PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Daniël V.



Jordy van Buel
07-09-2008, 16:11
Hieronder volgt het interview met Daniël V.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Daniël V. zijn interview geplaatst heeft.

Toelichting: Wil elke deelnemer zowel een eerste als een tweede naam voor de volgende Interviewee opgeven, dit om stagnatie van het subforum door mogelijke communicatieproblemen te voorkomen. Mocht de eerste keus dus niet te bereiken zijn of hij/zij is niet in staat het Interview te plaatsen, dan zal de tweede keus geraadpleegd worden.

Nieuwe toelichting: Vanaf heden zouden we graag zien dat diegene die in het onderstaande Interview wordt gekozen als volgende kandidaat, zo spoedig mogelijk aan mij de beide keuzes voor de volgende Interviewee doorgeeft via PM. De eerste keus kan dan gewoon in het Interview zelf geplaatst worden, de tweede keus niet.

Daniël V.
09-09-2008, 16:30
Einddatum: 11-12-2008

"That's all, folks!"

Bedankt voor alle reacties! ;)

Bettina
09-09-2008, 16:51
Daniel,

Mooi interview, en knap dat je zo eerlijk bent, ik herken wel het een en ander, ben ook jarenlang gepest.

The Matrix is ook een van mijn favorite films. Ik heb hem 3 maal in de bios gezien. :)

Ingmar B.
09-09-2008, 16:59
Mooi interview Daniel!

Zoals Bettina ook al zegt..knap dat je zo eerlijk bent en je hebt een goede filmsmaak!

Dennis Oosterhuis
09-09-2008, 17:04
Wow...je hele levensverhaal is hier bijna te vinden! :p

Nee, een mooi en openhartig interview, Daniël! (y)
En het gevoel dat "Rocky" bij jou losmaakte, had ik vroeger ook enorm veel. :wink: :)

Jordy van Buel
09-09-2008, 17:08
Een eerlijk en mooi Interview Daniël! (y)

Ik vind het zelf ook wel eens lastig om de echte klassiekers te bekijken omdat het inderdaad nogal eens saai kan worden. Toch kan het lonend werk zijn eens op zoek te gaan naar films uit die decennia. Zo ben ook ik in contact gekomen met het werk van Hitchcock bijvoorbeeld.

Lex v/d Moolen
09-09-2008, 17:45
Duidelijk en openhartig interview! (y)

Patrick van den Hul
09-09-2008, 19:03
Inderdaad openhartig en uitgebreid, maar daardoor een van de interessantste interviews die ik hier tot nu toe heb gelezen. Herken ook wel veel dingen, zowel in je levensverhaal als in je filmsmaak. Als ik even ongevraagd advies mag geven: Ik kan je zeer aanraden om op jezelf te gaan wonen. In het begin is het misschien wat onwennig, maar na een tijdje wil je nooit meer anders.

Natuurlijk kan ik het ook niet laten om even wat film aanraders te doen. Qua Europese cinema waar je het over had moet je zeker eens de films van Susanne Bier proberen: Open Hearts, Brothers, After the Wedding en haar 1e Hollywood film: Things We Lost in the Fire. Daarnaast had je het erover dat je films van voor de jaren '70 vaak niet zo interessant vind. Ik kan je in dat geval aanraden om eens Hitchcock uit te proberen, zoals Jordy ook al aangaf. En dan in het bijzonder films als North by Northwest, Dial M for Murder en Rear Window. Ik heb zo'n gevoel dat die je heel goed gaan bevallen!

Overigens is het wel grappig dat ik dezelfde keuze gemaakt zou heb voor het volgende interview (Frank) met dezelfde argumentatie. Het valt me op dat hij inderdaad altijd mensen helpt in zijn posts en ik ben ook wel benieuwd waar al die kennis vandaan komt (misschien bepaalde websites?)

Daniël V.
09-09-2008, 19:41
Mensen, bedankt voor deze leuke reacties. :-)

@ Bettina & Desperadoz - leuk dat jullie er altijd wel zijn met een sympatiek woordje. Ik heb niets te verbergen, dus ik dacht voor een beter begrip achter mijn persoon, gekoppeld aan de filmliefhebberij uiteraard: this is it. ;) The Matrix had ik ook nog wel eens graag op het grote scherm gezien. 8-)

@ Dennis - Thanks kerel! En ik ben nog niet uitgepraat. :razz: Wat betreft Rocky zullen we vast niet de enigen zijn. :-)

@ Jordy & Lex - Thanks dudes. Ik heb door de jaren heen al aardig wat geprobeerd op het gebied van oude werken, van oude Bondfilms tot Breakfast at Tiffany's en Spartacus. Ik realiseer me de culturele waarde ervan, maar het kan me niet absorberen zoals een film van tegenwoordig dat kan. De liefhebberij gaat voor mij niet ver genoeg om daar nog verder in te investeren, helaas. Ook financieel gezien richt ik me dan liever op bijvoorbeeld een goede tv-serie van tegenwoordig.

@ Patrick - leuke uitgebreide reactie. Bedankt voor de complimenten, en altijd leuk om persoonlijke overeenkomsten te spotten natuurlijk. :-) Things We Lost in the Fire heb ik gezien. Die vond ik best interessant. Niet bijzonder denderend, maar een goed gespeeld en redelijk meeslepend drama. Ik zal mijn ogen eens open houden voor haar Europese werken. Bedankt voor de tips.

Wat betreft op mezelf wonen, :razz: dat gaat er zeker van komen, zo gauw er wat inkomenszekerheid is. De ruimte, de onafhankelijkheid en bewegingsvrijheid, ik geloof inderdaad wel dat de voordelen de nadelen ruim overschaduwen.

Jeroen D
09-09-2008, 20:00
Mooi geschreven Daniel, erg openhartig (y)

Patrick van den Hul
09-09-2008, 20:24
@ Patrick - leuke uitgebreide reactie. Bedankt voor de complimenten, en altijd leuk om persoonlijke overeenkomsten te spotten natuurlijk. :-) Things We Lost in the Fire heb ik gezien. Die vond ik best interessant. Niet bijzonder denderend, maar een goed gespeeld en redelijk meeslepend drama. Ik zal mijn ogen eens open houden voor haar Europese werken. Bedankt voor de tips.

Things We Lost in the Fire is dan ook verreweg haar minste film, zeker eens de rest proberen. En natuurlijk een paar van de meest bekende Hitchcocks!

Eddy
09-09-2008, 23:11
Een heerlijk interview om te lezen! Het leest heerlijk weg en het gaat ook nog ergens over. De bedoeling van dit gedeelte van het forum was volgens mij om elkaar beter te leren kennen en dat is in dit geval zeker gebeurd. Je bent openhartig en weet het mooi te vertellen. Ik kom nog maar een paar weken op dit gedeelte van het forum, maar ik zal hier zeker vaker komen.

Daniël V.
10-09-2008, 13:08
Een heerlijk interview om te lezen! Het leest heerlijk weg en het gaat ook nog ergens over. De bedoeling van dit gedeelte van het forum was volgens mij om elkaar beter te leren kennen en dat is in dit geval zeker gebeurd. Je bent openhartig en weet het mooi te vertellen. Ik kom nog maar een paar weken op dit gedeelte van het forum, maar ik zal hier zeker vaker komen.
Mooi compliment, dankjewel! :bier:

Daniël V.
10-09-2008, 18:26
Boeiend en openhartig interview, maar ook leuk om enige overeenkomsten te zien!

Ik zou zeker de vele klassieker voor 1970 een kans geven, en vooral ook bijvoorbeeld Alfred Hitchcock. Begin dan in ieder geval met zijn 'technicolor' toppers uit de jaren '50 (Rear Window, Dial M for Murder, Vertigo en North by Northwest).

Toevallig vandaag ook 'There Will Be Blood' gezien. Je recensie is sterk, met als enig verschil dat ik hem meesterlijk vond. Ik vond hem bijna perfect en deed me op momenten aan Stanley Kubrick denken. Daarnaast was ik compleet overdonderd door het schitterend camerawerk, de vormgeving en de muziek.
Dankjewel! :smile:

Ik zag in TWBB inderdaad ook bepaalde overeenkomsten met Kubrick's werk. Laat dat nu ook niet echt mijn ding zijn. ;-) Kubrick was altijd op zoek naar de ontmenselijking van het individu, en dat thema vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk om te verkennen. Ik begrijp ook de kunstzinnige kwaliteiten ervan, maar na verscheidene titels gezien te hebben kwam ik toch tot de conclusie dat ik er niet voor op de knieën kan gaan. Ik heb geen diepzinnige psychologische bedoelingen met het medium.

Afijn, je hebt het interview gelezen, dus dan moet een goed beeld zijn ontstaan van mijn specifieke filmvoorkeur.

nmbs
10-09-2008, 20:18
Mooi, open interview.

Sander D.
10-09-2008, 22:15
Mooi, open interview.

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten (y)

Daniël V.
11-09-2008, 13:11
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten (y)
Bedankt heren. :bier: :-)

Martin Z.
11-09-2008, 17:56
Wow je hebt je lekker laten gaan, knap en bewonderenswaardig (y)

Ik lees veel herkenbaars en over trance muziek: dat heeft inderdaad zijn beste tijd gehad maar bijvoorbeeld de podcasts van Tiesto's radioprogramma zijn meer dan om te smullen zo lekker :D Echt een aanrader!

Daniël V.
11-09-2008, 18:14
Wow je hebt je lekker laten gaan, knap en bewonderenswaardig (y)

Ik lees veel herkenbaars en over trance muziek: dat heeft inderdaad zijn beste tijd gehad maar bijvoorbeeld de podcasts van Tiesto's radioprogramma zijn meer dan om te smullen zo lekker :D Echt een aanrader!
Daar is ie toch, the man of the hour. :bier: Nogmaals thanks voor de uitnodiging, het was echt leuk om iedereen die het interesseert op deze manier eens uitgebreid kennis te laten maken met ondergetekende. :-)

Die podcasts moet ik dan toch eens checken. (y) Ik heb wat gebrande CD's voor in de auto, alles oldskool :-P8) van tussen 2000 en 2004. Van DJ Jose tot Jean en Tiësto. Good old days, die met enige regelmaat herleven.

mad dog
11-09-2008, 20:41
Mooi interview, blijkbaar ben ik niet de enigste Venlonaar op de site van DVD.nl

Daniël V.
11-09-2008, 22:39
Mooi interview, blijkbaar ben ik niet de enigste Venlonaar op de site van DVD.nl
Thanks! :bier:

Limburgers zijn er hier in ieder geval veel meer, maar Venlonaren ben ik verder ook nog niet tegen gekomen.

Lex v/d Moolen
12-09-2008, 13:21
Volg je de plaatselijke VVV nog een beetje, of helemaal geen voetballiefhebber? :)

Daniël V.
12-09-2008, 14:53
Volg je de plaatselijke VVV nog een beetje, of helemaal geen voetballiefhebber? :)
Ik woon misschien een halve kilometer van het stadion vandaan, maar echt volgen doe ik VVV niet. Inderdaad niet echt een voetballiefhebber. Het was wel grappig dat ze afgelopen jaar een seizoen hebben kunnen meedraaien in de eredivisie, en slecht deden ze het ook nog niet eens. VVV heeft gemiddeld een erg jong basisteam waar redelijk wat potentieel in zit. Ze zijn als club echter te klein om echt mee te kunnen met de grote Nederlandse clubs in de eredivisie. Ook in financieel opzicht.

Er ging echt een hele lange knudde-periode aan vooraf, die nog stamt uit de jaren '90. Ze zijn echt lang de kruimelvegers van de 1e divisie geweest. Leuk om te zien dat het ze nu wat beter af gaat. Maar winnen of verliezen, ervan wakker liggen doe ik allerminst. Niet mijn wereldje.

Lex v/d Moolen
12-09-2008, 15:03
Ik las dat ze ook een nieuw stadion gingen bouwen. Weer een -voor Nederlandse begrippen- legendarisch bolwerk, wat de Koel is, gaat nu verdwijnen.

Martin Z.
12-09-2008, 19:42
Daar is ie toch, the man of the hour. :bier: Nogmaals thanks voor de uitnodiging, het was echt leuk om iedereen die het interesseert op deze manier eens uitgebreid kennis te laten maken met ondergetekende. :-)

Die podcasts moet ik dan toch eens checken. (y) Ik heb wat gebrande CD's voor in de auto, alles oldskool :-P8) van tussen 2000 en 2004. Van DJ Jose tot Jean en Tiësto. Good old days, die met enige regelmaat herleven.

Haha graag gedaan natuurlijk :) Ik vind op zich Jean en Jose wel erg commercieel, Tiesto ook in bepaalde opzichten maar ja ik volg hem al van voordat hij bekend werd en hij blijft goed werk leveren als mixer (minder als producer en remixer...)

Trouwens een goede keuze met Frank, ben benieuwd naar zijn verhaal. Go Frank (y)

BigLebowski
14-09-2008, 11:16
Zoals anderen ook al hebben gezegd: een mooi, openhartig interview en leuk om te lezen van begin tot eind (y)

Daniël V.
14-09-2008, 13:03
Zoals anderen ook al hebben gezegd: een mooi, openhartig interview en leuk om te lezen van begin tot eind (y)
Thanks, Mr. Lebowski, uhm, Dude. 8) :bier:

Melzz
17-09-2008, 16:01
Ik woon in Venlo, Limburg. Nog altijd in hetzelfde huis als waar ik ben geboren, ruim 25 jaar geleden.

Maar op straat, op school of bij welke vereniging dan ook, was ik altijd een zwart schaap. Veel gepest en gekleineerd, zowel door leeftijdgenoten als door leraren. Niet goed in sport, wat dikker dan de rest, beetje teruggetrokken, toen een makkelijk te bespotten achternaam, niet zo snel wat betreft rekenen. Het was allemaal op mij van toepassing.

Echte vrienden had ik nooit.

Nadat de leraar van groep 8 me een paar keer voor de klas voor schut had gezet, ging ik vrijwel zonder zelfvertrouwen naar de middelbare school.

Met meisjes was ik echt een lost cause, haha. Ik wist door mijn onzekerheid altijd hetgeen te zeggen dat ik op dat moment niet moest zeggen.

Ik ben single. Altijd geweest, want onzekerheid met vrouwen is het enige dat ik nooit echt heb kunnen afwerpen.


Zeker een openhartig interview maar ik wordt er ook wel wat treurig van.... Altijd gepest, nog altijd thuiswonend, geen vrienden, nog nooit een meisje gehad....poeh....

Het lijkt mij (ben echter geen psycholoog) dat je wel erg graag je verhaal wilt vertellen. En dat op een forum dat over films gaat. Ik hoop dat je inmiddels wel wat vriendschappen hebt opgebouwd waar je je eens lekker kunt laten gaan en je ei eens kwijt kunt.

Zeker goed dat je zo openhartig bent! Ik krijg nu echter wel een beeld van je en dat stemt we wat treurig (niet lullig bedoeld). Persoonlijk zou ik zulke dingen met vertrouwenspersonen delen dan op een openbaar en toch vrij anoniem forum. Succes in ieder geval!!

Daniël V.
17-09-2008, 17:26
Zeker een openhartig interview maar ik wordt er ook wel wat treurig van.... Altijd gepest, nog altijd thuiswonend, geen vrienden, nog nooit een meisje gehad....poeh....

Het lijkt mij (ben echter geen psycholoog) dat je wel erg graag je verhaal wilt vertellen. En dat op een forum dat over films gaat. Ik hoop dat je inmiddels wel wat vriendschappen hebt opgebouwd waar je je eens lekker kunt laten gaan en je ei eens kwijt kunt.

Zeker goed dat je zo openhartig bent! Ik krijg nu echter wel een beeld van je en dat stemt we wat treurig (niet lullig bedoeld). Persoonlijk zou ik zulke dingen met vertrouwenspersonen delen dan op een openbaar en toch vrij anoniem forum. Succes in ieder geval!!
Inderdaad, je bent geen psycholoog. Dat hoefde je er nog niet eens bij te zetten, wil ik dat kunnen concluderen. Beetje simpel en laag om al die negatieve stukjes eruit te gaan quoten. Totaal buiten context. Heb je het hele interview eigenlijk wel gelezen? Ik ben gewoon een openhartig persoon dat niets te verbergen heeft. Absoluut geen opkropper, en al helemaal geen depressief psychiatrisch patiënt. Dat ik dit soort dingen hier meldt wil echt niet zeggen dat ik er nu nog mee zit. Integendeel. Dat soort dingen wordt je op jonge leeftijd gewoon voor de voeten geworpen, en mijn openhartigheid hierover moet ieder weldenkend mens juist een smile op zijn gezicht toveren. Zeker gezien het feit dat ik er nu juist hartstikke goed voor sta. Dat heb je zeker gemist bij het "lezen" van het interview.

Wat een oppervlakkige gedachtegang zeg...

- Ik wordt al meer dan de helft van mijn leven niet meer gepest, en ik heb nu echt wel een paar kameraden waar ik op zijn tijd eens mee afspreek. Ik heb dit forum echt niet nodig om mijn ei kwijt te kunnen. Met "je laten gaan" bedoel je vast feesten op zijn lals en brals. Daar ligt mijn interesse gewoon niet. Ook daarover ben ik heel duidelijk geweest, en over wat ik dan wel graag doe.
- Nog thuiswonend, denk je nou echt dat ik dat als negatief ervaar? Hartstikke makkelijk en prettig, zeker als je het goed met je ouders kunt vinden. Ik heb nooit de cliche drang gehad om voor mijn 22e op mezelf te zitten.
- Nog nooit een meisje gehad... nog zo'n hokjesdenkerij. Wie zegt dat je zoiets op maximaal je 18e voor elkaar moet hebben? Liever 1 fatsoenlijke relatie, waarbij je echt elkaars maatje bent, in plaats van al die kortstondige puberale onzin. Ik heb daar bewust geen haast mee. Dat heb ik toch duidelijk toegelicht?

We hebben hier gewoon te maken met een verschil in levensopvattingen.

rogue
17-09-2008, 17:38
Volgens mij bedoelde Melzz het echt niet slecht (zo lees ik zijn post in ieder geval).

Je trekt wel ongemeen fel van leer trouwens; lijkt me toch juist niet nodig als je van jezelf weet dat je er juist goed voor staat?
Ook dit is niet als een aanval bedoeld, maar als een opmerking ;).

Melzz
17-09-2008, 18:16
Oeps....volgens mij heb ik wat verkeerd gezegd geloof ik. Ik heb je stukje wel helemaal gelezen. En je schrijft een nogal groot stuk over je, laat ik mijn woorden zorgvuldig kiezen, wat minder leuke aspecten uit je verleden. Dat valt gewoon op. Het stemde me wat treurig. Zoals je opmerking dat je single bent en dat altijd bent geweest....lijkt me niet fijn. Het feit dat je dat opschrijft, zegt toch dat je het graag kwijt wilt. Je schreef dat je geen echte vrienden had. Met jezelf laten gaan bedoelde ik.....vertellen wat je dwars zit/zat.

Uit zn verband rukken? Het zijn toch je eigen woorden? Als iemand ingaat op een bepaalde film die je erg goed vind zeg je toch ook niet....totaal uit zn verband gerukt want je haalt de rest van mn stukje niet aan?:confused:

Maar je voelt je behoorlijk aangevallen....da's niet de bedoeling lijkt me. Dus relax, drink een biertje en kijk een leuke film zou ik zeggen.

rogue
17-09-2008, 18:20
Kom op jongens ;)..

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/v/vrede/222.gif http://www.animaatjes.nl/plaatjes/v/vrede/666.gif

Daniël V.
17-09-2008, 18:25
Oeps....volgens mij heb ik wat verkeerd gezegd geloof ik. Ik heb je stukje wel helemaal gelezen. En je schrijft een nogal groot stuk over je, laat ik mijn woorden zorgvuldig kiezen, wat minder leuke aspecten uit je verleden. Dat valt gewoon op. Het stemde me wat treurig. Zoals je opmerking dat je single bent en dat altijd bent geweest....lijkt me niet fijn. Het feit dat je dat opschrijft, zegt toch dat je het graag kwijt wilt. Je schreef dat je geen echte vrienden had. Met jezelf laten gaan bedoelde ik.....vertellen wat je dwars zit/zat.

Uit zn verband rukken? Het zijn toch je eigen woorden? Als iemand ingaat op een bepaalde film die je erg goed vind zeg je toch ook niet....totaal uit zn verband gerukt want je haalt de rest van mn stukje niet aan?:confused:

Maar je voelt je behoorlijk aangevallen....da's niet de bedoeling lijkt me. Dus relax, drink een biertje en kijk een leuke film zou ik zeggen.
Nee, ik voel me niet aangevallen. Ik wil gewoon niet dat er een verkeerd beeld ontstaat naar aanleiding van een paar losse quotes. Quotes waar in de oorspronkelijke tekst van alles omheen stond waaruit duidelijk blijkt dat ik heel goed leef. Er is geen reden om treurig te zijn. Jouw opvatting over "altijd single" is puur de jouwe. Ik zit er zelf totaal niet mee. Idem dito het kwijt kunnen van dit soort dingen in persoonlijke kringen. Ook op dat gebied kan ik prima vooruit. Het is echt pure openhartigheid vanuit mijn karakter, en niet omdat ik van alles kwijt moet wat voorheen nooit kon... poeh, dat klinkt pas zwaar. :-P En zo zwaarmoedig heb ik het interview nooit benaderd, joh. :)

Ik hoop in ieder geval dat de overige 75% van het interview je ook zijn opgevallen. :-P Anders mag je je misschien nog eens afvragen wie van ons de duistere kijk op het leven heeft. :wink: