PDA

Bekijk de volledige versie : Platte scart connector



RdP
02-09-2008, 13:08
Ik ben op zoek naar een hele platte(haakse) scart connector/kabel

Om mijn HD TV plat op de muur te hangen heb ik zo'n 2 centimeter om er een scart kabel in te stoppen. De connector moet er, zeg maar, recht in achterin de TV en dat past niet als de TV op de muur bevestigd wordt.

Iemand deze wel eens gezien ??

Gr,

RdP

Seth__Gekko
02-09-2008, 14:33
http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=scart

Ze zijn er wel in een hoek, maar of dat genoeg is, ik denk het niet.

RdP
02-09-2008, 19:24
Ik had daar inderdaad al gekeken, maar ze lijken me te groot....

DVDProfilersFilmgek
04-09-2008, 21:51
Ik had daar inderdaad al gekeken, maar ze lijken me te groot....

Scart is een beetje lomp om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Toch zou je een gewone scart stekker moeten kunnen gebruiken op je TV, anders is het toch wel een constructiefoutje van je TV, de fabrikant moet er toch rekening mee hebben gehouden dat je ook een scartverbinding moet kunnen maken als je TV aan de muur hangt?

Deze is iets voordeliger:wink: :

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/scart_haakse_verloop.jpg

Maar lijkt mij ook iets langer dan 2 cm, al heb je weer het voordeel dat er ook niet nog eens een kabel aan de achterzijde zit.

Roger Weerts
04-09-2008, 22:25
Nou, het is inderdaad zo dat ingangen vaak erg oneconomisch geplaatst zijn.
Veel platte schermen hebben bijvoorbeeld de hdmi/scart enz. aansluitingen gewoon achterin de tv (de kabel wijst dus gewoon richting muur !! niet zo logisch wat mij betreft)Gewoon vanaf onder insteken zodat de kabel met de muur meeloopt zou toch veel beter zijn :confused:
Nu zijn er voor hdmi al echte superkorte haakse opzetstukjes (gezien op een duitse trödelmarkt) , maar we hebben het nu over scart.

Oplossing :idea: : Verwijder de kunstof behuizing aan een zijde (zorg dat je een met schroefjes aan elkaar zittende versie hebt) en plug de scart in de scartingang.
Wel zorgen dat het "aarde/massa" kabeltje tussen de kunstof en de metalen connector blijft zitten. Je kunt de stekker ook zelf enigzins modificeren, enige handigheid en knutselinzicht en je maakt er zelf een leuke haakse aansluiting van.
De diepte hoeft hooguit 2 cm te bedragen. (Heb het even gemeten, ingestoken steekt er nog maar 1,5 cm uit ! bij een versie met behuizingkje 5,5/6 cm !!)

Je kunt ze ook altijd bij mij bestellen, maar daar zit natuurlijk een (vrienden)prijskaartje aan :shock: :bier:

Grt Bill.

ps. Ben ik dan echt de enige die vanaf zijn jeugd alles uitelkaar schroefde wat ie in zijn handen kreeg, hahaha ??

Roger Weerts
04-09-2008, 23:11
Scart is een beetje lomp om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Toch zou je een gewone scart stekker moeten kunnen gebruiken op je TV, anders is het toch wel een constructiefoutje van je TV, de fabrikant moet er toch rekening mee hebben gehouden dat je ook een scartverbinding moet kunnen maken als je TV aan de muur hangt?

Deze is iets voordeliger:wink: :

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/scart_haakse_verloop.jpg

Maar lijkt mij ook iets langer dan 2 cm, al heb je weer het voordeel dat er ook niet nog eens een kabel aan de achterzijde zit.

Inbouwdiepte in haakse toestand ongeveer 4,5 cm :razz:

Grt BG.

RdP
05-09-2008, 09:02
Nou, het is inderdaad zo dat ingangen vaak erg oneconomisch geplaatst zijn.
Veel platte schermen hebben bijvoorbeeld de hdmi/scart enz. aansluitingen gewoon achterin de tv (de kabel wijst dus gewoon richting muur !! niet zo logisch wat mij betreft)Gewoon vanaf onder insteken zodat de kabel met de muur meeloopt zou toch veel beter zijn :confused:
Nu zijn er voor hdmi al echte superkorte haakse opzetstukjes (gezien op een duitse trödelmarkt) , maar we hebben het nu over scart.

Oplossing :idea: : Verwijder de kunstof behuizing aan een zijde (zorg dat je een met schroefjes aan elkaar zittende versie hebt) en plug de scart in de scartingang.
Wel zorgen dat het "aarde/massa" kabeltje tussen de kunstof en de metalen connector blijft zitten. Je kunt de stekker ook zelf enigzins modificeren, enige handigheid en knutselinzicht en je maakt er zelf een leuke haakse aansluiting van.
De diepte hoeft hooguit 2 cm te bedragen. (Heb het even gemeten, ingestoken steekt er nog maar 1,5 cm uit ! bij een versie met behuizingkje 5,5/6 cm !!)

Je kunt ze ook altijd bij mij bestellen, maar daar zit natuurlijk een (vrienden)prijskaartje aan :shock: :bier:

Grt Bill.

ps. Ben ik dan echt de enige die vanaf zijn jeugd alles uitelkaar schroefde wat ie in zijn handen kreeg, hahaha ??

Bill,

Goed plan... Ik ga wel even knutselen, kom ik er niet uit dan kom ik bij je terug !!

Gr,

Rien

wennes
06-11-2009, 20:37
Hoi RdP,

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden. Ik zit nemlijk met hetzelfde probleem.

Gr, Wen

RdP
06-11-2009, 21:09
Ik heb gewoon geknutseld zoals hier eerder is aangegeven...

Gr,
RdP

wennes
06-11-2009, 21:13
Ik heb gewoon geknutseld zoals hier eerder is aangegeven...

Gr,
RdP Ok !

Ik heb de knutsel procedure niet begrepen, dacht dat aan de behuizing van de tv werd geknutseld :oops: Maar snap het nu ...hehe, ik ga aan de slag.

Gr Wen

Roger Weerts
06-11-2009, 22:03
Ok !

Ik heb de knutsel procedure niet begrepen, dacht dat aan de behuizing van de tv werd geknutseld :oops: Maar snap het nu ...hehe, ik ga aan de slag.

Gr Wen

Ja tuurlijk, ga je tv slopen :razz:

Scartbehuizing van de stekker verwijderen en een lijmpistool doen al wonderen.

Roger.