PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Bettina



Jordy van Buel
26-08-2008, 17:08
Hieronder volgt het interview met Bettina

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Bettina haar interview geplaatst heeft.

Toelichting: Wil elke deelnemer zowel een eerste als een tweede naam voor de volgende Interviewee opgeven, dit om stagnatie van het subforum door mogelijke communicatieproblemen te voorkomen. Mocht de eerste keus dus niet te bereiken zijn of hij/zij is niet in staat het Interview te plaatsen, dan zal de tweede keus geraadpleegd worden.

Nieuwe toelichting: Vanaf heden zouden we graag zien dat diegene die in het onderstaande Interview wordt gekozen als volgende kandidaat, zo spoedig mogelijk aan mij de beide keuzes voor de volgende Interviewee doorgeeft via PM. De eerste keus kan dan gewoon in het Interview zelf geplaatst worden, de tweede keus niet.

Bettina
27-08-2008, 18:48
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Mijn echte voornaam is Bettina, het betekend de gezegende.


Wat is je geboortedatum?19-07-1970, ik ben wel een van de ouderen hier op het forum denk ik.


Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Eindhoven, de stad van Philips en PSV

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Ik ben sinds 3 maanden getrouwd. We woonden al meer dan 3 jaar samen en nu zijn we dus ook getrouwd.
Kinderen hebben we niet en willen we ook niet, we hebben het goed met z'n tweeen.
Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ik heb een opleiding gevolgd tot sociale dienstverlener daar een diploma voor gehaald, maar toen besloten dat ik toch liever iets met computers wilde.
Daarom ben ik aansluitend een computer opleiding gaan volgen. Nadat ik die afgerond had ben ik gaan werken als Helpdesk medewerker.
In die sector heb ik zo'n 10 jaar gewerkt. Sinds een jaar zit ik thuis, en heb ik lekker veel tijd om films te kijken.
- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Jazeker, muziek is een hele grote hobby, met name Lou Reed, ik heb ook een site over hem .www.loureed.nl (http://www.loureed.nl/) Ik heb Lou Reed ook al vaak mogen ontmoeten, en ben in 8 jaar tijd naar een 25 concerten van hem geweest.
Een andere hobby van me is Handbiken misschien niet voor iedereen bekend wat dit is.
Ik heb een rolstoel en aan die rolstoel kan ik een wiel koppelen. De rolst oel staat dan nog op de twee achterwielen en het aangekoppelde voorwiel. Je fietst dan zeg maar met je handen.
Ik vind het heerlijk, om tochtjes te maken, vooral samen met mijn man, hij is dan op skates en ik met de handbike.
Verder moet ik toch ook zeker even vermelden dat ik een groot liefhebber ben van anime.
Dit zijn Japanse tekenfilm series voor volwassenen. De onderwerpen zijn heel divers.
Het is vind ik een heel leuk medium om een verhaal mee te vertellen. De japanners hebben ook wel een aparte manier van verhaal opbouw.


Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Vroeger keek ik al graag naar films op TV.
De eerste film die ik in de bioscoop zag was Grease, een verjaardags feestje van een klasgenote.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Ik vond het grote scherm in de bioscoop altijd wel genieten, en het is toch een uitje.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
Toen ik mijn eerste dvdspeler kocht eind 2000, het was meteen al een regio vrije. Ik kon veel films lenen van vrienden, heerlijk was dat. Er ging echt een wereld voor me open.
Het leuke van films kijken vind ik dat je even in een andere wereld terecht komt

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Het is voor mij allereerst entertainment, maar soms is een film ook een kunststukje.
Je hebt films en Films met een hoofdletter,

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Toch wel belangrijk, ik geniet van het kijken, gelukkig houden veel van mijn vrienden ook van films kijken, het is dan ook leuk om je ervaringen te delen.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Het ziet er allemaal veel beter uit tegenwoordig, dat is mooi voor actie en fantasie films, maar voor een hoop andere films maakt het niet zoveel uit

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Nee

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
The Hours, de film heeft een hele diepe indruk op me gemaakt, de keuzes die de vrouwen maken in de film. De beelden en de muziek van Philip Glass, voor mij klopt alles aan die film.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Drama, ik kijk graag naar films die over mensen gaan als de film goed is dan leef ik helemaal mee met de karakters

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Acteur Sean Connery, hij heeft uitstraling, hij is zijn rollen. Zijn stem vind ik ook iets hebben.
Finding Forrester is wel een van mijn favoriete films en the Rock.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Julian Schnabel. Van Basquiat,en the Diving bell and the butterfly, beide vind ik erg mooie films. Hij heeft vorig jaar ook Lou Reed's Berlin gemaakt, een muziek film van een optreden van Lou Reed.
Ik heb dat concert zelf ook meerdere keren live gezien en hij heeft het mooi vastgelegd op film.

Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Niet echt iemand, maar Aaron Sorkin zou ik wel eens willen ontmoeten hij is de schrijver van the West Wing , Sports night en studio 60 on Sunset strip. Drie top series naar mijn mening.

Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Persepolis, meer mensen zouden deze film moeten kijken of het boek lezen.
- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Jackie Brown Niet mijn type film.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Ik huil gemakkelijk bij films, bij Wall.E heb ik ook moeten huilen toen Wall.E helemaal kapot was en Eve hem probeerde te repareren. Zo lief!

Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
De soundtrack van Labyrinth heb ik helemaal grijs gedraaid, en ik vind de muziek nu nog steeds goed.
- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Dirty Harry. Leuke film, Harry is toch wel een erg coole actie held. Zie mijn signature!

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Samen met iemand, bij ons thuis. We hebben net een nieuwe TV, en die vind ik toch wel mooi!


Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Gebeld worden, ik neem dan toch altijd op en dat breekt de film dan wel erg.

Van DVD tot HT:

Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
In 1999, een vriendin van me had toen al een aardige verzameling

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
The Matrix en Notting Hill, ik heb ze samen met mijn dvd speler gekocht.
Dvd vind ik een fantastische uitvinding, zoveel malen beter dan VHS, het is gewoon geen
vergelijk. De overgang naar blu ray vind ik een stuk kleiner.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
We hebben nu zo een 650 dvd's en 26 blu rays

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Ja ik heb wel een kijk achterstand maar hij wordt kleiner, misschien nog zo een 30 dvd's, en een 5 tal anime series

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?Ik probeer altijd wel een mooie versie van een dvd te kopen, maar ik koop zelden giftsets


- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
De anime serie Trigun deze is een jaar of 3 geleden opnieuw uitgebracht in 2 tin boxen, ze zien er heel mooi uit, en bevatten nog wat extra's.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Nee, want we zijn al over.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Nee, we hebben wel pas een nieuwe TV gekocht een Pioneer kuro 4280XA

Welke merken zitten daarin?
---
- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Ik zou wel surround sound willen hebben, maar daar hebben we nu geen plaats voor
- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
Het staat gewoon in de huiskamer.

- Ben je al High Definition proof?
Nee.
- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
We hebben nu een 42” scherm en dat kijkt wel erg prettig ik wil niet meer terug naar een kleinere TV

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Mei 2006
- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Google
- Wat heb je geleerd van deze site?
Heel veel eigenlijk. Ik heb films gezien die ik anders nooit gezien zou hebben, en ik heb dvd edities gekocht waarvan ik anders het bestaan niet van zou weten.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Eigenlijk vind ik alles wel leuk, maar de meningen van anderen over films en DVD's vind ik misschien- wel het leukst.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Nee liever niet ik heb genoeg aan de site over Lou Reed.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Toch wel meer gekost, omdat ik nu veel meer films interessant vind om te kopen doordat ik er over lees.


- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Elke dag als ik thuis ben.
Ben je verslaafd aan deze site?
Ja een beetje wel.


- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is? Nee niet echt, ik ga ervan uit dat het maar tijdelijk is.
Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Ja ik heb overwogen om naar de bowling meeting te gaan, maar het bowlen hield me tegen.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Leuk en meer werk dan ik dacht.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Martin Z ook een anime liefhebber.

Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
Welk boek zou je verfilmd willen zien?
Tot slot de vraag van Werner: Wat is je favoriete tekenfilm op dvd/br en waarom?


De Girl that leapt through time.
Waarom deze film, het verhaal is origineel, en de tekenstijl is heel goed. De gezichten van de personen is heel expressief.
Het is goed om te zien dat er ook nog andere studio's zijn die goede animatie films uitbrengen naast Gibli.

BigLebowski
27-08-2008, 19:27
Leuk interview. Ken je Before Night Falls al? Van je favoriete regisseur Julian Schnabel ;) (ik heb hem toevallig vandaag gekocht)

Bettina
27-08-2008, 19:29
Ja die heb ik staan, maar nog niet gekeken.

Heb jij hem al gezien?


Leuk interview. Ken je Before The Night Falls al? Van je favoriete regisseur Julian Schnabel ;) (ik heb hem toevallig vandaag gekocht)

BigLebowski
27-08-2008, 19:52
Ja die heb ik staan, maar nog niet gekeken.

Heb jij hem al gezien?

Nee, nog niet gezien...maar ben wel benieuwd.

Lex v/d Moolen
27-08-2008, 20:34
Ja ik heb overwogen om naar de bowling meeting te gaan, maar het bowlen hield me tegen. Jammer :) Vind je het niet leuk of ben je er niet goed in?

btw, 1970 was wel een topjaar. (y)

Bettina
27-08-2008, 20:49
Bowlen vanuit een rolstoel :oops:

Ik weet niet :)

Volgende keer hoop ik erbij te zijn!

Lex v/d Moolen
27-08-2008, 20:57
:oops: :oops:
Wat ben ik soms een oetlul...
:oops: :oops:

Jordy van Buel
27-08-2008, 23:16
Mooi Interview Bettina! (y) Ben je naast anime verder ook geinteresseert in de Aziatische cinema?

EmDee
28-08-2008, 17:47
Wat is de precieze reden waarom je in een rolstoel zit?
Of wil je dat liever niet op een forum vertellen?

Martin Z.
28-08-2008, 17:52
Leuk interview Bettina, je had best wel nog wat meer aandacht mogen besteden aan anime hoor, niet zo bescheiden ;) Maar ik zie dat je het interviewgebeuren nu in mijn schoenen hebt geschoven dus ik zal er nog wel even een woordje over doen :-P

Typerdetyp dan maar :-o

Bettina
28-08-2008, 22:02
@EmDee,

Natuurlijk mag je vragen waarom ik in een rolstoel zit. Bij mijn geboorte heb ik zuurstof gebrek gehad, en dit heeft hersensellen aangetast.
Spastisch heet dat.
Ik ben er dus mee geboren. In huis loop ik door me steeds ergens aan vast te houden. Maar buitenhuis maak ik steeds meer gebruik van mijn rolstoel en handbike

Bettina
28-08-2008, 22:03
Leuk interview Bettina, je had best wel nog wat meer aandacht mogen besteden aan anime hoor, niet zo bescheiden ;) Maar ik zie dat je het interviewgebeuren nu in mijn schoenen hebt geschoven dus ik zal er nog wel even een woordje over doen :-P

Typerdetyp dan maar :-o

Mag jij wat meer over anime vertellen :)

Heb je Trigun intussen al gezien?

Gaberiel-2
29-08-2008, 08:36
Leuk Intervieuw... (y)

Ik heb laatst beide seizoene van Ghost in the Shell: The Stand Alone Complex aangeschaft en bekeken, en die smaken wel naar meer anime... nog tips...??

Axel de Mol
29-08-2008, 10:02
Goed interview, ik heb zelf nog aardig wat anime dvd's thuis liggen alleen kijk er weinig meer naar. Misschien een idee om toch maar weer eens de ghibli's en dergelijke uit het vet te halen ;)

Bettina
29-08-2008, 11:18
Hoi Gaberiel,

Tips voor anime. Ja dat is niet zo heel erg gemakkelijk er is heel veel keus in anime.
Ik heb zelf denk ik intussen iets van 80 series gezien, en we hebben er zo een 75 in de kast staan.
Welke films vind je leuk.

Als je van Actie houdt met een goed verhaal, dan kan ik je Fullmetal alchemist aanraden. Erg goede serie, met een sterk verhaal en goed uitgewerkte karakters.
Zelfs sommige bad guys zijn ergens toch te begrijpen.
Het enige nadeel van deze serie is dat hij vrij lang is. 49 afleveringen geloof ik.
Meestal is een anime serie 26 afleveringen. Dat is 1 heel seizoen. Er zijn er ook van 13 afleveringen en die zijn dan een half seizoen.

Ook actie maar dan in een sort wild west setting met in het begin veel humor maar aan het eind is het een vrij donkere serie Trigun.
Het verhaal is weer erg sterk en wordt langzaam opgebouwd. In het begin is het shinny happy, maar het word erg donker.

Om nog een derde te noemen Rurouni Kenshin, Dit is het verhaal over een Samurai, die besloten heeft dat hij niet meer wil vechten. Maar het verleden blijft hem achtervolgen. Van deze serie zijn 3 seizoenen uitgebracht, en nog een aantal ova's (films) De derde serie heb ik zelf nooit gezien omdat ik van vrienden begrepen heb dat deze het niet haalt bij de eerste twee. De ova's heb ik wel gezien en die zijn erg sterk.

Er zijn nog veel meer series die ik geweldig vind. bijvoorbeeld de sport anime Princess nine. Of Emma a victorian romance. Een onmogelijke liefde in het eingeland van rond 1800.
Of de prachtige, serie haibane renmei, hier een stukje uitleg over de seire van anime news network:
A dream of falling from the sky...and then birth. Rakka is born from a large cocoon into the Old Home, greeted by a group of females with small wings on their backs and shining halos above their heads. Soon Rakka’s own wings grow, a halo is placed on her head and she is told that she must work in the nearby town of Grie. She soon realizes that the town and the entire world they live in are confined behind the Wall, a tall, impenetrable wall that none except the mysterious Toga are allowed to exit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dit zijn allemaal series waarvan ik weet dat veel mensen ze goed vinden.








Leuk Intervieuw... (y)

Ik heb laatst beide seizoene van Ghost in the Shell: The Stand Alone Complex aangeschaft en bekeken, en die smaken wel naar meer anime... nog tips...??

Gaberiel-2
29-08-2008, 12:36
Hoi Gaberiel,

Tips voor anime. Ja dat is niet zo heel erg gemakkelijk er is heel veel keus in anime.
Ik heb zelf denk ik intussen iets van 80 series gezien, en we hebben er zo een 75 in de kast staan.
Welke films vind je leuk.

Als je van Actie houdt met een goed verhaal, dan kan ik je Fullmetal alchemist aanraden. Erg goede serie, met een sterk verhaal en goed uitgewerkte karakters.
Zelfs sommige bad guys zijn ergens toch te begrijpen.
Het enige nadeel van deze serie is dat hij vrij lang is. 49 afleveringen geloof ik.
Meestal is een anime serie 26 afleveringen. Dat is 1 heel seizoen. Er zijn er ook van 13 afleveringen en die zijn dan een half seizoen.

Ook actie maar dan in een sort wild west setting met in het begin veel humor maar aan het eind is het een vrij donkere serie Trigun.
Het verhaal is weer erg sterk en wordt langzaam opgebouwd. In het begin is het shinny happy, maar het word erg donker.

Om nog een derde te noemen Rurouni Kenshin, Dit is het verhaal over een Samurai, die besloten heeft dat hij niet meer wil vechten. Maar het verleden blijft hem achtervolgen. Van deze serie zijn 3 seizoenen uitgebracht, en nog een aantal ova's (films) De derde serie heb ik zelf nooit gezien omdat ik van vrienden begrepen heb dat deze het niet haalt bij de eerste twee. De ova's heb ik wel gezien en die zijn erg sterk.

Er zijn nog veel meer series die ik geweldig vind. bijvoorbeeld de sport anime Princess nine. Of Emma a victorian romance. Een onmogelijke liefde in het eingeland van rond 1800.
Of de prachtige, serie haibane renmei, hier een stukje uitleg over de seire van anime news network:
A dream of falling from the sky...and then birth. Rakka is born from a large cocoon into the Old Home, greeted by a group of females with small wings on their backs and shining halos above their heads. Soon Rakka’s own wings grow, a halo is placed on her head and she is told that she must work in the nearby town of Grie. She soon realizes that the town and the entire world they live in are confined behind the Wall, a tall, impenetrable wall that none except the mysterious Toga are allowed to exit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dit zijn allemaal series waarvan ik weet dat veel mensen ze goed vinden.Thanks... (y)

Fullmetal alchemist spreekt me zeker aan... en 49 afleveringen vind ik alleen maar een Pre... dan kunnen ze de verhaallijnen igg goed en rustig uitwerken... daarnaast heb ik nog een aantal anime titels (films) die ik ook nog een keer moet bekijken oa. Howl's Moving Castle en Steamboy...

Werner
29-08-2008, 16:34
Kijk je eigenlijk al die anime in het Engelse of met Nederlandse ondertitels? Veel van die titels die je noemt zijn me compleet niet bekend, zijn ze ooit hier wel verschenen?

Bettina
29-08-2008, 16:41
@Werner,

Ik kijk anime altijd Japans gesproken met engelse ondertitels. 90% van mijn anime komt uit amerika. De originele voice actors zijn eigenlijk altijd beter dan de engelse dub.
De prijzen zijn er veel lager, en er zijn gewoon veel meer series te krijgen daar.
In Engeland wordt ook wel het een en ander uitgegeven.
In Nederland en Belgie is het aanbod van anime niet zo heel erg groot, ik wa toevallig net bij de MM en daar zag ik een box staan van Haibane Reinme voor 40 Euro, dat is een hele nette prijs.
Trigun is ook in NL/BE uitgebracht en ik dacht fullmetal alchemist ook maar dat weet ik niet zeker.

Martin Z.
30-08-2008, 11:33
Heb je Trigun intussen al gezien?

Nee :oops: Tis even afwachten maar ik heb hem zeker ergens genoteerd met het oog op de (nabije) toekomst :)