PDA

Bekijk de volledige versie : Rambo [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
11-08-2008, 09:35
Rambo

De slachtpartij van John Rambo in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3503)

SuperDre
11-08-2008, 16:05
maar zo mogelijk nog magerder dan bij de eerste drie delen.
Dan eerder vergelijken met deel 2 en 3, want deel 1 had wel degelijk een heel goed verhaal.. Maar ik ben het er verder helemaal mee eens, er is bijna geen sprake van een verhaal bij deze...

Ik moet zeggen dat ik echt enorm in een deuk heb gelegen bij deze film, eindelijk eens een echte bloederige/grove film.. kan me eigenlijk geen andere film bedenken die zo over de top is met betrekking tot gore.. Zeker geen film voor mensen die niet tegen bloed kunnen...

rogue
11-08-2008, 18:57
Ik had het ook niet verwacht, maar hij was inderdaad grappig, en echt een soort "flashback to the eighties" voor mij....de actie spatte er af. Ik bedoel bloed ;).
Ook grappig om "Miss Dexter" hier te zien.

Marc T.
11-08-2008, 22:27
Slechtste Rambo film uit de serie. Het ENIGE wat ik aardig vond in de film was het einde. Hij loopt weg, net zoals hij ons tegemoet kwam in het eerste deel.

De rest:

Rambo gaat ineens in een 'team' werken...Wat is dat voor nonsense?

Maar goed, als Stallone fan zal ik deze toch wel aanschaffen. Jammer dat hij na de geniale Rocky Balboa film deze heeft gemaakt.

Hopelijk maakt Sly nog een 5e Rambo binnenkort.

rogue
12-08-2008, 10:37
Slechtste Rambo film uit de serie. Het ENIGE wat ik aardig vond in de film was het einde. Hij loopt weg, net zoals hij ons tegemoet kwam in het eerste deel.

De rest:

Rambo gaat ineens in een 'team' werken...Wat is dat voor nonsense?


Hij werkt niet in een team, het team mag voor hem werken ;).

Jeroen vS
20-01-2009, 22:47
Toch interessant om te zien, dat deze film een 7.4/10 62,209 votes (http://www.imdb.com/title/tt0462499/ratings) krijgt op IMDB.com.

Overigens vond ik het einde wel mooi (in Birma). Je ziet een soort moedeloosheid in zijn gezicht. "Houd het dan nooit op"? Hij lijdt er duidelijk onder. Goed gedaan.

johnsmeets
20-01-2009, 23:04
ik vond m goed
beeld en geluid uitstekend, verhaal hier en daar wat mager
maja de eerste 3 zien er ruk uit op blu ray
het oog wil ook wat he

Daan de G.
21-01-2009, 07:39
De eerste schijnt een super Blu Ray te zijn?

Raymond Gelmers
02-02-2009, 21:54
De eerste schijnt een super Blu Ray te zijn?

euh?
Je bedoelt superbrakke blu ray?

Daan de G.
05-02-2009, 23:25
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=61&show=review

Weet niet of dit natuurlijk een legitieme source is...

SuperDre
06-02-2009, 08:34
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=61&show=review

Weet niet of dit natuurlijk een legitieme source is...

Waarom zou het geen legitieme source zijn? blu-ray.com is zeer betrouwbaar..

Jeroen vS
03-09-2009, 22:32
Weet iemand of de Amerikaanse versie van Rambo en de Rambo trilogy region free zijn? Blu-ray.com zegt van wel, maar Amazon.com weer van niet.

-Jaap-
03-09-2009, 22:41
Voor de laatste keer:
Vertrouw niet op info van webshops!;)

Ja, ze zijn is regiovrij!

Handige link:
http://bluray.liesinc.net/ (verzamelsite van regioinfo)

Jeroen vS
04-09-2009, 07:41
Voor de laatste keer:
Vertrouw niet op info van webshops!;)

Ja, ze zijn is regiovrij!

Handige link:
http://bluray.liesinc.net/ (verzamelsite van regioinfo)

Bedankt voor de link. Dan worden het dus de Amerikaanse uitvoeringen. Goedkoper en met exrta's. http://www.dvdcompare.net heeft ook Blu-Ray informatie nu zie ik. Die raadpleegde ik altijd voor DVD's.

SuperDre
04-09-2009, 09:22
Maar geen NL subs dus...

Jeroen vS
04-09-2009, 11:41
Maar geen NL subs dus...

Maar wel Engelse ...

De DVD tin box had helemaal geen subs, dat was irritant. Dan moest ik om me heen echt geen hinderlijke geluiden hebben, anders was het soms niet goed te verstaan.

Reinbo
25-09-2009, 18:13
Briljant stukje actie cinema. Kan niet wachten op deel 5 en de Expendables

Rob van Gestel
08-01-2010, 14:41
Ik vond hem wel goed, vooral het geluid vond ik geweldig.

De_Hollander
07-05-2011, 18:42
Jammer dat ze geen BD50 gebruikt hebben, want als ik zo lees staan er best veel extra's op.
Maar de andere versie Directors cut staat wel op een BD50

Frank
07-05-2011, 18:53
Nou, dat valt reuze mee. Buitenlandse releases hebben veel meer extra's.

De_Hollander
07-05-2011, 18:55
ja maar die staan dan wel op een BD50 gig

Frank
07-05-2011, 18:58
En daarom is een 25 gig schijfje voor de Nederlandse release voldoende.

BASIL
09-05-2011, 10:06
Recensie van dvd-home.nl


Bespreking toegepaste techniek van de eerste uitgave:
Beeld:
‘Rambo’ is op Super 35mm film geschoten en vervolgens gescand voor bewerking in de computer. Hier zijn vervolgens kleurcorrecties aangebracht en enkele speciale effecten en CGI/SFX opnamen toegevoegd. Vervolgens is de film voor vertoning in de bioscoop in het 2.39:1 beeldformaat op 35mm geprint (Dit is het proces met een Digital Intermediate). De film staat op deze Blu-ray in een 1080p Full HD resolutie en wordt via de HDMI verbinding in het bijna juiste 2.40:1 widescreen beeldformaat weergegeven.
Het beeld op deze Blu-ray is haarscherp met een goed contrast en zeer goed schaduwdetail. De film is qua kleurstelling stilistisch bewerkt en heeft dan ook veelvuldig een wat afgezwakt kleurenpallet met overdag regelmatig een wat bruingele en bij de nachtopnamen een blauwige ondertoon. Maar het geheel oogt helder en natuurlijk en bevat een goed en solide zwartniveau. De jungleopnames zijn werkelijk oogstrelend mooi in beeld gebracht. Door het meer dan goede niveau aan diepte en detail zijn ook de donkere regenachtige scènes in de jungle duidelijk te volgen. De gebruikte filmprint is vrij van vuil (vlekken) en beschadigingen (krassen). Beeldruis en filmgrain ontbreken eveneens, evenals digitale compressiefoutjes. Dit is een zeer goede presentatie
Vergelijking met de DVD transfer:
De DVD ziet er, upscaled van 576i naar 1080p, gewoon heel goed uit. De DVD en Blu-ray transfers komen dan ook beide van dezelfde recente HD-master.
Maar ook hier zijn weer in het voordeel van de Blu-ray de gebruikelijke standaard verschillen te melden. Het HD-beeld in 1080p is scherper, strakker, solider, en bevat een beter contrast en dynamischer kleurenbalans waardoor er veel meer kleurnuances zichtbaar zijn en een beter schaduwdetail aanwezig is. Door zijn hoge resolutie bevat het beeld eveneens meer diepte en detail. Iets wat zich niet alleen uit op de voorgronden, in oppervlakte detail, maar ook de achtergronden krijgen meer gewicht en scope. De film bevat gewoon meer informatie. De hoge resolutie maakt ook dat het beeld totaal geen last meer heeft van compressiefoutjes en oogt rustiger en filmischer.


Recensie van dvd.nl


Bespreking toegepaste techniek van de eerste uitgave:
Beeld:
Deze Blu-ray Disc uitgave heeft de oorspronkelijke beeldverhouding van 2.35:1. Het High Definition beeld heeft een 1080/24p resolutie. Dit betekent dat het beeld progressief is opgebouwd uit 1920*1080 beeldpunten en dat de beeldsnelheid 24 beelden per seconde is (de originele filmsnelheid). De BD-uitgave bestaat uit een 25GB enkellaags disc. Voor de video-encoding is gebruik gemaakt van de SMPTE VC-1 codec. .Zoals gebruikelijk bij High Definition uitgaven van speelfilms heb je geen last van de vier procent versnelling, zoals die bij PAL DVD’s wordt toegepast. De speelduur van de film op Blu-ray Disc is 90 minuten tegenover 86 minuten voor de DVD.

Net als bij de DVD uitgave is de beeldkwaliteit van deze film prima te noemen. De transfer is beter dan die van de DVD en vooral op het gebied van scherpte en detail is deze uitgave een vooruitgang. Het beeld is mooi scherp, de scènes in de jungle ogen wat softer. Dit komt vooral de beperkte lichtinval en de manier van filmen. Close-ups laten veel detail zien in de gezichten van de acteurs. De langere shots laten meer diepte zien en in de dichtbegroeide jungle zijn meer details waar te nemen. De kleuren laten een grotere kleurschakering zien en ogen feller. Echt felle kleuren kent de film niet, maar alles oogt natuurlijk. De vele liters bloed komen indrukwekkender over door de hogere verzadiging. De nachtelijke scènes zijn goed te volgen dankzij een prima schaduwdetail. Artefacten zijn geen probleem en de edge enhancement van de DVD is verdwenen. Een prima transfer en een vooruitgang op de DVD.



Recensie van moviepulp.be


Bespreking toegepaste techniek van de eerste uitgave:
Beeld:
De Blu-Ray: Het 2.35:1 HD-beeld is haarscherp, met een verbluffend niveau van diepte en diepte. Het contrast en het zwartniveau zijn op hun beurt eveneens uitstekend en de bewerkte junglekleuren spatten bijna letterlijk van het scherm. Sommige scènes lijken welliswaar wat softer, maar dit is net als bij de DVD door de om stilistische redenen toegevoegde korrel/grain. Vuiltjes of andere beschadigingen zijn zoals te verwachten niet aan de orde.


Allemaal zeer positieve recensies. (y)

zetmoon
26-11-2011, 08:22
Op mijn Samsung Blu-ray speler speelt de NL versie niet goed bij 24 frames/sec, het beeld schokt een beetje.

De Amerikaanse Blu-ray daarentegen is zeer vloeiend bij 24 fps.

Bij de Blu-ray van War, inc. (ook DFW) precies hetzelfde.....

peptalk
26-11-2011, 13:46
Heb je de nieuwste Firmware op de speler staan zetmoon?

zetmoon
26-11-2011, 13:49
Heb je de nieuwste Firmware op de speler staan zetmoon?

Weet ik niet, maar ik heb het probleem alleen met DFW Blu-rays.
Zojuist nog even Labor pains gecheckt en ook stotteren.
Als ik 24 fps uitzet is het beeld perfect....

peptalk
26-11-2011, 14:04
Weet ik niet, maar ik heb het probleem alleen met DFW Blu-rays.
Zojuist nog even Labor pains gecheckt en ook stotteren.
Als ik 24 fps uitzet is het beeld perfect....
Probeer eens nieuwe firmware.

zetmoon
26-11-2011, 14:06
Al 24 fps bij geen enkele Blu-ray zou werken zou ik dat wel overwegen
maar omdat het enkel om DFW discs gaat laat ik het nog maar even
zitten voor het geval dat er iets mis gaat met de update.....



Probeer eens nieuwe firmware.

peptalk
26-11-2011, 14:18
Gewoon doen joh, dat gaat eigenlijk nooit fout.
Kun je die Samsung niet op automatisch instellen trouwens?

zetmoon
26-11-2011, 14:22
Gewoon doen joh, dat gaat eigenlijk nooit fout.
Kun je die Samsung niet op automatisch instellen trouwens?

"Eigenlijk nooit" klinkt een beetje als "soms helaas wel".....hihi

Maar bedoel je of de speler automatisch 24 fps kiest?

Dat doet hij niet, dat moet ik zelf instellen.

peptalk
26-11-2011, 14:27
Maar bedoel je of de speler automatisch 24 fps kiest?

Dat doet hij niet, dat moet ik zelf instellen.
Nee dat je uit een lijstje kunt kiezen tussen bijvoorbeeld
- 576p
- 720p
- 1080i
- 1080p24
- automatisch

En kies dan eens automatisch als het kan.
Als het probleem blijft kun je beter een topic aanmaken in het hardware gedeelte en even aangeven welke apparatuur je nog meer gebruikt.

zetmoon
26-11-2011, 14:29
Nee dat je uit een lijstje kunt kiezen tussen bijvoorbeeld
- 576p
- 720p
- 1080i
- 1080p24
- automatisch

En kies dan eens automatisch als het kan.
Als het probleem blijft kun je beter een topic aanmaken in het hardware gedeelte en even aangeven welke apparatuur je nog meer gebruikt.

De resolutie kan ik inderdaad kiezen, maar 24 fps moet apart ingesteld worden.

zetmoon
10-01-2012, 23:48
Heb je de nieuwste Firmware op de speler staan zetmoon?

Inmiddels de update gedaan en het probleem met de DFW discs blijft...

peptalk
11-01-2012, 00:02
Zou ik contact opnemen met Samsung en de EAN nummers doorgeven.

zetmoon
11-01-2012, 06:43
Zou ik contact opnemen met Samsung en de EAN nummers doorgeven.

Kan, maar inmiddels heb ik de amerikaanse uitgaven en die zijn perfect!

DFW uitgaven zijn toch vaak inferieur tegenover buitenlandse uitgaven.