PDA

Bekijk de volledige versie : UPC on Demand



arjan_ufo
01-09-2008, 15:51
Ik heb even vraag,
Ik ben nu al een tijd aan het klooien om UPC on demand ook werkend te krijgen.
Al tig keer gebeld met UPC en krijg telkens een ander antwoord.

Wat is het probleem:
k kom wel in het scherm met wat er allemaal te krijgen is, klik ik alleen wat aan krijg ik een foutmelding dat er ergens iets niet goed zou zijn.
vandaag alles losgehaald en hem puur alleen uit muur in het modem en naar de box.
Zelf voor de zekerheid internet en telefonie ook maar even losgekoppeld.
Nog steeds helemaal niks. weer gebeld met UPC, zowaar iemand aan de lijn waarbij ik het idee dat hij er een beetje verstand van had.
Die gaf zelf al aan, zit er een versterker tussen. (normaal wel, maar die had ik al verwijderd na een beetje googelen dat dat het probleem kon zijn)

Nu gaf de jongen aan de telefoon aan, u heeft van UPC een woonkamer splitter voor moden tv en radio gehad die u op de kabel stekker in de muur moet zetten. (klopt, had ik gedaan en zit er netjes op)

Nou zegt de upc medewerker, de stekkers die wij leveren werken niet bij on demand en de juiste hebben wij niet??? (heb het ook even geprobeerd zonder dat ding maar ook dan werkt on demand niet)

Ik zou nu zelf bij bv de mediamarkt een woonkamersprlitter moet halen die wel data retour kan zenden.
Nu wil ik dat best doen, maar wellicht dat meerdere mensen dit probleem kennen en de juiste oplossing weten eer ik zo'n stekker ga halen.

ron25
02-09-2008, 21:33
Ik heb even vraag,
Ik ben nu al een tijd aan het klooien om UPC on demand ook werkend te krijgen.
Al tig keer gebeld met UPC en krijg telkens een ander antwoord.

Wat is het probleem:
k kom wel in het scherm met wat er allemaal te krijgen is, klik ik alleen wat aan krijg ik een foutmelding dat er ergens iets niet goed zou zijn.
vandaag alles losgehaald en hem puur alleen uit muur in het modem en naar de box.
Zelf voor de zekerheid internet en telefonie ook maar even losgekoppeld.
Nog steeds helemaal niks. weer gebeld met UPC, zowaar iemand aan de lijn waarbij ik het idee dat hij er een beetje verstand van had.
Die gaf zelf al aan, zit er een versterker tussen. (normaal wel, maar die had ik al verwijderd na een beetje googelen dat dat het probleem kon zijn)

Nu gaf de jongen aan de telefoon aan, u heeft van UPC een woonkamer splitter voor moden tv en radio gehad die u op de kabel stekker in de muur moet zetten. (klopt, had ik gedaan en zit er netjes op)

Nou zegt de upc medewerker, de stekkers die wij leveren werken niet bij on demand en de juiste hebben wij niet??? (heb het ook even geprobeerd zonder dat ding maar ook dan werkt on demand niet)

Ik zou nu zelf bij bv de mediamarkt een woonkamersprlitter moet halen die wel data retour kan zenden.
Nu wil ik dat best doen, maar wellicht dat meerdere mensen dit probleem kennen en de juiste oplossing weten eer ik zo'n stekker ga halen.

Hoi Arjan,

een aantal weken geleden heb ik een soortgelijk probleem gehad. Met enig 'google' werk heb ik een aantal tips uitgeprobeerd en tenslotte heb ik het op de volgende manier op kunnen lossen:

Ga in je mediabox via de button 'menu' naar 'Instellingen', vervolgens naar 'fabrieksinstellingen'. Laat je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen (mocht er om een pincode gevraagd worden, voer dan vier keer een 0 in) De mediabox installeert zichzelf opnieuw, het kan enkele minuten duren voordat de software ge-upgrade is (zet de box niet uit!!)

Als de box opnieuw geinstalleerd is, dan vraagt de mediabox om de code van je gemeente (zie installatiehandleiding van upc via http://service.upc.nl/pdf/Installatiehandleiding_DTV.pdf --> pagina 27).
Na het invoeren van de code gaat de mediabox alle kanalen opslaan, als dit is afgerond moet je alle functionaliteiten van de mediabox weer kunnen gebruiken, waaronder 'on demand'

Op deze manier is het bij mij gelukt, hopelijk bij jouw ook!

arjan_ufo
03-09-2008, 14:16
Ik heb het geprobeerd, hoopvol op on demand gedrukt, maar helaas.
In mijn geval is het niet de oplossing, nu ook maar is een mail gestuurd naar UPC ipv te bellen, wellicht dat dat helpt.

Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken!!

mortaza
03-09-2008, 15:26
Ik krijg dat probleem heel soms, maar dan trek ik de stekker van de mediabox, sluit het weer aan en dan doet het weer.

Claudio Santulli
03-09-2008, 16:03
Ik neem aan dat op het testkanaal 999 alles ok uit de test komt.

Om dit snel uit te sluiten kun je proberen om direct van de oorsprong (Groene kabel) een coax te trekken naar de box (zonder modem of splitter)
Zo weet je in ieder geval dat het niet aan je eigen binnenshuis bekabeling ligt, dat kan kosten schelen.

Een monteur kan dan de waardes van je signaal controleren.
Anders vragen om een andere box, wil ook wel eens helpen.
UPC is niet snel met mail beantwoorden.

arjan_ufo
04-09-2008, 14:53
Nou ben nu net gebeld door upc, en heb een heel verhaal gekregen wat ik moet gaan doen.
Iedereen heeft het alleen steeds over een groene kabel, maar ik heb alleen een aansluiting in mn muur zitten en de kabel die bij UPC erbij zat was wit

Claudio Santulli
04-09-2008, 15:26
Het is een beetje afhankelijk hoe je woont denk ik.
Laagbouw of flat?

Je moet in ieder geval niet de wandcontactdoos hebben die bv in de huiskamer zit.
Meestal komt de "groene"kabel in de meterkast het huis binnen, en wordt daar vandaan verspreid naar 1 of meerdere wcd door het huis.

De kabel komt dus vrijwel altijd als dikke stugge groene kabel ergens het huis binnen.
Als hij dus niet in de meterkast zit, kan je kijken of de kabel in de wcd groen is. (dus niet de los meegeleverde kabel van UPC)

Even de doos losschroeven en kijken wat voor een kabel dat is.
Hij hoeft natuurlijk niet groen te zijn maar in ieder geval degelijk en dikker.

Als daar een dun kabeltje in zit, is de kans groot dat hij toch ergens onderbroken is.
En waarschijnlijk is die verbinding slecht.

Kijk in ieder geval even in de meterkast!



Overigens vindt je op de onderstaande link een onafhankelijk forum speciaal voor o.a. Digitale TV van UPC.
http://www.chelloo.com/upc/index.php#10

Als je er niet uitkomt, kan je daar ook je vraag stellen!

arjan_ufo
09-09-2008, 19:44
Nou iedereen bedabnkt voor alle tips heb alles nagelopen en alles ziet er goed uit.
ook alles van upc geprobeerd wat ze me aanraden.
maar echt helemaal niks werkt om on demand te kijken.
Nu komen ze donderdag dan maar langs, wil het toch wel hebben

arjan_ufo
11-09-2008, 15:25
Nou ze zijn langsgeweest, en wat we al verwachten maar alleen volgens de klantenservice niet zou kunnen. mn box is al vanaf het begin af aan kapot. de boel vervangen en ik zit nu te genieten van on demand.

Claudio Santulli
11-09-2008, 15:45
Gelukkig maar, en goed dat je dit nog even meld voor andere toekomstige gedupeerde.

arjan_ufo
15-09-2008, 08:51
Wat ik nog vergeteten was te vermelden, wat volgens de monteur een veel voorkomend probleem was is dat mensen een coax 75 kabel hebben. (dat is het standaard formaat kabel, die we al gebruiken sinds de analoge tijd). Echter om UPC goed te kunnen ontvangen heb je een coax12 nodig, is een stuk dikkere kabel, dat was in 50% van de gevallen dat hij langs gaat bij klanten de oplossing om happeringen in het beeld en/of on demand weer werkend te krijgen.

Sunnoise
10-02-2009, 10:57
Hallo,
Ik wil ook graag mijn steentje bijdragen bij dit probleem.
Sinds anderhalve week heb ik mijn UPC digitale box met HD en DVR in huis.
Over de kwaliteit van de beelden (met HDMI aangesloten op mijn HD Samsung) niets dan goeds. Perfecte kwaliteit. Maar on demand werkte al meteen niet.
Ongeveer anderhalf uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van UPC en diverse tests gedaan en instellingen nagelopen, zoals op dit forum al eerder beschreven is. De dame was zeer hulpvaardig maar niets hielp.
Uiteindelijk een monteur gevraagd, en die kwam al heel snel, eentje van Centric. Zeer behulpzaam overigens.
Heeft het een en ander getest, omgeschakeld van Vlaardingen naar Rotterdam, daar kon het ook nog weleens aan liggen, zei hij. En verdomd, het werkte, en de monteur vertrok. MAAR, had ik het maar een paar keer geprobeerd, want na de tweede keer proberen werkte het dus weer niet. Dus weer een monteur gevraagd, en die kwam ook al weer snel (gisteren 9-2).
Toen hij hoorde waar hij precies voor kwam vertelde hij tot mijn stomme verbazing het volgende:
Waarom ze bij de helpdesk al niet meteen gezegd hebben dat dit al MAANDEN een probleem is bij UPC, want dan had hij ook niet hoeven te komen........................
Dan breekt je klomp toch?
Ik heb deze box juist aangeschaft voor "Programma gemist" en dat werkt dus voorlopig niet. Dus betaal ik voorlopig ook niet, lijkt me toch logisch, niet waar?

Claudio Santulli
10-02-2009, 12:37
Momenteel is er inderdaad een probleem met De Dvr boxen (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=28432.0)en on Demand!
Tussen oplossing is om de steeds de stekker er uit te halen, zodat de modem in de box weer een correct ip adres krijgt!
999 zal dan tevens foutmeldingen geven.
Anders gewoon je box laten omuilen, net als arjan_ufo

Ik begrepen dat upc er wel mee bezig is, het probleem is vooralsnog alleen bij de DVR

Sunnoise
15-09-2009, 13:49
Even een update: UPC is er mee bezig? Nou, ik denk van niet.
4x een monteur thuis gehad, 2x een nieuwe box. Mocht niet baten.
Maar als je weet dat dit allemaal niet helpt, waarom doet UPC dan al die moeite?

Sinds februari dit abonnement genomen, juist voor on-demand, programma gemist.
Nou dat is wel een juiste titel: programma gemist, dat klopt dus wel.
Een e-mail gestuurd aan UPC, dat ik het zat ben, en voorlopig mijn abonnement niet zal betalen. Weet je wat de reactie was (na drie weken)?

ON-DEMAND IS GEEN ONDERDEEL VAN HET ABONNEMENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou breekt mijn klomp. Maak er dan ook geen reclame voor!

PS: Wel dreigen met financiele consequenties, als je niet betaald, dat kunnen ze wel.

Claudio Santulli
15-09-2009, 15:14
In Oktober volgt dus een update die dit probleem schijnt te verhelpen.

Monteur sturen heeft dus totaal geen nut, omdat men iets op hun eigen servers heeft verandert waardoor On Demand niet meer werkt.
Na de update moet de box weer automatisch een nieuw IP adres kunnen verkrijgen.

De handmatige oplossing prik eraf, prik erop, is momenteel de enigste oplossing.

Claudio Santulli
22-09-2009, 00:29
Nieuw bericht betreffende de nieuwe firmware!


All,

Vorige week is er voor alle HD DVR's nieuwe firmware live gezet. Deze firmware zou het probleem met het verliezen van het ip adres moeten oplossen.

In het verleden moest je vaak je box resetten voordat On Demand het deed. Als het goed is hebben we dit probleem verholpen. Mochten er onverhoopt problemen zijn dan hoor ik het uiteraard graag.
Bron: www.chelloo.com (http://www.chelloo.com)


Alléén de interne docsismodem wordt upgedate, de softwareversie blijft hetzelfde.
Geen nieuwe features of bugfixes dus!!

Andere kant wel logisch nu RTL On Demand er ook aan komt!

Sunnoise
27-10-2009, 12:09
Na alle negatieve opmerkingen van mijn kant nu toch ook een positieve:
Kennelijk heeft de laatste upgrade bij het probleem verholpen.
Sinds een week ongeveer kan ik zonder problemen met on-demand alles binnenhalen,
zoals programma gemist, documentaires en dergelijke!

Claudio Santulli
27-10-2009, 13:09
Er is idd enkele weken geleden een update geweest, die de interne kabelmodem heeft aangepast.

Mark van L.
20-11-2009, 10:19
Sinds gisteren een madiabox met VCR en HDTV in huis. Alles werkt perfect.
Ondemand, VCR, HDTV (mooi beeld) en surround sound (5.1) bij sommige zenders.
Tot nu toe, zeer tevreden.

Nick-san
20-03-2011, 11:07
Een week of wat geleden UPC Mediabox besteld. Moderne harddiskrecorder was al in huis. Professionele bekabeling ook aanwezig. Nu doet zich het volgende voor met UPC en de 'on demand service' en wel:


Wanneer de door UPC geleverde kabel rechtstreeks vanaf de kabel-wandcontactdoos in de UPC mediabox wordt geplugd is de 'UPC - On Demandservice' beschikbaar en prima werkend.
Echter wanneer de harddiskrecorder er wordt tussengehangen is de UPC On Demand service niet meer beschikbaar, maar opnemen van programma's weer wel. Met de HD ertussen is dan de volgorde van de aansluiting:


UPC kabel vanaf de UPC-kabelwandcontactdoos naar de Harddsikrecorder
Professionele kabel vanaf de HD-recorder naar de UPC-Mediabox
Opname van programma's nu mogelijk maar UPC-On Demand dus niet meer beschikbaar
Na mediaboxtest met de HD-recorder ertussen op kanaal 999 de volgende foutmelding:

IP-adres
Kabelmodem 0.0.0.0 Fout
Mediabox 0.0.0.0 Fout

Mac-adres
kabelmodem 00.d0-37-c8-..-.. Goed
mediabox 00.d0-37-c8-..-.. Goed

Netwerk test
IP-connectriviteit Foutcode 3 Fout


Voorts van alles al geprobeerd als:

Algehele resest, UPC klantenservice ('betere bekabeling aancshaffen', 'boel reseten' en 'moet een keer goedkomen' als advies).

Kunt u mij uw advies geven? Alvast bedankt voor de reactie.

M.v.gr,

Nick-san.

Claudio Santulli
20-03-2011, 11:38
Alles móet retour geschikt zijn. Een signaal versterker, splitter en harddisk recorder dus ook.
Anders proberen de kabel te splitsen en vervolgens naar elk apparaat sturen i.p.v. loopen. Of afhankelijk van je box als eerste in de ketting zetten. Ook is het verstandig je wcd te vervangen bij overige ontvangst problemen. Als je UPC tv op je harddisk recorder wilt opnemen, zou je een scart tussen de twee apparaten kunnen hangen. Maar veelal werkt de hdmi uitgang dan niet meer. Althans bij sommige boxen.

Wat dat betreft is een DVR zo slecht nog niet. Opnames via een harddisk recorder moeten van digitaal naar analoog worden geconverteerd, en vervolgens weer naar digitaal. Dit geeft dus sowieso veel kwaliteitsverlies. Dit heeft een DVR niet en kan zelfs hdtv opnemen. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je prioriteiten. Zou je echt een opname willen bewaren kan je altijd nog deze opnemen op je harddisk recorder.

UPC-Webcare
22-03-2011, 15:37
Een week of wat geleden UPC Mediabox besteld. Moderne harddiskrecorder was al in huis. Professionele bekabeling ook aanwezig. Nu doet zich het volgende voor met UPC en de 'on demand service' en wel:


Wanneer de door UPC geleverde kabel rechtstreeks vanaf de kabel-wandcontactdoos in de UPC mediabox wordt geplugd is de 'UPC - On Demandservice' beschikbaar en prima werkend.
Echter wanneer de harddiskrecorder er wordt tussengehangen is de UPC On Demand service niet meer beschikbaar, maar opnemen van programma's weer wel. Met de HD ertussen is dan de volgorde van de aansluiting:


UPC kabel vanaf de UPC-kabelwandcontactdoos naar de Harddsikrecorder
Professionele kabel vanaf de HD-recorder naar de UPC-Mediabox
Opname van programma's nu mogelijk maar UPC-On Demand dus niet meer beschikbaar
Na mediaboxtest met de HD-recorder ertussen op kanaal 999 de volgende foutmelding:

IP-adres
Kabelmodem 0.0.0.0 Fout
Mediabox 0.0.0.0 Fout

Mac-adres
kabelmodem 00.d0-37-c8-..-.. Goed
mediabox 00.d0-37-c8-..-.. Goed

Netwerk test
IP-connectriviteit Foutcode 3 Fout


Voorts van alles al geprobeerd als:

Algehele resest, UPC klantenservice ('betere bekabeling aancshaffen', 'boel reseten' en 'moet een keer goedkomen' als advies).

Kunt u mij uw advies geven? Alvast bedankt voor de reactie.

M.v.gr,

Nick-san.

Beste Nick-san,

Jouw harddisk recorder laat het signaal, wat onze UPC box wil terugsturen, niet door. De harddisk recorder beschikt dus niet over een retour signaal.

Om gebruik te maken van On Demand moet de mediabox contact kunnen maken met ons. Helaas is het in de huidige opstelling niet mogelijk om contact met ons te krijgen.

Om het probleem te verhelpen zal je de harddisk recorder na de mediabox moeten aansluiten, zodat de mediabox contact kan maken met ons.