PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film heb je net gekeken en wat vond je ervan? (9)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21

mercapto
15-03-2009, 22:15
Rambo

Nou nou nou. Sylvester is niet vies van een emmertje bloed en lichaamsdelen elke 27 seconden. Met slechts 78 minuten film zijn dat alsnog heel wat emmers.
Grof, groffer, grofst ? Dit moet dan de overtreffende trap zijn op grofst.
Deze film gaat echt helemaal nergens over. Het verhaal is flinter dun, de beweegredenen van John Rambo zijn mij een raadsel. Het verhaal bestaat uit twee one-liners en de rest is opgevuld met geweld, gespetter en limboclastics.
Tussen alle onrust door zien de rustige stukjes er mooi uit.
En verders ? Uhm, tja...de muziek was ook okay.

Daan de G.
15-03-2009, 22:18
Rambo

Nou nou nou. Sylvester is niet vies van een emmertje bloed en lichaamsdelen elke 27 seconden. Met slechts 78 minuten film zijn dat alsnog heel wat emmers.
Grof, groffer, grofst ? Dit moet dan de overtreffende trap zijn op grofst.
Deze film gaat echt helemaal nergens over. Het verhaal is flinter dun, de beweegredenen van John Rambo zijn mij een raadsel. Het verhaal bestaat uit twee one-liners en de rest is opgevuld met geweld, gespetter en limboclastics.
Tussen alle onrust door zien de rustige stukjes er mooi uit.
En verders ? Uhm, tja...de muziek was ook okay.

Oftewel, een van de betere actie films van de laatste jaren?

mercapto
15-03-2009, 22:24
Actie zat, maar ik was ook blij geweest met iets minder emmers en iets meer verhaal. Rambo had het wel erg makkelijk en wandelde zonder geestelijk of lichamelijk leed door de film.
Het zegt dus meer over de andere films of gebrek daaraan van de laatste jaren...

Coen P.
15-03-2009, 22:27
Rambo was dik...brr...

Daan de G.
15-03-2009, 22:27
Tja, het is Rambo, wat verwachte je anders? Snap dat soort kritieken nooit...

Coen P.
15-03-2009, 22:30
Omdat het Rambo is moet je maar met een verwachtingspatroon van 0 gaan kijken?

Daan de G.
15-03-2009, 22:32
Hersenloos schieten? Ja? Na First Blood hebben ze die reeks op dat niveau gebracht dus waarom niet? De film wil niks meer en niks minder zijn...

mercapto
15-03-2009, 22:35
Tja, het is Rambo, wat verwachte je anders? Snap dat soort kritieken nooit...

Ik weet niet wat daar niet aan te snappen valt.

Maar goed, de mening die wel mag bij "dit soort films".

Rambo

Bloed. Aktie. Jippy!

Lex v/d Moolen
15-03-2009, 23:04
Omdat het Rambo is moet je maar met een verwachtingspatroon van 0 gaan kijken?

Eigenlijk wel :) Of beter gezegd, met de verwachting dat het verhaal niets voorstelt.
Bij 300 precies hetzelfde.

intexor
15-03-2009, 23:04
Omdat het Rambo is moet je maar met een verwachtingspatroon van 0 gaan kijken?

Die film voldoet toch perfect aan het verwachtingspatroon dat de naam Rambo oproept bij de meeste mensen?

mercapto
15-03-2009, 23:26
Deze Rambo is gewoon één van de eerdere delen met de intro en afsluiting er afgeknipt.
Waar de eerdere films nog een flutverhaal hadden vol zielige-onbegrepen-moordmachine-met-gevoel John Rambo heeft deze gewoonweg geen verhaal. Lekker makkelijk, maar van Rambo is niks over zo. Maar gelukkig zit er meer actie in.
Ultraviolence herleeft hoogtij dagen.

Op naar een nieuwe Rocky zonder beledigingen, uitdagingen, verraad en zielepieterigheid, maar met meer in-slowmotion-wegdraaiende-gezichten-met-slierten-kwijl-en-bloed-uit-de-mond-en-dan-ineens-weer-op-normale-snelheid-neerdonderen-op-het-canvas momenten. Kruising tussen Time Warp en Eurosport.

Eric B.
16-03-2009, 00:17
Bad Boys II


voor de euhm......8e keer inmiddels geloof ik, blijft een brute film, de DD 5.1 geluidstrack op de DVD klinkt trouwens wel erg vet op de surroundset! de subwoofer stond lekker te blazen en het geluid was goed verdeeld over de surround boxjes, top!

Jeroen Trapman
16-03-2009, 09:39
Jackie Brown

Niet wat ik ervan had verwacht, maar toch leuk om te kijken.
Vond hem alleen op sommige stukken nogal langzaam.
7.8/10

Olivier vd D.
16-03-2009, 11:06
Six Feet Under (HBO)

Gisteravond met tranen in mijn ogen de laatste extralange aflevering van de serie Six Feet Under gekeken. Wat is deze serie onaards goed. Meer diepte en inhoud kan een serie bijna niet krijgen. Ik heb de afgelopen maanden intens genoten van deze tragikomedie. Het ene moment werd ik meegesleept in (subtiele) hilariteit om vervolgens weer de ene ongemakkelijke scene na de andere voorgeschoteld te krijgen. De serie heeft mij met uiteenlopende emoties (verdriet, pijn, blijdschap, woede, depressie, euforie, etc.) geconfronteerd. Een lach en een traan dus. Het fantastische acteerwerk draagt in grote mate bij aan de sfeer en impact. Het einde van de serie zindert nog een tijdje na denk ik. Toen ik vanochtend wakker werd passeerden de laatste beelden nog de revue. Ik denk dat ik de laatste 10 minuten nog een keer ga kijken deze week. Confrontatie met mijn eigen sterfelijkheid denk ik. Hoe dan ook, wie toe is aan een serie met meer diepte dan 24 en Heroes kan ik Six Feet Under van harte aanbevelen.

Jeroen D
16-03-2009, 11:25
Rambo

Nou nou nou. Sylvester is niet vies van een emmertje bloed en lichaamsdelen elke 27 seconden. Met slechts 78 minuten film zijn dat alsnog heel wat emmers.
Grof, groffer, grofst ? Dit moet dan de overtreffende trap zijn op grofst.
Deze film gaat echt helemaal nergens over. Het verhaal is flinter dun, de beweegredenen van John Rambo zijn mij een raadsel. Het verhaal bestaat uit twee one-liners en de rest is opgevuld met geweld, gespetter en limboclastics.
Tussen alle onrust door zien de rustige stukjes er mooi uit.
En verders ? Uhm, tja...de muziek was ook okay.

Wat was dit een slechte film zeg. Rambo moest het nooit hebben van het verhaal en het fantastische acteerwerk maar deze film was zo leeg........vergelijkbaar met 300. Gewoon een inhoudsloze videoclip.

Patrick van den Hul
16-03-2009, 11:54
Wat was dit een slechte film zeg. Rambo moest het nooit hebben van het verhaal en het fantastische acteerwerk maar deze film was zo leeg........vergelijkbaar met 300. Gewoon een inhoudsloze videoclip.

Ik ben het helemaal met je eens, behalve je eerste zinnetje :)
Die pretentieloze, brute actie was juist heerlijk :-P
Als vond ik die scène aan het begin waar al die burgers worden neergemaaid wel wat ongepast, kwam nogal over als exploitation.

Marcel v/d H.
16-03-2009, 12:22
Tenkû no shiro Rapyuta Hayao Miyazaki, 1986
Castle in the Sky is in mijn ogen wel een wat mindere Ghibli, maar dat is nog steeds tien keer beter dan gemiddelde animatiefilm. Met name het verhaal bleef in dit geval wat achter in vergelijk met andere producties van de Ghibli studio. De animatie zelf is wel weer prima en verder bevat de film een lekkere dosis aktie. 7.0

Wall Street Oliver Stone, 1987
Zeer vermakelijke en onderhoudende film van Oliver Stone. Het plot is wat voorspelbaar, maar het weet de aandacht er goed bij te houden en de film vliegt dan ook voorbij. De acteerprestaties zijn prima, met name Michael Douglas is sterk. 7.6

The Treasure of the Sierra Madre John Huston, 1948
Heerlijke avonturenfilm met in de hoofdrol Humphrey Bogart. Met name zijn personage maakt de film een succes vanwege de transformatie die hij ondergaat. De film had voor die tijd een megabudget en dat valt ook wel te zien. Helaas is het acteerwerk bij vlagen wat over-the-top en het verhaal wat voorspelbaar, maar over het algemeen een prima film die de tand des tijds goed heeft doorstaan. 7.8

Role Models David Wain, 2008
Geslaagde domme komedie die eigenlijk net wat te veel tijd nodig heeft om goed op gang te komen, maar toen dit ook eenmaal gebeurde was het allemaal zeer vermakelijk. Al had ik het op het einde ook wel een beetje gehad met dat hele role playing gedoe, het viel een beetje in herhaling. Gelukkig heeft de film wel een R-rating gekregen waardoor alle remmen los kunnen en dat levert dan ook de meest leuke situaties op. 6.8

rrrick
16-03-2009, 13:17
Saboteur, Alfred Hitchcock (1942)

Uiterst vermakelijke film, waarin Hitchcock weer een paar prachtige scenes op het doek tovert. Met fraaie belichting en camerastandpunten realiseert hij weer zeer veel sfeer, en ook niet geheel onbelangrijk, supsense.

De karakters zijn, zoal gebruikelijk bij Hitchcock, kleurrijk en levendig met de nodige excentrieke trekjes. In Saboteur legt ie daar nog een schepje bovenop door letterlijk een ploegje circusartiesten of eigenlijk circusratiteiten een cruciale rol te geven.

Thematisch lijkt dat allemaal aan te sluiten bij het uitgangspunt van deze film; (Moreel) gezichtsbedrog, wat je ziet is niet altijd wat je wil zien en vice versa . Achter de schone schijn van de hoger geplaatste kringen gaat een poel des verderfs schuil, terwijl de uiterlijk afstotelijke freaks juist het 'goede' vertegenwoordigen.

Het thema van gezichtsbedrog begint overigens al in de openingscredits als de schaduw van een man groteske en reusachtige vormen aanneemt, en wordt helemaal helder als de enige die overtuigd is van de onschuld van hoofdrolspeler Robert Cummings een blinde man blijkt te zijn.

Het thema wordt op alle fronten doorgevoerd. Bijvoorbeeld ook in de begeleidende billboards langs de weg. Naast het gebruiken als komisch commentaar op de ontwikkelingen in het verhaal, wordt hiermee ook weer duidelijk dat schijn bedriegt. Cummings ondervindt dat aan den lijve doordat het model op die billboards in werkelijkheid naast hem in de auto zit.

Hitchcock heeft nog een briljante twist in huis door dit thema in de bioscoopscene juist om te keren. De schietscene op het filmdoek is voor de toeschouwers niet meer dan een illusie. Zelfs als er echt geschoten wordt lijkt dit nog onderdeel van de film te zijn, tot grote hilariteit van het publiek. Pas als er daadwerkelijk gewonden vallen dringt de realiteit door. Dit is echt. Illusie wordt opeens werkelijkheid.

De scene op het eind op het Vrijheidsbeeld is echt een nagelbijtertje waarin de spanning tot het uiterste wordt opgevoerd. Deze scene moet het helemaal hebben van beeld, aangezien er geen muziek wordt gebruikt. Wat mij betreft werkt dat uitstekend en is het een lesje in gericht en economisch presenteren zonder overbodige toeters en bellen.

De meningen zijn verdeeld, maar ik denk dat Saboteur wel degelijk als maatschappelijk commentaar diende in de oorlogsperiode. Misschien nog niet eens zozeer als propaganda, maar wel als waarschuwing naar de kijker. Hou je ogen open maar laat je niet misleiden door wat je denkt te zien.

Wim S.
16-03-2009, 13:41
Tenkû no shiro Rapyuta



Wat is de engelse titel, kan helaas nog niet goed chinese titels onthouden.

Angels vs demons
16-03-2009, 13:47
zoals hij al zij, castle in the sky ;)


en het is japans :P

Wim S.
16-03-2009, 13:50
zoals hij al zij, castle in the sky ;)


en het is japans :P

Japans en chinees is bij mij hetzelfde, maar blijkbaar kan ik ook geen engels.:-P

Lex v/d Moolen
16-03-2009, 17:07
The Treasure of the Sierra Madre John Huston, 1948
Heerlijke avonturenfilm met in de hoofdrol Humphrey Bogart. Met name zijn personage maakt de film een succes vanwege de transformatie die hij ondergaat. De film had voor die tijd een megabudget en dat valt ook wel te zien. Helaas is het acteerwerk bij vlagen wat over-the-top en het verhaal wat voorspelbaar, maar over het algemeen een prima film die de tand des tijds goed heeft doorstaan. 7.8 Geweldige film idd, ik krijg gelijk weer zin om 'm te bekijken. Vond het acteerwerk eigenlijk top, dan doel ik wel op de drie hoofdrolspelers. De Mexicanen werden helaas wel een beetje stereotyp en dom neergezet.

Coen P.
16-03-2009, 18:52
Pusher, Pusher II & Pusher 3 (Nicolas Winding Refn, 1996, 2004 & 2005) ****
De Pusher films, een drieluik over de onderwereld van Copenhagen, is een uiterst realistische blik in de wereld van de crimineel. De intro van de films waarbij de karakters in het schemerdonker één voor één worden voorgesteld maakt al duidelijk dat de wereld van de personen zich afspeelt in het donker en dat hun daden het daglicht niet kunnen verdragen. De gelijkenis met de openingsgeneriek met The Godfather dringt zich op (de Gødfather zullen we maar zeggen), maar waar die film kiest voor een klassieke achtergrondmuziek worden de beelden in Pusher vergezelt met pompende muziek waarbij meteen duidelijk is dat de film zich in de hedendaagse tijd afspeelt. In Pusher centreert het verhaal zich rond Frank. Een criminineel van wie veel dreiging uitgaat en die het best te omschrijven is als een wandelende tijdbom. Een mislukte drugsdeal een vriend die hem verraadt, zorgen ervoor dat hij in het krijt staat bij de grote crimineel Milo. In een vernederende scene moet Frank afstand doen van zijn auto, horloge en sieraden. De crimineel die alles had is een bedelaar geworden. De jager is de prooi geworden, want gevaar loert...

In deel 2 gaat het verhaal verder. Enkele jaren na dato komt de verrader uit deel 1(Mads Mikkelsen die aantoont dat hij één van de groten op deze aarde is) vrij. Hij vervalt al snel in zijn oude patroon van criminaliteit en drugs. De kale kruimeldief met de 'respect' tattoo op zijn achterhoofd wordt echter nooit voor vol aangezien. In een wanhoopsoffensief probeert hij het respect te krijgen, maar zit dit wel in hem?
Bovendien blijkt hij ook nog eens vader te zijn geworden. Kan een crimineel wel vader zijn? Hij wordt gedwongen te kiezen voor één van de werelden.

Het sluitstuk draait om Milo, de grote baas die in alle drie de delen dreigend aanwezig is. Milo is echter oud aan het worden en de nieuwe generatie criminelen dreigen hem voorbij te streven. De brenger van kwaad en andermans ondergang is voor het eerst in zijn leven kwetsbaar.
De Pusher films moeten het niet hebben van groots opgezette scenes of composities. De film teert op zijn handgeschoten beelden die het intieme wereldje van de criminelen haarfijn weet vast te leggen. De camera is overal en ziet alles als een alwetend oog, loerend op de nakende ondergang van zijn slachtoffers. De kijker ziet alles en geniet, want dit is Europese topcinema!

Rorschach
17-03-2009, 00:35
Hydra

Groep rijke mensen die betalen om op een onbewoond eiland op 4 mensen te jagen die in het verleden een criminele praktijk hebben uitgevoerd. Wat ze niet weten is dat op dit eiland een legendarisch beest (Hydra) ligt te wachten...

2/10, niet waard te bekijken :)

Coen P.
17-03-2009, 10:52
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (Adam McKay, 2006) **
Tijdens een gezellige dagje hangen met medeforummers Dennis en Tim kozen we voor Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Een komedie uit de stal van Judd Apatow. Van tevoren was ik enigszins gereserveerd en die verwachtingen zijn dubbel en dwars uitgekomen. Of ik heb geen humor of ik ben dit soort films ontgroeid, want ik stoorde me eerder dan dat ik dubbel lag. Als racefan vrat ik me overigens ook op, want realisme is ver te zoeken in deze nascarkomedie waaruit blijkt dat je zelfs achteruit rijdend kan winnen. De acteurs waren blijkbaar op automatische piloot ingeschakeld, want de gekunselde en flauwe grappen worden zonder bezieling gebracht. Waar ik laatst na Stranger than Fiction nog lovende woorden voor Will Ferrell had, moet ik die woorden nu helaas weer intrekken. Niet mijn type film. Met een grote boog omheen lopen!

Jeroen Trapman
17-03-2009, 13:36
Waarscheinelijk ben je hem dan gewoon ontgroeid want ik heb een aantal keer in een deuk gelegen met deze film ;)

Daan de G.
17-03-2009, 13:39
Zonder bezieling? John C Reilly is geniaal gewoon!!! Nog steeds één van de leukere films van Will Ferrell, lekker die hele amerikaanse cultuur afzeiken! Daarnaast laten ze geen spaan heel van de hele heisa over Nascar in Amerika. Realisme? Bij dit soort comedys weet je na 2 minuten al dat deze film niet voor realisme gaat.

Achja smaken verschillen, ik ben nou eenmaal een groot Adam Mckay / Will Ferrell / John C Reilly fan ;)

Peter van santbrink
17-03-2009, 13:44
deze week 2 vrij onbekende films bekeken en aangenaam verrast:

Green Hat 8/10 https://www.musicaction.nl/cd_dvd_18474_Drama_Green_Hat.html

Fresh 8/10 http://www.dvdtalk.com/reviews/3543/fresh/

vooral 2e gedeelte van de film is verrassend

*NERAZZURRI*
17-03-2009, 13:51
Solaris (Soderbergh, 2002)

http://img530.imageshack.us/img530/7535/solaris2002poster02.jpg

Chris Kelvin wordt gevraagd af te reizen naar planeet Solaris omdat er in het daar aanwezige ruimtestation vreemde dingen voorvallen. Eenmaal gearriveerd blijken de bewoners op de een of andere manier te worden beïnvloed door Solaris, wat een mooi ethisch vraagstuk oplevert. Psychologisch, emotioneel en artistiek, ik ben groot fan van Soderbergh z'n interpretatie van het boek (wat ik overigens nooit heb gelezen, helaas).

Coen P.
17-03-2009, 14:49
Recount (Jay Roach, 2008 ) ****
De presidentsverkiezingen van de Verenigde Staten in 2000 gaan ongetwijfeld de boeken in als de meest idiote en controversiële verkiezingen allertijden. Deze voor televisie gemaakte film geeft een nauwkeurig verslag van deze strijd tussen Al Gore en George Wanker Bush. Nadat de uitslag van de staat Florida al een keer is herroepen, blijkt de uiteindelijke overwinning van Bush ook nog eens twijfelachtig. Meerdere facetten blijken niet te kloppen en stuk voor stuk komen deze bizarre omstandigheden langs. De nieuwsbeelden die af en toe langs komen herinneren je als kijker aan het feit dat dit echt gebeurd is, want anders zou je het niet geloven.
Het is altijd moeilijk om een film te maken waarvan de uitkomst al duidelijk is (United 93; het vliegtuig crasht, Titanic; de boot zinkt), maar de film zuigt je gelukkig op in de politieke wereld vol vuile spelletjes en hardwerkende mensen. Eeuwig zonde dat die smerige Republikeinen de verkiezing wisten te winnen, want door hun spelletjes hebben de Democraten simpelweg niet genoeg tijd gehad om een rechtmatige uitslag te bewerkstelligen. De film is overigens duidelijk op de hand van de democraten, al spreken de feiten ook het voordeel van deze partij.

Jeroen Trapman
17-03-2009, 16:55
Net Ocean's Eleven gekeken..
Vond het echt een geweldige film, zelfs als je hem al een aantal keer hebt gezien.
Het acteerwerk is uiteraard top, zit boordevol humor, en heeft een leuk verhaal.
9/10

Wim S.
17-03-2009, 20:07
Shine a Light (BR) : Laatste concert van de Rolling Stones, heel mooi gefilmd vanuit diverse camerahoeken onder de regie van Scorsese. Die natuurlijk ook heel irritant in de voorstukjes en einde van de film moest komen, die stukjes hadden er van mij afgeknipt mogen worden. Het concert op zich was goed, helaas voor mij ook wat onbekendere nummers maar gelukkig ook de echte klasiekers die heerlijk klonken door mijn speakers. Dit afgewisseld door luchtige korte videos/ interviews van de stones uit het verleden die erg leuk waren om te zien. Zekers niet het beste van de stones maar gezien hun leeftijd heb ik wel respect voor de energie waarmee ze nog spelen, overigens wat me het gehele concert dwars zat was het jonge publiek wat helemaal niet aandeed voor het echte rolling stones publiek. Ze leken wel te komen uit zo'n castingbureau.Maar de stones maakten er gelukkig een waardige show van ondanks de door mij opgenoemde minpunten. 7.1/10

Rendition (BR) : Na Lions for lambs had ik het wel een beetje gehad met films over terrorisme en Meryl Streep en deze film had weer beide. Toch maar in de blu-ray speler gestopt en gelukkig sprak deze film me meer aan. Wanneer er weer een terroristische aanslag wordt gepleegd wordt er een man verdacht door de cia ontvoerd, om vervolgens naar een geheime gevangenis van de cia in het buitenland te worden gezonden. Het blijkt dat hij volgens de cia telefoontjes heeft gekregen van de terrorist die de bomaanslag opeist. De man wordt in zo'n geheime gevangenis ondervraagd door middel van bepaalde marteltechnieken. Tsja is het etisch verantwoord wat de cia doet, een verdachte man martelen en ondervragen om zo mogelijk duizenden levens te kunnen redden, wat mij betreft niet, want je zal maar die ene zijn die verdacht wordt.

Kortom een film die meerdere kanten van het verhaal vertelt, vanuit de diplomatieke kant, Terroristen en de slachtoffers wat dit voor mij toch best een goede film maakten. 7.3/10

Jeroen Trapman
17-03-2009, 20:28
Ocean's Twelve
Ook voor de zoveelste keer gekeken, maar deze blijft ook leuk ;)
Vind dit deel iets minder dan het eerste, maar het is en blijft een toppertje.
Aantal geweldige scenes ( bijv. Julia Roberts die in Ocean's Twelve een rol speelt, en dat ze dan in die rol zichzelf moet spelen :p ).
Veel humor ook weer.
8.5/10

Coen P.
17-03-2009, 21:13
The Letter (William Wyler, 1940) ****
Ik heb in mijn collectie een flink aantal titels van William Wyler, maar ik heb nog geen handjevol films van hem gezien. Tijd om wat meer van hem te zien in de vorm van 'The Letter'. De toon wordt in dit melodrama met noir tinten al snel gezet in de openingsgeneriek. In Singapore rusten de mensen uit. De camera zwiert langs een groep mannen, wat huisjes en plaatselijke vegetatie. Dan klinkt een schot, en nog één en nog één. Het karakter van Bette Davis is te zien als ze in koele bloede een man doodschiet. Haar man en advocaat zijn snel ter plaatse en haar verhaal over een poging tot verkrachting en noodweer klinkt plausibel. Wyler laat deze scene op traditionele wijze zijn waarbij Davis, als het schijnbaar zwakkere geslacht, met de rug naar de mannen toe haar verhaal doet. Wyler doet er nog een schepje bovenop als hij de camera precies de bewoordingen van Davis laat volgen en de camera een soort leidend voorwerp is van de daad. De rol van kwetsbare vrouw lijkt echter een farce als een brief van haar naar de vermoorde man opduikt. Deze brief is gedateerd op de dag van de moord zelf en bevat intiem taalgebruik welk haar rol wel eens van slachtoffer naar dader zou kunnen verplaatsen. Visueel geeft Wyler hier gevolg aan door Davis vaak in zwart en wit te kleden of belichten. Zo is duidelijk dat de dame naast een onschuldige kant (wit) ook over een duistere kant beschikt (zwart). Met name de scene(s) waar Davis door een shutter uit het raam kijkt en afwisselend licht en donker wordt belicht is van grote klasse. Hoeveel deze film niet te boek staat als zijn beste film, is William Wyler voor mij een interessante filmmaker gebleken waar ik zeker meer van ga zien!

TheGodfather
17-03-2009, 22:11
Pinocchio (http://www.imdb.com/title/tt0032910/)
Wilde eigenlijk de blu-ray kijken maar omdat de speler niet echt wilde meewerken heb ik de bij de blu-ray bijgevoegde dvd gekeken. En dat was weer smullen geblazen. Het beeld ziet er fenomenaal uit, het geluid is om van te smullen.
De film zelf is uiteraard nog steeds van geweldig, al ligt de moraal er wel erg dik op. Maar goed, dat is Disney eigen en het is ze vergeven. Ik heb wederom, voor de zoveelste keer, genoten van het verhaal van het houten mannetje.

8,5/10

Michael Hamers
17-03-2009, 22:27
Full Metal Jacket (BR)

Ik hoef denk ik niemand uit te leggen waar deze film over gaat.

In ieder geval geweldig goed in beeld gebracht hoe simpele jonge kerels gebrainwashed worden om zo de ultieme oorlogsmachines te worden. Met daarnaast vreselijk idioot blije muziek om het paradox tussen de terreur van oorlog en de beleving die sommige soldaten tijdens deze oorlog hadden nog maar even te benadrukken.

9/10

Michael Hamers
17-03-2009, 22:28
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (Adam McKay, 2006) **
Tijdens een gezellige dagje hangen met medeforummers Dennis en Tim kozen we voor Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Een komedie uit de stal van Judd Apatow. Van tevoren was ik enigszins gereserveerd en die verwachtingen zijn dubbel en dwars uitgekomen. Of ik heb geen humor of ik ben dit soort films ontgroeid, want ik stoorde me eerder dan dat ik dubbel lag. Als racefan vrat ik me overigens ook op, want realisme is ver te zoeken in deze nascarkomedie waaruit blijkt dat je zelfs achteruit rijdend kan winnen. De acteurs waren blijkbaar op automatische piloot ingeschakeld, want de gekunselde en flauwe grappen worden zonder bezieling gebracht. Waar ik laatst na Stranger than Fiction nog lovende woorden voor Will Ferrell had, moet ik die woorden nu helaas weer intrekken. Niet mijn type film. Met een grote boog omheen lopen!

Ik vind deze echt geweldig. Maar het moet idd wel in je straatje liggen.

DanielC.
18-03-2009, 08:37
Jeff Keen - GAZWRX Early 16 MM films.

Wreed. Er gebeurt zoveel dat het eigenlijk niet te bevatten is na zo eens een keertje kijken. Alles zit erin van creatie tot verwoesting in een soort samensmelting van animatie en live-action. In een record tempo wordt er van alles op je afgevuurd: stripverhalen, collages die in elkaar gezet worden om vervolgens weer vakkundig gesloopt worden, stukken film die over elkaar geplakt worden, plakken verf die erop gespoten worden, je weet bijna niet waar je moet kijken, heerlijk!

Melzz
18-03-2009, 11:27
What have they done to your Daughters? - Massimo Dallamano - 1974

What have they done to Solange was een van de eerste giallo's die ik zag en erg goed. Eindelijk kan ik nu eens deze film zien die is uitgegeven door Shameless. Een kale dvd maar echt zeer strak beeld en geluid. Net als "Solange" is deze film serieus van toon en worden er jonge meisjes vermoord. Eigenlijk is dit een mix tussen giallo en Poliziotteschi. De killer is een vent op een motor incl motorhelm die in een leren pak mensen met een hakbijl te lijf gaat. Er gaan heel wat geheimen schuil achter de moorden.

De film is een genot om naar te kijken, echt zeer strak camerawerk met de nodige inventieve invalshoeken en composities. De muziek is zeer sterk en kwam me al bekend voor. De componist is Stelvio Cipriani en van deze man heb ik een cd met filmmuziek. Deze zat weer bij een geweldige uitgave van NoShame genaamd "Luciano Ercoli death box set". Een klein minpuntje is het einde. Dat was een beetje lafjes zonder een echte grote twist of ontknoping. Als de moordenaar wordt onthuld, herkende ik zn gezicht niet. Ik weet dus nog steeds niet wie het is!! Iemand die het wel weet?

Een aanrader in het genre!

8

Deliverance - John Boorman - 1972

Een film die in mijn ogen ijzersterk blijft, ook al heb ik hem al meerdere keren gezien. De kracht zit hem in de geweldige karakterontwikkeling. Vier vrienden gaan een kanotocht doen in een afgelegen gebied. Hun eerste ontmoeting met de locale bevolking is arrogant te noemen. Als de locale bevolking vervolgens keihard van zich laat horen, gaat alles mis en neemt paranoia de overhand.

Burt Reynolds speelt geweldig de machoman die zich als een soort ervaren Rambo meteen de leider voelt. Jon Voight speelt ook een superrol. De spannende scenes in de prachtige natuur is ook zeker een groot pluspunt. Buiten dat het een spannende film is, heeft de film ook zeer sterke psychologische lagen die het geheel naar een hoger plan tillen. Een van de sterkste thrillers die ik ken.

9,5

Marcel v/d H.
18-03-2009, 11:44
Gran Torino Clint Eastwood, 2008
Clint Eastwood blijft ons op hoge leeftijd nog steeds pareltjes voorschotelen, zelfs twee in korte tijd. Want na Changeling is ook Gran Torino een erg sterke film. De combinatie tussen humor en drama is goed gevonden en Clint blijft geweldig als (oude) brompot. Heerlijke dialogen en one-liners. Toch ook zeker een minpuntje, het acteerwerk in de bijrollen was lang niet altijd even goed. Laten we hopen dat Clint erg oud gaat worden en nog een flink aantal films zal maken. 8.5

mjlfadriaans
18-03-2009, 12:18
Everybody Wants To Be Italian: Had er wel een bepaalde verwachting bij, maar het bleek toch erg tegen te vallen. Vooral de hoofdrolspeler vond ik erg slecht spelen. Slap verhaaltje, beetje standaard. Ik geef het een 6/10, hoef ik niet nog een keer te zien

Good Dick: Aparte film, sprak me wel erg aan. Geef het een 8/10



Ocean's Twelve
Ook voor de zoveelste keer gekeken, maar deze blijft ook leuk ;)
Vind dit deel iets minder dan het eerste, maar het is en blijft een toppertje.
Aantal geweldige scenes ( bijv. Julia Roberts die in Ocean's Twelve een rol speelt, en dat ze dan in die rol zichzelf moet spelen :p ).
Veel humor ook weer.
8.5/10

Iets zegt me dat je ook een dezer dagen Ocean's 13 gaat kijken :P. Is een tijd geleden dat ik die films gezien heb, ik weet wel dat iets wat ik ERG grappig vond was dat Brad Pitt in ongeveer iedere scene iets aan het eten was ... en zijn reactie toen zijn auto in de lucht geblazen werd ... dat soort subtiele dingetjes vind ik zeer komisch.

Melzz
18-03-2009, 12:35
Good Dick: Aparte film, sprak me wel erg aan. Geef het een 8/10



Volgens mij is het niet de bedoeling dat er hier ook pornofilms worden besproken....:mrgreen:

Oudlid_X5
18-03-2009, 12:45
Afgelopen maandag voor de tweede keer naar Watchmen geweest. En wat ik al dacht kwam uit. Hij is nog beter dan ik al had vermoedde. Dat komt mede omdat ik nu niet hoefde te concentreren op het verhaal en waar dat heen ging. Nu kon ik eens rustig de omgeving verkennen, de muziekstukken tot me nemen en vooral een stap verder gaan in mijn extase. Ik kwam bij de aftiteling zo goed als klaar... http://forum.filmvalley.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

Oudlid_X5
18-03-2009, 12:50
Parque vía (2008 )
Een film die ik op basis van de vijfsterrenrecensie uit de Volkskrant ging bekijken. Daarbij las ik ergens dat we te maken hadden met minimalistische cinema, iets waarvan ik een groot voorstander en bewonderaar ben.

Het begon al meteen goed verkeerd. De programmeur zei voor de film al dat we te maken hadden met een invasie van de Mexicaanse film en dat er sprake was van een ''New Wave'' Mexico. WAAROM werd er niet bij vermeld, net zoals bij die andere twee keren. Eerst over de New Wave van Turkije (begrijpelijk), daarna de New Wave uit Rusland en nu dit weer. Beseffen die zakenmensen wel wat ze uitkramen? Ik bedoel: ze doen zich voor als programmeurs maar ze kramen bijna allemaal hetzelfde uit. Ik had dan ook zin om na de film met de vrouw in discussie te gaan over de onzin die ze uitsloeg. Maar helaas moest ik me na de film haasten om de volgende film "La Mujer sin cabeza" niet te missen.

De film zelf was ook al niet veel soeps. Dat kwam vooral doordat je alle soorten scenario’s uit deze film kon trekken. De film lijkt uniek te zijn door de hoofdpersoon zo minimaal te laten acteren, door het zo traag mogelijk te houden en natuurlijk geen gebruik te maken van muziek onder de film.

Iedere dag krijgen we dezelfde routine te zien van een oudere huisbewaarder die op het huis van een welgestelde vrouw past. Hij staat op, gaat onder een eigen gemaakte douche, kleedt zich aan, maait het gras, boent de ramen en gaat vervolgens voor de televisie zitten die alleen maar beelden uitspuugt van een gewelddadige buitenwereld. Een wereld waar hij zogenaamd ver vanaf staat, maar omdat het huis op het einde van de film verkocht wordt, en de welgestelde dame komt hem dat zelf vertellen, gaat hij helemaal door het lint. Oftewel: oudere huisbewaarder flipt nadat hij hoort dat het huis verkocht is door haar baas. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, toch?

Dit soort films krijgt standaard lovende woorden maar waarom eigenlijk? Waarom moet dat ook zo ellenlang duren? Waarom voelt dit zo kunstmatig aan? Waarom voelt dit aan alsof ik niets gemist heb? Waarom kreeg ik helemaal geen gevoel bij de film dan het dergelijke gevoel dat ik aan het kijken was naar pretentieuze kunstzinnigheid?

Dit is tevens mijn laatste stukje. Hoewel ik meer dan dertig films gezien heb op het IFFR is mijn inspiratie en tijd verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik wil alleen nog dit melden in het stukje over de vijfsterrenfilm "Parque vía": de grootste tegenvallers waren de vele shorts voor de hoofdfilm die meestal niets van doen hadden met de hoofdfilm zelf. Met tegenvallers bedoel ik dan ook regelrecht slechte shorts die vervolgens in je hoofd gaan spoken en de kijk op de hoofdfilm behoorlijk verzuren. Ten tweede het gezever van programmeurs en ten derde de belabberde (beamer)projecties. Je zou er bijna vrijwilliger van worden.

Jeroen Trapman
18-03-2009, 13:28
En hier de laatste en imo leukste Ocean's film :)
Ocean's Thirteen
Stuk meer humor dan de voorgaande delen, en ook wat meer aktie :)
Elke speler heeft weer zijn eigen subtiele grappige stukjes, en vooral de scene dat Matt Damon's nep neus eraf werd getrokken vond ik geweldig :p
Uiteraard zit dit deel ook weer vol humor, goede acteurs en slim bedachte plannen :)
9.3/10

Jeroen Trapman
18-03-2009, 17:07
Shooter
Erg vette film :)
Veel actie en behoorlijk veel Gore.
Opzich niet verkeerd geacteerd door de hoofdrol spelers, maar de kleine bijrollen klinken wel heel erg ingestudeerd...
Heb me helaas helemaal doodgeergerd aan Danny Glover.
Verder is de film behoorlijk spannend, en was het leuk om te zien.
Grootste minpunt is dat het jammer genoeg wel heel erg cliché was allemaal, maar dat mag je kijkplezier niet bederven ;)
8/10

Melzz
18-03-2009, 17:27
Vandaag de dvd The Films of Kenneth Anger vol. 1 in zn geheel bekeken. In 2006 kon ik er helemaal niets mee, had toen ook maar twee films gezien. Vond het arty fartsy geneuzel. Nu kon ik de films veel beter waarderen, heb er zowaar van genoten. Vooral de film Inauguration of the Pleasure Dome vond ik zeer sterk. Hallucinerende beelden met prachtige operamuziek. Heb ook veel met audiocommentaar beluisterd maar Anger houd zich redelijk op de vlakte en noemt hier en daar wat feitjes. Ook Eaux d'artifice vond ik ditmaal prachtig. Vreemd toch hoe anders tegen bepaalde zaken aan kunt kijken na verloop van tijd. Krijg bijna zin in de tweede dvd die is uitgegeven.....

Erwin de Koning
18-03-2009, 18:02
Shooter
Erg vette film :)
Veel actie en behoorlijk veel Gore.



Welke versie heb jij gezien in godsnaam?

PSYCHOS IN LOVE (http://efilmcritic.com/review.php?movie=7430)

I love you.
'I love you too Joe, now could you please chop her up!?'

In al z'n onbenulligheid en z'n overdreven selfawareness (we krijgen zelfs de crew te zien die bloed over de hoofdpersonen spuiten) best grappig. Goed bedoeld van de akteurs maar ze kunnen gewoon niet beter. Als er zoiets zou bestaan als een romantische slasher dan zou dit er eentje wezen

Voor liefhebbers van VIDEOVIOLENCE... WHEN RENTING IS NOT ENOUGH (het origineel, niet de sequel)

7.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=6u5j9kj4Kjw)

http://img25.imageshack.us/img25/8061/posterpsychosinlove.jpg

mjlfadriaans
18-03-2009, 18:22
Volgens mij is het niet de bedoeling dat er hier ook pornofilms worden besproken....:mrgreen:

Dat is het dan ook niet, hoewel er wel een raakvlak is :) !



... tot me nemen en vooral een stap verder gaan in mijn extase. Ik kwam bij de aftiteling zo goed als klaar... http://forum.filmvalley.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif over porno films gesproken :) !

mercapto
18-03-2009, 18:48
Een van de sterkste thrillers die ik ken.

9,5

Eensch!
Hoe vaak ik hem ook zie, varkens en kipfilet zijn nooit meer hetzelfde! :)

Wim S.
18-03-2009, 21:02
Life of Brian (BR) : Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik deze film nog nooit eerder had gezien. Ik kende deze film alleen maar van de beroemde eindscene, geweldig. Monty Python's films hebben me nooit echt aangesproken en The Holy Grail vond ik een ontzettende flauwe film, iets wat ik ook verwachte van deze deze film. Het tegendeel bleek dus waar.

Het verhaal gaat over Brian, gewoon Brian hij is een jongen die Brian is. Hij wordt geboren in een stal naast waar Jezus wordt geboren en toch volgen we het leven van Brian. De film is gewoon heel leuk , met toch soms best wel weer flauwe humor maar het sloeg dit maal bij mij wel goed aan. Dit is een film die je eigenlijks nadat je het zwaarmoedige Passion of the Christ hebt gezien, moet gaan zien om bij te komen.

De boodschap van de film lijkt mij vrij duidelijk:

Always Look on the Bright Side of Life 7.5/10

romyyyy
18-03-2009, 22:08
Afgelopen nacht een kleine filmmarathon gehouden:

Il y a longtemps qui je t'aime
Goed verhaal, goed geacteerd, lekker taaltje, gewoon een leuke film. 7.5/10

Happy go Lucky
Heb werkelijk geen idee wat de clue in deze film is. Zat steeds te wachten van, oke nu komt het, maar het sloeg gewoon allemaal nergens op.
En halverwege ging ik me ook echt irriteren aan het gegiechel van poppy. Iets te veel vrolijkheid in deze film 5/10

American history X
In 1 woord Geweldig! Ik had hem nog nooit gezien, maar die ga ik zekers vaker kijken! 9/10

Hotel Rwanda
Blijft een ontroerende en aangrijpende film. 9/10

Feel the noise
J.Lo als producer zegt denk ik genoeg... Het is dat ik de muziek erg lekker vind, anders had hij een veel lager cijfer gekregen 5/10

You don't mess with the zohan
Whaaa, erger de erger. Maar ik kan gewoon geen film afzetten. Totaal niet mijn genre! 2/10

Leon
Heerlijk om de nacht mee af te sluiten en richting werk te gaan :D
Al vele malen gezien, maar het blijft gewoon genieten! 10/10

Melzz
18-03-2009, 22:32
Southern Comfort (1981)

Om een beetje in de Deliverance-sfeer te blijven, heb ik deze nog maar eens opgezet. De eerste keer dat ik hem zag, vond ik hem maar zwak. Nu vond ik hem nog steeds niet heel geweldig. Een groepje militairen doen een oefening in een moeras en krijgen het aan de stok met de plaatstelijke bevolking, de Cajuns. De nadruk ligt echter op het zootje ongeregeld zelf. Je vraagt je af waarom deze lui als "professionals" bij de nationale garde zitten. Domme acties, onbeschoft gedrag en onderlinge spanningen maakt deze groep tot ideaal slachtvee. De spanning komt dan ook maar met mate van de Cajuns zelf. Dat had ik liever gezien eigenlijk. De Nederlandse uitgave kent belabbert beeld en geluid en heeft het beeldformaat 4:3. Dus deze versie geniet zeker niet de voorkeur. Een aardige film maar na twee keer gezien te hebben, is het nu ook wel genoeg. De hoes van de dvd is wel cool:

http://img139.imageshack.us/img139/5268/4434custompq5.jpg

Een 7 voor deze "buitenstaanders krijgen het aan de stok met de plaatselijke bevolking in afgelegen gebied" film.

TheGodfather
18-03-2009, 22:37
Vandaag gezien:

Fukushû suruwa wareniari (Vengeance Is Mine) (http://www.imdb.com/title/tt0079182/)
Dat we hier niet met een straightforward Hollywood type serial killer film te maken hebben is al direct bij de eerste scene duidelijk. De film begint namelijk met de escorte van de gearresteerde hoofdpersoon Iwao Enokizu (een fenomenale rol van Ken Ogata) naar het politiebureau en maken kennis met hem terwijl hij, zittend tussen twee agenten, vrolijk (bijna freaky en blijkbaar zonder zorgen) een liedje fluit. Zelfs de agenten worden er gek van.
Vanaf dan komen we de wereld binnen van een maniakele seriemoordenaar (de film berust op een waargebeurd verhaal) en leren hem kennen door een reeks flashbacks. Regisseur Imamura mengt de flashbacks door elkaar alsof het niets is en gooit ons heen en weer door de tijd, van het heden naar het begin van de moorden en zelfs tot in de jeugd van Enokizu.
Als kijker moet je dus redelijk je aandacht erbij houden en krijg je niet alles voor gekauwd, wat een absolute verademing is vergeleken met de films van tegenwoordig.

Daarnaast is de stijl van de film een mix van film en documentaire, wat niet zo gek is aangezien Imamura jarenlang niets anders deed dan documentaires maken. Buiten het feit dat het verhaal natuurlijk echt gebeurd is, geeft ook dit het nodige realisme aan de film.
De film ziet er visueel ook prachtig uit en er zitten enkele scenes in die nog lang op je netvlies gebrand blijven. Ze bleven in ieder geval de hele dag door mijn hoofd spoken.
Zoals gezegd is ook het acteerwerk ontzettend goed, waarbij de meeste lof gaat naar Ogata in de hoofdrol. Hij zet het hoofdpersonage op een briljante manier neer en je gelooft hem iedere seconde dat ie in beeld is.

Dit is waarschijnlijk wel typisch een film die beter naar mate je `m vaker bekijkt, en dat zal dan ook zeker gaan gebeuren.
Voorals nog heb ik ontzettend genoten van de eerste film van Imamura die ik heb gezien. Ben nu al benieuwd naar de 3 disc set met films die Criterion van hem in mei gaat uitbrengen.

8,0/10

Bas Reuver
18-03-2009, 22:41
Feel the noise
J.Lo als producer zegt denk ik genoeg... Het is dat ik de muziek erg lekker vind, anders had hij een veel lager cijfer gekregen 5/10


Een producer heeft meer een organisatorische functie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan financien en marketing. Dat heeft niet direct invloed op de film als eindproduct. In dit geval heeft J. Lo waarschijnlijk haar nek uitgestoken om te zorgen dat er een film werd gemaakt van een bepaald script. Niet meer, niet minder.

TheGodfather
18-03-2009, 23:13
Een producer heeft meer een organisatorische functie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan financien en marketing. Dat heeft niet direct invloed op de film als eindproduct. .
Niet altijd. Denk bijvoorbeeld aan David O Selznick: die had wel degelijk invloed op het eind resultaat.

romyyyy
19-03-2009, 06:50
Een producer heeft meer een organisatorische functie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan financien en marketing. Dat heeft niet direct invloed op de film als eindproduct. In dit geval heeft J. Lo waarschijnlijk haar nek uitgestoken om te zorgen dat er een film werd gemaakt van een bepaald script. Niet meer, niet minder.


Thanx voor de info..
Naja ze zat in ieder geval 10 seonden in de film, had van mij niet gehoeven..

TheGodfather
19-03-2009, 11:13
Net gezien:

The Tall T (http://www.imdb.com/title/tt0051047/)
De eerste film uit de Budd Boetticher collectie is me zeer goed bevallen. Kort (78 minuten) maar zeer krachtig, waarin elke beweging van de personages een reden lijkt te hebben. Ze doen niets zonder reden. De manier waarop de personages binnen Boetticher`s kaders bewegen is nogal onconventioneel, waarbij hij ook goed gebruikt maakt van het widescreen ratio waarin de film geschoten.
De shots van de woestijn zijn prachtig en maken het dat de woestijn zelf bijna een apart karakter in de film is. Een heerlijke western dus met een sfeervolle soundtrack, dus absoluut naar meer smaakt.

7,8/10

Coen P.
19-03-2009, 12:11
Gister Oliver Twist gezien. Wow, wat een sets, wat een belichting, wat een aandoenlijk engelachtig knulletje, wat een Alec Guinness! Erg goed!

Rorschach
19-03-2009, 13:24
American Beauty!

Prachtige film, en grote van van Kevin Spacey zijn acteerwerk! :)

8/10

Peter van santbrink
19-03-2009, 15:00
the Wire seizoen 5 10/10

wat kan ik zeggen, gewoon zien deze serie !!!

Jeroen Trapman
19-03-2009, 15:25
In Bruges
Pracht film :)
Leuk verhaal, dat ook nog eens behoorlijk goed is.
Prima acteerwerk. Veel grappige gesprekken die 3/4 van de tijd helemaal nergens op slaan en de de rest van de tijd ook nog eens aangrijpend zijn.
2 uur vermaak en gelach van het hoogste niveau :D
9.5/10

Dennis Vansant
19-03-2009, 15:42
In Bruges
Pracht film :)
Leuk verhaal, dat ook nog eens behoorlijk goed is.
Prima acteerwerk. Veel grappige gesprekken die 3/4 van de tijd helemaal nergens op slaan en de de rest van de tijd ook nog eens aangrijpend zijn.
2 uur vermaak en gelach van het hoogste niveau :D
9.5/10
>_O

Zo, nou, euh, leuk voor je! :p

Michael Hamers
19-03-2009, 15:52
Kill Bill vol. 1+2

Heerlijke over de top films met prachtige dialogen. Een ode aan genres als de good old westerns en de oude kung-fu films. En wat een geweldige muziek ook weer.

Q.T. ten top

9/10

Erwin de Koning
19-03-2009, 16:24
HAND OF DEATH (http://www.bleedingskull.com/vhs/handdeath.html)

FIVE FINGERS OF DEATH

Een wetenschapper verandert in een monster a la Marvel's The Thing nadat hij in contact is gekomen met 'ra ra' radioactiviteit en bij aanraking overlijd diegene ter plekke aan brandwonden. Lang werd er gedacht dat deze film voorgoed verdwenen zou zijn maar er werd toch nog ergens een print gevonden in redelijke conditie

Voor liefhebbers van THE INCREDIBLE MELTING MAN en THE HIDEOUS SUN DEMON

Here's the plot, and bio / history / review of the film (and why you should download this hidden 'trash can' gem) from horror-wood.com by RENFIELD:

" After being unavailable for years and years, slowly but surely achieving almost the status of a "lost" horror film in company with London After Midnight, Hand Of Death suddenly popped up on cable TV recently with absolutely no fanfare.

It didn’t deserve any. A viewing of Hand Of Death reveals it to be—to paraphrase a famous quote about the life faced by Neanderthal Man—hasty, bumptious, and short.

Released in 1962, Hand Of Death (also known as Five Fingers Of Death) was originally a low-budget (very low-budget) horror programmer. Helmed by lower-tier B-movie writer and producer Eugene Ling, this was his last production for the equally lower-tier B-movie production company Associated Producers Incorporated, API. (API is not to be confused with AIP, American International Pictures. API rendered low-budget fare primarily for 20th Century Fox, producing B-horrors like The Alligator People and Return Of The Fly.)

The film was made cheaply, distributed hastily, and sold to television in double-quick time. It was, in fact, on the boob tube that Monster Boomer kids saw Hand Of Death and still remember it today.

Accordingly, this film should have been available from the onset on home video. After all, it was released by 20th Century Fox, was circulated in just about every independent TV station existent, and was unremarkable in every way. It should have long existed in the inventory of video dubbers like Sinister Cinema and Something Weird, along with Track Of The Vampire and Teenage Zombies, ad nauseum. But—it wasn’t.

No, this plain vanilla horror programmer was simply unavailable. Due to some legal issues, disinterest from 20th Century Fox, and no more API to look after the film’s whereabouts, Hand Of Death wasn’t to be found anywhere. Somehow, all those TV prints had vanished, as well as (seemingly) the theatrical prints. Monster Boomers and other classic horror fans called for it, even pined for it, but seemingly no one could find Hand Of Death.

Then, just prior to his death, John Agar, star of the film, and some fans were shown a print of it (transferred to videotape). Fox had found Hand Of Death at last. Finally, again without the slightest bit of promotion, the studio’s Fox Movie Channel showed the film recently. Evidently, not all theatrical prints of Hand Of Death were lost. And now, finally, we can view this long-lost B-horror and assess whether it was worth waiting for.

7.0

http://img4.imageshack.us/img4/4205/posterhandofdeath.jpg

theThinWhiteDuke
19-03-2009, 16:42
http://www.sorcha-online.co.uk/images/outlimits01.jpg

"The Sandkings (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sandkings)"
"Under the Bed (http://en.wikipedia.org/wiki/Under_the_Bed)"
"Quality of Mercy (http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_Mercy_%28The_Outer_Limits%29)"
"If These Walls Could Talk (http://en.wikipedia.org/wiki/If_These_Walls_Could_Talk_%28The_Outer_Limits%29)"

Aardig om weer eens te kijken. 7,5

Wim S.
19-03-2009, 20:00
Touching the Void : Een zeer indrukwekkende documentaire die het verhaal vertelt van 2 bergbeklimmers. Ze besluiten een onbeklommen berg te gaan beklimmen namelijk de Siula Grande in Peru, tijdens hun tocht zie je de enorm barre omstandigheden op deze berg des doods. Ijskoude sneeuwstormen en dan niet te verwaarlozen de vele gletsjers.

De 2 bergbeklimmers vertellen hun verhaal in real life en wij zien de reconstructie van hun tocht wat echt prachtig mooi in beeld wordt gebracht. Deze combinatie maken dat het een erg aangrijpende en spannende docu wordt over de ongelofelijke overlevingsdrang van de mens, There's a Brown Girl in de Ring tralalala.............(om dit te kunnen begrijpen moet je de docu hebben gezien, maar het maakte wel veel indruk op me). 8/10

Erwin de Koning
19-03-2009, 21:06
THE NAKED WITCH (http://www.imdb.com/title/tt0054111/)

THE NAKED TEMPTRESS

Wat een VRE-SE-LIJK-E film! Ik ben zelfs een keertje weggevallen en dat gebeurt me nooit. Maar goed, grappig detail is dat ik in mezelf dacht 'dit is zelfs voor Andy Milligan z'n doen een vreselijke film', toen ik op IMDB m'n cijfer van een 2 toekende las ik toevallig dit:


The Overlook Encyclopedia of Horror credits THE NAKED WITCH to Andy Milligan, and the actors listed are "Beth Porter," "Robert Burgos," and "Lee Forbes." The site through which I rented the disc contains the same information, although "Robert Burgos" is left out and "Phyllis Newman" is in its place.

However, the film's actual opening credits name Larry Buchanan as director, while the actors mentioned above are nowhere to be found in the cast. At first I assumed it was an incredible coincidence and that two movies called THE NAKED WITCH were released in 1961. But after viewing the film, I re-read the entry in Overlook and saw that the plot description matches.

Furthermore, the Overlook lists the original running time of THE NAKED WITCH as 60 minutes, which matches the running time of the movie on this disc. (It also says the film was re-released in 1967 with 20 minutes added, presumably released under the new title THE NAKED TEMPTRESS (http://www.imdb.com/title/tt0132354/), which is listed as an alternate title at the beginning of the review.) And the copyright at the film's end dates the film as 1961, the same year found in Overlook. So all of this data taken together seems to point to the conclusion that these ostensibly different films are one and the same after all, and that there must be an explanation for the above-mentioned discrepancies.

However, IMDb has two separate entries for these films: one with the Buchanan credits and one with the Milligan credits. Further confusing matters is the fact that they list both films as 1964, not 1961. Well, copyrights reflect the year of production, and sometimes a film gets released a year or two after it is made. But that tidbit of knowledge does nothing to clarify this situation, especially in light of the fact IMDb lists 1960 as year of filming for the "Buchanan" film, and not 1961!

And for the coup de grace, another IMDb reviewer on this page asserts that these are, in fact, two different films. If that is true, though, why does Overlook have a plot synopsis – "The film concerns a witch executed in the 19th century who comes to life when a student removes the stake from her heart. He then falls under her spell" – that exactly matches the Buchanan film? And how does one explain Overlook's comment that the "Milligan" film cost $8,000, and the disc's audio commentary in which "Larry Buchanan" tells us he made his film for $8,000?

Apart is dat ook de poster niet echt meewerkt want er staat geen enkele naam op en dat is op z'n minst legendarisch te noemen, zelfs voor een jaren '60 filmpje met wat naakt

Maar goed, ondanks dit leuke feitje blijft het een draak van een film, zelfs al had ons lieve heer hem geregisseerd

2.0

http://img27.imageshack.us/img27/5291/posterthenakedwitch.jpg

Marcel v/d H.
20-03-2009, 07:41
The Cook the Thief His Wife & Her Lover Peter Greenaway, 1989
Ja, wat moet ik hier van zeggen? Heb er in elk geval nogal dubbele gevoelens aan over gehouden. Qua vormgeving ziet het er allemaal schitterend uit, zowel de decors als de cameravoering, zeer veel oog voor detail. Daarnaast is het acteerwerk ook prima, met name van Michael Gambon. Maar het naargeestige verhaal wist mij niet te boeien en ik had er dan ook moeite mee om de film uit te kijken. 6.3

Michael Hamers
20-03-2009, 08:02
Superbad (BR)

Een van de leukere comedies van afgelopen jaren met Christopher Mintz-Plasse aka McLovin' als absolute comedy ontdekking van de eeuw. Ik ben dan ook best benieuwd naar Role Models waar hij ook in te zien is.

Uiteraard is het spel tussen Jonah Hill en Michael Cera ook heerlijk om naar te kijken en vooral te luisteren. De grappen zijn in deze film weliswaar van een hoog poep en sex gehalte voorzien, maar het verhaal op zich is bijzonder grappig in elkaar gezet met als absoluut hoogtepunt in de film de 2 agenten gespeeld door Seth Rogen en Bill Hader.

Hou je dus van comedy met een ruw/onzinnig randje, ga deze dan zien...

8,5/10

Melzz
20-03-2009, 11:49
El Carnaval de las bestias a.k.a. Human Beasts - Paul Naschy (1985)

Het geheel begint nogal knullig als Naschy als een huurling diamanten steelt en deze niet aan zn opdrachtgever overhandigd maar zelf houd. Dan krijg je natuurlijk stront aan de knikker. Dus er gaan wat lui, incl zn Japanse verloofde, achter hem aan. Een schietpartij tot gevolg. Vrij houterig allemaal. Het ene moment weinig bloed, het andere moment zit iemand onder. Omhoog schieten en toch iemand vol raken....dat soort knulligheden.

Naschy raakt gewond en wordt gevonden door wat lieve dames en hun vader. De man wordt verzorgd totdat ie weer beter is. Maar er gebeuren vreemde dingen in dat huis. Zoals grote varkens die mensen kapot vreten....

Ha...leuke film dit. Nergens echt goed maar zeer vermakelijk. En die varkens...die VARKENS!!!!

7,5

DanielC.
20-03-2009, 12:08
Deception Niet echt boeiend. Je weet al vanaf het begin hoe de vork in de steel zit en verder heeft de film bijzonder weinig te bieden, soms is het zelfs een beetje klunzig. Maar ook niet vermoeiend ofzo.

Erwin de Koning
20-03-2009, 15:59
L'ISOLA DEGLI UOMINI PESCE (http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?page=34)

ISLAND OF THE FISHMEN / SCREAMERS / ISLAND OF MUTATIONS / SOMETHING WAITS IN THE DARK / THE FISHMEN

ISLAND OF THE FISHMEN had ik al vaker gezien maar deze 'beruchte' cut nog niet. Waarom is deze cut zo berucht? De poster liegt nogal over dat die man levend binnenstebuiten gekeerd zal gaan worden. De drive-in bezoekers voelden zich genaaid (al moeten ze dat toch wel onderhand gewend moeten zijn afgaande op sommige posters) en de mensen achter de reclamecampagne kregen een rechtzaak aan hun derriere


# After a poorly-received release in the U.S. as "Something Waits In The Dark", New World Pictures re-released it as "Screamers", with a completely new (and mis-leading) marketing campaign promising "You will actually see someone turned inside out... while he's still alive!", with a newly-filmed trailer featuring just that. Though this scene was not in the actual film, New World were forced to splice the actual footage from the trailer into all existing theatrical prints, after riots occurred by angry drive-in customers who were mis-lead. Since the footage was never inserted into the film's negative print, the video version does not contain this scene.

Ondanks dit ongevalletje blijft dit typisch Italiaanse prulwerkje van Sergio Martino erg leuk over gillmen die een schat bewaken en Barbara Bach is zoals altijd yummie

8.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=_7EPMHgSjms)

http://img26.imageshack.us/img26/6625/posterscreamersislandof.jpg http://img24.imageshack.us/img24/589/posterislandofthefishme.jpg

Melzz
20-03-2009, 16:17
The Searchers - John Ford - 1956

Een film die complexer is dan hij lijkt. Ik vond het nogal racistisch terwijl de film eigenlijk het tegenovergestelde is. John Wayne die soms nogal houterig overkwam maar aan de andere kant perfect bij de rol past. Een terechte klassieker in het westerngenre. Monument Valley wordt prachtig weergegeven, de film is prachtig om naar te kijken. Sommige personages veranderen nogal plotseling van houding....zonder een duidelijke motivatie. Dat vond ik een tikkeltje vreemd. Er wordt veel geïmpliceerd en de kijker zal zelf zaken moeten invullen. John Waynes karakter maakt een fysieke en innerlijke reis. En een western met indianen! Een epos van een film die ik zeker nog eens zal bekijken om het geheel beter te doorgronden. Lijkt een eenvoudig verhaal maar er gebeurt dus meer dan er op het eerste gezicht lijkt te gebeuren. Mooie 2-disker van deze film.

8.0

Oudlid_X5
20-03-2009, 17:30
The Cook the Thief His Wife & Her Lover Peter Greenaway, 1989
Ja, wat moet ik hier van zeggen? Heb er in elk geval nogal dubbele gevoelens aan over gehouden. Qua vormgeving ziet het er allemaal schitterend uit, zowel de decors als de cameravoering, zeer veel oog voor detail. Daarnaast is het acteerwerk ook prima, met name van Michael Gambon. Maar het naargeestige verhaal wist mij niet te boeien en ik had er dan ook moeite mee om de film uit te kijken. 6.3

Dit vind ik echt een pareltje en wissel graag mijn kale Nederlandse versie in voor wat beters. Iemand? Ik kan trouwens best begrijpen waarom je het niets vind...:razz:

Oudlid_X5
20-03-2009, 17:52
Matrimonio all'Italiana (1964)

Mijn vierde of vijfde film van Vittorio De Sica. Zal wel nooit een liefhebber worden van die oude Italiaanse films. Ook nu weer vind ik die rol van Sophia Loren zo zwaar aangezet. Ik snap sowiezo niet waarom zoveel heren deze dame zo aantrekkelijk vinden. Ik heb nog geen rol voorbij zien komen waar ze niet onder een dikke laag make-up acteert. Marcello Mastroianni staat hier ook maar wat op zijn automatische piloot te kloten. Dat merk je niet alleen op maar dat ervaar je ook zo. Al met al stelt deze film niet veel voor en is het meer een klucht dan een drama. Eens kijken wat Umberto D. met me gaat doen...

Van Federico Fellini kan ik alleen 8 ½ appreciëren, Luchino Visconti alleen Rocco and His Brothers, Pier Paolo Pasolini helemaal niets, Vincente Minnelli ook vrijwel niets en bij Bernardo Bertolucci heb ik een redelijk goed gevoel. Novecento, The Last Emperor en Little Buddha vond ik best goed. Terwijl La Commare secca, La Luna, The Sheltering Sky en The Dreamers niet meer dan onderhoudend zijn. Gebroeders Taviani kan ik dan al veel meer mee en Michelangelo Antonioni maakt ook wel bijzondere films. Ben ik nog iemand vergeten?

TheGodfather
20-03-2009, 18:57
Dit vind ik echt een pareltje en wissel graag mijn kale Nederlandse versie in voor wat beters. Iemand? Ik kan trouwens best begrijpen waarom je het niets vind...:razz:
Je moet nog ff wachten: deze zomer komt de Criterion uit ;)

Wim S.
20-03-2009, 20:43
Land of the Dead (BR) : Een redelijke zombiefilm die helaas wat mij betreft de sfeer mist uit de vorige Romero's zombiefilms. Zoals bv day of the dead, dawn of the dead waarbij je het echt het gevoel krijgt dat de nog levenden ook echt alleen zijn en de zombies in de meerderheid zijn. Eigenlijks een verloren vooruitzicht voor de nog levenden.

Iets wat in deze film totaal ontbrak, en dan nog de zombies die evolueren tot intelligentere zombies wat ikzelf helaas afbreuk vind doen van de zombies die we kennen uit de vorige Romero's films.Toch ben ik me een paar keer rot geschrokken als er weer eens een zombie plotseling om het hoekje sprong, ook de zombie-effecten zien er goed uit, helaas kan het zich niet meten met Romero's vorige zombiefillms, toch redelijk. 7.2/10

Don van Straalen
21-03-2009, 11:24
Land of the Dead (BR) : en dan nog de zombies die evolueren tot intelligentere zombies

Dit was inderdaad heel erg om te zien :(

intexor
21-03-2009, 14:27
Die film vond ik zelf nog best goed, zeker in vergelijking met het abominabele Diary Of The Dead.

mad dog
21-03-2009, 14:45
Een horrorfilm uit 2005 waarin zes jonge vrouwen afdalen in een voor hun onbekende grot in de Appalachian Mountains van Noord-Amerika, waarin ze stuitten op bloeddorstige, vleesetende gollum-achtige wezens die het op hen voorzien hebben. Zie het maar als het in de hol van de leeuw principe. Zo gauw als de dames zijn afgedaald en door de smalle gangetjes beginnen te kruipen, begint de film erg claustrofobisch aan te voelen, wat alleen maar een pluspunt is voor de film. Regisseur Neil Marshall (Dog Soldiers, Doomsday) heeft een bijzonder effectieve horrorfilm gemaakt die ook niet meer pretendeert dan mensen de stuipen op het lijf te jagen. Mooi is trouwens om te zien dat een van de dames, die in het begin van de film een traumatische gebeurtenis meemaakt, zich begint te ontpoppen als een vrouwelijke John Rambo.

Dit jaar komt er trouwens The Descent part II, wat helaas het einde van deze film nu in een ander daglicht zet.

7,5 (y)

Coen P.
21-03-2009, 18:17
Denk aan je spoilers mad dog. Goede film idd, en deel je mening over het onnodige vervolg.

Coen P.
21-03-2009, 19:01
Sous le soleil de Satan (Maurice Pialat, 1987) **½
Maurice Pialat stelt in zijn films vaak alledaagse gebeurtenissen aan de kaak met een vleugje maatschappijkritiek. In Sous le Soleil... mixt hij Bresson en Bergman samen in een, sorry dat ik het zeg, pretensieuze film over een priester die zijn geloof verloren heeft maar door een wonder het licht ziet. Depardieu, een grootheid, is ongeloofwaardig en niet geschikt voor de rol als de jonge priester. Negentig minuten lang naar het klokje kijken en me irriteren. De filmstijl van Pialat met zijn plotsprongen zijn overigens ook hier aanwezig, zodat toch duidelijk te zien is dat het een film van zijn hand is.

Coen P.
21-03-2009, 19:02
Queimada (Gillo Pontecorvo, 1969) ***½
William Walker (Marlon Brando), in dienst van de Engelsen, arriveert op het door Portugal beheerste eiland Queimada. Het is zijn missie om een revolutie te starten waardoor de Engelse de suikerhandel kunnen overnemen. De missie slaagt, maar jaren later wordt Walker, ditmaal in dienst van een suikerbedrijf, ingeschakeld om de plaatselijke leider (die dankzij Walker destijds aan de macht kwam) te verdrijven.
Pontecorvo reputatie als politiek filmmaker, een status die onlosmakelijk met hem verbonden is sinds het magistrale The Battle of Algiers, komt ook in deze film uit vol revolutionaire inhoud en een anti-kolonisme stempel. Marlon Brando is lekker slinks in zijn rol waarbij hij iedereen tegen elkaar uitspeelt, maar voor het overige is de film soms erg saai te noemen. Bovendien is het een erg gemakkelijke keuze om
halverwege de film via een tekstblok 10 jaar later verder te laten gaan.

Coen P.
21-03-2009, 19:04
The Flight of the Phoenix (Robert Aldrich, 1965) ****
Een aantal medewerkers van een oliemaatschappij en meeliftende soldaten moet vechten voor hun leven als het vliegtuig waar zij in zitten neerstort in de woestijn. De impact doodt twee van hen, maar hulp is onderweg. Dat denken ze tenminste, maar als de tijd vordert arriveert geen hulp. Een arrogante vliegtuigontwerper, die ook in de het vliegtuig zat, komt met een ambitieus plan om een nieuw vliegtuig te maken van onderdelen van het kapotte vliegtuig. De mannen gaan aan de slag, maar door het gebrek aan water en eten wordt het erg krap voor ze.
Ik verwachtte een vrolijke 'buddy film', maar The Flight of the Phoenix is een rauwe film met als onderwerp 'overleven'.

Erwin de Koning
21-03-2009, 19:11
BLACK SAMSON (http://www.imdb.com/title/tt0071226/)

Creditcards are for gass, not for ass!

Black Samson is de naam van een barkeeper die 'z'n buurt' een beetje schoon wil houden van gespuis maar natuurlijk last krijgt van whiteys die hem opsporen en teisteren. Nogal standaard en discriminerend. Precies zoals het moet zijn dus met een einde wat geweldig is

7.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=o5a6igG29yk)

http://img7.imageshack.us/img7/3317/posterblacksamson.jpg

TheGodfather
21-03-2009, 20:06
Vanmiddag gekeken:

Dazed And Confused (http://www.imdb.com/title/tt0106677/)
Vandaag, het eerste weekend van de lente, was het heerlijk weer en dat deed me natuurlijk denken aan de zomervakantie. En dus kreeg ik zin om weer eens Dazed And Confused te kijken, waarin we een groep scholieren volgen op de laatste schooldag (en daarop volgende nacht) van hun highschool tijd.
Wat een heerlijke film is dit.Er lijkt niet echt iets te gebeuren en dus zit het gevaar erin dat de film wat voortkabbelt. Dat wordt echter voorkomen, vooral door de diversiteit aan karakters en de herkenbaarheid in de dingen die ze meemaken. De personages zijn erg herkenbaar, net als de dingen die ze meemaken. Geweldig. In combinatie met een sublieme (en tekstueel uitermate goed passende soundtrack) schenkt Linklater ons een film die weliswaar in 1976 speelt maar toch ook zo ontzettend tijdloos is. Een pareltje.
Een betere film om een (hopelijk) prachtige lente en zomer mee te beginnen is er niet. Verplicht kijkmateriaal!

9,5/10

Dennis Oosterhuis
21-03-2009, 20:26
Supergoede film, inderdaad!! (y)

TheGodfather
21-03-2009, 20:41
Supergoede film, inderdaad!! (y)
Zeker. Parker Posey is echt geniaal!


What are you looking at? Wipe that face off your head, bitch.

en

Fry like bacon, you pigs!

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Oudlid_X5
21-03-2009, 20:43
Je moet nog ff wachten: deze zomer komt de Criterion uit ;)

Bedankt voor de Tip!

Dat zou dan mijn eerste Criterion worden. Hoewel? De prijzen van Criterion zijn meestal belachelijk hoog dus misschien ook niet. Weet je toevallig of de soundtrack erbij zal gaan zitten? Dat maakt voor mij heel veel uit...

TheGodfather
21-03-2009, 20:45
Bedankt voor de Tip!

Dat zou dan mijn eerste Criterion worden. Hoewel? De prijzen van Criterion zijn meestal belachelijk hoog dus misschien ook niet. Weet je toevallig of de soundtrack erbij zal gaan zitten? Dat maakt voor mij heel veel uit...
Weet ik niet zeker (de specs zijn nog niet bekend ;)) maar ik gok van niet

Wim S.
21-03-2009, 21:33
Martin : Martin is een jongen die vampier schijnt te zijn, hij gaat naar zijn oom die beweert dat vampirisme in hun familie zit en om de zoveel generaties weer tevoorschijn komt. Zijn oom houdt hem in de gaten en heeft zijn huis vol kruizen hangen, knoflook op de deur etc. Al deze mythen schijnen niet op Martin van effect te zijn en ondanks zijn honger naar bloed ga je je toch afvragen of Martin wel echt een vampier is of een jongen is met een psychopatische stoornis.

De film is vrij traag, maar in dit geval helemaal niet eens zo erg omdat het past bij de opbouw en sfeer van het verhaal. Leuk om eens geen film van Romero over zombies te hebben gezien en nu één over een vampier of toch niet? 7/10

Películas para no dormir: Regreso a Moira aka 6 Films to Keep you Awake: Spectre : Dit is de 2e film van de spaanse horrorfilms die in de box zit van 6 films to keep you awake. Het doet me wel een beetje denken aan de masters of horror maar dan de spaanse versie en tot nu toe met in ieder geval een stuk minder gore.
Een oude man keert terug naar Spanje, waar hij in zijn jonge jaren iets verschrikkelijks heeft gedaan, meegemaakt. Het verleden blijft hem achtervolgen door een vrouw die hij destijds in Spanje tegenkwam.
Redelijke horrorfilmpje maar komt echt over als een tvfilm, niet echt veel bijzonders maar wel leuk om een keer gezien te hebben. 5.9/10

The Card Player : Deze Argento film vond ik weer een stuk minder dan Phenomena, maar het concept is leuk gevonden. Een poker speler die via een zelf ontwikkelde online pokerspel contact met de politie maakt om te spelen voor het leven van een door hem ontvoerde vrouw. Ze moeten spelen in een partij van 3 spellen, verliezen ze een potje wordt er een lichaamsdeel van de vrouw geamputeerd, verliezen ze het gehele spel of als ze weigeren te spelen dan verliest de vrouw haar leven, wint de politie wordt het leven van de vrouw gespaard. Er wordt hun eigenlijks gedwongen het spel mee te spelen.

Het acteerwerk is niet echt geweldig, maar dat is meestal zo in de films van Argento ondanks dat gegeven heb ik toch weer genoten van de film. 7.2/10

Oudlid_X5
21-03-2009, 21:42
Schoffies (Marc van Fucht, 2006) 7.5
Ontzettend leuke documentaire dat gaat over de reiger-problematiek in Amsterdam. De voice-over is nadrukkelijk met een sarcastische ondertoon opgevoerd. Ik lag dan ook behoorlijk vaak in een deuk. Verwacht dus niet al te veel achtergrondnieuws over die vervelende beesten meer een verslag hoeveel mensen deze beesten haten. Hoewel er altijd uizonderingen op de regel zijn. Al met al is het na een uurtje voorbij. Deze mag gezien worden... :)

http://gelkinghe.web-log.nl/photos/uncategorized/reiger_op_de_van_julsingabrug.jpg


Lonely Hearts (Todd Robinson, 2006) 5.0
De helft van de tijd is het mooifilmerij en de andere helft keek ik naar het zware lichaam van John Travolta die maar net in mijn beeldbuis paste. Wat is John T. zwaar geworden... :shock:

Erwin de Koning
21-03-2009, 22:35
THREE IN THE ATTIC (http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/19681220/REVIEWS/812200301/1023)

Een drietal dames komt erachter dat ze hetzelfde vriendje hebben en sluiten hem op zolder op om hem dood te neuken. Het klinkt allemaal leuker dan het is en vooral de 'martelingen' zijn nogal tam. Had deze film 3 jaar later gemaakt geweest was hij waarschijnlijk een stuk genietbaarder geweest omdat we dan getrakteerd zouden worden op een blote tieten parade van jewelste en we de vent meer zouden zien 'sufferen'

Niet geheel tijdsverspilling maar had veel meer op de exploitatiemarkt gericht moeten zijn

6.0

http://img21.imageshack.us/img21/2637/posterthreeintheattic.jpg

Rorschach
21-03-2009, 23:48
Batman Begins

Goede film, soms wat te langdradig vind ik wel :) 6.5/10

The Dark Knight

Zalig acteerwerk, goede film, prachtige actie ;) A must-see, maar dat hebben de meesten ondertss wel al gedaan :)

7.5/10

mercapto
21-03-2009, 23:53
RECLeuk, met z'n vijfen, waaronder twee vrouwen die snel schrikken, naar REC gekeken.
De film is heel erg voorspelbaar en de opbouw is slecht, maar met van die gillende wijven erbij is het nog best leuk :)
De hoofdrolspeelster is zwaar irritant met haar constante "Pablo ?", je zit al snel te hopen dat haar beurt sneller komt dan je weet dat ie zal komen. Want helaas, het was allemaal wel heel erg voorspelbaar waardoor het schrikeffect voor de oplettende kijker niet aanwezig is. Als er dan ook nog lange saaie stukken oeverloos gelul tussen zitten is er niet veel meer aan.
De laatste 10 minuten hadden van mij niet gehoeven, totaal overbodig uitleggerig, daar ging het laatste beetje spanning.
Nou die hebben we ook weer gezien, nou ja, we...ik en een vriend, de twee meiden zaten met hun handen op hun oren en gezicht omlaag en die tweede gozer had ineens last van z'n been dus ging even de benen strekken...ja ja...

*NERAZZURRI*
22-03-2009, 01:02
Vijfen?

Freudiaans voor vijven+wijven?

mercapto
22-03-2009, 03:36
Lol, whoops!
Drank in de man! (y)
Stond eerst vijfjes, beetje ferkeert veranderd ;)

Wim S.
22-03-2009, 15:40
Eagle Eye (BR) : Een no-brainer aktiefilm over cyberterrorisme met o.a. Shia Labeouf, niet mijn favoriete acteur echter in deze film viel hij me niet tegen. Het is wel weer zo'n standaard aktiefilm maar leuk voor op een zondagmiddag, niets meer en niets minder...7.4/10

Michael Hamers
22-03-2009, 16:34
Batman Begins

Goede film, soms wat te langdradig vind ik wel :) 6.5/10

The Dark Knight

Zalig acteerwerk, goede film, prachtige actie ;) A must-see, maar dat hebben de meesten ondertss wel al gedaan :)

7.5/10

De laagste scores die ik in tijden heb gezien...

Michael Hamers
22-03-2009, 16:37
Alexander Revisited: The Final Cut (bluray)

Dit is altijd al een film geweest die ik erg kon waarderen. Prachtige plaatjes, goed acteerwerk en een intrigerend karakter in de hoofdrol. En de film is in de Final Cut alleen maar beter geworden. Wat meer diepgang en nog meer prachtige beelden. Met als absoluut hoogtepunt het magistraal in beeld gebrachte gevecht in India met de olifanten. En in deze versie is het allemaal net wat explicieter in beeld gebracht.

En wat een prachtige soundtrack toch weer van onze moderne Griekse muziekgod, Vangelis...

Zal ik het doen? Ja ik doe het. Ik geef deze film....

9,5/10

Dennis Oosterhuis
22-03-2009, 17:15
En dat is de hoogste score die ik in tijden heb gezien voor Alexander... :shock:

Geen slechte spektakelfilm, maar zó goed is 'ie nou ook weer niet...maar ach, dat vind ik... :)

Peter van santbrink
22-03-2009, 17:21
Kill Bill vol 1 (BR) ; kan geen minpuntje aan deze klassieker ontdekken, dikke 10 !!

Michael Hamers
22-03-2009, 17:54
En dat is de hoogste score die ik in tijden heb gezien voor Alexander... :shock:

Geen slechte spektakelfilm, maar zó goed is 'ie nou ook weer niet...maar ach, dat vind ik... :)

Dat vinden meer mensen met jou hoor. Het is je vergeven ;)

Het is gewoon 1 van mijn favoriete verfilmingen van een historisch figuur. Veel mensen vinden Troy bijvoorbeeld beter dan Alexander, maar als er iets een gedrocht is, is het Troy wel, naar mijn mening...

Patrick van den Hul
22-03-2009, 18:05
Dat vinden meer mensen met jou hoor. Het is je vergeven ;)

Het is gewoon 1 van mijn favoriete verfilmingen van een historisch figuur. Veel mensen vinden Troy bijvoorbeeld beter dan Alexander, maar als er iets een gedrocht is, is het Troy wel, naar mijn mening...

Ook Troy heeft voordeel gehad van de DC, heb je die al eens gezien?

Michael Hamers
22-03-2009, 18:23
Ook Troy heeft voordeel gehad van de DC, heb je die al eens gezien?

Die heb ik ongeveer een half jaartje terug gekocht. Ik heb die halverwege afgezet. Kon me niet bekoren.

Coen P.
22-03-2009, 18:26
Hustle and Flow. Soort van muzikale American Dream, toegespitst op de 'hood', 'pimps' en rapmuziek. Not my thang, maar niet geheel slecht.

Oudlid_X5
22-03-2009, 19:02
Snel even mijn belevingen op papier gezet van wat ik gisteren op de filmbeurs gezien had. In Klass zitten behoorlijk wat spoilers dus voor de mensen die de film nog willen zien kun je het beste het stukje niet lezen!


Still Walking (Hirokazu Koreeda, 2008 ) 8.0
Fijne film die rustig onder de huid kruipt. Deze film zal iedere kijker omarmen als die er de tijd voor neemt. Nog steeds geen slechte film van Koreeda gezien wat natuurlijk uitzonderlijk is...


Babaji, an Indian Love Story (Jiska Rickels, 2009) 3.0
Rampzalig slecht. Is dit echt de regisseuse van 4 Elements?


Klass (Ilmar Raag, 2007) 6.5
Hier had ik écht wat beters van verwacht. Qua thema zijn er vele betere films die niet alleen in de vorm maar ook in de inhoud beter slagen. Denk aan Gus van Sants Elephant of Ben X van onze Belgische buren. De film werkte voor mij niet omdat ik de helft van de tijd aan het storen was aan het gedrag van een aantal figuren. Denk aan de leraressen, er bestaan op de scholen in Estland geen leraren, die naar mijn mening toch wel heel dom overkomen en totaal niet in deze wereld staan. Ze maken nogal een aantal tactische fouten...

Ook de zogenaamde kameraad (Kaspar) van de introverte Joosep kon ik niet (helemaal) begrijpen. Een aantal keren kon die makkelijk spreken over de zondes van zijn medeleerlingen maar hij houdt liever zijn mond dicht. Zelfs als hij bij de vrouwelijke conrector op het matje wordt geroepen praat hij het niet van zich af. Een thema als vergeven/vergeten wordt hier niet toepasbaar gemaakt en dat kun je weerleggen op de jongens zijn keuzen op het einde.

De symboliek in de film is voor de getrainde kijker al helemaal rampzalig. Ik zal er eentje opnoemen en de rest aan jullie overlaten. Als oma vraagt aan Kaspar hoe het komt dat Kaspar bij de rector moet komen begint hij heel opgewonden van zich af te bijten. Onder dit gesprek zit een klok die nogal nadrukkelijk op de achtergrond hoort tikken. Dit tikken slaat natuurlijk op een tijdbom binnenin Kaspar die elk moment kan afgaan.

Qua narrativiteit was ik niet te spreken over de subkoppen tussen de dagen door. Je kent het wel: dag 1 (de ontmoeting), dag 2 (verkeert gedrag), dag 3(de slachting etc. Dit had visueel makkelijk opgelost kunnen worden we hebben niet voor niets te maken met audiovisuele kunst en niet omgekeerd. Men zou eens wat meer moeten gaan durven in plaats van terug te vallen op oude rituelen...

Ruige montage, veel gebruik van point of view shots, kleur en muziek past deze film perfect bij pubers van tegenwoordig. Een kant-en-klaar product dat alleen in de magnetron hoeft gezet te worden. Ook jammer van het verwachte einde. In plaats van dat ze eindelijk eens een oplossing geven is het alweer een makkelijk gekozen effectbejag. Dat einde leunt dan ook makkelijk voor de propagandafilms op school. Waarbij de lerares naar de les niets hoeft toe te voegen want iedereen weet wat die gezien heeft. Maar leren ze er iets van dat is de vraag…

TheGodfather
22-03-2009, 19:53
Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal) (http://www.imdb.com/title/tt0050976/)
Eén van de meest bekende en meest invloedrijke films allertijden, maar ik had `m nog nooit gezien. Daar moest natuurlijk verandering in komen en dus ben ik vandaag voor het eerst in de wereld van Ingmar Bergman gedoken met The Seventh Seal.
Het resultaat is een film die absoluut intrigeert, indruk maakt met een groot aantal visueel prachtig scenes en daardoor film langzaam onder je huid kruipt. Het is moeilijk onder woorden te brengen wat er juist zo goed (of juist niet) aan is, de film heeft iets "ongrijpbaars" maar het is duidelijk dat ie nog lang door je hoofd zal spelen.
Een film die ik vaker moet zien om `m beter te kunnen beoordelen en echt op waarde te kunnen schatten. Tot dan:

7,8/10

Dennis Vansant
23-03-2009, 00:48
Alexander Revisited: The Final Cut (bluray)

Dit is altijd al een film geweest die ik erg kon waarderen. Prachtige plaatjes, goed acteerwerk en een intrigerend karakter in de hoofdrol. En de film is in de Final Cut alleen maar beter geworden. Wat meer diepgang en nog meer prachtige beelden. Met als absoluut hoogtepunt het magistraal in beeld gebrachte gevecht in India met de olifanten. En in deze versie is het allemaal net wat explicieter in beeld gebracht.

En wat een prachtige soundtrack toch weer van onze moderne Griekse muziekgod, Vangelis...

Zal ik het doen? Ja ik doe het. Ik geef deze film....

9,5/10
Ik heb de bioscoopuitgave nooit gezien, ik ben meteen begonnen met de Final Cut. Die was *** en aangezien iedereen die de Final Cut heeft gezien het erover eens is dat hij beter is dan de bioscoopversie zijn we daar ook wel zo'n beetje klaar mee.

Echt hoor, hállo. Ik worstel me nog liever door Troy dan Alexander nog een keer te moeten zien. Ik heb een zwak voor epische oorlogsfilms én sandalenfilms (liefst nog een combinatie van de twee), maar dit? Hier euh... zijn geen woorden voor :p

Of toch wel?


Nadat ik deze film had gezien (voor de eerste keer trouwens), viel mij een recensie op op IMDb, getiteld: "Oliver Stone's tien tips om de slechtste film ooit te maken". Nooit eerder heb ik een meer kernachtige samenvatting van een vreselijke film gezien, dus ik ben het ook volmondig met deze persoon eens, hoewel ik qua score nog iets milder ben geweest. Misschien heeft dat iets te maken met het feit dat deze recensie gebaseerd is op "Alexander Revisited", de herziene, herknipte en verlengde versie van de oorspronkelijke bioscooprelease die zoveel mensen teleurstelde...

De film doet zich voor als een biopic over het leven van Alexander de Grote, mits enige discussie de grootste keizer die de wereld ooit heeft gekend. Enkel Ghenghis Kahn en zijn zoon Ogodei heersten over een grondgebied dat groter was dan dat van de Zoon van Zeus. Stone scharrelde een astronomisch hoog budget bij elkaar en trommelde een sterrencast op die zijn weerga niet kent: Colin Farrell, Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Rosario Dawson, ... moet ik nog doorgaan? Deze film kan toch alleen maar goed zijn? Neen?

"Neen" is het juiste antwoord op deze wel zeer rhetorische vraag, want "Alexander" had bijna niet slechter kunnen worden dan hij uiteindelijk is uitgedraaid. Het moge duidelijk zijn dat Stone niet streefde naar enige vorm van historische nauwkeurigheid, want het lijkt me niet dat er in het antieke Griekenland om elke straathoek Hollywoodstylistes woonden. De personages zien er zo vreselijk afgeborsteld uit dat ze ten strijde trekken met de reële angst een nagel te breken of hun kapsel naar de filistijnen te helpen. Van metroseksualiteit naar homoseksualiteit: de film lag bij veel recensenten voornamelijk onder vuur omwille van de controverse rond Alexander's vermeende biseksualiteit. Men moet begrijpen dat biseksualiteit bij de normaalste zaken van de wereld was ten tijde van het Oude Griekenland, maar blijkbaar was Alexander de Grote zelfs voor die tijd een nicht met een hoofdletter N. De vreselijke semi-filosofische uitspattingen genre The Matrix waarmee Lexje zich driekwart van de film bezighoudt zijn echt oersaai en zorgen ervoor dat je vinger voortdurend boven de fast forward zweeft, of toch ergens daar in de buurt.

Over de rest van de cast ben ik ook allerminst te spreken: zowat iedereen kon niet erger miscast zijn. Wat, als ik vragen mag, had de heer Stone gedronken of gerookt toen hij besloot om Angelina Jolie als moeder van Alexander te casten? Oké, eender welk excuus is natuurlijk goed om La Jolie in je film te krijgen, maar dit getuigt toch van een ongelooflijke onkunde in filmmaken, het lijkt wel alsof een talentloze lookalike van Stone deze film heeft geregisseerd. Om van het vreselijke accent van Angelina nog maar te zwijgen, ik bleef maar wachten op het moment dat ze onthulde dat ze eigenlijk Russisch was, maar dit bleef helaas uit. Zelfs Sir Anthony Hopkins pleegt heiligschennis op zijn eigen kraaknette imago door hilarisch slechte monologen uit te braken die onnatuurlijk klinken uit één van de grootste acteurs van de huidige generatie.

Meer wil ik echt niet kwijt over deze film. Het concept had veel potentieel, maar door een mix van oerslechte casting en rare keuzes met betrekking tot cinematografie (er bestaat zoiets als tevéél slo-motion, meneer Stone!) maken Alexander tot één van de slechtste films die er de afgelopen jaren uitgekomen is. Helaas sleepte hij geen Razzies in de wacht.

Tot slot nog een kleine uitdaging: probeer je lach in te houden als Colin Farrell begint te miauwen als een krols katje tijdens wat mogelijk de meest hilarische seksscène uit de filmgeschiedenis is.

Een drietje, en dat is dan nog omdat ik in een goeie bui ben. Het is immers bijna Kerstmis... de volgende!

Michael Hamers
23-03-2009, 09:10
Ik heb de bioscoopuitgave nooit gezien, ik ben meteen begonnen met de Final Cut. Die was *** en aangezien iedereen die de Final Cut heeft gezien het erover eens is dat hij beter is dan de bioscoopversie zijn we daar ook wel zo'n beetje klaar mee.

Echt hoor, hállo. Ik worstel me nog liever door Troy dan Alexander nog een keer te moeten zien. Ik heb een zwak voor epische oorlogsfilms én sandalenfilms (liefst nog een combinatie van de twee), maar dit? Hier euh... zijn geen woorden voor :p

Of toch wel?

:mrgreen:

Ik vind hem wel goed. En nu dikke vette punt erachter... :p

Marcel v/d H.
23-03-2009, 11:23
Idioterne Lars von Trier, 1998
The Idiots is na Festen de tweede dogma film. Vind het hele dogma gebeuren zelf maar een vreemd initiatief, ik zie persoonlijk het nut er niet echt van in op jezelf te beperken. Daarnaast zag ik eenmaal een cameraman door het beeld lopen en twee keer een microfoon vol in beeld. Weet niet of dit daar ook bij hoort maar vond het zelf vrij slordig. Buiten deze punten om weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu van het verhaal moest vinden. Het gegeven zelf is goed gevonden, maar men slaat af en toe wel behoorlijk door en mede daardoor zit je vaak met enorme plaatsvervangende schaamte te kijken. Het acteerwerk was in wel erg sterk van de gehele cast. Kortom, nogal vreemde ervaring. 6.5

Luuk v/d B.
23-03-2009, 11:26
Schindler's List
Prachtfilm

GoodFellas
Geweldig!

Leon
Toppertje!

Michael Hamers
23-03-2009, 13:35
Schindler's List
Prachtfilm

GoodFellas
Geweldig!

Leon
Toppertje!

Dat is een fijn filmdagje geweest (y)

Oudlid_X5
23-03-2009, 13:45
Idioterne Lars von Trier, 1998
The Idiots is na Festen de tweede dogma film. Vind het hele dogma gebeuren zelf maar een vreemd initiatief, ik zie persoonlijk het nut er niet echt van in op jezelf te beperken. Daarnaast zag ik eenmaal een cameraman door het beeld lopen en twee keer een microfoon vol in beeld. Weet niet of dit daar ook bij hoort maar vond het zelf vrij slordig. Buiten deze punten om weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu van het verhaal moest vinden. Het gegeven zelf is goed gevonden, maar men slaat af en toe wel behoorlijk door en mede daardoor zit je vaak met enorme plaatsvervangende schaamte te kijken. Het acteerwerk was in wel erg sterk van de gehele cast. Kortom, nogal vreemde ervaring. 6.5

Dat gebeurt vaker dan je denkt. Niet opgevallen hoe vaak die microfoon in Knocked Up in beeld was? :p

En zo gek was dat initiatief ook weer niet. Heb je deze link al eens doorgelezen ---> http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_95

Dennis Kuijper
23-03-2009, 14:30
Batman Begins

Goede film, soms wat te langdradig vind ik wel :) 6.5/10

The Dark Knight

Zalig acteerwerk, goede film, prachtige actie ;) A must-see, maar dat hebben de meesten ondertss wel al gedaan :)

7.5/10
Misschien ben ik een van de weinige, maar ik heb een tijdje terug The Dark Night gezien, ik vind Batman Returns echt niet onder doen voor The Dark Night moet ik eerlijk bekeken.

Marcel v/d H.
23-03-2009, 14:31
En zo gek was dat initiatief ook weer niet. Heb je deze link al eens doorgelezen ---> http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_95 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_95)

Had het inderdaad al doorgelezen voordat ik de film ging kijken, viel me trouwens op dat men zich volgens mij ook niet aan het tweede punt heeft gehouden. Er is op bepaalde momenten wel degelijk een soort van soundtrack te horen en ik vraag me sterk af of dat op locatie aanwezig was.

Dennis Kuijper
23-03-2009, 14:32
Klass (Ilmar Raag, 2007) 6.5
Heel verhaal
Ik was toch wel onder de indruk van deze film, ik vind hem beter dan Elephant.

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:34
Ik was toch wel onder de indruk van deze film, ik vind hem beter dan Elephant.

Verklaar je nader zou ik zeggen? :p

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:37
Had het inderdaad al doorgelezen voordat ik de film ging kijken, viel me trouwens op dat men zich volgens mij ook niet aan het tweede punt heeft gehouden. Er is op bepaalde momenten wel degelijk een soort van soundtrack te horen en ik vraag me sterk af of dat op locatie aanwezig was.

Zelfs Festen is geen zuivere Dogma film. Neem nou de close-ups van een aantal personages in de film eigenlijk mag dat niet volgens de spelregels... (6)

Naar mijn mening bestaat er ook geen zuivere Dogma film.

Dennis Kuijper
23-03-2009, 14:38
Verklaar je nader zou ik zeggen? :p
Gewoon, het verhaal pakte me, ook al weet je een beetje hoe het gaat aflopen wist het me toch wel te raken. Overigens erg sterk acteerwerk, ik wil toch wel aanraden aan mensen om deze film te gaan zien.

Patrick van den Hul
23-03-2009, 14:42
Zelfs Festen is geen zuivere Dogma film. Neem nou de close-ups van een aantal personages in de film eigenlijk mag dat niet volgens de spelregels... (6)

Naar mijn mening bestaat er ook geen zuivere Dogma film.

Festen vond ik trouwens wel een hele sterke film, maar ik denk dat deze mij ook niet zo zal liggen.

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:43
Gewoon, het verhaal pakte me, ook al weet je een beetje hoe het gaat aflopen wist het me toch wel te raken. Overigens erg sterk acteerwerk, ik wil toch wel aanraden aan mensen om deze film te gaan zien.

Nogal stereotype acteurs liepen er rond. Hoofdpester, meelopers, het probleemgeval, de leraressen die van niets weten en dan heb ik het nog niets gehad over de thuissituatie.

Ik zou eerder Ben X of Elephant aanraden mochten er nog mensen zijn die deze twee films nog niet gezien hebben. Trouwens Klass is geen slechte film eerder een onderhoudend stukje cinema over een onderwerp dat al behoorlijk vaak belicht is. Dennis wat vond jij van Ben X eigenlijk?

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:45
Festen vond ik trouwens wel een hele sterke film, maar ik denk dat deze mij ook niet zo zal liggen.

Ik heb helaas nog niet alle Dogma films gezien maar ik kan je Italiensk For Begyndere (Italiaans voor Beginners) zeer zeker aanraden. ;)

Patrick van den Hul
23-03-2009, 14:46
Nogal stereotype acteurs liepen er rond. Hoofdpester, meelopers, het probleemgeval, de leraressen die van niets weten en dan heb ik het nog niets gehad over de thuissituatie.

Ik zou eerder Ben X of Elephant aanraden mochten er nog mensen zijn die deze twee films nog niet gezien hebben. Trouwens Klass is geen slechte film eerder een onderhoudend stukje cinema over een onderwerp dat al behoorlijk vaak belicht is. Dennis wat vond jij van Ben X eigenlijk?

Ben X heeft toch niets met Elephant en Klass te maken?

Coen P.
23-03-2009, 14:46
Had het inderdaad al doorgelezen voordat ik de film ging kijken, viel me trouwens op dat men zich volgens mij ook niet aan het tweede punt heeft gehouden. Er is op bepaalde momenten wel degelijk een soort van soundtrack te horen en ik vraag me sterk af of dat op locatie aanwezig was.

De muziek is ter plekke opgenomen, ook tijdens de aftiteling! Ben ik nog ingedoken! Op dat punt is er aan voldaan!

Marcel v/d H.
23-03-2009, 14:47
Zelfs Festen is geen zuivere Dogma film. Neem nou de close-ups van een aantal personages in de film eigenlijk mag dat niet volgens de spelregels... (6)

Naar mijn mening bestaat er ook geen zuivere Dogma film.

Dan is het helemaal een raar concept. Eerst jezelf de nodige (merkwaardige) beperkingen opleggen en je er dan zelf niet aan houden.....

Marcel v/d H.
23-03-2009, 14:49
De muziek is ter plekke opgenomen, ook tijdens de aftiteling! Ben ik nog ingedoken! Op dat punt is er aan voldaan!

Hmz oke, maar ook dan blijft het enigzins raar, waarom zou je dat op locatie opnemen en niet gewoon elders. Nu loopt er iemand tijdens de opnames achter de camera op een fluit te spelen? Of is het een bandopname die ze op locatie afspelen?

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:55
Ben X heeft toch niets met Elephant en Klass te maken?

Wat denk je zelf? Soort gelijke thema's alleen geeft Ben X min of meer een oplossing van de situatie.

Dennis Kuijper
23-03-2009, 14:58
Nogal stereotype acteurs liepen er rond. Hoofdpester, meelopers, het probleemgeval, de leraressen die van niets weten en dan heb ik het nog niets gehad over de thuissituatie.

Ik zou eerder Ben X of Elephant aanraden mochten er nog mensen zijn die deze twee films nog niet gezien hebben. Trouwens Klass is geen slechte film eerder een onderhoudend stukje cinema over een onderwerp dat al behoorlijk vaak belicht is. Dennis wat vond jij van Ben X eigenlijk?
Elephant is misschien niet helemaal een goede vergelijking van mij.
Ik vind de film juist heel realistisch overkomen, en ja tuurlijk hebben we dit al vaker gezien maar met een onderwerp als dit mogen er van mij wel meerdere film gemaakt worden, want dit is nog steeds orde aan de dag op scholen. Ook omdat wat de ene raakt in een film de ander minder kan raken en andersom. Ben X is ook een goede film maar raakte mij minder dan deze, dan vind ik de film Bluebird beter.

DanielC.
23-03-2009, 14:59
Hm, ik kan niet op WhatIWatch geloof ik, hebben meer mensen daar last van? Rot computer was ook al kapot.

Maar goed.
the Reader 6/10
Gran Torino 9.5/10
Mr. Smith Goes to Washington 7.5/10
Brigadoon 6/10
High Plains Drifter 7/10
the Major and the Minor 8/10 (Say Something Swedish I Want to be Alone! :mrgreen: )
Female (1933) 6.5/10
Suddenly Last Summer (1959) 4/10
Anatomy of a Murder 9/10
It Happened one Night 8/10

Heb ik dit weekend gezien. Suddenly, Last Summer was echt een tegenvaller. Ik had veel zin om deze te kijken, een goede cast en Mank is een getalenteerd filmmaker. Helaas was dit een flinke misser. Een drama film heeft in mijn ogen iets nodig om te lachen, het geeft de karakters net dat beetje extra waardoor ze een beetje tot leven komen. Dat heeft deze film echter niet. Het is een en al ellende en vreselijk veel gepraat, en vooral zogenaamd belangrijk gepraat...Het ene woord moet nog mooier en belangrijker klinken dan het ander (vreselijk zo'n schrijver die zichzelf heel interessant vind). Dit maakt de film heel koud en afstandelijk, waardoor er nauwelijks doorheen te komen is.

Coen P.
23-03-2009, 15:03
Hmz oke, maar ook dan blijft het enigzins raar, waarom zou je dat op locatie opnemen en niet gewoon elders. Nu loopt er iemand tijdens de opnames achter de camera op een fluit te spelen? Of is het een bandopname die ze op locatie afspelen?

Nee, muzikant is aanwezig bij opnamen. Vind het sowieso vreemd dat je jezelf beperkt in je creativiteit. Alles mag, maar tegelijkertijd mag niets...DOGME is dan ook een vroege dood gestorven...

Wim S.
23-03-2009, 15:04
Hm, ik kan niet op WhatIWatch geloof ik, hebben meer mensen daar last van? Rot computer was ook al kapot.


Klopt, hier hetzelfde wat betreft WhatIWatch....

Coen P.
23-03-2009, 15:07
Is Gran Torino echt zo goed Daan? Maikel was ook al zo lovend! Ben geen bioscoopganger, maar pak deze zeker mee op blauwe schrijf (y)

DanielC.
23-03-2009, 15:08
Ja, ik was echt helemaal ondersteboven. Wat mij betreft zijn beste film tot nu toe. Het is ongelofelijk dat Hollywood´s oudste filmmaker de meest verfrissende films maakt. Hij weet de vinger goed op de zere plek te leggen.

Oudlid_X5
23-03-2009, 15:09
Hmz oke, maar ook dan blijft het enigzins raar, waarom zou je dat op locatie opnemen en niet gewoon elders. Nu loopt er iemand tijdens de opnames achter de camera op een fluit te spelen? Of is het een bandopname die ze op locatie afspelen?


Je moet groter denken Marcel. Eén van de redenen waarom ze het Dogma manifest in het leven hebben geroepen is om minder lang in de montagekamer te zitten. Een film wordt meestal gemaakt in de montagekamer en bij de Dogma films is dat juist andersom. Vandaar dus ook die manier van muziek onder de film zetten dan hoeven ze daar op een later stadium niet aan te denken en ze hoeven niet uren daarvoor in een kamertje te zitten...;)

Coen P.
23-03-2009, 15:20
DOGME is vooral een statement hoor, daar doet een vermeende gemakkelijkere montage niets aan af...het is meer een stel Denen die vanuit hun ivoren toren roepen dat alles slecht is en dat zij afzien van smaak en films maken volgens bepaalde regels...

Oudlid_X5
23-03-2009, 15:31
DOGME is vooral een statement hoor, daar doet een vermeende gemakkelijkere montage niets aan af...het is meer een stel Denen die vanuit hun ivoren toren roepen dat alles slecht is en dat zij afzien van smaak en films maken volgens bepaalde regels...

Je hebt daar zeer zeker gelijk in maar je gooit nu wel alles overboord waarvoor het manifest staat en waarom deze heren het manifest oprichten. Ze wouden puurdere (bij gebrek aan een beter woord) films maken. Toendertijd was er een tendens (nu nog steeds) waar films maanden soms wel jaren gemonteerd werden. Ik snap hun punt van frustratie wel...

Marcel v/d H.
23-03-2009, 15:38
Is Gran Torino echt zo goed Daan? Maikel was ook al zo lovend! Ben geen bioscoopganger, maar pak deze zeker mee op blauwe schrijf (y)

Zeker een aanrader! Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Clint is en blijft een held!

Coen P.
23-03-2009, 15:40
Zeker een aanrader! Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Clint is en blijft een held!

Heet jij Daan :twisted:

Nee serieus, ben nu wel benieuwd geworden, ook naar Changeling! (y)

Dennis Kuijper
23-03-2009, 15:41
ook naar Changeling! (y)
Ook die is een blinde aanschaf waard. ;)

intexor
23-03-2009, 16:58
Ja, ik was echt helemaal ondersteboven. Wat mij betreft zijn beste film tot nu toe. Het is ongelofelijk dat Hollywood´s oudste filmmaker de meest verfrissende films maakt. Hij weet de vinger goed op de zere plek te leggen.

Amen to that. Meesterlijke film.

Luuk v/d B.
23-03-2009, 17:24
The Untouchables

Zeker niet slecht, maar ook zeker niet super. Vond het leuk om hem te kijken, alleen wat ongeloofwaardigheden.

DJR
23-03-2009, 18:30
Gister Speed maar weer eens gekeken, blijft nog steeds goed zeker nu op Blu-ray en na een hele lange tijd niet gezien te hebben.

Daarvoor Outlander gekeken maar die was toch weer een stuk minder.

mercapto
23-03-2009, 19:13
Perfume - The Story of a Murderer

Ik vond het al vreemd, een film met een ondertitel...
Maar helaas, wat ik al vreesde werd waarheid.
Ik heb bij een ondertitel altijd het idee dat ze het overduidelijke nog maar eens accentueren, of juist andersom, dat ze aan 5 ondertitels nog niet genoeg hebben om het idee duidelijk te krijgen.
Bij deze film was er sprake van de eerste optie.

Twee uur en 20 minuten...en waarvoor ? Tergend traag smeert Twyker dit verhaaltje van het krap 263 pagina's tellende boek uit over de dikke 2 uur. Wat een fabel in de stijl van de broeders Grimm leek te worden werd voor mij uiteindelijk een visueel feestje...een feestje met prachtige slingers en ballonnen...maar met een clown zonder grappen :(

De hoofdrol was zo leeg als de blik in z'n ogen, alles was zo leeg. Alleen bij Dustin Hoffman kreeg je een klein beetje het idee dat er meer was dan vlakke, saaie karakters.

Alles zag er heel mooi uit, ranzig was ranzig, mooi was mooi, vies was ook echt vies en niet hier en daar wat schoenenpoets. Helaas was lelijk dan weer lelijk gemaakte mooi, er zaten wel erg veel mooie vrouwen met gele/rotte tanden in deze film.
Het beste van de film waren die mooie rooie! Hmm, en tieten...van die mooie rooie. Plat maar waar wat mij betreft.

Volgende keer graag 45 minuten korter.

Wim S.
23-03-2009, 21:14
Memories of Murder: na het zien van Gwoemul aka The Host was ik wel nieuwsgierig naar Memories of Murder en de vergelijking qua stijl kan je zekers terug vinden. We worden hier getrakteerd op prachtige beelden, vreemde zwarte humor wat je bij een serieus onderwerp als deze niet zou verwachten. Waarschijnlijk iets typisch koreaans en stijl van de filmmaker (zie The Host), de film zelf gaat over het waargebeurde verhaal over de eerste seriemoordenaar uit Zuid-Korea. 8.1/10

TheGodfather
23-03-2009, 21:29
Vandaag gekeken:
Les Yeux Sans Visage (Eyes Without A Face) (http://www.imdb.com/title/tt0053459/)
Een horror die eens niet eng is vanwege de gebruikelijke gore en vliegende ledematen maar vanwege de ontzettende creepy en benauwende sfeer. Dat is erg knap gedaan en zorgt ervoor dat de spanning de hele film door op niveau blijft.
Het feit dat je op een hele rare manier toch meevoelt en het eigenlijk min of meer goedkeurt wat Dr. Génessier (een sterke rol van Pierre Brasseur) doet (en dit pas beseft wanneer de film over de helft is) geeft je als kijker een raar gevoel en maakt de film nog meer creepy.
Een topper.

8,0/10

Muriel ou Le temps d'un retour (http://www.imdb.com/title/tt0057336/)
Na drie ab-so-luut briljante films van Resnais (Hiroshima, Mon Amour, Nuit Et Brouillard & Last Year in Marienbad) had ik hoge verwachtingen voor deze film. Maar helaas, die werden dus compleet niet ingelost.
Eigenlijk heb ik geen moment echt in de film gezeten en met de personages meegeleefd en gevoeld. Dat is volledig te wijten aan het feit dat al direct vanaf het begin van de film een montage stijl wordt gehanteerd waar je bijna misselijk van wordt, niets écht van het verhaal mee krijgt en waardoor het geheel ontzettend fragmentarisch over komt. Daarbij zijn de personages nogal afstandelijk, wat trouwens wel deels Renais` bedoeling was maar wat niet helpt bij het genieten van de film.
Wat volgt is een erg lange zit waar maar geen einde aan lijkt te komen en waarbij het je niets uitmaakt wat er met de personages gebeurt.
Een grote teleurstelling dus.

5,0/10

Rorschach
23-03-2009, 23:03
I Am Legend

Lang geleden dat ik deze nog eens had gezien! Goede film!

8/10

Dennis Vansant
23-03-2009, 23:17
De Leeuw van Vlaanderen (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=131643) (1985)

De Guldensporenslag. De Brugse Metten. Jan Breydel, Pieter De Coninck en Robrecht van Bethune. Als Vlaamse of Nederlandse scholier heb je al deze namen wellicht minstens één keer gehoord en de kans is groot dat De Leeuw van Vlaanderen, een "historische" roman van de hand van Hendrik Conscience (alias "de man die zijn volk leerde lezen") verplichte lectuur was voor school. Ik, zonderling die ik was, deed niet de moeite om een samenvatting op internet te zoeken en las het boek. Ik ontdekte een wervelende ridderroman met kleurrijk beschreven gevechten en ellenlange hoofse dialoog, zij het doordrongen van een sterk chauvinisme en nogal eenzijdig beeld van goed en kwaad. Hugo Claus (helaas sinds vorig jaar wijlen) zou het over dit boek hebben als zijnde een leuk boek voor pubers, doordrongen met de naar eigen zeggen "kwalijke dampen" van het Vlaams-nationalisme. Desondanks achtte hij het boek toch een verfilming waardig. Of deze geslaagd is, valt nog maar te bekijken.

In het jaar 1300 wordt het graafschap Vlaanderen onder druk gezet door het Franse hof om de staatskas te spekken. Sinds jaar en dag is Vlaanderen de rijkste provincie van het Franse rijk en heeft meer geld dan alle andere provincies van het koninkrijk te samen, maar door de hebzucht van de Fransen valt er nu ook in Vlaanderen zo goed als niets meer te rapen. Heerser van Vlaanderen is de graaf Gwijde van Dampierre, dooppeter en oom van de Franse koning. Na enkele gewelddadige rooftochten door de Franse troepen besluit de graaf samen met zijn edelmannen naar het Franse hof te gaan. Daar treft het gezelschap de koning aan, zijn geest vergiftigd door zijn gemalin Johanna van Navarra (Josine van Dalsum), een Spaanse furie met een bloedhekel aan de Vlamingen. Robrecht van Bethune (Frank Aendenboom), ook wel de Leeuw van Vlaanderen genoemd naar zijn eerdere wapenfeiten in de oorlog van Sicilië, besluit openlijk de vlag van de revolte te hijsen en wordt vanuit zijn gevangenschap aan het Franse hof een boegbeeld voor alle onderdrukte Vlamingen.

Ook het gepeupel zit niet stil. Wanneer de koning een grootscheepse moordtocht op de stad Brugge goedkeurt als vergeldingsactie voor de moord op een Franse edelman, wordt de familie van Jan Breydel (Jan Decleir), de leider van de beenhouwersgilde, gedood. Breydel zelf zat op dat moment samen met de andere mannen van de stad in de bossen van Damme om op een aanvalsplan te broeden. Zijn vriend Pieter De Coninck (Julien Schoenaerts), aanvoerder van de gilde der wevers, kan het leed van Jan en de anderen niet meer verdragen en besluit dat de tijd rijp is om aan te vallen. De volgende morgen lanceren zij een grootscheepse aanval op de Fransen, wat uitloopt op een klinkende overwinning. De Vlamingen kraaien victorie, maar weten dat dit slechts de stilte voor de storm is.

Als men tegenwoordig in Hollywood een grootschalige "historische" film wil draaien, scharrelt men een miljoentje of 200 bij elkaar, huurt de grootste sterren van het moment in, een crew van een paar duizend mensen en men is vertrokken. Helaas lag het in 1985 in onze natte platte kikkerlandje net niet zo eenvoudig... of misschien was het net eenvoudiger omdat het kleinschaliger was en met een beperkt budget en... och, je snapt het wel. De Leeuw van Vlaanderen was een ambitieus project voor iedereen die eraan meewerkte: in die tijd was het de duurste film die ooit op Vlaamse bodem werd gedraaid en dat zelfs op locatie in Noord-Duitsland. Kijk, dat is filmmagie. De prent had een prijskaartje van 65 miljoen frank, wat zich ongeveer vertaalt naar 1,6 miljoen euro. Dat lijkt tegenwoordig geen geld meer, maar toen kinderen, toen! Toen at men op de catering nog tulpenbollen!

Een film als deze zou alles toch mee moeten hebben zou je denken: de verfilming van één van de grootste literaire epossen uit onze vaderlandse geschiedenis, een voor die tijd astronomisch budget, de meest bekroonde schrijver in het Nederlandse taalgebied in de regisseursstoel en niet te vergeten: een cast met zeer bekende tot bekende en totaal onbekende acteurs die later bekend zouden worden maar het toen nog niet waren en dat soort gedoe. Maar hoe is de film dan uitgedraaid? Is het de film van de eeuw, die ons land voor eeuwig en altijd op de wereldkaart zou zetten? Is het onze Smulstronstället, onze La Vita è Bella, onze Metropolis of zelfs nog maar onze Flodder?

Nee hoor.

De Leeuw van Vlaanderen is waarschijnlijk mede dankzij de haat van Claus jegens het bronmateriaal en zijn eerder gefaalde pogingen tot regisseurtje spelen, een incoherent rommelboeltje geworden dat er alleszins niet uitziet alsof er zoveel geld en talent is ingepompt. Hoe is het zo'n rommeltje geworden? Laat ons beginnen bij het begin.

Of het een beslissing van de heer Claus was weet ik niet, maar men heeft er blijkbaar voor gekozen om het talent van de toch wel aanzienlijke cast zo minimaal mogelijk te benutten. De shots zijn statisch en in één take opgenomen om het dat theatergevoel mee te geven dat eerder onder meer terug te vinden was in de klassieke Vlaamse series zoals Wij, Heren van Zichem. Het grote probleem daarmee is echter dat zulke films meestal niet waardig ouder worden. Wanneer we naar films uit dezelfde periode kijken (ik noem een Hector, Koko Flanel, De Witte) bemerken we toch een iets modernere en meer competente manier van filmmaken die paste bij de toenmalige zeitgeist. Niets van dat in deze prent, die niet oubolliger en stoffiger gemaakt kon worden als ze het geprobeerd hadden. De vechtscènes zijn hilarisch met een hoofdletter HaHa, de "speciale effekten" zijn zo goed als onbestaand en alles verloopt als een slecht geoliede machine die piept en kreunt onder zijn ouderdom.

De volgende ietwat bevreemdende dramaturgische beslissing bestaat erin dat voor alle Franse rollen Nederlanders gecast werden. Een op zijn minst gezegd onorthodoxe beslissing, zelfs al sta ik voor veel gekkigheid open. Gelukkig zijn alle Fransen meesters in het Poldernederlands, anders zouden ze nog moeilijker uit elkaar te halen zijn. Het feit dat enkele later bekend geworden Vlaamse acteurs (ik noem bijvoorbeeld Karel "dieje van Familie" Deruwe) als Fransen gecast zijn draagt alleen bij tot de verwarring.

De acteerprestaties schommelen tussen bedroevend en meeslepend, vaak ook bij dezelfde acteurs. De twee beste acteerprestaties komen gelukkig ook van twee van de hoofdpersonages. Jan Decleir en Julien Schoenaerts voelen zich duidelijk goed in hun vel als de twee grootste volkshelden in de Vlaamse geschiedenis, Jan Breydel en Pieter De Coninck. Zo goed als alle andere vertolkingen in deze prent verdienen een welgemikt "bleh" van mijn kant.

De Leeuw van Vlaanderen is een zooi geworden, maar het soort zooi waardoor je zo gefascineerd wordt dat je niet kunt stoppen met kijken. Klotefilm of niet, het bronmateriaal alleen al maakt het voor de gemiddelde kijker interessant om de film uit te kijken, waarbij de warrige structuur, matige acteerprestaties en historische onnauwkeurigheden over het hoofd gezien worden. De film is verder een relatief ééndimensionale weergave van het boek waar niet echt iets interessants over te vertellen valt buiten datgene wat jullie door het lezen van deze recensie al weten.

De enige dvd die ooit de twijfelachtige eer heeft gehad om deze film te bevatten is de laatste tijd erg moeilijk te vinden, maar wie om de een of andere reden toch zin heeft gekregen om hem te lenen en te bekijken: wees niet verlegen om het te laten weten.

Ik twijfel er overigens sterk aan dat Claus zijn sceptische houding tegenover het Vlaams-nationalisme wist uit te drukken door deze film, gezien de duidelijke zwart-witstructuur tussen respectievelijk de Fransen en de Vlamingen. Iedereen die deze film ziet, zal het op het einde willen uitschreeuwen:

"VLAANDEREN DE LEEUW! DOOD AAN DE HOLL... EUH, FRANSEN!"

*NERAZZURRI*
23-03-2009, 23:38
I Am Legend

Lang geleden dat ik deze nog eens had gezien! Goede film!

8/10

Ben je niet in de war met een andere film? Lang geleden? Goede film?

;)

Dennis Vansant
24-03-2009, 08:10
Ben je niet in de war met een andere film? Lang geleden? Goede film?

;)
I Am Legend kun je voor de gemiddelde zomerblockbuster nu toch bezwaarlijk een slechte film gaan noemen? Denk dat jij in je mening dat hij slecht is in de minderheid bent :p

Erwin de Koning
24-03-2009, 08:39
DØD SNØ (http://slasherp.nexcess.net/htm/reviews/dodsno.htm)

DEAD SNOW / RED SNOW

Het subgenre van de zombiefilm, de nazizombiefilm doet het altijd goed bij mij maar ik vind dat DEAD SNOW iets te veel leent van de bekende horrorklassiekers waarbij vooral de vele knipogen naar EVIL DEAD opvallen. Duidelijk gemaakt door liefhebbers van het genre en de eerste helft is spannend, maar er had meer ingezeten aangezien de spanning in de 2e helft compleet verdwijnt, oa door rennende zombies.

Zombies horen niet te rennen

Doordat de spanning compleet verdwenen is in de 2e helft is er zat ruimte voor gore wat dan ook plenty aanwezig is, dus eigenlijk krijgen liefhebbers van spanning en gore beide een halve film te zien

Overall een sterke film met minpuntjes

8.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=5n0tfg2fr_Y)

http://img13.imageshack.us/img13/3005/posterdeadsnow.jpg

Angels vs demons
24-03-2009, 09:22
hahah HEEL erg benieuwd naar die film!
zal vorige maand ook al de poster in de filmvalley!

zeker een die ik ga kijken!

Daan de G.
24-03-2009, 09:34
Heb hem in de wachtrij staan, al ben ik het niet met je eens dat zombies die snel zijn niet eng zijn.

Gisteren 2 films van het After Dark Horrorfest gezien.
From Within
Wel een aardig filmpje met een leuk idee, er worden in een christelijk stadje steeds meer zelfmoorden gepleegd wat opzich een paar leuke scene's oplevert. Toch is het geheel behoorlijk saai en vond ik het einde maar vaag.

Dying Breed
Hier heb ik na een uur een beetje doorgespoeld, want dit was me een saaie bedoeling. Daarnaast vond ik het gore gehalte wel meevallen. 4 vrienden reizen naar Tazmanie om daar een dier te zoeken die uitgestorven schijnt te zijn.

Volgende film van deze Horrorfest is Autopsy, waar ik wel naar uitkijk !

Daan de G.
24-03-2009, 09:34
I Am Legend kun je voor de gemiddelde zomerblockbuster nu toch bezwaarlijk een slechte film gaan noemen? Denk dat jij in je mening dat hij slecht is in de minderheid bent :p

Zomerblockbuster die in December uitkwam? :mrgreen: Ik sluit me aan bij Nerra, het eerste uur was nog wel oké, daarna werd het van kwaad naar erger.

Dennis Vansant
24-03-2009, 09:44
Zomerblockbuster die in December uitkwam? :mrgreen: Ik sluit me aan bij Nerra, het eerste uur was nog wel oké, daarna werd het van kwaad naar erger.
Bleh :p je snapt het wel, "zomerblockbuster" staat gewoon voor de standaard kaskraker :p

Don van Straalen
24-03-2009, 09:45
DØD SNØ (http://slasherp.nexcess.net/htm/reviews/dodsno.htm)

DEAD SNOW / RED SNOW



Ik heb deze ook op m'n PC staan maar kan geen subs vinden, en mijn noors is niet zo goed.. Erg jammer, want ik wil em wel graag zien!

Wim S.
24-03-2009, 09:50
Ik heb deze ook op m'n PC staan maar kan geen subs vinden, en mijn noors is niet zo goed.. Erg jammer, want ik wil em wel graag zien!

Volgens mij is er nog geen dvduitgave van?

Jordy van Buel
24-03-2009, 09:53
Rope Alfred Hitchcock - 1948

Uitstekende suspense thriller van Hitchcock die ook bij een tweede kijkbeurt genoeg spanning weet op te wekken. James Stewart is, ondanks dat hij zelf heeft beweert dat hij zichzelf een miscast vond voor deze film, opnieuw goed op dreef als speurneus. De extra's gaven ook leuke inzichten in hoe de film tot stand is gekomen (het inzoomen op personages bij het einde van een filmrol etc.) en ook leuk om te zien dat men de ogenschijnlijk homosexuele bewoordingen van het originele verhaal heeft proberen te verdoezelen. Was het wel eens met wat een man bij de extra's vertelde: Het laten zien van de moord op voorhand haalt een groot deel van de spanning tussen acteurs en publiek weg.


The Usual Suspects Bryan Singer - 1995

Tja, het einde is subliem inderdaad, maar voor de rest is deze film weinig bijzonders imo. Uiteraard is het een uitstekende cast die in deze film bij elkaar komt, maar het verhaal kwam op mij als zeer traag over waardoor ik me echt naar het einde heb toe moeten worstelen.

Erwin de Koning
24-03-2009, 11:21
Volgens mij is er nog geen dvduitgave van?

Een Scandinavische

Rorschach
24-03-2009, 12:16
Ben je niet in de war met een andere film? Lang geleden? Goede film?

;)
Ik heb hem gezien toen hij pas uitkwam dusja al een tijdje geleden :p Enja, kvond het nog een goe ontspanningsfilmpje :p

Bas Reuver
24-03-2009, 12:27
Anatomy of a Murder (Otto Preminger, 1959)

Waarom heb ik deze in godsnaam zo lang in het plastic laten zitten??

James Stewart en George C. Scott samen in de rechtzaal, wat wil je nog meer? Prachtige karakters, goede dialogen/monologen en een verhaal dat van begin tot eind boeit.
9/10

http://img516.imageshack.us/img516/1212/76334503.png

Van deze twee acteurs had ik al de nodige films gezien, maar deze regisseur was relatief nieuw voor mij. Ik heb volgens mij alleen Laura gezien (die ik overigens ook erg goed vond). Zijn er nog meer aanraders van Otto Preminger?

Wim S.
24-03-2009, 12:51
Een Scandinavische

Oke, moet maar even geduld hebben tot er een US, UK of NL release gaat komen.

Oudlid_X5
24-03-2009, 13:07
Perfume - The Story of a Murderer

Ik vond het al vreemd, een film met een ondertitel...
Maar helaas, wat ik al vreesde werd waarheid.
Ik heb bij een ondertitel altijd het idee dat ze het overduidelijke nog maar eens accentueren, of juist andersom, dat ze aan 5 ondertitels nog niet genoeg hebben om het idee duidelijk te krijgen.
Bij deze film was er sprake van de eerste optie.

Twee uur en 20 minuten...en waarvoor ? Tergend traag smeert Twyker dit verhaaltje van het krap 263 pagina's tellende boek uit over de dikke 2 uur. Wat een fabel in de stijl van de broeders Grimm leek te worden werd voor mij uiteindelijk een visueel feestje...een feestje met prachtige slingers en ballonnen...maar met een clown zonder grappen :(

De hoofdrol was zo leeg als de blik in z'n ogen, alles was zo leeg. Alleen bij Dustin Hoffman kreeg je een klein beetje het idee dat er meer was dan vlakke, saaie karakters.

Alles zag er heel mooi uit, ranzig was ranzig, mooi was mooi, vies was ook echt vies en niet hier en daar wat schoenenpoets. Helaas was lelijk dan weer lelijk gemaakte mooi, er zaten wel erg veel mooie vrouwen met gele/rotte tanden in deze film.
Het beste van de film waren die mooie rooie! Hmm, en tieten...van die mooie rooie. Plat maar waar wat mij betreft.

Volgende keer graag 45 minuten korter.

Is er wel een film in jou ogen die niet saai is en ook nog een perfecte lengte kent? :p

Jeroen Trapman
24-03-2009, 13:12
2001 Maniacs

Gore en Naakt bij overvloed :p
Vaak behoorlijk slecht geacteerd en cliché...
Desondanks heb ik me er toch goed mee vermaakt en was het soms onwijs grappig.
6.5/10

Oudlid_X5
24-03-2009, 13:12
Ongezien (2007) (Short)
Blinde vrouw wordt verliefd op de stem van een man. Als ze op een dag zijn gezicht aanraakt, kan ze niet meer fantaseren hoe hij eruitziet. En daarom verlaat ze hem dan ook.
Sterk verzorgde (Nederlandse) korte film. En dan heb ik het vooral op cinematografisch gebied. Veel focusopnames zodat de regisseur ons dwingt mee te laten voelen hoe de dame zich voelt om over straat te lopen. Het gebruik van geluid is daarbij ook heel belangrijk. Eindelijk weer eens een korte film gezien die in zijn lengte kon overtuigen van de kwaliteiten van de regisseur.

Jagdhunde (2007)
Debutante Ann-Kristin Reyels maakt een compleet onopvallend debuut maar slaagt ontzettend goed in haar debuut. De film gaat over een klein dorpje waar Lars met zijn gescheiden vader gaan wonen. De inwonders zijn wantrouwig. Als Lars in zijn vele boswandelingen in aanraking komt met de doofstomme Marie raakt hij verliefd op haar. Marie's vader wil echter niets van de jongen weten. Daarbij komt ook nog kijken dat de moeder van Lars met haar behoorlijk jonge vriend ''gezellig'' langs komt rond kerstmis.

Een fijnzinnige film waarin elk detail tot in de puntjes feilloos inelkaar overlopen. Voorbeelden genoeg maar dat bespaar ik jullie. De film is voor mij zo ge(s)laagd omdat het een film is van gebaren en waar niet ieder verhaallijn een logisch einde krijgt. Daarbij gebruikt de regisseusse opmerkelijk veel de ruimte zonder er ook maar iets van een gesproken woord te laten vallen. Denk aan de scene waar de twee op het ijs hun weg proberen te vinden met vossenmaskers op. De film kent een ontzettend heftig open-einde die je in een droevige staat achterlaat. Een film die het vooral moet hebben van oorspronkelijke natuurbeelden waar een disfunctionele familie probeert te overleven. Een parel die helaas niemand kent... http://forum.filmvalley.nl/forum/images/smiles/icon_sad.gif

*NERAZZURRI*
24-03-2009, 15:17
I Am Legend kun je voor de gemiddelde zomerblockbuster nu toch bezwaarlijk een slechte film gaan noemen? Denk dat jij in je mening dat hij slecht is in de minderheid bent :p

Gelukkig spreek ik ook voor mezelf, en niet voor de meerderheid. Denk dat ook vooral de meerderheid daar blij mee kan zijn ;)

intexor
24-03-2009, 15:26
Gelukkig spreek ik ook voor mezelf, en niet voor de meerderheid. Denk dat ook vooral de meerderheid daar blij mee kan zijn ;)

De meerderheid dankt u ;-)

Nielsje
24-03-2009, 15:38
The Life Aquatic with Steve Zissou
Na the Royal Tenenbaums was ik zeer benieuwd naar meer films van regisseur Anderson en deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Er hangt een bijzonder soort sfeer die versterkt wordt door het decor van de boot van Zissou en de onderwateropnames die het bij mij erg goed doet. Ook vond ik de meeste acteurs erg goed spelen, met name Bill Murray en Willem Dafoe, Owen Wilson was iets minder. Af en toe bijzonder komisch, maar zonder daarbij het verhaal en de emotie uit het oog te verliezen. Mooie film.

Jeroen Trapman
24-03-2009, 16:27
Brokeback Mountain
Weinig over te zeggen, als je niet vies bent van homo's een echte aanrader met onwijs goed verhaal, en goede acteurs. Toppertje :)
9/10

Coen P.
24-03-2009, 18:27
mhm, ik ben vies van homo's en hou niet van onwijs goede verhalen....balen!

Coen P.
24-03-2009, 18:28
The Usual Suspects Bryan Singer - 1995

Tja, het einde is subliem inderdaad, maar voor de rest is deze film weinig bijzonders imo. Uiteraard is het een uitstekende cast die in deze film bij elkaar komt, maar het verhaal kwam op mij als zeer traag over waardoor ik me echt naar het einde heb toe moeten worstelen.

Weinig bijzonders? Deze film kent een perfect script! Alles sluit als een bus en klopt als een zwerende vinger!

Coen P.
24-03-2009, 18:30
I Am Legend

Lang geleden dat ik deze nog eens had gezien! Goede film!

8/10

***film met ***graphics.

Zoals een wijs man ooit zei: 'welkom bij de vlees noch vis show'

Coen P.
24-03-2009, 18:31
I Am Legend kun je voor de gemiddelde zomerblockbuster nu toch bezwaarlijk een slechte film gaan noemen? Denk dat jij in je mening dat hij slecht is in de minderheid bent :p

Nee hoor, ik sta fier aan zijn zijde met in mijn linkerhand goede smaak en in mijn rechterhand boerenverstand. Zonder die twee kan je de film wellicht als een goede film zien :mrgreen:

Coen P.
24-03-2009, 18:32
Anatomy of a Murder (Otto Preminger, 1959)

Waarom heb ik deze in godsnaam zo lang in het plastic laten zitten??

James Stewart en George C. Scott samen in de rechtzaal, wat wil je nog meer? Prachtige karakters, goede dialogen/monologen en een verhaal dat van begin tot eind boeit.
9/10

http://img516.imageshack.us/img516/1212/76334503.png

Van deze twee acteurs had ik al de nodige films gezien, maar deze regisseur was relatief nieuw voor mij. Ik heb volgens mij alleen Laura gezien (die ik overigens ook erg goed vond). Zijn er nog meer aanraders van Otto Preminger?

Preminger --> 'Laura', 'Angel Face', 'Advise and Consent' en 'Where the Sidewalk Ends'

*NERAZZURRI*
24-03-2009, 19:02
Vanmiddag gekeken:

Dazed And Confused (http://www.imdb.com/title/tt0106677/)
Vandaag, het eerste weekend van de lente, was het heerlijk weer en dat deed me natuurlijk denken aan de zomervakantie. En dus kreeg ik zin om weer eens Dazed And Confused te kijken, waarin we een groep scholieren volgen op de laatste schooldag (en daarop volgende nacht) van hun highschool tijd.
Wat een heerlijke film is dit.Er lijkt niet echt iets te gebeuren en dus zit het gevaar erin dat de film wat voortkabbelt. Dat wordt echter voorkomen, vooral door de diversiteit aan karakters en de herkenbaarheid in de dingen die ze meemaken. De personages zijn erg herkenbaar, net als de dingen die ze meemaken. Geweldig. In combinatie met een sublieme (en tekstueel uitermate goed passende soundtrack) schenkt Linklater ons een film die weliswaar in 1976 speelt maar toch ook zo ontzettend tijdloos is. Een pareltje.
Een betere film om een (hopelijk) prachtige lente en zomer mee te beginnen is er niet. Verplicht kijkmateriaal!

9,5/10

Net gezien en sluit me hier volledig bij aan 8)

Dennis Oosterhuis
24-03-2009, 19:20
Net gezien en sluit me hier volledig bij aan 8)
Mooi zo! Iedereen aan "Dazed and Confused"! (y)

Mr. Incredible
24-03-2009, 19:57
Ik heb Dazed and Confused laatst toevallig ook aangeschaft. Ondanks dat ik films van Richard Linklater altijd goed te pruimen vind, heb ik deze nog nooit gezien :oops:

mercapto
24-03-2009, 20:17
Is er wel een film in jou ogen die niet saai is en ook nog een perfecte lengte kent? :p

Tuurlijk :)
Helaas snappen veel filmmakers tegenwoordig weinig van de balans vinden tussen het visuele en het verhaal.
"Alweer dat vorm en inhoud gezeik ?"
Neen! Althans, visueel is voor mij niet hetzelfde als vorm, een mooi plaatje maakt nog geen vorm, vorm moet rijmen, niet schijnen.
"Wat?!"
Heb ik ooit wel eens iets goed verwoord ?
"Nou, nee...niet dat ik weet..."
Zal ik m'n mond maar weer houden ?
"Graag!"
:cry:

*NERAZZURRI*
24-03-2009, 20:46
Dan rest natuurlijk de vraag wat jij goede films vindt! Voorbeeldjes (y)

Jordy van Buel
24-03-2009, 20:48
Weinig bijzonders? Deze film kent een perfect script! Alles sluit als een bus en klopt als een zwerende vinger!

Zoals gezegd, uiteindelijk kent de film een perfect script/verhaal, de aanloop daar naartoe beviel me stukken minder waardoor de film enkel en alleen gedragen wordt door het einde, wat ik persoonlijk gewoon jammer vind.

Pascal Barroso
24-03-2009, 21:24
Maar zonder die aanloop heb je het einde niet en zonder het einde verliest de rest ook z'n waarde. Het een hoort bij het ander, het geheel maakt de film zo sterk in mijn ogen.

Jordy van Buel
24-03-2009, 21:30
Maar zonder die aanloop heb je het einde niet en zonder het einde verliest de rest ook z'n waarde. Het een hoort bij het ander, het geheel maakt de film zo sterk in mijn ogen.

Uiteraard hoort het bij elkaar en zeker om dan terug te kijken is het allemaal heel erg ingenieus. Ik ga ook niet zeggen dat ik me tot de grote climax totaal niet heb vermaakt, maar ik vond het gewoon allemaal wat soft, misschien ook juist te veel van deze film verwacht door de hoge rating.

Patrick van den Hul
24-03-2009, 21:36
Uiteraard hoort het bij elkaar en zeker om dan terug te kijken is het allemaal heel erg ingenieus. Ik ga ook niet zeggen dat ik me tot de grote climax totaal niet heb vermaakt, maar ik vond het gewoon allemaal wat soft, misschien ook juist te veel van deze film verwacht door de hoge rating.

Ik begrijp je commentaar Jordy. Zelf had ik daar geen last van bij de eerste kijkbeurt, maar bij het herkijken des te meer. De ontknoping is dan bekend en wat er dan nog overblijft is toch wat minder. Nog steeds sterk, dat zeker, maar niet briljant.

Rorschach
24-03-2009, 22:27
The Lucky Ones

Viel wel mee :)
7/10

Michael Hamers
24-03-2009, 22:34
Heb net aflevering 1 t/m 3 gekeken van Band of Brothers. Blijft de beste oorlogsverfilming ooit. Heb ze gekeken op de pc. Een HDDVD rip. Ik moet echt de BR box hebben, maar in NL is ie gewoonweg te duur en in Australië is ie niet leverbaar....DAMNIT!

TheGodfather
24-03-2009, 22:46
Vanmorgen gezien:

Clean,Shaven (http://www.imdb.com/title/tt0106579/)
Peter Winter is een schizofreen (briljant gespeeld door Peter Greene) die net uit een inrichting is gekomen en op zoek gaat naar z`n dochter. Tachtig minuten lang nemen we een kijkje in z`n hoofd en krijgen we te zien (en vooral te horen) hoe hij dit beleeft. Alle geluiden die hij hoort, de stemmen die hij hoort en de manier waarop hij beelden waarneemt zijn (op momenten dat het verhaal vanuit zijn perspectief wordt verteld) geven samen een gevoel van bedrukking op jouw als kijker. En toch heb je absoluut met `m te doen, vooral tegen het einde. Erg sterk gedaan.
Zoals gezegd wordt de film vooral gekenmerkt door het unieke gebruik van geluiden, dat in het begin erg wennen is. Met name de statische geluiden willen nog wel eens irritant zijn, maar het werkt wel want het draag bij aan het realiteitsgevoel dat Kerrigan de film wilt meegeven. Daar slaagt hij dus bijzonder goed.
Een ontzettend sterke, memorabele en unieke film. Zonder meer een aanrader.

8,0/10

Lex v/d Moolen
24-03-2009, 22:48
Tropic Thunder nog eens bekeken met audiocommentaar van Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey jr. Bijna net zo hilarisch als de film, met name door Robert. :lol:

mercapto
24-03-2009, 23:00
Dan rest natuurlijk de vraag wat jij goede films vindt! Voorbeeldjes (y)

Beste film die ik de afgelopen tijd heb gezien, uhm...
Ik kijk nogsteeds weinig films, de laatste paar goeie :

Die Fälscher
The Fountain
Michael Clayton

The Fountain als uitschieter.
Ik vind wel meer goed uiteraard, maar weinig memorabel.

Dennis Vansant
24-03-2009, 23:38
Die Welle (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=135423) ( 2008 )

Rainer Wenger (Jürgen Vogel) is een leraar die het allemaal voor elkaar lijkt te hebben. Hij heeft een geschiedenis als anarchist, maar heeft zich nu gesetteld met zijn vrouw en collega Anke (Christiane Paul). Wanneer een projectweek rond politieke systemen zich aandient, wil hij de kans om zijn leerlingen - waarbij hij trouwens ook erg populair is - alles te leren over de anarchistische idealen waar hij ooit zo voor heeft gevochten. Helaas heeft één van zijn stoffige oude collega's het onderwerp anarchie al ingenomen, niet in het minst om Wenger een hak te zetten. Rainer zelf zit opgezadeld met autocratie, iets waar zijn leerlingen allerminst enthousiast tegenover staan.

Zijn leerlingen zijn er zodanig van overtuigd dat dictatoriale systemen een spook van het verleden zijn dat Wenger besluit een experiment op te starten. Een week lang zal zijn klas een goed geolied fascistisch regime worden. De beweging kenmerkt zich door een uniform (blauwe jeans met een wit hemd), een groet en hun logo. Ze gaan door het leven als Die Welle ("de golf"), die het onwetende hedendaagse Duitsland zal overspoelen. Buiten Rainer om begint de beweging echter steeds extremere proporties aan te nemen en het ooit eens zo vriendelijke clubje scholieren verandert in een haatdragende fascistische groepering. Kan Wenger zijn klas een halt toeroepen voor het te laat is en, nog belangrijker, zichzelf?

De film is gebaseerd op een boek dat geschreven werd aan de hand van een gelijkaardig experiment in 1967 uitgevoerd aan een Amerikaanse middelbare school in Palo Alto, Californië. Ron Jones, de leraar die hiervoor verantwoordelijk was, woonde trouwens ook de wereldpremière van Die Welle bij op het festival van Sundance.

In de prent wordt het verhaal opgesplitst en wordt de focus geplaatst op enkele scholieren die deel uitmaken van Die Welle. De hoofdmoot van de aandacht wordt gegeven aan het koppel Marco (Max Riemelt) en Karo (Jennifer Ulrich). De tweedracht die door de groepering tussen hen wordt gezaaid is treffend en vormt een metafoor voor wat fascisme en andere dictatoriale systemen in de maatschappij teweeg kunnen brengen. Een andere sleutelfiguur is Tim (Frederick Lau), een jongen die door de maatschappij werd uitgespuwd en die zich vanaf de eerste dag obsessief door de golf laat meeslepen omdat er thuis niet naar hem wordt omgekeken.

De acteerprestaties van zowel jong als oud zijn sterk over de hele lijn en de film verveelt geen seconde door snelle en energieke montage. De muziek past prima bij de geest van de prent (bemerk hoe de anarchistische rock aan het begin gaandeweg verdwijnt hoe langer het verhaal vordert).

Die Welle is een film die mij boeide van de eerste tot de laatste seconde en opnieuw weer een pareltje afgeleverd door onze oosterburen, die de kwaliteitsfilms er de laatste jaren wel met containers tegelijk lijken uit te persen. Het mag van mij best nog wel even doorgaan zo. Carry on, German friends, carry on...

Patrick van den Hul
25-03-2009, 06:33
Die Fälscher


Dat vond ik dan weer zo'n 13 in een dozijn film die we echt al zovaak eerder hebben gezien.

Daan de G.
25-03-2009, 08:33
Heb net aflevering 1 t/m 3 gekeken van Band of Brothers. Blijft de beste oorlogsverfilming ooit. Heb ze gekeken op de pc. Een HDDVD rip. Ik moet echt de BR box hebben, maar in NL is ie gewoonweg te duur en in Australië is ie niet leverbaar....DAMNIT!

Engels zonder NL sub is ook niet duur hoor! Of is dat belangrijk voor je ? ;)

rrrick
25-03-2009, 08:39
Die Welle (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=135423) ( 2008 )

De film is gebaseerd op een boek dat geschreven werd aan de hand van een gelijkaardig experiment in 1967 uitgevoerd aan een Amerikaanse middelbare school in Palo Alto, Californië. Ron Jones, de leraar die hiervoor verantwoordelijk was, woonde trouwens ook de wereldpremière van Die Welle bij op het festival van Sundance.


En een remake van 'The Wave' uit '81? http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Ik heb die in mijn jeugd gezien, maakte toen behoorlijk veel indruk.

Don van Straalen
25-03-2009, 08:59
Dead Snow
Heel erg Evil Dead II. Heel erg fantastisch. Met nazi-zombies kan je natuurlijk bijna niet fout gaan. 8/10

High Fidelity
Prima acteerwerk van Cusack en Jack Black. Toffe muziek, aardig verhaal. Romcoms zijn verder niet echt mijn genre, maar deze was goed te pruimen. 7,5/10

Matchstick Men
Grrr, Nicolas Cage. Normaal vind ik em behoorlijk irritant, maar in deze film speelt ie een behoorlijk goede rol. Prima acteerwerk, en Riddley Scott levert een prima film af. 8/10

Heat
FUCK YEAH. Ik had al weer zin om deze te kijken sinds de bootleg trailer van Public Enemies, en wát een vette film is dit toch. Pacino en DeNiro spelen uistekend, evenals de rest van de cast. Shootout is nog steeds één van de beste ooit. Heerlijk. 9.5/10

Dog Day Afternoon
Pacino speelt de zogenaamde sterren van de hemel in deze film, die al erg lang op mijn 'to watch' lijstje stond. Ik wist niet wat ik moest verwachten, enige wat ik wist was dat het om een bankoverval ging. Prima film die ik, op Pacino na, niet super boeiend vond verder. 7,5/10

Dennis Vansant
25-03-2009, 09:14
En een remake van 'The Wave' uit '81? http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Ik heb die in mijn jeugd gezien, maakte toen behoorlijk veel indruk.
Ik heb inderdaad van die film gehoord, maar de makers zouden naar verluid rechtstreeks terug naar het artikel gegaan zijn en inspiratie geput hebben uit media- en eigen interviews met Ron Jones.

Wim S.
25-03-2009, 09:40
The Crow (BR) : Ik kon me dit herrinneren als een geweldige film maar mischien heb ik 'm al te vaak gezien. Qua stijl en vorm ziet de film er goed uit, echter blijkt het verhaal best wel simpel te zijn. De film wist me gewoon niet meer de gehele tijd te boeien. 6.8/10

Coen P.
25-03-2009, 10:24
Night Nurse (William A. Wellman, 1931) ****
De "don’ts” and “be carefuls” van Will H. Hays leidde in 1934 tot de beruchte Hays Code. Hierdoor werd het verboden om in films bepaalde onderwerpen de revue te laten passeren. De Forbidden Hollywood boxen bevatten films met onderwerpen die nooit en te nimmer de toets van de Hays Code zouden doorstaan. Night Nurse kent een pulpplot over een zuster die betrokken raakt in een schandaal van drank, geld en mogelijk zelfs moord! Het verhaal heeft weinig om het lijf en de dames ook niet(wat een bruggetje). De lieftallige mevrouw Stanwyck en haar collega wippen om de tien minuten in en uit hun zusterpakje waardoor ze regelmatig in ondergoed te zien zijn! Daarnaast zien we in het ziekenhuis 3 vrouwen borstvoeding geven, vloeit de alcohol rijkelijk (ondanks de prohibition), krijgt Stanwyck een keiharde vuistslag in haar gezicht en komt de bootlegger weg met brute moord! Het lijkt wel alsof Wellman en co. zoveel mogelijk schandalige elementen in de film wilden stoppen en dat maakt de film zo genietbaar! Heerlijk vals, snel, smerig en pulpy!

DanielC.
25-03-2009, 10:27
Gisteravond Tropic Thunder voor een 2e keer gezien. Hij was nog steeds erg leuk, maar de beleving was een stuk minder dan in de bioscoop. Zeker omdat de persoon naast mij de film niet echt grappig vond. :neutral:

Coen P.
25-03-2009, 10:33
Female (Michael Curtiz, 1933) ****
De 'female' uit de titel is de directrice van een grote autofabriek. Deze dame verslijt graag haar mannelijke collega's en als ze genoeg heeft van haar toyboy dan wordt deze afgedankt. Tegenspraak leidt zonder meer tot een overplaatsing naar de nevenvestiging van de fabriek in Montreal, hoe heerlijk vinnig! Het losbandige gedrag verandert als een knappe ontwerper in dienst komt. De dame wordt verliefd, maar durft zich niet te binden. Dit tot grote irritatie van de man in kwestie. Female duurt precies 60 minuten, dus Curtiz kan geen tijd verliezen waardoor alles in een rap tempo en met een aanleiding gebeurt. Ik was lichtelijk teleurgesteld door het zoetsappige en moralistische einde, maar het wilde gedrag van de dame kon ik erg waarderen. Erg fijne box die Forbidden Hollywood Collection!

Coen P.
25-03-2009, 10:34
Gisteravond Tropic Thunder voor een 2e keer gezien. Hij was nog steeds erg leuk, maar de beleving was een stuk minder dan in de bioscoop. Zeker omdat de persoon naast mij de film niet echt grappig vond. :neutral:

mhm, nieuwe vrienden zoeken? :twisted: :mrgreen: :grin:

DanielC.
25-03-2009, 10:35
Ja, dat is wel een plan. Hoewel, League of Gentlemen vond hij wel goed, hij mag blijven. ;)

Don van Straalen
25-03-2009, 10:37
Tropic Thunder nog eens bekeken met audiocommentaar van Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey jr. Bijna net zo hilarisch als de film, met name door Robert. :lol:


Heel goed inderdaad dat ie in character blijft tijdens het commentaar, heel erg gelachen :D

Coen P.
25-03-2009, 10:55
Heel goed inderdaad dat ie in character blijft tijdens het commentaar, heel erg gelachen :D

Dat zegt hij toch ook in de film: 'I don't drop a character until I've done the dvd commantary' (of zoiets)

Lex v/d Moolen
25-03-2009, 11:41
Dat zegt hij toch ook in de film: 'I don't drop a character until I've done the dvd commantary' (of zoiets)

Klopt, en dat doet hij dan ook. Op het moment dat hij in de film zn pruik afdoet gaat hij over naar zn Australische accent en pas bij de aftiteling naar Robert Downey jr. :mrgreen:

Zonet overigens de overige extra's gekeken, met name de docu Rain of Madness levert ook erg grappige momenten op.

Oudlid_X5
25-03-2009, 11:56
Die Welle (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=135423) ( 2008 )
Die Welle is een film die mij boeide van de eerste tot de laatste seconde en opnieuw weer een pareltje afgeleverd door onze oosterburen, die de kwaliteitsfilms er de laatste jaren wel met containers tegelijk lijken uit te persen. Het mag van mij best nog wel even doorgaan zo. Carry on, German friends, carry on...

Waardeloze voorlichtingsfilm! Mag voor mij ook meteen de prullenbak in. Wat jij hier zo goed aan vind is voor mij echt onbegrijpelijk. Je zou eens wat dieper moeten zoeken want de Duitsers maken toch vaak genoeg rommelige films. Der Baader Meinhof Komplex is ook z'n onding...:cry:

Ik ben niet de lulligste hier heb je wat tips van mijn kant. Jagdhunde, Auf der anderen Seite, Wolke Neun (in minder mate), Was nützt die Liebe in Gedanken etc. daarmee kan je thuiskomen. ;)

Don van Straalen
25-03-2009, 12:07
Ja inderdaad. Rain of Madness moet ik nog steeds een keer kijken, dat is toch de making of van de film die ze maken? (als je bedoeld wat ik snap;))

Lex v/d Moolen
25-03-2009, 12:11
Ja inderdaad. Rain of Madness moet ik nog steeds een keer kijken, dat is toch de making of van de film die ze maken? (als je bedoeld wat ik snap;))Precies, en het is natuurlijk ook een parodie op Heart of Darkness, de making-0f-docu van Apocalypse Now.

Jordy van Buel
25-03-2009, 13:51
North by Northwest Alfred Hitchcock - 1959

Een regenachtige middag was het perfecte scenario voor deze geweldige Hitchcock suspense thriller! Ik heb echt zitten genieten van de personages en de manier waarop Hitchcock wederom bewijst een meester te zijn in het opbouwen van de spanning. Ik blijf het geweldig vinden om te zien dat veel hedendaagse filmmakers nog altijd ernstig leunen op de trucjes van Hitchcock.

Dennis Vansant
25-03-2009, 14:39
Waardeloze voorlichtingsfilm! Mag voor mij ook meteen de prullenbak in. Wat jij hier zo goed aan vind is voor mij echt onbegrijpelijk. Je zou eens wat dieper moeten zoeken want de Duitsers maken toch vaak genoeg rommelige films. Der Baader Meinhof Komplex is ook z'n onding...:cry:

Ik ben niet de lulligste hier heb je wat tips van mijn kant. Jagdhunde, Auf der anderen Seite, Wolke Neun (in minder mate), Was nützt die Liebe in Gedanken etc. daarmee kan je thuiskomen. ;)
Auf der anderen Seite was een geweldige film, Wolke Neun was een vreselijke teleurstelling. De rest moet ik nog zien, maar helaas: ik vind deze film nog steeds uitstekend.

Melzz
25-03-2009, 15:04
La Maldición de la Llorona a.k.a. the Curse of the Crying Woman - Rafael Baledon(1963)

Ik ben erg blij dat ik op de valreep deze bijna OOP Casa Negra titel nog even heb aangeschaft. Deze Mexicaanse Gothic-horror is weer heerlijk genieten. Kastelen, geesten, skeletten, rook, brandende kaarsen, mismaakte gedrochten en vleermuizen zijn aanwezig en mogen in een film als deze ook niet ontbreken. Een klein slagje minder als The Witch's Mirror maar ze ontlopen elkaar niet veel. Een prachtige uitgave met strak beeld alhoewel het audiocommentaar wel hele lange pauzes laat vallen. Bestellen die shit voordat het niet meer kan!

7,6

*NERAZZURRI*
25-03-2009, 15:19
Good Will Hunting (Van Sant, 1997)

http://www.nerve.com/CS/blogs/modernmaterialist/2009/02/GoodWillHuntingMath.jpg

Tuurlijk; bijzonder zoetsappig en volledig conform de Hollywoodreglementen, maar toch dig ik deze film prima.

Don van Straalen
25-03-2009, 15:28
North by Northwest Alfred Hitchcock - 1959

Een regenachtige middag was het perfecte scenario voor deze geweldige Hitchcock suspense thriller! Ik heb echt zitten genieten van de personages en de manier waarop Hitchcock wederom bewijst een meester te zijn in het opbouwen van de spanning. Ik blijf het geweldig vinden om te zien dat veel hedendaagse filmmakers nog altijd ernstig leunen op de trucjes van Hitchcock.

Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

met wat zal ik beginnen?

Bas Reuver
25-03-2009, 15:32
Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

met wat zal ik beginnen?

Psycho, Rear Window, Vertigo enz enz enz (y)

Oudlid_X5
25-03-2009, 15:34
Auf der anderen Seite was een geweldige film, Wolke Neun was een vreselijke teleurstelling. De rest moet ik nog zien, maar helaas: ik vind deze film nog steeds uitstekend.

Vreselijke teleurstelling? Verklaar u nader.

Ik zie nu pas dat ik de enige ben met een vijf op WiW en jij de enige met een negen. We zijn ook de enige die ons cijfer toelichten. Wat vond je eigenlijk van het laatste shot van Die Welle?

Coen P.
25-03-2009, 15:41
Oliver Twist (David Lean, 1948 ) ****
Ik heb het gelijknamige boek van Charles Dickens nooit gelezen, dus ik ben volledig onbevooroordeeld de film ingegaan. Wat ik te zien kreeg waren adembenemde sets die een heel goed beeld geven van het Victoriaanse Londen. De jonge wees Oliver wordt daar namelijk onder de hoede genomen door Fagin (een onherkenbare Alec Guinness) en zijn jonge dievenbende. Guy Green’s zwierende camera vliegt door de sets heen en de gotische en passend belichte omgeving worden op indrukwekkende wijze op de gevoelige plaat vastlegt. De kop is er af ten aanzien van de David Lean Collection. Op naar de volgende!

Coen P.
25-03-2009, 15:42
Kid Galahad (Michael Curtiz, 1937) ***½
Wat op een eerste gezicht op een boksdrama leek, blijkt een romatisch drama te zijn. Edward G. Robinson is een boxpromoter. Tijdens een feestje scout hij een kelner die nog nat achter de oren is. De jonge knul heef talent en maakt in korte tijd naam. De relatie met zijn promoter is perfect, totdat hij verliefd wordt op zijn zus. De zus die Edward G. zo graag buiten het vuile wereldje van het boxen wil houden. Sterk spel van Bette Davis, Bogie en Edward G, maar een teleurstellende rol van de jonge boxer en nog teleurstellendere gevechten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het latere Killer's Kiss zijn de gevechten gespeend van enige vorm van realisme. Zonde, want een boxfilm zonder goede gevechten is geen boxfilm. Maar dat was deze film toch al niet...

Coen P.
25-03-2009, 15:55
Objective, Burma (Raoul Walsh, 1945) ****
Het propaganda-alarm loeit hard tijdens deze film die geschoten werd toen WOII nog bezig was. Erroll Flynn, in een rol die naar zijn zeggen hem erg dierbaar was, speelt Kapitein Nelson. De Amerikanen die al eerder Burma uitgeschoten zijn door de Japanners plannen een groot offensief. Het is aan Nelson en zijn mannen om een radarinstallatie op te sporen en te vernietigen. Nelson en co. gaan aan de slag. De missie loopt echter niet zoals ze dachten en hun vliegend vervoer kan niet landen. Nelson en zijn troepen moeten vluchten voor hun leven en moeten lopend de grens bereiken. En die grens ligt 150 km verderop...
Het moge duidelijk zijn dat de Amerikanen de helden zijn in de film. Weinig realistisch zie je de voorbeeldige mannen tot vlak voor hun sprong uit het vliegveld nog grappen en grollen. De mannen zijn echter uitgegrapt en helemaal uitgegrolt als de slechterikken langskomen. In eerste instantie zonder slachtoffers aan Amerikaanse zijde, maar later in de film worden ook de Amerikanen (zij het buiten beeld) getroffen. Bovendien worden de Japanners allerlei gruwelheden verweten. De film sluit niet voor niets af met de boodschap dat de slechterikken uit Japan pas verslagen zijn als ze helemaal vernietigd zijn. Twee atoombommen zouden hier niet veel later overigens ook letterlijk voor zorgen...

Dennis Vansant
25-03-2009, 16:08
Vreselijke teleurstelling? Verklaar u nader.

Ik zie nu pas dat ik de enige ben met een vijf op WiW en jij de enige met een negen. We zijn ook de enige die ons cijfer toelichten. Wat vond je eigenlijk van het laatste shot van Die Welle?
Wolke Neun stoorde me door zeer antipathieke personages, wat het moeilijk maakte om door het verhaal meegesleept te worden. Op zich zeker een deftig uitgangspunt als verhaallijn voor een film, maar de uitwerking kon stukken beter.

Ik heb dat laatste shot een aantal keer opnieuw bekeken en ik snap er nog steeds niet veel van.
Ik begrijp wel dat Wenger na Tims zelfmoord beseft dat hij te ver is gegaan met zijn "spelletje", maar dat laatste shot leek net nog iets extra aan te geven. Zijn blik leek alsof hij iets had gezien waardoor hij plots een enorme emotionele klap kreeg, maar wat weet ik dus niet. Ik heb ook op het gebruik van licht en schaduw gelet - zodat ik bijvoorbeeld misschien een golf op zijn gezicht zou zien - maar ook daar ving ik bot.

Die Welle is ook helemaal niet bedoeld als voorlichtingsfilm. Het leert ons dat we niet afgerekend kunnen worden op ons verleden, maar dat we er ons wel bewust van moeten zijn en onze lessen eruit moeten trekken. Bijvoorbeeld dat een fascistisch systeem zelfs in deze tijd van financiële rijkdom geen onmogelijkheid is, als de charismatische leidersfiguur of -groep het maar slim genoeg aanpakt.

Oudlid_X5
25-03-2009, 16:46
Ik heb dat laatste shot een aantal keer opnieuw bekeken en ik snap er nog steeds niet veel van.
Ik begrijp wel dat Wenger na Tims zelfmoord beseft dat hij te ver is gegaan met zijn "spelletje", maar dat laatste shot leek net nog iets extra aan te geven. Zijn blik leek alsof hij iets had gezien waardoor hij plots een enorme emotionele klap kreeg, maar wat weet ik dus niet. Ik heb ook op het gebruik van licht en schaduw gelet - zodat ik bijvoorbeeld misschien een golf op zijn gezicht zou zien - maar ook daar ving ik bot.

Die Welle is ook helemaal niet bedoeld als voorlichtingsfilm. Het leert ons dat we niet afgerekend kunnen worden op ons verleden, maar dat we er ons wel bewust van moeten zijn en onze lessen eruit moeten trekken. Bijvoorbeeld dat een fascistisch systeem zelfs in deze tijd van financiële rijkdom geen onmogelijkheid is, als de charismatische leidersfiguur of -groep het maar slim genoeg aanpakt.


Duitse remake van de klassieker The Wave. Ja, ik stond er zelf ook van te kijken. Normaal gesproken is het andersom maar zo te zien hoeft dat niet perse. Jammer genoeg is het een nutteloos leeg filmpje puur gericht op een jong publiek. De enige vraag die de film aan de kaart stelt is of een dictatuur tegenwoordig ook kan plaats vinden? Om verder vooral niet te diep in het onderwerp te gaan dacht de regisseur aan een snelle montage, ruige rockmuziek en allemaal platte naïeve scholieren. Daarbij zijn deze scholieren wel heel erg volgzaam, zodoende kan de regisseur al heel snel het spelletje met de kijker spelen om ons verkeerde en misplaatste gevoelens op te wekken. SPOILER: Let vooral op de misplaatste en moralistische einde waar Dennis Gansel compleet doorslaat. De laatste shot van de film als de leraar in de politieauto zit: wil zeggen hoe wij er vandaag de dag bij staan? Ben jij ook zo’n schaap dat makkelijk volgt?

Daar gaat het om, Dennis. En dat kun je echt niet ontkennen...;)

Dat laatste punt moet ik gelijk in geven maar daar slaagt de regisseur niet helemaal in. Dat vooral komt omdat het veels te snel gaat. Vergelijk het eens met Adolf H. die had er jaren voor nodig en deze leraar fixt het binnen een week...

Patrick van den Hul
25-03-2009, 17:04
Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

met wat zal ik beginnen?

The Hitchcock Masterpiece collection (R1) en The Signature Collection (R2UK) en je hebt meteen 20 van zijn beste films voor een nette prijs.

Jordy, moet je volledig gelijk gegeven, NBNW is ook een van mijn favorieten. Al moet ik nodig eens zijn toppers gaan herkijken, heb ze nu allemaal 1 keer gezien.

Melzz
25-03-2009, 17:16
Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

met wat zal ik beginnen?

Mijn bescheiden mening; Psycho, Vertigo, Notorious, North by Northwest en Strangers on a Train. Allemaal toppers!!

Patrick van den Hul
25-03-2009, 17:17
Mijn bescheiden mening; Psycho, Vertigo, Notorious, North by Northwest en Strangers on a Train. Allemaal toppers!!

Notorious moet ik nog zien. Welke uitgave raad je aan?

Coen P.
25-03-2009, 17:21
Notorious moet ik nog zien. Welke uitgave raad je aan?

De Criterion, duh! Die is te duur, doe dan maar de Koreaanse Criterion port, exact dezelfde versie en voor een handjevol dollars te kopen!

Melzz
25-03-2009, 17:42
De Criterion, duh! Die is te duur, doe dan maar de Koreaanse Criterion port, exact dezelfde versie en voor een handjevol dollars te kopen!

Klopt, ik heb de Koreaanse Criterion en die is gewoon identiek aan de gewone Criterion. Hij is regiovrij en vrij goedkoop te halen.

Tim k
25-03-2009, 18:03
9 Rota / The Ninth Company ( 2005 )

Beast of War vond ik erg goed en vandaar dat ik deze film over de Russisch - Afghaanse oorlog ook niet kon laten liggen. Deze film is denk ik voor de Russen wat Stalingrad uit 1993 voor de Duitsers is. Denk ook wel dat de regisseur die film goed heeft bekeken. Een mooi groepje jonge acteurs gaat na een zware training het land in dat niemand in de hele geschiedenis heeft kunnen bedwingen. Pubergedrag, kameraadschap, verdriet, blijdschap, ontberingen en actie worden gemixed in deze goede oorlogsfilm met een eindscene alla Platoon. Allen de vliegtuigcrash was van bedenkelijk niveau. 75 / 100

Dennis Vansant
25-03-2009, 18:36
Daar gaat het om, Dennis. En dat kun je echt niet ontkennen...;)

Tuurlijk kan ik dat wel. Als we één ding hebben geleerd op dit forum, dan is het wel dat jij heus niet het monopolie op de waarheid hebt.
En natuurlijk gaat alles in versneld tempo: een natie manipuleren is nu niet bepaald hetzelfde als een klas van hoop en al 30 leerlingen. Nu moet ik toegeven: een week is ietwat overdreven, daar struikelde ik ook lichtjes over.

Bas Reuver
25-03-2009, 18:38
Klopt, ik heb de Koreaanse Criterion en die is gewoon identiek aan de gewone Criterion. Hij is regiovrij en vrij goedkoop te halen.

Zitten daar subs op? Ik heb de UK versie, maar die heeft geen subs. (Hoewel ik dat bij Notorious ook weer niet heel erg storend vond)

Wim S.
25-03-2009, 18:52
Brief Encounter (1945): Dit is de 3e film die ik zie van David Lean en weer ben ik aangenaam verrast. Deze film vertelt het verhaal van 2 gewone mensen die verliefd op mekaar worden tijdens een ontmoeting op het treinstation Echter zijn ze allebei gelukkig getrouwd en ontmoeten ze mekaar stiekem elke donderdag bij het treinstation wat dan ook altijd weer een centraal punt is in de film.

Een romance/liefde die niet mocht zijn, prachtig verbeeld zoals de schuldgevoelens, de tweestrijd vooral gezien van de kant van de vrouw geweldig gespeeld door Celia Johnson. Ook wordt het verhaal verteld door haar middels een terugblik en spijtbetuiging naar haar man. De stijl deed me wel denken aan de film In Which we Serve die qua onderwerp totaal anders is maar ook daar wordt het verhaal verteld middels een terugblik. 7.2/10

Dennis Vansant
25-03-2009, 18:59
Disaster Movie (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=134818) (2008)

http://www.whatiwatch.net/images/smilies/icon_cry.gif

Wel een goeie titel.

Dennis Oosterhuis
25-03-2009, 19:50
Kijk dat soort troep dan ook niet... Je weet wat je kunt verwachten... :? :p

Erwin de Koning
25-03-2009, 20:19
VISITING HOURS (http://www.hysteria-lives.co.uk/hysterialives/Hysteria/visting_hours.htm)

Geen gebruikelijke slasher en eigenlijk alleen de moeite waard door de ijzige rol van Ironside, maar goed, het was dan ook geen feestdag

6.5

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=c9btqbFTrKE)

http://img168.imageshack.us/img168/7524/postervisitinghours.jpg

TheGodfather
25-03-2009, 21:25
I Tre Volti Della Paura (Black Sabbath aka The Three Faces of Fear) (http://www.imdb.com/title/tt0057603/)
De tweede film uit de Mario Bava vol. 1 box die ik heb gezien zijn 3 korte verhalen die samen gevoegd zijn in één film. Het zijn alle 3 compleet verschillende verhalen met wel dezelfde thema`s (geesten en het bovennatuurlijke aspect van het leven). The Telephone vond ik erg spannend maar had een ietwat teleurstellend einde. The Wurdalak was een wat meer standaard vampieren/zombie horror die eigenlijk iets te lang duurde. A Drop Of Water was absoluut de beste van de drie. Ontzettend spannend en oprecht eng. Geweldig.
Als geheel vond ik het zeer goed. Opnieuw, na Black Sunday, een sterke film uit de Bava Box.

7,7/10

TheGodfather
25-03-2009, 21:38
Mooi zo! Iedereen aan "Dazed and Confused"! (y)
Eens!! hoort in iedere collectie thuis. Echt zo`n film die je niet vaak genoeg kunt zien (y)

mercapto
25-03-2009, 21:45
Dat vond ik dan weer zo'n 13 in een dozijn film die we echt al zovaak eerder hebben gezien.

Zoals ik al zei kijk ik weinig films, dus een degelijk ABCtje springt er al snel uit :)

Patrick van den Hul
25-03-2009, 21:49
Zoals ik al zei kijk ik weinig films, dus een degelijk ABCtje springt er al snel uit :)

Doe mij dan toch maar Schindler's List of The Pianist.
Het was geen slechte film, maar het deed me gewoon weinig. Ik bijzonder verhaal werd vrij vlakjes gebracht.

Oudlid_X5
26-03-2009, 11:09
Tuurlijk kan ik dat wel. Als we één ding hebben geleerd op dit forum, dan is het wel dat jij heus niet het monopolie op de waarheid hebt.
En natuurlijk gaat alles in versneld tempo: een natie manipuleren is nu niet bepaald hetzelfde als een klas van hoop en al 30 leerlingen. Nu moet ik toegeven: een week is ietwat overdreven, daar struikelde ik ook lichtjes over.

Maar je ontkent dus dat mijn stelling over dat laatste shot niet helemaal klopt maar wat is het dan wel. Beetje vreemd...:p

Marcel v/d H.
26-03-2009, 11:28
Elizabethtown Cameron Crowe, 2005
Behoorlijk zoetsappige film. Op zich is daar af en toe niks mis mee, maar bij Elizabethtown slaat de chemie niet echt over. Dit komt met name door Orlando Bloom, ook hier laat hij weer zien maar een erg matig acteur te zijn. Kirsten Dunst en de lekkere soundtrack maken gelukkig nog het een en ander goed. 6.5

*NERAZZURRI*
26-03-2009, 11:56
JFK (Stone, 1991)

http://i49.photobucket.com/albums/f277/si86/jfk-movie_l.jpg

Verfilming van een veel besproken en controversiele gebeurtenis, waarin Jim Garrisson probeert het complot rondom de moord op Kennedy te ontrafelen.

Had 'm nog nooit gezien volgens mij, maar kon 'm wel waarderen. Ik ben een sucker voor complottheorieën http://www.gamer.nl/images/content/TheDuke/200211/1036946643_0.gif

Jeroen Trapman
26-03-2009, 12:34
Memento

Onwijs slim en op een aparte wijze gedaan.
9/10

Coen P.
26-03-2009, 13:15
Gister Quantum of Solace gezien.

Redelijk als actiefilm, matig als Bondfilm (het is geen prue Bondfilm namelijk...)

Coen P.
26-03-2009, 13:17
Zitten daar subs op? Ik heb de UK versie, maar die heeft geen subs. (Hoewel ik dat bij Notorious ook weer niet heel erg storend vond)

ja! Engelse en Koreaanse! :bier:

Erwin de Koning
26-03-2009, 15:28
DOCTOR BLOOD'S COFFIN (http://www.britmovie.co.uk/studios/walton/filmography/1960/1960/002.html)

Nogal saaie en daardoor slappe entry in het mad scientist subgenre. Werkelijk opgelucht toen de credits tevoorschijn kwamen

3.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=eN1s0xCVc1E)

http://img525.imageshack.us/img525/716/posterdoctorbloodscoffi.jpg

Melzz
26-03-2009, 18:48
Moet ik ook nog eens kijken (samen met psycho, the birds, rear window etc)

Zo'n filmfan en heb nog nooit iets van hitchcock gezien . *schaam*

met wat zal ik beginnen?

Voor de Hitchcockmaagden onder ons.....de box met 14 films voor maar 17 pond:shock:

http://www.amazon.co.uk/Hitchcock-14-Disc-Box-Set/dp/B000BND224/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1238093088&sr=1-3

Wim S.
26-03-2009, 19:54
Amusement (BR) : Redelijk orgineel horrorfilmpje, Tabitha, Shelby en Lisa hebben als kleine meisjes eens een jongetje gepest, die wel met een heel bizarre kijkdoos komt aanzetten. Nu vele jaren later zijn de meiden hele mooie verschijningen geworden en worden ze geconfronteerd met hun verleden op een gruwelijke manier om onderdeel uit te gaan maken van de kijkdoos.

De scene met de clown is wat mij betreft ook het beste uit de gehele film qua spanning en sfeer, ik keek in spanning al uit naar de rest van de film echter helaas daarna ebt het wat af naar een standaard horrorfilmpje, maar toch leuk om een keer te hebben gezien omdat het qua verhaal/script best orgineel is en amusementswaarde heeft. En dat is alleen maar aan te prijzen toch, gezien de vele hollywood remakes die er worden gemaakt van horrorfilms...

Mischien dat ik 'm na een herkijkbeurt wel meer zou gaan waarderen, dat heb ik wel vaker met het genre horror. 7.3/10

Erwin de Koning
26-03-2009, 20:26
Wim, ik vind dat eigenlijk een remake van een heleboel horrors

(6)

L'ARCANO INCANTATORE (http://www.imdb.com/title/tt0115564/)

ARCANE SORCERER / MYSTERIOUS ENCOUNTER / THE MYSTERIOUS ENCHANTER

Mooi is hier het juiste woord voor deze gotische griezel van Pupi Avati en wie bekend is met dit heerschap weet dat hij een trage film voorgeschoteld krijgt die nooit saai is. Sfeer druipt er vanaf maar dat kan ook niet anders met een talentvolle cast en een kasteel wat zich nogal makkelijk laat filmen met kaarsen en 16e eeuwse kledij in een plotje over hekserij

Het einde gaat jammergenoeg als een nachtkaarsje uit maar ik geef hem toch een

7.5

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=gKi0miqtRiY)

http://img514.imageshack.us/img514/7422/locandina55.jpg

Wim S.
26-03-2009, 20:48
Wim, ik vind dat eigenlijk een remake van een heleboel horrors

(6)


Kan ik me voorstellen met al die horrorfilms die jij ziet. Ik zag op WiW dat jij de film beoordeelde met een 8.5, best wel hoog.

Michael Hamers
26-03-2009, 22:28
Vanavond:

The Patriot Extended en Windtalkers beiden op BD
The Patriot was duidelijk de betere film vanavond. Gewoon een lekker lopende film en de 3 uren vliegen eigenlijk voorbij. Ik heb eigenlijk altijd Mel Gibson wel kunnen waarderen. In dit geval is de film dan wel van Roland Emmerich. Was ie ook nog eens door Gibson geregisseerd dan was ie denk ik beter geweest, maar ach. Deze blijft in ieder geval in de collectie.

The Patriot: 7/10

Tenenkrommend acteerwerk in Windtalkers. Ongeloofwaardige special effects. John Woo kan zich beter bij ander soort actiefilms houden. Echt een tegenvaller. Zeker nadat je Band of Brothers net hebt gekeken. Overigens ook niet een al te beste bluray.

Windtalkers: 5,5/10

vince curtin
26-03-2009, 23:02
Michael H,

Ik ben met je eens over beide films.
The Patriot is een redelijke aktie film maar windtalkers is een draak van een film.
Ik hou heel veel van orloogsfilms en deze had heel interessant kunnen zijn maar Woo heeft een puinhoop van gemaakt IMO...

Ryans Daughter Prachtige film van David Lean over een verboden liefde in Ierland in 1916.Robert Mitchum is heel goed en John Mills heeft een oscar gewonnen zonder een woord te zeggen en zo heeft hij het ook in ontvangst genomen.
De beelden in deze film zijn geweldig vond ik....8/10

vince,

Don van Straalen
26-03-2009, 23:14
Met een to watch list met meer als 60 titels, heb ik maar besloten om ze te kijken in de volgorde van de imdb top 250.. anders vind ik het altijd zo lastig kiezen.

12 Angry Men (http://www.imdb.com/title/tt0050083/) (1957)

Ongelofelijk goed, uitstekend acteer en regisseerwerk. Heel knap hoe er binnen 1 kamer toch veel spanning en sfeer gecreëerd kan worden. Intens genoten.

8,5/10

up next, casablanca.

*NERAZZURRI*
27-03-2009, 00:19
Batman Begins

Aardige verfilming van het Batmanverhaal. Ben er niet echt kapot van. The Dark Knight wist me meer te vermaken.