PDA

Bekijk de volledige versie : 2 apparaten aansluiten op 1 bron



Wim S.
22-08-2008, 11:24
Ik heb een Philips dvd Hd Recorder/speler en een Blu-ray speler Panasonic BD30 die wil ik allebei via mijn pioneer versterker op 1 bron aansluiten. De dvdspeler wil ik in de dvd coax en de blu-ray speler via tulp kabeltjes aansluiten op die van de dvd, maar dan krijg ik geen geluid bij de blu-ray speler, hoe kan dit en kan je wel 2 apparaten op 1 bron aansluiten?

Gerco Stuivenberg
24-08-2008, 15:00
Het maakt niet uit als je één van de spelers op een andere ingang aansluit. Alle ingangen hebben dezelfde specificaties m.u.v. die voor een platenspeler. Die heeft een hogere ingangsgevoeligheid.

De audio van de BD speler kun je het beste ook digitaal aansluiten omdat deze geen meerkanaals analoge audio uitgang heeft. Wanneer je de speler met tulpkabeltijes aansluit, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de surround-mogelijkheden van zowel de receiver als de speler.

DVDProfilersFilmgek
25-08-2008, 22:41
Ik heb een Philips dvd Hd Recorder/speler en een Blu-ray speler Panasonic BD30 die wil ik allebei via mijn pioneer versterker op 1 bron aansluiten. De dvdspeler wil ik in de dvd coax en de blu-ray speler via tulp kabeltjes aansluiten op die van de dvd, maar dan krijg ik geen geluid bij de blu-ray speler, hoe kan dit en kan je wel 2 apparaten op 1 bron aansluiten?

Sorry hoor, maar je maakt er wel een warrig verhaal van:!:

Je wil 2 apparaten, de BD DVD speler en de DVD HD recorder aansluiten op 1 bron..... wat bedoel je in dit geval met de bron?

Waarom wil je de BD speler met tulpkabeltjes aansluiten op de DVD speler???? welke tulpkabeltje, hoeveel tulpkabeltjes???? en waarom wil je dat zo aansluiten???

Dan wederom 2 apparaten aansluiten op 1 bron..... warrig warrig warrig

Ik begrijp je echt niet..... de bron is iets waar iets vandaan komt, dat waar water uitkomt, dat waar audio of video uitkomt... en daar wil jij iets instoppen??

Seth__Gekko
26-08-2008, 06:52
Bronnen en weergevers.
De bronnen zijn de apparaten die voor output zorgen, dus:
een ps3, dvd speler, blu-ray speler, cd speler enz.
Deze apparaten zijn niet geschikt om van een ander apparaat (bron) ook het geluid door te geven. Nee bronnen koppel je aan weergevers, zoals lcd, plasma, receivers, versterkers. Hierop kunnen meerdere bronnen worden aangesloten. Dus sluit per bron aan op een weergever, en sluit niet een bron aan op een bron.

Makkelijk he.