PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic DMP-BD30 icm "Enchanted"



Bambi
08-09-2008, 12:53
Hallo,

Sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een Blu-ray speler: de Panasonic DMP-BD30. Dit is een Profile 1.1 speler (heel bewust voor gekozen, omdat deze na de aankondiging van de Profile 2.0 opvolger BD35 behoorlijk goedkoop te koop was en ik geen toegevoegde waarde zie in de Profile 2.0).

Nu heb ik van het weekend geprobeerd daar de Blu-ray van Enchanted op te spelen. Dit gaat allemaal prima, met uitzondering van 1 bepaalde extra: "The D-files".
Deze extra is een spel waarbij je tijdens de film verschillende vragen gesteld krijgt en informatie krijgt over de films die gerefereerd worden in deze film (en dat zijn er flink wat, maar dat terzijde). De eerste vraag die wordt gesteld wordt, komt keurig in beeld en kan ik ook beantwoorden (er worden tien punten opgeteld bij de nog lege score). De vraag verdwijnt daarna echter niet uit het beeld (de film loopt op de achtergrond gewoon door) en wanneer de vragenstelller de volgende vraag stelt (in audio) verschijnt deze niet in het beeld. De eerste vraag staat er nog steeds, maar de schijf reageert niet op de cursortoetsen of de "OK" toets, waardoor ik dus feitelijk niet verder kan spelen. Het enige dat ik nog kan doen is terug naar het menu door op de afstandsbediening "Top menu" te kiezen of de hele weergave te stoppen.

Ik heb de speler (die toen ik hem kocht nog was voorzien van firmware versie 1.1) voorzien van de laatst beschikbare firmware voor Europa, versie 1.7 (status 8 september 2008; wellicht binnenkort een nieuwe update, daar deze voor de USA al beschikbaar is).

Nu vraag ik mij af of het kan komen doordat de schijf wellicht "Virtual package" gebruikt. Ik kan dit nergens achterhalen of controleren. Feit is wel dat het spel zonder problemen te spelen is op mijn PC (met Blu-ray brander en PowerDVD 8 ), maar ik wil het ook op mijn reguliere Blu-ray speler kunnen spelen.
Als iemand mij kan bevestigen dat er voor dit spel "Virtual package" wordt gebruikt, dan kan het liggen aan het feit dat ik geen SD-kaart in mijn Blu-ray speler heb zitten. Volgens de handleiding van de speler wordt de SD-kaart gebruikt voor de opslag van "Virtual package" data die nodig is bij het afspelen. Ik heb echter geen SD-kaart vrij. Er zit wel een SDHC-kaart in ons foto-toestel, maar ik wil die liever niet gebruiken om het te testen, aangezien de handleiding aanraadt de kaart in de speler te formatteren voor gebruik. Ik weet niet of ik de kaart dan weer correct geformatteerd krijg voor gebruik in het fototoestel.
En daarbij wil ik liever niet een SD-kaartje kopen voor niets (misschien overigens toch te allen tijde verstandig?? --> feedback).

Hoop dat er iemand is die mij kan voorzien van relevante informatie.

Arnold van Oostrum
08-09-2008, 21:44
Ik denk dat je met het formatteren geen problemen hoeft te verwachten.
Verder kost een SD kaartje eigenlijk maar heel weinig, dus als extra backup kaartje of zo kan het toch geen kwaad. Denk wel dat daar het probleem zit wat betreft het spel van Enchanted.

Bambi
09-09-2008, 07:25
Ik denk dat je met het formatteren geen problemen hoeft te verwachten.
Verder kost een SD kaartje eigenlijk maar heel weinig, dus als extra backup kaartje of zo kan het toch geen kwaad. Denk wel dat daar het probleem zit wat betreft het spel van Enchanted.
Dank voor je reactie. Dan zal ik binnenkort toch maar een SDHC-kaartje gaan kopen denk ik. De prijs valt inderdaad wel mee (ongeveer 12 euro voor 4Gb).

Bambi
16-09-2008, 09:46
Gisteren heb ik eindelijk een SDHC 4Gb kaartje gekocht en in geformatteerd in de BD30. Daarna "Enchanted" in de speler gedaan, spel gestart......... en helaas tot de conclusie moeten komen dat het dus niet daar aan lag. Het spel doet het nog steeds niet correct.

Ik heb inmiddels al een mailtje geschreven naar Disney Service en bericht gehad dat het is doorgestuurd naar Disney. Zien wat hiervan komt.

Tevens heb ik contact gehad met het Panasonic "Support" Center in Nederland. Daar konden (wilden?) ze me niet veel verder helpen. Aangegeven dat het een regio B schijfje is ("Meneer, kan het zijn dat het schijfje en de speler van verschillende regio's zijn?"), dat de nieuwste firmware is geinstalleerd ("Meneer, ik zal even wat navragen..."), gezegd dat het schijfje wel correct speelt op mijn PC met PowerDVD ("Meneer, probeert u het schijfje om te ruilen, want wellicht dat dat niet goed is") en uiteindelijk zei ze (na het nog een keer nagevraagd te hebben) dat ik het schijfje nog eens moest proberen op een andere BD30 (of andere speler) om te kijken of het aan de speler ligt.
Ik zou nu de speler terug moeten sturen via de winkel naar de support van Panasonic MET het schijfje van Enchanted en dan zullen ze het onderzoeken.
Dat ben ik dus niet van plan (ga geen schijfjes meesturen....).

Weet er iemand misschien een e-mail adres binnen Panasonic dat ik kan gebruiken om de situatie uit te leggen in de hoop dat ik wat betere (technische) respons terug kan krijgen??

johnsmeets
16-09-2008, 11:29
werk bd live eigenlijk wel?
kan het daar niet aan liggen, dat je internetverbinding moet hebben(en een kaartje in je speler)?

Bambi
16-09-2008, 13:05
werk bd live eigenlijk wel?
kan het daar niet aan liggen, dat je internetverbinding moet hebben(en een kaartje in je speler)?
De Panasonic BD30 is een Profile 1.1 speler (en heeft dus geen BD-Live of Ethernet aansluiting). Daarbij is "Enchanted" ook een disc die GEEN BD-Live heeft (in tegenstelling tot de nieuwe Disney releases, die merendeels BD-Live zullen hebben). Het spel heeft ook geen internetverbinding nodig en dient alleen ter eigen vermaak.

johnsmeets
16-09-2008, 13:07
ok wist ik niet, kon bij mijn speler de 50 ook iets niet spelen,maar kwam omdat internetverbinding het niet deed.:)

Bambi
26-09-2008, 07:25
Heb vandaag (eindelijk) een reactie van Disney gekregen. Als ik het schijfje naar hen opstuur (adres gekregen) met een beschrijving van het probleem, sturen ze een nieuwe op. Ik denk dat dit op dit moment even de beste oplossing is.
Iemand ervaring met het opsturen van schijfjes naar Disney? Kan ik dat met een normale postzending doen of raden jullie aan het aangetekend te doen?? Moet ik het in een bubble-envelop versturen of kan ik het ook versturen in een normale (A5-formaat) envelop? Hoe lang duurt het normaal gesproken voor ik een nieuw schijfje terug heb??

Verder niemand een e-mail adres van Panasonic of een andere manier om contact op te nemen met Panasonic over de problemen? Dat kan ik dan altijd nog doen als ik een nieuw schijfje heb ontvangen en de problemen blijven bestaan.

Sicco
29-09-2008, 09:05
ik heb 1 keer een schijfje opgestuurd. Dat ging toen om een omwissel actie van de dvd's van Monsters Inc. Dat ging toen erg goed! Binnen no-time had ik een nieuwe in huis. Aangetekend versturen is altijd verstandiger. Kost je €5 maar ben je er wel van verzekerd dat ie goed aankomt...

Bambi
10-10-2008, 07:31
Ik heb gisteren firmware versie 2.0 voor de Panasonic DMP-BD30 van de support site (http://www.panasonic.net/support) gedownload en geinstalleerd op de speler. Daarna werkte het spel prima!!
Nu nog de tijd nemen om het helemaal te spelen :D

BASIL
10-10-2008, 08:53
Ik heb gisteren firmware versie 2.0 voor de Panasonic DMP-BD30 van de support site (http://www.panasonic.net/support) gedownload en geinstalleerd op de speler. Daarna werkte het spel prima!!
Nu nog de tijd nemen om het helemaal te spelen :D

Ziet je een verschil na het instaleren van de laatste firmware? :wink:

Bambi
10-10-2008, 10:31
Ziet je een verschil na het instaleren van de laatste firmware? :wink:
Ik zie op het eerste gezicht verder geen verschil met de output na de firmware update. Het enige grote verschil is dus dat het spel "The D-files" op de "Enchanted" Blu-ray voor de update niet werkte (met versie 1.7) en daarna dus wel.

BASIL
10-10-2008, 16:19
Bedankt de informatie. De upgrate is dus niet dringend voor mij:wink: