PDA

Bekijk de volledige versie : Pocahontas=matig!!! :(



(Disney)Tom Houben
07-09-2001, 13:02
Vandaag Pocahontas gekocht. De DVD uitvoering is weer prachtig, met enkele mooie extra's, maar de transfer van de film is niet echt geweldig!!! Ik had echt een digitale transfer verwacht, maar dat is het dus duidelijk niet! Soms is het net alsof sommige figuren ineens in "lage-resolutie-figuren" veranderen. Ook zijn sommige stukjes beeld ineens net alsof ze van video gekopieerd zijn....
Het kan Buena Vista ook echt niks schelen, als ze hun geld maar binnen krijgen!!!!!! Is het nou echt zo moeilijk om eens een Disney-DVD uit te brengen die helemaal fatsoenlijk is??? :mad:

Ik hou mijn hart vast voor Dombo!!!

marcel
07-09-2001, 13:53
gelukkig heb ik de laserdisc versie die wel van normale kwaliteit is
eigenlijk is deze spatzuiver.
maar hij is niet 5.1, maar je kan niet alles hebben toch?

edwin
08-09-2001, 22:26
Ik vond de kwaliteit ook niet zo denderend, maar de DVD opzich is best wat waard. De leuke extra's en de menu-animaties. Ik denk dat dit wel een goede stap in de richting is voor wat betreft de toekomst. Ik denk dat we er toch rekening mee moeten houden dat de doelgroep voor deze DVD's toch echt kinderen zijn. Ze zullen nooit zo luxe worden als bijvoorbeeld X-men op DVD. We moeten het er maar mee doen.

Tot nog toe heb ik alle Classics op DVD die er zijn uitgekomen en Pocahontas vind ik samen met Oliver & CO en Aristokatten de beste.

dvd_freak1965
11-09-2001, 17:28
Tot nog toe heb ik alle Classics op DVD die er zijn uitgekomen en Pocahontas vind ik samen met Oliver & CO en Aristokatten de beste.

over smaak valt niet te twisten, want als ik tussen al de disney films moest kiezen voor de beste dvd, dan kies ik voor toystory en toystory 2. deze computer gegenereerde films zijn echt super strak qua beeld qualiteit, en humor ten top. maar ja, het zou een wonder zijn als iedereen het hier mee eens zou zijn. want ook ik heb weer een andere smaak dan anderen.

wie heeft er andere disney favorieten ?

B-Molson
17-09-2001, 22:06
oke, ik weet het, voorbarig, en niet van Disney.. maar wel een klein beetje :) en ik moet hem gewoon even als tip aan jullie doorgeven...

Aangezien een van de meesterbreinen achter deze film uit de top van Disney komt.. Het is nog even wachten, maar dan kunnen ook jullie disney fans er niet meer om heen:

S H R E K

Humor, graphics en meer extra's dan film...

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

(Disney)Tom Houben
18-09-2001, 16:40
maar dan kunnen ook jullie disney fans er niet meer om heen:

S H R E K



Oh jawel hoor! Het is me tot nu toe erg goed gelukt ;):D

dvd_freak1965
18-09-2001, 16:42
Oh jawel hoor! Het is me tot nu toe erg goed gelukt ;):D

tsja, ik ben ook gek van disney, maar waarom zou ik als disney fan een andere film missen ? schreck lijkt mij zeer cool :)

laat maar komen al die kicke films. was back to the future maar uit :D

Edwin V
19-09-2001, 07:14
Ik ben een fan van Disney animatiefilms maar evenveel van Dreamworks. De concurrentie tussen deze twee heeft alleen maar een positief effect. Van mij kunnen er niet genoeg films uitkomen.

Over Pocahontas: Het beeld is inderdaad slecht. De egale vlakken vertonen blokkerige kleurverschillen. Ik vraag me af of dit door de compressie komt. Het kan ook beter, kiijk maar naar andere tekenfilms.

Nathan Strik
19-09-2001, 12:33
Toy Story 1 & 2
A Bug´s Life
Tarzan

DVD´s die tenminste laten zien hoe het WEL moet. Verder vind ik de rest van de Disney troep allemaal onder de maat.



wie heeft er andere disney favorieten ?

dvd_freak1965
19-09-2001, 17:52
Toy Story 1 & 2
A Bug´s Life
Tarzan

Verder vind ik de rest van de Disney troep allemaal onder de maat.



nou, ik vind die dinosour dvd ook wel heel erg strak hoor :-) enorm veel extra's, en strakke beeldkwaliteid.

Nathan Strik
19-09-2001, 23:20
Dinosaur was me even ontschoten, maar ook deze DVD is van uitzonderlijke kwaliteit inderdaad.

dvd_freak1965
20-09-2001, 19:18
ik heb nu ook de dubbel dvd van 101 en 102 dalmatiers, maar die films zijn ook van goede kwaliteid. en dat voor FL65,-

was shrek maar hier.

o, voor ik het vergeet: ik zal vanaf vandaag (of misschien morgen) hier niet meer posten (voorlopig) omdat mijn huidige provider van de markt is gedrukt door KPN. ik zal dus snel een andere oplossing moeten zoeken.

mjlfadriaans
19-10-2001, 04:04
Het is mij niet zo opgevallen, maar ik ben ook niet zo kritisch. het waren niet mijn meestgewilde Disneys die ze dit keer uitgebracht hebben. Mijn favoriete Disney is overigens Mulan.

Maar de beste Tekenfilm ooit is toch wel 'The Road to El Dorado'. Dat is helemaal mijn humor, mooie muziek (overigens van dezelfde makers als Lion King .... ook heel erg goed trouwens). Eindelijke eens niet van die standaard tekenfilmhumor, het bekende vallen en opstaan. ten eerste vind ik er geen drol aan en ten tweede heb ik zoeits van 'kunnen ze nu niet eens wat anders verzinnen' (maar de gemiddelde Amerikaanse humorfilm voldoet hier aan, een ander verhaal met eer dezelfde 'grappen' ..... hoe simpel kunnen mensen zijn). Shrek vond ik ook goed, ik heb toch al een vermoeden dat Dreamworks een leuke inhaalslag aan het doen is.

Toy Story 1 en 2 vind ik ook erg goed overigens, alleen hou ik animatie en tekenfilms gescheiden .... hoewel met films als Shrek wordt die scheidslijn ook steeds moeilijker.

Weet iemand overigens al of 'Atlantis' een goed verhaal heeft?

Greetz,

Marco

Martien
20-10-2001, 06:07
Ik las laatst op dvdfile.com dat erbij disney al een special edition van Pocahontas op de planken ligt. Als de kwaliteit van deze DVD je dus niet bevalt kan je rustig gaan zitten wachten tot dat deze uitkomt. Het verhaal staat met meer nieuws in het verslag van Studio Day

SuperDre
19-05-2002, 22:25
Tarzan

DVD´s die tenminste laten zien hoe het WEL moet. Verder vind ik de rest van de Disney troep allemaal onder de maat.



Exsqueze me? laten zien hoe het wel moet? nou dan laat ik voortaan wel alle disney dvd's liggen....

1 woordje.. ghosting..... Ik heb me zo godsgruwelijk geergerd aan ghosting bij deze dvd, elke keer dat je grote apen ofzo zag, dan zag het er niet uit, terwijl je juist zou denken dat het bij zo'n tekenfilm die supervised zou zijn door een goed persoon zo toch ECHT niet de deur uit zou kunnen laten gaan..

Neemt trouwens niet weg dat de rest wel heel erg mooi was hoor, maar zodra er grote beesten voornamelijk donker kleurige apen, of zelfs het gezicht van tarzan (Kijk maar naar de laatste scenes waarbij die grote gorilla dood ligt te gaan)..

De tekortkomingen van dvd zijn bij tekenfilms wel vaak heel erg goed te zien, zo ook bij de tekenfilm versie van Lord Of the Rings (Beter dan de Peter jackson versie vind ik, maarja das smaak)..

Nathan Strik
19-05-2002, 22:29
1 woordje.. ghosting..... Hmm... is me nog niet opgevallen tot nu toe, maar ik zal er eens extra op letten.

Wel raar, meestal zie je geen ghosting bij een digitale transfer zoals deze. Maar misschien dat de MPEG compressie toch moeite heeft gehad met die strakke lijntjes van de tekeningen... ik zal eens zeer kritisch kijken naar deze transfer... thanx 4 the tip!

SuperDre
19-05-2002, 22:32
De ghosting is dus niet buiten de lijnen goed te zien, maar binnen de lijnen dus over het lichaam van de apen.. Ik heb em net trouwens dus gekeken, op mijn philips dvd 752 en een 82cm breedbeeld tv van philips...

Verder is het trouwens dus zoals ik al zei wel een hele mooie film, alleen die ghosting is gewoon zo erg dat het gewoon schandalig is...

HaNZ
19-05-2002, 22:33
Ik heb me zo godsgruwelijk geergerd aan ghosting bij deze dvd

Toevallig digital scan of picture plus aan staan? Ik heb niet eens een super TV, maar Tarzan (en de meeste Disney DVD's) zien er op mijn TV fantastisch uit...

Ik kan me herinneren dat ik destijds ook niet tevreden was over de beeldkwaliteit van tekenfilms op DVD (niet specifiek Disney), maar nadat ik mijn beeld eens goed had ingesteld (en digital scan had uitgezet) zag het er allemaal superstrak uit. Ik heb nu alleen nog maar ghosting als mijn kinderen Casper kijken :D

Louis Bouduin
19-05-2002, 22:56
gelukkig heb ik de laserdisc versie die wel van normale kwaliteit is
eigenlijk is deze spatzuiver.
maar hij is niet 5.1, maar je kan niet alles hebben toch?

Is dit de Europese versie dan? Ik heb de Amerikaanse en die is wel degelijk 5.1

SuperDre
20-05-2002, 11:18
Toevallig digital scan of picture plus aan staan? Ik heb niet eens een super TV, maar Tarzan (en de meeste Disney DVD's) zien er op mijn TV fantastisch uit...

Ik heb nu alleen nog maar ghosting als mijn kinderen Casper kijken :D

Tjeminee, je hebt gelijk, bij mij staat Digital Noise reduction altijd aan (Anders is normaal tv niet echt te kijken LOL), en ik heb em ffe uitgezet, en moet zeggen dat het wel behoorlijk veel scheelt, alsie uit staat zie ik het eigenlijk alleen nog als ik 2 cm van de tv zit en er echt op zit te letten.... DANKJEWEL!!! betekend wel dat ik em nu erbij moet programeren op mijn Philips RU880 (Trouwens die afstandbediening is zeker de moeite waard als je meer dan 2 apparaten hebt)...

Hmm dat betekend dus dat er bij andere dvd's waar ik ook veel ghosting zag er nu in iedergeval een stuk minder ghosting zou moeten zien...

BTW LOL @ Casper...

Nathan Strik
20-05-2002, 12:49
Okee, probleem opgelost...
Ik vond het al zo raar dat me nooit wat was opgevallen en ik ben behoorlijk mierenneukerig zoals jullie wellicht weten... ;) :D

(Disney)Tom Houben
20-05-2002, 13:16
En hoe zet ik zoiets uit ofzo???
Ik heb ook erg veel last van Ghosting (tenminste als dit betekent dat er een soort korreltjes te zien zijn op de buik van de apen enzo, geen strak beeld) bij verschillende Disneyfilms. Hoe kan ik dit verhelpen?
Somebody please help me, ik heb een Philips DVD 711 ofzoiets...

Nathan Strik
20-05-2002, 13:55
Ik heb ook erg veel last van Ghosting (tenminste als dit betekent dat er een soort korreltjes te zien zijn op de buik van de apen enzo, geen strak beeld) Ghosting uit zich meestal in strepen of sporen die achtergelaten worden. (zie ook mijn artikel over artefacts (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=13&page=3) op dvd.nl)

Die korreltjes komen vaak voor bij de niet-digitale transfers van Disney tekenfilms, bijvoorbeeld The Little Mermaid. Daar is helaas niets aan te doen, dit is beeldruis en zit gewoon ingebakken in die transfers.

Maar Tarzan heeft hier geen last van dus, aangezien het een digitale transfer is.

SuperDre
20-05-2002, 17:53
En hoe zet ik zoiets uit ofzo???
Ik heb ook erg veel last van Ghosting (tenminste als dit betekent dat er een soort korreltjes te zien zijn op de buik van de apen enzo, geen strak beeld) bij verschillende Disneyfilms. Hoe kan ik dit verhelpen?
Somebody please help me, ik heb een Philips DVD 711 ofzoiets...

Daar zag ik het dus ook, op de buiken, en in de armen van de apen.
Digital Noise Reduction (Zo heet het in iedergeval op mijn Philips tv), kun je uitschakelen (of op een andere mode zetten) via een knopje op je afstandbediening, bij mij zit dat knopje tussen de knopjes voor teletext en er staat DNR op.
Uitzetten scheelt dus heel veel, maar je blijft het toch nog wel wat zien als je echt goed oplet.... LOL..

Sander Haarmans
17-09-2006, 18:54
Even een oud topic tevoorschijn gehaald.

Dit keer gaat het even over Pocahontas 2
Ik was vorige week in frankrijk en daar zag ik toevallig Pocahontas 2 op dvd liggen in de winkel, hij had geen nl subs maar wel nl gesproken (DD2.0)
Waarom is deel 2 nog niet op dvd verschenen in NL en is het wel al bekend wanneer dit gaat gebeuren ?

Werner
17-09-2006, 20:36
Even een oud topic tevoorschijn gehaald.

Dit keer gaat het even over Pocahontas 2
Ik was vorige week in frankrijk en daar zag ik toevallig Pocahontas 2 op dvd liggen in de winkel, hij had geen nl subs maar wel nl gesproken (DD2.0)
Waarom is deel 2 nog niet op dvd verschenen in NL en is het wel al bekend wanneer dit gaat gebeuren ?

Als mijn geheugen me niet bedriegt is die dvd ooit wél in NL verschenen (voor deel 1 zelfs), maar is intussen al lang out of print .

Frank
17-09-2006, 20:49
De DVD is inderdaad al eens uitgebracht. Zie de DVD Database op www.disneyinfo.nl voor meer informatie.