PDA

Bekijk de volledige versie : hulp bij aansluiten DVD + TV + decoder



edhemp1ius
20-08-2008, 15:42
Ik heb onder andere een Panasonic plasma TV, type TH-37PV45EH, een Panasonic DVD-recorder, type DMR-EH 770 en van @Home een digitale decoder Digi1, type STB-85ir. Ik kan op TV digitale uitzendingen bekijken, maar via de DVD-recorder krijg ik slechts een analoog signaal, waardoor ik slechts de lokale tv programma's analoog kan opnemen. Ik heb verschillende aansluitmogelijkheden geprobeerd (want er zijn erg veel mogelijkheden) maar ik kom niet zo ver dat ik de digitale programma's kan bekijken, maar ook op mijn DVD-recorder kan opnemen. Het alternatief om scartstekkers om te wisselen vind ik geen optie en lijkt me niet nodig. Ook heb ik de HDMI-verbinding tussen de TV en DV-recorder gemaakt. Wie kan me vertellen of helpen de juiste verbindingen te maken en de juiste parameters bij de TV en DVD-recorder in te stellen?

Verder heb ik (o.a.) nog een DVD-speler, een videorecorder en een AV-vesterker (Yamaha DSP-A 2070). Met het aansluiten van deze apparatuur heb ik geen probleem, m.n. omdat de videorecorder nog slechts voor het afspelen van banden wordt gebruikt.

DVDProfilersFilmgek
21-08-2008, 06:21
Ik heb onder andere een Panasonic plasma TV, type TH-37PV45EH, een Panasonic DVD-recorder, type DMR-EH 770 en van @Home een digitale decoder Digi1, type STB-85ir. Ik kan op TV digitale uitzendingen bekijken, maar via de DVD-recorder krijg ik slechts een analoog signaal, waardoor ik slechts de lokale tv programma's analoog kan opnemen. Ik heb verschillende aansluitmogelijkheden geprobeerd (want er zijn erg veel mogelijkheden) maar ik kom niet zo ver dat ik de digitale programma's kan bekijken, maar ook op mijn DVD-recorder kan opnemen. Het alternatief om scartstekkers om te wisselen vind ik geen optie en lijkt me niet nodig. Ook heb ik de HDMI-verbinding tussen de TV en DV-recorder gemaakt. Wie kan me vertellen of helpen de juiste verbindingen te maken en de juiste parameters bij de TV en DVD-recorder in te stellen?

Verder heb ik (o.a.) nog een DVD-speler, een videorecorder en een AV-vesterker (Yamaha DSP-A 2070). Met het aansluiten van deze apparatuur heb ik geen probleem, m.n. omdat de videorecorder nog slechts voor het afspelen van banden wordt gebruikt.

Je informatie is eigenlijk tekort om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven.

Dan je opmerking..... want er zijn erg veel mogelijkheden.... ja die zijn er, heel veel foute mogelijkheden die niet werken en 1 goede mogelijkheid die wel werkt.

Eerste opdracht is om zelf eerst eens de gebruiksaanwijzingen van je DVD recorder en de decoder te lezen!

Klaar?

Sluit dan de decoder aan op de dvd recorder zoals aangegeven in het schema van de gebruiksaanwijzing van de decoder. Kijk ook goed bij de DVD recorder welke scartaansluiting is bedoeld voor een decoder.

Om een opname van de decoder te kunnen maken, dient deze aan te staan op de zender waarvan men op wil nemen. De DVD recorder moet opnemen van de scartingang waarop de decoder is aangesloten.

Zo simpel is het(y)

Niet gelukt? vertel dan maar hoe je de boel hebt aangesloten, waarom je het zo hebt aangesloten, hoe je instellingen hebt gemaakt om met de DVD recorder op te nemen etc etc

We gaan net zolang door totdat het gelukt is....