekenis. En als tweede ben ik nog naar Star Wars geweest toen hij uitkwam. Er zijn meer films geweest, maar deze twee weet ik nog goed.

- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Ik heb me altijd wel geïnteresseerd voor films, maar de echte gekte begon toen DVD’s uitkwamen. Ik was er best snel bij, met een mooie speler en een zeer grote TV erbij (92 cm, was toen enorm, nu lach je erom :mrgreen:).
In het begin heb ik erg veel geïmporteerd, omdat er nog niet veel was in Nederland. Wat DVD’s toen kostten, ongelooflijk……als je dan tegenwoordig ziet wat DVD’s waard zijn, dan is er een stevige inflatie geweest :roll:.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Allebei; vaak als entertainment, en soms heb je films die minder toegankelijk zijn, maar die ook de moeite waard kunnen zijn, als je de tijd neemt. Het land van herkomst maakt me ook niet uit; mijn smaak is dan ook erg breed.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Het is 1 van mijn 2 grootste hobby’s, niet van levensbelang, maar het is iets wat elke dag terugkomt; als ik ze niet kijk, dan lees ik erover.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Het is een feit dat er meer CGI dan ooit gebruikt wordt; ik heb er geen moeite mee, zolang er ook een verhaal bij is die mij aanspreekt. Het kan goed of slecht uitpakken: zonder CGI waren de LOTR films niet mogelijk geweest, maar daarentegen was Transformers ons ook bespaard gebleven…….
Ik kijk ook best wat ‘kleinere’ films, en ik ben niet bang dat die zometeen helemaal ondergesneeuwd worden: er zullen altijd mensen zijn die ze maken en die ze kijken.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Heel kort: nee.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Ik kan nooit begrijpen hoe iemand zijn beste film aller tijden kan uitkiezen; aangezien veel films niet met elkaar te vergelijken zijn. Hoe kun je The Seven Samurai vergelijken met Pulp Fiction? Of Blade Runner met Spirited Away? Clerks met O Brother where art thou? Alien met Once upon a time in China? Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel.
Er is niet één "beste" film die ik gezien heb, er zijn heel veel goede films (nog veel meer dan bovenstaande natuurlijk). De maatstaf dat het degene is die je het meest bekeken hebt, gaat gelukkig niet op: dan wint Happy Feet dankzij mijn dochter :mrgreen:.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Tsja, op zich heb ik dus een zeer brede smaak, en kijk ik van Zombie Holocaust tot Il Mare om maar 2 uitersten te noemen, maar als ik echt een genre moet kiezen, dan wordt het sci-fi.
Het zal te wijten zijn aan mijn 'kleine' Star Trek tik; ik ben opgegroeid met Star Trek: The Next Generation op TV, en het is nooit meer goed gekomen. Hoewel ik alles meerdere malen heb gezien, kun je zo een deel opzetten, en ik kijk weer; het verveelt nooit.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Heb ik niet, er zijn wel een aantal die altijd geloofwaardig zijn: Christian Bale, John Cusack, Cate Blanchett, Denzel Washington, Paul Giamatti, Steve Buscemi. Er zijn natuurlijk veel meer, dus de lijst gaat maar door…..

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Ook hier is het moeilijk, aangezien genres zo verschillend kunnen zijn.
Ridley Scott, Martin Scorsese, Tsui Hark, David Fincher, Tim Burton, Hayao Miyazaki, Quentin Tarantino, en nog veel meer: ik kan allemaal van genieten. Maar ik kan geen keus maken.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Niemand, ik zou weten wat ik moest zeggen.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Het blijft (gelukkig) allemaal persoonlijk; al zit een film qua script, techniek en acteerprestaties e.d. goed in elkaar, dan kan de één het geweldig vinden, terwijl de ander ‘m na een half uur afzet.
Misschien Artificial Intelligence: AI of Aeon Flux. Allebei sci-fi, dus misschien beïnvloedt dat mijn mening, maar ik vond ze allebei erg de moeite waard. Zeker Aeon Flux vond ik meevallen na zoveel negatieve reviews. Misschien is ook de Hulk film van Ang Lee nog het vermelden waard, deze kwam qua ‘gevoel’ erg dicht bij de comics.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Ik begrijp nog steeds niet dat zoveel mensen Transformers goed vinden; ik heb ‘m in de bios gezien, toen viel ik al bijna in slaap, en later op HD-DVD gaf ik ‘m nog een poging (ook vanwege de reviews over de beeldkwaliteit), maar ik kon ‘m toen ook niet afkijken. Een vreselijk saaie film, ondanks alle actie. Mij pakte het gewoon niet, het deed me helemaal niets (en dat komt van iemand die comics leest :grin:).

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Huilen niet zo snel, het het hangt van een aantal dingen af, zoals mijn eigen stemming. Sinds ik een kind heb, kan ik wel minder tegen ‘nare’ dingen met kinderen die realistisch lijken, maar dat is meer "wegkijken" dan ontroeren.
Als ik er een film moet opnoemen die me nooit onberoerd laat: in My Sassy Girl zitten drie scenes die echt geweldig zijn: de roos/pianoscene, het etentje als haar date het lijstje opnoemt die Kyun-woo hem verteld heeft, en natuurlijk de eindscene aan het tafeltje. Schitterend. Ik wacht vol spanning op de Blu-ray......

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Muziek kan zo bepalend zijn voor een film…ik kan er echt niet 1 uitpikken. Van de meest recente films die gezien heb, is de muziek van Into the Wild wel een aanrader.

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Gisteravond Reign of Fire weer eens gezien sinds tijden, toen gekocht en gekeken toen hij uitkwam, en nooit meer. Een kleine voldoende, meer niet.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Uit: het liefst in de bioscoop met zo min mogelijk mensen. En thuis zal het ’s avonds zijn, maar dan kunnen we het geluid niet te hard zetten..

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
In de bios veel geluid, zoals telefoontjes, hard praten e.d.. Thuis ben ik wel wat gewend.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Ik zal geen jaartal meer weten, maar ik was er snel bij.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Die weet ik nog wel, dat was Highlander. Die was niet zo best qua uitgave, maar toen ik dingen zag als The Matrix e.d., toen vielen mijn ogen bijna uit mijn kassen.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Ik koop bijna geen DVD’s meer, enkel af en toe een tv-serie zoals Battlestar Galactica, zolang de nieuwe seizoenen niet in HD-kwaliteit uitkomen. Het is tenslotte nu het HD tijdperk ;-). Mijn collectie is groot genoeg (ik heb in de loop der jaren wel ongeveer 2/3 verkocht).

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
In principe heb ik de meeste films die ik heb wel gezien, in de bios of in een eerdere uitgave. Maar dan soms nog niet op de nieuwe DVD. Het zijn de tv-series waar ik een achterstand in heb…….dat haal ik voorlopig ook niet in. Met blu-rays is het vaak zo dat ik ze kijk en weer verkoop, op een enkeling na. Zo wil ik dat gedeelte van de collectie in toom houden…

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Ik vertaal deze vraag even naar Blu-ray: allereerst de film natuurlijk. Maar dan voornamelijk ook als tweede: het beeld moet de moeite waard zijn. Daarnaast de extra's en de herhalingswaarde. Voor oudere films die ik al op DVD heb geldt: double dippen doe ik niet gauw meer, of allebei de eerstgenoemde punten moeten hoog scoren.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
Geen enkele DVD is waardevol meer ;-). Ik heb al mijn giftsets e.d weggedaan op 2 na: Hellboy en House of the Flying Daggers (met een schitterend boek vol foto’s erbij).
Waar ik het meest trots op ben, is mijn volledige Star Trek verzameling met alles series en films. En van de series dan de (eerste uitgaves) mooie doosjes en niet die lelijke re-packages (al gaat het om de inhoud, maar ze staan zo mooi naast elkaar, al die doosjes).....

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Al gebeurd.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Ja.

- Welke merken zitten daarin?
Panasonic (TV + DVD recorder), Yamaha (versterker), Sony (Blu-ray), Toshiba (HD-DVD), Magnat (Boxen), Pioneer (regiovrije DVD-speler). Slaapkamer tel ik even niet mee.

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Er moet een nieuwe versterker komen voor de nieuwe HD-formaten, en nieuwe boxen (kleiner, en het liefst draadloos). Maar ik heb er geen haast mee, ik kan ‘m toch niet te hard zetten.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
Woonkamer.

- Ben je al High Definition proof?
Ja, op de versterker na dus.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Heel belangrijk, ik zit op ongeveer 3 meter,en ik wilde echt een 50’ hebben. Gelukkig is mijn vrouw niet zo moeilijk (y).

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Sinds 2002

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Via www.dvdforum.nl (http://www.dvdforum.nl), waar altijd een stille strijd mee is….de gebruikers dan. Ik post de laatste tijd pas wat meer hier, toen ik me ging verdiepen in het HD gebeuren voor mijn aankopen.

- Wat heb je geleerd van deze site?
Best informatief qua HD en films.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Opnieuw het HD gedeelte, ook de aankopen van mensen qua HD is leuk om te volgen.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Nee, zeker niet. Dat was altijd een heikel punt op het andere forum, dat sommige mods hier in het verleden een beetje doorsloegen, en links en rechts naar eigen inzicht (en totaal niet consequent) gingen modden (bijvoorbeeld in de verkooptopics). Dat was soms best irritant. Ik moet zeggen, dat is de laatste tijd erg verbeterd. Geen censuur door mods in dit gedeelte graag :mrgreen::mrgreen:.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Allebei niet echt.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Bijna elke dag.

- Ben je verslaafd aan deze site?
Nee, maar ik volg het wel meer dan eerst omdat de info op HD gebied gewoon beter is.

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Nee, zeker niet. Hoewel; ik kwam er vandaag niet op, en ik wilde juist het interview plaatsen….

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Niet perse, ik zie af en toe mensen als ik wat verkocht heb, en ze het ophalen. Dan is een gezellig babbeltje wel leuk.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Lang en veel meer tijdrovend dan je denkt.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Rick Lanting

- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
Wat is volgens jou een aanrader qua tv-series? Deze vraag zou er eigenlijk wel sowieso bij moeten; tv-series mis ik nog in het interview.

-Jaap-
08-08-2008, 21:52
Leuk interview.

Draadloze speakers moet je echt niet doen, er zitten nog steeds netsnoeren aan en de geluidskwaliteit gaat er op achteruit.
Je wilt HD audio en dan wil je kleine draadloze speakers...
Sorry, maar ik vind dat niet samengaan.
Voor HD geluid kan je het beste mooie grotere speakers nemen, zuilen of mooie monitors.

Succes ermee.

Mr. Incredible
08-08-2008, 22:19
Ik deel je mening over Transformers helemaal (y) Ik vind het echt een vreselijke film en irriteerde me mateloos. Maar wat me misschien nog wel meer irriteerde was dat veel mensen het een goede film schijnen te vinden. Ik ben er nog steeds niet uit waarom...

BrianB
08-08-2008, 23:10
Misschien komt dit doordat ik fan ben van comics, maar ik dacht altijd dat rogue een vrouw was (net als bij de X-Men)? :oops:

Tot nu, uiteraard :D.

Lex v/d Moolen
08-08-2008, 23:15
Leuk interview. :)
Moeilijk inderdaad om beste film allertijden te noemen, misschien is favoriete film allertijden makkelijker ?

rogue
09-08-2008, 10:48
Leuk interview.

Draadloze speakers moet je echt niet doen, er zitten nog steeds netsnoeren aan en de geluidskwaliteit gaat er op achteruit.
Je wilt HD audio en dan wil je kleine draadloze speakers...
Sorry, maar ik vind dat niet samengaan.
Voor HD geluid kan je het beste mooie grotere speakers nemen, zuilen of mooie monitors.

Succes ermee.
Grote speakers kunnen gewoon niet meer in onze woonkamer, hoe alles nu opgesteld staat, vandaar dat ik op zoek ben naar kleinere. Het liefst draadloos ivm wegwerken. Misschien van die eitjes......



Misschien komt dit doordat ik fan ben van comics, maar ik dacht altijd dat rogue een vrouw was (net als bij de X-Men)? :oops:

Tot nu, uiteraard :grin:.
Daar is het ook van ;), maar het was altijd 1 van mijn favoriete personages, vandaar.



Leuk interview. :smile:
Moeilijk inderdaad om beste film allertijden te noemen, misschien is favoriete film allertijden makkelijker ?
Daar zou ik met hetzelfde zitten, ik zou er niet 1 kunnen kiezen zonder een ander tekort te doen ;).

Patrick van den Hul
09-08-2008, 13:58
Even voor de goede orde: Je mag je eerste keuze even een PM sturen dat die volgende week maandag aan de beurt is en je mag mij een PM sturen met je tweede keus.

rogue
09-08-2008, 15:28
Even voor de goede orde: Je mag je eerste keuze even een PM sturen dat die volgende week maandag aan de beurt is en je mag mij een PM sturen met je tweede keus.
Zal ik doen!

BrianB
10-08-2008, 22:02
Daar is het ook van ;), maar het was altijd 1 van mijn favoriete personages, vandaar.

Nou ja, dan zat ik toch goed in de buurt :D.

marcelb7
11-08-2008, 19:15
Volgens mij liggen onze smaken redelijk dicht bij elkaar. My sassy girl, Seven Samurai, O brother where art thou, Clerks, Blade Runner...

Happy Feet dan weer niet, maar ik heb dan ook geen kinderen ;)

rogue
11-08-2008, 19:54
Happy Feet dan weer niet, maar ik heb dan ook geen kinderen ;)
Geloof me, je denkt vooraf: daar doen wij niet aan mee, al die commerciele kindergein, zoals Dora enz.. Maar het is net de Juggernaut: niet tegen te houden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

vince curtin
12-08-2008, 14:04
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Huilen niet zo snel, het het hangt van een aantal dingen af, zoals mijn eigen stemming. Sinds ik een kind heb, kan ik wel minder tegen ‘nare’ dingen met kinderen die realistisch lijken, maar dat is meer "wegkijken" dan ontroeren.
Als ik er een film moet opnoemen die me nooit onberoerd laat: in My Sassy Girl zitten drie scenes die echt geweldig zijn: de roos/pianoscene, het etentje als haar date het lijstje opnoemt die Kyun-woo hem verteld heeft, en natuurlijk de eindscene aan het tafeltje. Schitterend. Ik wacht vol spanning op de Blu-ray......

Geweldige keus JP (y)
gr,vince.

rogue
12-08-2008, 19:00
- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Huilen niet zo snel, het het hangt van een aantal dingen af, zoals mijn eigen stemming. Sinds ik een kind heb, kan ik wel minder tegen ‘nare’ dingen met kinderen die realistisch lijken, maar dat is meer "wegkijken" dan ontroeren.
Als ik er een film moet opnoemen die me nooit onberoerd laat: in My Sassy Girl zitten drie scenes die echt geweldig zijn: de roos/pianoscene, het etentje als haar date het lijstje opnoemt die Kyun-woo hem verteld heeft, en natuurlijk de eindscene aan het tafeltje. Schitterend. Ik wacht vol spanning op de Blu-ray......

Geweldige keus JP (y)
gr,vince.
Dat vond ik ook ;). Alleen is het in mijn omgeving een film die altijd lastig te slijten is, omdat het niet in het Engels of Nederlands is; helaas haken dan heel veel mensen af.....jammer, ze missen zoveel.
Ik ben trouwens erg huiverig voor de remake :?, al zal ik 'm wel kijken of te kunnen vergelijken.....

vince curtin
12-08-2008, 22:20
Maar ja,zij weten niet wat ze missen :-P
Ik vond het eind van windstruck ook prachtig 8-)
gr,vince.

rogue
13-08-2008, 10:07
Maar ja,zij weten niet wat ze missen :-P
Ik vond het eind van windstruck ook prachtig 8-)
gr,vince.
Klopt ;), die staat natuurlijk ook in de verzameling :grin:.....