PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met schema guide+ pioneer DVR545



jammah
20-09-2008, 23:49
Ik heb al meer dan een jaar een pioneer DVR 545 en sinds kort kan ik niet meer in het schema van de guide+ komen om te kijken wat ik heb ingesteld om op te nemen of om die geplande opnames te bewerken.
Sterker nog; als ik dat probeer dan loopt het apparaat vast en werkt er niks meer totdat ik de aan/uit-knop op het apparaat 5 seconden ingedrukt houdt. Dan gaat ie uit en kan ik hem weer aanzetten en werkt het apparaat weer. Ik heb de laatste firmware al geïnstalleerd (versie 4.16 meen ik) maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand dezelfde ervaring en, beter nog, een oplossing voor dit probleem?

Henk Van de Casteele
21-10-2008, 20:00
Heb hetzelfde toestel. Mijn ervaringen met Guide+ zijn ook niet positief te noemen.
Als ik een programma heb geselecteerd, dan gebeurt het veel dat hij te laat opneemt en te vroeg stopt. Of dat de timing zo verkeerd is dat hij al een hele tijd het vorige programma opneemt en dan maar de helft van m'n geselecteerd programma. :nono:
Wou ook al eens proberen om een firmware upgrade te doen, maar denk dat het niet zal baten.

P@trick_DVD
26-10-2008, 16:32
jamma,
Heb je al eens geprobeerd je recorder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Hiermee worden ook meteen alle Guide Plus+ instellingen gewist. Het lijkt er namelijk op dat er ergens corrupte data op je harddisk staat, welke de recorder laat vastlopen. Als dit niet werkt, contact opnemen met Pioneer. Je hebt namelijk gewoon 2 jaar fabrieksgarantie op deze recorder.

Henk,
Je ervaringen hebben niets te maken met je toestel. De Guide Plus+ gegevens zijn gewoon niet altijd actueel (net als een papieren TV gids). Ik pas meestal het programma aan door het 5 minuten eerder te laten beginnen en 10 minuten later te laten eindigen. Helaas maken sommige zenders nog wel eens een potje van hun programmering, waardoor dit niet altijd voldoende blijkt.