PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over HDMI opstarten panasonic TX-37



quin1974
12-08-2008, 16:03
Mijn probleem is deze: ik heb een Ziggo HD-ontvanger direct aangesloten op mijn LCD, een Panasonic TX-37 (in juni gekocht). Nu wil ik dat de TV aangaat op het HDMI-slot waar de decoder op aangesloten (nu eventjes No. 3, straks 1). Ik krijg dit echter niet voor elkaar.

Voorheen werkte het met mijn SD ontvanger wel, maar die was dan ook aangesloten op AV1. Nu moet ik elke keer dat de TV aangaat met de hand switchen naar het HDMI-slot. Vervelend en naar mijn idee onnodig.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van randapparatuur op deze Panasonic?

Rest van de apparaten: Xbox360 op component en af en toe een HD-camcorder op HDMI. Helaas nog geen BluRay.

Arnold van Oostrum
17-08-2008, 11:35
Mijn probleem is deze: ik heb een Ziggo HD-ontvanger direct aangesloten op mijn LCD, een Panasonic TX-37 (in juni gekocht). Nu wil ik dat de TV aangaat op het HDMI-slot waar de decoder op aangesloten (nu eventjes No. 3, straks 1). Ik krijg dit echter niet voor elkaar.

Voorheen werkte het met mijn SD ontvanger wel, maar die was dan ook aangesloten op AV1. Nu moet ik elke keer dat de TV aangaat met de hand switchen naar het HDMI-slot. Vervelend en naar mijn idee onnodig.

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van randapparatuur op deze Panasonic?

Rest van de apparaten: Xbox360 op component en af en toe een HD-camcorder op HDMI. Helaas nog geen BluRay.
Dat gaat je volgens mij niet lukken. De SD ontvanger had je waarschijnlijk met SCART aangesloten, die geeft wel een signaal af waardoor een TV automatisch naar die ingang omschakelt. Bij HDMI is dat signaal er niet.
Ik heb wel eens iets gelezen dat de Panasonic zou kunnen omschakelen als een apparaat op de HDMI-1 ingang zit. Bij mijn Panasonic werkt dat in ieder geval NIET, dus zal wel niet kloppen. Probeer HDMI-1 eens, als dat werkt, prima en anders moet je dus altijd handmatig je TV op HDMI-1 zetten.

Mr_Parker
17-08-2008, 14:03
Om dit soort "problemen" op te lossen is er nu HDMI-CEC. Nadeel is wel dat dit alleen werkt wanneer beide aparaten erover beschikken, de samsung HD decoder doet dit alvast niet, en voor de meest optimale werking zouden beide aparaten dan ook nog van dezelfde fabrikant moeten zijn.