PDA

Bekijk de volledige versie : probleem upscaling sd-dvd via hd-dvd speler



tony_clifton
07-09-2008, 16:26
Ik heb een vraag ik krijg met originele dvd's geregeld de melding high resolution prohibited will play in standard resolution via mijn hd-dvd spelers ik heb een hd-e1 en een ep-30 bij beide het zelfde probleem als ik de dvd er uit haal en de speler weer opnieuw opstart doet deze het meestal wel.
Ik heb beide spelers geupdate met de laatste firmware.
Heeft iemand anders het zelfde probleem of is dit een bekend probleem?

diederik
08-09-2008, 16:39
Hoe heb je 'm aangesloten - HDMI of Component?

tony_clifton
08-09-2008, 17:58
Beide spelers via HDMI de ene op een 42inch hd-ready plasma en de ander op een 32 inch hdready lcd ik heb op beide tv's ook blu-ray en daar heb ik geen probleem mee

DVDProfilersFilmgek
10-09-2008, 12:57
Beide spelers via HDMI de ene op een 42inch hd-ready plasma en de ander op een 32 inch hdready lcd ik heb op beide tv's ook blu-ray en daar heb ik geen probleem mee

Je probleem lijkt op een software bug, dit omdat zoals je al aangeeft als je hem opnieuw start het over is.

Het bovenstaande antwoord/vraag geeft al een beetje de richting aan waarin wordt gedacht, namelijk een beveiliging die probeert te voorkomen dat een SD DVD wordt geupscaled via component.

Ik weet niet hoe de instellingen staan bij je HD DVD spelers, misschien dat daar nog wat in te stellen is.... anders blijft er bij een hapering niets anders over dan resetten door het apparaat even aan en uit te zetten.

BTW, -niet altijd-, staat je TV al vast aan als je speler aanzet of andersom? Bij mijn PS3 bijvoorbeeld krijg ik geen respons van de speler, of de TV moet aangezet worden, als hij dan van de TV wel de seintjes krijgt die nodig zijn om te gaan spelen, dan begint hij pas, heeft te maken met de HDCP een beveiliging die het niet toelaat dat HD over onbeveiligde verbindingen wordt weergegeven om het maar eens simpel te zeggen.

Heb er zelf weinig of geen ervaring mee, gebruik m'n PS3 en EP35 niet om SD DVD's mee af te spelen, gebruik daar de Oppo 981 voor, die is daar beter geschikt voor;-)

tony_clifton
10-09-2008, 18:38
Mijn tv staat al aan en ik heb inderdaad het zelfde met me ps3 die start pas op zodra ik hem of aan zet of op het hdmi kanaal zet.
Ik zal nog eens in de instellingen van beide spelers kijken.
En gebruik nu gewoon me ps3 voor sd-dvd beneden
en op de slaapkamer mijn samsung bdp1400
Maar in ieder gaeval bedankt