PDA

Bekijk de volledige versie : Stephen King DVD Release Dates Bevestigd



Cenobite
18-06-2002, 15:50
Jippie ... 3 Stephen King titels zijn OFFICIEEL bevestigd en hebben release dates.

STEPHEN KING

The Stephen King Web Presence is reporting that Warner Home Video will release DVD versions of "It" and the 1985 anthology Cat's Eye in time for Halloween. Meanwhile, the miniseries remake of The Shining is due in either late 2002 or early 2003. Extra features will include an audio commentary with King, interviews with Mick Garris, Steven Weber and more to be announced.

Hehehe... IT en The Shining Miniseries zit ik al jaaaaren op te wachten...

:D :D

Dave
18-06-2002, 17:02
Jippie ... 3 Stephen King titels zijn OFFICIEEL bevestigd en hebben release dates.

STEPHEN KING

Hehehe... IT en The Shining Miniseries zit ik al jaaaaren op te wachten...

:D :D

Werd tijd ik zit ook al heel lang op beide te wachten!!!

Daniel1974
18-06-2002, 17:02
It wil ik zeker hebben. Een andere waar ik op zit te wachten is Dark Half. The Stand is al te krijgen op DVD ook een heel erg mooi film, maar wel lang (6 uur)

The King versie van The Shining was volgens het boek gemaakt. Ik prefeer echter de Kubrick versie, ook al is er van het oorsronkelijke verhaal niet heel erg veel over. Nicholson zet zijn personage zo ongelofelijk goed neer.

Cenobite
19-06-2002, 10:00
Het zijn twee totaal verschillende films. De kubrick versie heeft een geweldige Jack Nicholson , maar in de Miniserie is de verhaallijn veel dieper en geloofwaardiger. In de Kubrick versie is Jack Nicholson aan het begin van de film al zo gek als een deur, in de miniserie zie je een "normale" hoofdpersoon die tijdens de film pas langzaam helemaal gek wordt , en dus de verhaallijn van King veel nauwkeuriger volgt. De akteurs in de Miniserie doen ook goed hun best.

Ik heb ze dus dadelijk allebei , en dan ben ik zeer happy :D

Steven Maas
19-06-2002, 10:21
IT, dat is echt stoer. Van "The shining" ben ik nog niet echt overtuigt. Eens afwachten wat hij gaat kosten.

Dave
19-06-2002, 15:41
Het zijn twee totaal verschillende films. De kubrick versie heeft een geweldige Jack Nicholson , maar in de Miniserie is de verhaallijn veel dieper en geloofwaardiger. In de Kubrick versie is Jack Nicholson aan het begin van de film al zo gek als een deur, in de miniserie zie je een "normale" hoofdpersoon die tijdens de film pas langzaam helemaal gek wordt , en dus de verhaallijn van King veel nauwkeuriger volgt. De akteurs in de Miniserie doen ook goed hun best.

Ik heb ze dus dadelijk allebei , en dan ben ik zeer happy :D

Yep precies dat is ook mijn reden waarom is ze bedie goed wvind en dus ook beide wil (De Kubrick heb ik al)

Roberto van Rooijen
19-06-2002, 16:13
Hoe staat het met het geluid en de ondertiteling?

Cenobite
20-06-2002, 11:15
Je kunt niet verwachten dat een R1 Disc nederlanse ondertiteling heeft . Waarschijnlijker zijn Engels / Spaans en Frans.

"IT" heeft de grootste kans op een 5.1 soundtrack omdat Warner bezig is met een uitgebreide restauratie en remastering van de orginele master tapes. The Shining 1997 is een TV product en heeft zeer waarschijnlijk een Dolby Digital 2.0 Soundtrack. Beide zullen een Full Frame ( 4:3 / 1.33:1 ) presentatie zijn.

Oakey
20-06-2002, 11:54
...The Shining 1997 is een TV product ...

It is ook een TV-serie.

Cenobite
24-06-2002, 09:50
It is ook een TV-serie.


GOED lezen is ook een kunst , ik zeg nergens dat IT geen TV Serie is .

kaptein Pikaard
16-07-2002, 19:57
is het ook niet want bij onze videotheek kun je hem huren als film duz geen miniserie!

gavin
16-07-2002, 20:23
Wat ? Is The Stand al op dvd ? Nergens gezien, zeker regio 1.
Sterke film en sterk boek trouwens. Maar euh weet iemand waar deze te krijgen is ?

Dave
16-07-2002, 20:47
is het ook niet want bij onze videotheek kun je hem huren als film duz geen miniserie!

Wat bedoel je It of the Stand??

It is die anders R1 of R2???

kaptein Pikaard
17-07-2002, 18:29
Ik bedoel IT,het stond er vaag maar bedoel toch IT.
bij onze video theek kun je hem gewoon huren als film maar op VHS nog steeds :mad:

Sander Dubbeldam
18-07-2002, 10:03
IT is wel beter :D, alleen nog een tijdje wachten tot ie op r1 uitkomt en dan nog r2 :(

Dave
18-07-2002, 17:54
Ik bedoel IT,het stond er vaag maar bedoel toch IT.
bij onze video theek kun je hem gewoon huren als film maar op VHS nog steeds :mad:
Tja dus geen DVD... Video heeft elke videotheek wel volgens mij...

BrianB
20-07-2002, 14:17
is het ook niet want bij onze videotheek kun je hem huren als film duz geen miniserie!

Dat is het wel, kijk hier (http://us.imdb.com/Title?0099864) maar. Er staat duidelijk TV bij, dus is het een miniserie.

Sander Dubbeldam
27-07-2002, 12:41
volgens mij is er gewoon een film versie van, en een tv serie :rolleyes:

BrianB
29-07-2002, 13:58
volgens mij is er gewoon een film versie van, en een tv serie :rolleyes:

Nee hoor, en als dat wel zo is, bewijs het maar.

Sander Dubbeldam
29-07-2002, 18:30
Nee hoor, en als dat wel zo is, bewijs het maar.

ik ga niets bewijzen, trouwens lekker belangrijk, het totaal komt gewoon over als film en dat is voor mij het belangrijkst.

BrianB
30-07-2002, 09:23
Een minpuntje is wel dat er bij de miniserie op video stukjes uitgeknipt zijn (waarom weet ik niet) en dat de miniserie het boek niet echt goed volgt.

Dane
01-08-2002, 12:27
IT en The Shining zijn allebei miniseries, die als je ze allemaal achter elkaar stopt kunt kijken als een film, IT vind ik nog wel stoer, maar ik zou 'm niet per se hoeven hebben, en The Shining heb ik destijds op veronica gevolgd, en ik was er niet echt van onder de indruk, ik vond t allemaal maar wat sneu, zeker in tegenstelling tot de film, de miniserie is idd wel meer uitgediept, maar dat maakt t niet beter vind ik.

Elwood.

bart1971
16-08-2002, 15:23
"IT" heeft de grootste kans op een 5.1 soundtrack omdat Warner bezig is met een uitgebreide restauratie en remastering van de orginele master tapes. The Shining 1997 is een TV product en heeft zeer waarschijnlijk een Dolby Digital 2.0 Soundtrack. Beide zullen een Full Frame ( 4:3 / 1.33:1 ) presentatie zijn.

Misschien is er toch nog hoop? Stephin King's Rose Red is ook 'made for television' maar heeft wel een 5.1 soundtrack! Ok, Rose Red is dan wel van een recentere datum, maar toch...
Kan me overigens nog herinneren dat ik een hele tijd terug IT ergens op laserdisc heb zien staan. Weet alleen niet meer of-ie daar een 2.0 of 5.1 soundtrack had:eek:

Cenobite
28-08-2002, 10:44
Stephen King's The Shining DVD is due on January 7th, 2003. Warner Brothers will release the complete five-hour ABC miniseries as a 2-disc set featuring audio commentaries with King, director Mick Garris, actor Steven Weber, visual effects supervisor Boyd Shermis, makeup artist Bill Corso and actress Cynthia Garris (the Ghost of Room 217). Also included will be 11 deleted scenes, the most notable being the horror author's cameo as the bandleader who melts down at the stroke of midnight. Stay tuned as more info emerges on the set's video and audio specs.

Oakey
04-09-2002, 14:56
ik ga niets bewijzen, trouwens lekker belangrijk, het totaal komt gewoon over als film en dat is voor mij het belangrijkst.

LOL! Dat is altijd leuk. Mensen die iets beweren, erop gewezen worden dat ze ongelijk hebben, en dan zeggen dat het niet belangrijk is. It is gewoon een TV-serie die voor de video-release aan elkaar geplakt is. In totaal duurt ie 192 minuten, dat zou ook veel te lang zijn voor een TV-film om in één keer uit te zenden (zeker met alle reclameonderbrekingen).

Overigens vind ik It geen goeie King-verfilming. Met name het einde is belachelijk.

Sander Dubbeldam
04-09-2002, 18:56
LOL! Dat is altijd leuk. Mensen die iets beweren, erop gewezen worden dat ze ongelijk hebben, en dan zeggen dat het niet belangrijk is. It is gewoon een TV-serie die voor de video-release aan elkaar geplakt is. In totaal duurt ie 192 minuten, dat zou ook veel te lang zijn voor een TV-film om in één keer uit te zenden (zeker met alle reclameonderbrekingen).

Overigens vind ik It geen goeie King-verfilming. Met name het einde is belachelijk.

J*zus dat je hier nog op terug komt zeg, tuurlijk heeft ie gelijk als je dat zo graag wilt horen, bij deze dan.

Oakey
05-09-2002, 08:30
J*zus dat je hier nog op terug komt zeg, tuurlijk heeft ie gelijk als je dat zo graag wilt horen, bij deze dan.

;) Ik zag het nu pas en het was een reply op een opmerking van mij. Vandaar.

Sander Dubbeldam
05-09-2002, 15:13
ik had een van me mindere buien toen, een eigenwijs jong ben ik af en toe :D :D

Harry B.
08-09-2002, 14:28
Overigens vind ik It geen goeie King-verfilming. Met name het einde is belachelijk.

Ik vond It toen ik een jaar of 12 was ' best wel eng(6) ', maar tegenwoordig werkt deze film bij mij meer op de lachspieren. Voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben: Lezen!!! Is veel uitgebreider en spannender dan de film.

BazP
16-10-2002, 23:07
Deze beide DVD's wil ik zeker hebben.
Iemand al info over regio twee?
The Shinning miniserie vondt ik echt super