PDA

Bekijk de volledige versie : BR-speler .. regiovrij



DanielC
16-08-2008, 18:58
Ik ga binnenkort een BR-speler halen, omdat mijn nieuwe tv ook onderweg is. Nu heb ik wel 1 vereiste, en dat is dat het ding regiovrij MOET zijn. Ik vertik het namelijk om matige DFW-titels te kopen, en straks ook RCV als ze gaan beginnen met BR.

Dus, dat wordt importeren .. net als ik al jaren doe met dvd. Maar mijn vraag is nu, wat is nou een goede regiovrije Blu-Ray speler?

Roy de Jong
16-08-2008, 19:12
Voor zover ik weet zijn er nog geen regiovrije BR-spelers.
Mischien dat er spelers zijn die regiovrij te maken zijn?

sharky
16-08-2008, 20:03
Hoef je niet perse te doen.

Verschillende blu-ray''s zijn regiovrij zie de lijst in de link ;)
http://bluray.liesinc.net/

Patrick van den Hul
16-08-2008, 20:49
Spelers zijn alleen via (illegale?) hacks regiovrij te krijgen.

Maar driekwart van de blu-rays is regiovrij en een groot deel van de niet regiovrije versies kun je vaak bij Britse winkels wel voor een redelijke prijs krijgen. Bovendien, misschien komt er in de toekomst alsnog wel een softwarematige hack voor de speler die je nu koopt of besluiten meer maatschappijen regiovrij te gaan.

Qua speler raad ik de PS3 aan. Een prachtapparaat, ook voor als je niet gamed. Foto's, films en muziek kun je er namelijk ook op kwijt. Bovendien ondersteuning voor BD-live en voor alle audioformaten (hoewel geen interne decoder, maar dat verschil hoor je toch bijna niet en dat is op te lossen door een receiver te kopen die dit kan).

Nieuw kost die 400 euro maar met een beetje zoeken vind je 'm wel op E-bay voor rond de 300 z.g.a.n.

Werner
16-08-2008, 21:44
Kijk eens bij www.stegen.com, daar staan al enkele volledig regiovrije modellen.

Patrick van den Hul
16-08-2008, 23:04
Kijk eens bij www.stegen.com (http://www.stegen.com), daar staan al enkele volledig regiovrije modellen.

Dat bedoelde is dus met: "(illegale?) hacks". Ik zou het niet vertrouwen...

Werner
16-08-2008, 23:06
Dat bedoelde is dus met: "(illegale?) hacks". Ik zou het niet vertrouwen...

Wat is hier eigenlijk illegaal aan?

Patrick van den Hul
16-08-2008, 23:21
Wat is hier eigenlijk illegaal aan?

Ik weet niet zeker of het illegaal is, daar zou ik me eens in moeten verdiepen. Je fabriekgarantie vervalt in ieder geval sowieso, dus je bent geheel afhankelijk van de winkel. Aangezien dat in dit geval een webwinkel betreft, lijkt het me niet verstandig om hier een dergelijk groot bedrag uit te geven.

-Jaap-
16-08-2008, 23:27
´t schijnt goed te werken hoor, alleen 2 losse gelijke spelers zijn goedkoper.
In de UK heb je ook veel RCV/DFW films op Blu-ray, dus die zijn altijd regio B of regiovrij.

Werner
16-08-2008, 23:36
Ik weet niet zeker of het illegaal is, daar zou ik me eens in moeten verdiepen. Je fabriekgarantie vervalt in ieder geval sowieso, dus je bent geheel afhankelijk van de winkel.[/quoite]

Dat wel ja, dat wordt er dan ook expliciet bij vermeld.

[quote]Aangezien dat in dit geval een webwinkel betreft, lijkt het me niet verstandig om hier een dergelijk groot bedrag uit te geven.

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat ze een atelier hadden ook hoor.

rogue
16-08-2008, 23:44
Ik weet niet zeker of het illegaal is, daar zou ik me eens in moeten verdiepen. Je fabriekgarantie vervalt in ieder geval sowieso, dus je bent geheel afhankelijk van de winkel. Aangezien dat in dit geval een webwinkel betreft, lijkt het me niet verstandig om hier een dergelijk groot bedrag uit te geven.
Stegen is erg betrouwbaar hoor, als 2x langsgeweest voor het regiovrij maken van DVD speler. Ook een erg aardige man trouwens. Ik zou 'm dan gewoon even bellen of mailen hoe het zit met garantie (ik kreeg dat wel met het regiovrij maken van de spelers).

Patrick van den Hul
17-08-2008, 08:38
Stegen is erg betrouwbaar hoor, als 2x langsgeweest voor het regiovrij maken van DVD speler. Ook een erg aardige man trouwens. Ik zou 'm dan gewoon even bellen of mailen hoe het zit met garantie (ik kreeg dat wel met het regiovrij maken van de spelers).

Mijn punt is dat je volledig afhankelijk bent van hem en die man moet vertrouwen op zijn woord. Je fabrieksgarantie ben je namelijk kwijt ;)

Maar goed, we raken wat oftopic. Als de TS per se nu al een regiovrije speler wil, dan is dit volgensmij de enige optie in Nederland. Ik heb er destijds ook op gezocht en kwam telkens weer bij deze site uit.

Arnold van Oostrum
17-08-2008, 11:22
De regiovrij gemaakte BD spelers zou ik NIET adviseren.
Ten eerste, zoals al opgemerkt, je hebt GEEN garantie meer van fabrikant.
Als tweede: bij BD spelers worden regelmatig firmware updates uitgebracht, dit blijft volgens mij voorlopig zo, mede door de nieuwigheid van BD Java en wijzigingen in de versleuteling van de BD's. De vraag is of bij deze regiovrije spelers na een firmware update de speler nog steeds regiovrij is.
En als laatste, je betaalt een relatief erg hoog bedrag voor zo'n firmware update. En persoonlijk vind ik dat zonde van het geld.

Richard B.
23-08-2008, 12:16
De regiovrij gemaakte BD spelers zou ik NIET adviseren.
Ten eerste, zoals al opgemerkt, je hebt GEEN garantie meer van fabrikant.
Als tweede: bij BD spelers worden regelmatig firmware updates uitgebracht, dit blijft volgens mij voorlopig zo, mede door de nieuwigheid van BD Java en wijzigingen in de versleuteling van de BD's. De vraag is of bij deze regiovrije spelers na een firmware update de speler nog steeds regiovrij is.
En als laatste, je betaalt een relatief erg hoog bedrag voor zo'n firmware update. En persoonlijk vind ik dat zonde van het geld.
Tja, maar als je regiovrij wil zijn dan zul je toch wat moeten. Momenteel zijn er even geen andere opties. Je zou naast een NL-speler een Amerikaanse speler kunnen importeren maar dat lijkt me helemaal kostbaar en je hebt dan op die laatste speler dan ook geen garantie.

Ik weet wel wat ik doe: ik wacht gewoon.

-Jaap-
23-08-2008, 12:36
Arnold, die Stegen mods zijn ook hardwarematig, niet alleen softwarematig

Roy de Jong
23-08-2008, 13:27
Er staat hier een regio-A speler te koop op het forum:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=62638

superchan
24-08-2008, 02:46
er moet toch webshops zijn die imports blu ray speler verkoop in europa ??
je heb toch maar Regio A en B nodig:p