PDA

Bekijk de volledige versie : home cinema...



neverdawn
24-08-2008, 21:29
Hallo :D Ik ben steeds meer films gaan kijken in de vakantie en nu ben ik van plan om een eigen home cinema te maken. Aangezien ik een nieuwe kamer krijg kan ik dat mooi combineren(dus ik slaap eigenlijk in me eigen bioscoop). Ik ben nog maar een ''beginnende'' filmlief-hebber(ben ook nog maar 15,daarom hoop ik niet op een HQ home cinema). Ik ben een paar dagen geleden begonnen met zoeken naar informatie voor een beamer. Toen ben ik de site van Closeup tegen gekomen en zo op jullie site gekomen. Ik heb wel al een paar vragen: 1. Als ik een beamer van ±€500 koop wat voor een kwaliteit kan ik dan verwachten? 2. Kan ik mijn laptop gebruiken om Dvd's en Bluray-Disc's af tespelen?(mijn laptop heeft uiteraard een Dvd/Bluray-speler) 3. Als ik een 5.1 surround set koop,moet ik hem dan op mijn laptop aansluiten of op de beamer? 4. Waarvoor is een versterker goed? 5. Zit bij een beamer standaard een kabel om aan te sluiten op je laptop (of zou ik die eventueel vervangen voor een HDMI-kabel?) Alvast bedankt, Pascal

Seth__Gekko
25-08-2008, 13:25
Alle waar naar zijn geld, voor €500- heb je denk ik niet een erg hoogwaardige full-hd beamer. Als je je laptop via vga/dvi/hdmi uit kan sturen, dan kan je deze aan je beamer aansluiten. Het geluid moet dan ook via je laptop naar de receiver, als je laptop een hdmi heeft, dan kan je deze naar de receiver aansluiten en de receiver naar de beamer. De versterker geeft dan het beeldsignaal door en verwerkt het geluidsignaal en geeft dit door aan de speakers. Meestal zit bij een beamer (projector) wel e.e.a. aan aansluit spul, maar vervangen door ander is meestal beter,....

Let dus op dat je als je je laptop als speler gaat gebruiken dat je hdmi uit hebt, of digitaal audio uit en een goede beeld kwaliteit uit.