PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film heb je net gekeken en wat vond je ervan? (9)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21]

Melzz
10-05-2009, 10:16
Regi Andrej Tarkovskij - 1988

Op de 2e schijf van The Sacrifice van AE staat een 97 minuten durende docu over Tarkovsky en dan met name over het maken van the Sacrifice. Ik vond het fantastisch om de man eens aan het werk te zien. De docu wordt ingesproken door Brian Cox en de vrouw van Tarkovsky leest stukken voor uit zn dagboek. Tevens zien we Tarkovsky veelvuldig spreken over zn gedachten over het leven en het filmmaken. Een zeer waardevolle extra. Een zeer leerzame docu die zn veel inzicht geeft in de man. Een topper, zo horen waardevolle extra's er uit te zien. Deze AE disk is dan ook een grote aanrader voor Tarkovskyliefhebbers.

8.0

Wim S.
10-05-2009, 11:37
Eden Lake (Blu-ray) : Goede britse horrorfilm in de stijl van Ils, While She Was Out etc. Wel weer het bekende recept maar goed uitgevoerd. Een stelletje gaat naar Eden Lake voor een romantisch onderonsje en ze raken daar beland in een gruwelijke strijd tegen de lokale gestoorde jeugdbende. De 1e keer zag ik de film op een gebrand dvdschijfje op een kleine tv in een vakantiehuisje, wat zeker wel de sfeer goed deed. Echter nu voor de 2 maal op een blu-ray schijfje op een grote tv en een DTS -HD track doet deze film nog meer eer aan. De acteurs komen stuk voor stuk overtuigend over en het is zekers een film geworden met een hoge herkijkwaarde. Trouwens zou je eens een film willen gaan zien met hetzelfde concept maar dan helemaal verkeerd uitgewerkt, kijk dan voor de gein eens naar de film While She Was Out ( 2008 ) met Kim Bassinger in de hoofdrol. Je lacht je echt rot en wat is Kim Bassinger diep gezakt...... 7.8/10

Kagemusha, Criterion Collection : Wauw, wauw, wauw dat was het eerste wat in me opkwam toen ik die geweldige beelden zag. Het verhaal beknopt: De Takeda Clan, is de clan die over Japan heerst. Zodra het gerucht gaat dat de leider genaamd Shingen Takeda van de Takeda Clan dodelijk verwond is, zien andere clans hun kans groot om de macht over te nemen. Echter hebben ze een perfecte dubbelganger gevonden die de rol van Shingen kan overnemen, ze moeten hun eigen clan en de andere clans ervan overtuigen/misleiden dat de leider nog steeds leeft en weer in volle gezondheid verkeert. Visueel ziet het er geweldig uit, sommige beelden had ik wel als schilderij aan de wand willen hebben hangen. Ik heb nooit een film gezien waarbij een slagveld er zo kunstzinnig uitzag. Gezien de lange speelduur van ruim 3 uur zag ik er wat tegenop maar de film is gewoon zo goed dat je de tijd vergeet. Je zou deze film haast bijna een pure kunstvorm van het visuele beeld willen gaan noemen. 8.6/10

http://dcist.com/attachments/dcist_ian/2008_06_26_kagemusha.jpg

Alexander D
10-05-2009, 18:57
Made of Honor

Gewoon vermakelijk. Precies wat de bedoeling is eigenlijk.

John Sital
10-05-2009, 19:06
Eden Lake (Blu-ray) : Goede britse horrorfilm in de stijl van Ils, While She Was Out etc. Wel weer het bekende recept maar goed uitgevoerd. Een stelletje gaat naar Eden Lake voor een romantisch onderonsje en ze raken daar beland in een gruwelijke strijd tegen de lokale gestoorde jeugdbende. De 1e keer zag ik de film op een gebrand dvdschijfje op een kleine tv in een vakantiehuisje, wat zeker wel de sfeer goed deed. Echter nu voor de 2 maal op een blu-ray schijfje op een grote tv en een DTS -HD track doet deze film nog meer eer aan. De acteurs komen stuk voor stuk overtuigend over en het is zekers een film geworden met een hoge herkijkwaarde. Trouwens zou je eens een film willen gaan zien met hetzelfde concept maar dan helemaal verkeerd uitgewerkt, kijk dan voor de gein eens naar de film While She Was Out ( 2008 ) met Kim Bassinger in de hoofdrol. Je lacht je echt rot en wat is Kim Bassinger diep gezakt...... 7.8/10

Kagemusha, Criterion Collection : Wauw, wauw, wauw dat was het eerste wat in me opkwam toen ik die geweldige beelden zag. Het verhaal beknopt: De Takeda Clan, is de clan die over Japan heerst. Zodra het gerucht gaat dat de leider genaamd Shingen Takeda van de Takeda Clan dodelijk verwond is, zien andere clans hun kans groot om de macht over te nemen. Echter hebben ze een perfecte dubbelganger gevonden die de rol van Shingen kan overnemen, ze moeten hun eigen clan en de andere clans ervan overtuigen/misleiden dat de leider nog steeds leeft en weer in volle gezondheid verkeert. Visueel ziet het er geweldig uit, sommige beelden had ik wel als schilderij aan de wand willen hebben hangen. Ik heb nooit een film gezien waarbij een slagveld er zo kunstzinnig uitzag. Gezien de lange speelduur van ruim 3 uur zag ik er wat tegenop maar de film is gewoon zo goed dat je de tijd vergeet. Je zou deze film haast bijna een pure kunstvorm van het visuele beeld willen gaan noemen. 8.6/10

http://dcist.com/attachments/dcist_ian/2008_06_26_kagemusha.jpg


einde van eden lake was behoorlijke anti climax:sad: maar goede film idd

Daan de G.
10-05-2009, 21:52
Anti climax in de meest positieve manier lijkt mij. Het einde vond ik namelijk nogal gedurfd en sterk!

Don van Straalen
10-05-2009, 22:55
en depressief!

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001) - 8/10
Atonement (2007) - 7/10

Jeroen Trapman
10-05-2009, 23:05
The Dark Knight
Wat een geweldige film :D
Het is nu de 2de keer dat ik deze film gekeken heb, maar hij weet nog steeds te verrassen en opzich blijft hij ook onvoorspelbaar (het is dan wel al een tijd geleden dat ik hem het laatst gezien had).
Er zitten ook een aantal goed uitgewerkte twists erin zitten die het helemaal afmaken.
Heath Ledger speelt ronduit briljant als the Joker, heerlijk sadistische grappen die hij perfect maakt.
Verder had de film een prima einde en kijk ik uit naar de sequel en Batman Begins (die ik nog niet gezien heb :p).
Overigens heeft de dvd echt geweldig beeld, en vooral geluid.
9.5/10

Wim S.
11-05-2009, 09:46
Anti climax in de meest positieve manier lijkt mij. Het einde vond ik namelijk nogal gedurfd en sterk!


en depressief!



Het heeft inderdaad geen disney einde en komt depressief over, maar dat dat gevoel van depresief al bij je opwekt maakt het een sterk einde (y)

Ik vergelijk de film met While She Was Out, de amerikaanse uitvoering, omdat deze eigenlijks hetzelfde concept heeft alleen veel meer clichematiger nog, een tegenhanger van hoe zo'n film niet hoort te zijn. Allebei eens gaan kijken op één avond :bier:

rrrick
11-05-2009, 10:43
Apache, Robert Aldrich, 1954

Film die het beste en slechtste van jaren ’50 Hollywood in zich verenigt.

Positief is dat het een van de eerste films is die de indianenproblematiek niet vanuit het oogpunt van een 'blanke' maar vanuit een indiaan zelf vertelt. Een nogal gewaagde stap in het op dat moment ultra-conservatieve Amerika. Daarbij is het verhaal ook nog eens redelijk genuanceerd. De indiaan Massai is dan wel de stoere hoofdfiguur, maar de film is geen puur eerbetoon aan de indianen of aan de verloren indianentradities. De indianen zijn niet allemaal goed, de blanken zijn niet allemaal slecht.

Het treurige daarentegen is dat de twee hoofdrollen, de indiaan Massai en zijn 'squaw' worden gespeeld door twee zwaar en vooral slecht geschminkte blanke acteurs: Burt Lancaster en Jean Peters, en dat ziet er gewoon niet uit; vooral ook omdat hun mede-indianen zo te zien wel door echte natives worden gespeeld, maar blijkbaar puur voor de decoratie worden ingezet.

Lancaster is een prima acteur, maar dit had hij nooit moeten doen. De dikke koeklaag op zijn gezicht en de belachelijke pruik leiden al behoorlijk af, en ook zijn spel komt geforceerd over. Vooral in de eerste akte van de film, als hij als ontheemde Indiaan door een westerse stad zwerft, lijkt hij meer op een verdwaalde carnavalsvierder dan een gevaarlijke Apache. Dat wordt nog eens versterkt door het gegeven dat de eerste akte vrijwel volledig op een studioset is gefilmd. Een slecht toneelstuk.

Vanaf de tweede akte, als Massai terug probeert te keren naar zijn thuisland wordt dat al beter. De schitterende opnames van ondermeer de Rocky Mountains dragen daar zeker aan bij. Ook Lancaster lijkt meer in zijn element, als hij als een soort eenzame wreker meedogenloos de blanke overheersers te grazen neemt. Ook de zeer hardvochtige manier waarop hij in eerste instantie omgaat met zijn 'vrouw' Nalinle (Peters) is op zijn minst apart om te zien.

De film is relatief kort, wat voor het tempo niet verkeerd is, maar daardoor wel (soms onlogisch) door de verhaallijn heen raast. De finale is niet alleen afgeraffeld, maar ook volkomen idioot. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken met het door de studio voorgeschreven happy einde. Dit overigens zeer tegen de zin van Lancaster en regisseur Aldrich.

Ook leuk; een cruciale bijrol voor een jonge Charles Buchinsky, die niet veel later zijn achternaam zou veranderen in 'Bronson'.

John Sital
11-05-2009, 13:47
Anti climax in de meest positieve manier lijkt mij. Het einde vond ik namelijk nogal gedurfd en sterk!


was het ook, maar toch...:-o

Daan de G.
11-05-2009, 21:55
The Hunt For Gollum

Leuke fan film die een klein deel van LOTR verteld. Het budget was 3000 dollar maar dat is totaal niet terug te zien. Daarnaast hebben de omgevingen van Nieuw Zeeland nog niks van hun kracht ingeboet.

Zeker leuk voor een keer, die 40 minuten vliegen zo om!

Erwin de Koning
11-05-2009, 22:16
CRY OF THE BANSHEE (http://www.eccentric-cinema.com/cult_movies/banshee_morgue.htm)

Vincent Price is weer eens super als een heksenjager in een soort van vervolg op THE WITCHFINDER GENERAL die ik iets minder vind dan deze simpelweg omdat deze wat minder eendimensionaal is. Wat meer bloot ook

7.0

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=Dxbk8lWMkPw)

http://img12.imageshack.us/img12/8640/postercryofthebanshee2.jpg

TheGodfather
11-05-2009, 22:47
Vandaag afgekeken:

Lost - Season 4 (http://www.imdb.com/title/tt0411008/episodes#season-4)
Het derde seizoen vond ik al goed en spannend, dit vierde seizoen gaat daar nog eens dik overheen. Wat een geweldig seizoen! De verhaal lijnen zitten ontzettend goed in elkaar en zijn spannend. Het gebruik van flashbacks en flashforwards werkt zeer goed, het houdt de spanning en originaliteit op een hoog niveau.
Ook het acteerwerk vind ik ieder seizoen beter worden. De laatste seizoen finale is briljant, met opnieuw een heerlijke cliffhanger.
Bring on season 5!

9,0/10

Jeroen Trapman
12-05-2009, 00:00
The Shield Season 1
Een serie naar mijn hart :D
Onwijs goede basics, origineel, en prima geacteerd.
Verder is het erg onvoorspelbaar, en is Vic Mackey echt een geweldig personage.
Kan niet wachten tot ik S2 kan kopen :D

Jordy van Buel
12-05-2009, 08:46
On The Waterfront 1954 - Elia Kazan

Met recht een klassieker! De film is zo simpel qua opzet, maar ó zo doeltreffend in haar boodschap. Marlon Brando's klasse spat wederom van het scherm, echt een acteur die met niemand te vergelijken is. Daarnaast wordt hij ook nog omringd door uitstekende acteurs (Eva Marie Saint, Karl Malden, Lee J. Cobb, Rod Steiger). Heerlijke film!

Nielsje
12-05-2009, 09:28
Dawn of the Dead
Ik heb de originele Europese versie van Romero gezien maar wat een film. Hoewel hij iets aan de lange kant is klopt bijna alles aan deze film. Gewone mensen die logische keuzes maken in het winkelcentrum en ondertussen in de massa zombies proberen te overleven. Spannend, zonder te vervallen in een overvloed aan gore.
Ik heb een goedkope R2UK zonder ondertiteling, ik twijfel om de Ultimate Edition een keer aan te schaffen om ook de andere versies van de film te zien (plus de extra's).

Albert Kostwinder
12-05-2009, 10:24
Babylon A.D

Ik was in de stemming voor een matige film en yup, dat is gelukt....:)

Dennis Vansant
12-05-2009, 11:32
The Hunt for Gollum (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=139406) (2009)

http://thehuntforgollum.s3.amazonaws.com/downloads/stuff/banner16.jpg

Hoe de dames en heren van Independent Online Cinema het geflikt hebben om hun film er voor slechts 3000 pond er zo te laten uitzien weet ik nog steeds niet, maar het resultaat is oogstrelend en ronduit verbluffend. De film opent meteen met een wijds panorama van een besneeuwde berg en de visuele ondertoon voor de rest van de film is meteen gezet. Daar steekt echter ook meteen het wrange gevoel de kop op dat men nogal veel heeft gedaan in deze film "gewoon omdat het kon". Net zoals The Lord of the Rings zelf bestaat deze fanfilm van 40 minuten voornamelijk uit dialoog en dus lijkt ze eerder de structuur van een miniserie te hebben dan van een echte film. Het is ook jammer dat men vaak iets te duidelijk elementen uit de films van Jackson wilde kopiëren en hoewel de muziek echt ongelooflijk is (men verwacht geen volledig orkest bij zo'n klein budget) is het toch allemaal net iets te herkenbaar. Kostuums, protheses, wapens, ... komen ons ook bekend voor, maar zoals zo vaak geldt ook hier het gouwe ouwe Belgische motto "beter goe gepikt dan slecht uitgevonden".

Meer lezen? Klik hier (http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=16095).

Don van Straalen
12-05-2009, 12:09
El orfanato (2007) - 8/10
Primer (2004) - 7/10

Erwin de Koning
12-05-2009, 12:19
OCCHI DI CRISTALLO (http://www.hysteria-lives.co.uk/hysterialives/Hysteria/eyes_of_crystal.html)

EYES OF CRYSTAL

Een poging om het doodgebloede genre van de giallo opnieuw leven in te blazen? Goede poging.

Typische giallo met de bekende elementen maar wat ik jammer vind is dat de killer zich makkelijk laat raden

7.5

Teaser (http://www.youtube.com/watch?v=54sgg8b-8Dg)

http://img16.imageshack.us/img16/5275/postereyesofcrystal.jpg

rrrick
12-05-2009, 14:55
Sweet Smell of Success, Alexander Mackendrick, 1957

Messcherpe, cynische en nietsontziende film over riooljournalistiek in het New York van de jaren ’50, waarin de karakters net zo zwart/wit worden weergegeven als de stad zelf.

Aan de ene kant de totaal verdorven Curtis en Lancaster, totaal belust op macht, positie en aanzien. Ze sparen niets en niemand in hun poging om aan de top te komen (Curtis) of te blijven (Lancaster). Zelfs niet als dat ten koste gaat van familie (Lancaster’s zus) of vrienden (naïeve aanbidster van Curtis). Lancaster’s zus en haar vriend vormen het tegenwicht, een jong stel dat probeert hun liefde in stand te houden ondanks alle keiharde tegenwerking van Lancaster en Curtis. De twee kampen vormen elkaars uiterste tegenpolen. Op zich een helder uitgangspunt, maar dat had wat mij betreft iets genuanceerder gekund. Lancaster’s zusje en haar vriendje zijn wel heel erg braaf en puur.

De film moet het daarnaast ook hebben van de, af en toe nogal complexe, dialogen. Gesprekken bestaan enerzijds vooral uit het uitdelen van kwetsende en denigrerende opmerkingen en anderzijds geslijm en gelik om maar bij de juiste persoon in de smaak te vallen. Het is meespelen of met huid en haar opgevreten worden. Ontluisterend om de menselijke psyche op die manier in zijn meest duistere vorm aan het werk te zien. Het resultaat is een aantal verontrustende en confronterende scenes
De dialogen leveren een enorm aantal geweldige oneliners op, die op zich al de moeite waard zijn om de film meermaals te zien. Tegelijkertijd wordt de film door de altijd gevatte en perfecte opmerkingen iets te bedacht en toneelmatig. Iets meer rust en natuurlijke dialogen hadden voor wat meer balans kunnen zorgen.

Ik ben vooral zeer onder de indruk van het camerawerk, en vooral van de beelden van het gebied rondom Times Square. De tomeloze energie van dat gebied is echt perfect vastgelegd.

Erwin de Koning
12-05-2009, 14:55
SWEET JESUS, PREACHERMAN (http://www.franksmovielog.com/browse/reviews/sweet-jesus-preacherman-1973/)

Een huurmoordenaar gaat 'undercover' als priester in de zwarte gemeenschap. Opzich een aardig idee maar komt hier niet echt uit de verf. Geen satire of andere humor en weinig diepgang en/of aktie

Jammergenoeg gaat de film ten onder aan de vreselijk slechte regie en dito montage en dattie nooit echt op gang komt. Je zit eigenlijk te hopen dat het voorspelbare niet gaat gebeuren maar helaas...

5.5

Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=5-Mb6PJ0OxE)

http://img13.imageshack.us/img13/9302/postersweetjesuspreache.jpg

Sneaker
12-05-2009, 15:26
Dawn of the Dead
Ik heb de originele Europese versie van Romero gezien maar wat een film. Hoewel hij iets aan de lange kant is klopt bijna alles aan deze film. Gewone mensen die logische keuzes maken in het winkelcentrum en ondertussen in de massa zombies proberen te overleven. Spannend, zonder te vervallen in een overvloed aan gore.
Ik heb een goedkope R2UK zonder ondertiteling, ik twijfel om de Ultimate Edition een keer aan te schaffen om ook de andere versies van de film te zien (plus de extra's).
(y)

Jeroen Trapman
12-05-2009, 17:09
This is England
Jammer genoeg niets meer dan een erg middelmatige film :(
Het idee is goed en er wordt niet slecht geacteerd, maar het komt allemaal erg warrig over en wordt veels te veel gedramatiseerd
De film wist me ook nergens echt te grijpen of te boeien, en ondanks dat hij maar 90min. duurt heb ik meerdere keren op de klok gekeken wat ik normaal nooit doe.
Had behoorlijk veel van de film verwacht, maar hij heeft mijn verwachtingen totaal niet waar gemaakt.
Erg zonde 6/10..

Jordy van Buel
12-05-2009, 17:36
This is England


Is het echt een film of meer een mix tussen film en documentaire? De korte stukjes die ik er van gezien heb, wekten toch wel mijn interesse.

Coen P.
12-05-2009, 17:38
Het is een 100% film Jordy. Het is er wel een met autobiografische kenmerken, maar er wordt geen documentaire gevoel geschapen.

Don van Straalen
12-05-2009, 17:41
This is England

England? THIIS ISS SPAAARTAAAA

Jordy van Buel
12-05-2009, 17:42
Oké, bedankt voor de info Coen ;) Denk dat we in de afgelopen jaren ook wel een beetje doodgegooid zijn met dit soort films.

RRR
12-05-2009, 17:45
England? THIIS ISS SPAAARTAAAA

Hahaha, ik moest even hardop lachen hier (serieus :P) Mijn dank (y)

Jeroen Trapman
12-05-2009, 20:01
Als ik aan This is England denk, komt gelijk American History X bij me op (alleen dan niet van dat niveau) ;)

Rood
12-05-2009, 20:03
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
The Bourne Ultimatum

En ze zijn gewoon alledrie heel erg goed. Het enige wat ik de afgelopen tijd gezien heb dat er enigzins bij in de buurt (probeert) te komen zijn Quantum of Solace en Taken.

TheGodfather
12-05-2009, 21:14
Hairspray (http://www.imdb.com/title/tt0427327/)
Heel vermakelijke en aanstekelijke musical waarbij het felle kleuren pallet en de kitscherigheid regelmatig pijn doen aan je ogen. De liedjes zijn leuk in jaren `60 stijl, met vooral veel heerlijke twist en rock-n-roll muziek.
Nikky Blonsky is erg tof in de hoofdrol en draagt de film zonder problemen. Het verhaal is natuurlijk ontzettend voorspelbaar maar in dit geval maakt dat helemaal niets uit, je verwacht eigenlijk ook niet anders. Een erg goed en opbeurend geheel dus. Het is daarom ook zo jammer dat het op een gegeven moment zo ontzettend politiek correct probeert te zijn. Dat doet afbreuk aan de rest van de film en aan de sfeer van het geheel. Erg jammer. Gelukkig duurt dat niet te lang en is het naar het einde toe weer vrolijkheid troef.

7,5/10

TheGodfather
12-05-2009, 21:32
This is England
Jammer genoeg niets meer dan een erg middelmatige film :(
Het idee is goed en er wordt niet slecht geacteerd, maar het komt allemaal erg warrig over en wordt veels te veel gedramatiseerd
De film wist me ook nergens echt te grijpen of te boeien, en ondanks dat hij maar 90min. duurd heb ik meerdere keren op de klok gekeken wat ik normaal nooit doe.
Had behoorlijk veel van de film verwacht, maar hij heeft mijn verwachtingen totaal niet waar gemaakt.
Erg zonde 6/10..
:shock::shock::sad:

Daniël V.
12-05-2009, 21:45
:shock::shock::sad:
My thoughts exactly.

Ik heb deze film al drie keer gezien, en hij blijft me boeien en soms ontroeren. De rauwe wijze waarop regisseur Shane Meadows de onderbuik van Engeland presenteert vind ik zeer meeslepend en absorberend.

Meadows' voorloper Dead Man's Shoes had op mij eenzelfde krachtig effect.

TheGodfather
12-05-2009, 22:35
My thoughts exactly.

Ik heb deze film al drie keer gezien, en hij blijft me boeien en soms ontroeren. De rauwe wijze waarop regisseur Shane Meadows de onderbuik van Engeland presenteert vind ik zeer meeslepend en absorberend.

Meadows' voorloper Dead Man's Shoes had op mij eenzelfde krachtig effect.
Had het eigenlijk niet over de recensie van de film zelf maar over het schrijven van duurt met een d :cry:

Jeroen Trapman
12-05-2009, 22:37
:shock::shock::sad:

Foutje :oops:

@ Daniel:
Iedereen zijn mening, ik vond het geen goede film ;)
Wel vermakelijk, maar niet meer dan redelijk.

Kendorjia
13-05-2009, 09:51
Star Wars Episode II Attack of the Clones - George Lucas - 2002

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Aotc.jpg

We zijn weer bij deel 2 aanbeland van mijn Star Wars marathon

Na het, voor velen, niet voor mij, tegenvallende Episode I was het geloof in George Lucas om weer een geweldige Star Wars Trilogie te maken bij velen verdwenen, en dus was de druk op hem voor Episode II nog groter. Deze film moest wel aan de verwachtingen voldoen of het hele prequel idee zou een gigantische failure zijn gebleken. Drie jaar na Episode I was hij er dan; Episode II ging in premiere, en de fans gingen zenuwachtig kijken...

Het hele verhaal ga ik niet uit de doeken doen, dat kent iedereen wel. Episode II werd destijds vooral afgekraakt voor de erg houterige Hayden Christensen die de ondertussen 19-jarige Anakin moest neerzetten. Nu moet ik zeggen dat hij idd geen formidabel acteur is, maar het me al bij al nog goed meeviel. Af en toe is hij echt erg knullig Denk maar aan de scene aan het meer, met Amidala, als hij haar over de arm moet strelen... erg onzeker en erg houterig. Als ik zo'n meid zou proberen te versieren lacht ze me vierkant uit. Of als hij als een klein jammerend kind overkomt als ie weer eens zeikt over hoe Obi-Wan'm kleinhoudt en dergelijke. Het zijn vooral scenes waarin hij echte emoties qua liefde moet tonen dat het misgaat, uitgezonderd, en misschien nog het belangrijkste bij Anakin als het over zijn duistere gevoelens gaat, dan overtuigd hij voor mij grotendeels wel. Af en toe is het echter ook niet zijn schuld maar George Lucas' erg matig geschreven dialogen: You had another nightmare. - Jedi don't have nightmares! :mrgreen: Maar het geheel bekeken overtuigd hij wel als Anakin en speelt ie gewoon goed.

De film zelf vind ik net wat minder dan Episode I. Er kwam veel kritiek op de vele verhaallijnen in Episode I waardoor het moeilijk te volgen was. Daar had ik geen last van, integendeel, ik vond het verhaal beter dan in dit deel. Het hele idee achter het al jaren plannen van The Clone Wars is erg intrigerend en het is dan ook werkelijk interessant om te zien hoe Palpatine zijn hele Empire plannen al jaren op voorhand aan het uitwerken is en dergelijke, de oorsprong van de Stormtroopers en dergelijke, maar het verhaal zit vol plotgaten. Nu heeft elke Star Wars film hier wel eens last van, maar het viel me extra op bij Episode II. Ook zit het met het tempo niet helemaal goed. De vaart zit er in het begin goed in met een werkelijk adembenemende achtervolginsscene om dan vervolgens rustig voort te kabbelen op het stroperige en melige liefdesbeekje waarin Anakin en Padme hun liefde voor elkaar ontdekken en proberen te ontkennen. Net omdat Lucas zo'n rukschrijver is zijn deze scenes af en toe tenenkrommend slecht, overdreven zoetsappig en overtuigd Anakin dus niet altijd. Daarna stijgt het tempo weer met de redding van Obi-Wan om dan af te sluiten in een geweldig intensief begin van The Clone Wars. Me echt storen deed het niet, maar bijna iedereen met wie ik de film heb bekeken, waaronder mijn pa, die ook een Star Wars fan is, vinden dat middenstuk vrij saai. Er had dan net iets meer avontuur of actie mogen zijn.

Visueel overtreft Episode II zowat alles wat er toen op de markt was, met name het grote eindgevecht is echt om je mond van te doen openvallen. Ik heb nergens een moment gekend van, nou dat ziet er slecht of nep uit. Maar goed, dat is iets wat je van ILM wel kunt verwachten, het zijn echte wizards. Ook de cgi Yoda overtuigd en ziet er beter uit dan ooit. De vroegere pop zag er ook altijd goed uit, en deed me altijd geloven dat hij 'echt' was, maar die cgi versie is toch echt een stap vooruit, bekijk Episode I en II maar eens kort na elkaar, het verschil is duidelijk.

Uiteindelijk is Episode II gewoon een leuke en geslaagde sci-fi film, er zijn, zoals bij elke Star Wars, wel enkele minpunten; matige dialogen, matige acteurs, maar het kan het geheel toch niet vernielen. Misschien ben ik wel een te groot Star Wars fan om er echt objectief naar te kijken maar het zal altijd wel bij een van mijn favoriete filmreeksen behoren. Net omdat de liefde zo groot is kan ik altijd makkelijker over de minpuntjes heenkijken en toch nog hoge scores uitdelen, iets wat ik bij andere films met die minpunten waarschijnlijk niet zou doen... Eerlijk, nee, maar ach, liefde is blind en dat is al wat uiteindelijk telt, zolang je maar kan genieten.

8/10

Patrick van den Hul
13-05-2009, 10:40
Deze film heeft overigens een van de mooiste muziekthema's ooit: Across the Stars.

hstadman
13-05-2009, 10:48
Star Wars Episode II Attack of the Clones - George Lucas - 2002




Ben ook wel enigzins star wars fan maar soms wordt het toch wel duidelijk (ook in de oude episodes) dat de dialogen soms van een tenenkrommend niveau zijn.


Wat als iemand als Tarantino star wars dialogen had mogen doen, messcherp...

De dialogen hadden wel beter gekund, soms zelfs erg kinderachtig. Daarom ook dat ik persoonlijk Lucas een wat mindere regiseur vind.
Hij heeft overigens wel veel goede ideeen en cgi is altijd prachtig maar de dialogen schieten hier en daar echt tekort.

hstadman
13-05-2009, 10:58
Deze film heeft overigens een van de mooiste muziekthema's ooit: Across the Stars.
Die van The Ninth Gate en Solaris zijn ook erg mooi.

Kendorjia
13-05-2009, 11:00
Deze film heeft overigens een van de mooiste muziekthema's ooit: Across the Stars.

Klopt, over de muziek heb ik het gewoon niet omdat die echt altijd subliem is... In elk Star Wars deel is dat gewoon tot in de perfectie verzorgd.

Patrick van den Hul
13-05-2009, 11:36
John Williams is de man! (Nee, niet die leipe presentator :lol:)

Oudlid_X5
13-05-2009, 11:40
Sex and the City (2008 ) gaat over zelfzuchtige en leeghoofdige mensen die zeuren over mode, relaties en vastgoed. Dit soort films zijn voor mensen die niet beter weten. Die niet verder komen dan deze vreselijke oppervlakkigheid. Ik benijd deze mensen want ze voegen niets toe tot deze samenleving.

Het is niet alleen vlak, saai en vol zelfbeklagende mensen maar het is ook nog eens nietszeggend. Het zelfbeklag gaat al na een aantal minuten storen terwijl ze alles hebben. De leegheid van hun bestaan proberen ze te camoufleren met hun materialisme. Dit is geen romantische chick flick film eerder een film over kleding stukken die 790 dollar kosten. Een film over leeg materialisme dat als levensdoel wordt verheven. Lange leve de materialisme, leeghoofdigheid en zelfzuchtigheid van deze samenleving.

Laat het vervolg maar komen... http://forum.filmvalley.nl/forum/images/smiles/icon_cool.gif

Volver (2006)

Volver was zonder twijfel een hele hele lange zit. Het verhaal is gewoon totaal oninteressant, net als de personages en de situaties. Ook cinematografisch en qua kleurgebruik slaapverwekkend. Het kost mij al moeite om er überhaupt iets over te schrijven. In ieder geval denk ik dat ik Almodóvar maar even voor gezien hou.
Ben zo te zien niet de enige die het werk van Almodóvar niet trekt.

hstadman
13-05-2009, 11:44
John Williams is de man! (Nee, niet die leipe presentator :lol:) Heeft inderdaad al heel wat prachtige musical scores achter zijn naam staan.

rrrick
13-05-2009, 11:49
Die Another Day, Lee Tamahori, 2002

Merkwaardig.

Ik vind de nieuwe Bondfilms met Daniel Craig best ok, en een zeer geslaagde en verfrissende poging om de Bond-serie nieuw leven in te blazen. Met zowel Casino Royale als Quantum of Solace heb ik me prima vermaakt.

Het contrast van die films met deze laatste Brosnan film kan bijna niet groter zijn. Toen ik een paar jaar terug Die Another Day voor het eerst zag vond ik er niet veel aan. Maar nu ligt dat toch anders.

Na de hardere, meer duistere aanpak van de Craig films vond ik de herziening van Die Another Day een aangename verrassing. Ja, het is allemaal volledig over de top, superglad, onlogisch en oppervlakkig, maar dat hoort toch eigenlijk ook wel bij James Bond.
Brosnan is en blijft de meest stijlvolle en gesoigneerde uitvoering van Bond, altijd 'in control', charmant én arrogant, maar wel altijd met een zelfrelativerende twist (iets wat bij Craig volkomen ontbreekt).

De gadgets zijn onrealistisch, maar wel inventief, stijlvol en gewoon ronduit leuk. Ik merk dat ik dit toch wel mis in de nieuwe Bond films.

Als bad guy is Zao fantastisch geschminkt (schitterend, die diamantjes in zijn gezicht) en gewoon simpel 'evil'. De identiteitsswitch is idioot, maar leuk idioot, en op de een of andere manier toch wel typisch Bond.

En dan zijn er ook nog de fantastische locaties en aankleding. Het ziet er allemaal ontzettend gelikt uit. En Brosnan past daar zo verschrikkelijk goed in. Hij is echt helemaal in zijn element, valt nooit uit de toon, en - wederom in tegenstelling tot Craig - ziet er uit alsof hij daar hoort.

Goed, op het eind loopt Die another Day echt uit de klauwen. De CGI is heel mager, de bijrol van Madonna is tenenkrommend slecht, en Brosnan is fysiek op het randje. Maar ondanks deze minpunten is dit gewoon toch weer een zeer vermakelijke episode uit de altijd amusante Bond reeks.

Albert Kostwinder
13-05-2009, 11:59
The Alphabet Killer.

Leuke thriller gebaseerd op een waar gebeurt verhaal. Komt niet echt uit de verf en het zijn eigenlijk wat horror elementen die de film moeten maken. Michael Ironside speelt ook een klein rolletje. 7+

rrrick
13-05-2009, 12:10
`Episode II werd destijds vooral afgekraakt voor de erg houterige Hayden Christensen die de ondertussen 19-jarige Anakin moest neerzetten. Nu moet ik zeggen dat hij idd geen formidabel acteur is, maar het me al bij al nog goed meeviel. Af en toe is hij echt erg knullig Denk maar aan de scene aan het meer, met Amidala, als hij haar over de arm moet strelen... erg onzeker en erg houterig. Als ik zo'n meid zou proberen te versieren lacht ze me vierkant uit. Of als hij als een klein jammerend kind overkomt als ie weer eens zeikt over hoe Obi-Wan'm kleinhoudt en dergelijke.

En eigenlijk doet hij dat dus heel goed. Anakin is op dat moment een onvolwassen, post-puberale tiener bij wie de door zijn lichaam razende hormonen een stuk sneller werken dan zijn hersencellen. Vanzelfsprekend dat hij dus loopt te klungelen. Hij heeft geen idee hoe hij met liefde, vriendschap en autoriteit moet omgaan. Zijn uitspraken (de teksten van Lucas) passen wat dat betreft precies bij iemand van zijn leeftijd. Het is pijnlijk, genant, en volgens mij was dat ook de bedoeling.

Coen P.
13-05-2009, 12:18
Foutje :oops:

@ Daniel:
Iedereen zijn mening, ik vond het geen goede film ;)
Wel vermakelijk, maar niet meer dan redelijk.

Vermakelijk lijkt me niet het juiste woord voor een coming-of-age film die sympathiseert met extreem rechtse jongelui...

Jeroen Trapman
13-05-2009, 13:35
Ik heb me vermaakt met de film, hetzelfde dat ik heb gedaan met American History X en een aantal andere zware films.
Het gaat mij er uiteindelijk toch om dat ik me met een film vermaak, wat het verhaal ook is.

Erwin de Koning
13-05-2009, 14:56
Wat als iemand als Tarantino star wars dialogen had mogen doen, messcherp...



46. Stormtroopers are spray-painted so they aren't all "Mr. White"

45. Darth Vader dances around as he tortures Han Solo to the song "Stuck In The Middle With You." Then he looks at the guard and says "Bring in the gimp."

44. Mace Windu with a 'fro.

43. Releasing the episodes in the order of 6,3,2,4,5, and finaly 1 just so people wont notice how uninteresting the entire hexilogy is.

42. John Williams score replaced by surf music.

41. Everyone dies. EVERYONE.

40. Anakin would give Padame a foot masage after which he gets trown off the balcony by Mace Winu settleing the arguement once and for all...

39. Womp rats may taste like pumpkin pie but I'd never know 'cause I'll never eat the filthy *&$*@&!&@*#*

38. Instead of handing Luke his fathers lightsaber, Ben gives him some vampire stakes, holy water, and a huge submachinegun.

37. Yoda: "Hungry, I am. Taco, we will get."

36. Anakin and Padme doing the bat-dance

35. Mace Windu tells Padme, "Try not to tear his robes off, OK? They're new."

34. There would be confusion throughout the movie, until the end, when Yoda and Obi-Wan sneak out the back, as all the remaining Jedi kill each other.

33. When a Stormtrooper empties his blaster and doesnt hit Han or Luke, Luke thinks it was divine intervention...

32. Instead of hands, the Skywalkers now get their ears cut off

31. Jabba would have a band-aid on the back of his neck, sparking endless online debate

30. Obi-Wan refuses to tip Dexter, and takes 10 minutes to explain why

29. "Death Stick?" "I quit." (pause) "Why, you got one?"

28. "Say Utini again... SAY UTINI AGAIN! I DARE YOU! I DOUBLE DARE YOU M...F....!!!"

27. Mace Windu would always quote The Journal of the Whills before he killed someone...

26. Screw that, I'm watching Godzilla vs. Disco Lando!

25. Instead of the Death Star destroying planets, the Empire would have a briefcase that did it.

24. Rumours that R2-D2 is really carrying Tarkin's soul

23. Han Solo and Lando Calrisian in the cantina talking about what Sy Snootles *really* sings about (this is the point where they say screw the PG rating)

22. Natalie Portman in a gold bikini - for the entire movie

21. Don't be tellin' me about no Jedi's - I'm the Jedi f---in' master

20. Obi-Wan - The way your dad looked at it, this lightsaber was your birthright. He'd be damned if any of the jawas were gonna get their greasy yellow hands on his boy's birthright.

19. "On Kessel, it's legal to buy it, legal to own it, and if you're the proprietor of a spice mine, it's legal to sell it."

18. Bocce!!!!, do you speak it?!?!

17. Lot's and lot's of Death sticks. And you wouldn't even have to rethink your life.

16. Sign on front lawn that says "Dead Jawa Storage."

15. In Return of the Jedi the film ends with The Emperor and Darth Vader shooting each other just before the Stormtroopers arrive.

14. Greedo gets shot while sitting in the bathroom on the Millenium Falcon.

13. Luke:"Obi-Wan, what's that name supposed to mean?" Obi-Wan:"I'm a Jedi, our names don't mean ****."

12. "Bantha-burgers! The cornerstone of any nutritious breakfast!"

11. pulp fanfiction

10. Instead of Obi Wan, Luke talks to the ghost of Elvis.

9. "Well, the thing on my mind right now isn't the good coffee in my cup, it's the dead gungan in my garage." <-- much better writing, as seen in this Anakin quote.

8. Whenever Mace Windu turns on his lightsaber he says "Oh, I'm sorry did I break yo concentration?"

7. (as the emperor zaps luke) "...and you will know I AM A SITH when i lay my hands upon thee!!!"

6. "Well, you've got a cool name like TK-421. How about I just be TK-705? I'll be TK-705."

5. There goes the PG rating!

4. Yoda: "Your weapons... you will undoubtedly need them!"

3. It take 20 parsecs to get there. I'll be there in 10

2. Han shots first...over...and over...and over...and over...

1. When the interrogation droid approaches leia "Stuck in The Middle with You" starts playing


Ontopic:

PATRICK VIVE ANCORA (http://www.monstersatplay.com/review/dvd/p/psl.php)

PATRICK STILL LIVES / PATRICK IS STILL ALIVE

Verassing! Patrick is dood. Nog steeds. Tenminste de Patrick uit PATRICK (http://www.imdb.com/title/tt0078067/), de sleeperhit die bijna niemand buiten de horrorfans gezien heeft

Jaren geleden zag ik hem voor het eerst. Een crappy vhsrip met alles slecht. Geluid, beeld en censuur (censuur was eigenlijk wel goed maar is slecht) maar nu in een opgepoetste en ongecensureerde cut lijkt het wel alsof ik naar een compleet andere film heb zitten kijken en hij beviel mij nu uitstekend

Zo erg zelfs dat dit filmpje gerust een exploitatieklassieker genoemd mag worden in mijn boek want alles zit erin: een Italiaanse remake/sequel van een Engelstalige film, veel bloot, een soundtrack wat een slechte imitatie is van Tubular bells en de typische jaren '50 science fiction, een nare vaginale verkrachting met een speer, veel bloot, sadistische moorden (al zijn het er maar een handje vol) domme en absurde acties van de hoofdpersonen en veel bloot

Ultiem exploitatie filmpje!

8.0

http://img10.imageshack.us/img10/5143/posterpatrickstilllives.jpg

Kendorjia
13-05-2009, 15:22
^ Hehe, daar zitten wel enkele geinige tusse :mrgreen:

Wat ik nog vergeten was te melden over Episode II, iets wat mj toch echt stoorde hoewel het niets afdoet aan de kwaliteit van de film is het feit dat Sam Jackson weer een paarse lightsaber moest hebben... Op zich geen ramp ofzo natuurlijk, maar ik weet nog toen ik'm voor de eerste maal zag in de bioscoop dat ik echt zoiets had van WTF? En het blijft er nu nog steeds dom uitzien vind ik... Jedi's hebben gewoon een blauw of groene, sith, een rode, simpel... maar goed, het is maar een detail natuurlijk, en de meeste zulle denke who cares, maar ik geef er dus wel om :P

Dennis Vansant
13-05-2009, 15:41
Sam Jackson wou die purperen lightsaber per sé omdat hij wou dat zijn personage er bovenuit stak en hij "niet zomaar als eender welke andere Jedi" wou lijken. Ergens houdt het steek I guess: veel Jedi Masters in de Council hebben hun eigen kleur lightsaber (ik denk bijvoorbeeld aan die ene die een oranje heeft, ben zijn naam kwijt, Erwin is going to kill me :(). Maar goed, eigenlijk is het vooral ego :p

W. ( 2008 )

Biopics zijn een genre apart. Veel van de meest interessante figuren uit de geschiedenis hebben er eentje gekregen en vaak krijgt de kijker door deze films een heel andere kijk op het onderwerp. Regisseur Oliver Stone, die aan het roer stond van deze film over het leven van de 43ste president van de Verenigde Staten, staat niet meteen bekend als één van Georgies grootste fans, en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Een objectief vertelsel over de levensloop en carrière van W. moeten we dus niet meteen verwachten, maar ach: wie zegt dat een film geloofwaardig moet zijn om te kunnen vermaken?

De film speelt zich af op het moment dat de Amerikaanse president (Josh Brolin) op jacht gaat naar Saddam Hoessein en Irak onder zijn bewind tracht te brengen. Ondertussen wordt zijn levensverhaal verteld, waaronder zijn haat-liefdeverhouding met zijn vader George H.W. Bush (James Cromwell) en zijn innige relatie met zijn vrouw Laura (Elizabeth Banks).

W. is verrassend genoeg niet de platte uitlachkomedie die ik ervan had verwacht. Natuurlijk worden ieders favoriete bushismes ("we have to ask ourselves: is our children learning?") gretig in het rond gestrooid, maar dat gebeurde in de realiteit ook. Wat de film vooral probeert te doen is een zeer menselijk beeld te scheppen van de man die altijd in de schaduw van zijn vader stond, moest proberen op te boksen tegen zijn broer (Jeb Bush, later gouverneur van Florida) en uiteindelijk naar de top van de politieke ladder wist te klimmen. De Bush "hatahz" mogen echter gerust zijn: Stone strooit gretig met kritiek naar de man toe, waaronder zijn vader die hem zo ongeveer naar de top toe koopt en natuurlijk de kinderlijk simpele instelling van Georgie die hem zo gehaat maakte door politiek waarnemers en zo geliefd door comedians over de hele wereld.

Al bij al is W. zeker het bekijken waard, al moeten de zaken die door deze prent als "feiten" worden voorgesteld uiteraard met een korrel zout genomen worden. Toch is het een aanrader, al is het maar om te zien hoe Brolin met verve in de huid van zijn personage kruipt.

Jeroen Trapman
13-05-2009, 17:40
Batman Begins
Ook deze batman film is geweldig (y)
Prima geacteerd, goed verhaal, en ook de nodige twists.
Weer vermaak van het hoogste niveau.
9.5/10

Melzz
13-05-2009, 17:46
Where Danger Lives (1950

Een vrij rechtlijnige Noir en de ontknoping en andere verwikkelingen kon ik makkelijk raden.....maar toch....erg leuk! En dan dat einde...ha....wie heeft dat verzonnen? Mitchum speelt een dokter die zn lief erg makkelijk en snel inruilt voor aan andere chick. Dan is er moord en spanning en een vlucht naar de Mexicaanse grens. Leuke noirpulp.

7,7

The Chase - Arthus Penn - 1966

Beetje een "vergeten" film deze heb ik zo het idee. Een film met een geweldige cast bestaande uit Marlon Brando, Jane Fonda, Robert Redford en Robert Duvall. Het verhaal kent zn mankementen (wat stereotype figuren, enkele karakters worden niet voldoende uitgediept) maar wat een heerlijke film! Het verhaal speelt zich af in een wat slaperig stadje waar Brando de sherif is. Redford is ontsnapt uit de gevangenis en keert terug naar zn woonplaats.....niet iedereen is daar even blij mee. Brando wil hem echter inrekenen om hem veilig terug te kunnen laten keren naar de gevangenis. De dialogen zijn trouwens ook vaak erg goed. Duvall speelt een sul van een echtgenoot die me deed denken aan William H. Macy in Boogy Nights. Er wordt wat vreemd gegaan in deze film. Veel scenes spelen zich af om en rond een feest. En het blijft geweldig....een mompelende Brando die de coolheid zelfe is. Aanrader!

8.0

Laid to Rest

Slasher met een coole killer (Chrome Skull) zonder enige vorm van backstory. De kills zijn lekker bruut maar God.....wat een belabberd acteerspel. Dit was wel heel erg....helaas. Vooral die vent met zn ringbaardje die als een soort van goedzak zelfe bemoedigende woordjes mijmert tegen "hulpeloos slachtoffer nummer 1....de chick in het verhaal". Trok me daardoor niet in de film. Dan houd je wat coole kills over maar dat maakt nog geen goede slasher.

5.0

Oudlid_X5
13-05-2009, 21:54
http://www.whatiwatch.net/images/dvd.gif Jeux d'enfants (http://www.imdb.com/title/tt0364517/) (Yann Samuell (http://www.imdb.com/name/nm1367933/), 2003) 6.5

Tweede film uit de Franse Box:


Gemengde gevoelens. Een film die me beurtelings aantrok en afstootte eigenlijk. Het begin was wel heel erg Amelie. Samuell is niet zomaar beinvloed door Jeunet, maar kopieert daar zowat zijn stijl. In dat eerste stuk was de voice over ook bij vlagen irritant. De kinderen waren, zeker in de voice overs, te geforceerd bijdehand, te volwassen. De opdrachten waren dan weer wel leuk. Na de kindertijd wordt er iets minder opzichtig van Jeunet geleend en verdwijnen de ergernissen uit het begin wat. Iets teveel gefocust op de vorm waardoor het verhaal nogal fragmentarisch werd. Daarbij kwam het wel heel gelikt over...

Misschien nog een halfje eraf. Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft. :shock:

TheGodfather
13-05-2009, 21:54
Les Quatre Cents Coups (http://www.imdb.com/title/tt0053198/)
"The face of the French cinema has changed."

Dat is wat Jean-Luc Godard 50 jaar geleden schreef in één van z`n bekendste essays toen bekend werd dat Truffaut`s debuut film werd gekozen om Frankrijk te vertegenwoordigen op het Cannes Film Festival. En dat terwijl Truffaut het jaar ervoor nog was verbannen van het festival omdat hij in de aanval ging tegen het festival in een uitermate kritisch stuk in Cahiers du cinéma.
Het was een overwinning voor de critici en de regisseurs die een frisse wind door de vast geroeste Franse film wilden laten blazen.
Eindelijk werd Film erkent als kunst.

Op de dag dat het Cannes Festival du Film 2009 van start gaat, 50 jaar na Godard`s invloedrijke stuk en Truffaut`s nog invloedrijkere film, was het tijd voor een tweede kijkbeurt.
Nog steeds staat de film als een huis. Het meest opvallende aan deze autobiografische film is hoe Truffaut de kinderen neer zet als volwassenen en ze dus niet belachelijk maakt, kleineert of klein houdt. Dat de volwassen personages in de film dat wel doen zegt meer over hen dan over de kinderen zelf, ook begaan die de ene fout na de andere.

Jean-Pierre Léaud is in z`n eerste rol als Antoine Doinel geweldig. Hij speelt z`n rol met grote overtuiging en je ziet het niet aan `m af dat dit pas z`n eerste rol is.
De camera voering is geweldig, waarbij de camera bijna voortdurend in beweging is. Kenmerkend daarvoor is de legendarische laatste scene waarbij we Antoine zien rennen, gevolgd door een camera die slechts registreert.
Het laatste shot van de film is één van de bekendste uit de gehele Franse film geschiedenis: Léaud kijkt recht in de camera, recht naar het publiek, ons bij de film betrekkend en ons er van bewust makend dat we eerst en vooral toch naar een film zitten te kijken.

Les Quatre Cents Coups was het begin van La Nouvelle Vague en heeft ook 50 jaar na z`n originele release nog steeds niets van z`n kracht ingeleverd.
Francois Truffaut: merci beaucoup!

9,5/10

Marcel v/d H.
14-05-2009, 07:58
http://www.whatiwatch.net/images/dvd.gif Jeux d'enfants (http://www.imdb.com/title/tt0364517/) (Yann Samuell (http://www.imdb.com/name/nm1367933/), 2003) 6.5

Tweede film uit de Franse Box:



Misschien nog een halfje eraf. Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft. :shock:

Zou Jeux d'enfants nou niet als een draak willen bestempelen. Het moet je natuurlijk wel liggen, maar in mijn ogen een prima filmpje!

DanielC.
14-05-2009, 09:50
Star Trek (http://www.imdb.com/title/tt0796366/) De perfecte blockbuster.

Il Divo (http://www.imdb.com/title/tt1023490/) Onmogelijk te volgen, maar dat is dan ook de bedoeling geweest. Het maakte het er voor mij niet interessanter op, hier en daar wel wat toffe momenten, maar na anderhalf uur snakte ik naar het einde. Ik was ook erg moe, dat zal niet veel geholpen hebben. Ik denk wel dat er met deze Sorrentino eindelijk weer een nieuwe interessante filmmaker is in Europa, daar hebben we echt een gebrek aan.

Fasterm Pussycat! Kill! Kill! (http://www.imdb.com/title/tt0059170/) Heerlijke trash klassieker van Russ Meyer. Snelle autos, grote chicks, geweldig dialoog, toffe muziek. Wat wil een mens nog meer?
Mondo Topless (http://www.imdb.com/title/tt0060712/) Goed, wat een film. _O- Deze moest Russ maken voor het geld. We beginnen met een introductie van San Francisco, om vervolgens het nachtleven in te duiken. Gogo dancers. Maar dan niet in de club, we zien ze nu buiten hun normale omgeving. Ze rennen rond in het bos, liggen thuis op bed, dansen op treinrails, rollen door de modder. En dat doen ze topless, een uur lang, met rock 'n roll muziek. Verbonden door de radio schieten we van de een naar de ander, ze worden allemaal geïntroduceerd door een vrij hilarische voice-over en vervolgens vertellen ze wat over zichzelf tijdens het 'dansen'. De film is eigenlijk niets anders dan 50 minuten lang tieten kijken. Dus, hou je van tieten dan moet je deze film kijken.

Céline et Julie vont en bateau (http://www.imdb.com/title/tt0071381/) Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.

Malibu High (http://www.imdb.com/title/tt0079514/) Haha, deze film start wel heel bizar. We zijn in een slaapkamer, aan de muur hangt een zelfgemaakt hartje met een pijl en de namen Kim en Kevin. Een moeder roept "Kim, tijd om uit bed te komen!", ik verwachte een meisje van een jaar of 10. :D Komt er een of ander vies wijf met een ontbloot bovenlijf (helemaal wit van het badpak dat ze draagt tijdens het zonnen) onder het dekbed vandaan, het eerste wat ze doet is een sigaret opsteken, vervolgens maakt ze wat ruzie met haar moeder om daarna naar school te gaan. _O- Daar doet ze het ook niet al te best. Eigenlijk zit alles tegen. Haar vriendje heeft haar laten zitten voor een ander, het gaat *** op school, thuis is het ook niet veel beter, ze zijn arm en ze heeft een trauma overgehouden aan de zelfmoord van haar vader. Ze besluit om haar leven te gaan veranderen. Maar of dat nu zo verstandig is weet ik ook niet. Echt een bijzonder vreemde film, maar wel vermakelijk.

jan_tran
14-05-2009, 10:11
Zou Jeux d'enfants nou niet als een draak willen bestempelen.

Doet die ook niet, hij verwijst naar My Sassy Girl.

Marcel v/d H.
14-05-2009, 10:34
Doet die ook niet, hij verwijst naar My Sassy Girl.


Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft.

Met name dat woordje "ook" doet mij toch denken dat hij het ook over Jeux d'enfants heeft. My Sassy Girl heb ik overigens nog niet gezien, binnenkort het origineel maar eens kijken.

Albert Kostwinder
14-05-2009, 10:43
TC van Wrath of Khan op Blu ray.

Vind ik persoonlijk de beste star trek met spock en kirk.

Qua beeld en geluid de beste uitvoering van Khan tot dusver. Neemt echter niet weg dat de film nog steeds hier en daar soft aan doet. Kleuren zijn prachtig, al vind ik het zwart niet overal optimaal. Op zich wel jammer, maar neemt niet weg dat ik best wel blij ben met de blu ray. Geluid is echt prachtig geworden, maar ook hier wordt de ouderdom niet weggepoetst.

In de vs wordt er door puristen aardig ophef gemaakt over het gebruik van dnr. Vind het een beetje opgeblazen want om nu te schreeuwen dat het gebruik van dnr ten koste van alle detail is gegaan is schromelijk overdreven. Zo zou de Enterprise er uit zien als in een computer game. Vind ik echt onzin. Ik vraag mij af of star trek er echt beter uit zou hebben gezien zonder dnr. Ach, totdat de perfecte ultra hd uitvoering uit komt ben ik hier eerst wel tevreden mee.... :)

Oudlid_X5
14-05-2009, 11:34
Met name dat woordje "ook" doet mij toch denken dat hij het ook over Jeux d'enfants heeft. My Sassy Girl heb ik overigens nog niet gezien, binnenkort het origineel maar eens kijken.

Jeux d'enfants is verre van een draak. Opgelucht..? :razz:

Melzz
14-05-2009, 11:56
Céline et Julie vont en bateau (http://www.imdb.com/title/tt0071381/) Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.


De vergelijking met Lynch zie ik echt totaal niet.....:confused:

Maar ik zal hem misschien toch eens moeten herkijken. Vond er de eerste keer niet doorheen te komen. Heb de film in twee kijkbeurten bekeken incl fastforwardknop. Zal wellicht ook met stemming te maken hebben gehad. Maar ik vond het echt tergend saai.....en dan duurt de film ook nog eens 192 minuten.....

Patrick van den Hul
14-05-2009, 11:58
Graag hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1572630#post1572630) verder.

(bij een lopende discussie eventueel de post waar je naar verwijst even quoten)