PDA

Bekijk de volledige versie : The adventures of Young Indiana Jones - vanaf 7 oktober op DVD



Arnold van Oostrum
02-09-2008, 12:35
The adventures of Young Indiana Jones - vanaf 7 oktober op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=3097)

Herman ter Lingen
02-09-2008, 13:53
Op 't eerste gezicht: leuk.

Echter bij 't lezen van diverse commentaren op de US release (bij Amazon) is in die release t.o.v. de originele TV uitzendingen nogal geknipt en gesneden.

Lijkt me heel interessant als DVD.nl een recensie aan deze box wijdt.

Pieter D
02-09-2008, 13:58
Ja inderdaad, ik zou ook graag de review afwachten vooraleer ik overweeg de box te kopen.

tony_clifton
02-09-2008, 14:54
Het klopt dat er voor de DVD release erg is geknipt en gesneden.
Ze hebben alle uitgezonden en niet uitgezonden afleveringen geknipt tot 22 feature-length films .
Welke zijn verdeeld over 3 box sets.
oorspronkelijk zijn er 44 episodes gemaakt maar deze zijn nooit allemaal uitgezonden.

Zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_Young_Indiana_Jones_Chronicles_episode s
En de US en UK release hebben beiden 12 discs voor volume 1
Ga ik toch voor 1 van die releases

Dennis van H.
02-09-2008, 17:15
En de US en UK release hebben beiden 12 discs voor volume 1
Ga ik toch voor 1 van die releases

Dus dan zouden wij hier in nederland of 6 boxsets moeten kopen of veel compressie op de schijven hebben omdat er meer op staat.

Ik wacht ook een review af.

Lorre
02-09-2008, 18:35
6 DVD's? Ik had het kunnen weten dat DFW ons bij ons pietje ging hebben om het nog mooi uit te drukken. Ze hebben vast de extra's weggelaten of zoals hier boven vermeld een enorme compressie toegepast. Goed werk DFW! Terug een k*t release in mijn ogen.

Remco van Heugten
02-09-2008, 21:43
Waarom brengt DFW hier deze boxset uit i.p.v. Paramount? Het zal wel een rechtenkwestie zijn, denk ik. Maar het blijft raar dat Paramount, naast de Indiana Jones films, niet ook Young Indiana Jones hier op DVD uitbrengt. Een DVD release zoals deze moet je niet aan een Nederlandse DVD maatschappij zoals DFW overlaten. Dat is gewoon vragen om problemen.

Frank
02-09-2008, 21:51
Ik geef deze release de voordeel van de twijfel. Ik wacht totdat er meer informatie bekend is over deze set voordat ik beluist 'm aan te schaffen.

MatrixTom
02-09-2008, 22:23
Welke info hebben jullie nog meer nodig? :)

De "companion historical documentaries" zijn inderdaad helaas niet meer aanwezig. http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65701 Jammer, want dat liet net zien waar deze reeks ook voor bedoeld was, namelijk een interessante frisse (en dus educatieve) draai aan geschiedenis geven.

Op deze manier passen er inderdaad 7 van deze featurefilms (twee "afleveringen", zonder "Old Indy", chronologisch + nieuwe scènes) van Young Indiana Jones op 6 DVD's.

Dennis van H.
04-09-2008, 17:22
Als het alleen historische docu's waren en bijvoorbeeld geen making of als extra's vind ik het nog niet zo erg dat ze weggelaten zijn. Maar dan zou de prijs eventueel wel wat omlaag mogen.

Claudio Santulli
12-09-2008, 12:42
Op zicht noemswaardig dat deze gereleased zijn.
Ze staan al sinds de dvd begin tijd op de TBA lijst en zijn dus pas vorig jaar in Amerika uigebracht, en nu dus eindelijk weliswaar niet compleet hier.

Ik vond de serie wel aardig, maar in schril contrast met de films.

Marcel A. de Vrije
16-09-2008, 10:27
Waarom hebben we in NL die kale uitvoering. Juist leuk om op school de serie te gebruiken om geschiedenislessen wat op te leuken. Zeker met die extra ducu's interessant. DFW, uitleg alstublieft...

Mathieu Ghekiere
16-09-2008, 10:57
Is dit een goeie serie of niet? Ik ben fan van de films, maar ik heb nooit deze serie gezien...

Claudio Santulli
16-09-2008, 11:55
DFW, uitleg alstublieft...

Oeps, dat is weer een lastige!

tony_clifton
16-09-2008, 12:05
Is dit een goeie serie of niet? Ik ben fan van de films, maar ik heb nooit deze serie gezien...


Leuke serie ben net begonnen met de import van volume 1.
Als fan van de films mag deze serie niet ontbreken uit je collectie.
Zou ik wel voor de import gaan en niet voor de DFW editie

marcelb7
17-09-2008, 12:09
Waarom hebben we in NL die kale uitvoering. Juist leuk om op school de serie te gebruiken om geschiedenislessen wat op te leuken. Zeker met die extra ducu's interessant. DFW, uitleg alstublieft...
Werk niet voor DFW :mrgreen:, maar ik heb waarschijnlijk wel het juiste antwoord: Rechten. DFW heeft niet de rechten om die documentaires uit te geven, en daarom komen ze niet op de box. Heel simpel dus. Geen onwil of minachting voor de consument of al die andere superlatieven die op deze fora rondzweven, reeds ;)...

Overigens zijn de DFW boxen goedkoper dan de R1's. En het gaat toch om de serie, niet om de extra docu's die niet eens over de serie gaan?

Frank
17-09-2008, 18:03
Het gaat in eerste instantie om de serie, maar die documentaires lijken me toch wel interessant om te hebben.

Marcel A. de Vrije
18-09-2008, 14:11
Antwoord van DFW:



Geachte meneer de Vrije,

Het is inderdaad jammer dat deze extra's er niet op staan. De reden daarvoor is dat we daar de rechten niet van konden kopen, en deze dus helaas ook niet op de dvdbox konden zetten.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerde te hebben.


Met vriendelijke groet,


Noortje Tutelaers
Marketingmedewerker

freaky
04-10-2008, 19:08
Vandaag gekocht en alles is het zelfde, zelf de digipack is exact hetzelfde maar inderdaad de extra's zijn afwezig. Enige spijtige dat ik eraan vind ik dat film 1 & 2 gepropt is op dvd 1, waardoor inplaats van 7 disc (7 films) je nu maar 6 disc heb en vind dat wel jammer voor de kwaliteit, voor de rest mooie box.

Nick G
13-10-2008, 11:09
Heb zaterdag deze box aangekocht en vandaag dfw gemailed naar de vraag of ze ook de volumes 2 en 3 uitbrengen. Dit was hun antwoord:


Beste Nick,

Hoogstwaarschijnlijk gaan we ook volume 2 en 3 van de serie nog uitbrengen, maar helemaal zeker is dat nog niet. Er zijn dus ook nog geen releasedata bekend. Op de site staat wat er binnenkort allemaal uitkomt, dus die zou je in de gaten kunnen houden, maar ga er maar vanuit dat het zeker medio 2009 gaat worden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Noortje Tutelaers
Marketingmedewerker

Dutch Filmworks/ House of knowlegde
Sportlaan 1a
4209 AX Schelluinen
T: +31 (0) 183 610 250
F: +31 (0) 183 619 225
www.dfw.nl (http://www.dfw.nl)

Hoop maar dat we niet met 1 uitgebracht seizoen blijven zitten:???: .

reusla
13-10-2008, 11:19
Dat zal zeker de eerste keer niet zijn.
Maar alles is afhankelijk van de aankopen die er op de Nederlandse markt zullen gemaakt worden. Nou maar hopen dat deze box in grote getalen over de toonbank gaan....