PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic TH-46PZ85E of TH-42PZ800E



Master S
11-09-2008, 10:29
Zoals je in de topictitel al kan lezen twijfel ik tussen deze twee toestellen, de Panasonic TH-46PZ85E of TH-42PZ800E, qua prijsklasse liggen ze dicht bij elkaar. Het verschil is dat de PZ800 beter geluid heeft en een 10bit paneel + deep colour, maar is dit echt een voordeel ten opzichte van de PZ85 serie ?
Ik ga straks naar de Media Markt om de schermen eens te vergelijken maar ik had graag jullie reacties al eens gehoord.

Nog wat nuttige info:

- ik zit er minstens 2,6 m vandaan en maximum 3 m.
- ik ben van plan om in november op Blu-ray over te stappen maar ik kijk nu dus nog volledig DVD dus ik vraag mij af of de 46" niet te groot is voor een kijkafstand van 2,6 m ?

Mvg,
Stijn

sharky
11-09-2008, 17:08
46'' te groot nee hoor ;)

Maar de PZ800 is imo ook veel mooier design (1 geheel)
De 85 heeft een rare grijze balk eronder.

Maar misschien dat jij het wel mooi vind.
Anders kan je nog voor de PZ80 gaan die niet veel verschilt met de 85.

Sicco
11-09-2008, 17:34
ik vind de 800 ook zeker mooier dan de 85. Volgens mij is het voornaamste verschil dat de 800 net als de 80 'Real Cinema' mist die de 85 weer wel heeft. Dit is geen optie die je aan of uit kan zetten, maar is een stukje techniek dat er voor zorgt dat de 24p signalen beter worden verwerkt en geen 'judder' hebben (trillingen bij snelle beelden). Dit heb ik enkel van horen zeggen en nooit 1 op 1 kunnen vergelijken dus ik weet niet of het echt verschil maakt, maar als je ze allebei live kan zien kom je er vanzelf achter :)

sharky
11-09-2008, 17:52
Ik heb iig geen last van judder.

Sicco
11-09-2008, 17:57
oh ja, daar hadden wij het volgens mij al over gehad he :)

Master S
11-09-2008, 18:01
Vanmiddag in de Mediamarkt de 42pz85 naast de 46pz80 gezien en wow de 46" is echt groot :D, het wordt dus de 46pz85 :bier: Beeldkwaliteit was gewoon subliem !!

Master S
11-09-2008, 18:54
46'' te groot nee hoor ;)

Maar de PZ800 is imo ook veel mooier design (1 geheel)
De 85 heeft een rare grijze balk eronder.

Maar misschien dat jij het wel mooi vind.
Anders kan je nog voor de PZ80 gaan die niet veel verschilt met de 85.

DVD's zien er dan nog goed uit op zo'n groot scherm op die afstand ? Want dat is een beetje mijn vrees dat DVD's er dan slecht gaan uitzien.

sharky
11-09-2008, 21:41
oh ja, daar hadden wij het volgens mij al over gehad he :)

;-)

Maar mooie keus 46PZ85 (y)

En dvd ziet er nog steeds prima uit.
En die paar maanden die je moet wachten kan je wel overbruggen tot je je BR speler hebt.
De BR speler scaled je DVD up naar 1080p dus ziet het er weer net wat beter uit.

Master S
13-09-2008, 22:50
Nog even een klein vraagje, is het nederlands model 46PZ85 gelijk aan het belgisch model 46PZ85E ? Ik vraag dit omdat deze TV in Nederland beduidend goedkoper is dan in België. Op de website van panasonic.nl en panasonic.be zie ik geen verschil tussen de analoge tuner die er in zit, enige verschil is de DVB-T tuner denk ik maar die ga ik toch niet gebruiken. Weet iemand hier iets over ?

Mvg,
Stijn

Sicco
15-09-2008, 20:39
Ik kan me haast niet voorstellen dat er een verschil in zit...

eschabra
18-09-2008, 21:02
Hallo,

Ik lees op de internationale site dat er ook een TH-46PZ800 bestaat, alleen wanneer komt deze ook naar NL.

sharky
19-09-2008, 16:47
Waarschijnlijk niet.
In NL is alleen de 42 en 50'' leverbaar.

Master S
05-10-2008, 18:32
Ik heb hem nu een weekje in bezit, de 46PZ85E dus, en de beeldkwaliteit van DVD's is absoluut schitterend. Deze week ga ik ook een PS3 aanschaffen en daarop blu-ray films kijken, ik ben benieuwd :-D

Is er iemand die trouwens weet welke de beste instellingen zijn voor de eerste 200 uren, ik heb hem op cinema ingesteld en de helderheid staat ietsje minder dan 50% (+/- 45%) en het constrast staat een stuk minder dan 50% (+/- 40%). Ik heb beeldverbeteraars zoals Intelligent Frame Creation en Picture Noise Reduction voorlopig afgezet. Zijn deze instellingen goed of zijn er nog suggesties ? Hoe kan je trouwens zien hoeveel uren de plasma al gespeeld heeft, ik vind dit namelijk echt nergens in de instellingen en in de handleiding staat ook niet echt veel uitleg.

Mvg,
Stijn

Arnold van Oostrum
06-10-2008, 10:47
Ik heb hem nu een weekje in bezit, de 46PZ85E dus, en de beeldkwaliteit van DVD's is absoluut schitterend. Deze week ga ik ook een PS3 aanschaffen en daarop blu-ray films kijken, ik ben benieuwd :-D

Is er iemand die trouwens weet welke de beste instellingen zijn voor de eerste 200 uren, ik heb hem op cinema ingesteld en de helderheid staat ietsje minder dan 50% (+/- 45%) en het constrast staat een stuk minder dan 50% (+/- 40%). Ik heb beeldverbeteraars zoals Intelligent Frame Creation en Picture Noise Reduction voorlopig afgezet. Zijn deze instellingen goed of zijn er nog suggesties ? Hoe kan je trouwens zien hoeveel uren de plasma al gespeeld heeft, ik vind dit namelijk echt nergens in de instellingen en in de handleiding staat ook niet echt veel uitleg.

Mvg,
Stijn
De standaard contrast en helderheid instellingen bij Cinema zijn okay.
Intelligent Frame Creation doet niets met je beeld qua kleur en contrast, dus kun je best aan laten staan. Dit is een optie die voor soepele beedverwerking moet zorgen.
Ergens is een optie die iets met kleurbeheer doet, die moet je uitzetten.
De kleurtemperatuur kun je het beste op Warm zetten, dan heb je een kleurtemperatuur die redelijk dicht in de buurt van de norm ligt.
Je kunt het aantal gespeelde uren alleen in het verborgen service menu terugvinden. Ik raad je niet aan om dat menu in te gaan.

Master S
08-10-2008, 22:06
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb wel nog een klein vraagje, in het menu instellingen is er een optie beeldscan. Oorspronkelijk stond deze optie aan, maar als ik die optie uitzet wordt het beeld precies een beetje uitgezoomd. Ik weet nu niet welke van de twee het juiste beeld geeft ?

Edit: heb het al gevonden.

Sphinkx
09-10-2008, 12:52
Is het prijsverschil tussen een TH-46PZ85E of TH-42PZ800E eigenlijk gerechtvaardigd?

Grote verschil van 800 met 85 is beter geluid, +1 hdmi & deep cinema colour.

Voor mij persoonlijk is geluid niet nodig want daarvoor heb ik een uitstekende setup. Dus zou enkel voor de extra hdmi en die deep cinema colour zijn dat ik voor een 800E zou moeten gaan. Is dit zijn geld waard? Vooral over die deep colour heb ik mijn vraagtekens...


BTW Master S (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=12274): Waar gekocht? Want ik woon in jouw buurt...

Master S
10-10-2008, 22:20
Is het prijsverschil tussen een TH-46PZ85E of TH-42PZ800E eigenlijk gerechtvaardigd?

Grote verschil van 800 met 85 is beter geluid, +1 hdmi & deep cinema colour.

Voor mij persoonlijk is geluid niet nodig want daarvoor heb ik een uitstekende setup. Dus zou enkel voor de extra hdmi en die deep cinema colour zijn dat ik voor een 800E zou moeten gaan. Is dit zijn geld waard? Vooral over die deep colour heb ik mijn vraagtekens...


BTW Master S (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=12274): Waar gekocht? Want ik woon in jouw buurt...

Ik heb hem bij Bobshop gekocht in Tilburg, Nederland.

Ik twijfelde eerst ook tussen de PZ800 en PZ85 maar uiteindelijk vond ik die extra hdmi poort en deep cinema colour bij de PZ800 niet voldoende om mij over de streep te trekken. Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel een groot verschil vond in schermgrootte tussen 42" en 46" in de Media Markt, dus ik ben voor de 46PZ85 gegaan en nog geen moment spijt van gehad (y)

Arnold van Oostrum
12-10-2008, 12:25
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb wel nog een klein vraagje, in het menu instellingen is er een optie beeldscan. Oorspronkelijk stond deze optie aan, maar als ik die optie uitzet wordt het beeld precies een beetje uitgezoomd. Ik weet nu niet welke van de twee het juiste beeld geeft ?

Edit: heb het al gevonden.
En voor andere lezers. Bij Panasonic beeldscan op UIT zetten, dan heb je een beeld zonder overscan. Deze optie is alleen beschikbaar bij een 1080 input signaal.

zzino1977
01-12-2008, 16:18
ze vertelde me dat je last kan hebben van licht inval op een plasmascherm.
heb 2 ramen achter de zetel , gaat dat storen als ik door de dag tv kijk.
ik sta op punt om een 46pz85e te kopen.

Arnold van Oostrum
01-12-2008, 16:48
Welkom op ons forum.

Elk scherm heeft last van lichtinval. Om spiegelingen te reduceren is vaak een coating op het scherm aangebracht die de reflectie moet verminderen. Maar je blijft het altijd in beperkte mate zien, zeker als het een raam betreft waar direct zonlicht opvalt.
De Panasonic is voor de prijs een hele goede keuze.

Guus Josee
06-12-2008, 21:28
Ik twijfel tussen de Panasonic TH-50PX8E is HD Ready wel een gunstig prijstelling.
Heeft wel 1080P beeldverwerking en 24P.
Of de duurdere Panasonic TH-46PZ85 wel Full HD en 24P real cinema.
Zou het verschil ondanks de 1080P beelverwerking van TH-50PX8E, toch te groot zijn?

Guus Josee
08-12-2008, 20:46
Na veel wikken wegen en winkels bezoeken, de Panasonic TH46-PZ80 besteld.
Na 2 lcd tv`s onze eerste plasma.
Ik wilde eerst de TH-50PX8E HD Ready bestellen, maar aangezien ik er ook een PS3 heb op aangesloten om te gamen en blu ray te kijken dacht ik dat het toch beter was om voor Full HD te gaan.
Hopelijk een goede keus.

Mr_Parker
13-02-2009, 21:20
Ik "misbruik" dit topic maar voor een vraag die hier een beetje op aansluit.

Na een groot debacle eind 2007 met de eerste Philips Aurea (42PFL9900) ben ik weer terug gekeerd naar mijn 32" CRT van Philips (32PW9551).
Debacle => Van Ambilight krijg ik hoofd pijn tgv RGB leds (ook al zet ik ze vast in continu "wit". Beeld vond ik nu niet 100% super, ook daar leek het af en toe rood / groen / blauw te knipperen in oa ondertiteling.

Nu komt er deze lente echter van mijn favoriete merk Cambridge Audio eindelijk een Blu-ray speler en ook een hierbij passende Audio HD receiver. Zo goed als zeker zullen mijn huidige Azur 540D DVD speler en 540R receiver het veld hiervoor gaan ruimen. Nu wordt met dit in het achterhoofd toch weer eens tijd om na te denken over een nieuwe tv.

Ik zal mijn DVD collectie zeker niet volledig gaan vernieuwen door BR uitgaves, maar enkele natuurlijk wel.
Verder zie ik bij Pioneer schermen bij hoge contrast overgangen, wit naar zwart (bijv wegspringen ondertitels), heel vaak kort een groene waas, pioneer valt om die reden, en het stop zetten van de productie, eigenlijk af.
Dan komen we bij het design van Panasonic plasma schermen. Toch niet helemaal mijn ding die rare ronding / boog onderlangs.

Formaat is max 42", Aan is het gaaf om zo groot of nog groter te hebben maar uit is het wel een enorm zwart vlak. En na mijn ervaring met de 42" Philips vind ik dit formaat toch echt groot genoeg.

Nu laat ik al het geluid via mijn KEF iQ7 front speakers en bij films etc eveneens iQ7 rears en iQ6c center lopen dus geluid boeit me bij de tv totaal niet.
Nu zag ik oa de TH-42PF11EK/UK (http://ftp://ftp.panasonic.com/pub/Panasonic/Drivers/PBTS/brochures/S_TH-42PF11UK.pdf) van Panasonic, niet zo zeer een tv maar meer een "monitor".
Zou deze ook goed dienst kunnen doen als tv. Ik maak gebruik van digitale tv dus tuner is al apart in de set-top box.

Arnold bij jij of iemand anders hier bekend met dit toestel?
Of heb jij of iemand anders evt. andere suggesties, ook goede lcd's mogen natuurlijk aangedragen worden, ik wil de uit eindelijke kandidaten toch eerst ook zelf zien spelen, als is dat met de Panasonic wat lastig....
Design van de evt. voorgestelde tv moet wel liefst redelijk strak zijn.

Michael Hamers
14-02-2009, 09:06
Ik "misbruik" dit topic maar voor een vraag die hier een beetje op aansluit.

Na een groot debacle eind 2007 met de eerste Philips Aurea (42PFL9900) ben ik weer terug gekeerd naar mijn 32" CRT van Philips (32PW9551).
Debacle => Van Ambilight krijg ik hoofd pijn tgv RGB leds (ook al zet ik ze vast in continu "wit". Beeld vond ik nu niet 100% super, ook daar leek het af en toe rood / groen / blauw te knipperen in oa ondertiteling.

Nu komt er deze lente echter van mijn favoriete merk Cambridge Audio eindelijk een Blu-ray speler en ook een hierbij passende Audio HD receiver. Zo goed als zeker zullen mijn huidige Azur 540D DVD speler en 540R receiver het veld hiervoor gaan ruimen. Nu wordt met dit in het achterhoofd toch weer eens tijd om na te denken over een nieuwe tv.

Ik zal mijn DVD collectie zeker niet volledig gaan vernieuwen door BR uitgaves, maar enkele natuurlijk wel.
Verder zie ik bij Pioneer schermen bij hoge contrast overgangen, wit naar zwart (bijv wegspringen ondertitels), heel vaak kort een groene waas, pioneer valt om die reden, en het stop zetten van de productie, eigenlijk af.
Dan komen we bij het design van Panasonic plasma schermen. Toch niet helemaal mijn ding die rare ronding / boog onderlangs.

Formaat is max 42", Aan is het gaaf om zo groot of nog groter te hebben maar uit is het wel een enorm zwart vlak. En na mijn ervaring met de 42" Philips vind ik dit formaat toch echt groot genoeg.

Nu laat ik al het geluid via mijn KEF iQ7 front speakers en bij films etc eveneens iQ7 rears en iQ6c center lopen dus geluid boeit me bij de tv totaal niet.
Nu zag ik oa de TH-42PF11EK/UK (http://ftp://ftp.panasonic.com/pub/Panasonic/Drivers/PBTS/brochures/S_TH-42PF11UK.pdf) van Panasonic, niet zo zeer een tv maar meer een "monitor".
Zou deze ook goed dienst kunnen doen als tv. Ik maak gebruik van digitale tv dus tuner is al apart in de set-top box.

Arnold bij jij of iemand anders hier bekend met dit toestel?
Of heb jij of iemand anders evt. andere suggesties, ook goede lcd's mogen natuurlijk aangedragen worden, ik wil de uit eindelijke kandidaten toch eerst ook zelf zien spelen, als is dat met de Panasonic wat lastig....
Design van de evt. voorgestelde tv moet wel liefst redelijk strak zijn.

Ik heb zelf de 42PZ80 en ben er zeer tevreden over. En biedt absoluut waar voor je geld aangezien hij bij veel webwinkels onder de €1000,00 ligt. Ik speel uiteraard ook blu-ray en het ziet er simpelweg schitterend uit.

Mr_Parker
14-02-2009, 09:52
Zover ik nu op internet heb kunnen vinden zijn de 42PZ80 en de 42PF11 in hoofdllijnen gelijk met kanttekening...

De PF serie zou nog beter bestand zijn tegen inbranden, mede van belang voor de eigenlijk doel groep door relatief vaker gebruik van still images (reclame borden).
De PF serie zou nog preciezer zijn met 1:1 pixel mapping, nog betere kleuren, nog betere bouw kwaliteit en lagere fouten acceptatie ("betere garantie" om het maar zo te zeggen).

Dus met een aanvulling van een dual HDMI bay (uiteindelijk zal 1 voldoende zijn omdat ik ze via de uiteindelijke receiver zal gaan aansluiten) zou de 42PF11 een zeer goede tv zijn?

Michael Hamers
14-02-2009, 17:19
Zover ik nu op internet heb kunnen vinden zijn de 42PZ80 en de 42PF11 in hoofdllijnen gelijk met kanttekening...

De PF serie zou nog beter bestand zijn tegen inbranden, mede van belang voor de eigenlijk doel groep door relatief vaker gebruik van still images (reclame borden).
De PF serie zou nog preciezer zijn met 1:1 pixel mapping, nog betere kleuren, nog betere bouw kwaliteit en lagere fouten acceptatie ("betere garantie" om het maar zo te zeggen).

Dus met een aanvulling van een dual HDMI bay (uiteindelijk zal 1 voldoende zijn omdat ik ze via de uiteindelijke receiver zal gaan aansluiten) zou de 42PF11 een zeer goede tv zijn?

Als die in principe dezelfde techniek gebruikt als degene die ik heb zul je er geen slechte koop aan hebben.

Rik P.
24-02-2009, 19:36
Toch even een korte topickaping:

Sinds enkele dagen heb ik een 42PZ85 staan. Hierin heb ik een Digitennekaartje gestoken en ik "geniet" nu van televisie.
Voorheen had ik een LG plasma en bij het drukken op de knop "Guide" op de afstandsbediening verscheen daarbij een programmagids. Nu op tv, straks op tv, alles was mooi zichtbaar. Bij deze Panasonic verschijnt bij het drukken op de knop echter een simpele zenderlijst. Notebane dezelfde lijst als wanneer ik op "Ok" druk.

Weet iemand waar de programmagids verstopt zit? Of zit deze functie er gewoon niet op?

Michael Hamers
24-02-2009, 21:00
geen idee. Ik gebruik een losse ontvangen van Ziggo. Biedt zowiezo veel beter beeld dan digitenne...

Rik P.
24-02-2009, 22:29
Ik heb een plaatje gevonden van de EPG van de 42PX80:
http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TH42PX80/epg.jpg

Het lijkt mij dat ik dit dus ook op de PZ moet kunnen krijgen. Morgen maar eens met Panasonic bellen.

Rik P.
26-02-2009, 11:33
Gebeld met Panasonic: In Nederland wordt EPG niet ondersteund, al jaren niet en dat gaat ook niet gebeuren (dus geen softwareupdate). Via een extern kastje werken kan wel, maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten (digitennekastje betaal je meer voor, werkt slecht, extra afstandbediening, etc). Fijn zo'n Panasonic met DVB-T.

@Michael H: Helaas ben ik Digitenne gebonden door gebrek aan CAI.

Kurtjevv
14-03-2009, 09:57
Hallo iedereen, ik zit ook een beetje met een dilemma.
Ik zou ook graag een nieuwe tv aankopen, plasma of lcd...

Nu hoor ik ontzettend veel goede dingen over Panasonic. Zowel de 42PZ800 of de 46pz80 /46pz85 spreken mij aan en liggen in het budget dat ik voor ogen heb...

Ik ben in het bezit van een Pana BD-35 BR speler. En een volledige set Onkyo / Wharfedale Evo² / BK Monolith. De zitafstand is ongeveer 2 a 3 meter.

Welke tv kunnen jullie mij aanraden? Mijn broer heeft een Sony 46W4500 staan, en dit beeld is ook niet slecht te noemen...

groetjes
Kurt

Michael Hamers
14-03-2009, 11:09
Hallo iedereen, ik zit ook een beetje met een dilemma.
Ik zou ook graag een nieuwe tv aankopen, plasma of lcd...

Nu hoor ik ontzettend veel goede dingen over Panasonic. Zowel de 42PZ800 of de 46pz80 /46pz85 spreken mij aan en liggen in het budget dat ik voor ogen heb...

Ik ben in het bezit van een Pana BD-35 BR speler. En een volledige set Onkyo / Wharfedale Evo² / BK Monolith. De zitafstand is ongeveer 2 a 3 meter.

Welke tv kunnen jullie mij aanraden? Mijn broer heeft een Sony 46W4500 staan, en dit beeld is ook niet slecht te noemen...

groetjes
Kurt

Ga voor de Pana 46PZ80. Veel tv voor je geld...

Kurtjevv
14-03-2009, 12:51
Ga voor de Pana 46PZ80. Veel tv voor je geld...

Terwijl ik dan iets meer na boven lees dat de 85 de meerprijs zeker en vast waard is :)

damn moeilijke keuze...

Heb overlaatst trouwens ook die Toshiba LCD's aan het werk gezien, spelen ook niet verkeerd naar mijn mening...

Symphony X
16-03-2009, 13:28
Van plan om de pana 46pz85 te nemen, vroeg mij af: hoe zit het met inbranding na de 200 uur inspeeltijd, ik las dat je de eerste 200 uur de tv niet constant op 1 net moet laten staan. Maar erna? zou ik dan gewoon bijv de tour de france in de zomer kunnen kijken 5-6 uur lang achter elkaar met het 1 logo (NED 1) constant in beeld, of een flinke tijd achter elkaar gamen, waarbij de hud dus gewoon ook die heletijd op dezelfde plek staat?

Michael Hamers
16-03-2009, 16:29
Van plan om de pana 46pz85 te nemen, vroeg mij af: hoe zit het met inbranding na de 200 uur inspeeltijd, ik las dat je de eerste 200 uur de tv niet constant op 1 net moet laten staan. Maar erna? zou ik dan gewoon bijv de tour de france in de zomer kunnen kijken 5-6 uur lang achter elkaar met het 1 logo (NED 1) constant in beeld, of een flinke tijd achter elkaar gamen, waarbij de hud dus gewoon ook die heletijd op dezelfde plek staat?

De mijne heeft de mijlpaal van 200 uur misschien nu wel gehaald, misschien net niet. Maar van inbranden heb ik tot nog toe geen last. Ik game ook op de tv en heb hele avonden 1 zender opstaan. Veronica = comedy (y)
Wel is bijvoorbeeld na het kijken van een BR en de ondertiteling heeft bijvoorbeeld in het zwarte gedeelte gestaand, dat ik dan nog even een vage waas zie, maar die is na een kwartiertje gewoon tv kijken verdwenen en valt ook alleen op bij een zwarte achtergrond.

Plasma's branden niet zo makkelijk meer in...

.:Quadran:.
16-03-2009, 20:39
Op bepaalde Engelstalige sites las ik dat er nauwelijks een prijsverschil zou zijn tussen de nieuwe panasonic 2009-lijn en die van 2008.

Misschien toch beter nog even afwachten?

Ik denk dat ik ga voor het 42" model uit de V10-serie. Heeft een adviesprijs gekregen van 1699€.

Michael Hamers
16-03-2009, 21:02
Op bepaalde Engelstalige sites las ik dat er nauwelijks een prijsverschil zou zijn tussen de nieuwe panasonic 2009-lijn en die van 2008.

Misschien toch beter nog even afwachten?

Ik denk dat ik ga voor het 42" model uit de V10-serie. Heeft een adviesprijs gekregen van 1699€.

Ik ben lekker tevreden met mijn 42PZ80 voor €955 eurootjes...

Symphony X
28-03-2009, 00:07
Hebben jullie trouwens last van de ventilatoren? Ik hoor ze nu namelijk, het is dan wel nacht en weinig omgevingsgeluiden, maar toch, horen jullie de ventilatoren savonds met weinig geluid om je heen?

Michael Hamers
28-03-2009, 08:20
Hebben jullie trouwens last van de ventilatoren? Ik hoor ze nu namelijk, het is dan wel nacht en weinig omgevingsgeluiden, maar toch, horen jullie de ventilatoren savonds met weinig geluid om je heen?

Je hoort ze idd wel een heel klein beetje. Maar dat stoort mij absoluut niet. Aangezien ik bijna altijd het volume van mijn HT hoger heb dan fluisterstand, want luidruchtige ventilatoren zijn het absoluut niet...

Symphony X
28-03-2009, 10:47
Maar hoor jij ze ook op bijv 2-3 meter van je tv af? Ik hoor ze bijv net niet boven het geluid van mijn tv, op normaal volume. Gaan de ventilatoren soms ook steeds harder in de inspeelperiode, want het valt pas op sinds gisteravond.

Mr_Parker
28-03-2009, 14:21
Ik weet niet of in de consumenten modellen dezelfde ventilatoren, en hoeveelheid ventilatoren zitten als ik de pro serie maar als ik mijn scherm aanzet hoor ik kort de zes ventilatoren hard draaien. Daarna vallen deze naar een zeer laag toeren tal en hoor ik ze staand bij het scherm nog heel zachtjes. Ga ik op 2 tot 3 meter zitten hoor ik ze in een dood stille ruimte nog maar zet ik de receiver aan op een normaal volume hoor ik ze al niet meer.
Als ik naar het scherm kijk heb ik deze overigens ook een stuk van de muur af, +/- 25 cm tussen muur en achterkant scherm. De warmte kan dan ook goed weg en de ventilatoren hoor ik dus normaal niet schakelen naar een hogere snelheid.

Symphony X
28-03-2009, 14:36
Precies wat ik hoor, het begint vrij hard(gelijk bij het aanzetten van de plasma hoor je ze brommen) en vervolgens alleen nog in een doodstille ruimte. Wel vreemd dat ik dit de afgelopen week niet opgemerkt hebt, als het van het begin zou moeten zijn, Mijn plasma staat ongeveer tussen de 7-10 cm van de muur, dit door een vaste wandbeugel. Vraag mij alleen af of dit normaal is. zo niet zou ik er toch stiekem aan gaan irriteren. Mar om 'm nou gelijk terug te brengen of te gaan bellen gaat mij denk ik wat te ver, vooral vanwege het feit dat het zelden echt stil in mijn slaapkamer is.

Hoop alleen niet op hitteproblemen.

Michael Hamers
28-03-2009, 17:02
Precies wat ik hoor, het begint vrij hard(gelijk bij het aanzetten van de plasma hoor je ze brommen) en vervolgens alleen nog in een doodstille ruimte. Wel vreemd dat ik dit de afgelopen week niet opgemerkt hebt, als het van het begin zou moeten zijn, Mijn plasma staat ongeveer tussen de 7-10 cm van de muur, dit door een vaste wandbeugel. Vraag mij alleen af of dit normaal is. zo niet zou ik er toch stiekem aan gaan irriteren. Mar om 'm nou gelijk terug te brengen of te gaan bellen gaat mij denk ik wat te ver, vooral vanwege het feit dat het zelden echt stil in mijn slaapkamer is.

Hoop alleen niet op hitteproblemen.

Als ik de tv net aan zet hoor je ze idd wel even flink. Maar je hoeft niet bang te zijn voor oververhitting, want dan draaien ze gewoon sneller als het erg warm is...

Symphony X
28-03-2009, 21:50
Maar het is dus iets normaals bij de plasma, als ik het zo begrijp?

Michael Hamers
29-03-2009, 10:37
Maar het is dus iets normaals bij de plasma, als ik het zo begrijp?

bij mijn Panasonic is het iig normaal...

Roy de Jong
02-04-2009, 07:59
Ik ben zelf eigenaar van een 46PX80 en ook hier hoor je de ventilatoren bij het aanzetten van de TV.
Maar zodra ik beeld en geluid heb valt er niets meer te horen van de vents.